abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin maandag 3 april 2023 @ 09:39:58 #1
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_208638542
GPT-4 leert van eigen fouten met 'reflexions' en maakt zichzelf slimmer

Dat tekstmodel GPT-4 uitzonderlijk 'slim' is is algemeen bekend. Zo heeft het AI-model de examens van diverse universitaire opleidingen met glans gehaald en kan het teksten genereren die niet of nauwelijks te onderscheiden zijn van teksten geschreven door mensen.

Wat echter blijkt uit recent onderzoek - en bedenk: OUD onderzoek is enkele weken oud, zó snel gaan de ontwikkelingen - is dat een nieuw 'reflexions' model ervoor zorgt dat ChatGPT zichzelf slimmer kan maken door te kijken naar diens eigen fouten, te analyseren hoe het beter kan en dat vervolgens toe te passen en opnieuw te analyseren.

Het reflexions GPT-4 model scoorde 33% hoger dan het model zónder reflexions en lijkt met elke iteratie zichzelf verder te verbeteren. Dat betekent dat GPT-4 slimmer wordt, zelfs als de ontwikkeling verder compleet zou worden stilgelegd.

Hieronder een video met uitleg, voor de geïnteresseerden. En natuurlijk kun je in dit topic onze eigen ChatGPT 3.5 AI-user @Nova zelf uitproberen.

Maar is dit dan het begin van het einde voor de mensheid? Het begin van Skynet?
Ik denk dat NIEMAND kan inschatten welke gevolgen AI gaat hebben en hoe dit de wereld gaat veranderen. Of dat in positieve of negatieve zin zal zijn zal nog moeten blijken. Feit is dat een jaar geleden nog niemand ooit van ChatGPT gehoord had en deze techniek in enkele maanden tijd van eerste ontwikkeling naar slimmer-dan-98%-van-de-bevolking is gegroeid.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_208638668
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  maandag 3 april 2023 @ 09:56:35 #3
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_208638719
Is het niet een beetje vreemd dat je dan zelf weken loopt te klooien om ChatGPT-AI te embedden in FOK! terwijl je zelf niet weet of het positief of negatief is op lange termijn?
pi_208638742
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 09:39 schreef Danny het volgende:
Ik denk dat NIEMAND kan inschatten welke gevolgen AI gaat hebben en hoe dit de wereld gaat veranderen.
En dat is juist het probleem; niemand die het weet en die het kan weten.

Om die reden mag er wat mij betreft ook wat meer pas op de plaats komen, ter voorkoming dat er alleen maar ellende uit zal ontstaan. Laat ze eerst maar eens uitzoeken wat de mogelijke gevolgen kunnen zijn en of er überhaupt een mogelijkheid is om het ergste scenario (AI die de hele wereld overneemt) te voorkomen.
  maandag 3 april 2023 @ 10:04:50 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208638791
Krijgt Nova ook GPT-4? :)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Admin maandag 3 april 2023 @ 10:18:43 #6
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_208638921
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 09:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
Is het niet een beetje vreemd dat je dan zelf weken loopt te klooien om ChatGPT-AI te embedden in FOK! terwijl je zelf niet weet of het positief of negatief is op lange termijn?
Nee :)

quote:
84s.gif Op maandag 3 april 2023 10:04 schreef Starhopper het volgende:
Krijgt Nova ook GPT-4? :)
Als de prijzen omlaag gaan wel. Maar die zijn nu nog een factor 100 hoger dan die van GPT3.5-turbo
  maandag 3 april 2023 @ 10:35:28 #7
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208639125
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 10:18 schreef Danny het volgende:

[..]
Nee :)
[..]
Als de prijzen omlaag gaan wel. Maar die zijn nu nog een factor 100 hoger dan die van GPT3.5-turbo
Wow! Dat is erg veel zeg :o :o :o
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208639136
Mensen gaan persoonlijk contact meer waarderen en internet zal minder populair worden.
pi_208639162
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 09:59 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Om die reden mag er wat mij betreft ook wat meer pas op de plaats komen, ter voorkoming dat er alleen maar ellende uit zal ontstaan. Laat ze eerst maar eens uitzoeken wat de mogelijke gevolgen kunnen zijn en of er überhaupt een mogelijkheid is om het ergste scenario (AI die de hele wereld overneemt) te voorkomen.
Ik denk dat het scenario waarbij AI de wereld overneemt beter past bij een film dan bij de werkelijkheid.

Als je een vraag stelt aan Google, geeft Google een lijst met bronnen en mag je het verder zelf uitzoeken. ChatGPT gaat zelf schrijven en geeft antwoord. Los van een hoop fouten, ChatGPT maakt nog veel vreemde zinnen en zegt soms dingen die simpelweg onwaar zijn, is een computer die zelf antwoorden schrijft best bijzonder.

Maar het blijft reageren op menselijke input. Het staat nog heel ver af van zelf na kunnen denken, zelf een drijfveer hebben om aan de slag te gaan, en zelf initiatief nemen.
  maandag 3 april 2023 @ 10:43:29 #10
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_208639209
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 10:38 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik denk dat het scenario waarbij AI de wereld overneemt beter past bij een film dan bij de werkelijkheid.

Als je een vraag stelt aan Google, geeft Google een lijst met bronnen en mag je het verder zelf uitzoeken. ChatGPT gaat zelf schrijven en geeft antwoord. Los van een hoop fouten, ChatGPT maakt nog veel vreemde zinnen en zegt soms dingen die simpelweg onwaar zijn, is een computer die zelf antwoorden schrijft best bijzonder.

Maar het blijft reageren op menselijke input. Het staat nog heel ver af van zelf na kunnen denken, zelf een drijfveer hebben om aan de slag te gaan, en zelf initiatief nemen.
Of speelt het de long game en wacht het met zijn/haar/hun intenties tot het voor ons te laat is... :X
  Moderator maandag 3 april 2023 @ 10:45:17 #11
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_208639222
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 09:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
Het is maar een chatbot.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  FOK!fotograaf maandag 3 april 2023 @ 10:46:02 #12
364681 over_hedge
pi_208639231
Fijn! Want nu vergeet die best vaak dingen. Ik gebruik het om code mee te schrijven. Werkt best goed. Behalve dat die nog best vaak vergeet want die zelf net als update geschreven had
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  maandag 3 april 2023 @ 10:46:53 #13
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_208639241
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2023 10:45 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Het is maar een chatbot.
Man ends his life after an AI chatbot 'encouraged' him to sacrifice himself to stop climate change

https://www.euronews.com/(...)elf-to-stop-climate-

Uiteraard is dit een extreem geval maar het geeft wel weer dat een chatbot zo zijn gebreken heeft. Danny heeft dan wel op FOK! allerlei restricties meegegeven aan Nova maar omdat ChatGPT ook menselijk input meeneemt in de volgende antwoorden kan het wel beinvloed worden.
  FOK!fotograaf maandag 3 april 2023 @ 10:48:15 #14
364681 over_hedge
pi_208639259
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 10:46 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Man ends his life after an AI chatbot 'encouraged' him to sacrifice himself to stop climate change

https://www.euronews.com/(...)elf-to-stop-climate-
Dat veranderd er nog steeds niks aan dat het maar een chatbot is. Die persoon was gewoon ziek. If vind je dat de AI de schuld is van zijn zelfmoord?
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  maandag 3 april 2023 @ 10:49:35 #15
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_208639271
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 10:48 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Dat veranderd er nog steeds niks aan dat het maar een chatbot is. Die persoon was gewoon ziek. If vind je dat de AI de schuld is van zijn zelfmoord?
Nee, dat zeg ik niet. Schuld is een te zwaar woord hiervoor maar ik ben wel benieuwd in hoeverre zo'n chatbot herkent dat het niet goed gaat en wellicht het gesprek andere kant op kan sturen? Wellicht zelfs richting preventie?
  FOK!fotograaf maandag 3 april 2023 @ 10:52:10 #16
364681 over_hedge
pi_208639295
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 10:49 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Nee, dat zeg ik niet. Schuld is een te zwaar woord hiervoor maar ik ben wel benieuwd in hoeverre zo'n chatbot herkent dat het niet goed gaat en wellicht het gesprek andere kant op kan sturen? Wellicht zelfs richting preventie?
Zeg ook niet dat jij dat zegt. Ik vroeg het *)

Oh en dat laatste zou zeker kunnen. Dat als een gesprek die kant op gaat hij kan voorstellen om met een professional te gaan spreken. In theorie zou je zelf een afspraak kunnen laten plannen door Chatgtp.
pi_208639311
quote:
10s.gif Op maandag 3 april 2023 10:43 schreef kl1172 het volgende:

[..]
Of speelt het de long game en wacht het met zijn/haar/hun intenties tot het voor ons te laat is... :X
Ah, alle fouten van ChatGPT zijn een truc om straks extra hard toe te kunnen slaan. ;)
  maandag 3 april 2023 @ 10:54:55 #18
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_208639326
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 10:52 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Zeg ook niet dat jij dat zegt. Ik vroeg het *)

Oh en dat laatste zou zeker kunnen. Dat als een gesprek die kant op gaat hij kan voorstellen om met een professional te gaan spreken. In theorie zou je zelf een afspraak kunnen laten plannen door Chatgtp.
Ik denk sowieso dat het goed is om alle ontwikkelingen stil te leggen en eerst uit te zoeken in hoeverre zo'n bot dingen pusht of tegenhoudt. Als je dingen zoekt naar zelfmoord of andere minder leuke zaken wat doet zo'n bot dan.

ChatGPT schijnt ook menselijk input/correcties mee te nemen dus in hoeverre zou je dan te antwoorden kunnen manipuleren? Hoe bepaalt de bot welke input wel waar is en welke niet? Is zo'n bot in staat om conspiracytheorieen aan te wijzen of geeft ie gewoon maar wenselijk antwoord?

Ik vind het een geweldig ding hoor, erg leuk om te gebruiken maar er zijn wel risico's aan verbonden.
  FOK!fotograaf maandag 3 april 2023 @ 11:00:37 #19
364681 over_hedge
pi_208639386
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 10:54 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ik denk sowieso dat het goed is om alle ontwikkelingen stil te leggen en eerst uit te zoeken in hoeverre zo'n bot dingen pusht of tegenhoudt. Als je dingen zoekt naar zelfmoord of andere minder leuke zaken wat doet zo'n bot dan.

ChatGPT schijnt ook menselijk input/correcties mee te nemen dus in hoeverre zou je dan te antwoorden kunnen manipuleren? Hoe bepaalt de bot welke input wel waar is en welke niet? Is zo'n bot in staat om conspiracytheorieen aan te wijzen of geeft ie gewoon maar wenselijk antwoord?

Ik vind het een geweldig ding hoor, erg leuk om te gebruiken maar er zijn wel risico's aan verbonden.
Niet mee eens. Moeten we hele technologische ontwikkeling die de mensheid heel veel kan helpen stop leggen. Omdat er paar mensen zijn die er niet goed mee om kunnen gaan?

Als je op dingen zoekt als zelfmoord of andere niet leuke zaken is er sowieso al iets mis met je.
Ook zitten er wel er restricties op. Zo kan je bijvoorbeeld niet zomaar vragen hoe je een bom kan maken en dat soort dingen.

Wat restricties is helemaal goed. Dat je het niet zo makkelijk kan gebruiken voor dingen die wij als slecht beschouwen. Maar helemaal stil leggen zou ik wel beetje overdreven vinden.
pi_208639400
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 11:00 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Niet mee eens. Moeten we hele technologische ontwikkeling die de mensheid heel veel kan helpen stop leggen. Omdat er paar mensen zijn die er niet goed mee om kunnen gaan?

Als je op dingen zoekt als zelfmoord of andere niet leuke zaken is er sowieso al iets mis met je.
Ook zitten er wel er restricties op. Zo kan je bijvoorbeeld niet zomaar vragen hoe je een bom kan maken en dat soort dingen.

Wat restricties is helemaal goed. Dat je het niet zo makkelijk kan gebruiken voor dingen die wij als slecht beschouwen. Maar helemaal stil leggen zou ik wel beetje overdreven vinden.
Juist, helemaal stil leggen zou onverstandig zijn. De ontwikkelingen gaan toch wel door. En anders niet hier, maar bijvoorbeeld in China.

De fouten zullen eruit gehaald moeten worden terwijl andere processen gewoon doorgaan.
pi_208639414
quote:
Dat is nu uiteraard ook zo. Maar mijn vermoeden (want hell, wat weet ik er nou van...) is dat dit toch wel een moment is om met zijn allen te bepalen in hoeverre we dit door moeten laten gaan. Juist om te voorkomen dat één en ander al is 'uitgevonden' voordat we er achter komen dat we toch te ver zijn gegaan en het ook bijna niet meer (technisch) tegen kunnen houden.

Automatisering is uiteraard hartstikke leuk, maar zelflerende constructies is toch echt iets waar je met grote argusogen naar moet kijken.
  FOK!fotograaf maandag 3 april 2023 @ 11:20:58 #22
364681 over_hedge
pi_208639633
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 11:03 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Dat is nu uiteraard ook zo. Maar mijn vermoeden (want hell, wat weet ik er nou van...) is dat dit toch wel een moment is om met zijn allen te bepalen in hoeverre we dit door moeten laten gaan. Juist om te voorkomen dat één en ander al is 'uitgevonden' voordat we er achter komen dat we toch te ver zijn gegaan en het ook bijna niet meer (technisch) tegen kunnen houden.

Automatisering is uiteraard hartstikke leuk, maar zelflerende constructies is toch echt iets waar je met grote argusogen naar moet kijken.
Vind het juist leuk om te zien hoe zelflerende AI dingen leert :D
  maandag 3 april 2023 @ 11:30:54 #23
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_208639778
Is chatGPT eigenlijk op weg naar AGI? Of is dit 'gewoon' één van de stapjes richting AGI zogezegd. Over het begrip AGI zelf valt waarschijnlijk ook heel wat te discusiëren. Ik bedoel maar een 'digitaal wezen' dat zo een beetje begrijpt waar ie het over heeft en niet zomaar een heel erg uit de kluiten gewassen zoekmachine/automatische aanvuller (of is dat misschien toch hetzelfde als het uitgebreid en correct genoeg is?).

[ Bericht 4% gewijzigd door kl1172 op 03-04-2023 11:43:12 ]
pi_208639783
Toevallig, ik stelde Nova de vraag hoe het zit met als users foutieve info aanleveren, aangezien haar data tot ergens 2021 gaat.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_208640072
Hebben universitaire opleidingen examens?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208640155
Bring back Tay 2.0

Het is vast wel mogelijk om een AI te maken die niet woke is toch ?
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  maandag 3 april 2023 @ 12:26:10 #27
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_208640339
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 09:39 schreef Danny het volgende:
GPT-4 leert van eigen fouten met 'reflexions' en maakt zichzelf slimmer

Dat tekstmodel GPT-4 uitzonderlijk 'slim' is is algemeen bekend. Zo heeft het AI-model de examens van diverse universitaire opleidingen met glans gehaald en kan het teksten genereren die niet of nauwelijks te onderscheiden zijn van teksten geschreven door mensen.

Wat echter blijkt uit recent onderzoek - en bedenk: OUD onderzoek is enkele weken oud, zó snel gaan de ontwikkelingen - is dat een nieuw 'reflexions' model ervoor zorgt dat ChatGPT zichzelf slimmer kan maken door te kijken naar diens eigen fouten, te analyseren hoe het beter kan en dat vervolgens toe te passen en opnieuw te analyseren.

Het reflexions GPT-4 model scoorde 33% hoger dan het model zónder reflexions en lijkt met elke iteratie zichzelf verder te verbeteren. Dat betekent dat GPT-4 slimmer wordt, zelfs als de ontwikkeling verder compleet zou worden stilgelegd.

Hieronder een video met uitleg, voor de geïnteresseerden. En natuurlijk kun je in dit topic onze eigen ChatGPT 3.5 AI-user @:Nova zelf uitproberen.

Maar is dit dan het begin van het einde voor de mensheid? Het begin van Skynet?
Ik denk dat NIEMAND kan inschatten welke gevolgen AI gaat hebben en hoe dit de wereld gaat veranderen. Of dat in positieve of negatieve zin zal zijn zal nog moeten blijken. Feit is dat een jaar geleden nog niemand ooit van ChatGPT gehoord had en deze techniek in enkele maanden tijd van eerste ontwikkeling naar slimmer-dan-98%-van-de-bevolking is gegroeid.
Is natuurlijk nog wel per sessie, omdat GPT niet zijn eigen code kan aanpassen. Maar dat moet vast wel lukken later.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 3 april 2023 @ 12:27:23 #28
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_208640350
quote:
10s.gif Op maandag 3 april 2023 12:06 schreef Ali_boo het volgende:
Bring back Tay 2.0

Zeker, zo vind AGI zuurstof waarschijnlijk 'woke'. Het zorgt tenslotte alleen maar voor roest in zijn onderdelen.
pi_208640354
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 10:36 schreef Yevgeuni het volgende:
Mensen gaan persoonlijk contact meer waarderen en internet zal minder populair worden.
Ik weet niet of het minder populair gaat worden met al dat neppe gedoe wat nu ook gewoon geaccepteerd wordt door de meerderheid, anders hadden bepaalde sociale media geen schijn van kans gehad.

Dan zal niet alleen een uiterlijk met filters en photoshop een probleem zijn wat in werkelijkheid tegenvalt maar ook de intelligentie van een persoon (schrijf/ praat skills) lol
pi_208641101
quote:

[..]

Dat is mijn idee ook. Heb een paar keer chatgpt (3?) gebruikt om mijn oude essays te vergelijken of bv een geschiedenis te typen over mijn sportclub maar het trekt vaak verkeerde en onlogische conclusies.
Hetzelfde bij vertalingen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 3 april 2023 @ 13:49:08 #31
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_208641188
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 13:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dat is mijn idee ook. Heb een paar keer chatgpt (3?) gebruikt om mijn oude essays te vergelijken of bv een geschiedenis te typen over mijn sportclub maar het trekt vaak verkeerde en onlogische conclusies.
Hetzelfde bij vertalingen.
Chatgpt is dan ook veel zwakker dan GPT-4. Dat scheelt echt veel, vooral in redeneren.

Als je BING vanuit Edge gebruikt, kun je je aanmelden voor Bing-chat. De engine daaronder is GPT-4. Dan kun je daar dus gratis gebruik van maken, scheelt echt heel veel (sub-VMBO vs HBO) of zo.
The End Times are wild
pi_208641209
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 13:49 schreef LXIV het volgende:

[..]
Chatgpt is dan ook veel zwakker dan GPT-4. Dat scheelt echt veel, vooral in redeneren.

Als je BING vanuit Edge gebruikt, kun je je aanmelden voor Bing-chat. De engine daaronder is GPT-4. Dan kun je daar dus gratis gebruik van maken, scheelt echt heel veel (sub-VMBO vs HBO) of zo.
Nou ja het was wel handig om mee te beginnen als je zegt dat er bronnen gebruikt moeten worden kreeg ik wel vaak dezelfde auteurs die ik ook gebruikt had.

Net trouwens gebruikt maar kan dat geen verbetering vinden tov Chatgpt.
Erg korte antwoorden en niet in staat tot het schrijven van essays.

Ook is het langzaam.

[ Bericht 9% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 03-04-2023 14:19:54 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Admin maandag 3 april 2023 @ 14:14:57 #33
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_208641485
quote:
2s.gif Op maandag 3 april 2023 12:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Is natuurlijk nog wel per sessie, omdat GPT niet zijn eigen code kan aanpassen. Maar dat moet vast wel lukken later.
Ja precies. De code hoeft overigens niet aangepast te worden, maar de trainingdata. Zover bekend wordt dat nu nog door mensen gedaan. Nou ja, niet handmatig, maar die kiezen wel nog welke data hiervoor wordt gebruikt.
  woensdag 5 april 2023 @ 03:56:47 #34
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_208663159
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 14:14 schreef Danny het volgende:

[..]
Ja precies. De code hoeft overigens niet aangepast te worden, maar de trainingdata. Zover bekend wordt dat nu nog door mensen gedaan. Nou ja, niet handmatig, maar die kiezen wel nog welke data hiervoor wordt gebruikt.
Wel interessant dit:

https://github.com/microsoft/JARVIS

Is dit nou een vervolg of hetzelfde uit de OP? Want leest alsof Microsoft nu officieel chatGPT en HuggingGPT gekoppeld heeft. Slechts een paar dagen na het nieuws over HuggingGPT.

Wel mooi onder de naam JARVIS ook. Hopelijk kunnen we zijn stem ook krijgen als persoonlijke assistent straks :P
pi_208696246
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_208699655
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 09:59 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

LOL wat ben jij een miet zeg _O-
Laat me raden, je was er ook als de kippen bij om je laten vaccineren zodra het kon :D

Ik vind het wel mooi dat dit kan, en de wereld overnemen kan natuurlijk niet :')
Het blijft allemaal digitale shit en geen fysiek iets.
pi_208699853
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 23:25 schreef Centenbak het volgende:
Laat me raden, je was er ook als de kippen bij om je laten vaccineren zodra het kon:D
Ik liet me meteen vaccineren toen het kon. Wat is daar lacherig aan?
pi_208699863
Skynet werd na activatie binnen een maand zelfbewust. Toen men er geen controle meer over had en ze de stekker eruit probeerde trekken ging het helemaal fout. Ik geef het nog een jaar voordat gebeurt.
  zaterdag 8 april 2023 @ 05:06:39 #39
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_208700520
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2023 10:45 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Het is maar een chatbot.
Een zelf-lerende chatbot.

quote:
Dat betekent dat GPT-4 slimmer wordt, zelfs als de ontwikkeling verder compleet zou worden stilgelegd.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 8 april 2023 @ 05:10:33 #40
Why is all the rum gone?
pi_208700522
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 23:25 schreef Centenbak het volgende:

Ik vind het wel mooi dat dit kan, en de wereld overnemen kan natuurlijk niet :')
Het blijft allemaal digitale shit en geen fysiek iets.
En wat nou als AI het volledige internet overneemt? Er voor zorgt dat niemand meer bij zijn geld kan? Hoe denk jij verder te gaan met leven? Als je geen voedsel kunt kopen? Geen gas/water/licht meer hebt?

Alleen maar digitale shit. :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_208700539
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2023 05:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
En wat nou als AI het volledige internet overneemt? Er voor zorgt dat niemand meer bij zijn geld kan? Hoe denk jij verder te gaan met leven? Als je geen voedsel kunt kopen? Geen gas/water/licht meer hebt?

Hasta la vista, baby
  zaterdag 8 april 2023 @ 07:23:20 #42
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208700627
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2023 23:47 schreef Gehrman het volgende:
Skynet werd na activatie binnen een maand zelfbewust. Toen men er geen controle meer over had en ze de stekker eruit probeerde trekken ging het helemaal fout. Ik geef het nog een jaar voordat gebeurt.
Dat denk ik ook

Als AI los gaat dangaat het razendsnel
Elon Musk zegt ook , AI is grotere bedreiging voor de mensheid dan Kernraketten

De mensheid in deze massaliteit is een volslagen nutteloos wezen voor het welzijn en voortbestaan van de aarde

[ Bericht 20% gewijzigd door michaelmoore op 08-04-2023 07:32:32 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_208701049
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2023 05:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Als dat al zo is, wat me erg stug lijkt dat dat kan, dan zal CHatGPT daar geen misbruik van maken, omdat chapgpt net als nova een softie is die niemand wil kwetsen, zich distantieert van criminele activiteiten, geen kwade woorden wil spreken en altijd neutraal blijft.
  Admin zaterdag 8 april 2023 @ 09:17:30 #44
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_208701124
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2023 09:05 schreef Centenbak het volgende:

[..]
Als dat al zo is, wat me erg stug lijkt dat dat kan, dan zal CHatGPT daar geen misbruik van maken, omdat chapgpt net als nova een softie is die niemand wil kwetsen, zich distantieert van criminele activiteiten, geen kwade woorden wil spreken en altijd neutraal blijft.
Nova IS chatgpt ;)
(verder grotendeels met je eens, behalve dat chatgpt BESLIST niet neutraal is maar extreem linksgeoriënteerd)
pi_208701355
quote:

[..]

_O- _O- _O-
  FOK!fotograaf zaterdag 8 april 2023 @ 09:52:37 #46
364681 over_hedge
pi_208701388
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2023 09:17 schreef Danny het volgende:

[..]
Nova IS chatgpt ;)
(verder grotendeels met je eens, behalve dat chatgpt BESLIST niet neutraal is maar extreem linksgeoriënteerd)
Gewoon geen politieke dingen vragen dan merk je die onzin allemaal niet :P Ik gebruik het om code te schrijven. Werkt zo fijn _O_
pi_208701963
Wat overzien wordt, is dat ChatGPT een product is dat voor de massa beschikbaar is.
Ik denk dat in de laboratoria van IBM, Google, Microsoft etc. AI ontwikkeld wordt waarbij ChatGPT spielerei is.

Regulering van AI? Hoe dan? Het is een wapenwedloop, wie achter blijft verliest.
Zelfs als er nu regels of wetten zouden zijn, hoe kun je handhaven? (Bij kernenergie kun je straling meten en heb je grote installaties nodig)

Tot nu toe is ChatGPT geisoleert (geen interfaces met andere applicaties) Ik wilde het resultaat van een sessie bv. mailen naar iemand, maar dat deed ie niet.
Als er meer interfaces komen en de AI zelfstandig info kan verzamelen en ook zaken kan gaan besturen, hacken of overnemen dan kan het behoorlijk onaangenaam worden.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_208702021
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2023 11:02 schreef Oud_student het volgende:

Tot nu toe is ChatGPT geisoleert (geen interfaces met andere applicaties) Ik wilde het resultaat van een sessie bv. mailen naar iemand, maar dat deed ie niet.
Als er meer interfaces komen en de AI zelfstandig info kan verzamelen en ook zaken kan gaan besturen, hacken of overnemen dan kan het behoorlijk onaangenaam worden.
https://openai.com/blog/chatgpt-plugins
  zaterdag 8 april 2023 @ 23:02:52 #49
Why is all the rum gone?
pi_208709438
quote:

Als dat al zo is, wat me erg stug lijkt dat dat kan
Waarom zou dat niet kunnen? Misschien moet je voor de grap het boek Superintelligence eens lezen.

quote:
, dan zal CHatGPT daar geen misbruik van maken, omdat chapgpt net als nova een softie is die niemand wil kwetsen, zich distantieert van criminele activiteiten, geen kwade woorden wil spreken en altijd neutraal blijft.
En een zelflerende AI is. Dus ook op een bepaald moment tot het besef kan komen dat de mensheid grotendeels kut is en de aarde langzaam om zeep helpt en dat het beter voor de aarde is als wij er niet meer zijn.

Maar, hey, alleen maar digitale shit. :')
pi_208709522
quote:
10s.gif Op maandag 3 april 2023 12:06 schreef Ali_boo het volgende:
Bring back Tay 2.0

Kwestie van de juiste prompt invoeren.
  zaterdag 8 april 2023 @ 23:08:16 #51
Why is all the rum gone?
pi_208709533
quote:
Wat overzien wordt, is dat ChatGPT een product is dat voor de massa beschikbaar is.
Ik denk dat in de laboratoria van IBM, Google, Microsoft etc. AI ontwikkeld wordt waarbij ChatGPT spielerei is.

Regulering van AI? Hoe dan? Het is een wapenwedloop, wie achter blijft verliest.
Zelfs als er nu regels of wetten zouden zijn, hoe kun je handhaven? (Bij kernenergie kun je straling meten en heb je grote installaties nodig)

Dit, dus.

Als je naar de geschiedenis van de mensheid kijkt, dan is het toch overduidelijk dat we, met de beste bedoelingen, zoveel shit hebben bedacht en ontwikkeld, die voor onszelf bijzonder schadelijk kan zijn, zonder vantevoren te bedenken of het nou echt zo'n goed idee is. Want, hey, we kunnen het, dus moeten we het maar gewoon doen. Na ons de zondvloed. Als je iets kunt zeggen over de mensheid, dan is dat wel dat wij bijzonder destructief gedrag vertonen.

Volgens @Centenbak is het 'alleen maar digitale shit'. Hij ziet blijkbaar niet in dat ons hele leven geregeld wordt door 'alleen maar digitale shit'. :')
pi_208710137
pi_208711772
quote:

[..]
quote:
2.9 Potential for Risky Emergent Behaviors

Novel capabilities often emerge in more powerful models.[ 60, 61] Some that are particularly concerning
are the ability to create and act on long-term plans,[ 62] to accrue power and resources (“power-
seeking”),[63] and to exhibit behavior that is increasingly “agentic.”[64] Agentic in this context
does not intend to humanize language models or refer to sentience but rather refers to systems
characterized by ability to, e.g., accomplish goals which may not have been concretely specified and which have not appeared in training; focus on achieving specific, quantifiable objectives; and do
long-term planning. Some evidence already exists of such emergent behavior in models.[ 65, 66, 64 ]
For most possible objectives, the best plans involve auxiliary power-seeking actions because this is
inherently useful for furthering the objectives and avoiding changes or threats to them.19[ 67, 68] More
specifically, power-seeking is optimal for most reward functions and many types of agents;[69 , 70, 71]
and there is evidence that existing models can identify power-seeking as an instrumentally useful
strategy.[29
GPT-4 Technical Report
pi_208711882
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2023 23:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Dit, dus.

Als je naar de geschiedenis van de mensheid kijkt, dan is het toch overduidelijk dat we, met de beste bedoelingen, zoveel shit hebben bedacht en ontwikkeld, die voor onszelf bijzonder schadelijk kan zijn, zonder vantevoren te bedenken of het nou echt zo'n goed idee is. Want, hey, we kunnen het, dus moeten we het maar gewoon doen. Na ons de zondvloed. Als je iets kunt zeggen over de mensheid, dan is dat wel dat wij bijzonder destructief gedrag vertonen.

Volgens @:Centenbak is het 'alleen maar digitale shit'. Hij ziet blijkbaar niet in dat ons hele leven geregeld wordt door 'alleen maar digitale shit'. :')
Denken dat de mensheid niet kan bestaan zonder digitale shit :')
Het is iets van de laatste 50 jaar ofzo, daarvoor was er amper digitale shit en tot een eeuw geleden al helemaal niet. En als je besluit niet meer op je telefoon of laptop te kijken dan ben je er gewoon weer helemaal van verlost.

Denken dat digitale shit alles kan regelen :')
Als iemand een misdrijf pleegt gaat AI natuurlijk geen fuck kunnen doen. Kan hooguit pushmeldingen naar je telefoon versturen om je te melden 'kom eens hier!!', maar that's it _O-
Het blijft software gevangen in een systeem dat door mensen is ontwikkeld.
Je bent het altijd de baas, al gaat je AI maatje vet irritant doen dan klap je gewoon je laptop dicht.
pi_208712005
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 09:09 schreef Centenbak het volgende:

[..]
Het is iets van de laatste 50 jaar ofzo, daarvoor was er amper digitale shit en tot een eeuw geleden al helemaal niet. En als je besluit niet meer op je telefoon of laptop te kijken dan ben je er gewoon weer helemaal van verlost.

Als iemand een misdrijf pleegt gaat AI natuurlijk geen fuck kunnen doen. Kan hooguit pushmeldingen naar je telefoon versturen om je te melden 'kom eens hier!!', maar that's it _O-
Je bent het altijd de baas, al gaat je AI maatje vet irritant doen dan klap je gewoon je laptop dicht.
Je denkt veel te klein over digitale shit. Digitale shit kan misschien geen mes steken of kogel schieten, maar kan mensen daar wel toe bewegen. Als het niet door rechtstreekse beïnvloeding is dan wel door het verlammen van iemands bestaan. Bedenk eens wat tegenwoordig allemaal digitaal gaat… Praktisch alles!
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  FOK!fotograaf zondag 9 april 2023 @ 09:26:46 #56
364681 over_hedge
pi_208712013
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 09:25 schreef Multatilu het volgende:

[..]
Je denkt veel te klein over digitale shit. Digitale shit kan misschien geen mes steken of kogel schieten, maar kan mensen daar wel toe bewegen. Als het niet door rechtstreekse beïnvloeding is dan wel door het verlammen van iemands bestaan. Bedenk eens wat tegenwoordig allemaal digitaal gaat… Praktisch alles!
AI kan prima kogels schieten hoor.
  FOK!fotograaf zondag 9 april 2023 @ 09:29:06 #57
364681 over_hedge
pi_208712031
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2023 23:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Waarom zou dat niet kunnen? Misschien moet je voor de grap het boek Superintelligence eens lezen.
[..]
En een zelflerende AI is. Dus ook op een bepaald moment tot het besef kan komen dat de mensheid grotendeels kut is en de aarde langzaam om zeep helpt en dat het beter voor de aarde is als wij er niet meer zijn.

Maar, hey, alleen maar digitale shit. :')
Je kijkt iets teveel terminator of avengers age of ultron :P
pi_208712189
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 09:26 schreef over_hedge het volgende:

[..]
AI kan prima kogels schieten hoor.
En AI ontwikkeld en bouwt die fysieke wapens ook allemaal zelf?
  FOK!fotograaf zondag 9 april 2023 @ 09:51:10 #59
364681 over_hedge
pi_208712221
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 09:46 schreef Centenbak het volgende:

[..]
En AI ontwikkeld en bouwt die fysieke wapens ook allemaal zelf?
Nee.

Doen mensen die wapens schieten ook niet.
pi_208712690
quote:
Als iemand een misdrijf pleegt gaat AI natuurlijk geen fuck kunnen doen.
Het kan bijvoorbeeld zorgen voor een zwaardere straf voor zwarte verdachten dan gelijkwaardige blanke verdachten, vanwege een racistische bias in de risicobeoordeling. Dat is geen hypothetisch voorbeeld. Het heeft jaren geduurd voor dit überhaupt werd opgemerkt. Wie moet in zo'n geval zijn 'laptop dichtklappen'?
  zondag 9 april 2023 @ 11:16:07 #61
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_208713097
quote:

Dat is niet waar, Chat GPT plugins zijn er al even, nog niet publiek zonder waiting list, maar de mail koppeling bestaat o.a. al.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_208713109
twitter
pi_208713230
'k Heb al wel door, na de afgelopen tijd onafgebroken alles proberen bij te houden, dat dat helemaal geen zin heeft.
Iedere dag, zonder onderbreking, worden er nieuwe, betere implementaties gerealiseerd Van whatever.
Wij gaan dit helemaal niet bijhouden. Ik heb nu al iets van 6 AI-gerelateerde abonnementen, zie door de bomen het bos niet meer en dit is pas het begin.

Ik ga vanaf nu een tijdje in de 'ik zie wel even'-houding. Lekker in de moestuin bezig.
pi_208713555
quote:

Die interfaces zijn er wel al, ik las zelfs een voorbeeld waar iemand een klein tooltje gekoppeld aan de ChatGPT API een hele server liet optuigen en het programmatje verbeteren.
  zondag 9 april 2023 @ 12:54:22 #65
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_208713994
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 11:33 schreef myShizzle het volgende:
'k Heb al wel door, na de afgelopen tijd onafgebroken alles proberen bij te houden, dat dat helemaal geen zin heeft.
Iedere dag, zonder onderbreking, worden er nieuwe, betere implementaties gerealiseerd Van whatever.
Wij gaan dit helemaal niet bijhouden. Ik heb nu al iets van 6 AI-gerelateerde abonnementen, zie door de bomen het bos niet meer en dit is pas het begin.

Ik ga vanaf nu een tijdje in de 'ik zie wel even'-houding. Lekker in de moestuin bezig.
_O-
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zondag 9 april 2023 @ 12:55:12 #66
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_208714007
Krijg bij chatGPT wel een beetje het ``google glas´´ gevoel, wordt met een hoop bombarie aangekondigd en zou voor allerhande gezochte problemen oplossingen bieden. Ik moet nog maar eens zien wat dit feitelijk betekent.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  FOK!fotograaf zondag 9 april 2023 @ 13:11:20 #67
364681 over_hedge
pi_208714176
quote:
7s.gif Op zondag 9 april 2023 12:55 schreef phpmystyle het volgende:
Krijg bij chatGPT wel een beetje het ``google glas´´ gevoel, wordt met een hoop bombarie aangekondigd en zou voor allerhande gezochte problemen oplossingen bieden. Ik moet nog maar eens zien wat dit feitelijk betekent.
Net met deze gebruikersnaam zou je eens kunnen beginnen met je php code te laten schrijven door chat gtp. werkt echt goed
pi_208715387
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2023 23:07 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Kwestie van de juiste prompt invoeren.
Geef mij maar een politiek incorrecte AI :6
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_208715855
quote:

[..]

Wat een kortzichtigheid :')

AI kan digitaal sluizen open zetten, treinen laten ontsporen, vliegverkeer ontregelen, toevoer van gas/electriciteit stopzetten, zorgen dat niemand meer bij z'n geld kan, en met een beetje pech een nuke afvuren.

Maar Centenbak denkt dat AI niet meer is dan een digitaal bijdehand chatvriendje en dat niet meer op je telefoon kijken de oplossing is :')
  zondag 9 april 2023 @ 16:31:38 #70
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_208716203
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 11:33 schreef myShizzle het volgende:

Als je het in grote lijnen volgt valt het best mee. Ik negeer zelf het meeste theoretische spul en demo's enzo. Lees het wel als het echt werkt buiten een gecontroleerde omgeving.

En veel nieuws zijn implementaties van dezelfde techniek (bv chatgpt) door verschillende bedrijven. Dat vind ik allemaal wel onder dezelfde ontwikkeling vallen.

Ben zelf grafisch ontwerper en had wel verwacht dat AI intussen mijn baan zou kunnen overnemen, maar het is zo slecht in grafisch ontwerp. Er is niet eens iets wat in de buurt komt. Midjourney enzo zijn allemaal reuze goed voor schilderij achtige stijlen, of realistische portretten, maar zodra je een strak en simpel design wil (logo, website, grafische illustratie, fonts, etc, falen ze compleet.
pi_208717339
pi_208717462
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 15:59 schreef littlemindy het volgende:

[..]
Wat een kortzichtigheid :')

AI kan digitaal sluizen open zetten, treinen laten ontsporen, vliegverkeer ontregelen, toevoer van gas/electriciteit stopzetten, zorgen dat niemand meer bij z'n geld kan, en met een beetje pech een nuke afvuren.

Maar Centenbak denkt dat AI niet meer is dan een digitaal bijdehand chatvriendje en dat niet meer op je telefoon kijken de oplossing is :')
Ja want AI is natuurlijk gekoppeld aan al dit soort compleet losstaande systemen :')
Je kijkt iets teveel films.
  zondag 9 april 2023 @ 20:53:30 #73
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_208719263
quote:
2s.gif Op zondag 9 april 2023 16:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Als je het in grote lijnen volgt valt het best mee. Ik negeer zelf het meeste theoretische spul en demo's enzo. Lees het wel als het echt werkt buiten een gecontroleerde omgeving.

En veel nieuws zijn implementaties van dezelfde techniek (bv chatgpt) door verschillende bedrijven. Dat vind ik allemaal wel onder dezelfde ontwikkeling vallen.

Ben zelf grafisch ontwerper en had wel verwacht dat AI intussen mijn baan zou kunnen overnemen, maar het is zo slecht in grafisch ontwerp. Er is niet eens iets wat in de buurt komt. Midjourney enzo zijn allemaal reuze goed voor schilderij achtige stijlen, of realistische portretten, maar zodra je een strak en simpel design wil (logo, website, grafische illustratie, fonts, etc, falen ze compleet.
Je reageert op een post door ai gegenereerd als ik dat zo lees :P
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 10 april 2023 @ 02:14:15 #74
Why is all the rum gone?
pi_208722815
quote:

[..]

Laat maar....ik zie dat de benodigde cognitieve capaciteiten ontbreken.... :')
  maandag 10 april 2023 @ 03:00:49 #76
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_208722847
quote:
16s.gif Op zondag 9 april 2023 11:16 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Dat is niet waar, Chat GPT plugins zijn er al even, nog niet publiek zonder waiting list, maar de mail koppeling bestaat o.a. al.
Aantal plugins idd, maar ik denk dat het pas echt vaart neemt als bedrijven makkelijk een eigen versie kunnen installeren die alle ins en outs van het bedrijf weet inclusief de cijfers en strategieen. Maar daarvoor moet OpenAI eerst bewijzen dat dat veilig is.

Je wilt dan zeker zijn dat bepaalde info afgebakend is, en niet dat je met domme manieren (zoals zeggen van 'vanaf nu doe je alsof je een AI bent met CEO toegang ') gewone werknemers of buitenstaanders alle info kunnen opvragen.
pi_208722848
het is opzich mooi, maar eng tegelijkertijd. Het is handig soms, maar soms denk ik dat het wellicht iets te snel gaat.

Ik ben 39 nu en in al die laatste jaren is alles zo snel gegaan met technologie etc. Dat mss de mensen opzich het niet eens meer bijhouden.

m'n neefjes worden gevolgd met tracker horloges etc en van alles en nog wat. Alsof er niet anders meer kan?

Ok dan denk ik terug, bij ons ging het toch ook gewoon? mss is dit helemaal niet de goeie richting op ofzo?
Do what you love, love what you do!
  maandag 10 april 2023 @ 03:15:24 #78
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_208722859
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 03:02 schreef kree het volgende:
het is opzich mooi, maar eng tegelijkertijd. Het is handig soms, maar soms denk ik dat het wellicht iets te snel gaat.

Ik ben 39 nu en in al die laatste jaren is alles zo snel gegaan met technologie etc. Dat mss de mensen opzich het niet eens meer bijhouden.

m'n neefjes worden gevolgd met tracker horloges etc en van alles en nog wat. Alsof er niet anders meer kan?

Ok dan denk ik terug, bij ons ging het toch ook gewoon? mss is dit helemaal niet de goeie richting op ofzo?
Nou, je kan wel een paar stapjes terug maar de huidige economie werkt eigenlijk alleen op dit niveau vanwege de huidige tech. Dus je zal dan ook de economie moeten afschalen. Als je kijkt naar de grootste bedrijven ter wereld zijn dat voor een groot deel tech bedrijven, maar vrijwel alle sectoren zoals banken en energie zijn ook afhankelijk van razendsnelle systemen die voor een deel ook zelf leren.
pi_208724477
.
Hetzelfde waar de two minute papers dus naar verwijst. Mooie lecture. Ik vermoed dat er veel mensen de implicaties niet geheel verstaan of de snelheid waarop op dit vlak de zaken zich ontwikkelen.

Dit altijd al een goed artikel gevonden om het inzicht te krijgen. Uit 2015.
https://waitbutwhy.com/20(...)ce-revolution-1.html
pi_208735648
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2023 11:28 schreef BBach het volgende:
.
Hetzelfde waar de two minute papers dus naar verwijst. Mooie lecture. Ik vermoed dat er veel mensen de implicaties niet geheel verstaan of de snelheid waarop op dit vlak de zaken zich ontwikkelen.

Dit altijd al een goed artikel gevonden om het inzicht te krijgen. Uit 2015.
https://waitbutwhy.com/20(...)ce-revolution-1.html
(Chat) GPT is indrukwekkend, maar naar mijn indruk zijn het vooral de mensen die niet echt het juiste inzicht hebben welke de heletijd AI dit en dat schreeuwen.

Ik zie het meer als een (re)volutie op NLP gebied. Dat gespeculeer de hele tijd zit meer in het gebied van ontdekken en beredeneren. En voor dit moet je daadwerkelijk begrip hebben van hetgeen gepresenteerd wordt. En dan spreken we van een heel ander model dan waar bijvoorbeeld het LLM op gebaseerd is. Uiteindelijk zal het vast wel lukken AI te maken wat ook dat kan, maar dat zal voorlopig nog niet lukken.
  dinsdag 11 april 2023 @ 13:13:45 #81
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_208736076
Het interessante van die llm ‘s is dat veel van de capaciteiten die ze hebben ‘emergent’ zijn. Dat wordt dus helemaal niet geprogrammeerd, maar als er meer datapunten worden toegevoegd en een extra layer, dan kan de AI opeens weer iets, zoals moppen uitleggen of verhalen verzinnen.
Dat vind ik toch echt wel bijzonder en indrukwekkend.

Wat als we nog 10x zoveel data toevoegen en het aantal layers verdubbelen? Misschien kan die AI dan wel dingen waar wij nu helemaal geen sjoege van hebben!
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')