quote:Op dinsdag 4 april 2023 04:59 schreef maan_man het volgende:
Nog een geluk bij een ongeluk. Was dit in de ochtendspits gebeurd dan hadden wij ambulance te kort gehad.
Die kraan klopt, alleen zijn zowel de passagierstrein als de goederentrein daar tegen aan geklapt. (Radio 1)quote:
Wij zijn de NOS nietquote:Op dinsdag 4 april 2023 06:12 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Zelfs de NOS gebruikt schreeuwerige capslock.
goede naam wel.quote:Op dinsdag 4 april 2023 06:14 schreef Houtenbeen het volgende:
Een dode volgens Omroep West
[ twitter ]
Die zal rond 4 uur wel uit zijn bed gebeld zijn.quote:Op dinsdag 4 april 2023 06:47 schreef roos94 het volgende:
De directeur van NS zal niet lekker wakker worden vanochtend
Keertje een onderxoek gezien dat je zowel bij vliegtuigen als treinen het beste achterin moet gaan zittenquote:Op dinsdag 4 april 2023 05:01 schreef realnice11 het volgende:
Als je achterin zat schik je je wel helemaaaaal de tyfus, maar dan heb je het ws wel overleefd?
[ afbeelding ]
De achterkant staat in het weiland? Weet niet of dat wel prettig is.quote:Op dinsdag 4 april 2023 06:55 schreef 111210 het volgende:
[..]
Keertje een onderxoek gezien dat je zowel bij vliegtuigen als treinen het beste achterin moet gaan zitten
Prorail, dus ja.quote:
quote:Op dinsdag 4 april 2023 07:03 schreef heywoodu het volgende:
"Over de dode kan ik nog niks zeggen."
"Was het de machinist?"
"Daar kan ik nog niks over zeggen."
"Hoe is het met de machinist?"
Gokmen Tanis wilde hier wel verandering in brengenquote:Op dinsdag 4 april 2023 06:55 schreef 111210 het volgende:
[..]
Keertje een onderxoek gezien dat je zowel bij vliegtuigen als treinen het beste achterin moet gaan zitten
3453855465quote:
Kijk in d ns appquote:
Wat trein betreft op tweederde van de treinlengte.quote:Op dinsdag 4 april 2023 06:55 schreef 111210 het volgende:
Stel dat je vroeg moet werkenquote:Op dinsdag 4 april 2023 06:52 schreef roos94 het volgende:
Verbaast mij nog dat er zoveel mensen midden in de nacht van maandag op dinsdag in de trein zitten
Deel van het nachtnet. Daar rijden 24/7 treinen.quote:Op dinsdag 4 april 2023 05:19 schreef koffiekoekjes het volgende:
Geluk dat het om 3:30 is, ik wist niet eens dat er op dat tijdstip nog treinen reden.
quote:Op dinsdag 4 april 2023 07:12 schreef StephanL het volgende:
Waar is die kraan gebleven? Hoe groot was die? Was het een kraan speciaal voor het spoor?
Je hebt kraantjes en je hebt kranen.
Topquote:
Ja lekkere vragen waren dat.quote:Op dinsdag 4 april 2023 07:03 schreef heywoodu het volgende:
"Over de dode kan ik nog niks zeggen."
"Was het de machinist?"
"Daar kan ik nog niks over zeggen."
"Hoe is het met de machinist?"
Ik denk dat de goederentrein er eerst tegenaan is gebotst en dat die vervolgens op het spoor van de personentrein terecht is gekomen op zijn kant.quote:Op dinsdag 4 april 2023 07:16 schreef StephanL het volgende:
[..]
Top![]()
Valt mee maar naar wat ik altijd begreep kan een trein door de kleinste dingen ontsporen.
Als daar iemand in zat is die wellicht overleden.
Prorail doet toch het onderhoud?quote:Op dinsdag 4 april 2023 06:47 schreef roos94 het volgende:
De directeur van NS zal niet lekker wakker worden vanochtend
quote:Op dinsdag 4 april 2023 07:24 schreef Epistaxiophobia het volgende:
Ik besef me wel nu pas dat ze wss een (hijs)kraan of zo bedoelen en geen waterkraan.
Ziet eruit als een krol:quote:Op dinsdag 4 april 2023 07:12 schreef StephanL het volgende:
Waar is die kraan gebleven? Hoe groot was die? Was het een kraan speciaal voor het spoor?
Dan zijn er ook geen werkzaamheden.quote:Op dinsdag 4 april 2023 07:27 schreef Zwansen het volgende:
Godzijdank is dit niet tijdens de spits gebeurd. Dan zitten er honderden mensen in die trein.
Ja, bovendien zou ook de trein op het tegenliggende spoor waarschijnlijk stapvoets hebben gereden als de NS had geweten dat daar nog spoorwerkzaamheden op het andere spoor waren. Ze nemen vaak het zekere voor het onzekere.quote:Op dinsdag 4 april 2023 07:26 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Ziet eruit als een krol:
[ afbeelding ]
Heftig ongeluk. Mijn eerste gevoel is dat het door een miscommunicatie komt. De kraan zal gewerkt hebben tijdens een buitendienststelling, maar die is al opgeheven voordat de kraan uit het spoor was.
Eventuele werklui in de kraan zagen hopelijk de trein(en) aankomen en konden voldoende ver weg springen/rennen.
Inderdaad een geluk, maar het zou ook zeer onwaarschijnlijk zijn aangezien dit type werkzaamheden praktisch altijd 's nachts wordt uitgevoerd en in de vroege ochtend eindigen. De eerste treinen na werkzaamheden zijn zelden in de spits.quote:Op dinsdag 4 april 2023 07:27 schreef Zwansen het volgende:
Godzijdank is dit niet tijdens de spits gebeurd. Dan zitten er honderden mensen in die trein.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Welke god?quote:Op dinsdag 4 april 2023 07:27 schreef Zwansen het volgende:
Dammquote:Op dinsdag 4 april 2023 07:39 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]
Hier staat dus de kraanbestuurder
Ja of andersom..quote:Op dinsdag 4 april 2023 07:41 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
DammRIP
Verder is de vraag hoe kon die kraan nog op en rond het spoor zijn als treinen begonnen te rijden
quote:Op dinsdag 4 april 2023 07:35 schreef heywoodu het volgende:
Omdat ik er bij iets groots altijd nieuwsgierig naar ben, wat van de eerste tweets hierover vannacht:2 daarvan zijn geautomatiseerd, alleen bij regio 15 is een persoon aan te pas gekomen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2023 07:49:37 ]
Klopt, maar bij dit soort relatief grote dingen ben ik altijd nieuwsgierig naar de allereerste meldingen (P2000 vaak, dus geautomatiseerd wat Twitter betreft inderdaad).quote:Op dinsdag 4 april 2023 07:48 schreef PS. het volgende:
[..]
2 daarvan zijn geautomatiseerd, alleen regio 15 is een persoon aan te pas gekomen.
Lekker relaxt in de eersteklas stiltecoupé.quote:Op dinsdag 4 april 2023 07:50 schreef hole1988 het volgende:
Hier had je niet moeten zitten.
[ afbeelding ]
https://monitor.p2kflex.nl/quote:Op dinsdag 4 april 2023 07:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Klopt, maar bij dit soort relatief grote dingen ben ik altijd nieuwsgierig naar de allereerste meldingen (P2000 vaak, dus geautomatiseerd wat Twitter betreft inderdaad).
Wat een conclusie zeg bij een aanrijding om 3:30, het zal wel een nachttrein zijn geweestquote:Op dinsdag 4 april 2023 07:53 schreef Montagui het volgende:
Als ik de NS reisplanner bekijk dan rijden er geen passagierstreinen rond dat tijdstip van Den Haag Centraal naar Leiden Centraal.
De laatste daarvoor was van 01:13 tot 01:43
En de volgende is dan van 05:12 tot 05:33
Het is wel een traject voor nachttreinen, maar daar zie ik geen tijden voor in de planner.
Nachttreinen rijden na de laatste trein van die dag tot in de vroege ochtend
Nachttreinen rijden eenmaal per uur op het traject
Dus zal het wel zo'n nachttrein zijn geweest.
No shit Sherlockquote:Op dinsdag 4 april 2023 07:53 schreef Montagui het volgende:
Als ik de NS reisplanner bekijk dan rijden er geen passagierstreinen rond dat tijdstip van Den Haag Centraal naar Leiden Centraal.
Het is wel een traject voor nachttreinen, maar daar zie ik geen tijden voor in de planner.
Er komen geen nachttreinen op CS. Dan moet je kopmaken wat niet handig is.quote:Op dinsdag 4 april 2023 07:53 schreef Montagui het volgende:
Ik vermoed dat die kraan daar stond in verband met een vorm van werkzaamheden of iets dergelijks.quote:Op dinsdag 4 april 2023 07:55 schreef PS. het volgende:
[..]
Wat een conclusie zeg bij een aanrijding om 3:30, het zal wel een nachttrein zijn geweest
Goed punt.quote:
(Hier rijden geen nachttreinen)quote:Op dinsdag 4 april 2023 07:55 schreef PS. het volgende:
[..]
Wat een conclusie zeg bij een aanrijding om 3:30, het zal wel een nachttrein zijn geweest
Het was een krolquote:Op dinsdag 4 april 2023 07:12 schreef StephanL het volgende:
Op die plek is een railinzet plek. Hij heeft hem frontaal geraakt want de kraan is op het vrije spoor terecht gerkomen waar de virm reed.quote:Op dinsdag 4 april 2023 08:06 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Wat doet een kraan midden in de nacht op het spoor? Is de goederentrein frontaal op de cabine van de kraan gebotst of heeft hij alleen de 'arm' van de kraan geraakt?
Werkzaamheden aan het spoor vinden meestal uitsluitend buiten diensttijden plaats, dus vaak ‘s nachts.quote:Op dinsdag 4 april 2023 08:06 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Wat doet een kraan midden in de nacht op het spoor? Is de goederentrein frontaal op de cabine van de kraan gebotst of heeft hij alleen de 'arm' van de kraan geraakt?
Je zou maar door zo'n blunder aan je einde komen.quote:Op dinsdag 4 april 2023 08:07 schreef Dusthor92 het volgende:
[..]
Werkzaamheden aan het spoor vinden meestal uitsluitend buiten diensttijden plaats, dus vaak ‘s nachts.
Wellicht het verkeerde spoor vrijgegeven of het wissel verkeerd omgekrukt.
De treindienstleider gaat over de route. Dit soort materieel is niet tot slecht detecteerbaar, waardoor de treindienstleider het niet gezien heeft.quote:Op dinsdag 4 april 2023 08:09 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Maar machinisten moeten dat toch weten? Benieuwd waar de fout ligt.
Bam / volker / strukton / van Roon / Swietelsky / Assetrail / etcquote:Op dinsdag 4 april 2023 07:56 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Goed punt.
Benieuwd welke aannemer dit was. Er zijn er volgens mij maar weinig die onderhoud op het spoor doen.
In Griekenland was het een simpel sleuteltjequote:Op dinsdag 4 april 2023 08:09 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Je zou maar door zo'n blunder aan je einde komen.
Zit momenteel in de trein.quote:Op dinsdag 4 april 2023 08:12 schreef Starhopper het volgende:
[..]
In Griekenland was het een simpel sleuteltje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |