quote:Op dinsdag 4 april 2023 04:59 schreef maan_man het volgende:
Nog een geluk bij een ongeluk. Was dit in de ochtendspits gebeurd dan hadden wij ambulance te kort gehad.
Die kraan klopt, alleen zijn zowel de passagierstrein als de goederentrein daar tegen aan geklapt. (Radio 1)quote:
Wij zijn de NOS nietquote:Op dinsdag 4 april 2023 06:12 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Zelfs de NOS gebruikt schreeuwerige capslock.
goede naam wel.quote:Op dinsdag 4 april 2023 06:14 schreef Houtenbeen het volgende:
Een dode volgens Omroep West
[ twitter ]
Die zal rond 4 uur wel uit zijn bed gebeld zijn.quote:Op dinsdag 4 april 2023 06:47 schreef roos94 het volgende:
De directeur van NS zal niet lekker wakker worden vanochtend
Keertje een onderxoek gezien dat je zowel bij vliegtuigen als treinen het beste achterin moet gaan zittenquote:Op dinsdag 4 april 2023 05:01 schreef realnice11 het volgende:
Als je achterin zat schik je je wel helemaaaaal de tyfus, maar dan heb je het ws wel overleefd?
[ afbeelding ]
De achterkant staat in het weiland? Weet niet of dat wel prettig is.quote:Op dinsdag 4 april 2023 06:55 schreef 111210 het volgende:
[..]
Keertje een onderxoek gezien dat je zowel bij vliegtuigen als treinen het beste achterin moet gaan zitten
Prorail, dus ja.quote:
quote:Op dinsdag 4 april 2023 07:03 schreef heywoodu het volgende:
"Over de dode kan ik nog niks zeggen."
"Was het de machinist?"
"Daar kan ik nog niks over zeggen."
"Hoe is het met de machinist?"
Gokmen Tanis wilde hier wel verandering in brengenquote:Op dinsdag 4 april 2023 06:55 schreef 111210 het volgende:
[..]
Keertje een onderxoek gezien dat je zowel bij vliegtuigen als treinen het beste achterin moet gaan zitten
3453855465quote:
Kijk in d ns appquote:
Wat trein betreft op tweederde van de treinlengte.quote:Op dinsdag 4 april 2023 06:55 schreef 111210 het volgende:
Keertje een onderxoek gezien dat je zowel bij vliegtuigen als treinen het beste achterin moet gaan zitten
Stel dat je vroeg moet werkenquote:Op dinsdag 4 april 2023 06:52 schreef roos94 het volgende:
Verbaast mij nog dat er zoveel mensen midden in de nacht van maandag op dinsdag in de trein zitten
Deel van het nachtnet. Daar rijden 24/7 treinen.quote:Op dinsdag 4 april 2023 05:19 schreef koffiekoekjes het volgende:
Geluk dat het om 3:30 is, ik wist niet eens dat er op dat tijdstip nog treinen reden.
quote:Op dinsdag 4 april 2023 07:12 schreef StephanL het volgende:
Waar is die kraan gebleven? Hoe groot was die? Was het een kraan speciaal voor het spoor?
Je hebt kraantjes en je hebt kranen.
Topquote:
Ja lekkere vragen waren dat.quote:Op dinsdag 4 april 2023 07:03 schreef heywoodu het volgende:
"Over de dode kan ik nog niks zeggen."
"Was het de machinist?"
"Daar kan ik nog niks over zeggen."
"Hoe is het met de machinist?"
Ik denk dat de goederentrein er eerst tegenaan is gebotst en dat die vervolgens op het spoor van de personentrein terecht is gekomen op zijn kant.quote:Op dinsdag 4 april 2023 07:16 schreef StephanL het volgende:
[..]
Top![]()
Valt mee maar naar wat ik altijd begreep kan een trein door de kleinste dingen ontsporen.
Als daar iemand in zat is die wellicht overleden.
Prorail doet toch het onderhoud?quote:Op dinsdag 4 april 2023 06:47 schreef roos94 het volgende:
De directeur van NS zal niet lekker wakker worden vanochtend
quote:Op dinsdag 4 april 2023 07:24 schreef Epistaxiophobia het volgende:
Ik besef me wel nu pas dat ze wss een (hijs)kraan of zo bedoelen en geen waterkraan.
Ziet eruit als een krol:quote:Op dinsdag 4 april 2023 07:12 schreef StephanL het volgende:
Waar is die kraan gebleven? Hoe groot was die? Was het een kraan speciaal voor het spoor?
Je hebt kraantjes en je hebt kranen.
Dan zijn er ook geen werkzaamheden.quote:Op dinsdag 4 april 2023 07:27 schreef Zwansen het volgende:
Godzijdank is dit niet tijdens de spits gebeurd. Dan zitten er honderden mensen in die trein.
Ja, bovendien zou ook de trein op het tegenliggende spoor waarschijnlijk stapvoets hebben gereden als de NS had geweten dat daar nog spoorwerkzaamheden op het andere spoor waren. Ze nemen vaak het zekere voor het onzekere.quote:Op dinsdag 4 april 2023 07:26 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Ziet eruit als een krol:
[ afbeelding ]
Heftig ongeluk. Mijn eerste gevoel is dat het door een miscommunicatie komt. De kraan zal gewerkt hebben tijdens een buitendienststelling, maar die is al opgeheven voordat de kraan uit het spoor was.
Eventuele werklui in de kraan zagen hopelijk de trein(en) aankomen en konden voldoende ver weg springen/rennen.
Inderdaad een geluk, maar het zou ook zeer onwaarschijnlijk zijn aangezien dit type werkzaamheden praktisch altijd 's nachts wordt uitgevoerd en in de vroege ochtend eindigen. De eerste treinen na werkzaamheden zijn zelden in de spits.quote:Op dinsdag 4 april 2023 07:27 schreef Zwansen het volgende:
Godzijdank is dit niet tijdens de spits gebeurd. Dan zitten er honderden mensen in die trein.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Welke god?quote:Op dinsdag 4 april 2023 07:27 schreef Zwansen het volgende:
Godzijdank is dit niet tijdens de spits gebeurd. Dan zitten er honderden mensen in die trein.
Dammquote:Op dinsdag 4 april 2023 07:39 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]
Hier staat dus de kraanbestuurder
Ja of andersom..quote:Op dinsdag 4 april 2023 07:41 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
DammRIP
Verder is de vraag hoe kon die kraan nog op en rond het spoor zijn als treinen begonnen te rijden
quote:Op dinsdag 4 april 2023 07:35 schreef heywoodu het volgende:
Omdat ik er bij iets groots altijd nieuwsgierig naar ben, wat van de eerste tweets hierover vannacht:2 daarvan zijn geautomatiseerd, alleen bij regio 15 is een persoon aan te pas gekomen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2023 07:49:37 ]
Klopt, maar bij dit soort relatief grote dingen ben ik altijd nieuwsgierig naar de allereerste meldingen (P2000 vaak, dus geautomatiseerd wat Twitter betreft inderdaad).quote:Op dinsdag 4 april 2023 07:48 schreef PS. het volgende:
[..]
2 daarvan zijn geautomatiseerd, alleen regio 15 is een persoon aan te pas gekomen.
Lekker relaxt in de eersteklas stiltecoupé.quote:Op dinsdag 4 april 2023 07:50 schreef hole1988 het volgende:
Hier had je niet moeten zitten.
[ afbeelding ]
https://monitor.p2kflex.nl/quote:Op dinsdag 4 april 2023 07:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Klopt, maar bij dit soort relatief grote dingen ben ik altijd nieuwsgierig naar de allereerste meldingen (P2000 vaak, dus geautomatiseerd wat Twitter betreft inderdaad).
Wat een conclusie zeg bij een aanrijding om 3:30, het zal wel een nachttrein zijn geweestquote:Op dinsdag 4 april 2023 07:53 schreef Montagui het volgende:
Als ik de NS reisplanner bekijk dan rijden er geen passagierstreinen rond dat tijdstip van Den Haag Centraal naar Leiden Centraal.
De laatste daarvoor was van 01:13 tot 01:43
En de volgende is dan van 05:12 tot 05:33
Het is wel een traject voor nachttreinen, maar daar zie ik geen tijden voor in de planner.
Nachttreinen rijden na de laatste trein van die dag tot in de vroege ochtend
Nachttreinen rijden eenmaal per uur op het traject
Dus zal het wel zo'n nachttrein zijn geweest.
No shit Sherlockquote:Op dinsdag 4 april 2023 07:53 schreef Montagui het volgende:
Als ik de NS reisplanner bekijk dan rijden er geen passagierstreinen rond dat tijdstip van Den Haag Centraal naar Leiden Centraal.
De laatste daarvoor was van 01:13 tot 01:43
En de volgende is dan van 05:12 tot 05:33
Het is wel een traject voor nachttreinen, maar daar zie ik geen tijden voor in de planner.
Nachttreinen rijden na de laatste trein van die dag tot in de vroege ochtend
Nachttreinen rijden eenmaal per uur op het traject
Dus zal het wel zo'n nachttrein zijn geweest.
Er komen geen nachttreinen op CS. Dan moet je kopmaken wat niet handig is.quote:Op dinsdag 4 april 2023 07:53 schreef Montagui het volgende:
Als ik de NS reisplanner bekijk dan rijden er geen passagierstreinen rond dat tijdstip van Den Haag Centraal naar Leiden Centraal.
De laatste daarvoor was van 01:13 tot 01:43
En de volgende is dan van 05:12 tot 05:33
Het is wel een traject voor nachttreinen, maar daar zie ik geen tijden voor in de planner.
Nachttreinen rijden na de laatste trein van die dag tot in de vroege ochtend
Nachttreinen rijden eenmaal per uur op het traject
Dus zal het wel zo'n nachttrein zijn geweest.
Ik vermoed dat die kraan daar stond in verband met een vorm van werkzaamheden of iets dergelijks.quote:Op dinsdag 4 april 2023 07:55 schreef PS. het volgende:
[..]
Wat een conclusie zeg bij een aanrijding om 3:30, het zal wel een nachttrein zijn geweest
Goed punt.quote:
(Hier rijden geen nachttreinen)quote:Op dinsdag 4 april 2023 07:55 schreef PS. het volgende:
[..]
Wat een conclusie zeg bij een aanrijding om 3:30, het zal wel een nachttrein zijn geweest
Het was een krolquote:Op dinsdag 4 april 2023 07:12 schreef StephanL het volgende:
Waar is die kraan gebleven? Hoe groot was die? Was het een kraan speciaal voor het spoor?
Je hebt kraantjes en je hebt kranen.
Op die plek is een railinzet plek. Hij heeft hem frontaal geraakt want de kraan is op het vrije spoor terecht gerkomen waar de virm reed.quote:Op dinsdag 4 april 2023 08:06 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Wat doet een kraan midden in de nacht op het spoor? Is de goederentrein frontaal op de cabine van de kraan gebotst of heeft hij alleen de 'arm' van de kraan geraakt?
Werkzaamheden aan het spoor vinden meestal uitsluitend buiten diensttijden plaats, dus vaak ‘s nachts.quote:Op dinsdag 4 april 2023 08:06 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Wat doet een kraan midden in de nacht op het spoor? Is de goederentrein frontaal op de cabine van de kraan gebotst of heeft hij alleen de 'arm' van de kraan geraakt?
Je zou maar door zo'n blunder aan je einde komen.quote:Op dinsdag 4 april 2023 08:07 schreef Dusthor92 het volgende:
[..]
Werkzaamheden aan het spoor vinden meestal uitsluitend buiten diensttijden plaats, dus vaak ‘s nachts.
Wellicht het verkeerde spoor vrijgegeven of het wissel verkeerd omgekrukt.
De treindienstleider gaat over de route. Dit soort materieel is niet tot slecht detecteerbaar, waardoor de treindienstleider het niet gezien heeft.quote:Op dinsdag 4 april 2023 08:09 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Maar machinisten moeten dat toch weten? Benieuwd waar de fout ligt.
Bam / volker / strukton / van Roon / Swietelsky / Assetrail / etcquote:Op dinsdag 4 april 2023 07:56 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Goed punt.
Benieuwd welke aannemer dit was. Er zijn er volgens mij maar weinig die onderhoud op het spoor doen.
In Griekenland was het een simpel sleuteltjequote:Op dinsdag 4 april 2023 08:09 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Je zou maar door zo'n blunder aan je einde komen.
Zit momenteel in de trein.quote:Op dinsdag 4 april 2023 08:12 schreef Starhopper het volgende:
[..]
In Griekenland was het een simpel sleuteltje
Als die net ingezet werd, zou dat ook verklaren waarom het spoor niet bezet was gemeld door de spoorstroomloop.quote:Op dinsdag 4 april 2023 08:07 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Op die plek is een railinzet plek. Hij heeft hem frontaal geraakt want de kraan is op het vrije spoor terecht gerkomen waar de virm reed.
Dit soort voertuigen hebben een zeer slechte detectie, werken met een kortsluitlans(zoals iemand terecht opmerkte) is de enige mogelijkheid.quote:Op dinsdag 4 april 2023 08:17 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Als die net ingezet werd, zou dat ook verklaren waarom het spoor niet bezet was gemeld door de spoorstroomloop.
Dus als de aannemer (of iemand anders) niet goed communiceert weet de treindienstleiding niet dat er een kraanwagen / mensen / etc/ op het spoor staat?quote:Op dinsdag 4 april 2023 08:11 schreef TjjWester het volgende:
[..]
De treindienstleider gaat over de route. Dit soort materieel is niet tot slecht detecteerbaar, waardoor de treindienstleider het niet gezien heeft.
Dat is geen kraan. Dat is een graafmachinequote:Op dinsdag 4 april 2023 08:17 schreef hole1988 het volgende:
Op een foto is de cabine van de kraan met kenteken te zien. Als je die invoert bij de RDW dan zou de kraan een LIEBHERR A924 B LITRONIC zijn.
Link openen met rechtermuisknop
[ afbeelding ]
Kloptquote:Op dinsdag 4 april 2023 08:21 schreef Pietiserniet het volgende:
[..]
Dus als de aannemer (of iemand anders) niet goed communiceert weet de treindienstleiding niet dat er een kraanwagen / mensen / etc/ op het spoor staat?
EDIT: en moet de spanning niet van de bovenleiding af? Een kraan en een bovenleiding onder spanning lijkt me net de meest onwenselijke situatie.
Meestal is er een veiligheidsdienst bij dit soort werkzaamheden. Meestal.quote:Op dinsdag 4 april 2023 08:21 schreef Pietiserniet het volgende:
[..]
Dus als de aannemer (of iemand anders) niet goed communiceert weet de treindienstleiding niet dat er een kraanwagen / mensen / etc/ op het spoor staat?
EDIT: en moet de spanning niet van de bovenleiding af? Een kraan en een bovenleiding onder spanning lijkt me net de meest onwenselijke situatie.
Het is wel een kraan. Het heet een Krol (Kraan op lorries).quote:Op dinsdag 4 april 2023 08:23 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat is geen kraan. Dat is een graafmachine
Manmanman. Ik dacht dat het zoiets was:
[ afbeelding ]
Dan gaat het een keer fout natuurlijk.quote:Op dinsdag 4 april 2023 08:26 schreef Dusthor92 het volgende:
[..]
Meestal is er een veiligheidsdienst bij dit soort werkzaamheden. Meestal.
Gezien het late tijdstip (nachtdienst beginnen vaak rond 10u) zou het kunnen dat de krol nog onderweg was en het spoor desondanks was vrijgegeven.
Probleem is ook wel dat alles voor een habbekrats moet gebeuren en aannemers elkaar derhalve kapotconcurreren met alle veiligheidsrisico’s van dien.
Ik heb nergens zo’n stressvolle en opgefokte werksfeer meegemaakt als in het spoor.
Voor zo ver ik weet mogen spoorwerkzaamheden met een Krol pas beginnen als het traject waarop gewerkt wordt spanningsloos is.quote:Op dinsdag 4 april 2023 08:25 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Klopt
Kan gewoon werken met de boivenleiding actief, sterker nog 1500 volt is gekozen omdat dit de hoogste spanning is waar je aan mag werken onder spanning.
Lekker slim ben je dan, waarom zou je zo'n ding op een spoor neerzetten?quote:Op dinsdag 4 april 2023 08:23 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat is geen kraan. Dat is een graafmachine
Manmanman. Ik dacht dat het zoiets was:
[ afbeelding ]
Omdat je zelf geen spoorstaven van 54 kilo per meter of dwarsliggers van 58 kilo per meter kan uitwisselen. Daar heb je een kraan bij nodig.quote:Op dinsdag 4 april 2023 08:29 schreef PS. het volgende:
[..]
Lekker slim ben je dan, waarom zou je zo'n ding op een spoor neerzetten?
Die gast die geïnterviewd wordt.quote:Op dinsdag 4 april 2023 04:34 schreef Scorpie het volgende:
Voorschoten
In Voorschoten is een botsing geweest tussen een personen- en een goederentrein. Er zijn meerdere gewonden en zwaargewonden, zegt de Veiligheidsregio Hollands Midden.
De hulpdiensten zijn massaal aanwezig. Op foto's is te zien dat de personentrein is ontspoord en dat inzittenden worden geëvacueerd.
Over de oorzaak van het ongeluk is nog niets bekend. Door het ongeluk rijden geen treinen tussen Leiden en Den Haag.
https://nos.nl/artikel/24(...)tsing-in-voorschoten
Ik heb het over de kraan die Starhopper in gedachten had...quote:Op dinsdag 4 april 2023 08:31 schreef Dusthor92 het volgende:
[..]
Omdat je zelf geen spoorstaven van 54 kilo per meter of dwarsliggers van 58 kilo per meter kan uitwisselen. Daar heb je een kraan bij nodig.
De moerentol, het lichtste gereedschap dat je gebruikt voor het loshalen van de bevestigingsmiddelen, weegt alleen al 25-30 kilo.
Oh sorryquote:Op dinsdag 4 april 2023 08:34 schreef PS. het volgende:
[..]
Ik heb het over de kraan die Starhopper in gedachten had...
De Arbeidsinspectie is het met je eens.quote:Op dinsdag 4 april 2023 08:09 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Je zou maar door zo'n blunder aan je einde komen.
Beetje het type dat in de Titanic nog onderin zou liggen (en verzuipen) bij het doormidden breken van het schip.quote:Op dinsdag 4 april 2023 08:33 schreef BE het volgende:
[..]
Die gast die geïnterviewd wordt.Dan moet je wel echt serieus diep slapen wil je door zo'n klap heen slapen!
Out come! Out! Come!quote:Op dinsdag 4 april 2023 08:42 schreef Aether het volgende:
Passagier filmt ongeluk bij Voorschoten vanuit de trein
https://nos.nl/l/2470085
Jezus die gasten hebben de kop er nog aardig bij zeg.quote:Op dinsdag 4 april 2023 08:42 schreef Aether het volgende:
Passagier filmt ongeluk bij Voorschoten vanuit de trein
https://nos.nl/l/2470085
Ah. 5 uurtjes na het ongeluk en we hebben de oorzaak te pakken.quote:Op dinsdag 4 april 2023 08:28 schreef Pietiserniet het volgende:
[..]
Dan gaat het een keer fout natuurlijk.
First out!quote:
quote:Op dinsdag 4 april 2023 08:42 schreef Aether het volgende:
Passagier filmt ongeluk bij Voorschoten vanuit de trein
https://nos.nl/l/2470085
Nou dat, nadat je jezelf ws helemaal de tering geschrokken bent.quote:Op dinsdag 4 april 2023 08:48 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
First out!
Vind wel dat die vent het goed doet. Eerst maar allemaal eruit. Je weet nooit of die shit nog in de fik gaat oid
Tja, hij is wel de enige die snapt wat de bedoeling is, vind dat nou niet echt om uit te lachen.quote:
Dat is dan wel weer toepasselijkquote:Op dinsdag 4 april 2023 08:48 schreef Dusthor92 het volgende:
De betrokken aannemer was de BAM, hoor ik net.
Not sure if seeeeriooous...quote:
Onder spanning werken kan enkel volledig geïsoleerd. Dus met een houten ladder oid. Zeg maar het principe van de vogel die op een elektriciteitskabel kan zitten. Of het anno 2023 nog mag, geen idee. Een kraan op rails (aarde!) heeft geheel niets te zoeken in een in bedrijf zijnd spoor. En in een werkvak mét spanning op de bovenleiding zou me het ook hoogst verbazen.quote:Op dinsdag 4 april 2023 08:25 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Kan gewoon werken met de boivenleiding actief, sterker nog 1500 volt is gekozen omdat dit de hoogste spanning is waar je aan mag werken onder spanning.
Bam!quote:
Inderdaad. Heldquote:Op dinsdag 4 april 2023 08:48 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
First out!
Vind wel dat die vent het goed doet. Eerst maar allemaal eruit. Je weet nooit of die shit nog in de fik gaat oid
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We kunnen er vrij zeker van zijn dat zo'n graafmachine daar niet hoort te staan hé.quote:Op dinsdag 4 april 2023 08:45 schreef manny het volgende:
[..]
Ah. 5 uurtjes na het ongeluk en we hebben de oorzaak te pakken.
Of de goederentrein niet.quote:Op dinsdag 4 april 2023 09:02 schreef Pietiserniet het volgende:
[..]
We kunnen er vrij zeker van zijn dat zo'n graafmachine daar niet hoort te staan hé.
quote:Op dinsdag 4 april 2023 09:02 schreef Pietiserniet het volgende:
[..]
We kunnen er vrij zeker van zijn dat zo'n graafmachine daar niet hoort te staan hé.
Dat, of de treindienstleider was niet goed op de hoogte van werkzaamheden aldaar. En had ze over een ander spoor moeten lijden.quote:Op dinsdag 4 april 2023 09:03 schreef Dusthor92 het volgende:
[..]
Of de goederentrein niet.
Want kennelijk is het de goederentrein geweest die als eerst tegen de Krol botste, waarna de krol op het traject van de intercity terecht is gekomen.
Eensquote:Op dinsdag 4 april 2023 09:06 schreef PS. het volgende:
[..]
[..]
Dat, of de treindienstleider was niet goed op de hoogte van werkzaamheden aldaar. En had ze over een ander spoor moeten lijden.
Er kan zoveel.
Uiteindelijk is het natuurlijk een combinatie van verschillende factoren.
Juist, dus dan geen treinen laten rijden als er iets op het spoor staat. Dat is hier nogal mis gegaan durf ik als simpele burger te stellen.quote:Op dinsdag 4 april 2023 09:03 schreef Dusthor92 het volgende:
[..]
Of de goederentrein niet.
Want kennelijk is het de goederentrein geweest die als eerst tegen de Krol botste, waarna de krol op het traject van de intercity terecht is gekomen.
En die lieden van de NS en de autoriteiten gaan het nog “onderzoeken” enzo, kansloos. Gewoon even op Fok! kijken en klaar.quote:Op dinsdag 4 april 2023 09:02 schreef Pietiserniet het volgende:
[..]
We kunnen er vrij zeker van zijn dat zo'n graafmachine daar niet hoort te staan hé.
Definieer "het spoor". Er liggen daar 4 sporen naast elkaar. Als er aan spoor 1 wordt gewerkt zou je op spoor 4 best een trein kunnen laten rijden. Dat het hier niet goed is gegaan lijkt me duidelijk, maar het is veel te vroeg om conclusies te trekken waar de fout hier heeft gelegen. Had de kraanwagen daar niet mogen staan? Waar stond die precies en wat voor werkzaamheden voerde hij uit? Had de goederentrein daar niet mogen rijden? Had de Intercity daar niet mogen rijden? Dat uitzoeken is aan de Onderzoeksraad voor Veiligheid.quote:Op dinsdag 4 april 2023 09:08 schreef Pietiserniet het volgende:
[..]
Juist, dus dan geen treinen laten rijden als er iets op het spoor staat. Dat is hier nogal mis gegaan durf ik als simpele burger te stellen.
Overdrijf niet zoquote:Op dinsdag 4 april 2023 09:12 schreef manny het volgende:
[..]
En die lieden van de NS en de autoriteiten gaan het nog “onderzoeken” enzo, kansloos. Gewoon even op Fok! kijken en klaar.
08:30 viel me nog tegen eigenlijk.
sneeuw?quote:Op dinsdag 4 april 2023 08:42 schreef Aether het volgende:
Passagier filmt ongeluk bij Voorschoten vanuit de trein
https://nos.nl/l/2470085
Jij hebt liever dat er wel bouwmaterieel op het spoor staat waar treinen rijden?quote:Op dinsdag 4 april 2023 09:12 schreef manny het volgende:
[..]
En die lieden van de NS en de autoriteiten gaan het nog “onderzoeken” enzo, kansloos. Gewoon even op Fok! kijken en klaar.
08:30 viel me nog tegen eigenlijk.
Ik zeg ook helemaal nérgens dat ik die conclusie kan trekken maar als wat ik zeg niet klopt of voorbarig is dan was er geen ongeluk.quote:Op dinsdag 4 april 2023 09:16 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Definieer "het spoor". Er liggen daar 4 sporen naast elkaar. Als er aan spoor 1 wordt gewerkt zou je op spoor 4 best een trein kunnen laten rijden. Dat het hier niet goed is gegaan lijkt me duidelijk, maar het is veel te vroeg om conclusies te trekken waar de fout hier heeft gelegen. Had de kraanwagen daar niet mogen staan? Waar stond die precies en wat voor werkzaamheden voerde hij uit? Had de goederentrein daar niet mogen rijden? Had de Intercity daar niet mogen rijden? Dat uitzoeken is aan de Onderzoeksraad voor Veiligheid.
Gelukkig heeft die zijn prioriteiten op orde, alles voor de views/likesquote:Op dinsdag 4 april 2023 08:42 schreef Aether het volgende:
Passagier filmt ongeluk bij Voorschoten vanuit de trein
https://nos.nl/l/2470085
Daar heb ik in dit geval geen moeite mee omdat het nieuwswaarde heeft.quote:Op dinsdag 4 april 2023 09:19 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Gelukkig heeft die zijn prioriteiten op orde, alles voor de views/likes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |