abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 1 mei 2023 @ 16:27:55 #51
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_208968946
twitter
  woensdag 10 mei 2023 @ 12:43:01 #52
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_209088402
Schokkend! Documentatie Rijksoverheid: 413 kinderen van gedupeerden toeslagenaffaire overleden

Officile documentatie van de Rijksoverheid wijst uit dat er 413 kinderen van gedupeerden van de toeslagenaffaire zijn overleden, waarvan 314 tussen de 0 en 5 jaar oud. Dit nieuws heeft voor veel opschudding gezorgd in politieke kringen en de samenleving als geheel.

Na een check, want ik kon het niet geloven, staat het toch echt in officile documentatie van de Rijksoverheid; hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat er 413(!) kinderen van de gedupeerden van de #toeslagenaffaire, waarvan 314(!) tussen de 0 en 5 jaar, overleden zijn?

Bron
https://www.rijksoverheid(...)eloperatie-toeslagen

chrome-extension://encfpfilknmenlmjemepncnlbbjlabkc/https://www.tweedekamer.nl/downloads/document?id=2023D18204

twitter


Absolute schande dit
pi_209088456
quote:
6s.gif Op woensdag 10 mei 2023 12:43 schreef ikweethetookniet het volgende:
Schokkend! Documentatie Rijksoverheid: 413 kinderen van gedupeerden toeslagenaffaire overleden

Officile documentatie van de Rijksoverheid wijst uit dat er 413 kinderen van gedupeerden van de toeslagenaffaire zijn overleden, waarvan 314 tussen de 0 en 5 jaar oud. Dit nieuws heeft voor veel opschudding gezorgd in politieke kringen en de samenleving als geheel.

Na een check, want ik kon het niet geloven, staat het toch echt in officile documentatie van de Rijksoverheid; hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat er 413(!) kinderen van de gedupeerden van de #toeslagenaffaire, waarvan 314(!) tussen de 0 en 5 jaar, overleden zijn?

Bron
https://www.rijksoverheid(...)eloperatie-toeslagen

chrome-extension://encfpfilknmenlmjemepncnlbbjlabkc/https://www.tweedekamer.nl/downloads/document?id=2023D18204

[ twitter ]

Absolute schande dit
jeugdzorg heeft er blijkbaar 413 te weinig uit huis geplaatst :'(
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_209088468
Wat een raar verhaal. Waar zijn die dan aan overleden?
  woensdag 10 mei 2023 @ 12:56:12 #55
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_209088607
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 12:46 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat een raar verhaal. Waar zijn die dan aan overleden?
Aan dingen waar kinderen aan overlijden lijkt me. Er gaan jaarlijks kinderen dood, ongeluk, ziekte... En dus ook bij de gedupeerden door de toeslagaffaire.
  woensdag 10 mei 2023 @ 12:56:22 #56
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_209088611
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 12:46 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat een raar verhaal. Waar zijn die dan aan overleden?
TT Onderzoek houden we tegen ;)
Nu weet je waarom :7
pi_209088646
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 12:46 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat een raar verhaal. Waar zijn die dan aan overleden?
Het totale aantal kinderen in de toeslagenaffaire wordt geschat op 70.000 waarvan er dus 413 zijn overleden. Dat is 0,6% van alle kinderen.

Per jaar sterven er ongeveer 1000 kinderen in Nederland, waarvan 60% in hun eerste levensjaar. Ik weet niet wat de periode van de toeslagenaffaire precies is, maar als het gaat om 10 jaar dan zouden er in die tijd circa 10.000 kinderen uit de hele populatie zijn gestorven.

Er zijn circa 3,3 miljoen kinderen in Nederland. Als we aannemen dat er in die periode van de toeslagenaffaire ongeveer 10.000 van deze kinderen zijn overleden dan zit je op 0,3%....

Wat dus wel een verschil is, maar dat kan ook komen door mijn brakke rekenmethode. Heel erg opvallend vind ik het dus niet per s.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_209088688
quote:
6s.gif Op woensdag 10 mei 2023 12:56 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
TT Onderzoek houden we tegen ;)
Nu weet je waarom :7
Anders ga jij even een enqute houden bij die ouders om te vragen waar hun kinderen aan zijn overleden.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_209088782
Andere methode: van de 70.000 toeslagenkinderen zijn er 314 gestorven tussen de 0-5 jaar.

Van alle kinderen die jaarlijks overlijden (1000) sterven er 600 in hun eerste levensjaar. In een periode van 10 jaar tijd sterven er dus zo'n 6000 zuigelingen. Er worden per jaar ongeveer 180.000 kinderen geboren, dus over een periode van 10 jaar zijn dat 1.800.000 miljoen kinderen. Hiervan sterft dus 0,3% in het eerste levensjaar.

Van de 70.000 toeslagenkinderen zijn er 0,45 procent gestorven tussen de 0 en de 5 jaar.

Nogmaals, het is dieptreurig maar ik vind de cijfers niet heel schokkend.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 10 mei 2023 @ 13:08:42 #60
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_209088799
quote:
6s.gif Op woensdag 10 mei 2023 12:43 schreef ikweethetookniet het volgende:
Schokkend! Documentatie Rijksoverheid: 413 kinderen van gedupeerden toeslagenaffaire overleden

Officile documentatie van de Rijksoverheid wijst uit dat er 413 kinderen van gedupeerden van de toeslagenaffaire zijn overleden, waarvan 314 tussen de 0 en 5 jaar oud. Dit nieuws heeft voor veel opschudding gezorgd in politieke kringen en de samenleving als geheel.

Na een check, want ik kon het niet geloven, staat het toch echt in officile documentatie van de Rijksoverheid; hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat er 413(!) kinderen van de gedupeerden van de #toeslagenaffaire, waarvan 314(!) tussen de 0 en 5 jaar, overleden zijn?

