abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Overall beste user 2022 dinsdag 28 maart 2023 @ 07:57:53 #1
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208563942


quote:
Na maanden van onzekerheid is het nu toch echt zover. Elon Musk is officieel eigenaar van Twitter. De man die in april vol enthousiasme een deal sloot - en daar vervolgens eenzijdig van afzag - liet deze maand weten alsnog bereid te zijn 44 miljard dollar neer te leggen. En nu is de kogel door de kerk.

Mogelijk heeft voor Musk meegespeeld dat als hij voet bij stuk had gehouden, hij naar de rechter had gemoeten. Waarschijnlijk wist hij dat zijn kansen in de rechtszaal niet zo groot waren. Zijn bewering dat Twitter niet eerlijk is geweest over de hoeveelheid nep- en spamaccounts horen we in elk geval niet meer. Ook bleek hij opeens wel weer toekomst te zien in Twitter: het zou onderdeel worden van de 'allesomvattende' app X.

Waarom is dit groot nieuws?
De kans is groot dat je dit leest, maar niet zoveel met Twitter hebt. In vergelijking met bijvoorbeeld Facebook en Instagram is het platform relatief klein - in Nederland zijn volgens onderzoeksbureau Newcom 1,1 miljoen mensen dagelijks actief.

Toch wordt Twitter gezien als invloedrijk omdat er veel journalisten, politici en opiniemakers op zitten. Gesprekken en reacties op het nieuws kunnen daardoor verstrekkende gevolgen hebben voor de 'echte wereld'. Het vervult daarmee soms een invloedrijke rol in het maatschappelijke debat. Het is spannend om te zien hoe Musk daarmee omgaat.

Wordt Musk zelf de baas bij Twitter, of wordt hij alleen eigenaar?
Het is wel de verwachting dat hij de leiding op zich zal nemen, zij het tijdelijk. Vannacht werd al bekend dat de top is ontslagen.
Het begon allemaal hiermee :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Game on!
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 dinsdag 28 maart 2023 @ 08:30:34 #2
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208564110
Musk toen: alleen ik kan Twitter van bots verlossen!

Musk nu: Mensen moeten betalen voor een vinkje want anders bots.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_208564942
Musk toen: alles voor vrijheid van meningsuiting

Musk nu: je hebt alleen een mening als je betaalt en je krijgt alleen VvM van betalende bedrijven of bots mensen accounts
pi_208565852
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 08:30 schreef Ulx het volgende:
Musk toen: alleen ik kan Twitter van bots verlossen!

Musk nu: Mensen moeten betalen voor een vinkje want anders bots.
Goedaardige bots zoals Makeitaquote of Colorize_Bot mogen wel, maar die moeten betalen en zich houden aan de algemene voorwaarden. Wat meer dan logisch is. Ik neem aan dat dit naast impersonificatie van mensen ook geldt voor bedrijven.

twitter


Het niet meer vertonen van personen zonder abonnement in je "For You" page vind ik ronduit debiel. Ik snap dat Twitter geld moet verdienen, maar ik vind dat teveel doorslaan in het pushen naar Blue. Nu heb je, volgens Musk zijn woorden, geen significant verlies qua userbase. Je moet oppassen dat mensen niet op grote schaal het platform laten voor wat het is. Dit zijn wel steken natuurlijk. Ook is het onlogisch en verwarrend hoe dit allemaal weer gecommuniceerd wordt naar de buitenwereld. Maargoed, zo kennen we Musk nou eenmaal. :') Ben tevens benieuwd naar de customer service die Twitter gaat aanbieden in de toekomst.

twitter
Ik krijg nog geld van je.
pi_208567387
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 10:25 schreef opgebaarde het volgende:
Musk toen: alles voor vrijheid van meningsuiting

