Omg! Wanneer mogen ze weg en waar woon je!?quote:Op woensdag 5 april 2023 17:07 schreef PoesInDoos het volgende:
Ik fipo mijn nieuwe oppaskat/kittens
[ link | afbeelding ]
Ze zijn nu 2 weken oudquote:Op woensdag 5 april 2023 17:08 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Omg! Wanneer mogen ze weg en waar woon je!?
Ik zoek een rooieen een lapje
vanaf half augustus
Je username klopt niet. Moet PoesInBench zijn.quote:Op woensdag 5 april 2023 17:07 schreef PoesInDoos het volgende:
Ik fipo mijn nieuwe oppaskat/kittens
[ link | afbeelding ]
Mijn eigen Poes was een fervent Poesindooserquote:Op woensdag 5 april 2023 17:19 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Je username klopt niet. Moet PoesInBench zijn.
Rode kattenAllergische kinderen
Ooooh shoot dat is te vroegquote:Op woensdag 5 april 2023 17:09 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Ze zijn nu 2 weken oudRond de 9 weken mogen ze verhuizen! Drachten, Friesland.
Incl chip, vaxx, ontworming/ontvlooing en op den duur sterilisatie. En koffie met gebak!
Er zijn mensen uit Apeldoorn, Haarlem en Enschede gekomen voor ''mijn'' kittensquote:Op woensdag 5 april 2023 17:25 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ooooh shoot dat is te vroeg
En vrij ver maar ik ben dan weer vrij makkelijk
Nee, en half augustus is wel erg lang nog extra blijvenquote:Op woensdag 5 april 2023 17:28 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Er zijn mensen uit Apeldoorn, Haarlem en Enschede gekomen voor ''mijn'' kittens![]()
Vorig jaar zijn er nog 2 begin december geadopteerd, die bleven nog tot kerstavond hier omdat dat ook beter uitkwam. Nu kan dat helaas niet omdat er nieuwe kittens opgevangen moeten worden
Helaas, je vindt vast een ander mooi poeskequote:Op woensdag 5 april 2023 17:35 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Nee, en half augustus is wel erg lang nog extra blijven
Regio Haarlem hier ook, ola
Oh en houd vooral deze site in de gaten; https://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl/zoek-asieldieren/kattenquote:Op woensdag 5 april 2023 17:35 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Nou, zoquote:Op woensdag 5 april 2023 17:56 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Oh en houd vooral deze site in de gaten; https://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl/zoek-asieldieren/katten
Straks wordt hij weer overspoeld met kittens
Wel als je op zoek bent naar kittens!quote:Op woensdag 5 april 2023 18:07 schreef SQ het volgende:
[..]
Nou, zois dat eigenlijk niet, natuurlijk
OMG wat tof.quote:Op woensdag 5 april 2023 17:07 schreef PoesInDoos het volgende:
(Ik ben poezenpleegmoeder voor kittens uit het asiel)
En zo vreselijk dankbaar!quote:
Dat hoor ik niet vaakquote:
Wij zijn voor onze katten ook speciaal naar Drachten geweest.quote:Op woensdag 5 april 2023 17:28 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Er zijn mensen uit Apeldoorn, Haarlem en Enschede gekomen voor ''mijn'' kittens![]()
Vorig jaar zijn er nog 2 begin december geadopteerd, die bleven nog tot kerstavond hier omdat dat ook beter uitkwam. Nu kan dat helaas niet omdat er nieuwe kittens opgevangen moeten worden
Hihi, sterke mening zeker?quote:
Ook bij het asiel vandaan?quote:Op woensdag 5 april 2023 19:07 schreef Elleska het volgende:
[..]
Wij zijn voor onze katten ook speciaal naar Drachten geweest.
Kittenknuffelmeet incoming!quote:Op woensdag 5 april 2023 19:21 schreef Donna het volgende:
Ik zie kittens en ik ga op m'n handen zitten, woon ook nog eens vlakbij.
Wat goed van jullie!quote:Op woensdag 5 april 2023 19:57 schreef Elleska het volgende:
[..]
Ja en ze hebben alle 3 in een pleeggezin gezeten maar dat is alweer 10 jaar geleden.
Wat een schatjes 3x rood hier in huis.quote:Op woensdag 5 april 2023 17:09 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Ze zijn nu 2 weken oudRond de 9 weken mogen ze verhuizen! Drachten, Friesland.
Incl chip, vaxx, ontworming/ontvlooing en op den duur sterilisatie. En koffie met gebak!
Yes, beleid van hier. Dan zijn ze zelfstandig genoeg en hebben ze alle vaccinaties gehad voorlopig. Eis is uiteraard wel dat er een andere kat in huis is óf dat ze met z'n tweeën verhuizen.quote:Op woensdag 5 april 2023 20:08 schreef F_r het volgende:
[..]
Wat een schatjes 3x rood hier in huis.
Mogen katten met 9 weken verhuizen? Ik kreeg kittens pas bij 16weken mee naar huis.
Ik heb geen idee. Ik dacht dat de grens een paar jaar geleden wat opgehoogd was maar ik kan het ook mis hebben. Ik heb allang geen kitten meer gehad en de laatste was een raskat en die mogen dus pas veel later bij hun moeder weg.quote:Op woensdag 5 april 2023 20:10 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Yes, beleid van hier. Dan zijn ze zelfstandig genoeg en hebben ze alle vaccinaties gehad voorlopig. Eis is uiteraard wel dat er een andere kat in huis is óf dat ze met z'n tweeën verhuizen.
Edit; dit gold iig voor de moederloze kittens die ik heb opgevangen, ik weet niet hoe het nu zit mét aanwezige moederpoes.
Ik weet niet beter dan dit.. in 2020 2 nestjes gehad en in 2022 3 nestjes.quote:Op woensdag 5 april 2023 20:14 schreef F_r het volgende:
[..]
Ik heb geen idee. Ik dacht dat de grens een paar jaar geleden wat opgehoogd was maar ik kan het ook mis hebben. Ik heb allang geen kitten meer gehad en de laatste was een raskat en die mogen dus pas veel later bij hun moeder weg.
I knowquote:Op woensdag 5 april 2023 20:35 schreef Phaidra het volgende:
Oh crap!! Wij hadden laatst ook een open zak in de auto, dat geeft een troep.
Verstandig, hebben wij ook gedaanquote:Op woensdag 5 april 2023 20:39 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
I knowMorgen maar even langs de pomp, gebruik liever hun stofzuiger dan de mijne
Sterktequote:
Dat is 100x beter dan eerst een datumprikker invullen!!quote:Op woensdag 5 april 2023 22:28 schreef Cathmar het volgende:
Onze vrienden uit de oude woonplaats bellen net dat ze zaterdag hierheen vliegen. Hou van deze onverwachte verrassingen
Ja ik kijk nu al vaakquote:Op woensdag 5 april 2023 17:56 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Oh en houd vooral deze site in de gaten; https://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl/zoek-asieldieren/katten
Straks wordt hij weer overspoeld met kittens
Houd de FB van het asiel in Zandvoort ook in de gaten. Onze poezen hebben nooit op ikzoekbaas gestaan maar op FBquote:Op woensdag 5 april 2023 17:35 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Dat is wel balen inderdaad.quote:Op donderdag 6 april 2023 07:52 schreef Vicky het volgende:
Ik heb vandaag een teamdag, we gaan segway rijden... en precies vandaag wordt het kloteweer. 😡🤬
Ohquote:Op donderdag 6 april 2023 07:52 schreef Vicky het volgende:
en precies vandaag wordt het kloteweer. 😡🤬
Het prehistorisch dorp in Eindhoven?quote:Op donderdag 6 april 2023 10:20 schreef mousemicky het volgende:
Hier hebben de kinderen al minipaasvakantie, vandaag studiedag en morgen ook geen school. Mijn plan was naar het prehistorisch dorp te gaan, maar de combinatie regen, buiten en kind met arm in gips dat niet nat mag worden is niet handig. Het wordt dus toch Slot Loevestijn, gaan we wel een andere keer naar de prehistorie. Nu al fan van onze museumjaarkaart, maakt 'even een middagje de kinderen uitlaten' zo veel makkelijker.
Ja dat. De voorspelling (voor Eindhoven) zegt vanmiddag regen. Prehistorisch dorp gaat nu pas open, dus we wagen het er niet op. Zaterdag poging 2.quote:Op donderdag 6 april 2023 10:41 schreef amaranta het volgende:
[..]
Het prehistorisch dorp in Eindhoven?
Het is hier kurkdroog hoor. Geen regen
Hele weg regen, maar het was echt geweldig.quote:Op donderdag 6 april 2023 09:44 schreef Nijna het volgende:
Veel plezier @:Vicky, hopelijk valt het mee met het weer!
@:hilliebillie, wat leuk. Hopelijk ook voor jullie redelijk weer of een alternatief binnen.
@:Hupje, ik duim voor je was.
Hier is het mooi weer vooralsnog.
Fijnnnnnn!!quote:Op donderdag 6 april 2023 13:18 schreef Leandra het volgende:
Oeh.... Soneal wil heel graag naar een middelbare waar ze zouden loten als ze meer dan x aanmeldingen hadden, maar waar ze nog nooit meer dan x aanmeldingen hadden gehad, en nou blijkt dat ze dit jaar net iets meer aanmeldingen hebben, maar kennelijk wel zo weinig meer dat ze toch besloten hebben niet te gaan loten, dus hij is geplaatst![]()
![]()
Ja, echt heel blij mee, hij wilde echt heel graag, hij fietste vorig jaar al regelmatig een rondje om die school als hij onderweg was naar schoolquote:
Sterker nog, laatst toen we van de trein naar huis fietsten, wilde hij het uitschreeuwen dat hij naar die school ging!quote:Op donderdag 6 april 2023 13:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, echt heel blij mee, hij wilde echt heel graag, hij fietste vorig jaar al regelmatig een rondje om die school als hij onderweg was naar school
quote:Op donderdag 6 april 2023 14:13 schreef Nostalgist het volgende:
[..]
Sterker nog, laatst toen we van de trein naar huis fietsten, wilde hij het uitschreeuwen dat hij naar die school ging!
Ja idd, hoewel ik het wel tekenend vind dat ze nu qua inschrijvingen op de grens (of eigenlijk net over de grens) van loten zitten.quote:Op donderdag 6 april 2023 14:14 schreef Phaidra het volgende:
Heerlijk dat hij zo enthousiast is en er ook gewoon plek is voor iedereen!
Haha, wat schattigquote:Op donderdag 6 april 2023 14:13 schreef Nostalgist het volgende:
[..]
Sterker nog, laatst toen we van de trein naar huis fietsten, wilde hij het uitschreeuwen dat hij naar die school ging!
Wat fijn,quote:Op donderdag 6 april 2023 13:18 schreef Leandra het volgende:
Oeh.... Soneal wil heel graag naar een middelbare waar ze zouden loten als ze meer dan x aanmeldingen hadden, maar waar ze nog nooit meer dan x aanmeldingen hadden gehad, en nou blijkt dat ze dit jaar net iets meer aanmeldingen hebben, maar kennelijk wel zo weinig meer dat ze toch besloten hebben niet te gaan loten, dus hij is geplaatst![]()
![]()
Ja, dat sowieso, plus dat het volgens mij niet de bedoeling was dat je voor meerdere scholen inschreef.quote:Op donderdag 6 april 2023 14:51 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Wat fijn,![]()
![]()
hier in de stad was er dit jaar ook loten.
zoonlief heeft gelukkig zijn eerste keus gekregen (er zijn maar 2 opties) want de andere is echt geen optie.
Wel sneu er zijn best wat kinderen in de klas die pech hebbenhet lijkt me zo kut om dan zo aan de middelbare te moeten beginnen met zo weinig motivatie enzo.
Dat lijkt me ook wel naar inderdaad als je niet terecht kunt op de school waar je graag heen wil. Hier in de buurt is dat gelukkig niet het geval.quote:Op donderdag 6 april 2023 14:51 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Wat fijn,![]()
![]()
hier in de stad was er dit jaar ook loten.
zoonlief heeft gelukkig zijn eerste keus gekregen (er zijn maar 2 opties) want de andere is echt geen optie.
Wel sneu er zijn best wat kinderen in de klas die pech hebbenhet lijkt me zo kut om dan zo aan de middelbare te moeten beginnen met zo weinig motivatie enzo.
Volgens mij was de inschrijving voor eerste keus school drie dagen en als je dan uitgeloot zou zijn waren er voor die kinderen nog twee dagen vlak er na om zich alsnog bij een andere school in te schrijven.quote:Op donderdag 6 april 2023 15:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat sowieso, plus dat het volgens mij niet de bedoeling was dat je voor meerdere scholen inschreef.
Oh wauwquote:Op donderdag 6 april 2023 15:08 schreef Nanukerst het volgende:
In Amsterdam moet je je twaalf 'voorkeurs'scholen doorgeven. Twaalf.
Damnquote:Op donderdag 6 april 2023 15:08 schreef Nanukerst het volgende:
Geen idee, als er een loting zou zijn en hij zou uitgeloot worden dan was de scholengemeenschap een dorp verderop wat mij betreft de enige optie, maar ik had eigenlijk al geen loting verwacht omdat ze nog nooit hebben hoeven loten, dit jaar zou wel eens de laatste keer kunnen zijn geweest.quote:Op donderdag 6 april 2023 15:10 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Volgens mij was de inschrijving voor eerste keus school drie dagen en als je dan uitgeloot zou zijn waren er voor die kinderen nog twee dagen vlak er na om zich alsnog bij een andere school in te schrijven.
Dacht dat dat landelijk beleid was, maar als jullie nu pas zekerheid hebben is dat misschien toch regio afhankelijk?
Wacht even, de middelbare school wilde een kopie van zijn zwemdiploma?quote:Op donderdag 6 april 2023 15:15 schreef Budabuddumbam het volgende:
Hier was er een speciale samenweking/site waar je keuzes moest doorgeven.