Bron
https://www.rijksoverheid(...)eloperatie-toeslagen

chrome-extension://encfpfilknmenlmjemepncnlbbjlabkc/https://www.tweedekamer.nl/downloads/document?id=2023D18204

[ twitter ]

Absolute schande dit
Houd toch op!
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  woensdag 10 mei 2023 @ 15:23:17 #61
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209090547
quote:
6s.gif Op woensdag 10 mei 2023 13:07 schreef Nielsch het volgende:
Andere methode: van de 70.000 toeslagenkinderen zijn er 314 gestorven tussen de 0-5 jaar.

Van alle kinderen die jaarlijks overlijden (1000) sterven er 600 in hun eerste levensjaar. In een periode van 10 jaar tijd sterven er dus zo'n 6000 zuigelingen. Er worden per jaar ongeveer 180.000 kinderen geboren, dus over een periode van 10 jaar zijn dat 1.800.000 miljoen kinderen. Hiervan sterft dus 0,3% in het eerste levensjaar.

Van de 70.000 toeslagenkinderen zijn er 0,45 procent gestorven tussen de 0 en de 5 jaar.

Nogmaals, het is dieptreurig maar ik vind de cijfers niet heel schokkend.
Zo was de wereld ook in paniek over het aantal zelfmoorden bij foxcon, schandaal werd daar over geroepen. Als je het ff doorrekende dan was het aantal zelfmoorden daar een kwart (als ik me goed herinner) van een vergelijkbare populatie in China.
Statistiek en rekenen is teveel moeite en moeilijk voor veel mensen.
  dinsdag 16 mei 2023 @ 21:40:16 #62
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209178957
de lopende zaken worden uit besteed aan externe commerciele partijen omdat de overheid het niet klaarspeelt om een oordeel te maken over een case

De overheid blijft iedere zaak juridisch maken , voor jaren lang zonder tot een oordeel te komen , terwijl de commerciele bemiddelaar MEER opstrijkt per geval dan de uiteindelijke compensatie aan de ouder
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_209179415
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 21:40 schreef michaelmoore het volgende:
de lopende zaken worden uit besteed aan externe commerciele partijen omdat de overheid het niet klaarspeelt om een oordeel te maken over een case

De overheid blijft iedere zaak juridisch maken , voor jaren lang zonder tot een oordeel te komen , terwijl de commerciele bemiddelaar MEER opstrijkt per geval dan de uiteindelijke compensatie aan de ouder
Nou meer opstrijken dan per ouder aan compensatie krijgt dat is nagenoeg onmogelijk.

Hier een optelsom van een bewezen en veroordeelde fraudeur die toch compensatie krijgt (je leest 't goed)

Als gedupeerde van de toeslagenaffaire had ze namelijk (1) recht op een bedrag van 30.000 euro, (2)bplus het kwijtschelden van al haar schulden bij de overheid (waaronder: studiefinanciering, belastingschulden en zorgverzekeringsschulden), (3) plus het wegstrepen van de schulden van de partner bij de overheid, (4) plus het overnemen van alle private schulden (zelfs (5) zakelijke schulden van het eigen bedrijf tot een bedrag van twee ton, niet meer, want anders wordt het illegale staatssteun volgens Europese regelgeving), (6) plus een bedrag van tussen de 2.000 en 10.000 euro per kind (afhankelijk van de leeftijd van het kind), (7) plus 10.000 euro compensatie voor de ex-partner (mochten ze inmiddels gescheiden zijn, dan krijgt de priester dus ook een bedrag), (8) plus compensatie van de ‘werkelijke schade’ (nader te bepalen), (9) plus hulp bij het emotioneel herstel, plus hulp van gemeenten bij bijvoorbeeld het vinden van werk of een woning.


Er is berekend en dit was begin 2022 dus het bedrag zal nu al wel tig keer hoger liggen dat elke toeslagouder ons in totaal 220.000 per stuk kost.
  dinsdag 16 mei 2023 @ 22:18:05 #64
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209179456
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 22:15 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Nou meer opstrijken dan per ouder aan compensatie krijgt dat is nagenoeg onmogelijk.

Hier een optelsom van een bewezen en veroordeelde fraudeur die toch compensatie krijgt (je leest 't goed)

Als gedupeerde van de toeslagenaffaire had ze namelijk (1) recht op een bedrag van 30.000 euro, (2)bplus het kwijtschelden van al haar schulden bij de overheid (waaronder: studiefinanciering, belastingschulden en zorgverzekeringsschulden), (3) plus het wegstrepen van de schulden van de partner bij de overheid, (4) plus het overnemen van alle private schulden (zelfs (5) zakelijke schulden van het eigen bedrijf tot een bedrag van twee ton, niet meer, want anders wordt het illegale staatssteun volgens Europese regelgeving), (6) plus een bedrag van tussen de 2.000 en 10.000 euro per kind (afhankelijk van de leeftijd van het kind), (7) plus 10.000 euro compensatie voor de ex-partner (mochten ze inmiddels gescheiden zijn, dan krijgt de priester dus ook een bedrag), (8) plus compensatie van de ‘werkelijke schade’ (nader te bepalen), (9) plus hulp bij het emotioneel herstel, plus hulp van gemeenten bij bijvoorbeeld het vinden van werk of een woning.


Er is berekend en dit was begin 2022 dus het bedrag zal nu al wel tig keer hoger liggen dat elke toeslagouder ons in totaal 220.000 per stuk kost.
toch kunnen al die schulden heel goed voortkomen uit de toeslagaffaire

ik zou niet weten wat er mis mee is


gewoon nagenoeg alle schulden die ontstaan zijn sinds de oneigenlijke brief van de belastingdienst, klaar,
volgende zaak

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 16-05-2023 22:48:00 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 16 mei 2023 @ 22:48:31 #65
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209179702
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 21:40 schreef michaelmoore het volgende:
de lopende zaken worden uit besteed aan externe commerciele partijen omdat de overheid het niet klaarspeelt om een oordeel te maken over een case

De overheid blijft iedere zaak juridisch maken , voor jaren lang zonder tot een oordeel te komen , terwijl de commerciele bemiddelaar MEER opstrijkt per geval dan de uiteindelijke compensatie aan de ouder
Waar komt dit vandaan? Als het waar is?

Teeeeeeeering wat slecht dit. Typisch NL en overheid weer.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 16 mei 2023 @ 23:00:51 #66
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209179835
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 22:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Waar komt dit vandaan? Als het waar is?

Teeeeeeeering wat slecht dit. Typisch NL en overheid weer.
was in nieuwsuur vananvond om 21:30 op 2

het regelen van de claims lijkt ook een drama te gaan worden, de ambtenaren komen niet tot een oordeel
.Het woord overeenkomst is een juridisch woord en dat blijkt een drempel te zijn voor ambtenaren

dus een overeenkomst komt er niet , in geen enkele zaak
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 17 mei 2023 @ 00:09:25 #67
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_209180190
Welgemeend sneu voor hen die dit niet verdienen. Dat mag nu best eens worden gezegd!

Het gaat helaas allemaal inderdaad minder soepel en voorspoedig dan aanvankelijk gedacht, dus probeert men creatief te zijn om deze pijnlijke case een hoopvolle wending te geven.



Vandaag 17:00 uur in Nieuwsuur: Kabinet heeft commercile partijen nodig bij afhandeling toeslagenschandaal

Echter, een beetje 'gezond wantrouwen' van hoger af is ook niet bepaald vreemd in een land waar velen de kluit belazer(d)en. Maar dat is zeker niet d reden waarom het een en ander helaas anders loopt dan eerder beoogd werd.

Tja, wat kan ik verder nog zeggen? Helaas wordt opnieuw geduld gevraagd van deze mensen, waarbij men van ganser harte hoopt dat het einde snel in zicht komt en men rijkelijk wordt gecompenseerd.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  woensdag 17 mei 2023 @ 09:55:17 #68
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209181944
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 23:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
was in nieuwsuur vananvond om 21:30 op 2

het regelen van de claims lijkt ook een drama te gaan worden, de ambtenaren komen niet tot een oordeel
.Het woord overeenkomst is een juridisch woord en dat blijkt een drempel te zijn voor ambtenaren

dus een overeenkomst komt er niet , in geen enkele zaak
:wtf:
Gaan we weer.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_209182004
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 15:23 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Zo was de wereld ook in paniek over het aantal zelfmoorden bij foxcon, schandaal werd daar over geroepen. Als je het ff doorrekende dan was het aantal zelfmoorden daar een kwart (als ik me goed herinner) van een vergelijkbare populatie in China.
Statistiek en rekenen is teveel moeite en moeilijk voor veel mensen.

Het lijkt mij eerder geen zin hebben om zelf iets uit te zoeken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_209182018
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 22:15 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Nou meer opstrijken dan per ouder aan compensatie krijgt dat is nagenoeg onmogelijk.

Hier een optelsom van een bewezen en veroordeelde fraudeur die toch compensatie krijgt (je leest 't goed)

Als gedupeerde van de toeslagenaffaire had ze namelijk (1) recht op een bedrag van 30.000 euro, (2)bplus het kwijtschelden van al haar schulden bij de overheid (waaronder: studiefinanciering, belastingschulden en zorgverzekeringsschulden), (3) plus het wegstrepen van de schulden van de partner bij de overheid, (4) plus het overnemen van alle private schulden (zelfs (5) zakelijke schulden van het eigen bedrijf tot een bedrag van twee ton, niet meer, want anders wordt het illegale staatssteun volgens Europese regelgeving), (6) plus een bedrag van tussen de 2.000 en 10.000 euro per kind (afhankelijk van de leeftijd van het kind), (7) plus 10.000 euro compensatie voor de ex-partner (mochten ze inmiddels gescheiden zijn, dan krijgt de priester dus ook een bedrag), (8) plus compensatie van de ‘werkelijke schade’ (nader te bepalen), (9) plus hulp bij het emotioneel herstel, plus hulp van gemeenten bij bijvoorbeeld het vinden van werk of een woning.


Er is berekend en dit was begin 2022 dus het bedrag zal nu al wel tig keer hoger liggen dat elke toeslagouder ons in totaal 220.000 per stuk kost.
Die 220.000 per ouder lijkt mij wat weinig
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_209182484
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2023 10:04 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Die 220.000 per ouder lijkt mij wat weinig
Ja?
Er zijn volgens mij na dat bedrag geen nieuwe toevoegingen of wijzigingen aan het compenseren meer toegevoegd (zou leiden tot vertragingen in de afwikkeling) dus dan zou het bedrag enigszins moeten kloppen. Dat over 7 jaar in 20230 nog steeds dossiers niet zijn afgerond is al enige tijd bekend.
Waar denk jij aan?
pi_209183764
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2023 10:50 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ja?
Er zijn volgens mij na dat bedrag geen nieuwe toevoegingen of wijzigingen aan het compenseren meer toegevoegd (zou leiden tot vertragingen in de afwikkeling) dus dan zou het bedrag enigszins moeten kloppen. Dat over 7 jaar in 20230 nog steeds dossiers niet zijn afgerond is al enige tijd bekend.
Waar denk jij aan?
oh zo, je bedoelt hetgeen een ouder kan krijgen? Ik dacht dat je het over de totale kosten had incl overheidskosten. Dan is het namelijk een veelvoud hiervan.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_209185867
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2023 12:43 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
oh zo, je bedoelt hetgeen een ouder kan krijgen? Ik dacht dat je het over de totale kosten had incl overheidskosten. Dan is het namelijk een veelvoud hiervan.
Ik heb het over de totale kosten. Wat begin vorig jaar in de tweede kamer is gecommuniceerd. Waarbij een grote post de vertragingen zijn omdat de tweede kamer elke keer weer iets nieuws bedenkt wat de BD weer moet meenemen
pi_209186090
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 12:46 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat een raar verhaal. Waar zijn die dan aan overleden?
Deze hele toestand wordt elke dag gekker en creatiever.

Sneu voor de mensen die werkelijk door dit alles in de problemen zijn gekomen, want dat schiet niet op.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  woensdag 17 mei 2023 @ 18:45:40 #75
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209187914
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2023 10:04 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Die 220.000 per ouder lijkt mij wat weinig
Dat weet je niet , als men daardoor failiet is gegaan en het huis heeft moeten verkopen en het bedrijf en de kindere zijn weggehaald, dan is de schade met 500.000 euro niet te vergoeden wat mij betreft

er zijn ook gevallen die nauwelijks schade hadden en toch 30.000 euro kregen

Het is de overheid die overal een puinzooi van maakt en geen enkele rekenschap afleggen wat ze met het belastinggeld doen
Die 28.000 miljoen voor het klimaat is ook absolute waanzin , die verdwijnt zo naar de maffia
in gebruikte tesla subsidies
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_209187930
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2023 18:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat weet je niet , als men daardoor failiet is gegaan en het huis heeft moeten verkopen en het bedrijf en de kindere zijn weggehaald, dan is de schade met 500.000 euro niet te vergoeden wat mij betreft

er zijn ook gevallen die nauwelijks schade hadden en toch 30.000 euro kregen

Het is de overheid die overal een puinzooi van maakt en geen enkele rekenschap afleggen wat ze met het belastinggeld doen
Die 28.000 miljoen voor het klimaat is ook absolute waanzin , die verdwijnt zo naar de maffia
in gebruikte tesla subsidies
Klopt het is dan ook een gemiddelde en dat bedrag is veelst te laag
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 17 mei 2023 @ 19:14:55 #77
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209188217
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2023 18:49 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Klopt het is dan ook een gemiddelde en dat bedrag is veelst te laag
kun je niet zo zeggen , zeker niet over een gemiddelde
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_209188433
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2023 19:14 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
kun je niet zo zeggen , zeker niet over een gemiddelde
Toch heb ik dat wel gedaan
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 18 mei 2023 @ 00:28:41 #79
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_209191890
twitter


:') :') :')
  donderdag 18 mei 2023 @ 09:48:14 #80
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209193402
quote:
ik ben zelf ook ambtenaar geweest en er is geen enkele druk om zaken af te wikkelen, onder het motto , hoe meer je doet , des te eerder kun je een fout maken, de ambtenaar die niets doet maakt geen fout,

, had van het begin af aan door een externe partij gedaan moeten worden ,
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 18 mei 2023 @ 09:52:58 #81
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209193437
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2023 09:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik ben zelf ook ambtenaar geweest en er is geen enkele druk om zaken af te wikkelen, onder het motto , hoe meer je doet , des te eerder kun je een fout maken, de ambtenaar die niets doet maakt geen fout,

, had van het begin af aan door een externe partij gedaan moeten worden ,
Heb een tijdlang projecten bij overheden gedaan.
Willen allemaal meevergaderen, presentaties van leveranciers zien, veel praten, veel vergaderen, maar als je dan uiteindelijk commitment wilt, dat men een beslissing genomen wordt, dan is iedereen weg want druk druk druk (met koffie drinken bij vergaderingen) en zie je een blaadje papier dwarrelen, hoor je de wind en komt er een tumbleweed voorbij.
Nooit meer overheid.
  donderdag 18 mei 2023 @ 09:54:25 #82
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209193453
Wat ik van collegas hoorde, directeur bij de belastingdienst had daarnaast een detacheringsbedrijf, iedereen die werd ingehuurd, liep via dat bedrijf.
  donderdag 18 mei 2023 @ 09:56:08 #83
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209193466
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2023 09:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Wat ik van collegas hoorde, directeur bij de belastingdienst had daarnaast een detacheringsbedrijf, iedereen die werd ingehuurd, liep via dat bedrijf.
was vandaag op het nieuws dat de belasting dienst ruim 200 mensen heeft lopen met schijnzelfstandigheid , gewoon het hele jaar door declareren per uur

dikke rekening van 12.000 euro schrijven iedere maand en gelijk betalen graag en met recht op zelfstandigen aftrek en de pensioen afdracht dat regelen ze zelf wel *O* , dus niet

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 18-05-2023 10:05:02 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 18 mei 2023 @ 09:59:36 #84
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209193491
Vriend van mij deed jarenlang entertainment op feesten, werd gevraagd door de belastingdienst, stuurde een offerte. Kreeg de vraag, kan het niet zwart.
Hij: NEE
  donderdag 18 mei 2023 @ 14:01:46 #85
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_209195988
Ongeloof in de Kamer: nog altijd 'informatiechaos' bij Financin en Belastingdienst :o :|W

Het bewaren en archiveren van informatie op het ministerie van Financin, de Belastingdienst en de Dienst Toeslagen schiet nog steeds ernstig tekort. Informatie wordt versnipperd bewaard, het overzicht ontbreekt en er wordt niet voldaan aan de regels van de archiefwet, blijkt uit onderzoek dat het ministerie zelf heeft laten uitvoeren. "Zeer zorgelijk", zeggen Kamerleden.

Informatie wordt tegen de regels in op allerlei plekken bewaard: onder meer in Outlook, andere mailboxen, privarchieven, berichtenapps en op netwerkschijven. 'Chaos, een rommel', zo wordt het door betrokkenen omschreven. Er wordt wel gewerkt aan verbetering, maar medewerkers merken daar in de praktijk nog weinig van.

Vaak is onbekend waar specifieke informatie wordt bewaard en beheerd. De 'informatiechaos', zoals de onderzoekers het noemen, wordt nog verder vergroot doordat nieuwe tools om informatie te beheren worden gelanceerd, maar medewerkers daar niet van op de hoogte worden gebracht.

Eind 2020 concludeerde de Kamercommissie die de toeslagenaffaire onderzoekt in het rapport 'Ongekend Onrecht' al dat er grote problemen zijn bij het bewaren en archiveren van informatie op het ministerie en bij de aangesloten diensten. "Dat heeft bij herhaling geleid tot en ernstige belemmering van het functioneren van bewindspersonen", zo luidt het oordeel.

Een bende
Oud-staatssecretaris van Financin Menno Snel kan daarover meepraten. Tegen de commissie verklaarde hij dat de informatiehuishouding op het ministerie 'echt gewoon een bende' was, en dat het hem vaak de grootste moeite kostte om informatie boven tafel te krijgen.

Op kritische vragen van de Tweede Kamer moest Snel het antwoord vaak schuldig blijven. Uiteindelijk kostte de toeslagenaffaire en de moeizame afhandeling ervan hem de kop. Ook nu – bijna tweeneenhalf jaar na het verschijnen van 'Ongekend Onrecht' – is het ministerie volgens de onderzoekers nog niet 'in control'.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)tingdienst-toeslagen

:') :') :')
Wat werkt er nog wel hier in dit land :?
pi_209196072
dit is toch niet te geloven, dit is echt erg
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  donderdag 18 mei 2023 @ 14:20:29 #87
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_209196203
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2023 14:08 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
dit is toch niet te geloven, dit is echt erg
Kan nog veel erger hoor ;)

Belastingdienst overtreedt eigen regels inhuur zzp'ers

De Belastingdienst, die moet beoordelen of bij de inhuur van zzp'ers sprake is van schijnzelfstandigheid, huurde zelf zzp'ers in terwijl dat voor dat werk eigenlijk niet mocht. De dienst overtrad hiermee de wet, die deze zelf hoort te handhaven. Dat concludeert de Rekenkamer in een rapport, waarin ze de fiscus een veeg uit de pan geeft.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)ving-ficus-zelf-fout

Veeg uit de pan van de Rekenkamer :o :') :')
  donderdag 18 mei 2023 @ 14:24:08 #88
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_209196239
Rechtsbijstand gedupeerde ouders in toeslagenaffaire nauwelijks op gang gekomen

Ouders die gedupeerd zijn geraakt door fouten bij de kinderopvangtoeslag hebben recht op kosteloze rechtshulp wanneer zij aanspraak willen maken op financieel herstel. Deze rechtsbijstand blijkt in 2022 nog nauwelijks op gang gekomen. Hoewel de meeste ouders die zich aanmelden voor juridische hulp snel aan een advocaat worden gekoppeld, zijn er vorig jaar nauwelijks rechtsbijstandszaken afgewikkeld. Dat heeft vooral te maken met vertragingen bij de uitvoeringsorganisatie die gedupeerde ouders moet compenseren.

Naar de rapporten
In totaal hebben 59.000 ouders zich gemeld bij de Uitvoeringsorganisatie Herstel Toeslagen (UHT). Op basis van een eerste toets ontvangen gedupeerde ouders relatief snel een tegemoetkoming van
30.000. Bij de vervolgstappen lopen de zaken echter grote vertraging op. Na de eerste toets volgt een zogeheten integrale beoordeling, waarna een commissie bepaalt welke schade de gedupeerde ouders werkelijk hebben geleden. Bij elk besluit hebben ouders de mogelijkheid een bezwaarschrift in te dienen. Net als in 2021 overschrijdt de UHT in 2022 beoordelingstermijnen en de termijnen voor de afhandeling van bezwaarschriften. Vanwege deze overschrijdingen hebben ruim 20.000 ouders de UHT in 2022 in gebreke gesteld.

Advocaten die gedupeerde ouders bijstaan, worden door de vertragingen bij de UHT belemmerd in hun werk en geven aan gefrustreerd te zijn over de handelswijze bij de UHT. Zo krijgen zij benodigde dossiers niet op tijd of incompleet aangeleverd. Daarnaast komt er meer werk bij de advocaten terecht, bijvoorbeeld omdat de UHT beoordelingstermijnen van zaken overschrijdt en daarvoor in gebreke gesteld kunnen worden.

Het is onduidelijk of alle ouders die behoefte hebben aan rechtsbijstand worden geholpen. Van de 59.000 ouders die zich hebben gemeld voor compensatie bij de UHT, hebben 7.745 ouders tot eind 2022 gebruik gemaakt van de regeling voor juridische hulp. Tot en met 2022 is 4 miljoen van de 31 miljoen voor de subsidieregeling uitgegeven. De opzet van de subsidieregeling voor rechtshulp is volgens de Algemene Rekenkamer toereikend. Over de kwaliteit van de rechtsbijstand kan de Rekenkamer geen oordeel geven, omdat er nog nauwelijks rechtsbijstandszaken zijn afgerond.

https://www.rekenkamer.nl(...)ijks-op-gang-gekomen

Nog iets wat niet werkt :|W
pi_209196583
quote:
6s.gif Op donderdag 18 mei 2023 14:20 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
Kan nog veel erger hoor ;)

Belastingdienst overtreedt eigen regels inhuur zzp'ers

De Belastingdienst, die moet beoordelen of bij de inhuur van zzp'ers sprake is van schijnzelfstandigheid, huurde zelf zzp'ers in terwijl dat voor dat werk eigenlijk niet mocht. De dienst overtrad hiermee de wet, die deze zelf hoort te handhaven. Dat concludeert de Rekenkamer in een rapport, waarin ze de fiscus een veeg uit de pan geeft.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)ving-ficus-zelf-fout

Veeg uit de pan van de Rekenkamer :o :') :')
zag net reclame over dekbedovertrek. Sterk afgeprijsd, maar alsnog duurder dan mijn dekbed.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  donderdag 18 mei 2023 @ 18:49:48 #90
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209198675
quote:
6s.gif Op donderdag 18 mei 2023 14:01 schreef ikweethetookniet het volgende:
Ongeloof in de Kamer: nog altijd 'informatiechaos' bij Financin en Belastingdienst :o :|W

Het bewaren en archiveren van informatie op het ministerie van Financin, de Belastingdienst en de Dienst Toeslagen schiet nog steeds ernstig tekort. Informatie wordt versnipperd bewaard, het overzicht ontbreekt en er wordt niet voldaan aan de regels van de archiefwet, blijkt uit onderzoek dat het ministerie zelf heeft laten uitvoeren. "Zeer zorgelijk", zeggen Kamerleden.

Informatie wordt tegen de regels in op allerlei plekken bewaard: onder meer in Outlook, andere mailboxen, privarchieven, berichtenapps en op netwerkschijven. 'Chaos, een rommel', zo wordt het door betrokkenen omschreven. Er wordt wel gewerkt aan verbetering, maar medewerkers merken daar in de praktijk nog weinig van.

Vaak is onbekend waar specifieke informatie wordt bewaard en beheerd. De 'informatiechaos', zoals de onderzoekers het noemen, wordt nog verder vergroot doordat nieuwe tools om informatie te beheren worden gelanceerd, maar medewerkers daar niet van op de hoogte worden gebracht.

Eind 2020 concludeerde de Kamercommissie die de toeslagenaffaire onderzoekt in het rapport 'Ongekend Onrecht' al dat er grote problemen zijn bij het bewaren en archiveren van informatie op het ministerie en bij de aangesloten diensten. "Dat heeft bij herhaling geleid tot en ernstige belemmering van het functioneren van bewindspersonen", zo luidt het oordeel.

Een bende
Oud-staatssecretaris van Financin Menno Snel kan daarover meepraten. Tegen de commissie verklaarde hij dat de informatiehuishouding op het ministerie 'echt gewoon een bende' was, en dat het hem vaak de grootste moeite kostte om informatie boven tafel te krijgen.

Op kritische vragen van de Tweede Kamer moest Snel het antwoord vaak schuldig blijven. Uiteindelijk kostte de toeslagenaffaire en de moeizame afhandeling ervan hem de kop. Ook nu – bijna tweeneenhalf jaar na het verschijnen van 'Ongekend Onrecht' – is het ministerie volgens de onderzoekers nog niet 'in control'.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)tingdienst-toeslagen

:') :') :')
Wat werkt er nog wel hier in dit land :?
hat is ook de schuld van de ambtenaren zelf
het bezit van de informatie is macht en macht is een middel voor een hogere beloning , leer mij wat
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 19 mei 2023 @ 17:47:49 #91
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_209209303
twitter
  maandag 22 mei 2023 @ 19:30:30 #92
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_209243232
Rutte beloofde verbetering, maar wr verschijnen pijnlijke toeslagen-documenten

Opnieuw komen documenten boven water waaruit blijkt dat in een vroeg stadium aan de bel is getrokken over de toeslagenaffaire. In de zomer van 2019 kreeg toenmalig staatssecretaris Menno Snel een alarmerende waarschuwingsmail. Maar daar werd toen niets mee gedaan, en het geven van compensatie aan gedupeerden werd uitgesteld.

Het is de derde keer in een halfjaar tijd dat bekend wordt dat er documenten zijn die niet zijn gedeeld met de Tweede Kamer en de parlementaire ondervragingscommissie, ondanks de officile 'vorderingen' van die commissie. Een schande, vindt Kamerlid Pieter Omtzigt: "Dit is geen manier om de regering te controleren."

Spoedmail aan secretaresse

"Vertrouwelijk spoed!" luidt de titel van de mail die 5 juni 2019 verscheen in de inbox van de secretaresse van Menno Snel. De D66'er was destijds staatssecretaris van Financin. De afzender van de mail is Eva Gonzlez Prez, een advocaat die gedupeerde ouders bijstaat. Ze wilde Snel waarschuwen voor de ernst en omvang van het probleem en stuurde haar volledige correspondentie met de Belastingdienst door. Maar op het bericht kwam nooit antwoord.

Staatssecretaris Aukje de Vries (Toeslagen) heeft vorige week op de avond voor Hemelvaartsdag nog meer documenten openbaar gemaakt, waaronder mails aan Jaap Uijlenbroek, de toenmalige baas van de Belastingdienst. In die mails wordt duidelijk uitgelegd dat gedupeerden niet worden gehoord, en dat er sinds 2017 niets is gedaan met het voorstel van de Nationale Ombudsman om mensen te compenseren.

Mail bewust achtergehouden?

Dus rijst de vraag: waarom hebben ambtenaren destijds niets gedaan met het bericht van Prez? Volgens Omtzigt kan het niet anders dat de hoge ambtenaren de mail bewust hebben achtergehouden. Hij ziet het als nieuw bewijs dat slachtoffers van de toeslagenaffaire veel eerder geholpen konden worden. "Als de Belastingdienst en het ministerie van Financin eerder hadden gehandeld waren ze jaren eerder begonnen met schadeherstel en waren we nu veel verder geweest."

Staatssecretaris De Vries zegt in een Kamerbrief dat het kabinet het "betreurt" dat alweer relevante documenten opduiken waarover de Kamer niet is genformeerd. Volgens haar is er "nog geen compleet beeld" waarom de stukken niet eerder boven tafel kwamen. Dat wordt nu verder onderzocht.

NOS op 3 legde de toeslagenaffaire twee jaar terug uit in deze video:

Toeslagenaffaire. De ellende uitgelegd.Toeslagenaffaire. De ellende uitgelegd.
De parlementaire ondervragingscommissie kinderopvangtoeslag deed in 2020 onderzoek naar het toeslagenschandaal en had daarvoor alle beschikbare documenten moeten ontvangen. Maar nu, twee jaar later, komen opnieuw stukken naar boven die niet zijn gedeeld. Omtzigt: "Een parlementaire enqute is het zwaarste instrument dat je als Kamer hebt. Als je daar al niet je informatie krijgt, denk je dat je het dan wel krijgt na Kamervragen?"