Musk nu: je hebt alleen een mening als je betaalt en je krijgt alleen VvM van betalende bedrijven of bots mensen accounts
Dus? het is zijn bedrijf, hij kan er mee doen wat hij wil. Je moet wel meegaan met de tijd. Stilstaan is achteruit gaan.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_208567436
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 14:23 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Dus? het is zijn bedrijf, hij kan er mee doen wat hij wil. Je moet wel meegaan met de tijd. Stilstaan is achteruit gaan.
Het is gewoon grappig dat hij zoveel onzin lult of liegt. Vind je het te confronterend als iemand dat benoemd?
  dinsdag 28 maart 2023 @ 15:05:10 #7
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_208567788
Maar uh, alleen polls voor betalende leden? Dan gaan mensen toch gewoon weer externe polls linken, zoals men ook al deed voor Twitter een eigen poll-functie aanbood?
pi_208569069
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 15:05 schreef Tijn het volgende:
Maar uh, alleen polls voor betalende leden? Dan gaan mensen toch gewoon weer externe polls linken, zoals men ook al deed voor Twitter een eigen poll-functie aanbood?
Kan neem ik aan ook geblokt worden toch?
Ik krijg nog geld van je.
  dinsdag 28 maart 2023 @ 17:25:36 #9
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_208569112
Alleen polls voor betalende leden = relatief veel meningen van mensen met een dikke portemonnee.

Wat Henk van drie hoog achter ervan vindt, zie je dan maar beperkt terug.
  dinsdag 28 maart 2023 @ 17:30:06 #10
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_208569153
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 17:25 schreef Eightyone het volgende:
Alleen polls voor betalende leden = relatief veel meningen van mensen met een dikke portemonnee.

Wat Henk van drie hoog achter ervan vindt, zie je dan maar beperkt terug.
Je kan ook niet verwachten dat wat er op Twitter gebeurt een afschildering is van de maatschappij, dat zijn 2 verschillende werelden. Voor en na de veranderingen die Musk doorvoert.
pi_208569163
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 17:25 schreef Eightyone het volgende:
mensen met een dikke portemonnee.
Dat vind ik dan weer een overstatement :') Het is namelijk diezelfde Henk die een Galaxy S23 op zak heeft. Het is maar waar je het aan wilt uitgeven.
Ik krijg nog geld van je.
  dinsdag 28 maart 2023 @ 17:31:28 #12
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_208569167
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 17:22 schreef Rnie het volgende:

[..]
Kan neem ik aan ook geblokt worden toch?
Alles kan. Maar zou wel weer een rare move zijn. Ik bedoel, links plaatsen is toch een van de fundamentele functies van een platform als Twitter.
pi_208569187
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 17:31 schreef Tijn het volgende:

[..]
Alles kan. Maar zou wel weer een rare move zijn. Ik bedoel, links plaatsen is toch een van de fundamentele functies van een platform als Twitter.
Daar wilt Twitter op den duur vanaf natuurlijk.
Ik krijg nog geld van je.
  dinsdag 28 maart 2023 @ 17:33:56 #14
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_208569190
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 17:31 schreef Tijn het volgende:

[..]
Alles kan. Maar zou wel weer een rare move zijn. Ik bedoel, links plaatsen is toch een van de fundamentele functies van een platform als Twitter.
Die daarom op den duur ook achter een betaalmuur gaat.
pi_208569212
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 17:33 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Die daarom op den duur ook achter een betaalmuur gaat.
Iets met nieuwsartikelen in de vorm van Blendle? :?

Here we go again.... :')
Ik krijg nog geld van je.
pi_208569763
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 14:29 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Het is gewoon grappig dat hij zoveel onzin lult of liegt. Vind je het te confronterend als iemand dat benoemd?
Is hij al weg bij Tesla of SpaceX omdat hij zo veel "onzin" lult of "liegt"?

Het is hier al 45 pagina's aan onzin en misgunnen omdat hij niet blauw stemt, Elon Musk is 1 van de invloedrijkste personen op de wereld en zal dat altijd blijven.

Het is een visionair en heeft al onmogelijk veel betekend voor onze planeet. Wat hij ook zegt doet er allemaal niet toe, hij is untouchable. Helaas kunnen velen dat niet uitstaan, die untouchable status.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
  dinsdag 28 maart 2023 @ 18:37:18 #17
8369 speknek
Another day another slay
pi_208569908
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 18:22 schreef epicbeardman het volgende:
Is hij al weg bij Tesla of SpaceX omdat hij zo veel "onzin" lult of "liegt"?
Wie moet hem ontslaan?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 28 maart 2023 @ 18:43:38 #18
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_208569994
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 17:33 schreef Rnie het volgende:

[..]
Daar wilt Twitter op den duur vanaf natuurlijk.
Uh, ok. Lekker nuttige site dan, als je geen links kan plaatsen :')
pi_208570055
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 18:43 schreef Tijn het volgende:

[..]
Uh, ok. Lekker nuttige site dan, als je geen links kan plaatsen :')
Neem aan dat je doelde op het plaatsen van links naar artikelen? Twitter fungeert namelijk voor 99% op dat gebied als een verkapt doorgeefluik. Wat betreft polls lijkt het mij sterk dat ze dit dan gaan tolereren. Wat zou anders het nut zijn :')
Ik krijg nog geld van je.
  dinsdag 28 maart 2023 @ 18:53:45 #20
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_208570111
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 18:48 schreef Rnie het volgende:

[..]

Neem aan dat je doelde op het plaatsen van links naar artikelen? Twitter fungeert namelijk voor 99% op dat gebied als een verkapt doorgeefluik. Wat betreft polls lijkt het mij sterk dat ze dit dan gaan tolereren.
Links naar wat dan ook. Dat is toch het halve doel van social media, mensen op interessante content wijzen.

Het lijkt me bizar als ze poll-sites willen gaan verbieden. Wordt ook een leuk kat- en muisspel dan, want iedereen kan zoiets vrij simpel in elkaar klussen, dus er zijn in notime een miljoen van dat soort sites.
pi_208570197
quote:
5s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 18:53 schreef Tijn het volgende:
Dat is toch het halve doel van social media, mensen op interessante content wijzen.
Het liefst wordt die content bekeken of gedeeld op het eigen platform natuurlijk, in plaats van erbuiten. Vandaar dat het idee werd geopperd voor een alternatief van youtube shorts (met dito verdienmodule) en longform artikelen voor media-outlets.

Uiteraard kan je doorlinken niet verbieden, dat zou te zot zijn, maar volgens mij wilt Musk wel ervoor zorgen dat je binnen een paar jaar eigenlijk niet naar andere plekken toe zou moeten hoeven voor hoogwaardige content. Het argument van Wechat wordt constant geopperd. 1.5 miljard chinezen gebruiken dit voor hun dagelijkse portie content en gebruiken dit als communicatiemiddel. Zal mij benieuwen of zo'n soort app in de westerse wereld ook voeten in de aarde weet te krijgen.
Ik krijg nog geld van je.
  dinsdag 28 maart 2023 @ 19:05:53 #22
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_208570286
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 19:00 schreef Rnie het volgende:

[..]

Het argument van Wechat wordt constant geopperd. 1.5 miljard chinezen gebruiken dit voor hun dagelijkse portie content en gebruiken dit als communicatiemiddel. Zal mij benieuwen of zo'n soort app in de westerse wereld ook voeten in de aarde weet te krijgen.
Ik denk dat de reden dat zoiets werkt in China vooral is omdat ze geen vrij internet hebben. Mensen daar kunnen niet zomaar overal naartoe linken, omdat allerlei sites zijn afgesloten. Hier is de behoefte aan zo'n "alles app" er veel minder.
pi_208570511
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 19:05 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ik denk dat de reden dat zoiets werkt in China vooral is omdat ze geen vrij internet hebben. Mensen daar kunnen niet zomaar overal naartoe linken, omdat allerlei sites zijn afgesloten. Hier is de behoefte aan zo'n "alles app" er veel minder.
Zeker, imo zal dit idee genoeg voeten in de aarde met zich meebrengen. Maar Twitter die een service aanbiedt waarin aangesloten media-outlets artikeltjes delen tegen een klein prijsje ben ik, nog steeds een voorstander van. Daar zou ik oprecht, mits ik de content zelf kan "samenstellen" en divers genoeg is, een premium bedrag voor willen betalen.

Hoe hatelijk is het om constant doorverwezen te worden op je feed naar premium artikels van media-outlets waar je soms op kijkt. :') Weer een cookiebar, weer een premium melding. :') Post.news als beginnend social media netwerk heeft dit dus wel slim opgepakt.
Ik krijg nog geld van je.
pi_208570518
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 18:22 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Is hij al weg bij Tesla of SpaceX omdat hij zo veel "onzin" lult of "liegt"?

Het is hier al 45 pagina's aan onzin en misgunnen omdat hij niet blauw stemt, Elon Musk is 1 van de invloedrijkste personen op de wereld en zal dat altijd blijven.

Het is een visionair en heeft al onmogelijk veel betekend voor onze planeet. Wat hij ook zegt doet er allemaal niet toe, hij is untouchable. Helaas kunnen velen dat niet uitstaan, die untouchable status.
Oh oké. Goed verhaal weer
  dinsdag 28 maart 2023 @ 19:18:24 #25
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_208570534
quote:
17s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 19:17 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Oh oké. Goed verhaal weer
Vooral dat "het maakt niet uit wat-ie doet of zegt" is erg sterk, ja :+
pi_208573328
twitter

quote:
Last week, Twitter began notifying users who were verified under the company’s previous regime that their blue check marks will be taken away unless they become paid subscribers for $8 a month. It’s about “treating everyone equally,” CEO Elon Musk tweeted in response to a critical William Shatner. “There shouldn’t be a different standard for celebrities imo.”

But Twitter does have a different standard for celebrities – including Musk himself. For months, the platform has maintained a list of around 35 VIP users whose accounts it monitors and offers increased visibility alongside Elon Musk, according to documents obtained by Platformer. The list, which spans the political gamut and also includes several journalists and celebrities, includes:

- NBA All-Star LeBron James

- Daily Wire founder and conservative commentator Ben Shapiro

- Pseudonymous conservative commentator @catturd2

- Rep. Alexandria Ocasio-Cortez, D-NY

- President Joe Biden
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 28 maart 2023 @ 22:36:15 #27
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_208573434
Ik dacht dat Elon code van Twitter openbaar wilde maken? Maar niet zoals dit blijkbaar :+

quote:
Twitter takes legal action after source code leaked online

Elon Musk-owned platform demands that GitHub identifies who posted parts of its code

Twitter takes legal action after source code leaked online
Elon Musk-owned platform demands that GitHub identifies who posted parts of its code

Dan Milmo Global technology editor
Mon 27 Mar 2023 11.16 BST
Twitter has revealed some of its source code has been released online and the social media platform owned by Elon Musk is taking legal action to identify the leaker.

According to a court filing made on Friday, Twitter is demanding that GitHub, a code-sharing service, identifies who released on the platform parts of its source code – the underlying software on which the service operates.

GitHub has taken down the leaked code but Twitter has asked a US court to order the Microsoft-owned business to “identify the alleged infringer or infringers who posted Twitter’s source code on systems operated by GitHub without Twitter’s authorisation”.

The code was posted online by a GitHub user who used the name FreeSpeechEnthusiast, in an apparent nod to Musk, referring to himself as a “free speech absolutist.”
https://www.theguardian.c(...)ked-elon-musk-github
pi_208573806
quote:
5s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 22:36 schreef Tijn het volgende:
Ik dacht dat Elon code van Twitter openbaar wilde maken? Maar niet zoals dit blijkbaar :+
[..]
https://www.theguardian.c(...)ked-elon-musk-github
FreeSpeechEnthusiast ook echt als username :') Gewoon een boos ontslagen gekkie natuurlijk. Ben benieuwd wat voor straf zo iemand kan krijgen.
Ik krijg nog geld van je.
pi_208574121
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_208574186
quote:
81s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 23:36 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]
Al die reacties eronder, pure afgunst, wat is dat toch?
pi_208574209
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 23:49 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Al die reacties eronder, pure afgunst, wat is dat toch?
Dat is meer jouw interpretatie denk ik. Ik zie vooral heel veel (terecht) sarcasme van mensen met weinig vertrouwen in het leiderschap van Musk na alle beloftes die hij deed/besluiten die hij nam waar hij vervolgens weer op terugkwam.

[ Bericht 5% gewijzigd door Kijkertje op 29-03-2023 00:01:51 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 woensdag 29 maart 2023 @ 00:17:28 #32
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208574301
Twitter is volgens Musk nu 20 miljard waard.

Knap gedaan moet ik zeggen, toen hij het kocht zei iedereen dat het bedrijf hooguit 15 miljard waard was.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_208574388
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 23:49 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Al die reacties eronder, pure afgunst, wat is dat toch?
Ik blijf mij constant verbazen @ReplaR ;) Ze zitten collectief in een ziekelijke haatbubbel waar gewoon niet meer uit te komen valt.
Ik krijg nog geld van je.
pi_208574444
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 00:17 schreef Ulx het volgende:
Twitter is volgens Musk nu 20 miljard waard.

Knap gedaan moet ik zeggen, toen hij het kocht zei iedereen dat het bedrijf hooguit 15 miljard waard was.
20? Zou ik ook zeggen als dit het moment is om mijn huidige personeel op basis van mijn eigen waardebepaling te moeten compenseren. ;)

Het is wel knap dat Twitter, volgens Musk, dit kwartaal break-even draait en volgend kwartaal zelfs een kans is op een positieve cashflow.
Ik krijg nog geld van je.
pi_208575548
quote:
2s.gif Op woensdag 29 maart 2023 01:16 schreef Rnie het volgende:

[..]
Het is wel knap dat Twitter, volgens Musk, dit kwartaal break-even draait en volgend kwartaal zelfs een kans is op een positieve cashflow.
Hoe is dat knap? Er is een werkend product dat op dit moment vrijwel uitsluitend onderhoud behoeft met een fors aantal klanten, dan is het redelijk eenvoudig om op korte termijn winstgevend te worden: kostenbesparingen, die Musk heeft doorgevoerd door ontslagrondes.

De truc is op lange termijn winstgevend te blijven, als je te maken krijgt met fouten in soft- of hardware, nieuwe technieken die je wilt implementeren, nieuwe platforms die marktaandeel afsnoepen, etc.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_208576519
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 23:53 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Dat is meer jouw interpretatie denk ik. Ik zie vooral heel veel (terecht) sarcasme van mensen met weinig vertrouwen in het leiderschap van Musk na alle beloftes die hij deed/besluiten die hij nam waar hij vervolgens weer op terugkwam.
Inderdaad, je ziet gewoon dat Musk ad hoc beslissingen maakt zonder enig overleg. In feite is hij een soort autoritaire alleen heerser die heel impulsief werkt.

Soms kan dat best wel werken, zo'n niet lullen maar poetsen mentaliteit. Maar uiteindelijk zul je wel veel goede mensen weg jagen die niet onder zo'n narcist willen werken. In feite heeft niemand iets te vertellen in je organisatie zolang Musk als grote leider daar boven hangt.
٩๏̯͡๏)۶
pi_208578397
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 10:16 schreef Ronald het volgende:

[..]
Inderdaad, je ziet gewoon dat Musk ad hoc beslissingen maakt zonder enig overleg. In feite is hij een soort autoritaire alleen heerser die heel impulsief werkt.

Soms kan dat best wel werken, zo'n niet lullen maar poetsen mentaliteit. Maar uiteindelijk zul je wel veel goede mensen weg jagen die niet onder zo'n narcist willen werken. In feite heeft niemand iets te vertellen in je organisatie zolang Musk als grote leider daar boven hangt.
Dat laatste geldt natuurlijk voor alle succesvolle bedrijfsstructuren; de CEO is de baas. Het tegenovergestelde - anti hiërarchische woke - beleid heeft geleid tot een platgeslagen organisatie zonder überhaupt de mogelijkheid beslissingen te maken. Vandaar ook de bizarre burnrate.

Om dat te fixen heb je tijdelijk iemand nodig om op brute wijze schoon schip te maken. Daarna kun je een 'normale' organisatie opbouwen.

Alles wijst er wat mij betreft op dat Musk (ook) gaat slagen met Twitter.
pi_208578483
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 12:23 schreef Cracka-ass het volgende:

Alles wijst er wat mij betreft op dat Musk (ook) gaat slagen met Twitter.
Vertel.
pi_208578761
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 12:23 schreef Cracka-ass het volgende:
Het tegenovergestelde - anti hiërarchische woke - beleid heeft geleid tot een platgeslagen organisatie zonder überhaupt de mogelijkheid beslissingen te maken.
Poeh, is een vlakke organisatiestructuur nu ook al woke?!
pi_208578784
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2023 12:30 schreef YStec het volgende:

[..]
Vertel.
Zie mijn post omtrent de positieve cashflow die Twitter tracht te gaan behalen en zijn trackrecord wat betreft succesvolle ondernemingen die op lange termijn impactvol zijn voor de maatschappij. Musk weet keer op keer de juiste personen binnen te halen om er op termijn een succes van te maken. Dat dit met horten en stoten, en soms verkeerde beslissingen gaat (neem SpaceX) is meer dan logisch.

Als je het daar niet mee eens bent, wie zou volgens jouw wel geschikt zijn om zo'n platform winstgevend te maken? En waarom?
Ik krijg nog geld van je.
pi_208578798
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 12:23 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]
Dat laatste geldt natuurlijk voor alle succesvolle bedrijfsstructuren; de CEO is de baas.
Hoe kijk je aan tegen de rol van een RvC?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_208578838
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 12:23 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]
Dat laatste geldt natuurlijk voor alle succesvolle bedrijfsstructuren; de CEO is de baas.
Oh ja joh waarop baseer je deze extreme generalisatie?

quote:
Het tegenovergestelde - anti hiërarchische woke - beleid heeft geleid tot een platgeslagen organisatie zonder überhaupt de mogelijkheid beslissingen te maken. Vandaar ook de bizarre burnrate.
Het schizofrene anti-woke beleid dat Musk probeert lijkt de organisatie ook niet echt te helpen.

quote:
Om dat te fixen heb je tijdelijk iemand nodig om op brute wijze schoon schip te maken. Daarna kun je een 'normale' organisatie opbouwen.

Alles wijst er wat mij betreft op dat Musk (ook) gaat slagen met Twitter.
Dat er op lompe wijze gesnoeid is is duidelijk of dat zo'n geweldig resultaat heeft gehad valt nog te bezien.
Wat is volgens jou slagen met Twitter dan? Dat het nog meer waard wordt op de beurs dan Musk ervoor betaald heeft lijkt me zeker niet zo vanzelfsprekend.
pi_208578984
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 12:23 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]
Dat laatste geldt natuurlijk voor alle succesvolle bedrijfsstructuren; de CEO is de baas. Het tegenovergestelde - anti hiërarchische woke - beleid heeft geleid tot een platgeslagen organisatie zonder überhaupt de mogelijkheid beslissingen te maken. Vandaar ook de bizarre burnrate.

Om dat te fixen heb je tijdelijk iemand nodig om op brute wijze schoon schip te maken. Daarna kun je een 'normale' organisatie opbouwen.

Alles wijst er wat mij betreft op dat Musk (ook) gaat slagen met Twitter.
Er zijn bijzonder weinig platte organisaties en ook in platte organisaties kunnen moeilijke beslissingen genomen worden. Wat woke ermee te maken heeft ontgaat me, ik laat me graag informeren
pi_208579090
quote:
2s.gif Op woensdag 29 maart 2023 12:53 schreef Rnie het volgende:

[..]
Zie mijn post omtrent de positieve cashflow die Twitter tracht te gaan behalen en zijn trackrecord wat betreft succesvolle ondernemingen die op lange termijn impactvol zijn voor de maatschappij. Musk weet keer op keer de juiste personen binnen te halen om er op termijn een succes van te maken. Dat dit met horten en stoten, en soms verkeerde beslissingen gaat (neem SpaceX) is meer dan logisch.
Ik verwachtte al een terugblik op zijn eerdere ondernemingen. Je vergeet daar even bij te vermelden dat Musk daarvoor miljaren dollars aan overheidssubsidies heeft gekregen (in 2015 stond was dat al 4,9 miljard dollar, en dat bedrag is sindsdien alleen maar gegroeid). En natuurlijk ook dat zowel Tesla als SpaceX innovatief waren, met weinig concurrentie.

