abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208530395
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 13:08 schreef Hanca het volgende:

[..]
En dat is dus onzin, de vrijheid van handel en diensten hoeft helemaal niet beperkt worden als je bijvoorbeeld een vergunningensysteem op richt voor het aannemen van andere EU werknemers. Die hoeven helemaal niet gekoppeld te zijn.

Terwijl juist die vrijheid van arbeidsmigratie momenteel de EU aan het slopen is, dit is zowel bij de landen die veel arbeidsmigranten ontvangen als de landen van wie er veel arbeidsmigranten vertrekken de hoofdreden voor onvrede over de EU.
Dat is geen onzin, de drie vrijheden hebben een enorm grote samenhang en vormen de basis voor onze rechten in de EU als burgers. En qua onvrede over de EU overdrijf je ook schromelijk gegeven de onderzoeken daarnaar.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2023 13:10:49 ]
pi_208530410
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 13:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja, duh, omdat het een heilige graal is. De vrijheden voor handel en financieele diensten hangen er mee samen en die drie samen zijn essentieel voor de werking van de EU markt.
Het probleem met die EU-mastodonten is dat de oplossing voor elke kwestie volgens hen altijd “méér Europa” is. Alleen als de lidstaten er niet meer op zitten te wachten en het uitdraait op een prestigeproject waar niemand echt bij gebaat is, dan kan je ook besluiten om ermee te stoppen, of, zoals hier wordt gesteld, er grenzen aan te stellen.

Los daarvan ben ik sowieso van mening dat als jouw bedrijf in Nederland alleen winstgevend of kostendekkend te krijgen is bij de gratie van goedkope arbeid, je beter je hele business naar Roemenië of Bulgarije kan verkassen. Dat is beter en eerlijker voor alle partijen. Maar dat heb ik hier al vaker uiteengezet.
pi_208530415
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 13:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat is geen onzin, de drie vrijheden hebben een enorm grote samenhang en vormen de basis voor onze rechten in de EU als burgers. En qua onvrede over de EU overdrijf je ook schromelijk gegeven de onderzoeken daarnaar.
Ze hebben een samenhang, maar met een vergunningensysteem kan het prima werken.

En die onvrede over de EU is groot. Zie in Italië de verkiezingen, zie Le Pen in Frankrijk, zie Oostenrijk, zie Hongarije, zie Polen. Je kunt wel pas willen ingrijpen als de sentimenten zo ver zijn ontspoord dat de anti-EU stem in nog meer landen of zelfs in de EU richting een meerderheid gaat, maar dan ben je te laat.

Maar goed, we zijn het blijkbaar niet eens, maar ik verwacht dat binnen nu en 10 jaar de arbeidsmigratie binnen de EU gereguleerd is.
pi_208530419
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 13:13 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het probleem met die EU-mastodonten is dat de oplossing voor elke kwestie volgens hen altijd “méér Europa” is. Alleen als de lidstaten er niet meer op zitten te wachten en het uitdraait op een prestigeproject waar niemand echt bij gebaat is, dan kan je ook besluiten om ermee te stoppen, of, zoals hier wordt gesteld, er grenzen aan te stellen.

Los daarvan ben ik sowieso van mening dat als jouw bedrijf in Nederland alleen winstgevend of kostendekkend te krijgen is bij de gratie van goedkope arbeid, je beter je hele business naar Roemenië of Bulgarije kan verkassen. Dat is beter en eerlijker voor alle partijen. Maar dat heb ik hier al vaker uiteengezet.
Ook gelul want de lidstaten bepalen de koers van de EU en dat doen ze al vanaf het begin maar het is natuurlijk veel leuker om op de EU trommel te roeren, zie stikstof, dan eigen verantwoordelijkheid te nemen.
pi_208530442
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 13:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ook gelul want de lidstaten bepalen de koers van de EU en dat doen ze al vanaf het begin maar het is natuurlijk veel leuker om op de EU trommel te roeren, zie stikstof, dan eigen verantwoordelijkheid te nemen.
Onzin. Er is geen draagvlak voor een federaal Europa, toch is dat wel waar we stukje bij beetje ingerommeld worden. Net als de Europese grondwet en meer recent een schuldenunie en eurobonds door onze strot gedrukt zijn.

Om over het ondemocratische gehalte en vage mandaat van de EC en Von der Leyen nog maar te zwijgen.
pi_208530487
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 13:17 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Onzin. Er is geen draagvlak voor een federaal Europa, toch is dat wel waar we stukje bij beetje ingerommeld worden. Net als de Europese grondwet en meer recent een schuldenunie en eurobonds door onze strot gedrukt zijn.

Om over het ondemocratische gehalte en vage mandaat van de EC en Von der Leyen nog maar te zwijgen.
ALLES wat jij hier noemt is door de lidstaten goedgekeurd en nooit door de EU "doorgedrukt" en als jij je er even in verdiept had dan had je dat geweten.

Idem voor de EC, idem voor de positie van de President etc etc etc. Von der Leyen is net zo democratisch gekozen als Rutte of Scholz, natuurlijk. Er zijn maar weinig EU landen waar men het regeringshoofd of staatshoofd direct kiest. Maar ook dat wist je vast wel.
pi_208530535
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 13:21 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Von der Leyen is net zo democratisch gekozen als Rutte of Scholz, natuurlijk. Er zijn maar weinig EU landen waar men het regeringshoofd of staatshoofd direct kiest. Maar ook dat wist je vast wel.
Behalve dat je in de EU niet 1 bestuurder weg kunt sturen, maar dan gelijk het hele pakket af moet keuren. Nogal een enorme drempel. En dat is maar één voorbeeld. Als je de EU net zo democratisch noemt als de lidstaten, heb je je er echt niet in verdiept.
pi_208530748
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 13:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Behalve dat je in de EU niet 1 bestuurder weg kunt sturen, maar dan gelijk het hele pakket af moet keuren. Nogal een enorme drempel. En dat is maar één voorbeeld. Als je de EU net zo democratisch noemt als de lidstaten, heb je je er echt niet in verdiept.
Ik had het specifiek over Von der Leyen.
pi_208553055
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 13:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Die samenhang wordt vaak vergeten.
Je geeft dan in feite goederen en kapitaal meer vrijheden dan burgers.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 27 maart 2023 @ 12:07:06 #60
3542 Gia
User under construction
pi_208553518
Lekker laten vallen dit kabinet. En dan Omtzigt, BBB, VVD en JA21. Es effe wat anders.
pi_208553629
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 12:07 schreef Gia het volgende:
Lekker laten vallen dit kabinet. En dan Omtzigt, BBB, VVD en JA21. Es effe wat anders.
Hoe is dat anders dan? Omtzigt is CDA, BBB is de plattelands VVD/CDA en de VVD regeert al 12 jaar.
pi_208553676
https://www.telegraaf.nl/(...)iet-van-de-oplossing

Gezaag aan de stoelpoten van Van der Wal.
  maandag 27 maart 2023 @ 12:19:00 #63
3542 Gia
User under construction
pi_208553696
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 12:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Hoe is dat anders dan? Omtzigt is CDA, BBB is de plattelands VVD/CDA en de VVD regeert al 12 jaar.
Geen D66 meer. Da's al reden genoeg.
pi_208553773
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 12:19 schreef Gia het volgende:

[..]
Geen D66 meer. Da's al reden genoeg.
Dus je bent niet ergens voor maar ergens tegen, prima. Zonder D66 is overigens niet zo gek anders als we naar de laatste 30 jaar kijken.
pi_208553790
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 12:17 schreef Jojoke het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)iet-van-de-oplossing

Gezaag aan de stoelpoten van Van der Wal.
Dat is alleen voor Premium abonnees te lezen. Wie zaagt er precies in dat artikel?
pi_208553804
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 12:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat is alleen voor Premium abonnees te lezen. Wie zaagt er precies in dat artikel?
Anonimi en de T. Wie immer.
zie email 27 oktober
pi_208554196
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 12:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
twitter

Artikel in tweet
zie email 27 oktober
pi_208554348
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 13:09 schreef trein2000 het volgende:

[..]
[ twitter ]
Artikel in tweet
Heh, die meneer van Dijken is ook wel aardig naief :D
pi_208554357
De dag dat dit kabinet valt moet een nationale feestdag worden
pi_208557941
https://nos.nl/l/2469105

Secondanten er bij morgen… Harbers, Van Rij, Van Ooijen en Vijlbrief.
zie email 27 oktober
pi_208557970
quote:

[..]
[ twitter ]
Artikel in tweet
Is premium toch, of mag je het via een Twitter omweg alsnog posten op FOK! ?
blablablabla
pi_208558214
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 18:31 schreef Elan het volgende:

[..]
Is een krantenknipsel ;)

Maar ik weet niet beter dan dat tweets gewoon mogen. Ik zal het eens navragen.
zie email 27 oktober
pi_208558244
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 18:49 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Is een krantenknipsel ;)

Ik weet het ook niet, eerlijk gezegd, dus het is mischien een goed plan om het na te vragen.
  maandag 27 maart 2023 @ 19:43:19 #74
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208559033
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 18:49 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Is een krantenknipsel ;)

Het lijkt me toch dat als je geen telegraafartikelen mag plaatsen, dat dan ook niet via een omweg mag.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_208559044
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 18:28 schreef trein2000 het volgende:
https://nos.nl/l/2469105

Secondanten er bij morgen… Harbers, Van Rij, Van Ooijen en Vijlbrief.
Dat is toch wel serieus, dan...
pi_208559049
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 19:43 schreef -XOR- het volgende:

Dat lijkt me toch niet dat
[..]
Het lijkt me toch dat als je geen telegraafartikelen mag plaatsen, dat dan ook niet via een omweg mag.
Ik heb de vraag uitgezet. Vooralsnog stel ik voor dat we deze discussie even afkappen. Als ik wat weer hoor laat ik het weten.
zie email 27 oktober
pi_208559069
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 19:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Doet wel aan als crisissfeer. Ook apart dat Wal en Adema er niet bij zitten (ook niet als secundant, waar dat in geval Adema misschien best logisch was geweest), dat zegt misschien nog wel meer.
zie email 27 oktober
pi_208559109
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 19:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Doet wel aan als crisissfeer. Ook apart dat Wal en Adema er niet bij zitten (ook niet als secundant, waar dat in geval Adema misschien best logisch was geweest), dat zegt misschien nog wel meer.
Adema heeft volgens mij morgen gewoon weer een overleg in Ermelo staan.
  maandag 27 maart 2023 @ 19:49:58 #79
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_208559149
Het valt me nog mee dat het kabinetsleden zijn en geen kamerleden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_208559170
quote:

[..]
[ twitter ]
Artikel in tweet
Erg netjes is het allemaal niet. Maar het zegt veel over de cultuur binnen de VVD.

Dat Van der Wal op zowel lokaal als provinciaal niveau weinig anders deed dan een beetje lachen en een eenmaal ingenomen standpunt tot in den treure verdedigen, kan ik ook wel bevestigen. Ze heeft niets bereikt. Dat ministerschap is mijns inziens dan ook volledig te danken aan haar loyaliteit aan Rutte. Zoals alle prominente VVD-posities worden ingenomen door de politieke fans van Mark, trouwens.
pi_208559191
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 19:49 schreef Janneke141 het volgende:
Het valt me nog mee dat het kabinetsleden zijn en geen kamerleden.
Bij een echte crisis zouden de fractievoorzitters er wel bij zitten, denk ik. Maar toch opvallend dat ze kiezen voor 8 man ipv 4 man.
pi_208559431
Van Ooijen is geen financiele secondant toch? Wat deze 4 secondanten nog wel gemeen hebben, is dat ze wat meer meedenken vanuit de 'gewone man'. Slaghouwer stond in zijn laatste weken ook onder curatele van Harbers. Vijlbrief komt natuurlijk hardnekkig op voor de Groningers. Van Rij heeft ook een duidelijke mening over de uitvoering. Van Ooijen lijkt mij iemand die een prima sociale antenne heeft. Misschien zijn ze daarom geselecteerd.
pi_208559439
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 18:31 schreef Elan het volgende:

[..]
Neen. Hoe graag ik dat ook zou willen, teveel gezeik mee geweest.
pi_208559644
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 20:03 schreef Jojoke het volgende:
Van Ooijen is geen financiele secondant toch? Wat deze 4 secondanten nog wel gemeen hebben, is dat ze wat meer meedenken vanuit de 'gewone man'. Slaghouwer stond in zijn laatste weken ook onder curatele van Harbers. Vijlbrief komt natuurlijk hardnekkig op voor de Groningers. Van Rij heeft ook een duidelijke mening over de uitvoering. Van Ooijen lijkt mij iemand die een prima sociale antenne heeft. Misschien zijn ze daarom geselecteerd.
Van Ooijen is echt gewoon de enige vrije kandidaat. Adema zijn overleg is te belangrijk, die zijn hele agenda blijft gewoon vrij. En meer smaken heeft de CU niet.

Verder is Schouten natuurlijk financieel geweldig onderlegd, was ook jaren 1 van de beste kamerleden in de financiële commissie.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-03-2023 20:13:58 ]
  maandag 27 maart 2023 @ 20:18:19 #85
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_208559751
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 19:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Laten we dat maar eens afwachten, ernstige gesprekken kun je ook rustig voeren zonder dat te melden aan de media.

Zou niet de eerste keer zijn dat Rutte de burger een loer draait.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_208559901
Ik verwacht er eerlijk gezegd weinig van. Het is weer een hoop poppenkast maar het zal wel weer glas, plas, was worden. Geen van de partijen wil verkiezingen dus ze zijn tot elkaar veroordeeld.
pi_208559991
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 20:27 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik verwacht er eerlijk gezegd weinig van. Het is weer een hoop poppenkast maar het zal wel weer glas, plas, was worden. Geen van de partijen wil verkiezingen dus ze zijn tot elkaar veroordeeld.
Verkiezingen komen er niet. Maar er zit nu natuurlijk wel nog meer strijd in het kabinet rondom stikstof. Maar daar gaan ze het morgen denk ik helemaal niet over hebben, eerst Adema, Van der Wal en de provincies afwachten. Het hele woord stikstof zal niet op de agenda staan. Misschien wel dat rapport van vandaag: https://nos.nl/artikel/24(...)steringen-hard-nodig
  maandag 27 maart 2023 @ 20:41:00 #88
346939 Janneke141
pi_208560089
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 20:34 schreef Hanca het volgende:
Misschien wel dat rapport van vandaag: https://nos.nl/artikel/24(...)steringen-hard-nodig
Ja, er moeten inderdaad hoognodig weer wat spiegeltjes en kraaltjes richting de rurale gebieden.
pi_208560389
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 20:34 schreef Hanca het volgende:

[..]
Verkiezingen komen er niet. Maar er zit nu natuurlijk wel nog meer strijd in het kabinet rondom stikstof. Maar daar gaan ze het morgen denk ik helemaal niet over hebben, eerst Adema, Van der Wal en de provincies afwachten. Het hele woord stikstof zal niet op de agenda staan. Misschien wel dat rapport van vandaag: https://nos.nl/artikel/24(...)steringen-hard-nodig
Ik weet niet meer waar ik het las, maar de persoon had volgens mij wel gelijk: Rutte is te handig om het kabinet over stikstof te laten vallen. De VVD kan niks met stikstof in een nieuwe verkiezingscampagne. Dus als het kabinet al valt, dan is het over migratie. Tenzij één van de coalitiepartijen echt plots z'n eigen gang gaat en zonder inbreng van de VVD de coalitie laat stranden.
pi_208560470
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 20:41 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ja, er moeten inderdaad hoognodig weer wat spiegeltjes en kraaltjes richting de rurale gebieden.
Als je buslijnen, scholen e.d. spiegeltjes en kraaltjes noemt, heb je gelijk.
pi_208560570
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 20:53 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Ik weet niet meer waar ik het las, maar de persoon had volgens mij wel gelijk: Rutte is te handig om het kabinet over stikstof te laten vallen. De VVD kan niks met stikstof in een nieuwe verkiezingscampagne. Dus als het kabinet al valt, dan is het over migratie. Tenzij één van de coalitiepartijen echt plots z'n eigen gang gaat en zonder inbreng van de VVD de coalitie laat stranden.
Ik denk dat als het kabinet valt het cda gaat breken. D66 gaat niet veel bewegen tov het coalitieakkoord, niet op stikstof en niet op migratie. Als ze er echt niet uit komen, komt het eigenlijk voor alle partijen het beste uit als het cda de boel op blaast. Die kunnen dat best uitleggen omdat ze het signaal van hun achterban serieus willen nemen.

Niet dat ze deze hete aardappel in een volgende regering wel op kunnen gaan lossen.
  maandag 27 maart 2023 @ 21:08:00 #92
346939 Janneke141
pi_208560756
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 20:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat was niet direct wat ik in gedachten had. Je kent mijn cynisme inmiddels wel, toch?
pi_208560814
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 21:08 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat was niet direct wat ik in gedachten had. Je kent mijn cynisme inmiddels wel, toch?
Ja, maar dat wat ik noem wordt in dat rapport gevraagd. CDA gaat echt niet accepteren dat dit rapport volkomen wordt genegeerd. Dit is één van hun weinige kansen om wat te doen voor hun oude groep stemmers, die naar BBB is overgelopen.
  maandag 27 maart 2023 @ 21:14:05 #94
346939 Janneke141
pi_208560919
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 21:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, maar dat wat ik noem wordt in dat rapport gevraagd. CDA gaat echt niet accepteren dat dit rapport volkomen wordt genegeerd. Dit is één van hun weinige kansen om wat te doen voor hun oude groep stemmers, die naar BBB is overgelopen.
Maar het CDA gaat wel accepteren dat er een prachtige serie loze beloftes gedaan wordt en voor de vorm ergens een paar miljoen aan extra bussensubsidie en een voetbalveldje heen wordt gestuurd. Spiegeltjes en kraaltjes dus.

Het CDA kan ook binnen het kabinet geen kant op, en de VVD en D66 zijn echt niet geïnteresseerd in dit soort rapporten. Dit wordt gewoon weer het zoveelste zorgwekkende rapport dat in de archieven belandt.
pi_208560989
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 20:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er is heel veel onderzoek gedaan naar de migratie naar stedelijke regio's en de conclusie is keer op keer dat de verschillende concurrentievoordelen van die regio's zo groot zijn dat een trek naar die gebieden eigenlijk niet tegen te gaan is. Ook niet met overheidsmaatregelen, je kunt het hoogstens wat verzachten met publieke voorzieningen. Nu heeft Nederland het voordeel dat alles relatief dichtbij is waardoor je met een goede bereikbaarheid wel degelijk iets kunt bereiken maar het is een illusie te denken dat kunt voorkomen dat (commerciële) voorzieningen minder worden in kleine kernen.
pi_208561113
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 21:16 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Er is heel veel onderzoek gedaan naar de migratie naar stedelijke regio's en de conclusie is keer op keer dat de verschillende concurrentievoordelen van die regio's zo groot zijn dat een trek naar die gebieden eigenlijk niet tegen te gaan is. Ook niet met overheidsmaatregelen, je kunt het hoogstens wat verzachten met publieke voorzieningen. Nu heeft Nederland het voordeel dat alles relatief dichtbij is waardoor je met een goede bereikbaarheid wel degelijk iets kunt bereiken maar het is een illusie te denken dat kunt voorkomen dat (commerciële) voorzieningen minder worden in kleine kernen.
Ben ik het mee eens, maar je kunt dit rapport niet negeren. Dat je geen basisscholen open kunt houden met maar 4 kinderen per klas is logisch. Maar een onrendabele buslijn subsideren gaat wel. Of een extra treinlijn aanleggen (Lelylijn, Nedersaksenlijn). Of kantoren van het Rijk weer over de provincies verspreiden.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 27-03-2023 21:25:04 ]
pi_208561133
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 21:14 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
de VVD en D66 zijn echt niet geïnteresseerd in dit soort rapporten.
De VVD en vooral D66 zijn er dan ook niet voor de bewoners van Noord-Beveland, Friesland of de Achterhoek. Dat is toch maar een achtergebleven zooitje.
pi_208561259
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2023 21:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ben ik het mee eens, maar je kunt dit rapport niet negeren. Dat je geen basisscholen open kunt houden met maar 4 kinderen per klas is logisch. Maar een onrendabele buslijn subsideren gaat wel. Of een extra treinlijn aanleggen (Lelylijn, Nedersaksenlijn). Of kantoren van het Rijk weer over de provincies verspreiden.
Deels, je ziet alleen recent ook dat je de overheidsinstellingen wel kunt verhuizen maar dat de werknemers niet mee willen naar rurale gebieden. Catch 22 dus.

En een onrendabele buslijn kan met mate, maar ten koste van wat laat je het gaan? Gratis bier bestaat niet en op landelijke schaal wil je succesvolle regio's ook laten groeien. Beetje schuiven kan dus maar een fundamentele verschuiving van middelen zie ik niet gebeuren en is ook niet perse economisch logisch
pi_208561623
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2023 21:29 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Deels, je ziet alleen recent ook dat je de overheidsinstellingen wel kunt verhuizen maar dat de werknemers niet mee willen naar rurale gebieden. Catch 22 dus.

En een onrendabele buslijn kan met mate, maar ten koste van wat laat je het gaan? Gratis bier bestaat niet en op landelijke schaal wil je succesvolle regio's ook laten groeien. Beetje schuiven kan dus maar een fundamentele verschuiving van middelen zie ik niet gebeuren en is ook niet perse economisch logisch
Tja, in Luxemburg is al het OV gewoon gratis. Veel meer geld naar het OV is sowieso een goed idee. En inderdaad, gratis geld bestaat niet, maar dat maakt niet dat een regering geen keuzes kan maken.
pi_208563537
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 21:16 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Ik zou wel benieuwd zijn om te horen of die trend na de covid jaren nog hetzelfde is, ik heb toch wel gemerkt dat de huizen in het plattelands gebied waar ik woon ridicuul snel verkocht werden sinds covid is begonnen. Vooral het flexibelere omgaan met thuiswerken voor werknemers lijkt mij toch wel bij te dragen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')