En dan als je ingeloot bent hoef je pas je aan te melden, je moest 3 keuzes doorgeven maximaal.
Duurde ruim een maand voor je de uitslag had en dan neemt de school van inloting contact met je op om de inschrijving compleet te maken.
(ze wilde een kopie van zijn hoogste zwemdiplomaheb me echt de blubber gezocht naar dat ding
)
Ja!! Je moest ook aanvinken of die behaald waren en als je ja aanvinkt dan kopie van de hoogste meesturen.quote:Op donderdag 6 april 2023 15:17 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Wacht even, de middelbare school wilde een kopie van zijn zwemdiploma?
quote:Op donderdag 6 april 2023 15:18 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Ja!! Je moest ook aanvinken of die behaald waren en als je ja aanvinkt dan kopie van de hoogste meesturen.
Waarom?quote:Op donderdag 6 april 2023 15:18 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Ja!! Je moest ook aanvinken of die behaald waren en als je ja aanvinkt dan kopie van de hoogste meesturen.
Bijzonderquote:Op donderdag 6 april 2023 15:18 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Geen idee wat de specifieke regels zijn. Mijn vriendinnen wonen daar dus ik hoor het allemaal aan, maar ik ken de details niet.quote:Op donderdag 6 april 2023 15:25 schreef Cathmar het volgende:
Die zwemdiploma's zijn bij mij de oud papier bak in gegaan, een paar verhuizingen geleden.
Hier geen loting, maar gewoon zelf kiezen. En dan kun je daar altijd heen![]()
Is het in Amsterdam dan bv nog een optie om te switchen halverwege het jaar, or in jaar 2? Er zijn altijd wel wat mutaties toch, na het begin van het schooljaar.
Gaan ze serieus zwemmen in de eerste week van de brugklas? My inner 12yo voelt zich plaatsvervangend onzeker.quote:Op donderdag 6 april 2023 15:24 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Introductie en sportactiviteiten
Dat is bijna niet te doen. Een vriendje van onze zoon wilde dat om heel goede redenen en kreeg het niet voor elkaar.quote:Op donderdag 6 april 2023 15:25 schreef Cathmar het volgende:
Is het in Amsterdam dan bv nog een optie om te switchen halverwege het jaar, or in jaar 2? Er zijn altijd wel wat mutaties toch, na het begin van het schooljaar.
Wat fijn, gefeliciteerd!quote:Op donderdag 6 april 2023 13:18 schreef Leandra het volgende:
![]()
Onze dochter wilde ook zo graag naar haar nummer 1. Ik vond dat dat het er alleen maar zenuwslopender op maakte. Toegegeven, de vreugde is ook groot nu.quote:Op donderdag 6 april 2023 13:18 schreef Leandra het volgende:
![]()
Jullie ook, ik moet er echt niet aan denken, dat gedoe met lotingen.quote:Op donderdag 6 april 2023 16:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Onze dochter wilde ook zo graag naar haar nummer 1. Ik vond dat dat het er alleen maar zenuwslopender op maakte. Toegegeven, de vreugde is ook groot nu.
Gefeliciteerd voor jullie!
En moet je nagaan dat je ze dan ook alle 12 wel even van binnen gezien wil hebben. Of misschien wel 15 om een keuze te kunnen maken. The hell. Ik vond 3 scholen bezoeken al best intensquote:Op donderdag 6 april 2023 15:08 schreef Nanukerst het volgende:
Wij hebben 30 scholen bekeken.quote:Op donderdag 6 april 2023 16:12 schreef Phaidra het volgende:
[..]
En moet je nagaan dat je ze dan ook alle 12 wel even van binnen gezien wil hebben. Of misschien wel 15 om een keuze te kunnen maken. The hell. Ik vond 3 scholen bezoeken al best intens.
Fysiek? Heb je ergens een extra leven gekocht of zo?quote:
Al in groep 7 beginnen verlicht iets.quote:Op donderdag 6 april 2023 16:42 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Fysiek? Heb je ergens een extra leven gekocht of zo?
Wat lastig. Het voordeel aan Amsterdam is inderdaad dat er echt iets te kiezen valt. Al vonden we het vanaf ongeveer plek 7/8 wel lastig om de lijst te vullen. Daarna hebben we vooral goede scholen gezet die eigenlijk te ver weg liggen. En dat vind ik ook best een grote opoffering, elke dag lang onderweg zijn.quote:Op donderdag 6 april 2023 16:30 schreef Budabuddumbam het volgende:
Het lijkt me wel fijn dat er veel keuze is wij hebben dus 2 keuzes en die zijn zo verschillend.
En beide eigenlijk een apart smaakje vergeleken met andere middelbare scholen
Zo komt mijn zoon nu dus op een school terecht met units.
En zitten alle klassen van dat leerjaar in grote zalen, en niet echt afgesloten ruimtes totaal niet iets waar hij iets mee kan eigenlijk.
Maar de andere optie is een opleiding waarbij ze veel moeten sporten en bewegen en daar heeft hij echt de motoriek en energie niet voor, dat is hem veel en veel te veel.
Beide scholen zijn eigenlijk wat mij betreft geen optie maar een andere keus is er ook niet.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en volgend jaar nog 2 in groep 7 maar ik verwacht ander niveau dan oudste dus dan ook weer andere scholen bezoeken
Nog erger, wij moesten er vorig jaar 14 invullen. Dacht slim te zijn door van 2 scholen ook het technasium te selecteren en toen werd de in te vullen lijst langerquote:Op donderdag 6 april 2023 15:08 schreef Nanukerst het volgende:
quote:Op donderdag 6 april 2023 18:29 schreef Kyara het volgende:
Oudste zit in groep 7 en we hebben 4 scholen bekeken. Daar zijn er 2 van afgevallen. Nu is zijn voorkeursschool al jaren een loting dus dat is wel balen. En tijdens de open dag van de 2e school hoorden we dat de kans best groot is dat het volgend jaar ook een loting wordt. Dus we moeten ook nog op zoek naar een 3e keuze.
Bij de school van 1e keuze heb je ongeveer 25% kans om geplaatst te worden
Volgens mij wil mijn nichtje ook naar die school!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en volgend jaar nog 2 in groep 7 maar ik verwacht ander niveau dan oudste dus dan ook weer andere scholen bezoekenDit verhaal inclusief percentage komt me bekend voor.
@Mushanga71 pizzaboks! Ik was om 18 uur klaar met werken (alle de belangrijkste deadlines gehaald!) en toen kwamen ook precies de pizza’s
. Sterkte met het geregel!
Venus in pocketformaat
© loveli
Hoe bevalt dat tot nu toe, tweetalig onderwijs?quote:Op donderdag 6 april 2023 21:09 schreef Aure het volgende:
Pfoe, ben benieuwd hoe dat hier zal gaan over een jaar of 7. Voor nu lijkt doorstromen naar de tweetalige middelbare een logische vervolgstap en dan zou hij wel voorrang hebben, omdat hij nu dus op de tweetalige basisschool zit. Maar misschien wil ie tegen die tijd wel naar een hele andere school
Thanx!quote:Op donderdag 6 april 2023 20:54 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Volgens mij wil mijn nichtje ook naar die school!Dit verhaal inclusief percentage komt me bekend voor.
@:Mushanga71 pizzaboks! Ik was om 18 uur klaar met werken (alle de belangrijkste deadlines gehaald!) en toen kwamen ook precies de pizza’s
. Sterkte met het geregel!
Heel goed eigenlijk. Hij zit nog maar in groep 1 dus ik kan er nog niet heel veel zinnigs over zeggen. Maar hij kan al best veel woorden in het Engels. Ik kan ook een spelletje met hem spelen en dan de hele tijd alles in het Engels tegen hem zeggen en dan snapt ie alles. Hij vindt het zelf ook heel leuk en vertelt mij regelmatig wat iets in het Engels betekentquote:Op donderdag 6 april 2023 21:09 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Hoe bevalt dat tot nu toe, tweetalig onderwijs?
Ah kak zeg!quote:Op donderdag 6 april 2023 21:28 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Thanx!Dacht dat ik klaar was, krijg ik net pas een mail dat mijn mails niet bezorgd konden worden vanwege een time out
Kan ik opnieuw beginnen
Was nog geen 10mb dus snap het niet. Ga ze nu maar in concept zetten en morgen opnieuw mailen.
Dat jaquote:
Haha, mijn zusje werkte in het verleden voor beide scholen vermoed ikquote:Op donderdag 6 april 2023 15:08 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook wel naar inderdaad als je niet terecht kunt op de school waar je graag heen wil. Hier in de buurt is dat gelukkig niet het geval.
Want zoon was hier ook erg duidelijk dat hij de school hier in het dorp wil. De andere dichtstbijzijnde school is hier in de regio afgelopen jaar ook best veel in het nieuws geweest met jeugd die zich zachtst gezegd niet kan gedragen. Ondanks dat dat met een nieuwe lichting niet perse een garantie is ben ik toch blij dat hij ook deze school wilde. (En heb het verder niet benoemd, heb juist de positieve dingen van die school benoemd. Het moest zijn keuze zijn, niet de mijne)
In Amsterdam was die maatregel er, maar is die afgeschaft. Er is op dit moment alleen nog een maatregel dat kinderen van sommige basisscholen voorrang krijgen op bepaalde middelbare scholen (bijvoorbeeld montessori -> montessori). Die regel wordt volgend jaar afgeschaft.quote:Op donderdag 6 april 2023 23:52 schreef LeSage het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met broertjes/zusjes die later volgen. Zijn die automatisch op dezelfde school geplaatst? Anders zit je dan ook nog te kijken met verschillende middelbare scholen en hun 40-minutenroosters/studiedagen/toetsweken en weet ik wat…
Ik vermoed dat mijn jongens nu al weten waar ze heen willen. 3 minuten fietsen en anders een paar dorpen/stad verder
Wat een leuk initiatief! Er zijn genoeg kinderen die wel slim genoeg zijn voor havo/vwo maar gewoon liever met hun handen werken. Zo’n school lijkt me dan ideaal!quote:Op vrijdag 7 april 2023 10:59 schreef Deepfreeze het volgende:.
(Er is hier 1 school met loting waar je vmbo+mbo in 6 jaar kunt doen. Die opleiding groeit te hard, dus moesten ze dat zo oplossen. Maar die was bij ons al afgevallen door het niveau)
Ze hebben hier best wat opties. Van zo standaard onderwijs als het maar kan tot 10-14, vrije school en alles ertussenin. Voor iedereen is er wel iets te vinden dat past. Alleen jammer dat D zijn 2 beste vriendjes naar 2 andere scholen gaan.quote:Op vrijdag 7 april 2023 11:58 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Wat een leuk initiatief! Er zijn genoeg kinderen die wel slim genoeg zijn voor havo/vwo maar gewoon liever met hun handen werken. Zo’n school lijkt me dan ideaal!
Wauw, 50/50 op de basisschool al?quote:Op donderdag 6 april 2023 21:45 schreef Aure het volgende:
[..]
Heel goed eigenlijk. Hij zit nog maar in groep 1 dus ik kan er nog niet heel veel zinnigs over zeggen. Maar hij kan al best veel woorden in het Engels. Ik kan ook een spelletje met hem spelen en dan de hele tijd alles in het Engels tegen hem zeggen en dan snapt ie alles. Hij vindt het zelf ook heel leuk en vertelt mij regelmatig wat iets in het Engels betekent![]()
Bij de kleuters krijgen ze 50/50 Engels-Nederlands. In groep 3/4 is het meer Nederlands dan Engels en vanaf groep 5 geloof ik weer 50/50.
Ja dat motiveert veel meer!quote:Op vrijdag 7 april 2023 12:07 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Ze hebben hier best wat opties. Van zo standaard onderwijs als het maar kan tot 10-14, vrije school en alles ertussenin. Voor iedereen is er wel iets te vinden dat past. Alleen jammer dat D zijn 2 beste vriendjes naar 2 andere scholen gaan.
Ik weet ook dat eentje met dyslexie en havo advies er vorig jaar heen is gegaan. Gewoon net wat minder theorie en dus minder leeswerk. Maar wel over 6 jaar de optie op een hbo-opleiding als je zou willen. Je bent een jaar kwijt vergeleken met de havo, maar dat was ze misschien met de havo ook wel geweest en had ze veel tijd in het leeswerk moeten steken.
Ja zijn school is onderdeel van een pilot. https://www.nuffic.nl/ond(...)rimair-onderwijs-tpoquote:Op vrijdag 7 april 2023 13:42 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Wauw, 50/50 op de basisschool al?De verengelsing van de Nederlandse maatschappij zet stevig door zo
.
Ze was zwaar krols, ontsnapte (niet door toedoen van haar baasje) en is vervolgens niet meer thuisgeweest..quote:Op vrijdag 7 april 2023 15:29 schreef Hupje het volgende:
@:PoesInDoos Hoe raak je nou een poes met kittens kwijt?Of waren ze nog zo klein dat ze er nog niet waren toen moeder kwijtraakte?
Ze was wel door toedoen van haar baasje niet geholpen en daarom krols...quote:Op vrijdag 7 april 2023 15:30 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Ze was zwaar krols, ontsnapte (niet door toedoen van haar baasje) en is vervolgens niet meer thuisgeweest..
Dat natuurlijk ook. Ze stond ingepland voor sterilisatie maar ontsnapte dus te vroeg.quote:Op vrijdag 7 april 2023 15:35 schreef livelink het volgende:
[..]
Ze was wel door toedoen van haar baasje niet geholpen en daarom krols...
quote:Op vrijdag 7 april 2023 17:09 schreef exode het volgende:
Ok, we hebben een mysterie.
We delen dus een brandgang met 3 buren,
En mag je wel je auto er voor parkeren???quote:Op vrijdag 7 april 2023 18:09 schreef amaranta het volgende:
Sowieso heb ik eerst wat vragen over die brandgang.
Is daar een recht van overpad?
En tot welk huis behoort die brandgang ook al weer?
Ook belangrijk. En hoeveel buren hebben hun rijbewijs.quote:Op vrijdag 7 april 2023 18:14 schreef Butterflower het volgende:
[..]
En mag je wel je auto er voor parkeren???
Nee, daar zit de brandgang ook tussenquote:Op vrijdag 7 april 2023 18:58 schreef Leandra het volgende:
De verdachte buurvrouw heeft een schuur tegen jullie schuur aan?
Is getrouwd, ze zijn gisteren nog langs geweest dus dat was onze eerste gedachte ook. Maar ik heb zijn vrouw nog nooit met lippenstift gezien, zeker geen rode.quote:
Bizar dan, die wietlucht in de schuur.quote:Op vrijdag 7 april 2023 19:30 schreef exode het volgende:
[..]
Nee, daar zit de brandgang ook tussen![]()
Ik heb nog aan de andere buurman gevraagd of zijn zoon (andere buren dus) stiekem een kwekerij was begonnen. Daar moesten we hard om lachen. Het was echt een behoorlijk aanwezige geur namelijk, zo behoorlijk dat ik de schuur heb doorzocht en niets kon vinden wat op die geur kon wijzen.
En als de buurvrouw blowt moet ze dat lekker doen, maar dat ze dat ding blijkbaar verstopt op grijphoogte vind ik wel een ding. Maar goed dat is nu 1 x, laten we hopen dat ze betere verstopplekken heeft.
Misschien heeft de buurvrouw een wietplantage in een geheime kelder (met toegang vanuit haar tuin) onder jullie schuurquote:Op vrijdag 7 april 2023 19:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Bizar dan, die wietlucht in de schuur.
Ik ga morgen meteen graven onder onze schuur, goede!quote:Op vrijdag 7 april 2023 19:56 schreef Nijna het volgende:
[..]
Misschien heeft de buurvrouw een wietplantage in een geheime kelder (met toegang vanuit haar tuin) onder jullie schuur
Snap ik. Lijkt mij ook raarquote:Op vrijdag 7 april 2023 20:23 schreef Donna het volgende:
Er zijn wilde planten die ook erg naar wiet ruiken.
Onder onze schuur groeien ze ook namelijk. Was best awkward toen mijn vriend dacht dat ik stiekem jointjes rookte toen we net samen waren.
quote:Op vrijdag 7 april 2023 20:28 schreef amaranta het volgende:
[..]
Snap ik. Lijkt mij ook raar
Mocht hij ooit aan je voorgesteld worden moet vragen.
“Ben jij nu mijn nieuwe papa?”
MAAR WIE DAN?quote:Op vrijdag 7 april 2023 20:27 schreef amaranta het volgende:
Het is sowieso niet de buurjongen, ook niet zijn vrouw en zeer zeker niet zijn moeder.
Geen lipsticklesbo's in dit huis.quote:Op vrijdag 7 april 2023 20:46 schreef amaranta het volgende:
[..]
Jij, vermoorde onschuld, weet heel goed van wie die joint is.
Ik denk eerder buurjongen is de bak in gegaan voor plantage van mamaquote:
FTFYquote:Op vrijdag 7 april 2023 21:09 schreef Kyara het volgende:
Ik denk dat de buurjongen lippenstift op heeft gedaan om jullie om de tuin brandgang te leiden.
Dat kan ik me wel voorstellen ja. Mijn moeder heeft nooit meer een relatie gewild nadat mijn vader overleed. Dat vond ik eigenlijk ook raar, maar als het anders was geweest had ik er zeker ook erg aan moeten wennen. Knuffelquote:Op vrijdag 7 april 2023 20:25 schreef Donna het volgende:
Mijn moeder had vandaag een date.
Voor het eerst nadat mijn vader overleden is. Dat is dit jaar alweer 10 jaar geleden en ik gun het haar natuurlijk van harte, maar het voelt toch een beetje vreemd ofzo. Zal er wel bij horen.
Mijn moeder wilde ook jarenlang niet en daarna had ze zich er een beetje bij neer gelegd dat ze alleen zou blijven. Maar deze man (die ze kent van vroeger) stond ineens voor de deur. Hij doet echt moeite, heel leuk.quote:Op vrijdag 7 april 2023 21:26 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat kan ik me wel voorstellen ja. Mijn moeder heeft nooit meer een relatie gewild nadat mijn vader overleed. Dat vond ik eigenlijk ook raar, maar als het anders was geweest had ik er zeker ook erg aan moeten wennen. Knuffel.
Oh dat is heel erg wennen! En in mijn ervaring staat dat ook los van hoe blij je voor haar bent.quote:Op vrijdag 7 april 2023 20:25 schreef Donna het volgende:
Mijn moeder had vandaag een date.
Voor het eerst nadat mijn vader overleden is. Dat is dit jaar alweer 10 jaar geleden en ik gun het haar natuurlijk van harte, maar het voelt toch een beetje vreemd ofzo. Zal er wel bij horen.
Ik ga er nu vanuit dat het iets eenmaligs was....Dat de lipstick blower een betere plek heeft.quote:Op zaterdag 8 april 2023 10:53 schreef Leandra het volgende:
Kun je in datzelfde ontluchtingsgaatje geen opgerold briefje doen?
Best buur,
Dat je iets te roken verstopt vind ik geen probleem, dat je je rookwaar en aansteker zo verstopt dat kinderen het kunnen pakken vind ik minder, volgende keer een veiliger plekje?
Met livestreamquote:Op zaterdag 8 april 2023 00:18 schreef Butterflower het volgende:
Kunnen er camera’s geplaatst worden in de brandgang?
Volgende keer als je weer een verstopte joint vindt moet je m verplaatsen naar een ander “hokje”!
En dan gaarne de beelden delen
Ik bedoel meer voor de volgende keer dat er wat ligt.quote:Op zaterdag 8 april 2023 11:21 schreef exode het volgende:
[..]
Ik ga er nu vanuit dat het iets eenmaligs was....Dat de lipstick blower een betere plek heeft.
Blijf het fascinerend vinden, het hoe, wie en vooral waarom.
En... en... en...?quote:Op vrijdag 7 april 2023 20:13 schreef exode het volgende:
[..]
Ik ga morgen meteen graven onder onze schuur, goede!
Ik ben vandaag vrij vaak in de schuur (en brandgang) geweest aangezien we planten aan het verschuiven waren etc etc etc maar geen geur dit keer.quote:
Jaaaaquote:
Op FOK! zijn ze al verstopt FEE / [ACTIE] Paaseieren zoeken op het FOK! forum! Met leuke prijzen!quote:Op zondag 9 april 2023 08:50 schreef Mushanga71 het volgende:
Fijne paasdagen!🐣
Moet de eieren nog verstoppen
Nouja @:Tink89 zo heb je wel wat aan je dag![]()
Dan slinger ik zoon het forum wel op, moet ze zelf nog steeds verstoppenquote:Op zondag 9 april 2023 10:51 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Op FOK! zijn ze al verstopt FEE / [ACTIE] Paaseieren zoeken op het FOK! forum! Met leuke prijzen!
Had ik vorig jaar ook, vogels hadden een feestmaalquote:Op zondag 9 april 2023 10:50 schreef Nijna het volgende:
Fijne paasdagen!
Lekker ontbeten hier, de mussen zitten ook aan hun paasbrunch in onze tuin. Ben benieuwd of er straks nog graszaad over is of dat we opnieuw kunnen zaaien... Dollie de duif is intussen ook gearriveerd...
Straks nog maar even een frisse neus halen, want t is best lekker buiten.
Ja zo wil ik ook nog wel voetbal gaan kijken. Neem ik dat met liefde op de koop toequote:Op zondag 9 april 2023 14:21 schreef LeSage het volgende:
Ik had gisteren een bijzondere avond bij PSV. Eerst gedineerd daar, door gastchef Eveline Wu bereid, toen de wedstrijd en daarna nog borrelen binnen. En toen we terug naar de taxi liepen kwamen we Luuk de Jong tegen in de gang en moesten we uiteraard op de foto. De jongens waren jaloers![]()
En nu zit ik alweer aan zee, de mannen voetballen en het is heerlijk!
Prima paasweekend wel
Haha, ik vind voetbal toevallig ook echt heel leuk.quote:Op zondag 9 april 2023 14:54 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja zo wil ik ook nog wel voetbal gaan kijken. Neem ik dat met liefde op de koop toe
Top dagje!!quote:Op zondag 9 april 2023 15:32 schreef LeSage het volgende:
En om jullie jaloers te maken. Op het terras van de strandtent met een lekker biertje is het gewoon zweten.
Echt heerlijk hè het lijkt als je uit de wind zit wel zomer.quote:Op zondag 9 april 2023 15:32 schreef LeSage het volgende:
En om jullie jaloers te maken. Op het terras van de strandtent met een lekker biertje is het gewoon zweten.
Prima toch. Niks zo goor als hondenpoep. Ik heb ook weleens een berichtje in onze straatapp geplaatst of de hondenmensen alsjeblieft de troep van hun beest niet in de wadi voor ons huis willen laten liggen. Daar fietsen verdorie kinderen...quote:Op dinsdag 11 april 2023 15:13 schreef Budabuddumbam het volgende:
Ik zit in 3 appgroepen en dat zijn er 3 teveel.
Gelukkig gaat 1 kind naar de middelbare na dit jaar en is het er 1 minder.
Hier in de straat hebben ze er ook 1 voor gezellige dingen, nou echt daar ga ik dus echt niet in.
Ik zit omdat ik me verplicht voel in de "serieuze" groep
Momenteel zijn ze een vrouw aan het opsporen die een drol had laten liggen...
Dit was het bericht:![]()
![]()
Er liep hier zojuist een wat oudere vrouw grijs haar, zwarte broek en beige jas met een zwarte labrador. De labrador is ook best wat ouder en had een K9 harnas. Zij is kennelijk vergeten de drol mee te nemen die dat beest hier op het hoekje heeft gelaten. Weet iemand wie de vrouw in kwestie is?
Ik vind in de app groep vragen om de kak op te ruimen heel erg logisch en hondenpoep is onprettig, zeker als het vaak voorkomt Maar je kan best een keer een kakje van je hond hebben gemist omdat je staat de dagdromen.quote:Op dinsdag 11 april 2023 15:25 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Prima toch. Niks zo goor als hondenpoep. Ik heb ook weleens een berichtje in onze straatapp geplaatst of de hondenmensen alsjeblieft de troep van hun beest niet in de wadi voor ons huis willen laten liggen. Daar fietsen verdorie kinderen...
Dat mag echt niet in die van ons. Onze buurtapp is echt een preventie appquote:Op dinsdag 11 april 2023 15:13 schreef Budabuddumbam het volgende:
Dit was het bericht:![]()
![]()
Er liep hier zojuist een wat oudere vrouw grijs haar, zwarte broek en beige jas met een zwarte labrador. De labrador is ook best wat ouder en had een K9 harnas. Zij is kennelijk vergeten de drol mee te nemen die dat beest hier op het hoekje heeft gelaten. Weet iemand wie de vrouw in kwestie is?
Whaha nee? Ik zou meteen gaan zemenquote:Op dinsdag 11 april 2023 16:12 schreef BE het volgende:
Of we nou thuis zijn of niet, een cirkel met een kruis erop op mijn ramen zou niet direct een reden zijn om te gaan zemen voor mij!
Ook niet als ze daardoor een dag later bij je binnen staan?quote:Op dinsdag 11 april 2023 16:12 schreef BE het volgende:
Of we nou thuis zijn of niet, een cirkel met een kruis erop op mijn ramen zou niet direct een reden zijn om te gaan zemen voor mij!
Als je dat weet, wel natuurlijk ik. Maar dan zou ik wrs gewoon de glassex loslaten op die ene vlek.quote:Op dinsdag 11 april 2023 16:25 schreef exode het volgende:
[..]
Ook niet als ze daardoor een dag later bij je binnen staan?
Ik heb in het verleden wel eens takjes bij voordeuren weggehaald, maar dit is dus voor mij nieuw. Ik zou het wel wegboenen, maar inderdaad niet meteen het hele raam en dan met raamstift opschrijven 'WE ZIJN GEWOON THUIS HOOR'quote:Op dinsdag 11 april 2023 16:31 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Als je dat weet, wel natuurlijk ik. Maar dan zou ik wrs gewoon de glassex loslaten op die ene vlek.
Mijn ramen zijn niet om aan te zien, misschien moet ik er maar eens iets aan gaan doen :-D
Ik heb vorige week een glazenwasser-abo genomen. In de 6 jaar dat we hier wonen nog maar 1x iemand de bovenramen laten doenquote:Op dinsdag 11 april 2023 16:31 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Als je dat weet, wel natuurlijk ik. Maar dan zou ik wrs gewoon de glassex loslaten op die ene vlek.
Mijn ramen zijn niet om aan te zien, misschien moet ik er maar eens iets aan gaan doen :-D
Loop ik nou zover achter dat ik hier nog nooit van heb gehoord?quote:Op dinsdag 11 april 2023 14:19 schreef exode het volgende:
Over App groepen, ik had dus helemaal gemist dat we een buurtApp hebben. Ik kreeg vanochtend een Appje van de buurvrouw dat er op meerdere huizen in onze straat ‘inbrekerstekenen’ zijn gevonden. Dingen op/aan het huis waarmee wordt duidelijk gemaakt dat het huis leeg is. Bij de overburen een rondje met een kruis erin op een raam en bij andere buren takjes tegen de voordeur.
De politie heeft schijnbaar vanochtend een rondje gedaan in de straat, ook bij ons huis. Niets gevonden overigens. Dus ik Appte dat naar de andere overburen en toen vertelde zij dat dat al in de buurt App was besproken. BUURTAPP? Nou daar zit ik nu in, er schijnen al meerdere ruzies zijn geweest de afgelopen tijd, dus ik verheug me op de stroom aan Appjes.
Ik denk dat ik het geeneens zou zien.quote:Op dinsdag 11 april 2023 16:12 schreef BE het volgende:
Dit idd!quote:
Neuh, dan zijn ze doof door het alarm, hun probleemquote:Op dinsdag 11 april 2023 16:25 schreef exode het volgende:
[..]
Ook niet als ze daardoor een dag later bij je binnen staan?
Ik ook niet, de overburen dus wel. Schijnt vaak voor te komen.quote:Op dinsdag 11 april 2023 17:01 schreef BE het volgende:
[..]
Dit idd!
En zo wel zou ik niet aan inbrekers denken heel eerlijk gezegd.
@:vicky Ik heb geen poetsgenen dus vieze ramen storen me niet dusdanig dat ze altijd blinken.
Overigens hier aan de straatkant alleen een stoffig schuurraam met melkglas, dus het zal wel los lopen.
Bij vrienden van ons zat een papiertje tussen de deur.quote:Op dinsdag 11 april 2023 18:22 schreef exode het volgende:
[..]
Ik ook niet, de overburen dus wel. Schijnt vaak voor te komen.
Maar meestal zijn het dus dingen bij je voordeur zoals takjes die er op wijzen dat de voordeur niet gebruikt wordt. Bij ons wel een leuke, de voordeur wordt alleen gebruikt voor pakketjes die bezorgd worden.
Haha ja hier ook. En zelfs DHL loopt tegenwoordig al achteromquote:Op dinsdag 11 april 2023 18:22 schreef exode het volgende:
[..]
Ik ook niet, de overburen dus wel. Schijnt vaak voor te komen.
Maar meestal zijn het dus dingen bij je voordeur zoals takjes die er op wijzen dat de voordeur niet gebruikt wordt. Bij ons wel een leuke, de voordeur wordt alleen gebruikt voor pakketjes die bezorgd worden.
Daarom hebben wij er 2: één SOS-app en één ditjes-en-datjes-app.quote:Op dinsdag 11 april 2023 16:11 schreef Vicky het volgende:
[..]
Dat mag echt niet in die van ons. Onze buurtapp is echt een preventie app
Ideaal!quote:Op dinsdag 11 april 2023 19:13 schreef SQ het volgende:
[..]
Haha ja hier ook. En zelfs DHL loopt tegenwoordig al achterom
quote:Dakdekker aan de deur? Stink er niet in als hij snel even een 'noodreparatie' wil uitvoeren. Het is een oplichter. Hij was gisteren in de straatnaam actief.
Dat. Ik heb heel bewust niks over mama gezegd.quote:Op dinsdag 11 april 2023 20:05 schreef BE het volgende:
Boh AmarantaWat vreselijk verdrietig... Maar wel echt heel erg fijn dat ze dus wel aan haar moeder heeft vertelt dat ze jou zo mist en dat moeder daar ook nog iets mee gedaan heeft. Zo heeft ze nu dus toch wel die ene fijne persoon op school waar ze zich veilig bij voelt en waar ze gewoon leuke dingen mee kan doen zonder vragen.
Mocht ze daar ooit behoefte aan hebben dan weet ze ook wel dat ze bij jou ook met haar verdriet terecht zal kunnen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 11 april 2023 20:52 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat. Ik heb heel bewust niks over mama gezegd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pffff, het zou niet moeten mogen he...
Dan zijn wij ehmquote:Op dinsdag 11 april 2023 20:21 schreef exode het volgende:
De inbrekers codes zijn gekraakt, de overburen hadden niets interessants:
[ afbeelding ]
Hahaha slimquote:Op dinsdag 11 april 2023 21:04 schreef livelink het volgende:
Ik ga gewoon zelf het inbreken overbodig tekentje aanbrengen.
Ik twijfel tussen 'gevaarlijk' en 'anti diefstal'.quote:Op dinsdag 11 april 2023 21:04 schreef livelink het volgende:
Ik ga gewoon zelf het inbreken overbodig tekentje aanbrengen.
Dat rondje met kruisje op je raam is dus eigenlijk primaquote:Op dinsdag 11 april 2023 20:21 schreef exode het volgende:
[ afbeelding ]
Wij hebben een Ring deurbel. Vorige week werd er laat aangebeld. Iemand van de DHL, zei ze. Geen herkenbare bus, geen herkenbaar jasje. ze had een pakketje voor de buren maar de buurvrouw was niet thuis volgens haar. Mijn man heeft meegekeken op de camera, ik heb eerst de naam en het adres gecontroleerd voor ik het pakketje aan nam.quote:Op dinsdag 11 april 2023 21:19 schreef livelink het volgende:
Ik geloof heilig in de sociale controle op mijn pleintje. Er zijn altijd mensen thuis en die letten ook echt op. Plus dat ze ook nog de echte Utrechtse mentaliteit hebben en overal meteen op af gaan.
Aan mij hebben ze niks trouwens. Ik zie nooit iets, zelfs als het onder mijn neus gebeurt en ik vertrouw altijd alles en iedereen. Mijn deur is altijd open en doe ik pas op slot als we naar bed gaan. Als er 's avonds laat wordt aangebeld doe ik ook gewoon open.
Mooi, dan zet ik zelf alvast wat tekens op het raam/de muurquote:Op dinsdag 11 april 2023 20:21 schreef exode het volgende:
[ afbeelding ]
Hahaha the struggle.quote:Op dinsdag 11 april 2023 23:17 schreef Loj het volgende:
Heftig Amaranta, let je ook op jezelf?
Straatappsik ben eruit gegaan toen een stomme buurman mijn kinderen uitschold via de app omdat ze bij zijn bus speelde (mijn kinderen waren toen niet thuis en toen ik dat boos zei ging hij maar door over mijn vervelende kinderen die wel eens in de straat spelen
) Dus toen die app verlaten.
Ik zit wel in de leuke buurvrouwen app, want ik heb hele toffe buren verder. En manlief zit in de leuke buurmannen app, maar die baalt daarvan. Veel te veel stomme plaatjes! Maar als hij die app verlaat is hij ook geen leuke buurman meer zegt hij
quote:Op woensdag 12 april 2023 00:09 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Mooi, dan zet ik zelf alvast wat tekens op het raam/de muur![]()
@:amaranta
Ik ben gek op appgroepjes.quote:Op dinsdag 11 april 2023 15:21 schreef exode het volgende:
Ik snap de aversie tegen App groepjes nog steeds niet. Als je het niet wil, ga je er toch niet in?
Voor alle kinderen samen? Jij hebt toch een scharequote:Op dinsdag 11 april 2023 15:31 schreef SQ het volgende:
Ik heb net de paaseieren geteld die de kinderen vanuit de schoonfamilie mee hebben gekregen. Het zijn er 58 en dan weet ik zeker dat mijn middelste er al een aantal heeft verorberd![]()
Misschien een briefje ernaast hangen of ze de rest ook even meepakkenquote:Op dinsdag 11 april 2023 16:12 schreef BE het volgende:
Misschien een briefje ernaast hangen of ze de rest ook even meepakkenquote:Op dinsdag 11 april 2023 16:12 schreef BE het volgende:
Als je bij ons achterom loopt zie je vrijwel het hele huis, alles glas achter.quote:Op dinsdag 11 april 2023 19:13 schreef SQ het volgende:
[..]
Haha ja hier ook. En zelfs DHL loopt tegenwoordig al achterom
Dat mag, ieder haar voorkeur uiteraard.quote:Op woensdag 12 april 2023 08:53 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Misschien een briefje ernaast hangen of ze de rest ook even meepakken
[..]
Als je bij ons achterom loopt zie je vrijwel het hele huis, alles glas achter.
Wil ik dus niet hebben.
De enige buren die daar ooit onverwacht stonden, waren wel licht beledigd dat ik het niet tof vond dat ze opeens voor mijn raam stonden.
Ik was vooral blij dat ik me niet een tel later voor dat raam had staan aankleden.
Same here. Alleen in de winter (met een bevroren sloot) is er wel eens wat uit onze tuin gestolen.quote:Op woensdag 12 april 2023 09:55 schreef BE het volgende:
Als ze hier achterom komen moeten ze door de sloot of door 2 andere tuinen en over schuttingen klimmen, dat risico is iig al een heel stuk kleiner.Vooral terug met je armen vol spullen is dat een stuk minder makkelijk.
Ja hier ook. Ik ben er ook mee opgegroeid. De realisatie dat ik dat per se niet wilde kwam hier ook pas toen de spontaanachteromloopburen achterom liepen, door het glas keken, mij me de tering lieten schrikken door onsubtiel te kloppen en toen riepen wat lig jij niks te doen midden op de dag.quote:Op woensdag 12 april 2023 09:25 schreef SQ het volgende:
[..]
Dat mag, ieder haar voorkeur uiteraard.
Hier in Brabant is het vrij gebruikelijk om achterom te komen
Ik kies zelf bewust wanneer ik de poort van het slot laat, dus of er gewoon binnen gelopen mag worden. Ideaal.quote:Op woensdag 12 april 2023 09:25 schreef SQ het volgende:
Hier in Brabant is het vrij gebruikelijk om achterom te komen
Ik verwacht binnen nu en een maand nog niks van de formatie bij ons op schoolquote:Op woensdag 12 april 2023 08:46 schreef exode het volgende:
Hoe gaat bij jullie de formatie eigenlijk Amaranta? Verloofde gaat waarschijnlijk groep 4 doen volgend jaar na jaaaaaaaaaaaaaaren groep 7 en 8. Haar eigen keuze overigens. Jij hebt nu groep 3 toch?
quote:Op woensdag 12 april 2023 12:29 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja hier ook. Ik ben er ook mee opgegroeid. De realisatie dat ik dat per se niet wilde kwam hier ook pas toen de spontaanachteromloopburen achterom liepen, door het glas keken, mij me de tering lieten schrikken door onsubtiel te kloppen en toen riepen wat lig jij niks te doen midden op de dag.
Flikker nou heel snel een eind op en bel de volgende keer maar weer lekker aan.
Vroegah hadden we gewoon een deur. Dan zagen ze de studeerkamer. Als het gordijntje open was.
Niet de badkameruitkomers en keuken en woonkamer en ALLES!
Je sloeg toch met een pan?quote:Op woensdag 12 april 2023 15:27 schreef Vicky het volgende:
2x een inbraak van dichtbij meegemaakt toen ik nog thuis woonde. 1e keer kwam ik thuis en toen zag ik iemand mijn slaapkamerraam inklimmen. de 2e keer was ik thuis, hoorde ik het raam schuiven, ben gaan kijken, heb heel hard gegild en m geslagen voordat ie naar binnen kom klimmen.
Toen we 3 jaar geleden gingen verhuizen naar een huis met tuin hebben we meteen camera's gekocht. Nu zullen ze onze tuin niet zo heel snel in komen, want de tuin is rondom afgezet zodat de poezen er niet uit kunnen. Jaartje geleden wel poging tot inbraak geweest bij onze achterburen. Zij hebben een huis op de hoek. Mijn man kwam om 0.45 thuis, heeft niks gehoord. rond 1.00 was de poging tot inbraak waarbij er een paar keer hard op het glas geslagen is. A heeft een klap gehoord maar verder niet gekeken waar het vandaan kwam. De dag erna kwam politie langs voor buurtonderzoek.
Ik verbaas me echt over de tuinen van sommige van onze buren. Heel donker, geen enkel lichtje...
Bij school van verloofde hangt de formatie op haar zeg maar. Ze heeft vandaag gesprek met de directeur. Zij is nu de bovenbouwcoordinator maar wil dus graag naar groep 4. Dat mag niet op haar school. Dan moet ze of zelf voor de bovenbouw staan of ze wordt coordinator van de middenbouw. Maar ja daar is al een coordinator....quote:Op woensdag 12 april 2023 14:58 schreef Hupje het volgende:
[..]
Ik kies zelf bewust wanneer ik de poort van het slot laat, dus of er gewoon binnen gelopen mag worden. Ideaal.
[..]
Ik verwacht binnen nu en een maand nog niks van de formatie bij ons op schoolaltijd zó langzaam. Ik ben benieuwd of er dit jaar wel minstens 1 van mijn eisen/wensen wordt ingewilligd, anders moet ik nog op zoek naar een andere baan
Zo dat is brutaal dat zijn beste flinke dingen toch?quote:Op woensdag 12 april 2023 15:54 schreef SQ het volgende:
Mijn man is wat gereedschap kwijt geraakt wat je echt niet over het hoofd ziet (een grondboor, een bosmaaier en een industriële mixer) dus wij weten vrij zeker dat we hier ook nog wel eens ongenode visite op het terrein krijgen
Helaas gebruiken we dat spul zeer zelden dus tegen de tijd dat je het ontdekt kan het goed al maanden weg zijn, dan hebben de camera's ook weinig zin
Jup, dat steek je niet in je tas ofzoquote:Op woensdag 12 april 2023 17:27 schreef exode het volgende:
[..]
Zo dat is brutaal dat zijn beste flinke dingen toch?
Wij wonen dus niet in Brabant maar er zijn weinig mensen hier in de straat die de voordeur echt gebruiken. Behalve de bewoners zonder achterom dan.quote:Op woensdag 12 april 2023 17:33 schreef SQ het volgende:
[..]
Jup, dat steek je niet in je tas ofzo
Verder komen alleen mijn vader en onze huishoudelijke hulp spontaan binnen, maar de laatste verwacht ik altijd dus dan maakt het ook niet uit
Maar goed, ik ben dus wel van #teamachterom. Te meer omdat mijn voordeur altijd op slot zit, ik dan weer in paniek een sleutel moet zoeken en tegen de tijd dat ik weer bij de voordeur ben, de aanbeller het vaak al heeft opgegeven (of alsnog achterom is gegaan)
Helaas niet.. was met mijn vuistquote:Op woensdag 12 april 2023 15:40 schreef F_r het volgende:
[..]
Je sloeg toch met een pan?
Ik heb 's nachts ook geen licht aan in de tuin maar geen achterom dus dan moeten ze eerst door diverse andere tuinen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |