Zaterdag 8 juli is het zover, de langverwachte ESFteling meeting! In dit topic kunnen we alle praktische zaken met elkaar bespreken én kan jij je aanmelden!
Wat gaan we doen? De hele dag naar de Efteling!
Iets meer details misschien, Hamlapjes? Het park opent 8 juli om 10 uur 's ochtends en sluit 's avonds om 10 uur weer. 12 uur plezier dus! In principe is het vrij parkbezoek, maar het gezelligste is natuurlijk om zoveel mogelijk samen te doen. En wie wil nou niet een uitgebreide rondleiding van ondergetekende door het Sprookjesbos? Er zullen sowieso een paar vaste punten in het programma zitten waar we hoe dan ook samen zijn, dat zou er ongeveer zo uit kunnen zien: 09:45 uur: Verzamelen bij de ingang 13:00 uur: Lunch bij Bäckerei Krümel (uiteraard mag je ook zelf je bammetjes meenemen!) 19:00 uur: Avondeten, locatie nader te bepalen 22:00 uur: We sluiten de dag af met Aquanura!
Moet ik de hele dag aanwezig zijn? Wel zo gezellig natuurlijk, maar mocht je eerder weg moeten/willen of pas later in Kaatsheuvel aanwezig kunnen zijn, is dat uiteraard mogelijk. Kom je later, laat dat vooral even weten, dan zorgen we dat we contact houden op de 8e, zodat je zo snel mogelijk aan kan sluiten bij de groep en niet eerst het hele park door moet dwalen op zoek naar die ESF'ers
Wat heb ik allemaal nodig? - Een toegangsticket - Een reservering voor het park - Als je met de auto komt: een parkeerticket, die kan je online kopen of bij het park - Een goed humeur!
Hoe kom ik aan tickets en een reservering? Op de website van de Efteling kan je tickets kopen. De Albert Heijn heeft hun jaarlijkse spaaractie ook weer gehad, die zijn nog te verzilveren tot en met 11 juni 2023 (en waarschijnlijk nog een week extra, op basis van het verleden). Misschien zijn er hier nog wel mensen die een volle spaarkaart over hebben, of in dit topic!
Naast een ticket heb je nog een reservering nodig, die kan je ook via de website van de Efteling regelen. Ik stel voor dat de mensen die tickets kopen, ook meteen zorgen voor de reservering voor het aantal tickets wat ze hebben gekocht.
Hoe kom ik bij de Efteling? Voor de meeste mensen verwacht ik dat de auto het makkelijkst is. Uit alle hoeken van het land komen er mensen, dus kijk ook vooral of je samen kan reizen! (Toch een beetje groen proberen te doen, he) De Efteling is met het OV ook goed bereikbaar, je kan met de trein naar Den Bosch of Tilburg en vanaf daar is er in ieder geval een rechtstreekse busverbinding met de Efteling. Uiteraard wel opletten dat je aan het einde van de dag nog weer op je bestemming aan kan komen, zeker als je van wat verder weg moet komen!
Mag ik mee? Natuurlijk! Laat het hier in het topic weten en ik zet je op de presentielijst
Tot in de Wereld vol Wonderen!
[ Bericht 1% gewijzigd door Hamlapjes op 01-04-2023 01:03:37 ]
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben. Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben. Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
Ik laat het nog even open, maar ik vrees er niet bij te zijn. Als je zelf kinderen hebt, is het toch wat ongebruikelijk alleen naar de Efteling te gaan. En na onze trip van een paar weken terug, willen we sowieso in de herfst nog eens gaan.
Voor degenen die wel gaan en van ver weg moeten komen, kan het wellicht een leuke deal zijn een kamer in het Eftelinghotel of een huisje te vullen. Maar dat weet @Hamlapjes ongetwijfeld beter dan ik.
Bij de Efteling zelf heb ik niet echt ervaring met overnachten. Zover ik weet, is het nog wel altijd zo dat je bij de Efteling op alle dagen van je verblijf toegang hebt tot het park, dus dan zou je de vrijdag en zaterdag bijvoorbeeld het park in kunnen als je die nacht ervoor blijft slapen (of dat gunstig is of niet, ligt eraan hoe laat je daar dan verwacht te zijn). In de buurt zijn er ook nog genoeg andere overnachtingsmogelijkheden, als mensen daar belang bij hebben, kan ik nog wel een keer uitzoeken wat daarin fatsoenlijke en voordelige opties zijn
Ik reserveer onder voorbehoud een zitplaats in je auto of bied onder voorbehoud een zitplaats in de mijne aan als ik m'n rijbewijs in de tussentijd wél heb gehaald
Op zaterdag 13 mei 2023 17:48 schreef Redefine het volgende: Ik heb vandaag maar alvast een kaartje gekocht. Anders was het AH voordeel straks verlopen.
Ohja shit, tot wanneer is die actie te gebruiken? Moet nog ff ergens zegeltjes vandaan schooien dan. Of ik skip gewoon omdat ik het eigk te druk heb, kan ook
Edit: oh ik moet tegenwoordig elke zaterdag werken en kan wss sowieso geen vrij krijgen
[..] Ohja shit, tot wanneer is die actie te gebruiken? Moet nog ff ergens zegeltjes vandaan schooien dan. Of ik skip gewoon omdat ik het eigk te druk heb, kan ook
Edit: oh ik moet tegenwoordig elke zaterdag werken en kan wss sowieso geen vrij krijgen
Tot en met 11 juni is die geldig.
Jammer dat je er waarschijnlijk niet bij kan zijn.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen. Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Ik mag met potlood op de "komt niet" lijst. Het wordt een vrij dure onderneming en daar durf ik nu geen toezeggingen op te doen terwijl ik wellicht later nog financieel in zwaar weer kom.
Op zaterdag 13 mei 2023 18:17 schreef Meke het volgende: Ik mag met potlood op de "komt niet" lijst. Het wordt een vrij dure onderneming en daar durf ik nu geen toezeggingen op te doen terwijl ik wellicht later nog financieel in zwaar weer kom.
#helpMekenaardeefteling
Buren wordt doorgeschoven naar morgen. Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Ik moet binnenkort even langs de AH voor mijn kaartje.
Ik heb vandaag mijn kaartje gekocht en ben er dus ook bij.