abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208714608
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 08:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
misschien wordt het verboden , maar tot op heden nog niet

ik spoot vroeger met DDT , grammoxone, parathion , captan en ik ben kerngezond

iedereen die kanker krijgt en vaak langs een weiland fietst , tja , roundup kun je gewoon kopen om onkruid te doden
Ik ken best wat (ook oudere) mensen in de IJmond die kerngezond zijn. Sterker nog de ouders van een vriend van mij zijn beide bijna 100 geworden terwijl ze heel hun leven in Beverwijk woonden. Derhalve kunnen we stellen dat Tata steel niet ziekmakend is?

Verder dwalen we wel behoorlijk van stikstof af.

[ Bericht 3% gewijzigd door KaheemSaid op 09-04-2023 14:22:41 ]
pi_208715372
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2023 14:10 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Verder dwalen we wel behoorlijk van stikstof af.
Naast stikstof horen ook de landbouwgiffen, te lage waterstanden, watervervuiling, luchtvervuiling rondom geitenstallen en andere problemen die veroorzaakt worden door de landbouw in dit topic.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 9 april 2023 @ 15:25:31 #128
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208715466
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 14:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, de mensen die dood gaan zijn de boeren of de mensen die naast het boerenland wonen. In Frankrijk is er nadat er extreem veel mensen ziek werden die naast wijngaarden woonden een onderzoek gestart: https://www.foodlog.nl/ar(...)regering-gaat-meten/

Zulke dingen kunnen gewoon niet genegeerd worden. En biologisch kan prima grootschalig: https://www.trouw.nl/verd(...)ootschalig~b74ecc4e/
Het is dus echt niet dat de voedselproductie dan in gevaar komt. En dan is er naast een paar procent extra winst dus eigenlijk geen enkele reden om nog gewasbeschermers te gebruiken. Ik snap boeren die nog roundup gebruiken ook echt niet, dat zijn mensen die bewust voor een relatief klein bedrag extra risico lopen op kanker.
het grote euvel is dat er veel te veel mensen zijn die de boer willen dicteren , en die hoort het aan en wacht op de bak subsidie en de bouwvergunning voor een extra dienstwoning

Geloof me , als bio boeren winstgevend was dan zou iedere boer dat doen , maar er is geen dudielijkheid over de subsidie dus het stokt momenteel
De Nederlandse boer kijkt naar zijn Deense collega
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_208715598
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 15:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
De Nederlandse boer kijkt naar zijn Deense collega
...en de Deen kijkt jaloers terug: https://www.volkskrant.nl(...)e-co2-taks~b61be77e/

Biologisch boeren kan echt winstgevend, sterker: een biologische boer maakt meer winst dan een traditionele boer. https://www.change.inc/ag(...)sultaat-dan-re-39445

quote:
Biologische landbouw loont. Het saldo - het verschil tussen de opbrengsten en kosten - van biologische landbouwbedrijven is hoger dan van traditionele landbouwbedrijven, zo blijkt uit onderzoek van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Biologische bedrijven haalden in 2020 gemiddeld een resultaat van 110.000 euro, hun niet-biologische collega’s kwamen slechts uit op een gemiddelde van 89.000 euro.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 9 april 2023 @ 15:42:49 #130
323876 michaelmoore
pi_208715624
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 15:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
...en de Deen kijkt jaloers terug: https://www.volkskrant.nl(...)e-co2-taks~b61be77e/

Biologisch boeren kan echt winstgevend, al zou de subsidie dan wel anders moeten worden geregeld.
quote:
Deense boer ziet het uitkoopbeleid in Nederland als een weldaad, want hij moet aan de CO2-taks
Waar in Nederland bij het tegengaan van milieuschade door de landbouw wordt ingezet op uitkoop van boeren, kiezen de Denen voor een CO2-belasting. Hoe gaat dat uitpakken? ‘Dit zal ons in een wurggreep houden en velen zullen stoppen.’
jij wij hebben fosfaatrechten , das ook niet niks

maar die Deense boer gaat echt niet stoppen ,de melk is nog nooit zo duur geweest
Je kunt tegenwoordig beter melkveehouder zijn dan Min Pres

De melkveehouder heeft maar een zorg , wie hij zijn Mercedes zal laten wassen

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 09-04-2023 15:48:58 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_208715998
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 15:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
[..]
jij wij hebben fosfaatrechten , das ook niet niks

maar die Deense boer gaat echt niet stoppen ,de melk is nog nooit zo duur geweest
Je kunt tegenwoordig beter melkveehouder zijn dan Min Pres

De melkveehouder heeft maar een zorg , wie hij zijn Mercedes zal laten wassen
37 % van de melkveehouders miljonair.
Sowieso verdient de Min Pres vrij weinig als je het vergelijkt met het bedrijfsleven!
  zondag 9 april 2023 @ 16:15:16 #132
323876 michaelmoore
pi_208716037
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 16:11 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Sowieso verdient de Min Pres vrij weinig als je het vergelijkt met het bedrijfsleven!
o de melkprijs daalt momenteel , is geen 0,63 meer , meer 0,53
De boerenland melk boer krijgt 0,05 meer
https://www.frieslandcamp(...)oeren/garantieprijs/

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 09-04-2023 16:25:20 ]
pi_208717528
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 16:11 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Alleen in de kromme redenering dat je wel hun bezit optelt en niet hun schulden mee neemt. De omgekeerde variant van de zeer kromme redenering waarmee de EU steeds komt over dat wij een te grote hypotheekberg zouden hebben en dan ons bezit (huizen en pensioenfondsen) niet mee nemen. En dan verder ook niet mee neemt dat boeren geen geld hebben, maar hun bezit vast zit in grond en machines die ze niet kunnen verkopen, maar voor een schappelijke prijs doorgeven.

Een boer heeft een redelijk inkomen. Een melkboer afgelopen jaar idd wel een heel goed inkomen van 115k, was 45k in de afgelopen 5 jaar. En bedenk wel dat vaak de partner niet een ander inkomen heeft. https://melkvee100plus.nl(...)0-per-melkveehouder/

[ Bericht 7% gewijzigd door Hanca op 09-04-2023 18:36:01 ]
pi_208717815
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2023 18:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
Alleen in de kromme redenering dat je wel hun bezit optelt en niet hun schulden mee neemt.
Het vermogen berekent het statistiekbureau door het saldo te berekenen van de bezittingen en schulden, exclusief de waarde van de eigen woning en de eventuele hypotheekschuld. Bron
pi_208718230
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2023 18:57 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Het vermogen berekent het statistiekbureau door het saldo te berekenen van de bezittingen en schulden, exclusief de waarde van de eigen woning en de eventuele hypotheekschuld. Bron
Ja, maar daar staat de grond dus in voor een waarde die ze nooit krijgen. Hun opvolger kan die prijs namelijk nooit betalen.

Sowieso vind ik dat kijken naar bezit bij ondernemers altijd gek, daar kan ik helemaal niks mee. Moet de boer dan maar grond verkopen om er een soort belasting over te betalen, oid (net als ondernemers die blijkbaar een deel van hun bedrijf moeten verkopen volgens sommige mensen). Ik ben links, maar ik vind zulke beweringen altijd zo verschrikkelijk irrelevant.

Kijk je naar het inkomen van boeren, dan is dat helemaal niet zo bijzonder.
pi_208718772
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 19:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, maar daar staat de grond dus in voor een waarde die ze nooit krijgen. Hun opvolger kan die prijs namelijk nooit betalen.

Sowieso vind ik dat kijken naar bezit bij ondernemers altijd gek, daar kan ik helemaal niks mee. Moet de boer dan maar grond verkopen om er een soort belasting over te betalen, oid (net als ondernemers die blijkbaar een deel van hun bedrijf moeten verkopen volgens sommige mensen). Ik ben links, maar ik vind zulke beweringen altijd zo verschrikkelijk irrelevant.

Met uitkoop wel natuurlijk!
pi_208718906
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 20:23 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Met uitkoop wel natuurlijk!
Bij uitkoop wordt de waarde van het bedrijf geschat. Maar de uitkopers die er tot nu toe zijn geweest hielden er geen miljoen aan over. Het totaalbedrag was soms wel meer dan een miljoen, maar daarvan ging een heel deel naar hypotheken, afkopen leasecontracten en andere schulden en verplichtingen.

Ze kregen wel een mooi bedrag, maar ze zijn dan ook hun bedrijf kwijt. En dat de overheid 25 jaar fout op fout heeft gestapeld kun je misschien deels wel de boerensector als geheel aanrekenen, maar niet de individuele boeren.
  zondag 9 april 2023 @ 20:31:44 #138
323876 michaelmoore
pi_208718917
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 19:38 schreef Hanca het volgende:

[..]

de meeste boeren hebbe niet veel eigen grond
de meeste grond is van provincies en natuur organisaties

De meeste grond is gepacht
https://www.volkskrant.nl(...)den%20in%20Nederland.
  zondag 9 april 2023 @ 20:32:50 #139
323876 michaelmoore
pi_208718941
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 20:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Bij uitkoop wordt de waarde van het bedrijf geschat. Maar de uitkopers die er tot nu toe zijn geweest hielden er geen miljoen aan over. Het totaalbedrag was soms wel meer dan een miljoen, maar daarvan ging een heel deel naar hypotheken, afkopen leasecontracten en andere schulden en verplichtingen.

Ze kregen wel een mooi bedrag, maar ze zijn dan ook hun bedrijf kwijt. En dat de overheid 25 jaar fout op fout heeft gestapeld kun je misschien deels wel de boerensector als geheel aanrekenen, maar niet de individuele boeren.
met onteigening staan de meeste boeren met absoluut lege handen
pi_208719657
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 20:32 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dan kan het ook wel voor 17 euro ipv 17 miljard...
  zondag 9 april 2023 @ 21:28:54 #141
323876 michaelmoore
pi_208719830
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 21:19 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
o ja

Als de overheid serieus is met het willen verminderen van de hoeveelheid stront , dan kunnen ze beter de mestboekhouding van de boer onder handen nemen
Daar ligt de winst , niet met het boertje pesten
Het aantal koeien verminderen met deze melkprijzen dat gaat niet lukken en bio boeren al helemaal niet
https://www.wur.nl/nl/ond(...)ders-en-overheid.htm

Dus helemaal niet meer stronten , afvoeren en laten verwerken tot producten, alles
en opgelost is het stront probleem
quote:
Wat valt allereerst op? Melkveehouders en ambtenaren vinden het onlogisch om eigen mest af te moeten voeren terwijl ze nog wel kunstmest mogen strooien.
De overheid zet daarom in op mest van dieren te verwerken tot een product dat lijkt op kunstmest.

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 09-04-2023 21:53:07 ]
pi_208720867
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 20:32 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Onzin, ook dan krijgen boeren een vergoeding.

Je post zoveel in dit topic maar ontbreekt je zelfs aan deze basiskennis. Een van de redenen dat ik dit topic normaal gesproken vermijd.
  zondag 9 april 2023 @ 22:38:28 #143
323876 michaelmoore
pi_208720976
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 22:28 schreef archito het volgende:

[..]
Onzin, ook dan krijgen boeren een vergoeding.

ja wijsneus, 120% , maar dat is net dekkend voor schulden en verplichtingen, toekomstige inkomsten , dus resultaat nihil
dat bedoel ik met lege handen

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 09-04-2023 22:56:41 ]
  zondag 9 april 2023 @ 22:45:18 #144
323876 michaelmoore
pi_208721077
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 21:19 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
120% van de waarde in economisch verkeer is volstrekt onvoldoende dat bedoel ik met lege handen
Maar dat weet jij wel

bij vrije verkoop hoort ook de bruto omzet van 10 jaar in eens netto uitgekeerd
pi_208723845
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 21:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
o ja

Als de overheid serieus is met het willen verminderen van de hoeveelheid stront , dan kunnen ze beter de mestboekhouding van de boer onder handen nemen
Daar ligt de winst , niet met het boertje pesten
Het aantal koeien verminderen met deze melkprijzen dat gaat niet lukken en bio boeren al helemaal niet
https://www.wur.nl/nl/ond(...)ders-en-overheid.htm
Ik vind dit interessant. Altijd leuk om andere invalshoeken te hebben! Zo zijn er vast nog wel meer oplossingen zoals de mest verdunnen met water waardoor er amoniakreductie optreed.

Ik vind het leuk dat je technische oplossingen post!
  maandag 10 april 2023 @ 11:23:12 #146
323876 michaelmoore
pi_208724441
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 10:17 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Ik vind dit interessant. Altijd leuk om andere invalshoeken te hebben! Zo zijn er vast nog wel meer oplossingen zoals de mest verdunnen met water waardoor er amoniakreductie optreed.

Ik vind het leuk dat je technische oplossingen post!
alleen je vergeet de simpele technische oplossing te quoten

quote:
Dus helemaal niet meer stronten , afvoeren en laten verwerken tot producten als kunstmest, alles
en opgelost is het stront probleem, dat de groei van het gras en de voermais wat minder is , nou ja, melkprijs is toch hoog zat, gaan ze maar wat gras in Hongarije halen
De overheid kwam trouwens zelf met de stront verplichting op eigen weiland, het grondgebonden boeren, maar dat is de overheid, eerst maken ze een regel en dan gaan ze oplossingen verzinnen om die mislukte regel te omzeilen
Derogatie is dan ook verder van de baan en de landmelk / bio boeren hebben een voordeel
https://www.rvo.nl/onderwerpen/mest/derogatie#voorwaarden-2023

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 10-04-2023 20:21:16 ]
pi_208724972
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 21:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
... en bio boeren al helemaal niet
Nogmaals, in 2020 maakten bioboeren meer winst dan traditionele boeren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hanca op 10-04-2023 12:41:04 ]
pi_208725070
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2023 12:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
Is de overstap niet altijd de uitdaging?
  maandag 10 april 2023 @ 12:49:43 #149
323876 michaelmoore
pi_208725087
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2023 12:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
als dat waar was dan stapten ze onmiddelijk over
pi_208725134
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2023 12:44 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Is de overstap niet altijd de uitdaging?
Klopt, daar is gewoon overheidshulp bij nodig.

quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 12:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
als dat waar was dan stapten ze onmiddelijk over

Het is waar, CBS heeft het aangegeven: https://www.change.inc/ag(...)sultaat-dan-re-39445
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')