SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toch knap aangezien ze weken geleden de stad al ingenomen hadden naar eigen zeggen.quote:Op vrijdag 7 april 2023 08:58 schreef Lospedrosa het volgende:
Russen hebben Bakhmut centrum ingenomen
[ twitter ]
quote:Puntje Puntje
@Puntje_Puntje
14 u
Als antwoord op
@kon_marine
@korpsmariniers
en
@Defensie
Worden er ook mensen getraind voor vredesonderhandelingen??..
Marco Boerdijk
@boerdijk_marco
14 u
Als antwoord op
@kon_marine
@korpsmariniers
en
@Defensie
Zo! En hoe voelt dat nou, dat je aan de verkeerde kant van de geschiedenis staat? Dat je blindelings bevelen opvolgt van landverraders die de Nederlandse soevereiniteit in de handen van een vreemde mogendheid (WEF) hebben gelegd? Hebben jullie geen beroepseed afgelegd, lafaards?
Hendrik&Frieda
@Hendrikkoffie
14 u
Als antwoord op
@kon_marine
@korpsmariniers
en
@Defensie
Dat is jullie taak toch helemaal niet?
Poope Alles
@PoopeAlles
13 u
Als antwoord op
@kon_marine
@korpsmariniers
en
@Defensie
Verschrikkelijk jonge mensen trainen om bewust te doden en misschien onbedoeld te moorden. Nederlandse leger weet hoe dat moet gewoon burgers platbombarderen in Irak. Oorlogsmisdaad dus wanneer arrestatiebevel van ICC Strathof voor deze militairen en hun officieren... De cel in..
Rosa
@Rosa_spreekt
13 u
Als antwoord op
@kon_marine
@korpsmariniers
en
@Defensie
Wat fijn, jonge mensen leren anderen te vermoorden die ze niet kennen en niets gedaan hebben, voor een corrupte overheid en de wapenindustrie. Useful idiots.
Nou ja, als de Britten dat nu melden heeft het iets meer geloofwaardigheid dan een filmpje van Prigozhin, gok ikquote:Op vrijdag 7 april 2023 10:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Toch knap aangezien ze weken geleden de stad al ingenomen hadden naar eigen zeggen.
Wat een idiotenquote:Op vrijdag 7 april 2023 10:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Die comments hierop:
https://twitter.com/kon_marine/status/1643962832415776768
[..]
Zou die Russische berichtgeving niet zo serieus nemen als ik jou was.quote:Op vrijdag 7 april 2023 10:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Toch knap aangezien ze weken geleden de stad al ingenomen hadden naar eigen zeggen.
Die Marco Boerdijk z'n billendoekjes (hij gebruikt sowieso billendoekjes, kijk z'n smoel maar 💯) moet je vervangen voor chloordoekjes.quote:Op vrijdag 7 april 2023 10:11 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Wat een idioten
Je zou ze toch bijna een ticket Bahkmut geven
De levensverwachting van Oekranse soldaten is maar 4 uur lees ik. Je zou verwachten dat met zulke aantallen het hele land al dood was.quote:Op vrijdag 7 april 2023 10:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Die comments hierop:
[..]
Er circuleert nu ook weer een filmpje van een meisje uit Donetsk dat vertelt dat Rusland de verlosser is, en de oorlog de schuld van de NAVO ofzo. Niet gekeken verder maar het wordt massaal gedeeld door de Poetin-aanhangers.quote:Op vrijdag 7 april 2023 10:24 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De levensverwachting van Oekranse soldaten is maar 4 uur lees ik. Je zou verwachten dat met zulke aantallen het hele land al dood was.
Zulken zijn een gevaar voor de nationale veiligheid.quote:Op vrijdag 7 april 2023 10:22 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Die Marco Boerdijk z'n billendoekjes (hij gebruikt sowieso billendoekjes, kijk z'n smoel maar 💯) moet je vervangen voor chloordoekjes.
Nee, vinden dat iemand die een agressor over zich heen krijgt, gewoon maar land moet weg gaan geven, omdat jij gezeten in zuid-amerika ook geconfronteerd wordt met de economische fallout die het oplevert, is weinig genuanceerd.quote:Op vrijdag 7 april 2023 10:52 schreef Panthera. het volgende:
Verhaal is in de vervolgtweet wel iets genuanceerder. Dit is het meest duidelijk wat Lula tot nu geweest is, en is juist een opschuiven richting “Westerse” kant.
https://mobile.twitter.co(...)/1644244648464875520
Ik vermoed dat Macron, Scholz en Biden er stiekem hetzelfde over denken.
Bolsonaro is een nog grotere clown dan Trump.quote:Op vrijdag 7 april 2023 10:48 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Niet zo gek dat ze vorige verkiezingen voor bolsonaro hebben gekozen
Ik durf er een goede fles wijn om te verwedden dat zodra de oorlog voorbij is, er binnen een jaar wordt gestart met normalisatie van de betrekkingen met Rusland. Ook als Poetin er nog zit. Want “het is de realiteit en we moeten verder, hij zit er nu eenmaal”.quote:Op vrijdag 7 april 2023 10:52 schreef Panthera. het volgende:
Verhaal is in de vervolgtweet wel iets genuanceerder. Dit is het meest duidelijk wat Lula tot nu geweest is, en is juist een opschuiven richting “Westerse” kant.
De Russische trollenfabrieken en FvD webcare draaien alweer overuren zo te zien.quote:Op vrijdag 7 april 2023 10:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Die comments hierop:
[..]
De wereld heeft geen kortstondige nepvrede nodig, maar een langdurige stabiele. En die bereikt men alleen maar door Rusland militair en economisch ten gronde te richten en de Russische samenleving volledig te slopen.quote:Op vrijdag 7 april 2023 10:52 schreef Panthera. het volgende:
De Arabieren omarmen Assaad ook alweer. Cynisch maar zo werkt de politiek helaas. Voor de positieve ontwikkeling van de mensheid is vernietiging van Rusland de enige optie maar dat zit er niet in.quote:Op vrijdag 7 april 2023 11:04 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik durf er een goede fles wijn om te verwedden dat zodra de oorlog voorbij is, er binnen een jaar wordt gestart met normalisatie van de betrekkingen met Rusland. Ook als Poetin er nog zit. Want “het is de realiteit en we moeten verder, hij zit er nu eenmaal”.
Vreemd voorbeeld. Er is werkelijk niet 1 arabisch land wat ook maar vaag voldoet aan de criteria voor het zijn van een democratie.quote:Op vrijdag 7 april 2023 11:16 schreef Confetti het volgende:
De Arabieren omarmen Assaad ook alweer. Cynisch maar zo werkt de politiek helaas.
Het klopt ook niet. Zeker niet als we naar bevolking(groepen) kijken.quote:Op vrijdag 7 april 2023 11:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Vreemd voorbeeld. Er is werkelijk niet 1 arabisch land wat ook maar vaag voldoet aan de criteria voor het zijn van een democratie.
Wat counter argumenten:quote:Op vrijdag 7 april 2023 11:04 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik durf er een goede fles wijn om te verwedden dat zodra de oorlog voorbij is, er binnen een jaar wordt gestart met normalisatie van de betrekkingen met Rusland. Ook als Poetin er nog zit. Want “het is de realiteit en we moeten verder, hij zit er nu eenmaal”.
Syrie is een ver weg show wat ons niet echt persoonlijk raakte. Rusland heeft een wat andere invloed op ons Westerlingen. Qua beeldvorming ivm de koude oorlog, maar ook qua economische belangen. Bepaalde landen in Europa hebben komende winter wellicht een probleem, maar zolang de oorlog voortduurt, investeren landen in alternatieve middelen om hun bevolking warm te houden.quote:Op vrijdag 7 april 2023 11:16 schreef Confetti het volgende:
[..]
De Arabieren omarmen Assaad ook alweer. Cynisch maar zo werkt de politiek helaas. Voor de positieve ontwikkeling van de mensheid is vernietiging van Rusland de enige optie maar dat zit er niet in.
Wat mij betreft laten we het Europese beleid jegens de Russen bepalen door de landen die de meeste ervaring met hen hebben en niet door west-Europese appeasers die nog in de naeve illusie verkeren met een normale staat en een normaal volk van doen te hebben.quote:Op vrijdag 7 april 2023 11:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat counter argumenten:
- In de EU is dat niet waarschijnlijk, balkan landen, baltische staten en polen gaan daar niet mee akkoord
- Het zal de VS aan z'n reet roesten, die verdienen aan de LNG
- We halen ons spul ergens anders anno nu, dus waar hebben we rus dan voor nodig? En wat is dan de motivatie voor normalisatie? Normaliseren om het normaliseren ofzo?
- Dan mag duitsland op eigen houtje nordstream gaan repareren, want alle andere pijpleidingen lopen door landen die normalisatie niet zien zitten.
Dat goedkope gas is nooit meer een optie. Simpelweg omdat het gebruikt is als chantagemiddel.quote:Op vrijdag 7 april 2023 11:33 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Syrie is een ver weg show wat ons niet echt persoonlijk raakte. Rusland heeft een wat andere invloed op ons Westerlingen. Qua beeldvorming ivm de koude oorlog, maar ook qua economische belangen. Bepaalde landen in Europa hebben komende winter wellicht een probleem, maar zolang de oorlog voortduurt, investeren landen in alternatieve middelen om hun bevolking warm te houden.
Het "normaliseren" van banden met Rusland hangt af of de unie of lidstaten dit kan verkopen aan hun inwoners. Wat gaat het ons opleveren? Hebben we goedkope gas/olie nodig als we met ons allen besluiten dat we dit niet meer mogen/willen?
Dat is de Russische standaard wijze van zaken doen; alles is er op gericht om de zakenpartner te kunnen chanteren, het zij voor financieel gewin of om aan de betalingsverplichting te ontkomen of, zoals met gas en olie, om geopolitiek te kunnen bedrijven middels chantage en intimidatie.quote:Op vrijdag 7 april 2023 11:38 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat goedkope gas is nooit meer een optie. Simpelweg omdat het gebruikt is als chantagemiddel.
@Hendrikkoffie post hier ook?quote:Op vrijdag 7 april 2023 10:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Die comments hierop:
[..]
Zaak is nu om de Russen militair en economisch dusdanig kapot te maken dat ze de komende 30 jaar niet eens aan soldaatjes durven te denken.quote:Op vrijdag 7 april 2023 11:33 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Wat mij betreft laten we het Europese beleid jegens de Russen bepalen door de landen die de meeste ervaring met hen hebben en niet door west-Europese appeasers die nog in de naeve illusie verkeren met een normale staat en een normaal volk van doen te hebben.
Import van Russisch gas en Russische olie is misschien voltooid verleden tijd, maar je zou toch op een gegeven moment de sancties op de im- en export van niet-militaire goederen van en naar Rusland en Belarus alsmede de zware ontmoediging van niet-noodzakelijke reizen van en naar Rusland en Belarus moeten loslaten. Dan komen Rusland en Belarus meer het dezelfde niveau terecht als bijvoorbeeld Iran en Venezuela met behoorlijke sancties, maar het is niet onmogelijk handel te drijven en te reizen naar die landen. Zowel Caracas als Teheran hebben directe vluchten met steden in de Europese Unie. Minsk, Moskou en Sint-Petersburg niet.quote:Op vrijdag 7 april 2023 11:38 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat goedkope gas is nooit meer een optie. Simpelweg omdat het gebruikt is als chantagemiddel.
Ik zeg niet dat ik het eens ben met Lula, ik zeg dat hij een jaar geleden zei dat beide landen even schuldig waren aan de oorlog en hij het nu heeft over een Russische invasie die geen land mag inpikken. Het verhaal over Crimea doet hij ook om van alle walletjes te eten en dat is hoewel opportunistisch niet geheel onlogisch gezien de afhankelijkheid van Russische kunstmest.quote:Op vrijdag 7 april 2023 11:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, vinden dat iemand die een agressor over zich heen krijgt, gewoon maar land moet weg gaan geven, omdat jij gezeten in zuid-amerika ook geconfronteerd wordt met de economische fallout die het oplevert, is weinig genuanceerd.
Laat lula maar gaan zeiken bij z'n mede brics lid dat die moet kappen met veroveraartje spelen.
Ok, wat?quote:Op vrijdag 7 april 2023 10:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Die comments hierop:
[..]
Goh, het klopt voor de veranderingquote:
Johquote:Op vrijdag 7 april 2023 11:03 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Bolsonaro is een nog grotere clown dan Trump.
ik zie weing verschil , lijken wel broertjesquote:Op vrijdag 7 april 2023 11:03 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Bolsonaro is een nog grotere clown dan Trump.
En dan lijkt me dat je die dingen patronen kan laten vliegen om er vervolgens telkens een paar uit te pikken om tot de aanval over te gaan?quote:Op vrijdag 7 april 2023 15:49 schreef ExTec het volgende:
Normaal is drone gebruik gelimiteerd tot het aantal kanalen wat beschikbaar is voor communicatie. Maar kun je die dingen als een collectief gaan aansturen, zo'n 'swarm', dan kan het snel zeer nasty worden. Dan kun je een front gewoon verzuipen in drones.