Meineed

Eind vorig jaar werd bekend dat de rijksrecherche een onderzoek is gestart naar meineed bij de parlementaire ondervragingscommissie. Hoge ambtenaren van de Belastingdienst en het ministerie van Financin hebben tijdens verhoren mogelijk niet de (volledige) waarheid verteld. Bijvoorbeeld over het memo-Palmen van een interne juriste, die in 2017 intern ook al aandrong op compensatie. Haar memo bleef lang geheim.

En hoge ambtenaar van Toeslagen verklaarde na de publicatie van het rapport van de enqutecommissie dat de politieke en ambtelijke leiding toen wisten dat er geen compensatie zou komen voor gedupeerden. "Er hebben gesprekken plaatsgevonden", zei de ambtenaar destijds. "Alles is besproken en met instemming gevolgd door de toenmalige directeur-generaal en de staatssecretaris." Ook hierover bestaat nog steeds geen duidelijkheid.

Parlementarirs vragen zich af wat ze nog kunnen doen om ambtenaren te dwingen alle informatie te leveren. Kamerleden Inge van Dijk (CDA) en Renske Leijten (SP) lieten een juridische analyse maken en de conclusie luidt: de Kamerleden hebben geen poot om op te staan, want bewindspersonen kunnen niet strafrechtelijk vervolgd worden. Ze kunnen alleen naar huis worden gestuurd door het parlement.

Nog meer documenten

Ook met het openbaren van de mails van Prez uit 2019 is de onderste steen nog niet boven in het toeslagenverhaal. In een brief schrijft staatssecretaris De Vries dat er nog meer documenten zijn opgedoken, maar dat die nog niet zijn vrijgegeven. "Hier wordt momenteel aan gewerkt." Dus is de hoofdvraag nog altijd niet beantwoord: wie wist wat en wanneer?

Inmiddels is een nieuwe parlementaire enqute in het leven geroepen. Die gaat over fraudebeleid, en moet onderzoeken op welke manier de overheid omgaat met fraudemeldingen en dienstverlening aan burgers.

Dinsdag debatteert de Tweede Kamer opnieuw met het kabinet over de afhandeling van het toeslagenschandaal.

Politiek duider Nynke de Zoeten:
"Opnieuw blijkt dat niet is geluisterd naar signalen van allerlei buitenstaanders. En dat de problematiek bekend was tot aan het niveau van de staatssecretaris.

Het is heel frustrerend voor de Kamer dat die informatie maar druppelsgewijs naar boven komt. Voor het kabinet is het pijnlijk dat het juist nu bekend wordt, want dinsdag moet Rutte in de Tweede Kamer verantwoording afleggen over de afhandeling van de toeslagenaffaire. En hij had bij de val van het vorige kabinet beloofd informatievoorziening aan de Kamer te verbeteren en snel over te gaan tot compensatie. Beide is nog steeds niet op orde."

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)toeslagen-documenten


:( :r
  maandag 22 mei 2023 @ 20:41:26 #93
79212 kaputwiehund
einfach irre
pi_209244381
Mevrouw Gonzales Perez heeft een twijfelachtige dubbelrol in deze hele zaak. Ze vertegenwoordigt een behoorlijk aantal "gedupeerden". Echter in die tijd waren dat allemaal clinten van het gastouderbureau van haar man dat de aandacht van de Belastingdienst had. Die is weliswaar vrijgesproken van Fraude wegens gebrek aan bewijs, maar iedereen die een blik werpt op dat dossier ziet en voelt dat daar de grenzen ver opgerekt werden.
Zu hause ist alles besser
pi_209246463
dit is toch niet te geloven, dit is echt erg
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  dinsdag 23 mei 2023 @ 00:13:51 #95
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209246563
quote:
Met alles wat je leest, is dit wel weer bizar ja.

Wat een complete idioten daar in het kabinet. Crimineel om zo met het volk om te gaan.
Ongelofelijk.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 23 mei 2023 @ 20:14:52 #96
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_209256366
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 00:13 schreef Red_85 het volgende:
Met alles wat je leest, is dit wel weer bizar ja.
Wat een complete idioten daar in het kabinet. Crimineel om zo met het volk om te gaan.
Ongelofelijk.
:{w Het kan nog veel erger ;)

Geduld Tweede Kamer over afhandelen toeslagenaffaire raakt op: 'We zijn het zat'

Het geduld van de Tweede Kamer begint helemaal op te raken omdat de afhandeling van de toeslagenaffaire nog altijd tergend langzaam gaat. Premier Mark Rutte moest in de Tweede Kamer uitleggen waarom het niet sneller kan. "Het duurt gewoon te lang, we zijn het zat."

Oppositiepartijen in de Tweede Kamer hebben geen goed woord over voor de manier waarop het kabinet gevolg heeft gegeven aan een bikkelhard rapport over het schandaal rond de kinderopvangtoeslag, dat eind 2020 verscheen. Van de beloftes die premier Mark Rutte destijds deed, is maar weinig terechtgekomen, vinden Kamerleden van diverse politieke kleuren.

In het huidige tempo kost het nog jaren voordat alle zaken helemaal zijn afgehandeld.

Verkooptrucje van het kabinet
"Er waren best mooie dingen beloofd", zegt SP’er Renske Leijten. Maar de ruimhartige compensatie voor gedupeerde ouders is vastgelopen en de toegezegde versimpeling van regels, bedoeld om herhaling van het toeslagendebacle te voorkomen, laat op veel terreinen nog op zich wachten. Leijten spreekt van 'een verkooptrucje' van het kabinet. "Er verandert uiteindelijk aan de balie voor mensen niks."

Nog altijd onder de maat
Partijloos Kamerlid Pieter Omtzigt valt er vooral over dat het informatiebeheer bij de Rijksoverheid en de informatievoorziening aan de Tweede Kamer nog altijd onder de maat zijn. "Wij kunnen als Kamer ons werk zo niet doen. Als onze informatie niet klopt, dan nemen wij foute besluiten." Dat geldt volgens Omtzigt ook voor bijvoorbeeld de Belastingdienst of het UWV. Als daar de informatie niet klopt, 'dan zijn burgers rechteloos'.

DENK-Kamerlid Stephan van Baarle richt zijn pijlen op Rutte zelf. "Waarom zit deze man er eigenlijk nog?", vraagt hij zich af. Ook hij wijst op de grote beloftes die de premier deed nadat zijn vorige kabinet om het toeslagenschandaal was afgetreden. "Mensen die onder druk staan, beloven gouden bergen", zegt Van Baarle. Maar ook hij stelt vast dat daar nog maar weinig van is waargemaakt. "Als het u niet lukt, mijnheer Rutte, vertrek dan."

Moeite met rol Rutte
Ook BBB-leider Caroline van der Plas heeft moeite met de rol van Rutte, die volgens haar 'ouwe wijn in nieuwe zakken' heeft verkocht. "Ik weet niet meer wat ik met deze minister-president aan moet." PvdA-leider Attje Kuiken wijst erop dat het evenmin haar keuze was dat Rutte na de val van zijn kabinet terugkeerde als premier. Maar zij gelooft niet dat ouders er iets mee opschieten als hij nog een keer opstapt.

Meerdere Kamerleden zijn woest over de onthulling door RTL Nieuws dat de dienst Toeslagen achter de schermen afspraken probeerde te maken met rechters over het oprekken van beslistermijnen. "Waarom is daar tijd voor en niet voor het uitvoeren van de wet?", wil Leijten weten. "Schaamteloos", oordeelt Van Baarle. "Hoe haal je het in je hoofd!" aldus Omtzigt.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)e-rutte-tweede-kamer
  dinsdag 23 mei 2023 @ 20:15:51 #97
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
  dinsdag 23 mei 2023 @ 20:18:30 #98
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_209256438
Dienst Toeslagen overlegde achter de schermen met rechtbanken over beslistermijn. :o :o :o

De Dienst Toeslagen heeft geprobeerd om achter de schermen afspraken te maken met de rechterlijke macht over de beslistermijn in toeslagenzaken. Volgens deskundigen schaadt dit de rechtsbescherming van gedupeerden. "Dat moet je niet in achterkamertjes bespreken zonder dat de procederende toeslagenouder hier weet van heeft." Ook Kamerleden vinden dit 'onbegrijpelijk' en zeggen dat dit het vertrouwen nog verder aantast.

Er melden zich veel meer mensen als gedupeerde dan verwacht. In veel gevallen lukt het niet zaken binnen de wettelijke termijn af te handelen. In het voorjaar van 2021 wordt al duidelijk dat dit een groeiend probleem is, blijkt uit interne documenten van het ministerie van Financin die zijn vrijgegeven met een beroep op de Wet open overheid (Woo).

Financile consequenties
Gedupeerden die naar de rechter stappen omdat hun zaak niet binnen de wettelijke termijn kan worden afgehandeld, hebben vaak recht op een dwangsom. In interne memo's wordt grote zorg uitgesproken over de 'enorme financile consequenties' die dit kan hebben. De zaken stapelen zich op. Als alle gedupeerden een zogenaamd 'beroep niet-tijdig' indienen, dan kan dat de schatkist 750 miljoen euro kosten, zo waarschuwen ambtenaren.

In maart 2022 is het aantal zaken waarbij de integrale beoordeling niet binnen de wettelijke termijn kan worden afgehandeld al opgelopen tot 12.500. Geopperd wordt om in overleg te treden met de rechterlijke macht om de beslistermijn op te rekken. "Anders gaat het echt mis", waarschuwt een ambtenaar in een interne mail. "Belangrijk dat rechterlijke macht een rele termijn oplegt."

Grote belasting
Een eerste overleg met bestuursrechters over deze kwestie vindt plaats in juni. In de voorbereiding houdt de Uitvoeringsdienst Herstel Toeslagen (UHT) de rechterlijke macht voor dat een 'zorgvuldige beslissing' nu eenmaal tijd kost. En waarschuwt dat rechtbanken zullen worden overspoeld met zaken van gedupeerden die een dwangsom eisen als er niets verandert aan de beslistermijn. "Wij kunnen ons voorstellen dat dit tot een grote belasting van de capaciteit van de rechtbanken zal leiden."

Een woordvoerder van Toeslagen zegt dat tijdens dergelijk overleg alleen procedurele kwesties worden besproken. Volgens notulen die vorige week zijn vrijgegeven vraagt de UHT de rechtbanken formeel alleen om een 'uniforme' beslistermijn. Maar de boodschap is duidelijk: het is in het belang van zowel de UHT als de rechtbanken als die termijn wordt opgerekt.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)rmijn-toeslagenzaken

:( rechtstaat in Nederland :N :( :(
  dinsdag 23 mei 2023 @ 20:19:42 #99
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_209256461
https://www.rijksoverheid(...)-rechtbank-rotterdam

Gespreksverslagen vinden we hier ;)
  dinsdag 23 mei 2023 @ 20:24:54 #100
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209256546
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 00:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Met alles wat je leest, is dit wel weer bizar ja.

Wat een complete idioten daar in het kabinet. Crimineel om zo met het volk om te gaan.
Ongelofelijk.
en dan snel iedereen die ooit een brief betreffende kinderopvangtoeslag heeft gekregen snel 30.000 euro geven , is wel het ergste staaltje van zinloze geldsmijterij zonder dat het iets oplost

het geld is in de echte gevallen direct naar de deurwaarder gegaan en de mensen die geen enkel probleem hadden vieren feest
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')