Dat staat nergens , dat verzin jij erbijquote:Op vrijdag 31 maart 2023 21:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
En in Nederland mag je er aan toevoegen: het verlies van leefgebied door stikstof voor heel veel insecten, dat moeten we ook aanpakken.
https://www.theguardian.c(...)n-collapse-of-naturequote:The world's insects are hurtling down the path to extinction, threatening a "catastrophic collapse of nature's ecosystems", according to the first global scientific review.
More than 40% of insect species are declining and a third are endangered, the analysis found. The rate of extinction is eight times faster than that of mammals, birds and reptiles.
The total mass of insects is falling by a precipitous 2.5% a year, according to the best data available, suggesting they could vanish within a century.
The planet is at the start of a sixth mass extinction in its history, with huge losses already reported in larger animals that are easier to study. But insects are by far the most varied and abundant animals, outweighing humanity by 17 times. They are "essential" for the proper functioning of all ecosystems, the researchers say, as food for other creatures, pollinators and recyclers
Ik gaf nergens de schuld van de sterfte in de Harz aan stikstof, dat is vooral de letterzetter. Ik ben er de laatste jaren een paar keer geweest, het is niet de droogte, aangezien 2 heuvels naast elkaar de ene volledig gezond is en de andere volledig ontbost. En dat zie je door dat hele gebied. Bomen aan de Ilse die aangevroten zijn, bomen bovenop een berg die dat niet zijn.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 21:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat staat nergens , dat verzin jij erbij
ji hebt een stikstof fixatie
je gaf van de hooggelegen stervende sparrenbossen in Duitsland ook al stikstof de schuld , terwijl dat echt droogte is, en die sparren hier geplant zijn en helemaal niet hier thuis horen , met de climate change zeker niet
[..]
https://www.theguardian.c(...)n-collapse-of-nature
insecten sterfte heeft NIETS met stikstof te maken , insecten sterfte komt global voor, van china en jungle van Brazilie tot de bergen van Chiliquote:Op vrijdag 31 maart 2023 22:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik gaf nergens de schuld van de sterfte in de Harz aan stikstof, dat is vooral de letterzetter. Ik ben er de laatste jaren een paar keer geweest, het is niet de droogte, aangezien 2 heuvels naast elkaar de ene volledig gezond is en de andere volledig ontbost. En dat zie je door dat hele gebied. Bomen aan de Ilse die aangevroten zijn, bomen bovenop een berg die dat niet zijn.
En wat ik er onder zette was inderdaad extra, dat zei ik ook. Met name omdat de Guardian geen krant voor Nederland is, in Engeland is er nauwelijks intensieve landbouw. Sterker: er is daar zelfs een deel van de boeren die zonder tractoren werkt.
Maar jij zegt in 1 post dus "ik wil meer intensieve landbouw" en bewijst dat met een bron die de schuld van de sterfte van insecten voor een zeer groot deel bij de intensieve landbouw legt. Heb jij nou echt een bloedhekel aan de wereld of ben je een trol? In beide gevallen: ga gewoon naar BNW, daar mag je jouw onzin posten, daar is dat deel voor.
quote:Insect population collapses have recently been reported in Germany and Puerto Rico, but the review strongly indicates the crisis is global.
The researchers set out their conclusions in unusually forceful terms for a peer-reviewed scientific paper: “
The [insect] trends confirm that the sixth major extinction event is profoundly impacting [on] life forms on our planet.
“Unless we change our ways of producing food, insects as a whole will go down the path of extinction in a few decades,” they write. “The repercussions this will have for the planet’s ecosystems are catastrophic to say the least.”
Ik heb net een hele set bronnen gegeven van wetenschappers die wat anders zeggen, wetenschapsontkenning hoort hier niet.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 22:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
insecten sterfte heeft NIETS met stikstof te maken , insecten sterfte komt global voor, van china tot chili
De stikstof fixatie met name de stikstof van Nederlands vee is echt onzin
[..]
insecten sterfte komt global voor, van china en jungle van Brazilie tot de bergen van Chiliquote:Op vrijdag 31 maart 2023 22:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb net een hele set bronnen gegeven van wetenschappers die wat anders zeggen, wetenschapsontkenning hoort hier niet.
PUERTO RICOquote:One of the biggest impacts of insect loss is on the many birds, reptiles, amphibians and fish that eat insects. "If this food source is taken away, all these animals starve to death," he said.
Such cascading effects have already been seen in Puerto Rico, where a recent study revealed a 98% fall in ground insects over 35 years.
quote:In the tropics, where industrial agriculture is often not yet present,
the rising temperatures due to climate change are thought to be a significant factor in the decline.
The species there have adapted to very stable conditions and have little ability to change, as seen in Puerto Rico.
Sánchez-Bayo said the unusually strong language used in the review was not alarmist. "We wanted to really wake people up" and the reviewers and editor agreed, he said. "When you consider 80% of biomass of insects has disappeared in 25-30 years, it is a big concern."
Exact wat ik zeg. Maar ik verdoe mijn tijd niet langer aan jouw wetenschapsontkenning, ga maar naar BNW.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 22:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
insecten sterfte komt global voor, van china en jungle van Brazilie tot de bergen van Chili
quote:Op vrijdag 31 maart 2023 22:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Exact wat ik zeg. Maar ik verdoe mijn tijd niet langer aan jouw wetenschapsontkenning, ga maar naar BNW.
quote:In the tropics, where industrial agriculture is often not yet present,
the rising temperatures due to climate change are thought to be a significant factor in the decline.
Over selectief quoten gesproken, in je eigen bron namelijk:quote:Op vrijdag 31 maart 2023 21:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
selectief quoten noemt men dat
https://www.intechopen.com/chapters/77656
Insecten verdwijinen door droogte, en climate change, heeft geen ene zak met stikstof te maken
we hebben meer intensieve land- en tuinbouw nodig om voldoende voedsel te houden
[..]
https://www.npr.org/secti(...)crisis-oliver-milman
[..]
https://www.amazon.com/Si(...)alypse/dp/0063088207
https://www.theguardian.c(...)ishing-alarming-help
[..]
Hier staat dat de afname van het aantal insecten onder andere veroorzaakt wordt door loss of habitat to intensive farming de afname van het aantal insecten heeft dan misschien niks met stikstof te maken. Tegelijk is één van de oorzaken van de insectenafname wel net de reden dat wij een stikstofcrisis hebben.quote:The causes of insect declines are many: loss of habitat to intensive farming, housing and other development; the ever-growing blizzard of pesticides used by farmers and gardeners; the climate crisis; light pollution; the effects of invasive species and more. Our tidy, pesticide-infused world is hostile to most insect life, save for the toughest, most adaptable species, such as cockroaches, mosquitoes and houseflies.
Ga eerst maar eens antwoord geven op elke keer dat ik in dit topic met bronnen jouw verzinsels onderuit hebt gehaald. Dit is geen discussie, dit gaat zo:quote:
The causes of insect declines are many:quote:Op vrijdag 31 maart 2023 22:43 schreef KaheemSaid het volgende:
The causes of insect declines are many: loss of habitat to intensive farming, housing and other development; the ever-growing blizzard of pesticides used by farmers and gardeners; the climate crisis; light pollution; the effects of invasive species and more.
achteruitgang van insecten populatie doet zich over de hele wereld voor , van de jungle tot islanden zonder enige veehouderijquote:loss of habitat to intensive farming, housing and other development; the ever-growing blizzard of pesticides used by farmers and gardeners; the climate crisis; light pollution; the effects of invasive species and more.
quote:You've got some places in China where the loss of insects is so great that armies of people have been told to ... fan out and go through orchards with ... paint brushes and feathers on sticks to pollinate crops by hand -- a hugely ... labor intensive operation that obviously isn't really sustainable long-term. We need the insects around to do these jobs as they've done them for millions of years.
.quote:En dan deze zin: ’Het is van essentieel belang ervoor te zorgen dat de kritische depositiewaarde in geen enkel Natura 2000-gebied nog wordt overschreden’.
Elke oplettende Telegraaf-lezer weet dat het heel vreemd is dat een EU-functionaris onze regering op die manier tot de orde roept.
Want, zo legde Alexander Bakker laatst nog uit: het woord stikstof staat helemaal niet in de Europese natuurregels.
De Habitatrichtlijn, waarvan Sinkevičius iets mag vinden, schrijft helemaal geen kritische depositiewaarde van stikstof voor.
Er staat alleen maar in dat ieder land de gebieden met het Natura 2000-stempel in stand moet houden.
De manier waarop landen meten hoe ze dat doen, moeten ze zelf weten.
Daarover gaat dat ongekozen EU-mannetje niet, dat bepalen wij.
Wij, de inwoners van Nederland, via onze volksvertegenwoordigers.
En wat wij, de inwoners van Nederland, ervan vinden, is deze maand behoorlijk duidelijk geworden bij de stembus.
Sinterklaas
Later zag ik dat mijn politieke zus van andere ouders dezelfde gedachte had: ’Geen adres in de aanhef?
Die brief aan Van der Wal lijkt wel een brief aan Sinterklaas of de Kerstman. Sinterklaas, MADRID. Of: Kerstman, NOORDPOOL’, vond Caroline van der Plas.
Bovendien is de brief gedateerd op 28 maart, toen Van der Wal zélf in Brussel was.
Maar de brief lag een dag later ’einde middag’ ineens op haar bureau. Ze kreeg hem dus niet mee van Sinkevičius.
quote:Zou ze hem daar zelf soms even snel hebben getikt, schoot het door mijn hoofd. Is ze achter de laptop van Sinkevičius gekropen toen hij even naar de pisbak liep.
Ja, je weet het niet! ’Misschien ben ik te achterdochtig’, verzuchtte Caroline en die gedachte bekruipt mij ook vaak tegenwoordig.
Toch is de werkelijkheid steeds weer gekker dan de hersenspinsels die ik weghaal voordat ik ze twitter.
Verstorend
Toen mijn jeugdvriend Edward een paar jaar geleden een nieuwe stal liet bouwen voor zijn tachtig koeien, mochten de bouwvakkers geen radio aan.
Dat zou te verstorend zijn voor de kwetsbare natuur aan de rand van zijn boerderij. .
De bouw mocht alleen bij daglicht plaatsvinden, want bouwlampen, daar kunnen de kwetsbare vogeltjes en reeën in de Horstermeerpolder niet tegen volgens Natuurmonumenten.
Als Ed nu uit zijn slaapkamerraam kijkt, lijkt het wel alsof er een ufo is geland in die kwetsbare natuur.
Over het landweggetje zijn door het COA bouwlampen en beveiligingscamera’s aangevoerd naar het gebouw dat vijftien jaar geleden nog moest worden gesloopt, zodat de grond kon worden teruggegeven aan de natuur.
Nu komen daar 350 asielzoekers te wonen.
Volgens de gemeente is dat nog helemaal niet besloten, is het alleen nog maar een verkenning.
Maar de bouwlampen schijnen felgroen licht over de vers gekapte boomstronken en op de camera’s staat de reclametekst: beveiligjebouwplaats.nu.
Ed ziet de lampen ’s nachts schijnen als hij wakker ligt van het stikstofkaartje van minister Christianne van der Wal.
75 procent van zijn koeien moet weg, want zij belasten de natuur veel te veel volgens de regering.
Maar 350 nieuwe inwoners in zijn achtertuin zijn geen probleem. Je zou van minder achterdochtig worden
Dus omdat er andere redenen zijn, moeten we één van de redenen, namelijk "intensieve veehouderij" gewoon maar negeren? En hebben we zelfs, hoe zei je dat ook alweer: "quote:Op vrijdag 31 maart 2023 23:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
The causes of insect declines are many:
[..]
achteruitgang van insecten populatie doet zich over de hele wereld voor , van de jungle tot islanden zonder enige veehouderij
ook waar geen intensieve veehouderij is
https://www.boerenlandvog(...)er%20cent%20annually.
[..]
Een van de oorzaken , een andere oorzaak kan zijn klimaat verandering of lichtquote:Op vrijdag 31 maart 2023 23:55 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dus omdat er andere redenen zijn, moeten we één van de redenen, namelijk "intensieve veehouderij" gewoon maar negeren? En hebben we zelfs, hoe zei je dat ook alweer: "
we hebben meer intensieve land- en tuinbouw nodig om voldoende voedsel te houden".?
Met deze manier van denken hoeven we ook niks aan de overlast van Tata Steel te doen. Longkanker heeft immers vele oorzaken en komt ook voor op plekken waar helemaal geen staalproducenten zijn.
Onzin natuurlijk, intensieve veehouderij wordt door de wetenschap aangewezen als één van de reden van het verminderde aantal insecten. Dat ze waar dan ook geen intensieve veehouderij hebben, maar ook te maken hebben met een verminderd aantal insecten, dat doet helemaal niets af aan deze conclussie.
quote:Tot 51 procent meer
De productie van Tata Steel is geconcentreerd in een gebied tussen IJmuiden, Velsen, Beverwijk en Wijk aan Zee (kaartje: zie onder).
In postcodegebied 1941 (in Beverwijk) zijn 51 procent meer kankergevallen dan het landelijk gemiddelde, in postcodegebied 1976 (Velsen) 46 procent meer en in postcodegebied 1973 (IJmuiden) 40 procent meer.
Dat er meerdere oorzaken zijn betekent niet dat niemand het weet. Een strak weiland zonder bloemen en met engels raaigras is geen paradijs voor de meeste insecten. Dan kunnen er nog veel meer oorzaken zijn, maar dat gevolg van de intensieve veehouderij is er één van.quote:Op zaterdag 1 april 2023 00:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Een van de oorzaken , een andere oorzaak kan zijn klimaat verandering of licht
kortom niemand weet het
Ik zeg nergens dat er minder insecten zijn door stikstof. Verder vind ik het een beetje een warrig verhaal wat je hierboven typt, begrijp niet helemaal wat je wil zeggen.quote:Ik heb zelf jaren lang DDT gespoten vanaf 1965 tot 1968 toen werd het verboden, dat maakte echt ALLES dood
ook gramoxone en parathion en malathion en Captan
en ik leef nog steeds
Nu worden er al tientallen jaren zeer zwakke middelen gebruikt die geen kwaad doen aan insecten of de mens, zou het zijn dat de DDT van toen nog steeds in het systeem rondhangt ??
Maar stikstof van stront heeft er NIETS mee te maken
Stikstof korrels word er nog steeds volop gestrooid in de boomgaarden, echt volop
wat voor relatie ligt daar met koeien??
en insecten ?
insecten in de binnenlanden van China of Brazilie ??
Ik vergeleek mijn stelling met jou stelling en verkondigde dat ze beide onzin waren.quote:Kanker komt extreem veel voor in de regio rondom TATA staal
https://www.rtlnieuws.nl/(...)den-velzen-onderzoek
Dat er toen met middelen gespoten werd die echt alle insecten uitroeidenquote:Op zaterdag 1 april 2023 00:37 schreef [quote]
[b]Op zaterdag 1 april 2023 00:37 schreef KaheemSaid het volgende:
Ik zeg nergens dat er minder insecten zijn door stikstof. Verder vind ik het een beetje een warrig verhaal wat je hierboven typt, begrijp niet helemaal wat je wil zeggen.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)aag-voor-het-kabinetquote:Aangepast vandaag, 07:04
En alweer dreigt een nieuwe stikstofnederlaag voor het kabinet
De Raad van State doet vanochtend uitspraak in een zaak waarbij stikstof centraal staat. In politiek Den Haag en bij vergunningsverleners wordt met spanning uitgekeken naar de uitspraak. Concreet gaat het erom of de overheid de rekenmethode voor het bepalen van stikstofneerslag in natuurgebieden in stand kan houden.
De rekenmethode van het kabinet komt erop neer dat bij een vergunningsplichtig project de stikstofneerslag tot een straal van 25 kilometer moet worden berekend. Is de neerslag te groot, dan is een vergunning krijgen ingewikkeld. Een wetenschappelijke onderbouwing voor die 25-kilometergrens ontbreekt. Deskundigen verwachten dan ook dat het kabinet de rekengrens niet kan handhaven...
NRC heeft het er over dat er juist wel een wetenschappelijke onderbouwing is (en ik kan me herinneren dat Schouten die ook gepresenteerd heeft), maar dat die wordt aangevochten. En dat de kans 50/50 is, het is niet in te schatten wat de rechter gaat zeggen. Deskundigen zijn het niet met elkaar eens.quote:Op woensdag 5 april 2023 07:54 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)aag-voor-het-kabinet
Bij een wetenschappelijk kloppend model zijn de wetenschappers het wel met elkaar eens dus op de een of andere manier zitten er dus veel onzekerheden in het model waardoor volgens mijn logica dus niet een echt betrouwbaar model is. Dat een technische vraag hierom aan een rechter voorgelegd moet worden is in mijn optiek te bizar voor woorden.quote:Op woensdag 5 april 2023 07:57 schreef Hanca het volgende:
Deskundigen zijn het niet met elkaar eens.
https://www.ad.nl/binnenl(...)-oedenrode~a74334ff/quote:NL Alert verstuurd voor grote stalbrand: 9000 varkens dood in Sint-Oedenrode
Bij een agrarisch bedrijf in Sint-Oedenrode is woensdagmiddag een grote brand uitgebroken. Uit twee stallen, waar volgens de brandweer zo'n 9000 varkens inzaten, slaan metershoge rookwolken. De varkens zijn vermoedelijk allemaal om het leven gekomen, meldt de officier van dienst van de brandweer.
Ja maar ja maar denk aan wolven die af en toe een paar schapen pakken, da's pas errug!quote:Op woensdag 5 april 2023 14:03 schreef BlackLining het volgende:
Ondertussen staat er overigens in Brabant -weer- een megastal in de hens.
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)-oedenrode~a74334ff/
Negenduizend varkens.
Da's verdomme bijna net zoveel als het aantal mensen in die plaats.
Hoe heb je verdomme 9000 varkens in één stal![]()
![]()
![]()
Hoeveel extra stikstof komt er door zo'n brand wel niet vrij, voeren we dit in het stikstof model in dan mogen ze in 25 kilometer rondom deze brand de komende 10 jaar niets meer doen. Ook geen stal opnieuw opbouwen.quote:Op woensdag 5 april 2023 14:03 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Negenduizend varkens.
![]()
![]()
Ook een oplossing voor het stikstofprobleem.quote:Op woensdag 5 april 2023 14:03 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Negenduizend varkens.
![]()
![]()
Nee, het is geen grondspel. Maar dat weet jij allang. Jij kent de kaartjes met stikstofuitstoot ook. Dus tenzij je eindelijk een bron hebt, hou gewoon op met je leugens posten.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:27 schreef michaelmoore het volgende:
Het probleem is dat we in nederland een stikstof crisis hebben , niet dat we TATA willen sluiten dat zou heel veel
schelen, ook met de fijnstof , maar DAT doen we NIET
Is het dan toch een grondspelletje ??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |