Het ligt in de lijn der verwachting dat de medewerkers zich aan de voorschriften hebben gehouden, maar kennelijk is er toch miscommunicatie geweest bij de kraanmachinist waardoor hij dacht dat het treinverkeer stil is gezet. Dit kun je nooit helemaal voorkomen.quote:
Volgens het voorlopige verslag vroeg een veiligheidsmedewerker van bouwbedrijf BAM om 03.23 uur aan de treindienstleider van ProRail of het treinverkeer kort stilgelegd kon worden, zodat de bouwkraan het spoor kon oversteken.quote:Op vrijdag 7 april 2023 18:15 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het ligt in de lijn der verwachting dat de medewerkers zich aan de voorschriften hebben gehouden, maar kennelijk is er toch miscommunicatie geweest bij de kraanmachinist waardoor hij dacht dat het treinverkeer stil is gezet. Dit kun je nooit helemaal voorkomen.
Is het dan verkeerd of niet doorgegeven aan de kraan bediende.quote:De verkeersleider zou hebben geantwoord dat dat tien minuten later mogelijk was. Daarop zei de veiligheidsmedewerker een telefoontje van de treindienstleider af te wachten.
quote:Op vrijdag 7 april 2023 18:45 schreef Yurithemaster het volgende:
Is het dan verkeerd of niet doorgegeven aan de kraan bediende.
Is er gezegd dat er nog tenminste 2 treinen langs komen?
Als het woord 'later' wegvalt bij de ontvanger van de boodschap dan krijgt het een heel andere betekenis...quote:De verkeersleider zou hebben geantwoord dat dat tien minuten later mogelijk was.
Er is geen reden om aan de kraanmachinist door te geven 'over tien minuten'. De veiligheidsmedewerker zou namelijk nog terugbellen naar de verkeersleider voor bevestiging. Het enige dat hij tegen de kraanmachinist hoeft te zeggen 'Het spoor is nog in gebruik. Ik laat je weten wanneer het kan'. Daarmee is de kans op miscommunicatie vrijwel nihil.quote:Op vrijdag 7 april 2023 19:35 schreef ACT-F het volgende:
Als het woord 'later' wegvalt bij de ontvanger van de boodschap dan krijgt het een heel andere betekenis...
Als treindienstleider word je juist geleerd geen ontkenningen te gebruiken in je communicatie, precies voor dit soort scenario's. En een kraanmachinist is vast niet zo goed getraind in communicatietechnieken als een LWB.quote:Op zaterdag 8 april 2023 00:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Er is geen reden om aan de kraanmachinist door te geven 'over tien minuten'. De veiligheidsmedewerker zou namelijk nog terugbellen naar de verkeersleider voor bevestiging. Het enige dat hij tegen de kraanmachinist hoeft te zeggen 'Het spoor is nog in gebruik. Ik laat je weten wanneer het kan'. Daarmee is de kans op miscommunicatie vrijwel nihil.
Je kan beter dalen ja.quote:Op maandag 10 april 2023 00:25 schreef bijstandboy678 het volgende:
Wie rijst er dan ook met het OV? Vragen om problemen…
ja met OV rijsten is niet zo bestquote:Op maandag 10 april 2023 00:25 schreef bijstandboy678 het volgende:
Wie rijst er dan ook met het OV? Vragen om problemen…
quote:Op maandag 10 april 2023 15:56 schreef Aether het volgende:
Bergingsoperatie treindelen Voorschoten van start
https://nos.nl/l/2470906
[ afbeelding ]
Dat moet ook wel een bijzonder gezicht zijn als je dat voorbij ziet rijdenquote:Vanaf nu worden de twee treindelen die in het weiland liggen, als eerste weggehaald met een grote kraan. Vervolgens worden ze afgevoerd over de weg.
Dat is wel coolquote:Op maandag 10 april 2023 17:11 schreef Tourniquet het volgende:
Livestream van de berging bij Omroep West:
https://omroepwest.bbvms.(...)428577614585459.html
Wow, wat een actie!!quote:Op woensdag 12 april 2023 11:57 schreef Modus het volgende:
https://regio15.nl/nieuws(...)vage-in-voorschoten/
Bergingsoperatie - veel pics en bewegend beeld.
quote:Nog dagen langer geen treinen bij Voorschoten
https://nos.nl/artikel/24(...)inen-bij-voorschoten
Het treinverkeer bij Voorschoten ligt nog zeker drie dagen langer stil dan gedacht. Het herstellen van het spoor na het ongeluk van vorige week vergt extra tijd, meldt ProRail. Gehoopt wordt dat het treinverkeer tussen Leiden en Den Haag volgende week vrijdag weer kan worden opgestart.
[…]
Eergisteren is ProRail begonnen met het herstel van het spoor en inmiddels is de schade volledig in kaart gebracht. Gebleken is onder meer dat drie kilometer aan bovenleiding opnieuw moet worden bevestigd. Er is ook schade aan spoorstaven, dwarsliggers en veiligheidssystemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |