quote:Op dinsdag 4 april 2023 04:59 schreef maan_man het volgende:
Nog een geluk bij een ongeluk. Was dit in de ochtendspits gebeurd dan hadden wij ambulance te kort gehad.
Die kraan klopt, alleen zijn zowel de passagierstrein als de goederentrein daar tegen aan geklapt. (Radio 1)quote:
Wij zijn de NOS nietquote:Op dinsdag 4 april 2023 06:12 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Zelfs de NOS gebruikt schreeuwerige capslock.
goede naam wel.quote:Op dinsdag 4 april 2023 06:14 schreef Houtenbeen het volgende:
Een dode volgens Omroep West
[ twitter ]
Die zal rond 4 uur wel uit zijn bed gebeld zijn.quote:Op dinsdag 4 april 2023 06:47 schreef roos94 het volgende:
De directeur van NS zal niet lekker wakker worden vanochtend
Keertje een onderxoek gezien dat je zowel bij vliegtuigen als treinen het beste achterin moet gaan zittenquote:Op dinsdag 4 april 2023 05:01 schreef realnice11 het volgende:
Als je achterin zat schik je je wel helemaaaaal de tyfus, maar dan heb je het ws wel overleefd?
[ afbeelding ]
De achterkant staat in het weiland? Weet niet of dat wel prettig is.quote:Op dinsdag 4 april 2023 06:55 schreef 111210 het volgende:
[..]
Keertje een onderxoek gezien dat je zowel bij vliegtuigen als treinen het beste achterin moet gaan zitten
Prorail, dus ja.quote:
quote:Op dinsdag 4 april 2023 07:03 schreef heywoodu het volgende:
"Over de dode kan ik nog niks zeggen."
"Was het de machinist?"
"Daar kan ik nog niks over zeggen."
"Hoe is het met de machinist?"
Gokmen Tanis wilde hier wel verandering in brengenquote:Op dinsdag 4 april 2023 06:55 schreef 111210 het volgende:
[..]
Keertje een onderxoek gezien dat je zowel bij vliegtuigen als treinen het beste achterin moet gaan zitten
3453855465quote:
Kijk in d ns appquote:
Wat trein betreft op tweederde van de treinlengte.quote:Op dinsdag 4 april 2023 06:55 schreef 111210 het volgende:
Keertje een onderxoek gezien dat je zowel bij vliegtuigen als treinen het beste achterin moet gaan zitten
Stel dat je vroeg moet werkenquote:Op dinsdag 4 april 2023 06:52 schreef roos94 het volgende:
Verbaast mij nog dat er zoveel mensen midden in de nacht van maandag op dinsdag in de trein zitten
Deel van het nachtnet. Daar rijden 24/7 treinen.quote:Op dinsdag 4 april 2023 05:19 schreef koffiekoekjes het volgende:
Geluk dat het om 3:30 is, ik wist niet eens dat er op dat tijdstip nog treinen reden.
quote:Op dinsdag 4 april 2023 07:12 schreef StephanL het volgende:
Waar is die kraan gebleven? Hoe groot was die? Was het een kraan speciaal voor het spoor?
Je hebt kraantjes en je hebt kranen.
Topquote:
Ja lekkere vragen waren dat.quote:Op dinsdag 4 april 2023 07:03 schreef heywoodu het volgende:
"Over de dode kan ik nog niks zeggen."
"Was het de machinist?"
"Daar kan ik nog niks over zeggen."
"Hoe is het met de machinist?"
Ik denk dat de goederentrein er eerst tegenaan is gebotst en dat die vervolgens op het spoor van de personentrein terecht is gekomen op zijn kant.quote:Op dinsdag 4 april 2023 07:16 schreef StephanL het volgende:
[..]
Top![]()
Valt mee maar naar wat ik altijd begreep kan een trein door de kleinste dingen ontsporen.
Als daar iemand in zat is die wellicht overleden.
Prorail doet toch het onderhoud?quote:Op dinsdag 4 april 2023 06:47 schreef roos94 het volgende:
De directeur van NS zal niet lekker wakker worden vanochtend
quote:Op dinsdag 4 april 2023 07:24 schreef Epistaxiophobia het volgende:
Ik besef me wel nu pas dat ze wss een (hijs)kraan of zo bedoelen en geen waterkraan.
Ziet eruit als een krol:quote:Op dinsdag 4 april 2023 07:12 schreef StephanL het volgende:
Waar is die kraan gebleven? Hoe groot was die? Was het een kraan speciaal voor het spoor?
Je hebt kraantjes en je hebt kranen.
Dan zijn er ook geen werkzaamheden.quote:Op dinsdag 4 april 2023 07:27 schreef Zwansen het volgende:
Godzijdank is dit niet tijdens de spits gebeurd. Dan zitten er honderden mensen in die trein.
Ja, bovendien zou ook de trein op het tegenliggende spoor waarschijnlijk stapvoets hebben gereden als de NS had geweten dat daar nog spoorwerkzaamheden op het andere spoor waren. Ze nemen vaak het zekere voor het onzekere.quote:Op dinsdag 4 april 2023 07:26 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Ziet eruit als een krol:
[ afbeelding ]
Heftig ongeluk. Mijn eerste gevoel is dat het door een miscommunicatie komt. De kraan zal gewerkt hebben tijdens een buitendienststelling, maar die is al opgeheven voordat de kraan uit het spoor was.
Eventuele werklui in de kraan zagen hopelijk de trein(en) aankomen en konden voldoende ver weg springen/rennen.
Inderdaad een geluk, maar het zou ook zeer onwaarschijnlijk zijn aangezien dit type werkzaamheden praktisch altijd 's nachts wordt uitgevoerd en in de vroege ochtend eindigen. De eerste treinen na werkzaamheden zijn zelden in de spits.quote:Op dinsdag 4 april 2023 07:27 schreef Zwansen het volgende:
Godzijdank is dit niet tijdens de spits gebeurd. Dan zitten er honderden mensen in die trein.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Welke god?quote:Op dinsdag 4 april 2023 07:27 schreef Zwansen het volgende:
Godzijdank is dit niet tijdens de spits gebeurd. Dan zitten er honderden mensen in die trein.
Dammquote:Op dinsdag 4 april 2023 07:39 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]
Hier staat dus de kraanbestuurder
Ja of andersom..quote:Op dinsdag 4 april 2023 07:41 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
DammRIP
Verder is de vraag hoe kon die kraan nog op en rond het spoor zijn als treinen begonnen te rijden
quote:Op dinsdag 4 april 2023 07:35 schreef heywoodu het volgende:
Omdat ik er bij iets groots altijd nieuwsgierig naar ben, wat van de eerste tweets hierover vannacht:2 daarvan zijn geautomatiseerd, alleen bij regio 15 is een persoon aan te pas gekomen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2023 07:49:37 ]
Klopt, maar bij dit soort relatief grote dingen ben ik altijd nieuwsgierig naar de allereerste meldingen (P2000 vaak, dus geautomatiseerd wat Twitter betreft inderdaad).quote:Op dinsdag 4 april 2023 07:48 schreef PS. het volgende:
[..]
2 daarvan zijn geautomatiseerd, alleen regio 15 is een persoon aan te pas gekomen.
Lekker relaxt in de eersteklas stiltecoupé.quote:Op dinsdag 4 april 2023 07:50 schreef hole1988 het volgende:
Hier had je niet moeten zitten.
[ afbeelding ]
https://monitor.p2kflex.nl/quote:Op dinsdag 4 april 2023 07:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Klopt, maar bij dit soort relatief grote dingen ben ik altijd nieuwsgierig naar de allereerste meldingen (P2000 vaak, dus geautomatiseerd wat Twitter betreft inderdaad).
Wat een conclusie zeg bij een aanrijding om 3:30, het zal wel een nachttrein zijn geweestquote:Op dinsdag 4 april 2023 07:53 schreef Montagui het volgende:
Als ik de NS reisplanner bekijk dan rijden er geen passagierstreinen rond dat tijdstip van Den Haag Centraal naar Leiden Centraal.
De laatste daarvoor was van 01:13 tot 01:43
En de volgende is dan van 05:12 tot 05:33
Het is wel een traject voor nachttreinen, maar daar zie ik geen tijden voor in de planner.
Nachttreinen rijden na de laatste trein van die dag tot in de vroege ochtend
Nachttreinen rijden eenmaal per uur op het traject
Dus zal het wel zo'n nachttrein zijn geweest.
No shit Sherlockquote:Op dinsdag 4 april 2023 07:53 schreef Montagui het volgende:
Als ik de NS reisplanner bekijk dan rijden er geen passagierstreinen rond dat tijdstip van Den Haag Centraal naar Leiden Centraal.
De laatste daarvoor was van 01:13 tot 01:43
En de volgende is dan van 05:12 tot 05:33
Het is wel een traject voor nachttreinen, maar daar zie ik geen tijden voor in de planner.
Nachttreinen rijden na de laatste trein van die dag tot in de vroege ochtend
Nachttreinen rijden eenmaal per uur op het traject
Dus zal het wel zo'n nachttrein zijn geweest.
Er komen geen nachttreinen op CS. Dan moet je kopmaken wat niet handig is.quote:Op dinsdag 4 april 2023 07:53 schreef Montagui het volgende:
Als ik de NS reisplanner bekijk dan rijden er geen passagierstreinen rond dat tijdstip van Den Haag Centraal naar Leiden Centraal.
De laatste daarvoor was van 01:13 tot 01:43
En de volgende is dan van 05:12 tot 05:33
Het is wel een traject voor nachttreinen, maar daar zie ik geen tijden voor in de planner.
Nachttreinen rijden na de laatste trein van die dag tot in de vroege ochtend
Nachttreinen rijden eenmaal per uur op het traject
Dus zal het wel zo'n nachttrein zijn geweest.
Ik vermoed dat die kraan daar stond in verband met een vorm van werkzaamheden of iets dergelijks.quote:Op dinsdag 4 april 2023 07:55 schreef PS. het volgende:
[..]
Wat een conclusie zeg bij een aanrijding om 3:30, het zal wel een nachttrein zijn geweest
Goed punt.quote:
(Hier rijden geen nachttreinen)quote:Op dinsdag 4 april 2023 07:55 schreef PS. het volgende:
[..]
Wat een conclusie zeg bij een aanrijding om 3:30, het zal wel een nachttrein zijn geweest
Het was een krolquote:Op dinsdag 4 april 2023 07:12 schreef StephanL het volgende:
Waar is die kraan gebleven? Hoe groot was die? Was het een kraan speciaal voor het spoor?
Je hebt kraantjes en je hebt kranen.
Op die plek is een railinzet plek. Hij heeft hem frontaal geraakt want de kraan is op het vrije spoor terecht gerkomen waar de virm reed.quote:Op dinsdag 4 april 2023 08:06 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Wat doet een kraan midden in de nacht op het spoor? Is de goederentrein frontaal op de cabine van de kraan gebotst of heeft hij alleen de 'arm' van de kraan geraakt?
Werkzaamheden aan het spoor vinden meestal uitsluitend buiten diensttijden plaats, dus vaak ‘s nachts.quote:Op dinsdag 4 april 2023 08:06 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Wat doet een kraan midden in de nacht op het spoor? Is de goederentrein frontaal op de cabine van de kraan gebotst of heeft hij alleen de 'arm' van de kraan geraakt?
Je zou maar door zo'n blunder aan je einde komen.quote:Op dinsdag 4 april 2023 08:07 schreef Dusthor92 het volgende:
[..]
Werkzaamheden aan het spoor vinden meestal uitsluitend buiten diensttijden plaats, dus vaak ‘s nachts.
Wellicht het verkeerde spoor vrijgegeven of het wissel verkeerd omgekrukt.
De treindienstleider gaat over de route. Dit soort materieel is niet tot slecht detecteerbaar, waardoor de treindienstleider het niet gezien heeft.quote:Op dinsdag 4 april 2023 08:09 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Maar machinisten moeten dat toch weten? Benieuwd waar de fout ligt.
Bam / volker / strukton / van Roon / Swietelsky / Assetrail / etcquote:Op dinsdag 4 april 2023 07:56 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Goed punt.
Benieuwd welke aannemer dit was. Er zijn er volgens mij maar weinig die onderhoud op het spoor doen.
In Griekenland was het een simpel sleuteltjequote:Op dinsdag 4 april 2023 08:09 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Je zou maar door zo'n blunder aan je einde komen.
Zit momenteel in de trein.quote:Op dinsdag 4 april 2023 08:12 schreef Starhopper het volgende:
[..]
In Griekenland was het een simpel sleuteltje
Als die net ingezet werd, zou dat ook verklaren waarom het spoor niet bezet was gemeld door de spoorstroomloop.quote:Op dinsdag 4 april 2023 08:07 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Op die plek is een railinzet plek. Hij heeft hem frontaal geraakt want de kraan is op het vrije spoor terecht gerkomen waar de virm reed.
Dit soort voertuigen hebben een zeer slechte detectie, werken met een kortsluitlans(zoals iemand terecht opmerkte) is de enige mogelijkheid.quote:Op dinsdag 4 april 2023 08:17 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Als die net ingezet werd, zou dat ook verklaren waarom het spoor niet bezet was gemeld door de spoorstroomloop.
Dus als de aannemer (of iemand anders) niet goed communiceert weet de treindienstleiding niet dat er een kraanwagen / mensen / etc/ op het spoor staat?quote:Op dinsdag 4 april 2023 08:11 schreef TjjWester het volgende:
[..]
De treindienstleider gaat over de route. Dit soort materieel is niet tot slecht detecteerbaar, waardoor de treindienstleider het niet gezien heeft.
Dat is geen kraan. Dat is een graafmachinequote:Op dinsdag 4 april 2023 08:17 schreef hole1988 het volgende:
Op een foto is de cabine van de kraan met kenteken te zien. Als je die invoert bij de RDW dan zou de kraan een LIEBHERR A924 B LITRONIC zijn.
Link openen met rechtermuisknop
[ afbeelding ]
Kloptquote:Op dinsdag 4 april 2023 08:21 schreef Pietiserniet het volgende:
[..]
Dus als de aannemer (of iemand anders) niet goed communiceert weet de treindienstleiding niet dat er een kraanwagen / mensen / etc/ op het spoor staat?
EDIT: en moet de spanning niet van de bovenleiding af? Een kraan en een bovenleiding onder spanning lijkt me net de meest onwenselijke situatie.
Meestal is er een veiligheidsdienst bij dit soort werkzaamheden. Meestal.quote:Op dinsdag 4 april 2023 08:21 schreef Pietiserniet het volgende:
[..]
Dus als de aannemer (of iemand anders) niet goed communiceert weet de treindienstleiding niet dat er een kraanwagen / mensen / etc/ op het spoor staat?
EDIT: en moet de spanning niet van de bovenleiding af? Een kraan en een bovenleiding onder spanning lijkt me net de meest onwenselijke situatie.
Het is wel een kraan. Het heet een Krol (Kraan op lorries).quote:Op dinsdag 4 april 2023 08:23 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat is geen kraan. Dat is een graafmachine
Manmanman. Ik dacht dat het zoiets was:
[ afbeelding ]
Dan gaat het een keer fout natuurlijk.quote:Op dinsdag 4 april 2023 08:26 schreef Dusthor92 het volgende:
[..]
Meestal is er een veiligheidsdienst bij dit soort werkzaamheden. Meestal.
Gezien het late tijdstip (nachtdienst beginnen vaak rond 10u) zou het kunnen dat de krol nog onderweg was en het spoor desondanks was vrijgegeven.
Probleem is ook wel dat alles voor een habbekrats moet gebeuren en aannemers elkaar derhalve kapotconcurreren met alle veiligheidsrisico’s van dien.
Ik heb nergens zo’n stressvolle en opgefokte werksfeer meegemaakt als in het spoor.
Voor zo ver ik weet mogen spoorwerkzaamheden met een Krol pas beginnen als het traject waarop gewerkt wordt spanningsloos is.quote:Op dinsdag 4 april 2023 08:25 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Klopt
Kan gewoon werken met de boivenleiding actief, sterker nog 1500 volt is gekozen omdat dit de hoogste spanning is waar je aan mag werken onder spanning.
Lekker slim ben je dan, waarom zou je zo'n ding op een spoor neerzetten?quote:Op dinsdag 4 april 2023 08:23 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat is geen kraan. Dat is een graafmachine
Manmanman. Ik dacht dat het zoiets was:
[ afbeelding ]
Omdat je zelf geen spoorstaven van 54 kilo per meter of dwarsliggers van 58 kilo per meter kan uitwisselen. Daar heb je een kraan bij nodig.quote:Op dinsdag 4 april 2023 08:29 schreef PS. het volgende:
[..]
Lekker slim ben je dan, waarom zou je zo'n ding op een spoor neerzetten?
Die gast die geïnterviewd wordt.quote:Op dinsdag 4 april 2023 04:34 schreef Scorpie het volgende:
Voorschoten
In Voorschoten is een botsing geweest tussen een personen- en een goederentrein. Er zijn meerdere gewonden en zwaargewonden, zegt de Veiligheidsregio Hollands Midden.
De hulpdiensten zijn massaal aanwezig. Op foto's is te zien dat de personentrein is ontspoord en dat inzittenden worden geëvacueerd.
Over de oorzaak van het ongeluk is nog niets bekend. Door het ongeluk rijden geen treinen tussen Leiden en Den Haag.
https://nos.nl/artikel/24(...)tsing-in-voorschoten
Ik heb het over de kraan die Starhopper in gedachten had...quote:Op dinsdag 4 april 2023 08:31 schreef Dusthor92 het volgende:
[..]
Omdat je zelf geen spoorstaven van 54 kilo per meter of dwarsliggers van 58 kilo per meter kan uitwisselen. Daar heb je een kraan bij nodig.
De moerentol, het lichtste gereedschap dat je gebruikt voor het loshalen van de bevestigingsmiddelen, weegt alleen al 25-30 kilo.
Oh sorryquote:Op dinsdag 4 april 2023 08:34 schreef PS. het volgende:
[..]
Ik heb het over de kraan die Starhopper in gedachten had...
De Arbeidsinspectie is het met je eens.quote:Op dinsdag 4 april 2023 08:09 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Je zou maar door zo'n blunder aan je einde komen.
Beetje het type dat in de Titanic nog onderin zou liggen (en verzuipen) bij het doormidden breken van het schip.quote:Op dinsdag 4 april 2023 08:33 schreef BE het volgende:
[..]
Die gast die geïnterviewd wordt.Dan moet je wel echt serieus diep slapen wil je door zo'n klap heen slapen!
Out come! Out! Come!quote:Op dinsdag 4 april 2023 08:42 schreef Aether het volgende:
Passagier filmt ongeluk bij Voorschoten vanuit de trein
https://nos.nl/l/2470085
Jezus die gasten hebben de kop er nog aardig bij zeg.quote:Op dinsdag 4 april 2023 08:42 schreef Aether het volgende:
Passagier filmt ongeluk bij Voorschoten vanuit de trein
https://nos.nl/l/2470085
Ah. 5 uurtjes na het ongeluk en we hebben de oorzaak te pakken.quote:Op dinsdag 4 april 2023 08:28 schreef Pietiserniet het volgende:
[..]
Dan gaat het een keer fout natuurlijk.
First out!quote:
quote:Op dinsdag 4 april 2023 08:42 schreef Aether het volgende:
Passagier filmt ongeluk bij Voorschoten vanuit de trein
https://nos.nl/l/2470085
Nou dat, nadat je jezelf ws helemaal de tering geschrokken bent.quote:Op dinsdag 4 april 2023 08:48 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
First out!
Vind wel dat die vent het goed doet. Eerst maar allemaal eruit. Je weet nooit of die shit nog in de fik gaat oid
Tja, hij is wel de enige die snapt wat de bedoeling is, vind dat nou niet echt om uit te lachen.quote:
Dat is dan wel weer toepasselijkquote:Op dinsdag 4 april 2023 08:48 schreef Dusthor92 het volgende:
De betrokken aannemer was de BAM, hoor ik net.
Not sure if seeeeriooous...quote:
Onder spanning werken kan enkel volledig geïsoleerd. Dus met een houten ladder oid. Zeg maar het principe van de vogel die op een elektriciteitskabel kan zitten. Of het anno 2023 nog mag, geen idee. Een kraan op rails (aarde!) heeft geheel niets te zoeken in een in bedrijf zijnd spoor. En in een werkvak mét spanning op de bovenleiding zou me het ook hoogst verbazen.quote:Op dinsdag 4 april 2023 08:25 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Kan gewoon werken met de boivenleiding actief, sterker nog 1500 volt is gekozen omdat dit de hoogste spanning is waar je aan mag werken onder spanning.
Bam!quote:
Inderdaad. Heldquote:Op dinsdag 4 april 2023 08:48 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
First out!
Vind wel dat die vent het goed doet. Eerst maar allemaal eruit. Je weet nooit of die shit nog in de fik gaat oid
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We kunnen er vrij zeker van zijn dat zo'n graafmachine daar niet hoort te staan hé.quote:Op dinsdag 4 april 2023 08:45 schreef manny het volgende:
[..]
Ah. 5 uurtjes na het ongeluk en we hebben de oorzaak te pakken.
Of de goederentrein niet.quote:Op dinsdag 4 april 2023 09:02 schreef Pietiserniet het volgende:
[..]
We kunnen er vrij zeker van zijn dat zo'n graafmachine daar niet hoort te staan hé.
quote:Op dinsdag 4 april 2023 09:02 schreef Pietiserniet het volgende:
[..]
We kunnen er vrij zeker van zijn dat zo'n graafmachine daar niet hoort te staan hé.
Dat, of de treindienstleider was niet goed op de hoogte van werkzaamheden aldaar. En had ze over een ander spoor moeten lijden.quote:Op dinsdag 4 april 2023 09:03 schreef Dusthor92 het volgende:
[..]
Of de goederentrein niet.
Want kennelijk is het de goederentrein geweest die als eerst tegen de Krol botste, waarna de krol op het traject van de intercity terecht is gekomen.
Eensquote:Op dinsdag 4 april 2023 09:06 schreef PS. het volgende:
[..]
[..]
Dat, of de treindienstleider was niet goed op de hoogte van werkzaamheden aldaar. En had ze over een ander spoor moeten lijden.
Er kan zoveel.
Uiteindelijk is het natuurlijk een combinatie van verschillende factoren.
Juist, dus dan geen treinen laten rijden als er iets op het spoor staat. Dat is hier nogal mis gegaan durf ik als simpele burger te stellen.quote:Op dinsdag 4 april 2023 09:03 schreef Dusthor92 het volgende:
[..]
Of de goederentrein niet.
Want kennelijk is het de goederentrein geweest die als eerst tegen de Krol botste, waarna de krol op het traject van de intercity terecht is gekomen.
En die lieden van de NS en de autoriteiten gaan het nog “onderzoeken” enzo, kansloos. Gewoon even op Fok! kijken en klaar.quote:Op dinsdag 4 april 2023 09:02 schreef Pietiserniet het volgende:
[..]
We kunnen er vrij zeker van zijn dat zo'n graafmachine daar niet hoort te staan hé.
Definieer "het spoor". Er liggen daar 4 sporen naast elkaar. Als er aan spoor 1 wordt gewerkt zou je op spoor 4 best een trein kunnen laten rijden. Dat het hier niet goed is gegaan lijkt me duidelijk, maar het is veel te vroeg om conclusies te trekken waar de fout hier heeft gelegen. Had de kraanwagen daar niet mogen staan? Waar stond die precies en wat voor werkzaamheden voerde hij uit? Had de goederentrein daar niet mogen rijden? Had de Intercity daar niet mogen rijden? Dat uitzoeken is aan de Onderzoeksraad voor Veiligheid.quote:Op dinsdag 4 april 2023 09:08 schreef Pietiserniet het volgende:
[..]
Juist, dus dan geen treinen laten rijden als er iets op het spoor staat. Dat is hier nogal mis gegaan durf ik als simpele burger te stellen.
Overdrijf niet zoquote:Op dinsdag 4 april 2023 09:12 schreef manny het volgende:
[..]
En die lieden van de NS en de autoriteiten gaan het nog “onderzoeken” enzo, kansloos. Gewoon even op Fok! kijken en klaar.
08:30 viel me nog tegen eigenlijk.
sneeuw?quote:Op dinsdag 4 april 2023 08:42 schreef Aether het volgende:
Passagier filmt ongeluk bij Voorschoten vanuit de trein
https://nos.nl/l/2470085
Jij hebt liever dat er wel bouwmaterieel op het spoor staat waar treinen rijden?quote:Op dinsdag 4 april 2023 09:12 schreef manny het volgende:
[..]
En die lieden van de NS en de autoriteiten gaan het nog “onderzoeken” enzo, kansloos. Gewoon even op Fok! kijken en klaar.
08:30 viel me nog tegen eigenlijk.
Ik zeg ook helemaal nérgens dat ik die conclusie kan trekken maar als wat ik zeg niet klopt of voorbarig is dan was er geen ongeluk.quote:Op dinsdag 4 april 2023 09:16 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Definieer "het spoor". Er liggen daar 4 sporen naast elkaar. Als er aan spoor 1 wordt gewerkt zou je op spoor 4 best een trein kunnen laten rijden. Dat het hier niet goed is gegaan lijkt me duidelijk, maar het is veel te vroeg om conclusies te trekken waar de fout hier heeft gelegen. Had de kraanwagen daar niet mogen staan? Waar stond die precies en wat voor werkzaamheden voerde hij uit? Had de goederentrein daar niet mogen rijden? Had de Intercity daar niet mogen rijden? Dat uitzoeken is aan de Onderzoeksraad voor Veiligheid.
Gelukkig heeft die zijn prioriteiten op orde, alles voor de views/likesquote:Op dinsdag 4 april 2023 08:42 schreef Aether het volgende:
Passagier filmt ongeluk bij Voorschoten vanuit de trein
https://nos.nl/l/2470085
Daar heb ik in dit geval geen moeite mee omdat het nieuwswaarde heeft.quote:Op dinsdag 4 april 2023 09:19 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Gelukkig heeft die zijn prioriteiten op orde, alles voor de views/likes
Ja, eerst een klap met 130 à 140 kmh, vervolgens in het donker, gruis zweeft door de lucht en je ziet op plekken vonken dan erg goed aangepakt.quote:Op dinsdag 4 april 2023 08:49 schreef BE het volgende:
[..]Tering!
Pfff... hij is wel goed bezig hoor... idd zorgen dat je zsm naar buiten geraakt.
Of hij is gaan filmen om meteen licht te hebben. Hij is overduidelijk niet bezig met selfies schieten, maar gewoon netjes aan het helpen.quote:Op dinsdag 4 april 2023 09:19 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Gelukkig heeft die zijn prioriteiten op orde, alles voor de views/likes
Lijkt me gruis/troep dat door de lucht zweeft door de klap.quote:
Daar geloof ik niks van eerlijk gezegd. Maar misschien ben ik iets te cynisch. Ik weet nog goed toen ik bij Utrecht was tijdens de trambeschieting en mensen de doden daar ging filmen/foto's makenquote:Op dinsdag 4 april 2023 09:23 schreef PS. het volgende:
[..]
Of hij is gaan filmen om meteen licht te hebben. Hij is overduidelijk niet bezig met selfies schieten, maar gewoon netjes aan het helpen.
Ik heb er ook geen moeite mee, maar vraag me af hoe je je in zo'n situatie bedenkt "oh kut, ongeluk...eerst even mijn telefoon pakken om te gaan filmen wat ik doe!". Hij is mensen aan het helpen enzo, dus dikke prima natuurlijk verder.quote:Op dinsdag 4 april 2023 09:21 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Daar heb ik in dit geval geen moeite mee omdat het nieuwswaarde heeft.
Ook echt direct voorbij het station.quote:Op dinsdag 4 april 2023 09:31 schreef Remco het volgende:
Die dronebeelden: https://nos.nl/l/2470089
Dat voorste deel heeft echt een enorme klap gemaakt als het zover terecht komt.
Moet je niet voorzichtig zijn met het verlaten van de trein ivm stroom bij het spoor enzo?quote:Op dinsdag 4 april 2023 09:22 schreef Aether het volgende:
[..]
Ja, eerst een klap met 130 à 140 kmh, vervolgens in het donker, gruis zweeft door de lucht en je ziet op plekken vonken dan erg goed aangepakt.
Kreeg het idee dat het licht was uitgevallen en men daarom telefoons gebruikten.quote:Op dinsdag 4 april 2023 09:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik heb er ook geen moeite mee, maar vraag me af hoe je je in zo'n situatie bedenkt "oh kut, ongeluk...eerst even mijn telefoon pakken om te gaan filmen wat ik doe!". Hij is mensen aan het helpen enzo, dus dikke prima natuurlijk verder.
Ach, al krijgt deze meneer een miljoen likes, boeien. We zien in elk geval dat hij wel min of meer geordend aan het proberen is mensen te helpen, vragen of ze in orde zijn, mensen aansporen op gang te komen enzo.quote:Op dinsdag 4 april 2023 09:29 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Daar geloof ik niks van eerlijk gezegd. Maar misschien ben ik iets te cynisch. Ik weet nog goed toen ik bij Utrecht was tijdens de trambeschieting en mensen de doden daar ging filmen/foto's maken
Ik denk dat er wel wat beveiligingssystemen in werking treden op het moment dat een treinstel derailed, en zodoende de stroom er gelijk vanaf gaat. Misschien kan iemand met verstand van zaken dat bevestigen/ontkennenquote:Op dinsdag 4 april 2023 09:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Moet je niet voorzichtig zijn met het verlaten van de trein ivm stroom bij het spoor enzo?
Vraag ik voor een vriend mocht die ooit betrokken raken bij een treinongeluk.
Ah, vandaar dat al die meldingen bij hulpdiensten in het begin het stationsplein van Voorschoten hadden als locatie.quote:
The fuck zeg, 1 dode is echt een wonder.quote:Op dinsdag 4 april 2023 09:31 schreef Remco het volgende:
Die dronebeelden: https://nos.nl/l/2470089
Dat voorste deel heeft echt een enorme klap gemaakt als het zover terecht komt.
De enige echte gevaarlijke spanning staat op de bovenleiding, inprincipe kun je gewoon uitstappen zolang de bovenleiding "intact" is.quote:Op dinsdag 4 april 2023 09:35 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik denk dat er wel wat beveiligingssystemen in werking treden op het moment dat een treinstel derailed, en zodoende de stroom er gelijk vanaf gaat. Misschien kan iemand met verstand van zaken dat bevestigen/ontkennen
Nou inderdaad, daar was het bepaald niet bij gebleven als zoiets om 7/8 uur zou gebeurenquote:Op dinsdag 4 april 2023 09:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
The fuck zeg, 1 dode is echt een wonder.
Ja dat hoop ik ook, maar ik zou toch een beetje achterdochtig zijn over hoe goed dat allemaal werktquote:Op dinsdag 4 april 2023 09:35 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik denk dat er wel wat beveiligingssystemen in werking treden op het moment dat een treinstel derailed, en zodoende de stroom er gelijk vanaf gaat. Misschien kan iemand met verstand van zaken dat bevestigen/ontkennen
De VIRM is gebotst op het restant van de kraan, de impact is relatief laag.quote:Op dinsdag 4 april 2023 09:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou inderdaad, daar was het bepaald niet bij gebleven als zoiets om 7/8 uur zou gebeuren(ok, dan zou die machine er ook niet hebben gestaan enzo, maar dat terzijde)
We hebben geen derde rail he.quote:Op dinsdag 4 april 2023 09:39 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja dat hoop ik ook, maar ik zou toch een beetje achterdochtig zijn over hoe goed dat allemaal werkt
Om het heel cru te zeggen: als de trein verder stil staat en het dus niet echt een 'actieve' situatie meer is (als in, het ongeluk is gebeurd en 'klaar'), zou ik denk ik toch niet als eerste eruit stappen. Beetje het idee van nooit de eerste zijn die in een bitterbal bijt
Ik vind de impact nu niet relatief laag als ik die beelden zo zie.quote:Op dinsdag 4 april 2023 09:39 schreef TjjWester het volgende:
[..]
De VIRM is gebotst op het restant van de kraan, de impact is relatief laag.
Ja, dat snapte ik ook al niet, want weiland, maar station Voorschoten ligt tegen de weilanden aan.quote:Op dinsdag 4 april 2023 09:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ah, vandaar dat al die meldingen bij hulpdiensten in het begin het stationsplein van Voorschoten hadden als locatie.
Het verst in het weiland ligt de voorste coupe als ik dat zo zie is dat spoor in het gras de route die die heeft afgelegd.quote:Op dinsdag 4 april 2023 09:43 schreef Akathisia het volgende:
[ afbeelding ]
Ik snap het niet. De achterste/voorste coupe is van links over het veld gegleden?
Er zijn trouwens plekken waar er huizen op die afstand van het spoor staan.
Dan moet je maar eens opzoeken wat er gebeurd als een VIRM frontaal botst,quote:Op dinsdag 4 april 2023 09:41 schreef Remco het volgende:
[..]
Ik vind de impact nu niet relatief laag als ik die beelden zo zie.
Idd. Dan is de rest nog een eind naar voren gevlogen zonder de 1ste. Gelukkig elkaar niet ook nog eens aangetikt. Moet wel de hel geweest zijn in de 1ste op het moment dat ze over het weiland knalde.quote:Op dinsdag 4 april 2023 09:44 schreef Remco het volgende:
Het verst in het weiland ligt de voorste coupe als ik dat zo zie is dat spoor in het gras de route die die heeft afgelegd.
Aan de andere kant, bij zo'n botsing zou je bij de kraanmachinist ook eerder in kunnen denken dat 'ie onherkenbaar is, om het zo maar te zeggenquote:Op dinsdag 4 april 2023 09:46 schreef PS. het volgende:
Om 10:15 een persco
Ze hebben trouwens moeite met het achterhalen van de identiteit van de dode. Dan zou je eerder zeggen dat het een reiziger was ipv een kraanmachinist.
Ja je bedoelt de initiële impact van trein op kraan, daar heb je denk ik gelijk aan. De impact door de ontsporing vind ik behoorlijk.quote:Op dinsdag 4 april 2023 09:45 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Dan moet je maar eens opzoeken wat er gebeurd als een VIRM frontaal botst,
De 189 heeft de KROL frontaal geraakt en vervolgens zijn de restanten van de KROL op het vrije spoor gekomen en geraakt door de VIRM. Dat is een relatief lage impact.
Ns zegt dat de machinist slechts met botbreuken in het ziekenhuis ligt, bij een frontale hoge impact had hij tussen 6 plankjes gelegen.
Ja maar dan nog weet het bedrijf natuurlijk wel wie het is. (mag ik hopen)quote:Op dinsdag 4 april 2023 09:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Aan de andere kant, bij zo'n botsing zou je bij de kraanmachinist ook eerder in kunnen denken dat 'ie onherkenbaar is, om het zo maar te zeggen
Er zal wel ergens een kostenpostje te veel geschrapt zijn gok ik zo...quote:Op dinsdag 4 april 2023 09:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
Kunnen we dit niet gewoon in normaal Nederlands bespreken in plaats van met allerlei jargon?
Verder een treurig verhaal. Dan vraag je je toch af hoe dit heeft kunnen gebeuren.
Is dat de achterkant, lijkt de voorkantquote:Op dinsdag 4 april 2023 06:56 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De achterkant staat in het weiland? Weet niet of dat wel prettig is.
Ik heb nog geen betrouwbare bron gezien dat de kraanmachinist is overleden.quote:Op dinsdag 4 april 2023 09:46 schreef PS. het volgende:
Om 10:15 een persco
Ze hebben trouwens moeite met het achterhalen van de identiteit van de dode. Dan zou je eerder zeggen dat het een reiziger was ipv een kraanmachinist.
Dat is het ergste, de cabine is het zwakste, dat is een grote kreukelzone, daardoor zijn de reizigers goed beschermd maar als machinist ben je het haasje. De ontsporing is een relatief licht voorval ten opzichte van de aanrijding.quote:Op dinsdag 4 april 2023 09:48 schreef Remco het volgende:
[..]
Ja je bedoelt de initiële impact van trein op kraan, daar heb je denk ik gelijk aan. De impact door de ontsporing vind ik behoorlijk.
Ja, dat kan ook. De achterkant en voorkant lijken op elkaarquote:Op dinsdag 4 april 2023 09:53 schreef 111210 het volgende:
[..]
Is dat de achterkant, lijkt de voorkant
Als 2 van de 4 sporen buitendienst waren dan was iemand op de verkeerde plek.quote:Op dinsdag 4 april 2023 09:51 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Er zal wel ergens een kostenpostje te veel geschrapt zijn gok ik zo...
Je snapt hopelijk zelf toch ook wel dat hij loopt te kutten?quote:Op dinsdag 4 april 2023 09:50 schreef PS. het volgende:
[..]
Ik noemde gewoon op wat op de radio was.
Dat dit trouwens uit jouw bek komt
Machinist zit wel bovenin de cabine bij zo'n dubbeldekker toch? Misschien dat dat wel z'n redding is geweest bij een impact laag aan de grond?quote:Op dinsdag 4 april 2023 09:53 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Dat is het ergste, de cabine is het zwakste, dat is een grote kreukelzone, daardoor zijn de reizigers goed beschermd maar als machinist ben je het haasje. De ontsporing is een relatief licht voorval ten opzichte van de aanrijding.
Zeker.quote:
nee niet echt, alleen bij een koploper zit die bovenin, maar dat is geen dubbeldekker.quote:Op dinsdag 4 april 2023 09:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Machinist zit wel bovenin de cabine bij zo'n dubbeldekker toch? Misschien dat dat wel z'n redding is geweest bij een impact laag aan de grond?
Wat? Die zit dus gewoon in de kreukelzone?quote:Op dinsdag 4 april 2023 09:53 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Dat is het ergste, de cabine is het zwakste, dat is een grote kreukelzone, daardoor zijn de reizigers goed beschermd maar als machinist ben je het haasje. De ontsporing is een relatief licht voorval ten opzichte van de aanrijding.
Bizar inderdaad, een persconferentie na een groot ongeluk. Zie je verder echt in geen enkel landquote:
Dit lijkt me wel een persconferentie waard ja.quote:
Hij heeft wel gelijk, een cabine van een VIRM is veel minder veilig dan van andere treinen, bij latere bestellingen is dit niet meer gedaan.quote:
Nee. Ooit gehoord van de Bouwfraudezaak?quote:Op dinsdag 4 april 2023 08:26 schreef Dusthor92 het volgende:
aannemers elkaar derhalve kapotconcurreren
Wat is jouw fascinatie met het woord VIRM trouwens.quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:03 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk, een cabine van een VIRM is veel minder veilig dan van andere treinen, bij latere bestellingen is dit niet meer gedaan.
Hij wil even laten weten dat hij een kenner is.quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:04 schreef Gunner het volgende:
[..]
Wat is jouw fascinatie met het woord VIRM trouwens.
Zo heet dat ding nu eenmaal. kan ik wat aan doen?quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:04 schreef Gunner het volgende:
[..]
Wat is jouw fascinatie met het woord VIRM trouwens.
Denk het ookquote:Op dinsdag 4 april 2023 10:04 schreef PS. het volgende:
[..]
Hij wil even laten weten dat hij een kenner is.
Nu is het een BOEM-el.quote:
Zeg dan gewoon verlengd interregiomaterieel ja.quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:04 schreef Gunner het volgende:
[..]
Wat is jouw fascinatie met het woord VIRM trouwens.
Of Regiorunner. Zo werd dat ding geïntroduceerd toen ik nog als klein Gunnertje met de trein ging naar school.quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zeg dan gewoon verlengd interregiomaterieel ja.
Onder treinpersoneel/treinengekkies misschien.quote:
Ja, dat maakt het voor veel mensen idd een stuk duidelijker.quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zeg dan gewoon verlengd interregiomaterieel ja.
Ik stoorde me meer aan 189 en KROL persoonlijk, het maakt je (een) post er niet leesbaarder op in ieder geval.quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat maakt het voor veel mensen idd een stuk duidelijker.
Maar goed, het nieuwtje is er kennelijk weer af, als er weer dit soort onderling gesneer gepost kan worden.
Meerdere mensen hebben al uitgelegd dat KROL staat voor kraan op lorries.quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik stoorde me meer aan 189 en KROL persoonlijk, het maakt je (een) post er niet leesbaarder op in ieder geval.
Dat het om een VIRM gaat is op zich nog wel relevant voor het welzijn van de machinist aangezien die daar niet bepaald het meest beschermd zit.
KROL is in het begin van het topic duidelijk uitgelegd.quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik stoorde me meer aan 189 en KROL persoonlijk, het maakt je (een) post er niet leesbaarder op in ieder geval.
Dat het om een VIRM gaat is op zich nog wel relevant voor het welzijn van de machinist aangezien die daar niet bepaald het meest beschermd zit.
Dat is standaard in dit soort topics. Zo kun je elkaar de loef afsteken.quote:
NOSquote:Persconferentie treinongeluk om 10.15 uur
De persconferentie over het treinongeluk bij Voorschoten, die om 09.30 uur zou worden gegeven, is uitgesteld naar 10.15 uur. Aanwezig is onder anderen de burgemeester van Voorschoten en de president-directeur van de NS, Wouter Koolmees. De persconferentie is te volgen via NPO 1, NOS.nl, de NOS-app, NPO Radio 1 en de kanalen van de NOS op sociale media.
Dat is wellicht zo, maar met de nieuwe intercity's heb je het bij deze aanrijding net zo goed niet naar je zin.quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik stoorde me meer aan 189 en KROL persoonlijk, het maakt je (een) post er niet leesbaarder op in ieder geval.
Dat het om een VIRM gaat is op zich nog wel relevant voor het welzijn van de machinist aangezien die daar niet bepaald het meest beschermd zit.
Ik denk sowieso dat je liever geen aanrijding hebt aan ~110km/u (al weet ik niet wat de maximumsnelheid daar is)quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:12 schreef PS. het volgende:
[..]
Dat is wellicht zo, maar met de nieuwe intercity's heb je het bij deze aanrijding net zo goed niet naar je zin.
Ik weet niet wat er in de neus zit daar, maar dat heb je dan ook op je schoot liggen.
Ligt het aan mijn geluid of is er geen reet van te verstaan?quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:14 schreef Momo het volgende:
https://nos.nl/livestream(...)eluk-bij-voorschoten
Persco nu
Geen aanrijding is het beste natuurlijk, bij de nieuwste generatie sprinters en de Intercity nieuwe generatie( zo goed?) Is vastgelegd dat de cabine niet meer mag inklappen dan de diepte van de stuurtafel, daarnaast is er een speciale constructie toegepast die de krachten verdeeld over de hele bak. Daardoor is de kans op de overleving heel erg vergroot.quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:12 schreef PS. het volgende:
[..]
Dat is wellicht zo, maar met de nieuwe intercity's heb je het bij deze aanrijding net zo goed niet naar je zin.
Ik weet niet wat er in de neus zit daar, maar dat heb je dan ook op je schoot liggen.
Klopt, en bovendien maar 1 van mijn twee speakers (en gecheckt met een andere stream, het ligt niet aan mijn speakers)quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ligt het aan mijn geluid of is er geen reet van te verstaan?
Ze hebben iets aangepast, nu is het in ordequote:Op dinsdag 4 april 2023 10:17 schreef Coelho het volgende:
[..]
Klopt, en bovendien maar 1 van mijn twee speakers (en gecheckt met een andere stream, het ligt niet aan mijn speakers)
Ja maar aan de andere kant, als je als machinist dit overleefd, was dat kennelijk ook niet zo onveilig.quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:16 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Geen aanrijding is het beste natuurlijk, bij de nieuwste generatie sprinters en de Intercity nieuwe generatie( zo goed?) Is vastgelegd dat de cabine niet meer mag inklappen dan de diepte van de stuurtafel, daarnaast is er een speciale constructie toegepast die de krachten verdeeld over de hele bak. Daardoor is de kans op de overleving heel erg vergroot.
Niveautje hoor dit, journalistjes in NLquote:Op dinsdag 4 april 2023 07:03 schreef heywoodu het volgende:
"Over de dode kan ik nog niks zeggen."
"Was het de machinist?"
"Daar kan ik nog niks over zeggen."
"Hoe is het met de machinist?"
Dat kan ook alleen maar jij zijn die zich daar druk over kan maken. Ouwe Trainspotter.quote:
Bij het verlaten van een trein loop je meer risico aangereden te worden dan dat je een klap krijgt van de bovenleiding, als die bovenleiding nog heel is.quote:Op dinsdag 4 april 2023 09:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Moet je niet voorzichtig zijn met het verlaten van de trein ivm stroom bij het spoor enzo?
Vraag ik voor een vriend mocht die ooit betrokken raken bij een treinongeluk.
De Verlengd interregiomaterieel heeft de kraan op lorries niet frontaal geraakt, slechts de brokstukken, dat is zijn geluk geweest.quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:18 schreef PS. het volgende:
[..]
Ja maar aan de andere kant, als je als machinist dit overleefd, was dat kennelijk ook niet zo onveilig.
Dit is de NS.quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:22 schreef Starhopper het volgende:
Dagenlang geen treinen. Volgens de NS rijden er om 16:00 weer treinen
Beetje professional heeft een eigen microfoon mee.quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:20 schreef PS. het volgende:
Leuk straks als er vragen zijn, dat gesleep met de microfoons.
Het punt is: iemand anders was dus overleden. Hij zei ook niet dat het een van de 50 passagiers was, dus waarschijnlijk inderdaad spoorwerker.quote:
100% dat er vanmiddag mensen op de trein staan te wachten op dat trajectquote:Op dinsdag 4 april 2023 10:22 schreef Starhopper het volgende:
Dagenlang geen treinen. Volgens de NS rijden er om 16:00 weer treinen
En boos twitteren dat ze weer vertraging hebbenquote:Op dinsdag 4 april 2023 10:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
100% dat er vanmiddag mensen op de trein staan te wachten op dat traject
Pffrt, een beetje beroeps persconferentier komt gezenderd uit zijn bed.quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:23 schreef Nober het volgende:
[..]
Beetje professional heeft een eigen microfoon mee.
Die stonden er vanochtend al.quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
100% dat er vanmiddag mensen op de trein staan te wachten op dat traject
quote:Station Leiden Centraal afgesloten, 'onverantwoorde drukte'
Station Leiden Centraal is gesloten omdat het er onverantwoord druk werd. Kennelijk wisten veel mensen niet dat er tot het einde van de middag geen treinen van en naar Leiden rijden. Mensen krijgen het advies alternatief vervoer te regelen. Het inzetten van bussen heeft volgens de woordvoerder geen zin, omdat het om te veel mensen gaat.
Dus slechte communicatie geweest?quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:25 schreef Momo het volgende:
Werkzaamheden was op 2 sporen waar geen treinen hadden moeten rijden
Het is niet duidelijk hoe is het gekomen natuurlijk, iemand heeft een fout gemaakt waarschijnlijk, communicatie NS, communicatie onderhoudsbedrijf, misschien kapotte wissel als die daar was, fout van de kraanmedewerker etc.quote:
NS is de enige die hier niks aan kan doen, de machinist kan alleen zijn rijpad volgen.quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Het is niet duidelijk hoe is het gekomen natuurlijk, iemand heeft een fout gemaakt waarschijnlijk, communicatie NS, communicatie onderhoudsbedrijf, misschien kapotte wissel als die daar was, fout van de kraanmedewerker etc.
De machinist niet nee, maar kan eventueel intern iets zijn gegaan met de communicatie op welke sporen gereden mag worden.quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:29 schreef TjjWester het volgende:
[..]
NS is de enige die hier niks aan kan doen, de machinist kan alleen zijn rijpad volgen.
Klinkt als iemand die een foutje heeft gemaakt in de communicatie waardoor sporen ten onrechte afgesloten zijn verklaard.quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:25 schreef Momo het volgende:
Werkzaamheden was op 2 sporen waar geen treinen hadden moeten rijden
Dat bepaald de NS sowieso niet, dan moet je bij ProRail zijn. NS bedient geen wissels oid. En een trein rijdt niet op eigen initiatief van de NS.quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:30 schreef Momo het volgende:
[..]
De machinist niet nee, maar kan eventueel intern iets zijn gegaan met de communicatie op welke sporen gereden mag worden.
Gekke is, is dat als je een zak ontspannen aardappelen bent, je minder kans hebt op botbreuken dan je verstijft.quote:Op dinsdag 4 april 2023 09:47 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik probeer me in te denken hoe je dan door zo'n coupe vliegt bij zo'n botsing. Iedereen ligt ook als een zak aardappelen in z'n stoel (zeker op dat tijdstip vast ook veel slapende mensen).
Ja hoor, Alles in orde. Maar wat een drama. Kraan op het spoor? Je zou verwachten dat werkzaamheden afgemeld worden alvorens de sporen vrij gegeven worden. Enfin ik had laten dienst dus hoor het net. Ik moet het nieuws nog even goed bekijken. Sterkte voor alle betrokkenen.quote:
ProRail beslist daar over, niet NS.quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:30 schreef Momo het volgende:
[..]
De machinist niet nee, maar kan eventueel intern iets zijn gegaan met de communicatie op welke sporen gereden mag worden.
Dat wel ja, maar door zo’n coupe vliegen zal toch tandjes tuffen zijn.. pffquote:Op dinsdag 4 april 2023 10:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gekke is, is dat als je een zak ontspannen aardappelen bent, je minder kans hebt op botbreuken dan je verstijft.
Is het niet zo dat zelfs mét een kortsluitlans de maximumsnelheid nog altijd 40 kilometer per uur is en rijden op zicht? Volgens mij kon het ATB systeem niet lager regelen dan 40 km/h en daaronder was het de verantwoordelijkheid van de machinist om te stoppen.quote:
NS denkt ook: 'te moeilijk, gaan we niet doen, ze zoeken het maar uit'.quote:
Klopt, er kan altijd op zicht gereden worden. maar deze klap is wel harder geweest.quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:35 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Is het niet zo dat zelfs mét een kortsluitlans de maximumsnelheid nog altijd 40 kilometer per uur is en rijden op zicht? Volgens mij kon het ATB systeem niet lager regelen dan 40 km/h en daaronder was het de verantwoordelijkheid van de machinist om te stoppen.
volgens de NS rijdt er zelfs nu een trein van Den Haag naar Amsterdamquote:Op dinsdag 4 april 2023 10:22 schreef Starhopper het volgende:
Dagenlang geen treinen. Volgens de NS rijden er om 16:00 weer treinen
Zullen we dat aan de OVV overlaten om de oorzaak te achterhalen?quote:
Dan heb jij komende maanden hier niks te zoeken........quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zullen we dat aan de OVV overlaten om de oorzaak te achterhalen?
Als zo'n 189 en goederenbakken met 40 per uur tegen een klein graafmachientje op rijdt dan is het nog altijd een aardige klap.quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:36 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Klopt, er kan altijd op zicht gereden worden. maar deze klap is wel harder geweest.
Ik kan de NS echt niet ongelijk geven in deze. Denk nou even na; hoe wil je duizenden rijzigers met bussen vervoeren? Zelfs met het voltallige wagenpark van de lokale busremise gaat dat een flinke uitdaging worden.quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
NS denkt ook: 'te moeilijk, gaan we niet doen, ze zoeken het maar uit'.
NS moet zo vaak bussen inzetten dat ze zelf eigenlijk een remise vol moeten hebben. Maar daar heeft nooit iemand aan gedacht daar.
Niet Pfff, maar Pfffpff..quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat wel ja, maar door zo’n coupe vliegen zal toch tandjes tuffen zijn.. pff
En de buschauffeurs? Die zitten dan ook lekker in de remise te wachten?quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
NS denkt ook: 'te moeilijk, gaan we niet doen, ze zoeken het maar uit'.
NS moet zo vaak bussen inzetten dat ze zelf eigenlijk een remise vol moeten hebben. Maar daar heeft nooit iemand aan gedacht daar.
Bij werkzaamheden doen ze dat toch ook?quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik kan de NS echt niet ongelijk geven in deze. Denk nou even na; hoe wil je duizenden rijzigers met bussen vervoeren? Zelfs met het voltallige wagenpark van de lokale busremise gaat dat een flinke uitdaging worden.
Hoezo? Ik speculeer niet wat de oorzaak zou kunnen zijn.quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:37 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Dan heb jij komende maanden hier niks te zoeken........
Bij het gebruik van een kortsluitlans gaan de sporen buiten dienst en seinen blijven op stoptonend staan. Dan moet je al toestemming krijgen van een treindienst en dat heb ik nog nooit meegemaakt omdat de sporen buiten dienst zijn door werkzaamheden.quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:35 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Is het niet zo dat zelfs mét een kortsluitlans de maximumsnelheid nog altijd 40 kilometer per uur is en rijden op zicht? Volgens mij kon het ATB systeem niet lager regelen dan 40 km/h en daaronder was het de verantwoordelijkheid van de machinist om te stoppen.
Die zijn dan wel van te voren gepland dus dan kunnen er bussen en chauffeurs op ingepland worden.quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:38 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Bij werkzaamheden doen ze dat toch ook?
Dat is meestal op één traject, ruim van tevoren al aangekondigd en tot in de puntjes geregeld. Nu ligt uit het niets één van de grootste spoorknooppunten van het land plat.quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:38 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Bij werkzaamheden doen ze dat toch ook?
Op afroep.quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:38 schreef Document1 het volgende:
[..]
En de buschauffeurs? Die zitten dan ook lekker in de remise te wachten?
Lijkt me een goed planquote:Op dinsdag 4 april 2023 10:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zullen we dat aan de OVV overlaten om de oorzaak te achterhalen?
Klopt, maar het is niet zo dat het technisch onmogelijk is om door een rood sein heen te rijden, alleen kun je dan niet harder dan 40. Daarboven grijpt de ATB pas in.quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:39 schreef Cherni het volgende:
[..]
Bij het gebruik van een kortsluitlans gaan de sporen buiten dienst en seinen blijven op stoptonend staan. Dan moet je al toestemming krijgen van een treindienst en dat heb ik nog nooit meegemaakt omdat de sporen buiten dienst zijn door werkzaamheden.
Dat kun je negeren met beperkte snelheid, zonder ingreep van de atb.quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:39 schreef Cherni het volgende:
[..]
Bij het gebruik van een kortsluitlans gaan de sporen buiten dienst en seinen blijven op stoptonend staan. Dan moet je al toestemming krijgen van een treindienst en dat heb ik nog nooit meegemaakt omdat de sporen buiten dienst zijn door werkzaamheden.
Ik weet het niet hoor, maar als op een ander traject wat gaande is, zetten ze ook bussen in. Misschien wat beter gepland, maar met een vaste pool van bussen en chauffeurs moet de NS toch een eind komen.quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik kan de NS echt niet ongelijk geven in deze. Denk nou even na; hoe wil je duizenden rijzigers met bussen vervoeren? Zelfs met het voltallige wagenpark van de lokale busremise gaat dat een flinke uitdaging worden.
quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:42 schreef Take_A_Picture het volgende:
https://www.leidschdagblad.nl/cnt/dmf20230404_31979897
:/
Die naam blijft ongelukkig op dit soort momenten..quote:Dodelijke slachtoffer van treinbotsing is werknemer van BAM
Het dodelijke slachtoffer van de treinbotsing is een werknemer van BAM. De bouwkraan op het spoor waar de treinen tegenop botsten, was van dat bouwbedrijf. Dat bevestigt een woordvoerder van BAM aan NRC. Meer is er nog niet bekend over het slachtoffer.
Stoer hoor, iemand uitlachen die zijn best doet om mensen te helpen.quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:40 schreef Discombobulate het volgende:
Cum cum cum. Out out. cum out. out oooooouut.
Dat filmpje
Normale werkzaamheden zijn normaal gezien minimaal 1 jaar van te voren gepland, genoeg tijd om een ruime hoeveelheid bussen te bestellen.quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik weet het niet hoor, maar als op een ander traject wat gaande is, zetten ze ook bussen in. Misschien wat beter gepland, maar met een vaste pool van bussen en chauffeurs moet de NS toch een eind komen.
Iedere week zetten ze bussen in, ergens. Iedere week moeten ze dus weer geld betalen aan een busmaatschappij.
Zo maar een ideetje. Bij voorbaat al de handdoek in de ring gooien is echt weer typisch NS vind ik.
Er staan daar geen 50.000 man.quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:39 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Die zijn dan wel van te voren gepland dus dan kunnen er bussen en chauffeurs op ingepland worden.
Als er spontaan 50.000 man op een station gestrand staan dan wordt dat een uitdaging.
Ik vind het wel heel erg paniekerig ja. Maar ik zal wat meer gewend zijn blijkbaar.quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:43 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Stoer hoor, iemand uitlachen die zijn best doet om mensen te helpen.
Of had hij beter niets kunnen doen want steenkolenengels?
Oke, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat ik een rijweg krijg waar werkzaamheden plaatsvinden in die zin dat de sporen afgesloten zijn. En door rood rijden doe je niet zomaar. Dat gaat via speciale opdrachten(aanwijzing) bij bediende seinen.quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:40 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Klopt, maar het is niet zo dat het technisch onmogelijk is om door een rood sein heen te rijden, alleen kun je dan niet harder dan 40. Daarboven grijpt de ATB pas in.
Heb je net een ernstig ongeluk overleefd, wordt er van je verwacht dat je ff gaat lopen fappen 😱quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:40 schreef Discombobulate het volgende:
Cum cum cum. Out out. cum out. out oooooouut.
Dat filmpje
Jij bent gewend in een treinongeluk te zitten?quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:45 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik vind het wel heel erg paniekerig ja. Maar ik zal wat meer gewend zijn blijkbaar.
Maar hij doet z'n best hoor, dat zeg ik niet.
Joh. De trein heeft een botsing gehad en is ontspoord. Gek he dat mensen dan in paniek zijn. Maarja, jij maakt dit natuurlijk elke dag meequote:Op dinsdag 4 april 2023 10:45 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik vind het wel heel erg paniekerig ja. Maar ik zal wat meer gewend zijn blijkbaar.
Maar hij doet z'n best hoor, dat zeg ik niet.
quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:45 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik vind het wel heel erg paniekerig ja. Maar ik zal wat meer gewend zijn blijkbaar.
Maar hij doet z'n best hoor, dat zeg ik niet.
Als je zo vaak bussen besteld, kan je je beter afvragen of het niet beter is om bussen zelf te leasen/kopen.quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:44 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Normale werkzaamheden zijn normaal gezien minimaal 1 jaar van te voren gepland, genoeg tijd om een ruime hoeveelheid bussen te bestellen.
En zelf chauffeurs hebben in loondienst die 99 van de 100 dagen thuis zitten?quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als je zo vaak bussen besteld, kan je je beter afvragen of het niet beter is om bussen zelf te leasen/kopen.
Kan je 'aanrijdingen op het spoor' ook veel beter opvangen. Dingen die iedere dag gebeuren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |