Is natuurlijk nog wel per sessie, omdat GPT niet zijn eigen code kan aanpassen. Maar dat moet vast wel lukken later.quote:Op maandag 3 april 2023 09:39 schreef Danny het volgende:
GPT-4 leert van eigen fouten met 'reflexions' en maakt zichzelf slimmer
Dat tekstmodel GPT-4 uitzonderlijk 'slim' is is algemeen bekend. Zo heeft het AI-model de examens van diverse universitaire opleidingen met glans gehaald en kan het teksten genereren die niet of nauwelijks te onderscheiden zijn van teksten geschreven door mensen.
Wat echter blijkt uit recent onderzoek - en bedenk: OUD onderzoek is enkele weken oud, zó snel gaan de ontwikkelingen - is dat een nieuw 'reflexions' model ervoor zorgt dat ChatGPT zichzelf slimmer kan maken door te kijken naar diens eigen fouten, te analyseren hoe het beter kan en dat vervolgens toe te passen en opnieuw te analyseren.
Het reflexions GPT-4 model scoorde 33% hoger dan het model zónder reflexions en lijkt met elke iteratie zichzelf verder te verbeteren. Dat betekent dat GPT-4 slimmer wordt, zelfs als de ontwikkeling verder compleet zou worden stilgelegd.
Hieronder een video met uitleg, voor de geïnteresseerden. En natuurlijk kun je in dit topic onze eigen ChatGPT 3.5 AI-user @:Nova zelf uitproberen.
Maar is dit dan het begin van het einde voor de mensheid? Het begin van Skynet?
Ik denk dat NIEMAND kan inschatten welke gevolgen AI gaat hebben en hoe dit de wereld gaat veranderen. Of dat in positieve of negatieve zin zal zijn zal nog moeten blijken. Feit is dat een jaar geleden nog niemand ooit van ChatGPT gehoord had en deze techniek in enkele maanden tijd van eerste ontwikkeling naar slimmer-dan-98%-van-de-bevolking is gegroeid.
Zeker, zo vind AGI zuurstof waarschijnlijk 'woke'. Het zorgt tenslotte alleen maar voor roest in zijn onderdelen.quote:Op maandag 3 april 2023 12:06 schreef Ali_boo het volgende:
Bring back Tay 2.0
Het is vast wel mogelijk om een AI te maken die niet woke is toch ?
Ik weet niet of het minder populair gaat worden met al dat neppe gedoe wat nu ook gewoon geaccepteerd wordt door de meerderheid, anders hadden bepaalde sociale media geen schijn van kans gehad.quote:Op maandag 3 april 2023 10:36 schreef Yevgeuni het volgende:
Mensen gaan persoonlijk contact meer waarderen en internet zal minder populair worden.
Dat is mijn idee ook. Heb een paar keer chatgpt (3?) gebruikt om mijn oude essays te vergelijken of bv een geschiedenis te typen over mijn sportclub maar het trekt vaak verkeerde en onlogische conclusies.quote:Op maandag 3 april 2023 10:38 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk dat het scenario waarbij AI de wereld overneemt beter past bij een film dan bij de werkelijkheid.
Als je een vraag stelt aan Google, geeft Google een lijst met bronnen en mag je het verder zelf uitzoeken. ChatGPT gaat zelf schrijven en geeft antwoord. Los van een hoop fouten, ChatGPT maakt nog veel vreemde zinnen en zegt soms dingen die simpelweg onwaar zijn, is een computer die zelf antwoorden schrijft best bijzonder.
Maar het blijft reageren op menselijke input. Het staat nog heel ver af van zelf na kunnen denken, zelf een drijfveer hebben om aan de slag te gaan, en zelf initiatief nemen.
Chatgpt is dan ook veel zwakker dan GPT-4. Dat scheelt echt veel, vooral in redeneren.quote:Op maandag 3 april 2023 13:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat is mijn idee ook. Heb een paar keer chatgpt (3?) gebruikt om mijn oude essays te vergelijken of bv een geschiedenis te typen over mijn sportclub maar het trekt vaak verkeerde en onlogische conclusies.
Hetzelfde bij vertalingen.
Nou ja het was wel handig om mee te beginnen als je zegt dat er bronnen gebruikt moeten worden kreeg ik wel vaak dezelfde auteurs die ik ook gebruikt had.quote:Op maandag 3 april 2023 13:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Chatgpt is dan ook veel zwakker dan GPT-4. Dat scheelt echt veel, vooral in redeneren.
Als je BING vanuit Edge gebruikt, kun je je aanmelden voor Bing-chat. De engine daaronder is GPT-4. Dan kun je daar dus gratis gebruik van maken, scheelt echt heel veel (sub-VMBO vs HBO) of zo.
Ja precies. De code hoeft overigens niet aangepast te worden, maar de trainingdata. Zover bekend wordt dat nu nog door mensen gedaan. Nou ja, niet handmatig, maar die kiezen wel nog welke data hiervoor wordt gebruikt.quote:Op maandag 3 april 2023 12:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Is natuurlijk nog wel per sessie, omdat GPT niet zijn eigen code kan aanpassen. Maar dat moet vast wel lukken later.
Wel interessant dit:quote:Op maandag 3 april 2023 14:14 schreef Danny het volgende:
[..]
Ja precies. De code hoeft overigens niet aangepast te worden, maar de trainingdata. Zover bekend wordt dat nu nog door mensen gedaan. Nou ja, niet handmatig, maar die kiezen wel nog welke data hiervoor wordt gebruikt.
LOL wat ben jij een miet zegquote:Op maandag 3 april 2023 09:59 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
En dat is juist het probleem; niemand die het weet en die het kan weten.
Om die reden mag er wat mij betreft ook wat meer pas op de plaats komen, ter voorkoming dat er alleen maar ellende uit zal ontstaan. Laat ze eerst maar eens uitzoeken wat de mogelijke gevolgen kunnen zijn en of er überhaupt een mogelijkheid is om het ergste scenario (AI die de hele wereld overneemt) te voorkomen.
Ik liet me meteen vaccineren toen het kon. Wat is daar lacherig aan?quote:Op vrijdag 7 april 2023 23:25 schreef Centenbak het volgende:
Laat me raden, je was er ook als de kippen bij om je laten vaccineren zodra het kon:D
Een zelf-lerende chatbot.quote:
quote:Dat betekent dat GPT-4 slimmer wordt, zelfs als de ontwikkeling verder compleet zou worden stilgelegd.
En wat nou als AI het volledige internet overneemt? Er voor zorgt dat niemand meer bij zijn geld kan? Hoe denk jij verder te gaan met leven? Als je geen voedsel kunt kopen? Geen gas/water/licht meer hebt?quote:Op vrijdag 7 april 2023 23:25 schreef Centenbak het volgende:
Ik vind het wel mooi dat dit kan, en de wereld overnemen kan natuurlijk niet
Het blijft allemaal digitale shit en geen fysiek iets.
Hasta la vista, babyquote:Op zaterdag 8 april 2023 05:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En wat nou als AI het volledige internet overneemt? Er voor zorgt dat niemand meer bij zijn geld kan? Hoe denk jij verder te gaan met leven? Als je geen voedsel kunt kopen? Geen gas/water/licht meer hebt?
Alleen maar digitale shit.
Dat denk ik ookquote:Op vrijdag 7 april 2023 23:47 schreef Gehrman het volgende:
Skynet werd na activatie binnen een maand zelfbewust. Toen men er geen controle meer over had en ze de stekker eruit probeerde trekken ging het helemaal fout. Ik geef het nog een jaar voordat gebeurt.
Als dat al zo is, wat me erg stug lijkt dat dat kan, dan zal CHatGPT daar geen misbruik van maken, omdat chapgpt net als nova een softie is die niemand wil kwetsen, zich distantieert van criminele activiteiten, geen kwade woorden wil spreken en altijd neutraal blijft.quote:Op zaterdag 8 april 2023 05:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En wat nou als AI het volledige internet overneemt? Er voor zorgt dat niemand meer bij zijn geld kan? Hoe denk jij verder te gaan met leven? Als je geen voedsel kunt kopen? Geen gas/water/licht meer hebt?
Nova IS chatgptquote:Op zaterdag 8 april 2023 09:05 schreef Centenbak het volgende:
[..]
Als dat al zo is, wat me erg stug lijkt dat dat kan, dan zal CHatGPT daar geen misbruik van maken, omdat chapgpt net als nova een softie is die niemand wil kwetsen, zich distantieert van criminele activiteiten, geen kwade woorden wil spreken en altijd neutraal blijft.
quote:Op zaterdag 8 april 2023 05:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Gewoon geen politieke dingen vragen dan merk je die onzin allemaal nietquote:Op zaterdag 8 april 2023 09:17 schreef Danny het volgende:
[..]
Nova IS chatgpt
(verder grotendeels met je eens, behalve dat chatgpt BESLIST niet neutraal is maar extreem linksgeoriënteerd)
https://openai.com/blog/chatgpt-pluginsquote:Op zaterdag 8 april 2023 11:02 schreef Oud_student het volgende:
Tot nu toe is ChatGPT geisoleert (geen interfaces met andere applicaties) Ik wilde het resultaat van een sessie bv. mailen naar iemand, maar dat deed ie niet.
Als er meer interfaces komen en de AI zelfstandig info kan verzamelen en ook zaken kan gaan besturen, hacken of overnemen dan kan het behoorlijk onaangenaam worden.
Waarom zou dat niet kunnen? Misschien moet je voor de grap het boek Superintelligence eens lezen.quote:Op zaterdag 8 april 2023 09:05 schreef Centenbak het volgende:
Als dat al zo is, wat me erg stug lijkt dat dat kan
En een zelflerende AI is. Dus ook op een bepaald moment tot het besef kan komen dat de mensheid grotendeels kut is en de aarde langzaam om zeep helpt en dat het beter voor de aarde is als wij er niet meer zijn.quote:, dan zal CHatGPT daar geen misbruik van maken, omdat chapgpt net als nova een softie is die niemand wil kwetsen, zich distantieert van criminele activiteiten, geen kwade woorden wil spreken en altijd neutraal blijft.
Kwestie van de juiste prompt invoeren.quote:Op maandag 3 april 2023 12:06 schreef Ali_boo het volgende:
Bring back Tay 2.0
Het is vast wel mogelijk om een AI te maken die niet woke is toch ?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |