abonnement Unibet Coolblue
  zondag 26 maart 2023 @ 12:16:49 #1
490410 Dr8gonOfLife
#VaccinatieschadeAwareness
pi_208541935
Wat we al wisten word nu officieel bevestigd in België.

quote:
Drie jaar geleden werd de eerste lockdown in ons land afgekondigd, het begin van een heel moeilijke periode. In "De zevende dag" is teruggeblikt op 3 jaar pandemie. Wat hebben we goed gedaan? Wat hadden we anders moeten aanpakken? Infectioloog Erika Vlieghe en voormalig Vlaams minister van Welzijn Wouter Beke (CD&V) beantwoordden in de studio de vragen van kijkers.

"Er zijn heel wat mensenrechten geschonden in bepaalde periodes, maar dat is ook normaal", zegt Kati Verstrepen, voorzitter van de Liga voor de Mensenrechten. "We zaten daar constant in dilemma's (tussen vrijheid en veiligheid, red.) en dat was daar in extreme mate het geval."

Dat er in het begin ministeriële besluiten zijn genomen, is normaal. Maar het heeft veel te lang geduurd

Kati Verstrepen, voorzitter Liga voor Mensenrechten
De mensen moesten beschermd worden tegen het coronavirus en daarvoor waren er maatregelen nodig, "maar met die maatregelen werden een hele reeks grondrechten geschonden zoals het recht op vrij bewegen, het recht op vereniging, op onderwijs enz. Het evenwicht was zoek".

Verstrepen snapt dat dit evenwicht er in het begin niet was. "We hadden toen ook enkel een regering in lopende zaken en we hadden geen pandemiewet, enkel een rampenwet. Het was dus logisch dat er in het begin ministeriële besluiten genomen zijn, maar dat heeft veel te lang geduurd."

Een parlementair debat had de handhaving achteraf veel makkelijker gemaakt

Er had veel vroeger een parlementair debat moeten komen, wat het draagvlak voor maatregelen had kunnen verhogen, zegt Verstrepen: "Dat het parlement (en dus de democratie) buitenspel is gezet, heeft twee nadelen. Mensen hebben het debat niet gehoord dat voorafgaat aan bepaalde maatregelen."

"Er wordt dan heel warrig gecommuniceerd - denk aan de powerpoint van (toenmalig premier) Wilmès, iets wat niemand zal vergeten", gaat ze voort. "De mensen ontvangen ook tegenstrijdige berichten: de ene minister zegt dit, de andere dat. Mensen weten niet meer waarom sommige dingen niet of wel nog mogen. Dat had de handhaving achteraf ook veel makkelijker gemaakt."

Beke: "Soms te harde beslissingen genomen"
Wouter Beke geeft toe dat er soms te harde beslissingen zijn genomen. Op de vraag wat hij nu anders zou doen, antwoordt hij: "Het beperken van het aantal mensen op een begrafenis, bijvoorbeeld. Dat is iets wat er ongelooflijk hard heeft ingehakt, want mensen kunnen maar één keer afscheid nemen. Die maatregel is wat mij betreft veel te hard geweest."

De pandemiewet kwam er uiteindelijk in februari 2021, bijna een jaar na de eerste lockdown. Volgens Wouter Beke zal die voor de toekomst een verbetering betekenen. Hij zegt ook dat het ontbreken van een pandemiewet niet betekende dat er geen debat was in het parlement.

"Ik herinner me bijvoorbeeld een debat om mensen met onderliggende aandoeningen prioritair te vaccineren", zegt Beke. "Op dat plan is toen ook veel kritiek gekomen, wat met de privacy te maken had, terwijl we gewoon mensen wilden beschermen en hen zo sneller hun vrijheid teruggeven."

Minister van Volksgezondheid Frank Vandenbroucke (Vooruit) liet in "De zevende dag" ook weten dat er hoe dan ook een onafhankelijke evaluatie komt van het coronabeleid. De internationale denktank OESO moet die evaluatie maken. "Ik verwacht een zeer kritisch onderzoek over alles wat met covid te maken had", zegt hij daarover. Hij verwacht de resultaten "liefst voor de verkiezingen". "Laat de kritiek maar komen, ik wil dat we paraat staan voor volgende crisissen."
https://www.vrt.be/vrtnws(...)a-in-de-zevende-dag/
Alleen samen krijgen we de overheid onder controle. 💓
Lockdowndoden in onze mind 💗 Love naar alle vaccinatieslachtoffers 💕 💞
Liefde & Vrijheid ❤️
#NooitMeerLockdowns #QRGaatTeVer #WakeUpThinkFree 💔
pi_208541988
Ah Dr8gonOfLife heeft weer een nieuwsbericht gevonden over lockdowns.

De eerste coronagolven waren nu eenmaal een dreigende situatie (vooral voor ouderen en kwetsbaren), dus daar is ook grootschalig op gereageerd. Niet allemaal netjes, maar het alternatief was ook niets.

Ah, ongeveer zoals hier omschreven:

quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 12:16 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
"Er zijn heel wat mensenrechten geschonden in bepaalde periodes, maar dat is ook normaal", zegt Kati Verstrepen, voorzitter van de Liga voor de Mensenrechten. "We zaten daar constant in dilemma's (tussen vrijheid en veiligheid, red.) en dat was daar in extreme mate het geval."
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 26 maart 2023 @ 12:22:17 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208541998
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 10:48 schreef CoolGuy het volgende:
Doe wat aan je obsessie.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208542074
Allereerst echt bizar dat het al weer drie jaar geleden is dat de pandemie begon, het lijkt alsof wij collectief een aantal jaar hebben geskipped en ineens in 2023 zijn beland.

Los daarvan is het makkelijk om achteraf te praten. De illusie dat een regering alwetend is en in een unieke situatie als een wereldwijde pandemie louter goede besluiten neemt is onwaarschijnlijk.

Dat gezegd hebbende steekt een aantal zaken mij wel. De discussie rondom het nut van niet medische mondkapjes bijv. is in die tijd nooit voldoende gevoerd. Mensen liepen met stoffen mondkapjes rond en pretendeerden veiliger te zijn dan mensen zonder mondkapje. Dit terwijl er had moeten worden ingestoken op goede mondkapjes of thuisblijven. Dit soort rare situaties speelden wappies in de kaart.

Over de avondklok en het alcoholslot wordt ook te weinig gesproken in deze discussie. Het nut hiervan t.o.v. de impact staat niet in verhouding. Het was een keiharde maatregel waarvan je over de laatste nog kunt filosoferen wat de beredenering erachter was.

Ten slotte de manier hoe wij met vaccineren zijn omgegaan vind ik schrijnend. Politici maar ook medici in de media hebben de plank structureel misgeslagen. Het is geen idee of concept dat vaccins werken, vaccins werken punt. Dat er een grote groep mensen was die overweldigend waren door de pandemie, de snelheid van maatregelen, inbreuk op hun autonomie en vervolgens verdwaasd waren over het nemen van vaccins had serieus moeten worden genomen. In ons aller belang. In plaats daarvan zijn er zoveel polariserende mensen geweest aan beide zijden. Dorpsgek Engel met Baudet enerzijds en Hugo de Jonge en Bruls anderzijds. Vaccins leiden tot autisme en de dood en vaccins zorgen voor het verdwijnen van Covid. Beide gestoeld op leugens en schadelijk op de lange termijn, iets wat we zien bij de HPV vaccinatie.

Ik zou het persoonlijk zeer waarderen als beide polen eens eerlijk toegeven dat zij het fout hadden in de stress van de pandemie. Maar dat zal wel ijdele hoop zijn.
pi_208542129
quote:
"Er zijn heel wat mensenrechten geschonden in bepaalde periodes, maar dat is ook normaal", zegt Kati Verstrepen, voorzitter van de Liga voor de Mensenrechten.
Nee, dat is niet normaal.

quote:
"We zaten daar constant in dilemma's (tussen vrijheid en veiligheid, red.) en dat was daar in extreme mate het geval."
Het is jullie dilemma helemaal niet.

quote:
Kati Verstrepen, voorzitter Liga voor Mensenrechten
De mensen moesten beschermd worden tegen het coronavirus en daarvoor waren er maatregelen nodig, "maar met die maatregelen werden een hele reeks grondrechten geschonden zoals het recht op vrij bewegen, het recht op vereniging, op onderwijs enz. Het evenwicht was zoek".
Dat zijn nogal wat aannames. Wie zegt dat mensen door de overheid tegen zichzelf beschermd moesten worden? En waren die maatregelen nodig, noodzakelijk? Dat kan alleen als ze zin hebben.

Nee, het gaat helemaal niet om evenwicht. Mensenrechten en grondrechten zijn geen onderdeel van jullie afweging. Dat zijn geen dingen die je meeneemt in je besluitvorming, dat is het kader waarbinnen je besluiten mag nemen. Nee, als er geen noodtoestand is, en die was er niet, dan blijf je daarbinnen. Als er wel een noodtoestand is neem je grondrechteninbrekende maatregelen uitsluiten om die toestand van nood zsm te beeindigen.

Met zulke mensenrechtenactivisten heb je geen dictators meer nodig.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_208542187
Totdat zo'n wappie ineens geen bedje heeft in het ziekenhuis.
pi_208542202
Wappie verzameltopic
Sicker than your average.
pi_208542234
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 12:32 schreef Weltschmerz het volgende:
Als er wel een noodtoestand is neem je grondrechteninbrekende maatregelen uitsluiten om die toestand van nood zsm te beeindigen.
Om te beginnen gaat dit over België.

Maar eh, ongeveer iedereen was het er begin 2020 over eens dat het een noodtoestand was hoor. Zelfs Baudet pleitte toen voor meer en strengere maatregelen.
pi_208542365
Heb je al psychische hulp gezocht voor je obsessieve dwangsstoornis?
  zondag 26 maart 2023 @ 12:56:06 #10
490410 Dr8gonOfLife
#VaccinatieschadeAwareness
pi_208542411
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 12:52 schreef Jaeger85 het volgende:
Heb je al psychische hulp gezocht voor je obsessieve dwangsstoornis?
Het hebben van een andere mening en het plaatsen van een nieuwsartikel is anno 2023 gelijk een obsessieve dwangstoornis.
Alleen samen krijgen we de overheid onder controle. 💓
Lockdowndoden in onze mind 💗 Love naar alle vaccinatieslachtoffers 💕 💞
Liefde & Vrijheid ❤️
#NooitMeerLockdowns #QRGaatTeVer #WakeUpThinkFree 💔
pi_208542431
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 12:56 schreef Dr8gonOfLife het volgende:

[..]
Het hebben van een andere mening en het plaatsen van een nieuwsartikel is anno 2023 gelijk een obsessieve dwangstoornis.
Nee maar wel als je nu nog steeds iedere dag obsessief bezig bent met prikjes en lockdowns.
  zondag 26 maart 2023 @ 13:00:06 #12
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_208542461
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 12:28 schreef Pizzakoppo het volgende:
Dat gezegd hebbende steekt een aantal zaken mij wel. De discussie rondom het nut van niet medische mondkapjes bijv. is in die tijd nooit voldoende gevoerd. Mensen liepen met stoffen mondkapjes rond en pretendeerden veiliger te zijn dan mensen zonder mondkapje. Dit terwijl er had moeten worden ingestoken op goede mondkapjes of thuisblijven. Dit soort rare situaties speelden wappies in de kaart.
Die discussie is ruimschoots gevoerd. Maar wappies draaien die discussie om.

Niet-medische mondkapjes beschermen inderdaad de drager tegen nauwelijks tegen besmetting, daarvoor zijn gecertificeerde medische mondkapjes nodig. En dat wordt dan door wappies als argument gebruikt om te zeggen dat ze zinloos zijn. Maar ze hebben een ander effect dat veel, veel belangrijker is : ze verhinderen dat speeksel en snot van de drager anderen bereiken, en die besmeteen. En op die manier heeft de draagplicht van mondkapjes, al waren ze dan niet medisch, een grote bijdrage geleverd aan het beperken van de impact die covid heeft gehad.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_208542467
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 12:56 schreef Dr8gonOfLife het volgende:

[..]
Het hebben van een andere mening en het plaatsen van een nieuwsartikel is anno 2023 gelijk een obsessieve dwangstoornis.
Het continu emmeren over het zelfde onderwerp is aardig dwangmatig ja. Maar goed je krijgt nu wel de aandacht die je wilt.
pi_208542471
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 12:56 schreef Dr8gonOfLife het volgende:

[..]
Het hebben van een andere mening en het plaatsen van een nieuwsartikel is anno 2023 gelijk een obsessieve dwangstoornis.
Al je topics zijn coronagerelateerd en in vrijwel elke post probeer je ergens een corona draai aan te geven. Of je bent geobsedeerd of je bent een troll.
  zondag 26 maart 2023 @ 13:01:43 #15
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_208542476
Een obsessie is dwangmatig denken, een geestestoestand waarin een persoon bezeten is van een specifiek idee. Een persoon die ergens door geobsedeerd is, kan de gedachten niet uit zijn hoofd zetten, hoewel hij of zij dit meestal wel wil. Het dwangmatig denken leidt vaak tot dwanghandelingen, ook wel compulsies genoemd.

Dit behoeft niet altijd pathologisch te zijn. Een obsessie die bij de gezonde mens optreedt is meestal geen blijvende psychische gestoordheid. Is de obsessie wel blijvend, dan spreekt men van een dwangvoorstelling.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_208542495
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 12:56 schreef Dr8gonOfLife het volgende:

[..]
Het hebben van een andere mening en het plaatsen van een nieuwsartikel is anno 2023 gelijk een obsessieve dwangstoornis.
nee, het maar openen en openen van dit soort topics wel :)
pi_208542569
TS heeft psychische problemen met zijn ongezonde obsessies.
  zondag 26 maart 2023 @ 13:12:35 #18
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_208542579


...voor Mensenrechten. :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Spellchecker zondag 26 maart 2023 @ 13:12:59 #19
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_208542650
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 13:00 schreef mvdejong het volgende:
Maar ze hebben een ander effect dat veel, veel belangrijker is : ze verhinderen dat speeksel en snot van de drager anderen bereiken, en die besmeteen. En op die manier heeft de draagplicht van mondkapjes, al waren ze dan niet medisch, een grote bijdrage geleverd aan het beperken van de impact die covid heeft gehad.
Jij zegt grote bijdrage geleverd aan, heb je daar ENIG bewijs voor naast dat het heel plausibel aanvoelt?

Iets wat een grote bijdrage zou leveren zou toch minimaal gemakkelijk effect aantonen in een RCT bijvoorbeeld, niet?

/ dit is gelul, en je denkt het beter te weten dan grote held Jaap van Dissel van het RIVM.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_208542666
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 12:56 schreef Dr8gonOfLife het volgende:

[..]
Het hebben van een andere mening en het plaatsen van een nieuwsartikel is anno 2023 gelijk een obsessieve dwangstoornis.
Kan je ook topics over leuke/boeiende onderwerpen openen? Of is het alleen om je zieke dwangstoornis tentoon te stellen?
pi_208542671
hopelijk was dat ook zo in nederland want ik ben er wel blij mee dat dit mogelijk is in geval van nood.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 26 maart 2023 @ 13:18:50 #23
490410 Dr8gonOfLife
#VaccinatieschadeAwareness
pi_208542685
quote:
7s.gif Op zondag 26 maart 2023 13:17 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Kan je ook topics over leuke/boeiende onderwerpen openen? Of is het alleen om je zieke dwangstoornis tentoon te stellen?
Het leven is niet altijd leuk. Ik heb geen zieke dwangstoornis vanwege een andere mening. Laten we weer verder gaan met het onderwerp in plaats van off-topic slap gelul.
Alleen samen krijgen we de overheid onder controle. 💓
Lockdowndoden in onze mind 💗 Love naar alle vaccinatieslachtoffers 💕 💞
Liefde & Vrijheid ❤️
#NooitMeerLockdowns #QRGaatTeVer #WakeUpThinkFree 💔
pi_208542703
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 13:18 schreef Dr8gonOfLife het volgende:

[..]
Het leven is niet altijd leuk. Ik heb geen zieke dwangstoornis vanwege een andere mening. Laten we weer verder gaan met het onderwerp in plaats van off-topic slap gelul.
Het gaat niet meer om je domme mening, maar eerder het herhaaldelijk janken over dezelfde onderwerpen als persoon met een zieke dwangstoornis.

Dit soort gedrag doe je echt zelf hoor. Anders wil ik je wel verwijzen naar een goede psychiater indien interesse.

[ Bericht 2% gewijzigd door Erasmus op 26-03-2023 13:21:09 ]
pi_208542707
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 13:18 schreef Dr8gonOfLife het volgende:

[..]
slap gelul.
Dit vat jouw topics wel aardig samen.
pi_208542736
quote:
7s.gif Op zondag 26 maart 2023 13:20 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Het gaat niet meer om je domme mening, maar eerder het herhaaldelijk janken over dezelfde onderwerpen als persoon met een zieke dwangstoornis.

Dit soort gedrag doe je echt zelf hoor. Anders wil ik je wel verwijzen naar een goede psychiater indien interesse.
Wat is dat met mensen die weigeren die gehele situatie de afgelopen 3 jaar eens grondig te analyseren? Dat is veel absurder dan personen die blijven zoeken naar antwoorden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_208542751
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 13:22 schreef ludovico het volgende:

[..]
Wat is dat met mensen die weigeren die gehele situatie de afgelopen 3 jaar eens grondig te analyseren? Dat is veel absurder dan personen die blijven zoeken naar antwoorden.
Omdat het irrelevant is om je hierover jaren na dato nog boos erover te maken, tenzij je psychisch niet in orde bent en verder niks in je leven hebt.

Move on, de wereld draait door.
pi_208542766
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 13:18 schreef Dr8gonOfLife het volgende:

[..]
Het leven is niet altijd leuk. Ik heb geen zieke dwangstoornis vanwege een andere mening. Laten we weer verder gaan met het onderwerp in plaats van off-topic slap gelul.
het is geen off-topic gelul
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208542777
quote:
7s.gif Op zondag 26 maart 2023 13:24 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Omdat het irrelevant is om je hierover jaren na dato nog boos erover te maken, tenzij je psychisch niet in orde bent en verder niks in je leven hebt.

Move on, de wereld draait door.
Het is niet irrelevant om hier boos om te zijn? Hoe onze instituties hebben gehandeld en wat wenselijk is en waar het fout ging en waar goed etc geeft nuttige informatie hoe we het in de toekomst anders zouden moeten doen zodat we niet dezelfde fout nog een keer maken.

Het is toch een tikje nihilistisch om te verlangen dat men alles wat schade heeft gedaan maar vergeeft.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_208542796
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 13:26 schreef ludovico het volgende:

[..]
Het is niet irrelevant om hier boos om te zijn? Hoe onze instituties hebben gehandeld en wat wenselijk is en waar het fout ging en waar goed etc geeft nuttige informatie hoe we het in de toekomst anders zouden moeten doen zodat we niet dezelfde fout nog een keer maken.

Het is toch een tikje nihilistisch om te verlangen dat men alles wat schade heeft gedaan maar vergeeft.
Is goed man maak julliezelf hier maar boos over, mij heb je er niet mee _O-

Maar dan blijf ik jullie ook ondertussen uitlachen en herinneren om zo snel mogelijk de GGZ te bezoeken :) It’s a two way street here.

[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 26-03-2023 13:29:49 ]
pi_208542824
quote:
7s.gif Op zondag 26 maart 2023 13:28 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Is goed man maak julliezelf hier maar boos over, mij heb je er niet mee _O-

Maar dan blijf ik jullie ondertussen uitlachen en herinneren om zo snel mogelijk de GGZ te bezoeken :)
Lekker boze mensen uitlachen toch, voelt goed zeker? Ook niet helemaal 100 dus, misschien moet je maar samen gaan, naar de psycholoog die waarschijnlijk zelf ook knettertje gek is, maar ach, hè, zo hou je elkaar bezig.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_208542830
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 13:30 schreef ludovico het volgende:

[..]
Lekker boze mensen uitlachen toch, voelt goed zeker?
Wappies uitlachen is geweldig inderdaad, doe ik erg graag. _O_
pi_208542838
quote:
10s.gif Op zondag 26 maart 2023 13:31 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Wappies uitlachen is geweldig inderdaad, doe ik erg graag. _O_
Naja misschien dat de psycholoog een verklaring heeft.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_208542845
quote:
7s.gif Op zondag 26 maart 2023 13:32 schreef ludovico het volgende:

[..]
Naja misschien dat de psycholoog een verklaring heeft.
Ja, een dwangstoornis bij TS die jaren na dato nog steeds niet over corona heen lijkt te zijn.
pi_208542881
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 13:22 schreef ludovico het volgende:

[..]
Wat is dat met mensen die weigeren die gehele situatie de afgelopen 3 jaar eens grondig te analyseren? Dat is veel absurder dan personen die blijven zoeken naar antwoorden.
Het is niet een keer analyseren maar continu met ongeveer hetzelfde verhaal aankomen.

Daarnaast beoordeeld TS de situatie van drie jaar terug met de kennis van nu, dat is niet reëel.

Om maar een voorbeeld te noemen, die avondklok werd ingesteld omdat een deel van de mensen zich niet meer aan maatregelen hield. En dan kan je wel beweren dat die avondklok nergens op sloeg maar dat was omdat ook weer een groep mensen het niet serieus nam en dus sleepovers ging houden. Dan kan je wel beweren dat de maatregel onzin was maar de werkelijkheid was dat een aantal mensen bewust de maatschappij aan het ontwrichten was. Alleen maar omdat het kon en om geen enkele andere reden.

Honden uitlaten, mantelzorg e.d. was zelfs gewoon toegestaan.
pi_208542953
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 13:36 schreef qajariaq het volgende:
Het is niet een keer analyseren maar continu met ongeveer hetzelfde verhaal aankomen.
Omtzigt komt mbt toeslagenaffaire en Groningen discussie al 10 jaar met hetzelfde, dat maakt het niet onbelangrijk.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_208542969
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 13:36 schreef qajariaq het volgende:

Daarnaast beoordeeld TS de situatie van drie jaar terug met de kennis van nu, dat is niet reëel.

Men beroept zich gewoon op onderzoek dat reeds in periode 2021-2022 - of ver voor Covid periode - is gepubliceerd... Komop, kennis van nu..
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_208542990
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 13:36 schreef qajariaq het volgende:
Om maar een voorbeeld te noemen, die avondklok werd ingesteld omdat een deel van de mensen zich niet meer aan maatregelen hield. En dan kan je wel beweren dat die avondklok nergens op sloeg maar dat was omdat ook weer een groep mensen het niet serieus nam en dus sleepovers ging houden.
Jij verzint het, al dit soort maatregelen hebben geen of nauwelijks effect gehad, statistisch allemaal insignificant, had het maar allemaal bijster veel effect, dan was het het mitigeren verhaal nog steekhoudend geweest.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_208542999
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 13:36 schreef qajariaq het volgende:
Dan kan je wel beweren dat de maatregel onzin was maar de werkelijkheid was dat een aantal mensen bewust de maatschappij aan het ontwrichten was. Alleen maar omdat het kon en om geen enkele andere reden.

Honden uitlaten, mantelzorg e.d. was zelfs gewoon toegestaan.
"ontwrichten" hoe dan, als iets geen of nauwelijks effect heeft?

Robin Fransman had vanaf moment 0 gelijk, maar gaat de geschiedenis in als opper-wappie.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 26 maart 2023 @ 13:52:32 #40
307622 Perox
(niet de echte)
pi_208543061
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 13:00 schreef mvdejong het volgende:

[..]
Die discussie is ruimschoots gevoerd. Maar wappies draaien die discussie om.

Niet-medische mondkapjes beschermen inderdaad de drager tegen nauwelijks tegen besmetting, daarvoor zijn gecertificeerde medische mondkapjes nodig. En dat wordt dan door wappies als argument gebruikt om te zeggen dat ze zinloos zijn. Maar ze hebben een ander effect dat veel, veel belangrijker is : ze verhinderen dat speeksel en snot van de drager anderen bereiken, en die besmeteen. En op die manier heeft de draagplicht van mondkapjes, al waren ze dan niet medisch, een grote bijdrage geleverd aan het beperken van de impact die covid heeft gehad.
pi_208543090
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 13:46 schreef ludovico het volgende:
"ontwrichten" hoe dan, als iets geen of nauwelijks effect heeft?

Door te gaan rellen misschien. Agenten die zelf afstand willen houden voor hun gezondheid alsnog in gevaar brengen.

Die hele lockdown was al een escalatie van de bezoekregeling waar een groep zich niet aan hield. In die zin had men beter kunnen voorspellen dat deze maatregel de doelgroep niet tot zinnen zou brengen.

Maar goed, er was dus een groep, die noemen we wappies en die waren er erg op uit om alles te ontwrichten.
pi_208543142
Wel bijzonder dat ook nu overduidelijk is gebleken uit onderzoek dat lockdowns geen zin hadden en ook dat de maatregelen gewoon werden overgenomen van de best practices uit China (waar mensenrechten nu eenmaal komisch bedoeld zijn) en op basis van polls (!), dus niet op basis van wetenschappelijk inzicht, dat de pers maar het narratief blijft verspreiden dat we niet anders konden.

De pers is inmiddels net zo betrouwbaar als Trump, die ze zelf (terecht) altijd zo op de korrel hebben genomen vanwege zijn leugens.
pi_208543157
Inperking van grondrechten was natuurlijk noodzakelijk. Als jurist zijnde was de manier waarop dat werd gedaan natuurlijk volstrekt amateuristisch. Elke scholier kon de regering vertellen dat noodverordeningen er niet geschikt voor waren. In feite is maanden en maande geregeerd per decreet. Een uitzonderingstoestand had moeten worden afgekondigd maar vanwege de asociaties met een dergelijke toestand is daarvan afgezien.

Wat ik niet begrijp is dat de rechterlijke macht dit allemaal accepteerde onder het mom van 'het is nood'. Er was gewoon wetgeving om de inperkingen te formaliseren. Zo werkt Rutte helaas vaker. Een manager die schijt heeft aan de wet.
pi_208543178
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 13:59 schreef VEM2012 het volgende:
Wel bijzonder dat ook nu overduidelijk is gebleken uit onderzoek dat lockdowns geen zin hadden
Dat is wel een boute bewering, als je naar besmetting niveau's kijkt dan hadden de diverse maatregelen waaronder lockdowns wel zeker effect.
pi_208543402
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 12:40 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Om te beginnen gaat dit over België.
Dat maakt niet uit, de trend om grondrechten onderdeel te maken van een afweging is internationaal.

quote:
Maar eh, ongeveer iedereen was het er begin 2020 over eens dat het een noodtoestand was hoor. Zelfs Baudet pleitte toen voor meer en strengere maatregelen.
Hoezo zelfs? Hij pleitte ook voor een debat over de voorbereiding erop, maar de regering had het volgens de tandeloze coalitieslaafjes zo goed voor mekaar dat dat niet nodig was.

Onzekerheid kan ook onderdeel uitmaken van de nood. Maar feit is dat op de noodwetgeving eerst geen beroep is gedaan. Alleen de noodvoorziening in de wet op de publiek gezondheid is ingeroepen, om vervolgens die wet aan de laars te lappen en niet binnen 8 weken een voorstel in te dienen om covid op de A-lijst te zetten, maar daar bijna 2 jaar mee te wachten. Niet vanwege de nood, maar om maatregelen te kunnen nemen. Er is later ook nog wel geshopt in noodbevoegdheden voor dijkdoorbraken enzo, ook weer om maatregelen te kunnen nemen zonder dat die tot doel hadden de noodtoestand zsm te beeindigen.

De Jonge heeft bijvoorbeeld met noodbevoegdheden de horeca gesloten zodat Nederland weer oranje kleurde op een kaartje zodat Nederlanders op vakantie konden. Dan gebruik je grondrechteninbreuken om beleid te maken terwijl niet op vakantie mogen van bevriende staten op geen enkele manier een noodsituatie is.

De nood vereist voor noodbevoegdheden is behoorlijk absoluut. De bestuurder in kwestie heeft geen keuze, die moet het noodzakelijke doen. Dan kan die dat verkeerd beoordelen, maar een bedoordeling is geen afweging. Kan ik niet anders dan een avondklok invoeren? Zo nee, dan mag de grondrechtinbreuk niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 26 maart 2023 @ 14:39:35 #46
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208543543
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Overall beste user 2022 zondag 26 maart 2023 @ 14:56:02 #47
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208543730
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 12:32 schreef Weltschmerz het volgende:

Wie zegt dat mensen door de overheid tegen zichzelf beschermd moesten worden?
Wie zegt dat het ze daarom ging? Ik heb niets gehoord over verplichte ziekenhuisopnames van mensen die niet meer konden ademen. Bij mijn weten liet de overheid mensen vrij thuis te creperen. Dus wat nou "tegen zichzelf beschermen"?

Dat de overheid andere mensen tegen zulke lui beschermt is natuurlijk iets anders. Ik vind het ook niet erg dat de overheid me probeert te beschermen tegen dronken automobilisten door alcoholtests te doen op straat. Of eisen stelt aan gebouwen. Of een piloot verplicht een brevet te hebben. Noem maar op.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_208543773
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 12:21 schreef luxerobots het volgende:
Ah Dr8gonOfLife heeft weer een nieuwsbericht gevonden over lockdowns.

De eerste coronagolven waren nu eenmaal een dreigende situatie (vooral voor ouderen en kwetsbaren), dus daar is ook grootschalig op gereageerd. Niet allemaal netjes, maar het alternatief was ook niets.

Ah, ongeveer zoals hier omschreven:
[..]

het alternatief was doen wat zweden deed. die waren het enige land met een echte wetenschappelijke lockdown en regels. het was de W.H.O. die plots alles volgens chinees "model" moest doen en NL en Belgie en bijna alle andere landen deden mee. Waarom?

willen jullie niet weten waarom???
pi_208543837
quote:
7s.gif Op zondag 26 maart 2023 13:20 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Het gaat niet meer om je domme mening, maar eerder het herhaaldelijk janken over dezelfde onderwerpen als persoon met een zieke dwangstoornis.

Dit soort gedrag doe je echt zelf hoor. Anders wil ik je wel verwijzen naar een goede psychiater indien interesse.
wow en jij bent een mod? waarom praat je zo tegen iemand die hier post, je kunt de persoon toch gewoon negeren???? :{ :{ :{ :{ :{
pi_208543851
quote:
7s.gif Op zondag 26 maart 2023 13:24 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Omdat het irrelevant is om je hierover jaren na dato nog boos erover te maken, tenzij je psychisch niet in orde bent en verder niks in je leven hebt.

Move on, de wereld draait door.
zijn de 5 miljard die hugo de jonge verloor ook irrelevant??? of dat hugo zegt dat dat nepnieuws is dat vind jij ook ok terwijl de media hierzelf over hebben bericht????
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 26 maart 2023 @ 15:07:23 #51
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208543865
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 14:59 schreef Kelvin_Baassie het volgende:

[..]
het alternatief was doen wat zweden deed. die waren het enige land met een echte wetenschappelijke lockdown en regels. het was de W.H.O. die plots alles volgens chinees "model" moest doen en NL en Belgie en bijna alle andere landen deden mee. Waarom?

willen jullie niet weten waarom???
Omdat ze een WEF dictatuur willen invoeren. Dat weet iedereen toch?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 26 maart 2023 @ 15:08:03 #52
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208543871
Dubbel kan weg
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208543878
ik snap wel dat mensen hier niet willen praten over de afgelopen jaren....

elke dag ben ik blijer dat ik mijn prikafspraak niet ben komen opdagen. Ze hebben gelogen over dat de prik alleen maar in de arm blijft, de stoffen komen overal in het lichaam en daarover is gelogen!!

het is echt erg hoe mensen hier doen, ik maak mij enorme zorgen over mij familie :{ :{ :{

pi_208543888
quote:
10s.gif Op zondag 26 maart 2023 15:07 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Omdat ze een WEF dictatuur willen invoeren. Dat weet iedereen toch?
grappig antwoord van je.anderen uitlachen en zelf je kop in t zand steken
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 26 maart 2023 @ 15:11:54 #55
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208543915
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 15:09 schreef Kelvin_Baassie het volgende:

[..]
grappig antwoord van je.anderen uitlachen en zelf je kop in t zand steken
Ik ben bloedserieus! Door iedereen te vaccineren kunnen ze ons denken sturen dankzij de 5G chips
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208543919
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 14:02 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Dat is wel een boute bewering, als je naar besmetting niveau's kijkt dan hadden de diverse maatregelen waaronder lockdowns wel zeker effect.
Nee hoor. In de VS konden ze mooi diverse staten vergelijken die homogeen waren en waarbij de ene staat DEM was (lockdown, mondkapjes, enz) en de andere GOP (geen lockdown, verplichting mondkapjes) en dat maakte niets uit kwa ziekenhuisbesmetting, doden, enz.

Je zou eens Jay Bhattacharya (prof. Stanford die destijds al aangaf waarom het niet zou werken en derhalve actief werd tegengewerkt en op twitter op het bekende zijspoor werd geplaatst) moeten googlen. Dan zul je zien dat er heel weinig overblijft van het beleid. Puur op drijfzand. En met inperking van grondrechten is dat natuurlijk totaal niet kies.
pi_208543973
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2023 12:57 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Nee maar wel als je nu nog steeds iedere dag obsessief bezig bent met prikjes en lockdowns.
De schaapies weten dat de overheid ervan geleerd heeft.
pi_208543994
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 15:12 schreef VEM2012 het volgende:
Je zou eens Jay Bhattacharya (prof. Stanford die destijds al aangaf waarom het niet zou werken en derhalve actief werd tegengewerkt en op twitter op het bekende zijspoor werd geplaatst) moeten googlen.
Zonder die man te kennen of naar gezocht te hebben. Ga je nu beweren dat je 'bewijs' gebaseerd is op iemand die kennelijk bewust genegeerd wordt. Dat negeren zal wel een reden hebben dan.
  zondag 26 maart 2023 @ 15:17:52 #59
33189 RM-rf
1/998001
pi_208544032
misschien moeten ze ook eens onderzoeken hoeveel grondrechten er niet geschonden worden bij oorlogen, geweldsituatie, -dreigingen of natuurrampen...

eigenlijk iedere vorm van crisisbeleid is een aaneenschakeling van het verbreken van grondrechten die normaal wel absoluut zeker zijn.
Plots doen dan handhavende krachten dingen die verder gaan dan ye normaal mogen.

is daaraan iets vreemds... nee.
het is eigenlijk van een crisisaanpak dat men 'normale' regelingen tijdelijk kan aanpassen om een sneller en effectiever ingrijpen mogelijk te maken.

natuurlijk moet je achteraf ook controleren of er ook misbruik van gemaakt is (zeker bv bepaalde corrupte winst-jagerij moet absoluut vervolgd worden, zowel de zakenmannen die dat deden als de poitici/bestuurders die dat toelieten kunnen en moeten dan vervolgd worden)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_208544065
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 15:15 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Zonder die man te kennen of naar gezocht te hebben. Ga je nu beweren dat je 'bewijs' gebaseerd is op iemand die kennelijk bewust genegeerd wordt. Dat negeren zal wel een reden hebben dan.
Ja, mensen moesten allemaal doen wat de overheid zei dus werden andersdenkenden gecensureerd. Alleen samen krijgen we het virus er onder. Kennelikl ben je vergeetachtig geworden of erin getrapt.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 26 maart 2023 @ 15:22:19 #61
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208544096
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 15:19 schreef Nober het volgende:

[..]
Ja, mensen moesten allemaal doen wat de overheid zei dus werden andersdenkenden gecensureerd. Alleen samen krijgen we het virus er onder. Kennelikl ben je vergeetachtig geworden of erin getrapt.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208544097
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 15:15 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Zonder die man te kennen of naar gezocht te hebben. Ga je nu beweren dat je 'bewijs' gebaseerd is op iemand die kennelijk bewust genegeerd wordt. Dat negeren zal wel een reden hebben dan.
Hij wordt momenteel allesbehalve genegeerd:

https://oversight.house.g(...)id-policy-decisions/
pi_208544099
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 15:19 schreef Nober het volgende:

[..]
Ja, mensen moesten allemaal doen wat de overheid zei dus werden andersdenkenden gecensureerd. Alleen samen krijgen we het virus er onder. Kennelikl ben je vergeetachtig geworden of erin getrapt.
Nou, in mn uppie kon ik weinig tegen dat virus beginnen natuurlijk.

Als ik dit topic lees kreeg en krijg ik niet helemaal de indruk dat gecensureerd wordt. Nog steeds mag de grootste flauwekul hier gepost worden.
pi_208544120
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 15:22 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Nou, in mn uppie kon ik weinig tegen dat virus beginnen natuurlijk.

Als ik dit topic lees kreeg en krijg ik niet helemaal de indruk dat gecensureerd wordt. Nog steeds mag de grootste flauwekul hier gepost worden.
Op sociale media kanalen en youtube standaard een disclaimer erbij verwijzend naar overheidwebsite want luisteren naar de overheid!!

pi_208544194
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 15:17 schreef RM-rf het volgende:
misschien moeten ze ook eens onderzoeken hoeveel grondrechten er niet geschonden worden bij oorlogen, geweldsituatie, -dreigingen of natuurrampen...

eigenlijk iedere vorm van crisisbeleid is een aaneenschakeling van het verbreken van grondrechten die normaal wel absoluut zeker zijn.
Plots doen dan handhavende krachten dingen die verder gaan dan ye normaal mogen.

is daaraan iets vreemds... nee.
het is eigenlijk van een crisisaanpak dat men 'normale' regelingen tijdelijk kan aanpassen om een sneller en effectiever ingrijpen mogelijk te maken.

natuurlijk moet je achteraf ook controleren of er ook misbruik van gemaakt is (zeker bv bepaalde corrupte winst-jagerij moet absoluut vervolgd worden, zowel de zakenmannen die dat deden als de poitici/bestuurders die dat toelieten kunnen en moeten dan vervolgd worden)
Wat is de waarde van grondrechten als ze zo gemakkelijk kunnen worden opzij gezet?

Vanaf het begin was duidelijk dat dit virus voor veruit de meeste mensen niet gevaarlijk was. Voor ouderen en mensen met bepaalde ziekten was dat anders.

Ze hadden daar hun beleid op moeten maken in plaats van de gehele samenleving lastig te vallen. Zeker de schoolgaande kinderen en studerende jong volwassenen hebben hier een flinke en totaal onnodige dreun van gehad.
pi_208544210
quote:
84s.gif Op zondag 26 maart 2023 15:22 schreef Starhopper het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Of je gaat echt even kijken naar die man en zien dat je een beetje bespottelijk bezig bent.
pi_208544231
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 15:22 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Nou, in mn uppie kon ik weinig tegen dat virus beginnen natuurlijk.

Als ik dit topic lees kreeg en krijg ik niet helemaal de indruk dat gecensureerd wordt. Nog steeds mag de grootste flauwekul hier gepost worden.
Het is al lang bewezen dat deskundigen met een andere mening gecensureerd werden. Dat is gewoon idioot. Totalitair zelfs.
pi_208544380
Het is net zoiets als met de fabel dat we ons uit de ellende hebben gevaccineerd. Dat gelooft men.

Toch: al in september 21 was ruim 80% gevaccineerd. Desondanks hadden we maanden later nog een lockdown in Nederland.

Rond diezelfde tijd kwam omicron op. Kort daarna was overal ter wereld het probleem opgelost. Ongeacht de vaccinatiegraad.

Ja, China hield het vol tot begin 23, maar ondanks dat ze daar geen goed werkend vaccin hebben gegeven bleken ook toen daar ineens de teugels losgelaten werden en recordbesmettingen kwamen (korte piek) er weinig problemen te komen.

De data wijst er volledig op dat we niet gered zijn door het vaccin, maar doordat er een milde variant kwam. Iets wat een deel van de deskundigen al bij het begin had voorspeld.

Zo ziende blind is de gemiddelde mens. Herhaal een leugen vaak genoeg en het wordt een feit.
pi_208544515
Corona heeft voornamelijk aan het licht gebracht dat de GGZ nog een flinke voorraad aan niet-aangemelde patiënten heeft.
  zondag 26 maart 2023 @ 15:52:28 #70
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_208544555
Er zijn grondrechten geschonden?!



Sta er van te kijken hoor :+
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 26 maart 2023 @ 15:55:19 #71
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208544616
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 15:32 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Of je gaat echt even kijken naar die man en zien dat je een beetje bespottelijk bezig bent.
Welke man? Campbell? Nee dankje, dat is een kwakzalver.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 26 maart 2023 @ 15:56:52 #72
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_208544647
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 15:31 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wat is de waarde van grondrechten als ze zo gemakkelijk kunnen worden opzij gezet?

Vanaf het begin was duidelijk dat dit virus voor veruit de meeste mensen niet gevaarlijk was. Voor ouderen en mensen met bepaalde ziekten was dat anders.

Ze hadden daar hun beleid op moeten maken in plaats van de gehele samenleving lastig te vallen. Zeker de schoolgaande kinderen en studerende jong volwassenen hebben hier een flinke en totaal onnodige dreun van gehad.
Oké, wat hadden ze anders moeten doen waarbij de ziekenhuizen niet overspoeld zouden worden met tienduizenden zieke mensen waar geen bed of behandeling voorhanden was?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_208544657
Fijn dat ze nu met andere inzichten komen en er wordt geevalueerd. Jammer dat de mensen die toen al die andere inzichten hadden werden uitgescholden, belachelijk werden gemaakt, de schuld kregen van elke coronadode, boetes kregen en als het aan de lockdownies lag zelfs hun baan en woning kwijt moesten raken.

Maarja beter laat dan nooit.
  zondag 26 maart 2023 @ 16:00:55 #74
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_208544728
quote:
84s.gif Op zondag 26 maart 2023 15:22 schreef Starhopper het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Hele show aan die chick gewijd

“WuH wErDuH gEcEnSuReErD hOr!!”
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_208544785
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 15:42 schreef VEM2012 het volgende:
Het is net zoiets als met de fabel dat we ons uit de ellende hebben gevaccineerd. Dat gelooft men.

Toch: al in september 21 was ruim 80% gevaccineerd. Desondanks hadden we maanden later nog een lockdown in Nederland.

Rond diezelfde tijd kwam omicron op. Kort daarna was overal ter wereld het probleem opgelost. Ongeacht de vaccinatiegraad.

Ja, China hield het vol tot begin 23, maar ondanks dat ze daar geen goed werkend vaccin hebben gegeven bleken ook toen daar ineens de teugels losgelaten werden en recordbesmettingen kwamen (korte piek) er weinig problemen te komen.

De data wijst er volledig op dat we niet gered zijn door het vaccin, maar doordat er een milde variant kwam. Iets wat een deel van de deskundigen al bij het begin had voorspeld.

Zo ziende blind is de gemiddelde mens. Herhaal een leugen vaak genoeg en het wordt een feit.
De data wijst erop dat ongevaccineerden oververtegenwoordigd waren in de ziekenhuizen.
pi_208544808
quote:
84s.gif Op zondag 26 maart 2023 15:55 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Welke man? Campbell? Nee dankje, dat is een kwakzalver.
Die is ook full wappie gegaan idd. Maakte in het begin nog wel nuttige videos.
pi_208544825
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 16:05 schreef Gehrman het volgende:

[..]
De data wijst erop dat ongevaccineerden oververtegenwoordigd waren in de ziekenhuizen.
is dat de date van die man die 5 miljard kwijtraakte en nu beweert dat het kwijtraken van 5 miljard nepnieuws is?
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 26 maart 2023 @ 16:07:59 #78
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208544844
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 16:00 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Hele show aan die chick gewijd

“WuH wErDuH gEcEnSuReErD hOr!!”
En vergeet Engel niet. Hij mocht bij diverse talkshows aanschuiven
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208544869
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 16:07 schreef Kelvin_Baassie het volgende:

[..]
is dat de date van die man die 5 miljard kwijtraakte en nu beweert dat het kwijtraken van 5 miljard nepnieuws is?
Is data van de onafhankelijke stichting NICE. Maar zelfs dat vertrouwen de complotwappies niet.
pi_208544901
quote:
84s.gif Op zondag 26 maart 2023 15:55 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Welke man? Campbell? Nee dankje, dat is een kwakzalver.
Jay Bhattacharya.
pi_208544955
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 15:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Oké, wat hadden ze anders moeten doen waarbij de ziekenhuizen niet overspoeld zouden worden met tienduizenden zieke mensen waar geen bed of behandeling voorhanden was?
Nog zo’n stukje data: geen verschil in aantallen ziekenhuisopnames tussen staten met DEM beleid vs GOP beleid.
pi_208544972
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 15:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Oké, wat hadden ze anders moeten doen waarbij de ziekenhuizen niet overspoeld zouden worden met tienduizenden zieke mensen waar geen bed of behandeling voorhanden was?
iederen had moeten doen wat zweden deed. De zweden hadden de meest wetenschappelijke aanpak, wij kregen de china aanpak op het laatste moment.
pi_208545056
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 16:05 schreef Gehrman het volgende:

[..]
De data wijst erop dat ongevaccineerden oververtegenwoordigd waren in de ziekenhuizen.
Ik heb niet gezegd dat het vaccin niets deed. Voor mensen van 65 jaar en ouder was het vast de beste keuze. Dat lijkt de data ook wel te suggereren.

Maar dat doet niets af aan dat lockdowns en mondkapjes geen effect blijken te hebben gehad.

Bij mondkapjes wisten we dat overigens al in het begin. Dat is de reden dat in Nederland we in eerste instantie die dingen niet wilden gaan gebruiken (massaal dan). Maar ook daar maakte de wetenschap weer een stap opzij voor politieke druk.
pi_208545080
quote:
84s.gif Op zondag 26 maart 2023 16:07 schreef Starhopper het volgende:

[..]
En vergeet Engel niet. Hij mocht bij diverse talkshows aanschuiven
Natuurlijk gaf men wel een podium aan idioten die tegen waren. Zo lijkt eea op tegenspraak.

Wat zou anders de reden zijn om Engel zoveel aandacht te geven en deskundigen met een andere mening te censureren?
pi_208545100
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 16:05 schreef Gehrman het volgende:

[..]
De data wijst erop dat ongevaccineerden oververtegenwoordigd waren in de ziekenhuizen.
Alles werd gewoon meegeteld dus ook mensen die in het ziekenhuis moesten zijn voor totaal andere redenen dan het killervirus.

Volledige vaccinatie bestaat niet
quote:
Ondanks volledige vaccinatie kunnen mensen besmet worden met SARS -CoV-2 en soms in het ziekenhuis opgenomen worden.

https://www.rivm.nl/nieuws/ongevaccineerde-COVID-19-patiënten-in-het-ziekenhuis-bijna-20jaar-jonger-dan-gevaccineerde#:~:text=Dit%20betekent%20dat%20de%20kans,worden%20is%2033%20keer%20kleiner.
Maar ja de staatspropagandistenwappies maak je niks wijs.
  zondag 26 maart 2023 @ 16:32:01 #86
33189 RM-rf
1/998001
pi_208545172
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 15:31 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wat is de waarde van grondrechten als ze zo gemakkelijk kunnen worden opzij gezet?
als je de nederlandse Grondwet eens goed doorleest realiseer je misschien wat een grondrecht precies is:

een erg veel voorkomende quote in onze Grondwet is:

quote:
... behoudens bij de wet gestelde beperkingen en uitzonderingen.
en daarom gaat het... Grondrechten zijn niet dogamtische zaken die nooit ingeperrkt mogen worden... maar de situaties waarin dat gebeurt moeten gereguleerd zijn en soecifieke gronden moeten ervoor bestaan..

een crisisituatie, maar ook bv een bedreiging of inperking van bepaalde rechten van anderen mensen kan een goed en acceptabele grond zijn en grondrecht in te perken.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_208545198
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 16:26 schreef Nober het volgende:

[..]
Alles werd gewoon meegeteld dus ook mensen die in het ziekenhuis moesten zijn voor totaal andere redenen dan het killervirus.

Dan nog is de oververtegenwoordiging niet nietszeggend.

Het vaccin beschermt wel enigszins. Maar toch hadden we (gelet op wat we wereldwijd hebben gezien) een milde variant nodig om verlost te zijn.

Het vaccin zal dus best wat levens gered hebben. Maar de pandemie kon er niet mee worden gestopt.
pi_208545286
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 16:32 schreef RM-rf het volgende:

[..]
als je de nederlandse Grondwet eens goed doorleest realiseer je misschien wat een grondrecht precies is:

een erg veel voorkomende quote in onze Grondwet is:
[..]
en daarom gaat het... Grondrechten zijn niet dogamtische zaken die nooit ingeperrkt mogen worden... maar de situaties waarin dat gebeurt moeten gereguleerd zijn en soecifieke gronden moeten ervoor bestaan..

een crisisituatie, maar ook bv een bedreiging of inperking van bepaalde rechten van anderen mensen kan een goed en acceptabele grond zijn en grondrecht in te perken.
Ik heb op een cassatiepraktijk gewerkt, dus ik ben heel goed op de hoogte van de ins en outs.

Een ziekte die gevaarlijk is voor een klein deel van de bevolking (prima vast te stellen want leeftijd was de voornaamste variabele) is gewoon onvoldoende om al die maatregelen te rechtvaardigen.

Wat te denken van de schoolsluiting om ouders te dwingen thuis te werken? Je hoeft geen jurist te zijn om te zien dat je dan als overheid ver buiten je bevoegdheid treedt.
pi_208545295
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 14:56 schreef Ulx het volgende:

[..]
Wie zegt dat het ze daarom ging? Ik heb niets gehoord over verplichte ziekenhuisopnames van mensen die niet meer konden ademen. Bij mijn weten liet de overheid mensen vrij thuis te creperen. Dus wat nou "tegen zichzelf beschermen"?

Dat de overheid andere mensen tegen zulke lui beschermt is natuurlijk iets anders. Ik vind het ook niet erg dat de overheid me probeert te beschermen tegen dronken automobilisten door alcoholtests te doen op straat. Of eisen stelt aan gebouwen. Of een piloot verplicht een brevet te hebben. Noem maar op.
Ten eerste kun je natuurlijk het land beschermen door een Chinees virus niet in te vliegen en van een lokaal epidemietje geen pandemie te maken. Daarin heeft de overheid gefaald maar dat wil niet zeggen dat je dan maar mensen tegen zichzelf moet beschermen met dwang.

Je kunt ook mensen, en dan met name de kwetsbaren, zichzelf helpen beschermen. Het idee dat je meteen naar dwang moet is een nogal vreemde reflex. Wel moet je natuurlijk zorgpersoneel beschermen, vanuit je verantwoordelijkheid voor zorgverlening. Mocht je nou niet anders kunnen dan mensen grondrechteninbrekende verboden opleggen, dan moeten die dienen om de situatie die daar blijkbaar toe noodzaakt zo snel mogelijk te beeindigen. Verkeersregels betreffen geen grondrechten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 26 maart 2023 @ 17:15:32 #90
33189 RM-rf
1/998001
pi_208545814
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 16:41 schreef VEM2012 het volgende:
Wat te denken van de schoolsluiting om ouders te dwingen thuis te werken? Je hoeft geen jurist te zijn om te zien dat je dan als overheid ver buiten je bevoegdheid treedt.
nounou, als je zo'n 'professionele' expert ben omdat 'je op een cassatie-praktijk gewerkt hebt' (als wat mag ik vragen, niet iedereen die ergens werk weet gelijk alles) ,mag je wel eens uitleggen waar je je claim vandaan haalt dat het juist de overheid is die uiteindelijk zulke regels dient te bepalen.

Het tegendeel is natuurlijk het geval:
Het is juist de taak van de overheid regels hierover te bepalen.

als je het specifiek wil weten, de nederlandse grondwet heeft in artikel 103 een speciaal artikel hiervoor dat bepaald dat onze overheid in geval van crisis of nood het recht heeft tijdelijke noodverordeningen in te stellen die bepaalde grondrechten inperken:
En dat is ook letterlijk hetgeen dat gebeurt is, omdat er een crisis-situatie bestond.

[ Bericht 7% gewijzigd door RM-rf op 26-03-2023 17:22:53 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Overall beste user 2022 zondag 26 maart 2023 @ 17:29:53 #91
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208546002
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 16:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ten eerste kun je natuurlijk het land beschermen door een Chinees virus niet in te vliegen
Hoe? Reizen verbieden?

quote:
en van een lokaal epidemietje geen pandemie te maken. Daarin heeft de overheid gefaald maar dat wil niet zeggen dat je dan maar mensen tegen zichzelf moet beschermen met dwang.

Je kunt ook mensen, en dan met name de kwetsbaren, zichzelf helpen beschermen. Het idee dat je meteen naar dwang moet is een nogal vreemde reflex. Wel moet je natuurlijk zorgpersoneel beschermen, vanuit je verantwoordelijkheid voor zorgverlening. Mocht je nou niet anders kunnen dan mensen grondrechteninbrekende verboden opleggen, dan moeten die dienen om de situatie die daar blijkbaar toe noodzaakt zo snel mogelijk te beeindigen.
Hoe bescherm je zorgpersoneel? Zieken uit hun buurt houden?

quote:
Verkeersregels betreffen geen grondrechten.
Dus je bent vrij om met tien man in één personenauto te gaan rondrijden? Of is de vrijheid van vereniging dan niet geldig?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_208546121
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 17:29 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hoe? Reizen verbieden?
Uiteraard. Grondrechten heb je uitsluitend binnen de jurisdictie van de staat. Het recht om een ander land binnen te gaan bestaat niet. Het woord quarantaine komt notabene uit de scheepvaart. Je kunt niet én grondwettig zijn, én de basale rechten van je inwoners opofferen aan de globalisering.

quote:
Hoe bescherm je zorgpersoneel? Zieken uit hun buurt houden?
Geen vliegtuig met Nederlandse mondkapjes naar China laten vertrekken.

quote:
Dus je bent vrij om met tien man in één personenauto te gaan rondrijden? Of is de vrijheid van vereniging dan niet geldig?
De vrijheid van vereniging betreft het recht om 10 man naar dezelfde plaats te rijden, indien voldoende zitplaatsen met gordel en de benodigde rijbewijzen. Zo niet dan moeten ze fietsen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_208546190
Beetje een open deur dat er grondrechten geschonden zijn. Natuurlijk zijn die geschonden. Zou er één land te vinden zijn waarin geen grondrechten geschonden zijn tijdens de Corona-aanpak?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2023 17:45:13 ]
  Overall beste user 2022 zondag 26 maart 2023 @ 17:49:23 #94
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208546261
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 17:38 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Uiteraard. Grondrechten heb je uitsluitend binnen de jurisdictie van de staat. Het recht om een ander land binnen te gaan bestaat niet. Het woord quarantaine komt notabene uit de scheepvaart. Je kunt niet én grondwettig zijn, én de basale rechten van je inwoners opofferen aan de globalisering.
Reizen verbieden is dan uiteraard "niemand meer in of uit Nederland", neem ik aan. Geen vrachtwagens, vliegtuigen, schepen, etc? Nederlanders in het buitenland ook niet meer terug?

quote:
[..]
Geen vliegtuig met Nederlandse mondkapjes naar China laten vertrekken.
[..]
Maar de uitbraak in Nederland kwam toch via Italië?

quote:
De vrijheid van vereniging betreft het recht om 10 man naar dezelfde plaats te rijden, indien voldoende zitplaatsen met gordel en de benodigde rijbewijzen. Zo niet dan moeten ze fietsen.
Ik lees dan niet zo in de grondwet. Vrijheid van vereniging en vergadering hoort absoluut te zijn. Het maximale aantal opvarenden op een veerpont is bijvoorbeeld ook overheidsbemoeienis.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 26 maart 2023 @ 17:49:35 #95
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208546263
quote:
7s.gif Op zondag 26 maart 2023 13:20 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Het gaat niet meer om je domme mening, maar eerder het herhaaldelijk janken over dezelfde onderwerpen als persoon met een zieke dwangstoornis.

Dit soort gedrag doe je echt zelf hoor. Anders wil ik je wel verwijzen naar een goede psychiater indien interesse.
Waarom doe je zo je best om de discussie bij voorbaat te killen door persoonlijk te gaan op ts?
Ondanks ts kan je best hier een gezonde discussie op modden. Dus doe waarvoor je bent aangesteld.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208546426
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 17:49 schreef Ulx het volgende:

[..]
Reizen verbieden is dan uiteraard "niemand meer in of uit Nederland", neem ik aan. Geen vrachtwagens, vliegtuigen, schepen, etc? Nederlanders in het buitenland ook niet meer terug?
De uitbraak was in China. Je isoleert het gebied en je stopt de symptomatische reizigers in quarantaine. Je gaat niet het hele land in quarantaine plaatsen zodat mensen kunnen blijven reizen. Dat is globalistisch en niet epidemologisch.

quote:
Maar de uitbraak in Nederland kwam toch via Italië?
Via de wintersporters toch? Dat sloeg ook nergens op om die maar te laten vertrekken. Maar het waren natuurlijk alle EU landen die liever hun eigen bevolking opsloten dan ook maar de globalisering lichtjes in de weg te zitten.

quote:
Ik lees dan niet zo in de grondwet. Vrijheid van vereniging en vergadering hoort absoluut te zijn. Het maximale aantal opvarenden op een veerpont is bijvoorbeeld ook overheidsbemoeienis.
Dat is natuurlijk onzin. De vrijheid van meningsuiting is niet het recht om door kerkdiensten heen te schreeuwen, het recht op bescherming van de persoonlijke levenssfeer houdt niet in dat handhaving moet zorgen dat iedereen zich omdraait omdat jij op straat je onderbroek wil verschonen. Dat grijpt allemaal niet in op het recht zelf, de overheid mag niet voorkomen dat mensen zich vergaderen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Overall beste user 2022 zondag 26 maart 2023 @ 18:06:51 #97
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208546468
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 18:03 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
De uitbraak was in China. Je isoleert het gebied en je stopt de symptomatische reizigers in quarantaine. Je gaat niet het hele land in quarantaine plaatsen zodat mensen kunnen blijven reizen. Dat is globalistisch en niet epidemologisch.
[..]
Via de wintersporters toch? Dat sloeg ook nergens op om die maar te laten vertrekken. Maar het waren natuurlijk alle EU landen die liever hun eigen bevolking opsloten dan ook maar de globalisering lichtjes in de weg te zitten.
[..]
Dat is natuurlijk onzin. De vrijheid van meningsuiting is niet het recht om door kerkdiensten heen te schreeuwen, het recht op bescherming van de persoonlijke levenssfeer houdt niet in dat handhaving moet zorgen dat iedereen zich omdraait omdat jij op straat je onderbroek wil verschonen. Dat grijpt allemaal niet in op het recht zelf, de overheid mag niet voorkomen dat mensen zich vergaderen.
Dus je zegt eigenlijk dat er bij het minste of geringste in een land aan de andere kant van de wereld niemand die in dat land is terug mag naar Nederland als die persoon een snotneus had of een beetje moest hoesten?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_208546509
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 18:06 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dus je zegt eigenlijk dat er bij het minste of geringste in een land aan de andere kant van de wereld niemand die in dat land is terug mag naar Nederland als die persoon een snotneus had of een beetje moest hoesten?
Nee, als er ergens een epidemie is uitgebroken dan zet je Nederlanders daar vandaan die symptomatisch zijn in quarantaine op de luchthaven.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Overall beste user 2022 zondag 26 maart 2023 @ 18:14:06 #99
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208546566
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 18:09 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee, als er ergens een epidemie is uitgebroken dan zet je Nederlanders daar vandaan die symptomatisch zijn in quarantaine op de luchthaven.
Maar in het vliegtuig kunnen ze anderen hebben besmet die niet symptomatisch zijn als ze door de douane gaan. Dan heb je het virus nog steeds binnen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_208546643
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 17:15 schreef RM-rf het volgende:

[..]
nounou, als je zo'n 'professionele' expert ben omdat 'je op een cassatie-praktijk gewerkt hebt' (als wat mag ik vragen, niet iedereen die ergens werk weet gelijk alles) ,mag je wel eens uitleggen waar je je claim vandaan haalt dat het juist de overheid is die uiteindelijk zulke regels dient te bepalen.

Het tegendeel is natuurlijk het geval:
Het is juist de taak van de overheid regels hierover te bepalen.

als je het specifiek wil weten, de nederlandse grondwet heeft in artikel 103 een speciaal artikel hiervoor dat bepaald dat onze overheid in geval van crisis of nood het recht heeft tijdelijke noodverordeningen in te stellen die bepaalde grondrechten inperken:
En dat is ook letterlijk hetgeen dat gebeurt is, omdat er een crisis-situatie bestond.
Advocaat natuurlijk. Als ik de typmiep was geweest, was het een onzinnige opmerking.

En als jij echt denkt dat zodra er een crisissituatie is de overheid ook meteen volledig vrij spel heeft, dan vraag ik mij werkelijk af waarom jij denkt ook maar enigszins verstand van de materie te hebben.
  zondag 26 maart 2023 @ 18:21:49 #101
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_208546664
Het was wel een mooie tijd. Lekker rustig.
pi_208546733
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 12:28 schreef Pizzakoppo het volgende:
Allereerst echt bizar dat het al weer drie jaar geleden is dat de pandemie begon, het lijkt alsof wij collectief een aantal jaar hebben geskipped en ineens in 2023 zijn beland.

Los daarvan is het makkelijk om achteraf te praten. De illusie dat een regering alwetend is en in een unieke situatie als een wereldwijde pandemie louter goede besluiten neemt is onwaarschijnlijk.

Dat gezegd hebbende steekt een aantal zaken mij wel. De discussie rondom het nut van niet medische mondkapjes bijv. is in die tijd nooit voldoende gevoerd. Mensen liepen met stoffen mondkapjes rond en pretendeerden veiliger te zijn dan mensen zonder mondkapje. Dit terwijl er had moeten worden ingestoken op goede mondkapjes of thuisblijven. Dit soort rare situaties speelden wappies in de kaart.

Over de avondklok en het alcoholslot wordt ook te weinig gesproken in deze discussie. Het nut hiervan t.o.v. de impact staat niet in verhouding. Het was een keiharde maatregel waarvan je over de laatste nog kunt filosoferen wat de beredenering erachter was.

Ten slotte de manier hoe wij met vaccineren zijn omgegaan vind ik schrijnend. Politici maar ook medici in de media hebben de plank structureel misgeslagen. Het is geen idee of concept dat vaccins werken, vaccins werken punt. Dat er een grote groep mensen was die overweldigend waren door de pandemie, de snelheid van maatregelen, inbreuk op hun autonomie en vervolgens verdwaasd waren over het nemen van vaccins had serieus moeten worden genomen. In ons aller belang. In plaats daarvan zijn er zoveel polariserende mensen geweest aan beide zijden. Dorpsgek Engel met Baudet enerzijds en Hugo de Jonge en Bruls anderzijds. Vaccins leiden tot autisme en de dood en vaccins zorgen voor het verdwijnen van Covid. Beide gestoeld op leugens en schadelijk op de lange termijn, iets wat we zien bij de HPV vaccinatie.

Ik zou het persoonlijk zeer waarderen als beide polen eens eerlijk toegeven dat zij het fout hadden in de stress van de pandemie. Maar dat zal wel ijdele hoop zijn.
Allereerst echt bizar dat het al weer drie jaar geleden is dat de pandemie begon, het lijkt alsof wij collectief een aantal jaar hebben geskipped en ineens in 2023 zijn beland.

Zo voel ik dat dus ook, ik verbaas mij ook over de hoeveelheid die er doorheen is gejaagd en dat dat nu geen gevolgen heeft. Lag dat op de plank ofzo?
  zondag 26 maart 2023 @ 18:31:53 #103
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_208546770
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2023 18:28 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Allereerst echt bizar dat het al weer drie jaar geleden is dat de pandemie begon, het lijkt alsof wij collectief een aantal jaar hebben geskipped en ineens in 2023 zijn beland.

Zo voel ik dat dus ook, ik verbaas mij ook over de hoeveelheid die er doorheen is gejaagd en dat dat nu geen gevolgen heeft. Lag dat op de plank ofzo?
Omdat het vior de meeste mensen gewoon een prima tijd was. Ik heb me wel vermaakt. Vooral savonds de hond uitlaten terwijl iedereen binnen moest blijven was fantastisch. Ook al die bijdehante boomers die niet vaccineren en dood gingen was prachtig. Niks mis mee.
pi_208546888
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 18:21 schreef xzaz het volgende:
Het was wel een mooie tijd. Lekker rustig.
Absoluut. Maar het is beangstigend dat de grondrechten voor zo’n relatief ongevaarlijk virus de prullenbak in zijn gegooid.
  zondag 26 maart 2023 @ 18:46:10 #105
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_208546986
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 16:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nog zo’n stukje data: geen verschil in aantallen ziekenhuisopnames tussen staten met DEM beleid vs GOP beleid.
Benieuwd over welke periode je het hebt en met name welke ziekenhuizen je bedoelt.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zondag 26 maart 2023 @ 18:47:45 #106
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_208547006
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 18:31 schreef xzaz het volgende:

[..]
Omdat het vior de meeste mensen gewoon een prima tijd was. Ik heb me wel vermaakt. Vooral savonds de hond uitlaten terwijl iedereen binnen moest blijven was fantastisch. Ook al die bijdehante boomers die niet vaccineren en dood gingen was prachtig. Niks mis mee.
Bij mijn vrouw op de afdeling zijn echt tientallen ontkenners opgenomen. Die mensen hebben het heel erg slecht gehad. Kon er toendertijd weinig medelijden mee hebben, ben benieuwd hoeveel van die ontkenners uiteindelijk op een zeer pijnlijke wijze aan hun einde zijn gekomen en hoeveel de dans ontsprongen zijn om hun geblaat daarna nog te kunnen blijven doen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zondag 26 maart 2023 @ 18:48:55 #107
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_208547017
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 18:09 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee, als er ergens een epidemie is uitgebroken dan zet je Nederlanders daar vandaan die symptomatisch zijn in quarantaine op de luchthaven.
En dan zie je dus even de incubatietijd van 48 uur over het hoofd.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_208547022
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 18:38 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Absoluut. Maar het is beangstigend dat de grondrechten voor zo’n relatief ongevaarlijk virus de prullenbak in zijn gegooid.
Even los van de tienduizenden doden die rechtstreeks door Corona zijn veroorzaakt: de gevaren zaten altijd in een overbelasting van de zorg. Als de IC’s vol liggen ga je ook gewoon dood aan allerlei andere kwalen waar je normaal gesproken van herstelt op een IC.
pi_208547031
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 18:31 schreef xzaz het volgende:

[..]
Omdat het vior de meeste mensen gewoon een prima tijd was. Ik heb me wel vermaakt. Vooral savonds de hond uitlaten terwijl iedereen binnen moest blijven was fantastisch. Ook al die bijdehante boomers die niet vaccineren en dood gingen was prachtig. Niks mis mee.
Is jou opgevallen dat je het afgelopen jaar ineens overal veel meer voor moet betalen? Dat de wachtlijsten in de zorg flink zijn opgelopen? Mentale problemen bij jongeren veel vaker voorkomen?

Of interesseert jou dat allemaal net zo weinig als mensen die dood zijn gegaan aan dit virus?
pi_208547048
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 18:46 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Benieuwd over welke periode je het hebt en met name welke ziekenhuizen je bedoelt.
Alle ziekenhuizen in de VS in de Corona periode. Het is immers een Amerikaans onderzoek.
pi_208547077
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2023 18:49 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Even los van de tienduizenden doden die rechtstreeks door Corona zijn veroorzaakt: de gevaren zaten altijd in een overbelasting van de zorg. Als de IC’s vol liggen ga je ook gewoon dood aan allerlei andere kwalen waar je normaal gesproken van herstelt op een IC.
Maar leg dan maar eens uit waarom in staten in de VS die niet voor een lockdown kozen en landen die daar niet voor kozen de zorg niet overbelast raakte.

Dat was alleen in landen als Italië (zelfs met lockdown).
pi_208547139
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 18:09 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee, als er ergens een epidemie is uitgebroken dan zet je Nederlanders daar vandaan die symptomatisch zijn in quarantaine op de luchthaven.
Dan zie je asymptomatische verspreiding dus over het hoofd.
pi_208547152
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 18:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Maar leg dan maar eens uit waarom in staten in de VS die niet voor een lockdown kozen en landen die daar niet voor kozen de zorg niet overbelast raakte.

Dat was alleen in landen als Italië (zelfs met lockdown).
Ik heb echt geen zin om een uur van mijn tijd te besteden aan het uitpluizen van de IC-cijfers in een of andere Amerikaanse staat. Voor Nederland ken ik de feiten uit mijn hoofd en is het gewoon meerdere keren kantje-boord geweest met de zorgcapaciteit en IC-bedden. Zonder (grondrechtbeperkende) maatregelen waren we daar gegarandeerd overheen gedonderd.
  zondag 26 maart 2023 @ 19:03:35 #114
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_208547194
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2023 18:59 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Ik heb echt geen zin om een uur van mijn tijd te besteden aan het uitpluizen van de IC-cijfers in een of andere Amerikaanse staat. Voor Nederland ken ik de feiten uit mijn hoofd en is het gewoon meerdere keren kantje-boord geweest met de zorgcapaciteit en IC-bedden. Zonder (grondrechtbeperkende) maatregelen waren we daar gegarandeerd overheen gedonderd.
Yep, dit was in het ziekenhuis van mijn vrouw ook zo. Daar was geen IC bed meer te krijgen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_208547218
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 17:49 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Waarom doe je zo je best om de discussie bij voorbaat te killen door persoonlijk te gaan op ts?
Ondanks ts kan je best hier een gezonde discussie op modden. Dus doe waarvoor je bent aangesteld.
Ik ben geen NWS-mod dus /care
pi_208547343
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2023 18:59 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Ik heb echt geen zin om een uur van mijn tijd te besteden aan het uitpluizen van de IC-cijfers in een of andere Amerikaanse staat. Voor Nederland ken ik de feiten uit mijn hoofd en is het gewoon meerdere keren kantje-boord geweest met de zorgcapaciteit en IC-bedden. Zonder (grondrechtbeperkende) maatregelen waren we daar gegarandeerd overheen gedonderd.
Onderzoek heeft anders uitgewezen. Maar jij weet het vast beter op basis van jouw onderbuik.
  zondag 26 maart 2023 @ 19:29:05 #117
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_208547473
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 19:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Onderzoek heeft anders uitgewezen. Maar jij weet het vast beter op basis van jouw onderbuik.
Een Amerikaans onderzoek blijkbaar. Tja.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zondag 26 maart 2023 @ 20:11:20 #118
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_208548116
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 18:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Is jou opgevallen dat je het afgelopen jaar ineens overal veel meer voor moet betalen? Dat de wachtlijsten in de zorg flink zijn opgelopen? Mentale problemen bij jongeren veel vaker voorkomen?

Of interesseert jou dat allemaal net zo weinig als mensen die dood zijn gegaan aan dit virus?
Ja ja ja ja
pi_208548369
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 19:29 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Een Amerikaans onderzoek blijkbaar. Tja.
Onderzoek uit Amerika is niet betrouwbaar volgens jou?
pi_208548878
avondklok en coronapaspoort hadden geen medische basis. Vaccins worden als het panacee gezien maar doen helemaal niks. Voorkomt transmissie niet, maakt je niet minder ziek De Hoge heeft ook gelogen over aantal ongevaccineerden/gevaccineerden in het ziekenhuis,gevaccineerden waren juist in de meerderheid. Het mRNA gaat normaal na een paar dagen je lichaam uit maar deze is anders waardoor die zeker 28 dagen in je lichaam verblijft. Ze hebben de U vervangen.
Het vaccin zit in vetdeeltjes en kan daardoor het hele lichaam door(hierdoor wilde ik hem niet) door die vetrand kan ook hij de celkern doordringen en kan integrase plaatsvinden. Dit proces (integrase) is hetzelfde als bij HIV. Het vaccin kan overal komen zoals ook in de bloed-breinbeschermlaag, en in zaadcellen. En ook vreemd dat je als je geprikt bent en binnen 14 sterft aan het vaccin, je niet vermeld wordt als vaccindode.
FOK! is net een groot tijdschrift
  zondag 26 maart 2023 @ 21:16:54 #121
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208548922
Je zal toch nog steeds met dit bezig zijn zeg. :')
pi_208548982
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 21:11 schreef Vimbavimba het volgende:
avondklok en coronapaspoort hadden geen medische basis. Vaccins worden als het panacee gezien maar doen helemaal niks. Voorkomt transmissie niet, maakt je niet minder ziek De Hoge heeft ook gelogen over aantal ongevaccineerden/gevaccineerden in het ziekenhuis,gevaccineerden waren juist in de meerderheid. Het mRNA gaat normaal na een paar dagen je lichaam uit maar deze is anders waardoor die zeker 28 dagen in je lichaam verblijft. Ze hebben de U vervangen.
Het vaccin zit in vetdeeltjes en kan daardoor het hele lichaam door(hierdoor wilde ik hem niet) door die vetrand kan ook hij de celkern doordringen en kan integrase plaatsvinden. Dit proces (integrase) is hetzelfde als bij HIV. Het vaccin kan overal komen zoals ook in de bloed-breinbeschermlaag, en in zaadcellen. En ook vreemd dat je als je geprikt bent en binnen 14 sterft aan het vaccin, je niet vermeld wordt als vaccindode.
Als je leugens blijft verspreiden wordt het niet opeens waar hoor.

Ik ga er niet eens meer op in want alles is al twintig keer weerlegd. En dan toch keiharde leugens blijven bestrijden. Wat heeft dat virus met jullie wappies gedaan?
pi_208549036
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 21:23 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Als je leugens blijft verspreiden wordt het niet opeens waar hoor.

Ik ga er niet eens meer op in want alles is al twintig keer weerlegd. En dan toch keiharde leugens blijven bestrijden. Wat heeft dat virus met jullie wappies gedaan?
kan je gewoon allemaal beredeneren met biologiekennis :')
maar de meerderheid van Nederland heeft geen vwo -of vergelijkbare kennis van biologie.
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_208549084
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 21:28 schreef Vimbavimba het volgende:

[..]
kan je gewoon allemaal beredeneren met biologiekennis :')
maar de meerderheid van Nederland heeft geen vwo -of vergelijkbare kennis van biologie.
De gemiddelde wappie kan net de eigen naam schrijven.
pi_208549112
Genoeg momenten dat ik naar die lockdowns terugverlang. Heerlijk rustig! En nog goed voor de portemonnee ook.
pi_208549212
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 21:11 schreef Vimbavimba het volgende:
avondklok en coronapaspoort hadden geen medische basis. Vaccins worden als het panacee gezien maar doen helemaal niks. Voorkomt transmissie niet, maakt je niet minder ziek De Hoge heeft ook gelogen over aantal ongevaccineerden/gevaccineerden in het ziekenhuis,gevaccineerden waren juist in de meerderheid. Het mRNA gaat normaal na een paar dagen je lichaam uit maar deze is anders waardoor die zeker 28 dagen in je lichaam verblijft. Ze hebben de U vervangen.
Het vaccin zit in vetdeeltjes en kan daardoor het hele lichaam door(hierdoor wilde ik hem niet) door die vetrand kan ook hij de celkern doordringen en kan integrase plaatsvinden. Dit proces (integrase) is hetzelfde als bij HIV. Het vaccin kan overal komen zoals ook in de bloed-breinbeschermlaag, en in zaadcellen. En ook vreemd dat je als je geprikt bent en binnen 14 sterft aan het vaccin, je niet vermeld wordt als vaccindode.
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2023 15:50 schreef kale_gehaktbal het volgende:
Corona heeft voornamelijk aan het licht gebracht dat de GGZ nog een flinke voorraad aan niet-aangemelde patiënten heeft.
pi_208549223
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2023 21:45 schreef Gehrman het volgende:

[..]
[..]

ik zou misschien ook in ontkenning schieten en niet willen begrijpen dat iedereen voorgelogen is.
De partij die geen prik wil afschilderen als gek.
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_208551524
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 21:28 schreef Vimbavimba het volgende:

[..]
kan je gewoon allemaal beredeneren met biologiekennis :')
maar de meerderheid van Nederland heeft geen vwo -of vergelijkbare kennis van biologie.
Nee, beleidsmakers en artsen die ooit biologie hebben gehad op school moet je met een lampje zoeken natuurlijk.

Het probleem is niet opleidingsniveau maar het diep gewortelde wantrouwen in alles en iedereen die er wel voor geleerd heeft. Een gemiddelde dansleraar kan je wel vertrouwen uiteraard.
pi_208551589
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 12:32 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee, dat is niet normaal.
[..]
Het is jullie dilemma helemaal niet.
[..]
Dat zijn nogal wat aannames. Wie zegt dat mensen door de overheid tegen zichzelf beschermd moesten worden? En waren die maatregelen nodig, noodzakelijk? Dat kan alleen als ze zin hebben.

Nee, het gaat helemaal niet om evenwicht. Mensenrechten en grondrechten zijn geen onderdeel van jullie afweging. Dat zijn geen dingen die je meeneemt in je besluitvorming, dat is het kader waarbinnen je besluiten mag nemen. Nee, als er geen noodtoestand is, en die was er niet, dan blijf je daarbinnen. Als er wel een noodtoestand is neem je grondrechteninbrekende maatregelen uitsluiten om die toestand van nood zsm te beeindigen.

Met zulke mensenrechtenactivisten heb je geen dictators meer nodig.
Cafe Weltschmerz zou niet eens kunnen bestaan in Turkije, Rusland of Iran. Dat iedereen over maatregelen bij de pandemie z'n zegje kan doen, de premier voor rotte vis kan uitmaken etc is niet wat je in lijn kan trekken met een fascistische dictatuur waar holmaat Baudet voor zou staan.
  maandag 27 maart 2023 @ 09:16:21 #130
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_208551615
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 20:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Onderzoek uit Amerika is niet betrouwbaar volgens jou?
Nou, gezien het feit dat ze daar andere soorten lockdowns hebben, hun regeringsmodel anders is (federaal vs gecentraliseerd), hun zorgstelsel totaal anders werkt (privaat vs gesubsidieerd) en hun cultuur ook nog eens anders is dan de onze, durf ik wel te stellen dat een 1:1 overname van de resultaten van dat onderzoek niet echt een sluitende conclusie zal geven nee.

Ik zou wat dat betreft veel meer geneigd zijn om dit onderzoek: https://www.nature.com/articles/s41562-020-01009-0 aan te houden. Vele malen genuanceerder en bevat onderzoek van zo ongeveer elk land tijdens de pandemie.

Dan krijg je toch wel een andere conclusie dan "lockdowns werkten niet".
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_208551640
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2023 18:59 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Ik heb echt geen zin om een uur van mijn tijd te besteden aan het uitpluizen van de IC-cijfers in een of andere Amerikaanse staat. Voor Nederland ken ik de feiten uit mijn hoofd en is het gewoon meerdere keren kantje-boord geweest met de zorgcapaciteit en IC-bedden. Zonder (grondrechtbeperkende) maatregelen waren we daar gegarandeerd overheen gedonderd.
Dit dus. Op het hoogtepunt zijn verpleeghuizen leeggeruimd en gebruikt voor (palliatieve) ziekenhuiszorg.
Dat is nooit echt bekend geworden maar wel uitgevoerd in meerdere steden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 27 maart 2023 @ 09:25:19 #132
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208551686
Lijkt me dat een baby wel kan redeneren dat als we in de winter van 2020-2021 lekker waren gaan massaspreaden, we de grenzen van de zorg ver hadden overschreden.
pi_208552429
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 09:12 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Cafe Weltschmerz zou niet eens kunnen bestaan in Turkije, Rusland of Iran.
Die lat die bepaal jij, de stok dat zijn wij, van NCTV volksopvoeding

quote:
Dat iedereen over maatregelen bij de pandemie z'n zegje kan doen, de premier voor rotte vis kan uitmaken etc is niet wat je in lijn kan trekken met een fascistische dictatuur waar holmaat Baudet voor zou staan.
Het Nederlandse volk isin ieder geval helemaal klaar voor een fascistische dictatuur, zoveel is duidelijk.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_208554732
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 10:46 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Die lat die bepaal jij, de stok dat zijn wij, van NCTV volksopvoeding
[..]
Het Nederlandse volk isin ieder geval helemaal klaar voor een fascistische dictatuur, zoveel is duidelijk.
twister met Weltschmerz.
  maandag 27 maart 2023 @ 14:40:29 #136
490410 Dr8gonOfLife
#VaccinatieschadeAwareness
pi_208555216
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 09:25 schreef Hexagon het volgende:
Lijkt me dat een baby wel kan redeneren dat als we in de winter van 2020-2021 lekker waren gaan massaspreaden, we de grenzen van de zorg ver hadden overschreden.
In 2018 ook.

https://www.ad.nl/binnenl(...)ppatienten~ab5eb9e0/
Alleen samen krijgen we de overheid onder controle. 💓
Lockdowndoden in onze mind 💗 Love naar alle vaccinatieslachtoffers 💕 💞
Liefde & Vrijheid ❤️
#NooitMeerLockdowns #QRGaatTeVer #WakeUpThinkFree 💔
  maandag 27 maart 2023 @ 15:04:46 #137
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208555510
quote:
Pleur op met je wappie-drogargumenten
  maandag 27 maart 2023 @ 15:05:25 #138
490410 Dr8gonOfLife
#VaccinatieschadeAwareness
pi_208555524
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 15:04 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Pleur op met je wappie-drogargumenten
Heb je een inhoudelijke reactie op het artikel uit 2018 of alleen maar een ad hominem?
Alleen samen krijgen we de overheid onder controle. 💓
Lockdowndoden in onze mind 💗 Love naar alle vaccinatieslachtoffers 💕 💞
Liefde & Vrijheid ❤️
#NooitMeerLockdowns #QRGaatTeVer #WakeUpThinkFree 💔
  maandag 27 maart 2023 @ 15:10:24 #139
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208555602
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 15:05 schreef Dr8gonOfLife het volgende:

[..]
Heb je een inhoudelijke reactie op het artikel uit 2018 of alleen maar een ad hominem?
Inhoudelijk reageren heeft niet zoveel zin met dit soort verglijkingen die als een lul op een drumstel slaan. Ze zijn al tig keer weerlegd maar in het volgende topic worden ze door dezelfde wappies gewoon weer herhaald.

Maar als je het verschil niet ziet tussen de volle ziekenhuisen in 2018 en de dreigende ontwrichting van 2020-2021 dan ben je of heel dom of in dienst van een of andere Russische trollenfabriek.
pi_208555662
quote:
7s.gif Op maandag 27 maart 2023 09:16 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Nou, gezien het feit dat ze daar andere soorten lockdowns hebben, hun regeringsmodel anders is (federaal vs gecentraliseerd), hun zorgstelsel totaal anders werkt (privaat vs gesubsidieerd) en hun cultuur ook nog eens anders is dan de onze, durf ik wel te stellen dat een 1:1 overname van de resultaten van dat onderzoek niet echt een sluitende conclusie zal geven nee.

Ik zou wat dat betreft veel meer geneigd zijn om dit onderzoek: https://www.nature.com/articles/s41562-020-01009-0 aan te houden. Vele malen genuanceerder en bevat onderzoek van zo ongeveer elk land tijdens de pandemie.

Dan krijg je toch wel een andere conclusie dan "lockdowns werkten niet".
Ik zal het eens doorlezen. Dank voor de link.

(Overigens vind ik de stelling lockdowns werken niet te kort door de bocht: je kan er iets tijd mee winnen, maar ze zijn volledig ongeschikt, zeker in de vorm dat wij ze gebruikt hebben, voor langere periode)
pi_208555676
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 09:25 schreef Hexagon het volgende:
Lijkt me dat een baby wel kan redeneren dat als we in de winter van 2020-2021 lekker waren gaan massaspreaden, we de grenzen van de zorg ver hadden overschreden.
Wie heeft er dan gepleit voor geen maatregelen? Met je stropop…
pi_208555705
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 15:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Inhoudelijk reageren heeft niet zoveel zin met dit soort verglijkingen die als een lul op een drumstel slaan. Ze zijn al tig keer weerlegd maar in het volgende topic worden ze door dezelfde wappies gewoon weer herhaald.

Maar als je het verschil niet ziet tussen de volle ziekenhuisen in 2018 en de dreigende ontwrichting van 2020-2021 dan ben je of heel dom of in dienst van een of andere Russische trollenfabriek.
Je zou kunnen overwegen om het gewoon uit te leggen, in plaats van de ander voor rotte vis uitmaken.

Heeft de verkiezingsuitslag niet doen inzien dat je mensen niet overtuigt met steeds keihard te roepen dat iedereen al lang weet dat het niet anders kon en discussie dus overbodig is?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')