[ twitter ]
Een holding patern, net als vliegtuigen. Tuurlijk, dat kan.quote:Op vrijdag 7 april 2023 15:55 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
En dan lijkt me dat je die dingen patronen kan laten vliegen om er vervolgens telkens een paar uit te pikken om tot de aanval over te gaan?
Als je het helemaal goed doet heb je close air support terwijl je eigen troepen gewoon oprukken kunnen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mocht je de SLA niet halen ga je naar het front.quote:
Dan begint de militaire opbouw van de Russische krijgsmacht gewoon weer van voren af aan en zitten we over twee decennia weer in dezelfde situatie, sancties opheffen is simpelweg geen optie meer.quote:Op vrijdag 7 april 2023 15:10 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Rusland is veranderd in een militaire dictatuur met een rechtssysteem gebaseerd op totale willekeur. Zolang dat het geval is zal het negatief reisadvies wel van kracht blijven.
De sancties kunnen we heroverwegen zodra de laatste Russische militair Oekrane verlaten heeft en men het eens is over de herstelbetalingen.
Tegen die tijd zit Oekrane gewoon in de NAVO.quote:Op vrijdag 7 april 2023 18:36 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Dan begint de militaire opbouw van de Russische krijgsmacht gewoon weer van voren af aan en zitten we over twee decennia weer in dezelfde situatie, sancties opheffen is simpelweg geen optie meer.
Transnistrie is ook al vanaf 1991 ofzo, uit m'n hoofd, een frozen conflict. Oekraine gaat hetzelfde lot tegemoet. Denk dat Rusland over tien jaar nog wel zit te rommelen hoor, wat als gevolg heeft dat Oekraine per definitie geen NAVO lid kan worden.quote:Op vrijdag 7 april 2023 18:49 schreef Ulx het volgende:
[..]
Tegen die tijd zit Oekrane gewoon in de NAVO.
Moldavi boeit niemand iets. Oekrane is denk ik wel een maatje te groot.quote:Op vrijdag 7 april 2023 19:00 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Transnistrie is ook al vanaf 1991 ofzo, uit m'n hoofd, een frozen conflict. Oekraine gaat hetzelfde lot tegemoet. Denk dat Rusland over tien jaar nog wel zit te rommelen hoor, wat als gevolg heeft dat Oekraine per definitie geen NAVO lid kan worden.
Ik denk dat je rompstaat Oekrane bedoeld en niet Oekrane zelf.
Op zich lijkt mij dat een mooi compromis. Krim en Donbass definitief bij Rusland, Oekrane bij NAVO en weer handel met Rusland en Belarus in niet-militaire goederen en diensten weer toestaan.quote:Op vrijdag 7 april 2023 19:14 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Moldavi boeit niemand iets. Oekrane is denk ik wel een maatje te groot.
Uiteindelijk zal het vermoedelijk neerkomen op het opgeven van de Krim in ruil voor NAVO-lidmaatschap.
moldavie moet ook bij de NAVO asapquote:Op vrijdag 7 april 2023 19:14 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Moldavi boeit niemand iets. Oekrane is denk ik wel een maatje te groot.
Uiteindelijk zal het vermoedelijk neerkomen op het opgeven van de Krim in ruil voor NAVO-lidmaatschap.
Je moet hoe dan ook sancties verlichten als ze wel dingen goed doen. Zo werkt het nou eenmaal. Als ze beide een vredesovereenkomst tekenen en iets weggeven of krijgen, dan is dat aan hun, en niet aan ons. Zo niet, mij boeit het niet hoor wat Oekrane of Rusland doet, dan moeten ze het gewoon lekker uitvechten en de consequenties daarvan inzien. Oftewel, het dood en verderf zaaien gaat nog wel even door. Prima hoor, laat ze lekker.quote:Op vrijdag 7 april 2023 20:03 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Dat geeft een verkeerd signaal af, een land flink belonen voor een invasie en het kapotmaken van honderdduizenden levens.
Flink wat land erbij voor maar 150k dode Russen. Hoe dom kun je zijn.