Daarentegen valt er voor Twitter geen subsidies te halen en is er volop concurrentie. Twitter is niet vergelijkbaar met zijn eerdere ondernemingen, dus dat hij daar succesvol was zegt helemaal niets. Verder gingen Tesla en SpaceX vooral om de producten, terwijl het bij Twitter nogal persoonlijk is. Je kunt met innovatieve producten goodwill kweken, maar je gedrag op social media kan dat allemaal beschadigen.

En je zegt dat hij "positieve cashflow tracht te gaan behalen". Dat komt dus neer op: tot op dit moment is er geen positief resultaat. Dat hij beloftes maakt en positief spreekt over zijn eigen shizzle lijkt me meer dan logisch, maar zolang het nog niet zover is is het allemaal afwachten. Aangezien Musk nogal radicaal uit de hoek kan komen en doet waar-ie zin in heeft, kan er heel wat gebeuren tussen *nu* en *volgende maand/kwartaal/periode/termijn*.

Wat in ieder geval wel een feit is, is dat Twitter niet alleen winst moet maken, maar meer dan 1 miljard dollar per jaar winst moet maken om de rente op de afgesloten leningen te betalen. Dus die discussie over "positieve cashflow" uit de mond van Musk is wel leuk, maar het is toekomstmuziek en het is - zover te zien is - niet genoeg.
pi_208579141
En Twitter is zoals ik het zie einde verhaal. Geen idee wanneer, geen idee hoelang het duurt voordat je de scheurtjes duidelijker ziet, maar het zal gewoon niet meer de "massa" aanspreken. Ik zie het niet winstgevend worden, en ik zie het verder alleen maar achteruithollen. Met polarisatie heb je vast op korte termijn een kleine winst, maar op de lange(re) termijn heb je een gedeelte van je users zo hard weggeduwd dat ze gewoon niet meer terug zullen komen. Wat daarbij dan dus mijns inziens absoluut niet helpt is dat het meer over de persoon gaat dan over de dienst zelf.

Maar goed. We zullen het zien.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2023 13:24:48 ]
pi_208579522
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2023 13:19 schreef YStec het volgende:
En natuurlijk ook dat zowel Tesla als SpaceX innovatief waren, met weinig concurrentie.
SpaceX weinig concurrentie? :D

quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2023 13:19 schreef YStec het volgende:
Wat in ieder geval wel een feit is, is dat Twitter niet alleen winst moet maken, maar meer dan 1 miljard dollar per jaar winst moet maken om de rente op de afgesloten leningen te betalen.
Hoe weet je dat? :')

Vooralsnog zie ik in jouw post weinig tot geen argumenten waarom Twitter "einde verhaal" is. Je beargumenteert het met "laten we maar afwachten", op een pessimistisch manier zonder echt enige reden van opgaaf (Musk doet gek op social media, is radicaal). Als jij het idee hebt dat Twitter WEL concurrentie hebt, dan heb je niet gekeken naar de userbase cijfers mbt soortgelijke social media platformen. Mastodon loopt leeg, op Post gebeurt geen hol en Jack Dorsey's project staat vooralsnog in de kinderschoenen. Wat betreft het achteruit hollen van de userbase is dus nagenoeg geen sprake van. De hype om over te stappen naar iets anders omdat Musk de personificatie van de duivel is, is allang weer over.

Iedereen die realistisch is, verwacht niet dat Twitter binnen 10 jaar 20x over de kop gaat. Het bedrijf was gewoon al jaren ziek en op den duur noodlijdend zonder ingrijpen. Jack Dorsey kon het namelijk niet (zie zijn verontschuldigingen naar de userbase). De kunst is om een gezond bedrijf met toekomstperspectief te hebben. Het hoeft niet 20x over de kop gaan om het labeltje "succesvol" te mogen dragen. Een gezond bedrijf is het belangrijkste en met de kennis van deze kwartalen lijkt het erop dat Twitter vooralsnog stabiel en gezond tracht te worden. Voor het eerst in jaren.

Dat je het niet eens bent met een poepsmiley qua communicatie, of een onderdeel in het blue abonnement is uiteraard voor jezelf. En dat snap ik enigszins ook wel. Maar vooralsnog zorgt het er niet voor dat users massaal weglopen. Ze hebben kritiek op Twitter....op Twitter. ;)
Ik krijg nog geld van je.
  woensdag 29 maart 2023 @ 14:47:47 #47
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_208580576
quote:
2s.gif Op woensdag 29 maart 2023 13:47 schreef Rnie het volgende:

[..]

SpaceX weinig concurrentie? :D
Hoeveel bedrijven zijn er die raketten bouwen? En hoeveel websites? Nogal een verschil :+
pi_208580586
quote:
2s.gif Op woensdag 29 maart 2023 13:47 schreef Rnie het volgende:
Een gezond bedrijf is het belangrijkste en met de kennis van deze kwartalen lijkt het erop dat Twitter vooralsnog stabiel en gezond tracht te worden. Voor het eerst in jaren.
Hebben we al echt cijfers om deze "kennis" te ondersteunen of is het nog steeds "iets wat Elon op twitter heeft lopen roepen"?

En met de kanttekening dat het een extra 13 miljard aan schuld heeft, toch? Of is dat ook al niet meer up to date? Ben wel benieuwd naar de cijfers.

Break even betekent dat hij dus ook zodanig heeft kunnen bezuinigen om die 1,4-1,5 miljard aan extra aflossing elk jaar te kunnen financieren? Dat zou wel heel interessant zijn.
  woensdag 29 maart 2023 @ 14:49:20 #49
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_208580599
quote:
2s.gif Op woensdag 29 maart 2023 13:23 schreef YStec het volgende:
En Twitter is zoals ik het zie einde verhaal. Geen idee wanneer, geen idee hoelang het duurt voordat je de scheurtjes duidelijker ziet, maar het zal gewoon niet meer de "massa" aanspreken. Ik zie het niet winstgevend worden, en ik zie het verder alleen maar achteruithollen. Met polarisatie heb je vast op korte termijn een kleine winst, maar op de lange(re) termijn heb je een gedeelte van je users zo hard weggeduwd dat ze gewoon niet meer terug zullen komen. Wat daarbij dan dus mijns inziens absoluut niet helpt is dat het meer over de persoon gaat dan over de dienst zelf.

Maar goed. We zullen het zien.
Hoe meer functies alleen voor betalende klanten zijn, hoe kleiner de userbase wordt. En hoe minder gebruikers een platform heeft, hoe minder relevant het wordt. Door zo hard in te zetten op Twitter Blue graaft de site imho z'n eigen graf.
pi_208581047
quote:
2s.gif Op woensdag 29 maart 2023 14:49 schreef Tijn het volgende:

[..]
Hoe meer functies alleen voor betalende klanten zijn, hoe kleiner de userbase wordt. En hoe minder gebruikers een platform heeft, hoe minder relevant het wordt. Door zo hard in te zetten op Twitter Blue graaft de site imho z'n eigen graf.
Het pushen van Blue is ook niet gek natuurlijk. Naast ads moet ergens geld verdiend worden, maar door de gratis versie in dit stadia zo ondergeschikt te maken aan blue, kan dit in mijn optiek de grootste valkuil van Twitter worden. Je moet een platform imo zo inrichten dat het voor een "gratis" gebruiker meer dan toegankelijk blijft. Je moet s'ochtends de app willen openen om door je dagelijkse nieuwsfeed met dito ads te willen scrollen. Waarom? Omdat je, zoals je al zei, je wel wereldwijde relevantie (en ads views) moet blijven houden. Door het dus expres vermijden van users zonder Blue in de For You tab is echt van de zotte. :N


Ik vermoed stiekem dat al deze aankondigingen gewoon een stukje fieldtesting van Twitter 2.0 is. Gewoon even kijken tot hoever ze de users kunnen afknijpen tot ze weglopen. Een eigen graf graven vind ik in dit stadia nog iets te hard van stapel.

Het loslaten van legacy blue wordt imo de grootste test :D
Ik krijg nog geld van je.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')