abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 31 maart 2023 @ 01:14:26 #151
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_208598021
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 18:15 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Ik zie echt niet wat hier mis mee is.
Je kan ook gewoon kiezen om het te kijken of niet.
Allemaal religie, terwijl God, als hij zou bestaan, iedereen naakt op aarde zet.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  vrijdag 31 maart 2023 @ 01:17:52 #152
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_208598028
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 19:04 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Er zullen ongetwijfeld mensen tussen zitten die zich als lgbt identificeren omdat het cool, hip en trendy is
Zelfs wanneer je dat in acht neemt, verklaart het niet waarom er een explosie is van meer dan 500% in vergelijking met de andere generaties
Tja, moest je vroeger eens op school zeggen, dat je homo was. Dat heeft er vast ook iets mee te maken.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  vrijdag 31 maart 2023 @ 11:46:47 #153
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_208600841
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 18:06 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Dat komt ook omdat er in de jaren 50 geen feminisme was en volwassenen die zich niet aan de typische gendernormen hielden óók werden gecorrigeerd. Transgenders waren er wel, net zoals homo's, maar die werden belachelijk gemaakt, de stad uit gepest, of overleefden het niet als ze uit de kast kwamen.

Nu hoeft dat als volwassene niet meer.
Je haalt Nederland door de war met Iran of de Palestijnse gebieden.
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 18:29 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Nog altijd, waarom zou dat voor jou schadelijk zijn? Het zijn individuen die allemaal vrije keus hebben. En mochten ze dan spijt krijgen, dan is dat hun eigen keuze geweest, het zijn geen hulpeloze mensjes die gehersenspoeld zijn.
Als je een maatschappij krijgt met allerlei depressieve en suïcidale jongeren heeft dat inderdaad invloed op de hele samenleving. Alles reduceren tot het individu om bepaald radicaal progressief gedachtegoed te legitimeren werkt niet.
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 01:17 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Tja, moest je vroeger eens op school zeggen, dat je homo was. Dat heeft er vast ook iets mee te maken.
Oh ja, wat dan precies?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 31 maart 2023 @ 11:55:13 #154
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208600900
Ohjee komen we nu alweer bij het idee dat je mensen kan ompraten transgender of homo te worden. Daar gaat het allemaal om uiteindelijk. :')
  vrijdag 31 maart 2023 @ 12:08:31 #155
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_208601016
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 11:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je haalt Nederland door de war met Iran of de Palestijnse gebieden.
Ja, want homo's worden vandaag de dag in Nederland ook niet in elkaar gebeukt door bepaalde groepen jongeren. |:(
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  vrijdag 31 maart 2023 @ 12:22:44 #156
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_208601123
quote:
13s.gif Op donderdag 30 maart 2023 14:54 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Omdat dit de beste manier is om kinderen vanaf jonge leeftijd te beïnvloeden en indoctrineren met allerlei radicaal vooruitstrevend gedachtegoed (lees: fantasmen) over geslacht, seksuele oriëntatie en 'genderexpressie'.

En ik denk dat dit sommige ouders wel zal aanspreken. Immers, als jouw 8-jarige koter op een dag zegt dat hij of zij eigenlijk hun/hem is en de ene dag meisjeskleren draagt en de andere dag jongenskleren, dan heb je pas echt wat om over op te scheppen binnen je eigen BIJ1/GL/D66-bubble. Jouw kind is immers pas echt zichzelf, jouw kind is pas echt authentiek.
Jij bent zeker zo'n typ wat helemaal hysterisch wordt als zijn zoon een pop wil spelen of in mama's hakken loopt
Laffe huichelaar
pi_208601182
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 18:23 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik wil van jou graag een aannemelijke verklaring voor de gigantische toename van transgenders sinds 2013. En dan geen 'voor 2013 werden transgenders niet geaccepteerd'. Want je weet zelf ook wel dat dit gelul is.
Dan krijgen van jou natuurlijk alle programmas vanaf 2013 van publieke omroepen die kinderen zouden kijken waar gender veranderingen als de normaalste zaak van de wereld gepresenteerd worden en deze stijging zouden veroorzaken. ^O^
Of blijkt dat ook gelul te zijn we wachten af.
pi_208601399
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 11:55 schreef Hexagon het volgende:
Ohjee komen we nu alweer bij het idee dat je mensen kan ompraten transgender of homo te worden. Daar gaat het allemaal om uiteindelijk. :')
Homo zegt niemand hier, transgender wel inderdaad.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_208601423
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 12:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Homo zegt niemand hier, transgender wel inderdaad.
Dus homo genezing werkt niet, maar transgendergenezing wel, welke objectieve wetenschappelijke onderbouwing heb je voor het publiek dan.
pi_208601460
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 13:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Je hebt overal en altijd ´extremisten´.
Dat zeg ik, maar het maakt nogal uit of ze onderdeel van de discussie zijn of dat ze het beleid maken en over het onderwijs heersen. Het extremisme van destijds dat leidde tot openstaan voor pedofilie is niet fundamenteel anders dan het extremisme dat transgenderisme aanspoort.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 18:31 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Ik begrijp prima wat je zegt, alleen is pedofilie echt een vreemde eend in de bijt hier, omdat dat niet met de puberteit 'uitkomt' door seksuele vorming maar vaak een gevolg is van eerder trauma als kind.

Dat je als puber er achter komt dat je je misschien niet helemaal lekker voelt in het lijf van het geslacht waarin je bent geboren? Dat vind ik inderdaad niet gek, we hebben alleen vooral de laatste 20 jaar pas echt de tools om daar wat mee te kunnen doen.
Nee hoor. De psychische stoornis van genderdysforie wordt nog steeds niet opgelost, transitie maakt mensen niet gelukkig en minder suicidaal. Ze blijven na operatie seksueel gemankeerd met veel lichamelijke problemen en een levenslang abonnement op de farmaceutische industrie.

In dat opzicht is er weinig veranderd tov 50 jaar geleden, want zolang wordt er in Nederland al aan transitie gedaan. Het knutselwerk is wat beter geworden maar dat wil nog niet zeggen dat die alle lichaamsfuncties gewoon goed werken of dat ze fatsoenlijk normaal aan seks kunnen doen. Dat laatste wordt natuurlijk genegeerd want het komt uit de VS overgewaaid waar men nog steeds diep preuts is en sowieso graag medicaliseert uit winstbejag.

Wat je doet is dat je lichamelijk hartstikke gezonde homoseksuele kinderen die fantastisch genot zouden kunnen beleven en geven met hun prachtige geslachtsdelen al dan niet in promiscue vrije seks op parkeerplaatsen in lichamelijk en seksueel verminkte mensen die alleen seks kunnen hebben met een gebruiksaanwijzing tussen de medische complicaties door en met sterk verminderd genot. En kinderen krijgen zit er ook niet meer in. Ik ben niet tegen het helpen van mensen die onder zeer ernstige en blijvende genderdysforie helpen op de manier die hen het beste lijkt, maar wat we nu zien is feitelijk een onverschillige dan wel wrede preutsheid gecombineerd met homofobie.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 31 maart 2023 @ 13:01:30 #161
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208601500
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 12:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:
transgender wel inderdaad.
Tja ik denk niet dat veel mensen eenlangdurige pijnlijke behandeling ondergaan zonder dat ze het echt willen. Het is niet zoiets als een tribal tattoo ofzo.
  vrijdag 31 maart 2023 @ 13:13:55 #162
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_208601638
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 12:08 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Ja, want homo's worden vandaag de dag in Nederland ook niet in elkaar gebeukt door bepaalde groepen jongeren. |:(
Dat klopt. Ik ben nog nooit in elkaar geslagen en dit komt over het algemeen inderdaad gelukkig maar heel zelden voor. En als het wel voortkomt is het meer dan eens door een paar kansenparels met migratieachtergrond en mogen we er ineens niet meer over praten, want het voorkomen van stigmatisering van de allochtoon is dan de prioriteit.
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 12:22 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Jij bent zeker zo'n typ wat helemaal hysterisch wordt als zijn zoon een pop wil spelen of in mama's hakken loopt
Ik denk juist dat dit prima moet kunnen, helemaal op jonge leeftijd. Dit was de afgelopen decennia ook al mogelijk, denk bijvoorbeeld aan het concept van 'tomboys'. Het probleem is nu juist dat zoiets geïnterpreteerd kan worden dat een kind eigenlijk het andere geslacht heeft of misschien wel non-binair is.

De realiteit is dat je nu eenmaal binnen de twee geslachten van de mens afwijkingen hebt. Je hebt vrouwelijkere mannen en mannelijkere vrouwen, daar is niets mis mee. Maar het idee dat iemand in het verkeerde lichaam is geboren, er tientallen geslachten zijn of iets als non-binairiteit is gewoon belachelijk en potentieel erg schadelijk voor kinderen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 12:52 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Dus homo genezing werkt niet, maar transgendergenezing wel, welke objectieve wetenschappelijke onderbouwing heb je voor het publiek dan.
Wie heeft hier gesproken over 'transgendergenezing'? Waarom moet je anderen weer woorden in de mond leggen?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 31 maart 2023 @ 13:35:32 #163
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_208601839
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 12:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Homo zegt niemand hier, transgender wel inderdaad.
Wat is dan precies het verschil tussen homoseksuelen en transgenders? Voor beiden geldt dat het geen keuze is. Je bent het nou eenmaal. Media kan ervoor zorgen dat je wellicht dingen gaat herkennen (''hé, dat heb ik ook, nu valt alles op z'n plekje en ik ben dus helemaal niet zo raar als dat ik zelf dacht), maar dat is alleen maar een positief iets. Fijn dat het steeds normaler en makkelijker wordt voor mensen om hun ware ik te leren kennen. Zo zonde als ze jaren kwijt raken aan het zijn van iemand anders omdat hun altijd verteld is dat dat de enige ''normale'' manier van leven is. Enkel en alleen omdat er nog steeds teveel mensen zijn die er van in paniek raken dat er homo's en transgender mensen rondlopen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_208602167
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 13:35 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Wat is dan precies het verschil tussen homoseksuelen en transgenders? Voor beiden geldt dat het geen keuze is. Je bent het nou eenmaal.
Onzin. Transgender worden is een keuze, genderdysforie niet, dat is een ernstige psychische stoornis.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 31 maart 2023 @ 14:04:16 #165
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_208602204
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 14:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Onzin. Transgender worden is een keuze, genderdysforie niet, dat is een ernstige psychische stoornis.
Waarom zouden mensen er voor kiezen om transgender te ''worden''? Enkel en alleen omdat het hip is en zo? Dure bijkomende operaties. Met de nek aangekeken worden door weirdo's die er niet mee om kunnen gaan dat andere mensen ''anders'' zijn.

Zou ik ook heel snel voor kiezen. Lijkt me wel wat.

Over onzin gesproken.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_208602499
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 14:04 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Waarom zouden mensen er voor kiezen om transgender te ''worden''?
In de regel doen ze dat ook niet maar worden de verwarde pubers gewoon homo met uitstekend functionerende geslachtsdelen.

quote:
Enkel en alleen omdat het hip is en zo? Dure bijkomende operaties. Met de nek aangekeken worden door weirdo's die er niet mee om kunnen gaan dat andere mensen ''anders'' zijn.

Zou ik ook heel snel voor kiezen. Lijkt me wel wat.

Over onzin gesproken.
De operaties worden vergoed, en daarmee bagetelliseer je de enorme lichamelijke impact. Er is ook een heel sociaal systeem van beloning voor kinderen die zeggen transgender te zijn, terwijl jongeren die aangeven er spijt van te hebben keihard worden afgestraft.

Er zijn mensen die gewoon niet verder komen met hun psychische stoornis en op een gegeven moment transitie als enige oplossing zien, ondanks dat het doorgaans weinig oplost. Die mensen moeten we helpen en zeker niet met de nek aankijken, want het is een treurig lot. Daar mogen we medelijden mee hebben. We moeten echter ook medelijden hebben met de kinderen van wiens seksuele verwarring misbruik is gemaakt door de transgenderideologie en de transgenderindustrie en die voor het leven verminkt zijn. Er zullen er in de toekomst transgenderindustrielen zijn op wie wraak wordt genomen door hun slachtoffers, en als die dan ook genitaal verminkt worden dan heb ik daar dan weer géén medelijden mee.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 31 maart 2023 @ 14:32:15 #167
319979 Fok-it
All is well
pi_208602531
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 14:29 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
In de regel doen ze dat ook niet maar worden de verwarde pubers gewoon homo met uitstekend functionerende geslachtsdelen.
Haha en jij hebt het over ernstige psychische stoornissen. denk dat menig zielenknijper ook wel raad met jou zou weten
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_208602580
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 14:32 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Haha en jij hebt het over ernstige psychische stoornissen. denk dat menig zielenknijper ook wel raad met jou zou weten
Ik heb een buurman gehad die transitiepsychiater was, die had weinig interesse in mijn geestesgesteldheid.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 31 maart 2023 @ 14:46:45 #169
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_208602693
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 14:29 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
In de regel doen ze dat ook niet maar worden de verwarde pubers gewoon homo met uitstekend functionerende geslachtsdelen.
[..]
De operaties worden vergoed, en daarmee bagetelliseer je de enorme lichamelijke impact. Er is ook een heel sociaal systeem van beloning voor kinderen die zeggen transgender te zijn, terwijl jongeren die aangeven er spijt van te hebben keihard worden afgestraft.

Er zijn mensen die gewoon niet verder komen met hun psychische stoornis en op een gegeven moment transitie als enige oplossing zien, ondanks dat het doorgaans weinig oplost. Die mensen moeten we helpen en zeker niet met de nek aankijken, want het is een treurig lot. Daar mogen we medelijden mee hebben. We moeten echter ook medelijden hebben met de kinderen van wiens seksuele verwarring misbruik is gemaakt door de transgenderideologie en de transgenderindustrie en die voor het leven verminkt zijn. Er zullen er in de toekomst transgenderindustrielen zijn op wie wraak wordt genomen door hun slachtoffers, en als die dan ook genitaal verminkt worden dan heb ik daar dan weer géén medelijden mee.
Soms denk ik dat ik alles al wel een keer voorbij heb zien komen. En dan open ik FOK! :+
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 31 maart 2023 @ 14:47:24 #170
319979 Fok-it
All is well
pi_208602698
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 14:37 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ik heb een buurman gehad die transitiepsychiater was, die had weinig interesse in mijn geestesgesteldheid.
Hij zal sowieso weinig interesse in je hebben gehad als je dezelfde drek offline ook op dagelijkse basis uitbraakt
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_208602950
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 14:47 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Hij zal sowieso weinig interesse in je hebben gehad als je dezelfde drek offline ook op dagelijkse basis uitbraakt
Hij was gewoon een wetenschappelijk geschoolde psychiater die genderdysforie erkende voor wat het was en mensen na transitie hielp bij hun blijvende worsteling. Een zwaar maar nobel beroep. De onwetenschappelijke drek op basis waarvan kinderen wordt verteld dat ze kunnen kiezen wat ze zijn is iets van heel recent, waartegen de intellectueel en geestelijk zwakken zich niet kunnen verweren omdat ze denken dat ze met de tijd meegaan, meegaan is namelijk het enige wat ze kunnen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_208602984
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 13:35 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Wat is dan precies het verschil tussen homoseksuelen en transgenders? Voor beiden geldt dat het geen keuze is. Je bent het nou eenmaal. Media kan ervoor zorgen dat je wellicht dingen gaat herkennen (''hé, dat heb ik ook, nu valt alles op z'n plekje en ik ben dus helemaal niet zo raar als dat ik zelf dacht), maar dat is alleen maar een positief iets. Fijn dat het steeds normaler en makkelijker wordt voor mensen om hun ware ik te leren kennen. Zo zonde als ze jaren kwijt raken aan het zijn van iemand anders omdat hun altijd verteld is dat dat de enige ''normale'' manier van leven is. Enkel en alleen omdat er nog steeds teveel mensen zijn die er van in paniek raken dat er homo's en transgender mensen rondlopen.
Dit is een interessante vraag. Ik denk dat twijfel aan je daadwerkelijke biologische geslacht echt iets wezenlijk anders is dan het geslacht waar je op valt. Als je op een persoon valt van hetzelfde geslacht heb je seksuele fantasieën over dat geslacht of die persoon.

Bij gendertwijfel is het complexe van de zaak dat mensen echt daadwerkelijk door ideologie gestuurd kunnen worden en in de war kunnen raken en kunnen gaan twijfelen over iets waar ze helemaal niet over zouden moeten twijfelen.

Mijn eigen take is dat er een heel klein percentage mensen echt transgender is (in de zin van: mentale stoornis) maar dat er ook een enorme omgevingscomponent aan vast zit. De argumenten die ik daarvoor zie zitten vooral in:

1. De gigantische toename van transgenders de laatste 10 jaar, niet geheel toevallig vaak progressieve jongeren. Heb al eerder artikelen hierover gepost in dit topic. Deze toename kan eigenlijk op geen enkele manier goed verklaard worden, behalve door omgevingsfactoren.
2. Gesprekken met mensen die spijt hadden van hun geslachtsverandering. Bijvoorbeeld een gesprek met Jasper die hier enorm spijt van had. (Zie onderstaande)

https://www.podcastluiste(...)m-voort-uit-zelfhaat
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  Moderator vrijdag 31 maart 2023 @ 15:26:58 #173
5428 crew  miss_sly
pi_208603032
Wat is precies ‘progressief’?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_208603310
Maar even zonder gekkigheid: zijn er mensen die geloven dat een aanzienlijk deel van de bevolking in het verkeerde lichaam gegroeid is en dat ze "ombouwen" een deel van de oplossing is? Dat ze eigenlijk een vrouw of man zijn maar dat ze toevallig in het tegengestelde lichaam zitten?

Is het niet veel beter als we als maatschappij zeggen dat als je als jongen een jurk wil dragen dat dat prima is? Maar als je dan ook graag een beha draagt met vulling of nog erger implantaten wil, dat het dan een aandoening is?
  vrijdag 31 maart 2023 @ 15:57:16 #175
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_208603377
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 15:19 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]

Bij gendertwijfel is het complexe van de zaak dat mensen echt daadwerkelijk door ideologie gestuurd kunnen worden en in de war kunnen raken en kunnen gaan twijfelen over iets waar ze helemaal niet over zouden moeten twijfelen.

Waarom zouden ze er niet over mogen gaan twijfelen? Omdat bepaalde mensen er niet mee overweg kunnen dat we transgenders in de samenleving hebben? Omdat die het niet ''natuurlijk'' vinden? Ik denk ook niet dat er actief geprobeerd wordt om mensen over te halen om transgender te worden. Met welk doel zou dat überhaupt gebeuren?

quote:
Mijn eigen take is dat er een heel klein percentage mensen echt transgender is (in de zin van: mentale stoornis)
Nu heb ik best wat respect voor je, maar het zijn van transgender gelijk stellen aan een mentale stoornis kan ik gewoon niet serieus nemen. Als dat je standpunt is dan valt er eigenlijk geen discussie te voeren. Naast dat je jezelf en je eigen visie blijkbaar zo belangrijk vind dat je jezelf in staat acht om voor anderen te gaan bepalen wanneer ze oprecht transgender zijn (oftewel last hebben van een mentale stoornis), of dat ze het enkel doen omdat ze ertoe verleid worden door .... wie precies?

quote:
1. De gigantische toename van transgenders de laatste 10 jaar, niet geheel toevallig vaak progressieve jongeren. Heb al eerder artikelen hierover gepost in dit topic. Deze toename kan eigenlijk op geen enkele manier goed verklaard worden, behalve door omgevingsfactoren.
Dat kan prima anders verklaart worden, maar dan moet je er wel voor open staan. Er is meer acceptatie in de samenleving, er zijn meer andere voorbeelden waar transgenders zich in kunnen herkennen waardoor het de laatste jaren steeds makkelijker is geworden voor mensen om hun ware ik te herkennen.

Zelfde zie je met homoseksuelen. Je ziet in de media en in films/series steeds meer homoseksuelen waardoor het voor mensen enkel makkelijker wordt om zichzelf in iemand te herkennen. Ik wou dat dat al veel eerder het geval was geweest; dan had ik er als tiener minder moeite mee gehad om me een homo te voelen. Zo fijn voor de jeugd van nu dat ze al vroeg in aanraking komen met dat soort dingen zodat ze niet onnodig met gevoelens van schaamte rond hoeven te lopen. En hetzelfde geldt voor transgenders.

quote:
2. Gesprekken met mensen die spijt hadden van hun geslachtsverandering. Bijvoorbeeld een gesprek met Jasper die hier enorm spijt van had. (Zie onderstaande)
Ja, er zullen best uitzonderingen zijn van mensen die spijt hebben van zo'n operatie. Dat wil niet zeggen dat dat geldt voor de grote meerderheid.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  vrijdag 31 maart 2023 @ 15:59:16 #176
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_208603397
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 15:52 schreef Viezig het volgende:
Maar even zonder gekkigheid: zijn er mensen die geloven dat een aanzienlijk deel van de bevolking in het verkeerde lichaam gegroeid is en dat ze "ombouwen" een deel van de oplossing is? Dat ze eigenlijk een vrouw of man zijn maar dat ze toevallig in het tegengestelde lichaam zitten?

Is het niet veel beter als we als maatschappij zeggen dat als je als jongen een jurk wil dragen dat dat prima is? Maar als je dan ook graag een beha draagt met vulling of nog erger implantaten wil, dat het dan een aandoening is?
Nee. Laat mensen lekker zelf bepalen hoe ze zich identificeren en wat ze fijn vinden.

Dat mensen zich er zo druk om maken en er labels aan willen hangen zegt meer over de bekrompen geest van die mensen dan over de groep waar ze ongemakkelijk van worden.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_208603474
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 15:59 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Nee. Laat mensen lekker zelf bepalen hoe ze zich identificeren en wat ze fijn vinden.

Dat mensen zich er zo druk om maken en er labels aan willen hangen zegt meer over de bekrompen geest van die mensen dan over de groep waar ze ongemakkelijk van worden.
Iemand die met een sok in de broek naar school komt omdat hij zich zo beter voelt? Gewoon doen alsof het normaal is?

Je mist het punt van mijn post blijkbaar. Laat mensen gewoon doen wat ze leuk vinden, kleren dragen die ze leuk vinden. Maar als je schoudervulling draagt om te laten lijken dat je iets breder bent dan je daadwerkelijk bent, is het dan zo gek dat je opmerkingen krijgt?

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2023 16:07:05 ]
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 31 maart 2023 @ 16:06:44 #178
269689 crew  Viv
pi_208603489
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 15:52 schreef Viezig het volgende:

Is het niet veel beter als we als maatschappij zeggen dat als je als jongen een jurk wil dragen dat dat prima is?
Dat sowieso. Als iemand zegt dat die zich geen man (of vrouw) voelt, in hoeverre heeft dat te maken met de heersende (en vaak stereotype) opvatting over wat dat eigenlijk inhoudt, een man of een vrouw zijn? Daar zou de discussie zich veel meer op mogen richten, wat mij betreft. :)
  vrijdag 31 maart 2023 @ 16:11:46 #179
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_208603538
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 16:05 schreef Viezig het volgende:

[..]
Iemand die met een sok in de broek naar school komt omdat hij zich zo beter voelt? Gewoon doen alsof het normaal is?

Je mist het punt van mijn post blijkbaar. Laat mensen gewoon doen wat ze leuk vinden, kleren dragen die ze leuk vinden. Maar als je schoudervulling draagt om te laten lijken dat je iets breder bent dan je daadwerkelijk bent, is het dan zo gek dat je opmerkingen krijgt?
Ik mis je punt niet hoor, ik vind het alleen de grootst mogelijke onzin verder, dat is toch echt even wat anders.

Het is geen aandoening en je bent niet mentaal ziek als je je laat ombouwen of als je iets als een beha met vulling wil dragen. Wie doe je er kwaad mee? Alleen mensen zoals jij die er blijkbaar ongemakkelijk van worden.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_208603707
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 16:11 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik mis je punt niet hoor, ik vind het alleen de grootst mogelijke onzin verder, dat is toch echt even wat anders.

Het is geen aandoening en je bent niet mentaal ziek als je je laat ombouwen of als je iets als een beha met vulling wil dragen. Wie doe je er kwaad mee? Alleen mensen zoals jij die er blijkbaar ongemakkelijk van worden.
Een man die 24/7 met opvulling in zijn broek loopt, omdat hij zich er goed bij voelt. Normaal? Als dat op kantoor gebeurt tussen vrouwelijke collega's, gewoon normaal?

Dit is voor jou natuurlijk een lastige vraag, omdat je eigenlijk alleen maar volmondig ja kan antwoorden. Een man die zich identificeert als iemand met een enorme penis en daarom zijn broek opvult, is volkomen normaal. Maar wat als hij daarmee op kantoor rondloopt en vrouwen dat toch een beetje aanstootgevend vinden? Datzelfde kan iedereen natuurlijk voelen bij een man/vrouw die met neptieten rondloopt die toch echt een heel stuk meer aanwezig zijn dan een bobbel in de broek.

En daarom zeg ik: laat die mensen lekker een jurk dragen, vooral eentje zonder ruimte voor de tieten maar die goed aansluit op hun mannelijke lichaam. Als ze dat mooi vinden is dat alleen maar goed. Maar als ze per se een jurk willen die hun niet bestaande tieten accentueert, dan moeten we ze leren dat je nou eenmaal niet je droomlichaam hebt.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2023 17:29:52 ]
  vrijdag 31 maart 2023 @ 16:33:50 #181
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_208603718
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 13:35 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Wat is dan precies het verschil tussen homoseksuelen en transgenders? Voor beiden geldt dat het geen keuze is. Je bent het nou eenmaal. Media kan ervoor zorgen dat je wellicht dingen gaat herkennen (''hé, dat heb ik ook, nu valt alles op z'n plekje en ik ben dus helemaal niet zo raar als dat ik zelf dacht), maar dat is alleen maar een positief iets. Fijn dat het steeds normaler en makkelijker wordt voor mensen om hun ware ik te leren kennen. Zo zonde als ze jaren kwijt raken aan het zijn van iemand anders omdat hun altijd verteld is dat dat de enige ''normale'' manier van leven is. Enkel en alleen omdat er nog steeds teveel mensen zijn die er van in paniek raken dat er homo's en transgender mensen rondlopen.
De seksuele oriëntatie van de mens is in alle gevallen gebaseerd op een persoonlijke voorkeur. Heteroseksueel, biseksueel of homoseksueel. Bij het menselijk geslacht werkt dit anders. Dit wordt niet subjectief bepaald, maar objectief. Het is objectief aantoonbaar welk geslacht iemand heeft. Net zoals dit bijvoorbeeld zo is met iemand zijn of haar lengte of huidskleur.

Transgenders claimen daarom iets dat aantoonbaar onjuist is. Het is het ontkennen van de realiteit, waardoor je het als waan zou kunnen categoriseren. Dit wil niet zeggen dat we deze mensen slecht moeten behandelen of verstoten. Ik ben juist een groot voorstander van het bieden van alle mogelijke vormen van hulpverlening aan mensen met genderdysforie.

Het roept alleen wel de vraag of wat we nu in het Westen doen wenselijk is, namelijk een onjuiste claim gebaseerd op de subjectieve belevingswereld, autoriteit te geven boven de fysieke realiteit. En vervolgens dwingen we iedereen dit te accepteren en geven zelfs kinderen het idee mee dat geslacht eigenlijk een subjectief spectrum is en geen binaire realiteit.

En waarom geldt dit dan alleen voor het menselijk geslacht? Waarom is bijvoorbeeld iemand die zich 25 voelt, maar aantoonbaar 50 is, niet echt 25? Of iemand die zwart is, maar zich Aziatisch voelt, ook niet eigenlijk echt Aziatisch?

Kortom, seksuele oriëntatie en transgenderisme zijn twee totaal verschillende dingen. Het laatste kan zelfs destructief zijn voor het eerste. En de claims die transgenders maken kunnen dus tevens wel degelijk maatschappelijk ontwrichtend werken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_208604407
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 16:11 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik mis je punt niet hoor, ik vind het alleen de grootst mogelijke onzin verder, dat is toch echt even wat anders.

Het is geen aandoening en je bent niet mentaal ziek als je je laat ombouwen of als je iets als een beha met vulling wil dragen. Wie doe je er kwaad mee? Alleen mensen zoals jij die er blijkbaar ongemakkelijk van worden.
Tevens, als jij met mentale problemen die grotendeels over je uiterlijk gaan komt aankloppen bij een psycholoog, en je bent een vrouw die haar beha overduidelijk opvult tot op het niveau dat het niet meer realistisch lijkt, dan krijg je vaak te horen dat je tevreden met jezelf moet zijn...
pi_208604545
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 15:52 schreef Viezig het volgende:
Maar even zonder gekkigheid: zijn er mensen die geloven dat een aanzienlijk deel van de bevolking in het verkeerde lichaam gegroeid is en dat ze "ombouwen" een deel van de oplossing is? Dat ze eigenlijk een vrouw of man zijn maar dat ze toevallig in het tegengestelde lichaam zitten?

Is het niet veel beter als we als maatschappij zeggen dat als je als jongen een jurk wil dragen dat dat prima is? Maar als je dan ook graag een beha draagt met vulling of nog erger implantaten wil, dat het dan een aandoening is?
Dat is ook niet echt een aandoening. We hebben genderdysforia enerzijds, en travestieten anderzijds. Meestel mannen die licht geprikkeld raken van het dragen van vrouwenkleren en dat zijn echt niet allemaal homo's. Prima als ze dat leuk vinden, maar houden gewoon hun lul en ballen en hebben met hun hobby niks in vrouwenkleedkamers of vrouwensport te zoeken.

quote:
7s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 15:57 schreef AlwaysHappy het volgende:

Ja, er zullen best uitzonderingen zijn van mensen die spijt hebben van zo'n operatie. Dat wil niet zeggen dat dat geldt voor de grote meerderheid.
Bij medisch niet noodzakelijke handelingen is dat niet dezelfde afweging als bij oorlogschirurgie. Zeker als het om kinderen gaat. Dan heb je iemand voor het leven ernstig verminkt. Oeps, foutje, kan gebeuren? Ik zeg gevangenisstraf.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_208604570
Ik begrijp dat topics geleidelijk van onderwerp veranderen, door de discussie die tussen users plaatsvindt.
De verschuiving hier is echter wel erg drastisch. Van het onderwerp: seksuele voorlichting en vorming, en wat is passend bij welke leeftijd, hoe vroeg ermee te beginnen, naar transgenders en het grote gevaar dat zij vormen. Dragqueens, mannen in jurken met baarden die kleuters voorlezen, pedo's, experts die zich opdringen, broeken die worden opgevuld met sokken, het komt allemaal langs.

Misschien een paar topics openen in GC, BNW of VER?
Ik heb wel een paar suggesties voor titels.
Woke gaat zorgen voor een Totale Ontwrichting van Alles.
Schrikbarende Transgenders en de ondergang van het Westen.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  vrijdag 31 maart 2023 @ 17:52:32 #185
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_208604619
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 14:04 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Waarom zouden mensen er voor kiezen om transgender te ''worden''?
Omdat ze dan in de vrouwen-WC's kunnen viespeuken natuurlijk. Duh! |:(
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  vrijdag 31 maart 2023 @ 18:00:46 #186
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_208604699
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 17:46 schreef OllieA het volgende:
Ik begrijp dat topics geleidelijk van onderwerp veranderen, door de discussie die tussen users plaatsvindt.
De verschuiving hier is echter wel erg drastisch. Van het onderwerp: seksuele voorlichting en vorming, en wat is passend bij welke leeftijd, hoe vroeg ermee te beginnen, naar transgenders en het grote gevaar dat zij vormen. Dragqueens, mannen in jurken met baarden die kleuters voorlezen, pedo's, experts die zich opdringen, broeken die worden opgevuld met sokken, het komt allemaal langs.

Misschien een paar topics openen in GC, BNW of VER?
Ik heb wel een paar suggesties voor titels.
Woke gaat zorgen voor een Totale Ontwrichting van Alles.
Schrikbarende Transgenders en de ondergang van het Westen.
Bijzondere post, een paar pagina's terug deed je nog vrolijk mee aan deze discussie.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_208604902
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 16:11 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik mis je punt niet hoor, ik vind het alleen de grootst mogelijke onzin verder, dat is toch echt even wat anders.

Het is geen aandoening en je bent niet mentaal ziek als je je laat ombouwen of als je iets als een beha met vulling wil dragen. Wie doe je er kwaad mee? Alleen mensen zoals jij die er blijkbaar ongemakkelijk van worden.
Als een jongen op een dag naar school komt met een enorme bult in zijn broek en hij geeft aan dat hij zich daar lekker bij voelt, wat doe je dan? Niet verschuilen achter andere dingen, wat vertel je dan tegen die jongen?
pi_208604969
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 17:43 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dat is ook niet echt een aandoening. We hebben genderdysforia enerzijds, en travestieten anderzijds. Meestel mannen die licht geprikkeld raken van het dragen van vrouwenkleren en dat zijn echt niet allemaal homo's. Prima als ze dat leuk vinden, maar houden gewoon hun lul en ballen en hebben met hun hobby niks in vrouwenkleedkamers of vrouwensport te zoeken.
[..]
Bij medisch niet noodzakelijke handelingen is dat niet dezelfde afweging als bij oorlogschirurgie. Zeker als het om kinderen gaat. Dan heb je iemand voor het leven ernstig verminkt. Oeps, foutje, kan gebeuren? Ik zeg gevangenisstraf.
Dat weet jij, dat weet ik.
pi_208605000
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 15:52 schreef Viezig het volgende:
Maar even zonder gekkigheid: zijn er mensen die geloven dat een aanzienlijk deel van de bevolking in het verkeerde lichaam gegroeid is en dat ze "ombouwen" een deel van de oplossing is? Dat ze eigenlijk een vrouw of man zijn maar dat ze toevallig in het tegengestelde lichaam zitten?

Is het niet veel beter als we als maatschappij zeggen dat als je als jongen een jurk wil dragen dat dat prima is? Maar als je dan ook graag een beha draagt met vulling of nog erger implantaten wil, dat het dan een aandoening is?
Maar hoe zit het dan met dames die bijvoorbeeld een a-cup hebben en een borstvergroting vergoed krijgen omdat het psychologisch zo zwaar is in deze maatschappij waar het uiterlijk als iets heel belangrijks gezien wordt. Is dat ook een aandoening?
  vrijdag 31 maart 2023 @ 18:28:43 #190
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_208605023
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 18:27 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Maar hoe zit het dan met dames die bijvoorbeeld een a-cup hebben en een borstvergroting vergoed krijgen omdat het psychologisch zo zwaar is in deze maatschappij waar het uiterlijk als iets heel belangrijks gezien wordt. Is dat ook een aandoening?
Nee, die worden dat natuurlijk gewoon aangepraat door 'grote-borst-isme' en seksuele voorlichting op de basisschool. Dat ze zich zelf echt serieus kut voelen over hun lijf, dat kán gewoon niet, dat moet een externe invloed hebben!
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_208605039
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 18:27 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Maar hoe zit het dan met dames die bijvoorbeeld een a-cup hebben en een borstvergroting vergoed krijgen omdat het psychologisch zo zwaar is in deze maatschappij waar het uiterlijk als iets heel belangrijks gezien wordt. Is dat ook een aandoening?
Nee, dan zeggen we dat ze er maar mee moeten leren leven.
pi_208605203
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 14:04 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Waarom zouden mensen er voor kiezen om transgender te ''worden''? Enkel en alleen omdat het hip is en zo? Dure bijkomende operaties. Met de nek aangekeken worden door weirdo's die er niet mee om kunnen gaan dat andere mensen ''anders'' zijn.

Zou ik ook heel snel voor kiezen. Lijkt me wel wat.

Over onzin gesproken.
Waarom je ervoor zou kiezen? En we hebben het nu over kinderen he
Omdat het veel oplevert, je wordt overladen met belangstelling en complimentjes. Je krijgt je eigen speciale pronounce. Je wordt uitgenodigd voor elke grote talk show, je mag jezelf uitdrukken in stripclub waar je half naakt danst voor vreemden en iedereen geeft je geld

Whats not to like ?

In de VS heb je ''Desmond is amazing''( google hem maar op) en zie de voordelen die het allemaal met zich meebrengt. Niet alleen voor het kind zelf maar ook de ouders
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  vrijdag 31 maart 2023 @ 18:44:23 #193
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_208605242
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 18:40 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Omdat het veel oplevert, je wordt overladen met belangstelling en complimentjes. Je krijgt je eigen speciale pronounce. Je wordt uitgenodigd voor elke grote talk show, je mag jezelf uitdrukken in stripclub waar je half naakt danst voor vreemden en iedereen geeft je geld.
Jij denkt serieus dat mensen die zich geen vrouw voelen om die reden in transitie gaan naar vrouw?

En waarom zouden mensen dan in transitie gaan naar man?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  Moderator vrijdag 31 maart 2023 @ 18:54:56 #194
5428 crew  miss_sly
pi_208605397
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 18:44 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Jij denkt serieus dat mensen die zich geen vrouw voelen om die reden in transitie gaan naar vrouw?

En waarom zouden mensen dan in transitie gaan naar man?
Er zijn meer transgenders dan er ooit op tv zullen komen, maar dat is de reden dat mensen in transitie gaan, pijnlijke operaties ondergaan, en het risico lopen dergelijke types als ook hier in het topic tegen het lijf te lopen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 31 maart 2023 @ 19:02:59 #195
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_208605544
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 14:04 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Waarom zouden mensen er voor kiezen om transgender te ''worden''? Enkel en alleen omdat het hip is en zo? Dure bijkomende operaties. Met de nek aangekeken worden door weirdo's die er niet mee om kunnen gaan dat andere mensen ''anders'' zijn.

Zou ik ook heel snel voor kiezen. Lijkt me wel wat.

Over onzin gesproken.
Groepsdruk en omgevingsfactoren kunnen zeker een rol spelen. Dit zien we vooral bij rapid on-set genderdysforie.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 31 maart 2023 @ 19:08:30 #196
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_208605645
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 19:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Groepsdruk en omgevingsfactoren kunnen zeker een rol spelen. Dit zien we vooral bij rapid on-set genderdysforie.
Dan spelen er meestal ook andere psychische stoornissen mee. Genderdysforie komt niet zomaar uit de lucht vallen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  Moderator vrijdag 31 maart 2023 @ 19:10:01 #197
5428 crew  miss_sly
pi_208605668
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 19:08 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Dan spelen er meestal ook andere psychische stoornissen mee. Genderdysforie komt niet zomaar uit de lucht vallen.
En over het bestaan van rapid on-set genderdysforie is men het bepaald nog niet eens.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 31 maart 2023 @ 19:12:21 #198
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_208605695
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 19:08 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Dan spelen er meestal ook andere psychische stoornissen mee. Genderdysforie komt niet zomaar uit de lucht vallen.
Dit kan inderdaad zeker, genderdysforie gaat geregeld samen met verscheidene psychische comorbiditeiten.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_208605741
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 18:44 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Jij denkt serieus dat mensen die zich geen vrouw voelen om die reden in transitie gaan naar vrouw?

En waarom zouden mensen dan in transitie gaan naar man?
Zoals ik al zei we hebben het hier over kinderen

Waarom zou je vastklampen aan hetronormatieve opgelegde rollen terwijl je kan kiezen uit 188 verschillende genders?

Door jezelf uit te drukken en iets anders te kiezen dan heteroseksualiteit .Sta je in de schijnwerpers en welke kind wil dat nou niet ?

Groepsdruk en angst om uitgesloten te worden kan er ook bijdragen dat steeds meer en meer zich intidetificeren als lgbt. Zoals je dit terugziet bij gen Z
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  vrijdag 31 maart 2023 @ 19:19:35 #200
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_208605777
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 19:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En over het bestaan van rapid on-set genderdysforie is men het bepaald nog niet eens.
Wat we vooral kunnen zien is dat onderzoek met betrekking tot deze vorm van genderdysforie onder vuur is komen te liggen van activisten, zowel binnen als buiten de wetenschap. Want oh jee, 'stigmatisering'. Stel je toch voor dat er ook een ander geluid ten gehore wordt gebracht naast het heersende narratief dat 'gender-affirming care' de enige juiste oplossing zou zijn.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')