Moeten ze nog wel hard werken. Heb je gelezen wat de vereisten zijn voor NAVO lidmaatschap. Volgens mij voldoen ze aan geen enkele.quote:Op vrijdag 7 april 2023 20:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
moldavie moet ook bij de NAVO asap
Of aansluiten bij Roemeniequote:Op vrijdag 7 april 2023 20:16 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Moeten ze nog wel hard werken. Heb je gelezen wat de vereisten zijn voor NAVO lidmaatschap. Volgens mij voldoen ze aan geen enkele.
Het is een verpauperd land, straatarm, corrupt, criminaliteit, etc. Armste land van Europa.quote:Op vrijdag 7 april 2023 20:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Of aansluiten bij Roemenie
er zijn talloze wegen voor moldavie om veilig te zijn
Mooi land Moldavie , ik heb nog een fles moldavische wijn staan hier, vliegen vanaf boekarest met een twee wentelwiek
[ afbeelding ]
maar erg aardige mensenquote:Op vrijdag 7 april 2023 20:21 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het is een verpauperd land, straatarm, corrupt, criminaliteit, etc. Armste land van Europa.
Alsjeblieft niet, Transnistri is n van de weinige landen waar de communistische symboliek nog fier overeind staat. Almachtige standbeelden, hamers en sikkels. Ik zou het graag een keer in het echt willen zien.quote:Op vrijdag 7 april 2023 20:21 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ze zullen die Russen eruit moeten trappen, maar dat is binnenkort geen issue meer. Oekrane zit niet te wachten op die little green men daar, dus die zullen Moldavi best willen assisteren met het onder controle brengen van die strook land.
Ik zou iets meer naar het Westen gaan nog. Wil graag nog eens keer met een vriendin naar Sarajevo. Of Transylvanie in Roemenie lijkt me ook wel vet.quote:Op vrijdag 7 april 2023 20:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar erg aardige mensen
zou er graag willen wonen
Elk rijk heeft arme gebieden. Het EU rijk wat langzaam tot stand komt is daar geen uitzondering op.quote:Op vrijdag 7 april 2023 20:21 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het is een verpauperd land, straatarm, corrupt, criminaliteit, etc. Armste land van Europa.
Een soort van ja.quote:
Ja, dus? Wat probeer je nou te zeggen.quote:Op vrijdag 7 april 2023 20:27 schreef ExTec het volgende:
[..]
Elk rijk heeft arme gebieden. Het EU rijk wat langzaam tot stand komt is daar geen uitzondering op.
Binnenkort krijgen we een Russisch verzoek om ook sigaretten maar onder de sancties te laten vallen.quote:
Eens. Loekasjenko's macht is op drijfzand gebouwd. Maar zolang hij er nog zit hebben ze imho gewoon pech.quote:Op vrijdag 7 april 2023 19:38 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
In tegenstelling tot de Russen zie ik de Belarussen hun dictatuur nog wel bij het grof vuil zetten wanneer Lukashenko niet meer door het instortende Poetin regime gesteund wordt/kan worden. Als de Belarussen hun land in een open democratie willen veranderen en zich aan de Russische achterlijkheid en misdadigheid willen ontworstelen zie ik niet in waarom de banden met dat land niet aangehaald zouden kunnen worden.
De Russen zelf hebben gedurende de geschiedenis inmiddels vaak genoeg aangetoond dat hun voorkeur uitgaat naar een leven als horige onder een oorlogszuchtig dictatoriaal regime, derhalve heeft banden herstellen met Rusland dan ook geen enkel nut.
Transnistri moeten we derussificeren.quote:Op vrijdag 7 april 2023 20:31 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Laten we dat vooral niet doen. Transnistri moeten we koesteren.
Niemand houdt je tegen, sterker nog ik ben bereid om financieel bij te dragen aan een enkeltje Ruslandquote:Op vrijdag 7 april 2023 19:14 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Sancties afzwakken moet gewoon, want op een gegeven moment moeten weer deels terug naar het oude normaal. Dat betekent in ieder geval dat de handel in niet-militaire goederen en diensten met Rusland en Belarus op een gegeven moment (liefst eind dit jaar) weer mogelijk wordt alsmede niet-noodzakelijke reizen van en naar Rusland en Belarus.
Matige troll, ik ben beter van je gewend. Maar ik zal er serieus op reageren.quote:Op vrijdag 7 april 2023 20:24 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Alsjeblieft niet, Transnistri is n van de weinige landen waar de communistische symboliek nog fier overeind staat. Almachtige standbeelden, hamers en sikkels. Ik zou het graag een keer in het echt willen zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |