abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_208502906
quote:
Amsterdam wil maximumsnelheid van 20 km/u voor elektrische fietsen

Amsterdam wil de maximumsnelheid van elektrische fietsen terugbrengen naar 20 kilometer per uur. Hiermee moet de verkeersveiligheid in de stad verbeterd worden.

Fietspaden worden drukker en de snelheidsverschillen op het fietspad worden groter, waardoor het vooral gevaarlijk wordt voor kinderen en ouderen, schrijft Het Parool.

Verkeerswethouder Melanie van der Horst wil de snelheid voor elektrische fietsers daarom terugbrengen naar 20 kilometer per uur. Zo'n maximumsnelheid voor fietsers op fietspaden is nu niet mogelijk; daarvoor is nieuwe landelijke regelgeving nodig. Wethouder Van der Horst gaat zich daar in Den Haag hard voor maken.

[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)-elektrische-fietsen

LOL, 20 km per uur, dat haal ik in mijn achteruit op mijn gewone fiets.
pi_208502934
:')

Ik ga als ik skate al harder, en als ik fiets al helemaal.

Maar goed, hier stemt Amsterdam op. Dus ze zoeken het maar uit.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_208502964
Vrije stad waar overal een regeltje voor is.

Stel dan voor dat iedere fiets met aandrijving een helmplicht moet hebben. En 20? Whahahahahaha

'Ik heb een idee en een ander moet het doen voor me'. Typisch weer een gl idee en instelling terwijl wetgeving maken/aanpassen je vak is. Om te huilen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208503095
Nog even los van de haalbaarheid van dit soort ballonnetjes, vraag ik me toch af hoe je zo'n regel reeel gezien denkt te kunnen handhaven. Een propvolle stad met fietspaden en straten vol door elkaar krioelende fietsers, waarvan je de e-bikers ertussen uit moet pikken en meten of die de toegestane 20 ipv 25 fietsen. Bovenop alle andere handhavingstaken, waar de politie ook al niet aan toekomt.

En dan komen er nog wat haken en ogen bovenop. Die e-bikers zullen dus moeten weten hoe hard ze gaan en een snelheidsmeter oid moeten aanschaffen. Het geldt alleen voor e-bikes, mag je wel harder dan 20 als je de elektrische hulpmotor uit hebt staan? Indien nee, waarom dat onderscheid ten opzichte van normale fietsen? Indien ja, hoe ga je bewijzen dat de motor aan stond? Wat maakt 25 km/u fietsen met een hulpmotor uberhaupt gevaarlijker dan die snelheid halen op een fiets zonder hulpmiddel? Etc.
  Redactie Sport donderdag 23 maart 2023 @ 09:18:25 #5
274204 crew  Mexicanobakker
pi_208503112
20 lijkt me wel erg laag.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_208503131
In principe is iedereen het hier mee eens alleen het is de gemeente Amsterdam die met het idee komt dus het wordt verworpen
  donderdag 23 maart 2023 @ 09:21:03 #7
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_208503138
Van mij mag het 25 km/u zijn maar ik denk wel dat het goed is om het niet boven de 30 te laten zijn. Er zijn veel gedeelde ruimtes met fietsers en voetgangers. Het snelheidsdifferentiaal wordt bij 30+ al eigenlijk te groot. Vooral het fietsgedrag bij zebrapaden werkt bij die snelheden ineens niet meer. Fietsers zijn nu namelijk gewend om gewoon bij rood over zebrapaden te gaan naar eigen inzicht. Dat is gedrag wat nog net werkt omdat de snelheden vrij laag zijn en iedereen elkaar in de gaten heeft. Als mensen op een elektrische fiets datzelfde gedrag vertonen maar dan met een vaste 30km/u dan breekt die situatie.

Ik denk bij alles onder de 20km/u dat de voordelen van elektrisch fietsen wegvallen dus dit is denk ik net te streng.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_208503208
Nou, zijn er wel andere zaken die gevaarlijker zijn in het verkeer.
Zeker in Amsterdam...
  User die overal opduikt 2022 donderdag 23 maart 2023 @ 09:35:03 #9
186611 Haags
pi_208503228
Hopeloos verloren deze stad. @Wereldgozer
Zonder wrijving geen glans
  donderdag 23 maart 2023 @ 09:37:45 #10
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208503244
Ik ben gisteren bijna geschept door een of andere troela die met een noodgang met haar ebike voor mij afsloeg. Het ging net goed en ik schrok me de pestpleuris. Ik heb dat ook al een paar keer gehad met van die jonge gastjes die pizza's of ander eten rondbrengen en menen dat ze overal, ook op het voetpad, met een noodgang kunnen rijden en makkeijk overal tussendoor kunnen. Dat gedrag vind ik ergerlijk en gevaarlijk en dat blijft het met 20 km per uur ook.

Voor een ebike heb je ook geen rijbewijs nodig, dus je mag zo'n ding zo gebruiken zoals jij het graag belieft; sociaal of niet sociaal.

Dit hele probleem heeft veel meer met mentaliteit te maken dan waar zo'n ebike toe in staat is vind ik.
  Spellchecker donderdag 23 maart 2023 @ 09:39:06 #11
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_208503284
Eind dit jaar gaat de snelheid voor auto's bijna overal binnen de ring ook al terug naar 30 km/u.
Dan is 20 km/u voor e-bikes niet zo vreemd meer.
https://nos.nl/artikel/24(...)e-wegen-naar-30-km-u
https://maps.amsterdam.nl/30km/
  donderdag 23 maart 2023 @ 09:42:29 #13
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_208503289
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 09:39 schreef maily het volgende:
Alleen in Amsterdam?

Boeiuh :{w
Ja, dat dacht jij.

Maar handhavingstechnisch is dit volkomen kansloos natuurlijk.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_208503363
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 09:20 schreef opgebaarde het volgende:
In principe is iedereen het hier mee eens alleen het is de gemeente Amsterdam die met het idee komt dus het wordt verworpen
In principe is iedereen het hier mee eens :') _O-


In jouw bubbel waar pamperen, drammen en handje vasthouden de norm is misschien.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_208503376
Geen medelijden met ze. Daar hebben de Amsterdammers zelf voor gekozen door op GroenLinks te stemmen.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_208503381
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 09:16 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Nog even los van de haalbaarheid van dit soort ballonnetjes, vraag ik me toch af hoe je zo'n regel reeel gezien denkt te kunnen handhaven. Een propvolle stad met fietspaden en straten vol door elkaar krioelende fietsers, waarvan je de e-bikers ertussen uit moet pikken en meten of die de toegestane 20 ipv 25 fietsen. Bovenop alle andere handhavingstaken, waar de politie ook al niet aan toekomt.

En dan komen er nog wat haken en ogen bovenop. Die e-bikers zullen dus moeten weten hoe hard ze gaan en een snelheidsmeter oid moeten aanschaffen. Het geldt alleen voor e-bikes, mag je wel harder dan 20 als je de elektrische hulpmotor uit hebt staan? Indien nee, waarom dat onderscheid ten opzichte van normale fietsen? Indien ja, hoe ga je bewijzen dat de motor aan stond? Wat maakt 25 km/u fietsen met een hulpmotor uberhaupt gevaarlijker dan die snelheid halen op een fiets zonder hulpmiddel? Etc.
Bij elke e-biker die ik niet fluitend kan inhalen met mijn gewone fiets ga ik de politie bellen!!
  donderdag 23 maart 2023 @ 09:53:41 #17
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208503399
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 09:42 schreef Janneke141 het volgende:
Maar handhavingstechnisch is dit volkomen kansloos natuurlijk.
Nou niet echt. Vroeger stonden ze ergens gewoon met een fuik en dan ging iedere bromfiets op de rollerbank.

En als je brommer was opgevoerd ging hij mee, werd hij helemaal gestript en soms kreeg je hem zelfs als een pakketje terug. Dat soort maatregelen zijn redelijk ontmoedigend en ik hoop zelf niet dat het daar op uitdraait, maar op zich kan het natuurlijk.
pi_208503400
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 09:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
In principe is iedereen het hier mee eens :') _O-


In jouw bubbel waar pamperen, drammen en handje vasthouden de norm is misschien.
Ok niet iedereen alleen wel alle mensen die niet op een elektrische fiets (excel speedpedelec)) rijden. Er wordt massaal geklaagd over de elektrische fietsen die te snel gaan en daarmee andere fietsers, voetgangers en automobilisten in de stad hinderen

Misschien behoor jij tot de groep die graag klaagt over de te snelle fietsen en over beperkende regelgeving. Die zijn niet serieus te nemen en lekker blijven klagen dan
  donderdag 23 maart 2023 @ 09:56:51 #19
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_208503429
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 09:53 schreef Tengano het volgende:

[..]
Nou niet echt. Vroeger stonden ze ergens gewoon met een fuik en dan ging iedere bromfiets op de rollerbank.

En als je brommer was opgevoerd ging hij mee, werd hij helemaal gestript en soms kreeg je hem zelfs als een pakketje terug. Dat soort maatregelen zijn redelijk ontmoedigend en ik hoop zelf niet dat het daar op uitdraait, maar op zich kan het natuurlijk.
Dat is onvergelijkbaar, want dan werd je beboet omdat je brommer was opgevoerd (wat niet mag) en niet omdat men constateerde dat je te hard reed.

Ook als je een e-bike met bijtrappen begrenst op 20 km/u kun je er harder mee rijden dan 20. Kwestie van trappen. Of de brug afrijden ofzo. En dat kun je dus niet handhaven.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_208503434
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 09:53 schreef Tengano het volgende:

[..]
Nou niet echt. Vroeger stonden ze ergens gewoon met een fuik en dan ging iedere bromfiets op de rollerbank.

En als je brommer was opgevoerd ging hij mee, werd hij helemaal gestript en soms kreeg je hem zelfs als een pakketje terug. Dat soort maatregelen zijn redelijk ontmoedigend en ik hoop zelf niet dat het daar op uitdraait, maar op zich kan het natuurlijk.
Elektrische fietsen zijn niet wettelijk begrensd op 20 km/u. Betreffende wethouder wil ook niet dat ze technisch niet harder dan 20 kunnen, ze wil dat ze plaatselijk niet harder dan 20 mogen. Een rollerbank is dan dus geen geschikt meetinstrument.
pi_208503445
Succes met handhaven. Een scooter mag wettelijk niet harder kunnen dan 25 km/u, nou, ik zie alleen maar scooters die veel harder gaan. :')
Het is koud, het is guur....
pi_208503480
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 09:53 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ok niet iedereen alleen wel alle mensen die niet op een elektrische fiets (excel speedpedelec)) rijden. Er wordt massaal geklaagd over de elektrische fietsen die te snel gaan en daarmee andere fietsers, voetgangers en automobilisten in de stad hinderen

Misschien behoor jij tot de groep die graag klaagt over de te snelle fietsen en over beperkende regelgeving. Die zijn niet serieus te nemen en lekker blijven klagen dan
Godsammekraken zeg. Wat een zeikland zijn wij geworden.
:')

Elek fietsen te snel, mountainbikers in het bos fietsen in de weg. Wielrenners domineren de weg ( ok, klopt vaak)
Snorfietsers, brommers, bezorgbusjes, bejaarden op scootmobiels.

Ja, alles kun je wel op 1 hoop gooien als het om veiligheid gaat maar we zijn gewoon een dichtbevolkt land waar niemand elkaar meer de ruimte wil geven lijkt het wel...
pi_208503485
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 09:53 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ok niet iedereen alleen wel alle mensen die niet op een elektrische fiets (excel speedpedelec)) rijden. Er wordt massaal geklaagd over de elektrische fietsen die te snel gaan en daarmee andere fietsers, voetgangers en automobilisten in de stad hinderen

Misschien behoor jij tot de groep die graag klaagt over de te snelle fietsen en over beperkende regelgeving. Die zijn niet serieus te nemen en lekker blijven klagen dan
Je grossiert in foute aannames.
Ik rij niet op een elektrische fiets en ook niet op een speedpedelec. Ik klaag ook niet over andere fietsen, daarbij rij ik op mijn normale fiets of op mijn skates boven de 20 km per uur.....op het fietspad. Wat maakt dat anders dan op een elektrische fiets.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_208503495
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 09:59 schreef TweedeKlum het volgende:
Succes met handhaven. Een scooter mag wettelijk niet harder kunnen dan 25 km/u, nou, ik zie alleen maar scooters die veel harder gaan. :')
Een bromscooter mag ook 45 km/u.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 23 maart 2023 @ 10:06:05 #25
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_208503505
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 09:16 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Die e-bikers zullen dus moeten weten hoe hard ze gaan en een snelheidsmeter oid moeten aanschaffen.
Dat zit standaard in de computer die de motor aanstuurt.[/quote]

quote:
Indien nee, waarom dat onderscheid ten opzichte van normale fietsen? Indien ja, hoe ga je bewijzen dat de motor aan stond? Wat maakt 25 km/u fietsen met een hulpmotor uberhaupt gevaarlijker dan die snelheid halen op een fiets zonder hulpmiddel? Etc.
Iemand die 25 km/u rijdt zonder hulpmotor voelt wat zijn of haar fiets doet, en heeft ook het gevoel voor die snelheid opgebouwd naarmate hij of zij sneller ging. Met e-bike heb je plotseling mensen op de fiets die nooit boven de 15 km/u hebben gereden en plotseling 25 km/u rijden (of meer, iets van 1/3 van de niet-spedelec e-bikes is opgevoerd); die hebben geen gevoel met de fiets op die snelheid, of hoe zich dat t.o.v. het overige verkeer verhoudt.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_208503535
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 10:06 schreef mvdejong het volgende:

[..]
Dat zit standaard in de computer die de motor aanstuurt.
[..]
Iemand die 25 km/u rijdt zonder hulpmotor voelt wat zijn of haar fiets doet, en heeft ook het gevoel voor die snelheid opgebouwd naarmate hij of zij sneller ging. Met e-bike heb je plotseling mensen op de fiets die nooit boven de 15 km/u hebben gereden en plotseling 25 km/u rijden (of meer, iets van 1/3 van de niet-spedelec e-bikes is opgevoerd); die hebben geen gevoel met de fiets op die snelheid, of hoe zich dat t.o.v. het overige verkeer verhoudt.
Dus als ik nu gewend ben 25 per uur te rijden op mijn normale fiets is er niks aan de hand maar als ik dan morgen op een ebike stap en 25 km per uur rij ben ik een gevaar op de weg en moet mijn snelheid beperkt worden?

Waar is de logica?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 23 maart 2023 @ 10:13:22 #27
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_208503566
Deze regel zal met name nuttig zijn voor alle oudjes die nu met veel meer snelheid rijden dan hun lichaam en reactievermogen feitelijk aankan.

Trapondersteuning tot 20 km/h, alles daarboven moet je er zelf uitpersen. Prima toch? Nu zal er van een aantal lieden wel weer schreeuwen over pamperen, drammen, handjes vasthouden en rubberen tegels maar vooralsnog heb ik nog geen zinnig argument gehoord waarom dit zo slecht zou zijn.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_208503590
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 10:13 schreef Dven het volgende:
Deze regel zal met name nuttig zijn voor alle oudjes die nu met veel meer snelheid rijden dan hun lichaam en reactievermogen feitelijk aankan.

Trapondersteuning tot 20 km/h, alles daarboven moet je er zelf uitpersen. Prima toch? Nu zal er van een aantal lieden wel weer schreeuwen over pamperen, drammen, handjes vasthouden en rubberen tegels maar vooralsnog heb ik nog geen zinnig argument gehoord waarom dit zo slecht zou zijn.
Simpel.

Wat jij voorstelt is een begrenzing van de trapondersteuning. Daar gaat dit voorstel niet over.

Dit gaat over een beperking van de maximum snelheid voor bereiders van een elektrische fiets terwijl je op een normale fiets geen beperking opgelegd krijgt en net zo hard kan.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 23 maart 2023 @ 10:17:56 #29
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_208503609
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 10:13 schreef Dven het volgende:
maar vooralsnog heb ik nog geen zinnig argument gehoord waarom dit zo slecht zou zijn.
"Tegen betutteling zijn" is een argument op zichzelf: als het niet nodig is, moet je het als overheid ook niet moeten willen regelen. En het is niet nodig. En als je het vervolgens óók nog niet kan handhaven dan moet je er al helemaal niet aan beginnen. Het is niet de taak van de overheid om iedere vierkante centimeter van je leven te moeten reguleren.

Maar buiten dat is er een ander en veel belangrijker argument: als je mensen uit de auto wil krijgen, dan moet je vooral zorgen dat de alternatieven zo aantrekkelijk mogelijk zijn. Dat doe je niet door een regel in te voeren die je elektrische fietstocht van je huis naar je werk en terug ineens een kwart langer laat duren. En ik denk niet dat die linkse rakkers in de Amsterdamse gemeenteraad (of elders) erop zitten te wachten dat er weer meer mensen in de auto gaan stappen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 23 maart 2023 @ 10:18:33 #30
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_208503622
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 10:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
bereiders van een elektrische fiets
Met bloemkool en een kuiltje jus?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_208503654
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 10:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Met bloemkool en een kuiltje jus?
bak&braadfietsmoeders
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_208503788
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 09:35 schreef Haags het volgende:
Hopeloos verloren deze stad. @:Wereldgozer
Vind dit wel terecht.

Levensgevaarlijk die razendsnelle boomers.
  donderdag 23 maart 2023 @ 10:31:00 #33
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_208503807
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 10:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dus als ik nu gewend ben 25 per uur te rijden op mijn normale fiets is er niks aan de hand maar als ik dan morgen op een ebike stap en 25 km per uur rij ben ik een gevaar op de weg en moet mijn snelheid beperkt worden?

Waar is de logica?
25km/u op een e-bike is anders dan 25km/u op een fiets.

Namelijk. Op een normale fiets worden de meesten mensen na 5 minuten 25km/u moe en vallen ze terug naar een 20km/u oid dus het is geen vasthoudende 25km/u. Daarnaast ben je in de stad dus er zijn veel stoplichten en drukte bezig en op een normale fiets is de psychologie al iets sneller dat je je snelheid aanpast. Op een e-bike accelereren mensen veel sneller op naar de max en voelen andere mensen als obstakels in plaats van mede-bestuurders waar je je snelheid voor moet aanpassen.

Tenminste zo ervaar ik het gedrag van e-bike gebruikers nu.

Dus het is een beetje zoals die geluidswetgeving voor TV reclames toen. Reclames werden qua geluid te hard en mensen schrokken wakker. Toen heeft de reclame code commissie een max decibelage gesteld. Dus wat deden de reclamemakers.. de stiltes ook boosten. Dus technisch gezien kwamen de reclames niet boven het decibel maar de ervaring voor de kijker was wel dat reclames alsnog veel veel harder waren dan de film.

Zoiets is het met e-bikes ook. Er zijn geen stiltes meer het is of max snelheid of niet. Want er is geen rem voor de gebruiker. Geen vermoeidheid. Geen langzaam optrekken of afremmen. Dus wat vroeger dus een irritante rauwdouwende fanatieke fietser was.. maar dan nu veel meer mensen en all the time.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_208503950
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 10:20 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
bak&braadfietsmoeders

Treffend lied 🤣
pi_208503967
A’mdterdam is juist enige stad waar door rood rijden gedoogd wordt toegestaan is he
pi_208503975
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 10:31 schreef SpecialK het volgende:

[..]
25km/u op een e-bike is anders dan 25km/u op een fiets.

Namelijk. Op een normale fiets worden de meesten mensen na 5 minuten 25km/u moe en vallen ze terug naar een 20km/u oid dus het is geen vasthoudende 25km/u. Daarnaast ben je in de stad dus er zijn veel stoplichten en drukte bezig en op een normale fiets is de psychologie al iets sneller dat je je snelheid aanpast. Op een e-bike accelereren mensen veel sneller op naar de max en voelen andere mensen als obstakels in plaats van mede-bestuurders waar je je snelheid voor moet aanpassen.

Tenminste zo ervaar ik het gedrag van e-bike gebruikers nu.

Dus het is een beetje zoals die geluidswetgeving voor TV reclames toen. Reclames werden qua geluid te hard en mensen schrokken wakker. Toen heeft de reclame code commissie een max decibelage gesteld. Dus wat deden de reclamemakers.. de stiltes ook boosten. Dus technisch gezien kwamen de reclames niet boven het decibel maar de ervaring voor de kijker was wel dat reclames alsnog veel veel harder waren dan de film.

Zoiets is het met e-bikes ook. Er zijn geen stiltes meer het is of max snelheid of niet. Want er is geen rem voor de gebruiker. Geen vermoeidheid. Geen langzaam optrekken of afremmen. Dus wat vroeger dus een irritante rauwdouwende fanatieke fietser was.. maar dan nu veel meer mensen en all the time.
Dit dus. Naast dat normale fietsers bij onoverzichtelijke situaties nog wel eens eerder rustig aan willen doen dan een e-bike die ongeacht de situatie 25 km/h denk te moeten fietsen.

Als ik bij mij de straat uitrij, kom ik bij een enigszins moeilijk zichtbaar kruisend fietspad (omdat de bebouwing tot aan het fietspad gaat en de straat onder een 60 graden-hoek kruist, waardoor je maar een paar meter van het fietspad kunt overzien. Bij normale fietsers geeft dat nooit problemen omdat die toch al wat rustiger fietsen met alle kruispunten en verkeerslichten vlakbij. Alleen e-bikes en verdwaalde wielrenners denken daar dusdanig hard te moeten gaan dat je ze pas ziet op het moment dat het al te laat is.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_208504031
Moeten zij weten.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
pi_208504090
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 10:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Je grossiert in foute aannames.
Ik rij niet op een elektrische fiets en ook niet op een speedpedelec. Ik klaag ook niet over andere fietsen, daarbij rij ik op mijn normale fiets of op mijn skates boven de 20 km per uur.....op het fietspad. Wat maakt dat anders dan op een elektrische fiets.
Ah excuus, ik wist niet dat jij de norm bent.

Mag ik vragen wat je in dit geval in de Amsterdamse politiek aan het doen bent?
pi_208504105
Eehm, ik ging ff stijgeren bij het lezen van de OP. Maar toch niet..... Fietsen op je maximale e-bike snelheid in de grote stad is idd NIET HANDIG. Al meerdere malen ondervonden. Ik fiets normaal als ik op m'n e-bike rij, op standje 'sport' en soms 'turbo', maar dat kun je beter in de stad niet doen. Veel te veel verkeer kort op elkaar.

Daarentegen mag wat mij betreft de maximale fietssnelheid buiten de bebouwde kom verhoogd worden naar 35 of 40 km per uur. Weg met die irritante kut snelheidsbeperking.
Eens kijken
pi_208504130
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 09:57 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Elektrische fietsen zijn niet wettelijk begrensd op 20 km/u. Betreffende wethouder wil ook niet dat ze technisch niet harder dan 20 kunnen, ze wil dat ze plaatselijk niet harder dan 20 mogen. Een rollerbank is dan dus geen geschikt meetinstrument.
Zeker wel
Aangezien genoeg fietsen worden opgevoerd.
Dus de electrische stand kunnen ze gewoon testen.
Zeker omdat bij veel Chinese fiets gewoon een gas hendel kan monteren.
  donderdag 23 maart 2023 @ 10:53:30 #41
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_208504146
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 10:52 schreef suijkerbuijk het volgende:
Zeker omdat bij veel Chinese fiets gewoon een gas hendel kan monteren.
Maar dan is het geen elektrische fiets meer, hè.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_208504576
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 10:53 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Maar dan is het geen elektrische fiets meer, hè.
Achteraf monteren he .
Via Ali , wish en Amazon.
Standaart zit het er niet op.
Maar achteraf kan je het er op zetten .
Net zo als dat er maximaal electrische motor op mag zetten .
Maar de opvoer kits kan je nog steeds kopen..
  donderdag 23 maart 2023 @ 11:29:53 #43
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_208504634
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 10:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dus als ik nu gewend ben 25 per uur te rijden op mijn normale fiets is er niks aan de hand maar als ik dan morgen op een ebike stap en 25 km per uur rij ben ik een gevaar op de weg en moet mijn snelheid beperkt worden?

Waar is de logica?
Het gaat mij hier niet om mensen die al gewend zijn harder te rijden dan de "standaard" niet-ondersteunde fietser, maar om de figuren die hun hele leven de 20 km/u nooit gehaald hebben en nu plotseling 25 km/u of meer kunnen rijden, en dus geen gevoel hebben hoe een fiets zich gedraagt, of hoe zich dat verhoudt in het overige verkeer. En die 2 categorieen kun je niet makkelijk onderscheiden.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_208504635
Al die zure reacties van mensen die geen e-bike gebruiken. :').
pi_208504651
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 10:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dus als ik nu gewend ben 25 per uur te rijden op mijn normale fiets
Wees eens eerlijk: jij fietst helemaal niet hè? Of ben je een wielrenner?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2023 11:31:35 ]
pi_208504694
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 10:04 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Godsammekraken zeg. Wat een zeikland zijn wij geworden.
:')

Elek fietsen te snel, mountainbikers in het bos fietsen in de weg. Wielrenners domineren de weg ( ok, klopt vaak)
Snorfietsers, brommers, bezorgbusjes, bejaarden op scootmobiels.

Ja, alles kun je wel op 1 hoop gooien als het om veiligheid gaat maar we zijn gewoon een dichtbevolkt land waar niemand elkaar meer de ruimte wil geven lijkt het wel...
Ik zie ook mensen die 10 kilometer per uur fietsen met een helm op fietsen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_208504714
Op zich een goed idee. Ik zeg het al langer, we moeten de gewone fietser en de continuiteit daarvan en dus ook dat de snelheden veilig zijn voor kinderen die leren fietsen centraal stellen. Alle andere verkeersdeelnemers op het fietspad passen zich daar maar aan aan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_208504715
quote:
2s.gif Op donderdag 23 maart 2023 11:29 schreef YStec het volgende:
Al die zure reacties van mensen die geen e-bike gebruiken. :').
He voordeel van een E-bike is wat mij betreft, dat je er hard mee kan. Dus als ik in Amsterdam zou wonen, zou ik er ook geen aanschaffen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_208504829
Goed idee wel. In zo'n drukke stad als Amsterdam is dat een stuk veiliger.
En jij zit daar onrustig, en jij kijkt langs mij heen
En ik hoor in alles wat je zegt, de stem van iemand
Die bang is voor zichzelf
pi_208504859
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 11:47 schreef Canopus het volgende:
Goed idee wel. In zo'n drukke stad als Amsterdam is dat een stuk veiliger.
In amsterdam word je ook overhoop gereden door gewone fietsers. Een maximumsnelheid gaat daar hoe dan ook niks aan veranderen. Ze fietsen daar overal doorheen en hebben schijt aan alle verkeersregels, zebrapaden en zelfs voetgangersgebieden.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 maart 2023 @ 11:52:50 #51
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208504873
En een prachtig middel worodt verneukt door die zelfmoordneigende bejaarden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_208504876
Uitstekend plan! Graag landelijk invoeren.
20 is hard zat, begrens die krengen maar gewoon gelijk ook. Of koppel er een helmplicht aan, zoals die ook voor snorfietsers geldt (25 km/u)
blablablabla
  donderdag 23 maart 2023 @ 11:55:03 #53
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_208504885
Heeft iemand zich eigenlijk al afgevraagd hoe, en of ze dit gaan handhaven?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  donderdag 23 maart 2023 @ 12:14:21 #54
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_208505071
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 11:52 schreef Nattekat het volgende:
En een prachtig middel worodt verneukt door die zelfmoordneigende bejaarden.
Ik ben anders bijna van de sokken gereden door een jongere op zo'n ding met van die dikke banden. Je hoort ze niet aankomen als ze de bocht om komen vliegen. :P
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_208505096
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 11:55 schreef thedeedster het volgende:
Heeft iemand zich eigenlijk al afgevraagd hoe, en of ze dit gaan handhaven?
Ik gok nog meer van dit soort playmobil figuren de straat op.

You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 maart 2023 @ 12:17:13 #56
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208505100
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 12:14 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Ik ben anders bijna van de sokken gereden door een jongere op zo'n ding met van die dikke banden. Je hoort ze niet aankomen als ze de bocht om komen vliegen. :P
Ik heb een keer net niet eentje in mijn zijdeur gehad omdat ik zijn snelheid totaal verkeerd had ingeschat. Ik was net over het fietspad heen toen ie voorbij zwoefde. Maar goed, dat ligt niet aan de fietser natuurlijk.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_208505143
Laten we eerst is beginnen bij iedereen die zit te appen op de fiets aan te pakken.
pi_208505160
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 10:50 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ah excuus, ik wist niet dat jij de norm bent.

Mag ik vragen wat je in dit geval in de Amsterdamse politiek aan het doen bent?
Dat ik niet voldoe aan jouw foute aannames betekent natuurlijk niet dat ik daarmee de norm ben. Je grossiert dus niet alleen in foute aannames maar legt ook verkeerde verbanden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 23 maart 2023 @ 12:26:02 #59
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_208505184
Alle electrische fietsen gaan minimaal 25km/h dus straks lekker alle fietsen op de rollerbank kunnen zetten, iedereen een boete omdat ze 10kmh te hard gaan :')

Gewoon weer een geld koe gevonden
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  donderdag 23 maart 2023 @ 12:26:51 #60
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_208505194
quote:
15s.gif Op donderdag 23 maart 2023 12:26 schreef junkiesietze het volgende:
Alle electrische fietsen gaan minimaal 25km/h dus straks lekker alle fietsen op de rollerbank kunnen zetten, iedereen een boete omdat ze 10kmh te hard gaan :')

Gewoon weer een geld koe gevonden
Kenteken, registratie, verzekering... ka-ching!
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_208505199
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 10:31 schreef SpecialK het volgende:

[..]
25km/u op een e-bike is anders dan 25km/u op een fiets.

Namelijk. Op een normale fiets worden de meesten mensen na 5 minuten 25km/u moe en vallen ze terug naar een 20km/u oid dus het is geen vasthoudende 25km/u. Daarnaast ben je in de stad dus er zijn veel stoplichten en drukte bezig en op een normale fiets is de psychologie al iets sneller dat je je snelheid aanpast. Op een e-bike accelereren mensen veel sneller op naar de max en voelen andere mensen als obstakels in plaats van mede-bestuurders waar je je snelheid voor moet aanpassen.

Tenminste zo ervaar ik het gedrag van e-bike gebruikers nu.

Dus het is een beetje zoals die geluidswetgeving voor TV reclames toen. Reclames werden qua geluid te hard en mensen schrokken wakker. Toen heeft de reclame code commissie een max decibelage gesteld. Dus wat deden de reclamemakers.. de stiltes ook boosten. Dus technisch gezien kwamen de reclames niet boven het decibel maar de ervaring voor de kijker was wel dat reclames alsnog veel veel harder waren dan de film.

Zoiets is het met e-bikes ook. Er zijn geen stiltes meer het is of max snelheid of niet. Want er is geen rem voor de gebruiker. Geen vermoeidheid. Geen langzaam optrekken of afremmen. Dus wat vroeger dus een irritante rauwdouwende fanatieke fietser was.. maar dan nu veel meer mensen en all the time.
25 km per uur is 25 km per uur. Of ik nu op een ebike zit of op een normale fiets. Of ik nu vermoeid ben of niet.

Verder weet ik niet wat voor beeld jij van ebikes hebt maar ook met een ebike moet je net zo snel of langzaam afremmen als op een normale fiets. Het is niet dat je met een ebike sneller of langzamer remt. En je doet net alsof ebikes met piepende banden wegschieten bij een groen stoplicht. Totaal uit de lucht gegrepen en niet gebaseerd op waarheid.


Bij 25 km per uur is werkelijk alles hetzelfde als bij een normale fiets die 25 km per uur rijdt. Je verzint verschillen die er niet zien.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_208505200
Zeikland met zeikregeltjes maar als dit alleen in Amsterdam blijft heb ik er geen problemen mee

Ik heb toevallig net een e-bike gekocht, vandaag voor het eerst mee gereden
pi_208505229
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 12:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dat ik niet voldoe aan jouw foute aannames betekent natuurlijk niet dat ik daarmee de norm ben. Je grossiert dus niet alleen in foute aannames maar legt ook verkeerde verbanden.
Handig om zoiets als een echte autist volledig letterlijk te nemen en alleen op jezelf te projecten. Veel plezier met topics over 'De inflatie is 11%', 'De Nederlander is wat minder pessimistisch geworden', 'men heeft massaal op BBB gestemd', 'de koopkracht is achteruit gegaan'

Oja ik zeg handig. Dat bedoel ik sarcastisch. Het is dus bijzonder 'onhandig' om dat te doen.
pi_208505230
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 11:29 schreef mvdejong het volgende:

[..]
Het gaat mij hier niet om mensen die al gewend zijn harder te rijden dan de "standaard" niet-ondersteunde fietser, maar om de figuren die hun hele leven de 20 km/u nooit gehaald hebben en nu plotseling 25 km/u of meer kunnen rijden, en dus geen gevoel hebben hoe een fiets zich gedraagt, of hoe zich dat verhoudt in het overige verkeer. En die 2 categorieen kun je niet makkelijk onderscheiden.
Die kun je inderdaad niet onderscheiden. Zou je dan niet meer hebben aan een rijbekwaamheidstest dan een voor iedereen beperkende maatregel? Want nu fiets ik iedere dag naar mijn werk met 25 km per uur, en als ik straks een nieuwe fiets van de zaak mag uitzoeken en ik kies voor een ebike moet ik dus opeens langzamer gaan fietsen omdat ik dan opeens een gevaar ben?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 23 maart 2023 @ 12:30:18 #65
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_208505231
20km/u :') Iedereen die een beetje conditie heeft rijdt al een stuk sneller op een niet-ebike.

Dit soort plannen kunnen ook écht alleen maar van dictator66 afkomen en uiteraard ook alleen maar geopperd worden in amsterdam. Het lijkt wel of ze in Amsterdam echt álles eng vinden. Oe een snelheid die je rennend nog haalt, LEVENSGEVAaRLIjk!11

Als je wilt dat ebikes een alternatief voor de auto worden moet je ze sneller laten rijden (32km/u net als in de rest van de wereld.) niet langzamer.
Echt Amsterdam :') blij dat ik er niet woon, nooit kom en nooit hoef te komen. Het woke afvoerputje van Nederland.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_208505243
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 12:30 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Handig om zoiets als een echte autist volledig letterlijk te nemen en alleen op jezelf te projecten. Veel plezier met topics over 'De inflatie is 11%', 'De Nederlander is wat minder pessimistisch geworden', 'men heeft massaal op BBB gestemd', 'de koopkracht is achteruit gegaan'
Geen idee wat je met deze warrige bijdrage wil zeggen. Het lijkt alsof je nu boos bent omdat je eigen aannames over mij niet kloppen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_208505263
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 11:31 schreef YStec het volgende:

[..]
Wees eens eerlijk: jij fietst helemaal niet hè? Of ben je een wielrenner?
Nee hoor ik ben zeker geen wielrenner.

Ik fiets dagelijks 14 km enkele reis naar mijn werk en weer 14 km terug.

Wees eens eerlijk, je hebt geen argumenten om het niet met mij eens te zijn dus resteert alleen mijn eerlijkheid in twijfel trekken nog he, zeg eens eerlijk.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 23 maart 2023 @ 12:33:58 #68
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_208505266
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 11:29 schreef mvdejong het volgende:

[..]
Het gaat mij hier niet om mensen die al gewend zijn harder te rijden dan de "standaard" niet-ondersteunde fietser, maar om de figuren die hun hele leven de 20 km/u nooit gehaald hebben en nu plotseling 25 km/u of meer kunnen rijden, en dus geen gevoel hebben hoe een fiets zich gedraagt, of hoe zich dat verhoudt in het overige verkeer. En die 2 categorieen kun je niet makkelijk onderscheiden.
Bouw een optie in ebikes om tussen die 2 standen te schakelen speciaal voor die hangbejaarden die op hun ebike met voorwielmotor en rotatiesensor rondracen.
Ik rij zelf op een gewone fiets zo rond de 22-25km/u dus er is voor mij geen enkel verschil met een ebike qua snelheid, zeker niet aangezien ik een krachtsensor op mijn fiets heb. En voor je het vraagt: ik heb een ebike omdat mijn woon-werk afstand 25km enkel is en geen zin heb om constant tegen windkracht 6 in te beuken ;)

Voor een bejaarde die normaal net 10km/u haalt wel en daar zou een optie handig zijn om dat te begrenzen, zeker met een rotatiesensor gaat zo'n fiets gewoon naar zijn maximale snelheid zonder dat je kracht hoeft te zetten en of je dat nu wilt of niet.

Maar zo'n voorstel als in Amsterdam raakt echt kant noch wal. alsof die 5km/u zo'n verschil gaat maken. We hebben het over een snelheidsverschil alsof iemand langzaam lopend je voorbij komt

quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 11:35 schreef Weltschmerz het volgende:
Op zich een goed idee. Ik zeg het al langer, we moeten de gewone fietser en de continuiteit daarvan en dus ook dat de snelheden veilig zijn voor kinderen die leren fietsen centraal stellen. Alle andere verkeersdeelnemers op het fietspad passen zich daar maar aan aan.
Iedereen 3km/u dus, top idee. Daar krijgen we mensen wel de auto mee uit ja
:')

[ Bericht 12% gewijzigd door Metro2005 op 23-03-2023 12:41:22 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  donderdag 23 maart 2023 @ 12:39:38 #69
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_208505306
Is het überhaupt mogelijk om hierop te handhaven? Natuurlijk zou de politie met een lasergun naast het fietspad kunnen gaan staan, maar de kans dat je op die manier wordt gesnapt is natuurlijk 0,0.

Wat ze met snorfietsen en brommers doen is ze op een rollerband zetten om te kijken of-ie harder kan dan is toegestaan. Maar zoiets kan niet met een een elektrische fiets, toch? Ik bedoel, uiteindelijk hangt de snelheid af van hoe hard je trapt, zo'n ding gaat niet vanzelf vooruit.

Sowieso, hebben e-bikes een snelheidsmeter? Hoe weet je als fietser of je te hard gaat?
  donderdag 23 maart 2023 @ 12:43:20 #70
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_208505336
quote:
5s.gif Op donderdag 23 maart 2023 12:39 schreef Tijn het volgende:
Is het überhaupt mogelijk om hierop te handhaven? Natuurlijk zou de politie met een lasergun naast het fietspad kunnen gaan staan, maar de kans dat je op die manier wordt gesnapt is natuurlijk 0,0.

Wat ze met snorfietsen en brommers doen is ze op een rollerband zetten om te kijken of-ie harder kan dan is toegestaan. Maar zoiets kan niet met een een elektrische fiets, toch? Ik bedoel, uiteindelijk hangt de snelheid af van hoe hard je trapt, zo'n ding gaat niet vanzelf vooruit.

Sowieso, hebben e-bikes een snelheidsmeter? Hoe weet je als fietser of je te hard gaat?
Nee natuurlijk is dit niet te handhaven tenzij je inderdaad gaat staan laseren op een fietspad :') En dan uiteraard iedereen staande houden ivm gebrek aan kentekenplaten.

Ik zie het echt al voor me ja _O-

Dit is gewoon weer zo'n typisch dictatoriaal D66 'wij weten wat goed voor je is' voorstel dat niet te handhaven is en waar niemand zich aan gaat houden.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_208505345
quote:
5s.gif Op donderdag 23 maart 2023 12:39 schreef Tijn het volgende:
Is het überhaupt mogelijk om hierop te handhaven? Natuurlijk zou de politie met een lasergun naast het fietspad kunnen gaan staan, maar de kans dat je op die manier wordt gesnapt is natuurlijk 0,0.

Wat ze met snorfietsen en brommers doen is ze op een rollerband zetten om te kijken of-ie harder kan dan is toegestaan. Maar zoiets kan niet met een een elektrische fiets, toch? Ik bedoel, uiteindelijk hangt de snelheid af van hoe hard je trapt, zo'n ding gaat niet vanzelf vooruit.

Sowieso, hebben e-bikes een snelheidsmeter? Hoe weet je als fietser of je te hard gaat?
Natuurlijk is dat niet te handhaven.

Is weer een volstrekt wereldvreemde ballonnetje waar echt geen fiets langzamer van gaat rijden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_208505376
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 12:31 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Geen idee wat je met deze warrige bijdrage wil zeggen. Het lijkt alsof je nu boos bent omdat je eigen aannames over mij niet kloppen.
Het zou mij moeten verbazen dat iemand denkt dat als ik zeg 'iedereen', ik daarmee in die fokker zijn ogen ook echt '100% van alle Nederlanders, niet een iemand uitgesloten' bedoel. Ik ben niet boos op jou, wel op mezelf want ik zag wie er op mij reageerde en ik dacht niet na wie dat ook alweer is
  donderdag 23 maart 2023 @ 12:48:45 #73
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_208505399
Het wordt nog erger, ze wil het zelfs landelijk gaan in laten voeren:

quote:
. Zo'n maximumsnelheid voor fietsers op fietspaden is nu niet mogelijk; daarvoor is nieuwe landelijke regelgeving nodig. Wethouder Van der Horst gaat zich daar in Den Haag hard voor maken.
quote:
Voor die tijd wil de hoofdstad al fietsers langzamer laten rijden met behulp van technologie in bepaalde gebieden. "Een app moet bijvoorbeeld rood kleuren als de fietser dit gebied in rijdt of het stuur moet door een trilling een waarschuwing geven", schrijft de krant.
Ja we gaan even alle ebikes ombouwen zodat ze een 'trilling in het stuur' kunnen doorgeven of ik ga mijn telefoon erges in mijn hand houden om een app in de gaten te houden.

Dat mens is echt compleet wereldvreemd, waar ontstaan dit soort psychische problemen , is echt de amsterdamse wietlucht die je compleet koekoek maakt ofzo?
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_208505400
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 12:46 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Het zou mij moeten verbazen dat iemand denkt dat als ik zeg 'iedereen', ik daarmee in die fokker zijn ogen ook echt '100% van alle Nederlanders, niet een iemand uitgesloten' bedoel. Ik ben niet boos op jou, wel op mezelf want ik zag wie er op mij reageerde en ik dacht niet na wie dat ook alweer is
Tja, dan zou ik vooral niet meer reageren op mij. Dan zet je jezelf ook niet meer voor schut met dit soort volstrekt uit de lucht gegrepen foute aannames.

quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 09:53 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ok niet iedereen alleen wel alle mensen die niet op een elektrische fiets (excel speedpedelec)) rijden. Er wordt massaal geklaagd over de elektrische fietsen die te snel gaan en daarmee andere fietsers, voetgangers en automobilisten in de stad hinderen

Misschien behoor jij tot de groep die graag klaagt over de te snelle fietsen en over beperkende regelgeving. Die zijn niet serieus te nemen en lekker blijven klagen dan
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_208505753
De snelheid waarmee sommige (jongeren) met een e-bike op een rotonde af rijden is soms best angstaanjagend
.
  donderdag 23 maart 2023 @ 13:31:55 #76
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208505870
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 13:19 schreef Fer het volgende:
De snelheid waarmee sommige (jongeren) met een e-bike op een rotonde af rijden is soms best angstaanjagend
Schiet mij ineens te binnen.... Als je op een brommer wil rijden moet je 16 zijn. Maar lang voor die tijd mag je al op een ebike zitten zonder enige beproeving van rijvaardigheid.

En in de meer heuvelachtige gebieden van Nederland of waar de afstanden naar school wat langer zijn zie je regelmatig jongere kinderen al op zo'n ding zitten.
pi_208505947
Ja begrijpelijk toch, zo in een drukke stad. K boomers op zo een fiets die dan ook nog verontwaardigd oordelend naar automobilisten kijken want ze houden geen rekening met fietsers :') Ga lekker langs een polder scheuren met je fiets.
pi_208506001
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 13:40 schreef Selenophilia het volgende:
Ja begrijpelijk toch, zo in een drukke stad. K boomers op zo een fiets die dan ook nog verontwaardigd oordelend naar automobilisten kijken want ze houden geen rekening met fietsers :') Ga lekker langs een polder scheuren met je fiets.
Dus het probleem is mensen die hard fietsen, en dat probleem wil je dan te lijf gaan door mensen die op een bepaald type fiets rijden een beperking op te leggen die niet geldt voor andere fietsen terwijl je met die andere fietsen ook "te" hard kan fietsen.

:')
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_208506049
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 13:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dus het probleem is mensen die hard fietsen, en dat probleem wil je dan te lijf gaan door mensen die op een bepaald type fiets rijden een beperking op te leggen die niet geldt voor andere fietsen terwijl je met die andere fietsen ook "te" hard kan fietsen.

:')
Ik vind het ook een stomme regel. Dat die bedacht moet worden, omdat mensen elektrisch of niet zelf niet logischerwijs kunnen bedenken dat op bepaalde delen van de stad het niet zo handig is om zo hard te fietsen.
  donderdag 23 maart 2023 @ 13:53:00 #80
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_208506058
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 12:27 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
25 km per uur is 25 km per uur. Of ik nu op een ebike zit of op een normale fiets. Of ik nu vermoeid ben of niet.
Ja. 25 = 25. Wiskundig gezien ja. Maar als je mijn betoog had gelezen dan had je begrepen wat ik bedoelde met dat 25km/u niet hetzelfde is tussen mensen in.

Jij gebruikt nu jouw eigen "kijk mij eens snel en ook constant snel fietsen" punt uit te breiden als de algemene ervaring voor fietsers. Ik ben bereid jou volledig te geloven. Jij Kapitein_Scheurbuik bent de beste constant snelle fietser van het land en niemand kan daar aan tippen.

Goed dan is dat stukje achter de rug en kunnen we praten over wat het betekent dat niet alleen jij dus de piek-fietser bent maar iedereen met een e-bike nu ineens de macht heeft gekregen om exact zo te rijden als jij.

En hoewel jij ongetwijfeld een heer in het verkeer bent geldt dat gewoon niet voor iedereen. De meeste mensen worden begrensd door hun spieren en door andere factoren waardoor ze nooit dat gedrag kunnen ontwikkelen.

Dat wordt volledig weggenomen in een e-bike.

quote:
Verder weet ik niet wat voor beeld jij van ebikes hebt
Mooi ik zal het haarfijn uitleggen. Mijn CV mbt e-bikes:

- Ik fiets elke dag door de buitenwijken, randgemeentes en binnenstad van amsterdam
- 25 min per fietsbeurt x2
- Jan van Galenstraat, grachtengordel, hoofdweg. etc..
- Gevarieerde fietsroute met veel verschillende complexe stukken en kruispunten
- Daar kom ik dus dagelijks minimaal wel iets van 8 a 9 elektrische fietsers tegen. Zowel als medeverkeer als tegenverkeer
- En ik ben niet blind dus ik zie het gedrag en het effect van e-bikes hebben op het verkeer. Niet alleen bij mijzelf of andere fietsers maar ook bij voetgangers.

Is dit voldoende CV om een beeld te mogen hebben?

quote:
maar ook met een ebike moet je net zo snel of langzaam afremmen als op een normale fiets. Het is niet dat je met een ebike sneller of langzamer remt. En je doet net alsof ebikes met piepende banden wegschieten bij een groen stoplicht. Totaal uit de lucht gegrepen en niet gebaseerd op waarheid.
Niet piepende banden nee maar ik ben wel al een paar keer weggeduwd bij het stoplicht omdat men geen geduld had om er op het kruispunt zelf nog even langs te kunnen schieten.

En dat gedrag is 100% alleen maar mogelijk bij e-bikes (of bij fietsgoden zoals jij die met hun gebonkte beenspieren 0-60 halen in 6 seconden)

quote:
Bij 25 km per uur is werkelijk alles hetzelfde als bij een normale fiets die 25 km per uur rijdt. Je verzint verschillen die er niet zien.
Op die 25km/u wel. Ware het niet dat de gemiddelde snelheid in amsterdam 16km/u is voor fietsers en e-bikes dus constant geconfronteerd worden met mensen die langzamer zijn dan zichzelf.

En dat lijkt asociaal gedrag bij die mensen te cultiveren. En DAT.. is de crux van mijn argument. En ik zou graag willen dat je daar op focuste ipv .. dat het getal 25 gewoon 25 is.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  donderdag 23 maart 2023 @ 13:53:11 #81
502032 Pedante_Mansplainer
Legt het wel eventjes uit
pi_208506060
Goed plan, weg met die stomme VanMoofs.
pi_208506155
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 13:19 schreef Fer het volgende:
De snelheid waarmee sommige (jongeren) met een e-bike op een rotonde af rijden is soms best angstaanjagend
Ik zie vooral jongeren op zo'n kansloze fatbike met 30+ km/uur voorbij knallen. Die mogen ze wel aanpakken.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_208506199
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 13:52 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
Ik vind het ook een stomme regel. Dat die bedacht moet worden, omdat mensen elektrisch of niet zelf niet logischerwijs kunnen bedenken dat op bepaalde delen van de stad het niet zo handig is om zo hard te fietsen.
Maar dat los je dus niet op met deze regel want met deze regel mag en kan ik nog steeds harder dan 20 km per uur fietsen. Ik mag het alleen niet op een ebike, maar op een normale fiets of met een racefiets is het blijkbaar geen probleem.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_208506302
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 12:33 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Nee hoor ik ben zeker geen wielrenner.

Ik fiets dagelijks 14 km enkele reis naar mijn werk en weer 14 km terug.

Wees eens eerlijk, je hebt geen argumenten om het niet met mij eens te zijn dus resteert alleen mijn eerlijkheid in twijfel trekken nog he, zeg eens eerlijk.
Jij fietst die 14 km met 25 km/u?

Dat is waar ik op reageerde namelijk. Je doet nu alsof je voor een langere periode met 25 km/u fietst. Dat is een snelheid die je niet makkelijk haalt met een normale fiets, en als je het haalt niet lang kan volhouden zonder hulpmiddelen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2023 14:23:27 ]
pi_208506334
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 13:53 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Ja. 25 = 25. Wiskundig gezien ja. Maar als je mijn betoog had gelezen dan had je begrepen wat ik bedoelde met dat 25km/u niet hetzelfde is tussen mensen in.
Dat betoog heb ik gelezen en raakt kant noch wal. Evenals de zin hierboven. Natuurlijk is 25 km/u op een verlaten fietspad niet hetzelfde als 25 km/u in de binnenstad. Dat is dan ook niet het punt. Het punt is dat 25 km/u op een ebike in de binnenstad hetzelfde is als 25 km/u op een normale fiets in de binnenstad.

quote:
Jij gebruikt nu jouw eigen "kijk mij eens snel en ook constant snel fietsen" punt uit te breiden als de algemene ervaring voor fietsers. Ik ben bereid jou volledig te geloven. Jij Kapitein_Scheurbuik bent de beste constant snelle fietser van het land en niemand kan daar aan tippen.
Opnieuw mis je het punt. Het gaat niet om hoe goed ik kan fietsen, het gaat om dat het probleem kennelijk is dat mensen te snel fietsen en dat er nu een plan wordt gelanceerd dat dat probleem niet oplost, ik kan immers nog steeds snel fietsen, zo lang ik dat maar niet op een ebike doe.

Je lijkt het punt dus volledig te missen.

quote:
Goed dan is dat stukje achter de rug en kunnen we praten over wat het betekent dat niet alleen jij dus de piek-fietser bent maar iedereen met een e-bike nu ineens de macht heeft gekregen om exact zo te rijden als jij.

En hoewel jij ongetwijfeld een heer in het verkeer bent geldt dat gewoon niet voor iedereen. De meeste mensen worden begrensd door hun spieren en door andere factoren waardoor ze nooit dat gedrag kunnen ontwikkelen.

Dat wordt volledig weggenomen in een e-bike.
[..]
Mooi ik zal het haarfijn uitleggen. Mijn CV mbt e-bikes:

- Ik fiets elke dag door de buitenwijken, randgemeentes en binnenstad van amsterdam
- 25 min per fietsbeurt x2
- Jan van Galenstraat, grachtengordel, hoofdweg. etc..
- Gevarieerde fietsroute met veel verschillende complexe stukken en kruispunten
- Daar kom ik dus dagelijks minimaal wel iets van 8 a 9 elektrische fietsers tegen. Zowel als medeverkeer als tegenverkeer
- En ik ben niet blind dus ik zie het gedrag en het effect van e-bikes hebben op het verkeer. Niet alleen bij mijzelf of andere fietsers maar ook bij voetgangers.

Is dit voldoende CV om een beeld te mogen hebben?
Zeker. Dat maakt dat beeld echter niet opeens correct. Jij schijnt te denken dat ebikes harder remmen en met gierende banden wegscheuren na een stop. Dat is niet zo. En ook al zou je dagelijks nog 3 maal zoveel fietsen verandert dat niet opeens.
quote:
Niet piepende banden nee maar ik ben wel al een paar keer weggeduwd bij het stoplicht omdat men geen geduld had om er op het kruispunt zelf nog even langs te kunnen schieten.
Dat ligt niet aan e bikes maar aan asociaal gedrag door mensen die sneller fietsen dan jij.

quote:
En dat gedrag is 100% alleen maar mogelijk bij e-bikes (of bij fietsgoden zoals jij die met hun gebonkte beenspieren 0-60 halen in 6 seconden)
Je hebt ondanks je vele fietsen een volstrekt onrealistisch beeld van fietsers. Een dagelijkse fietser haalt echt met gemak een snelheid hoger dan 20 km/u. Dat jij denkt dat dat alleen kan op een ebike doet mij het ergste vermoeden over je eigen fitheid.
[..]
quote:
Op die 25km/u wel. Ware het niet dat de gemiddelde snelheid in amsterdam 16km/u is voor fietsers en e-bikes dus constant geconfronteerd worden met mensen die langzamer zijn dan zichzelf.
Ja dus? De gemiddelde snelheid is 16 km/u dat betekent dat er dus een groep is die langzamer gaat (misschien maar 11 km/u) en een groep die sneller gaat. Je maakt mij niet wijs dat jij dagelijks 25 minuten fietst en niet dagelijks wordt geconfronteerd met mensen die langzamer fietsen.

quote:
En dat lijkt asociaal gedrag bij die mensen te cultiveren. En DAT.. is de crux van mijn argument. En ik zou graag willen dat je daar op focuste ipv .. dat het getal 25 gewoon 25 is.
Dus om asociaal gedrag aan te passen moeten mensen op een ebike begrensd worden terwijl we hierboven de conclusie trekken dat het gedrag waar jij je kennelijk aan stoort niet ebike gebonden is.

Helder. Dat wordt dus een teleurstelling want daar gaat deze maatregel niet tegen helpen, nog los van de vraag of het gehandhaafd kan worden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 23 maart 2023 @ 14:27:15 #86
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_208506350
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 10:13 schreef Dven het volgende:
Deze regel zal met name nuttig zijn voor alle oudjes die nu met veel meer snelheid rijden dan hun lichaam en reactievermogen feitelijk aankan.

Trapondersteuning tot 20 km/h, alles daarboven moet je er zelf uitpersen. Prima toch?
Dat is prima ja, maar dat wordt het niet. Het wordt gewoon uiteindelijk een algemene snelheidsbeperking voor fietsers, zie ook dit bijvoorbeeld.
pi_208506411
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 14:22 schreef YStec het volgende:

[..]
Jij fietst die 14 km met 25 km/u?

Dat is waar ik op reageerde namelijk. Je doet nu alsof je voor een langere periode met 25 km/u fietst. Dat is een snelheid die je niet makkelijk haalt met een normale fiets, en als je het haalt niet lang kan volhouden zonder hulpmiddelen.
Ik heb het even voor je uitgerekend. Ik rij 13,8 kilometer en daar doe ik 35 minuten over, dat is 23,66 km/u. Op een normale fiets.

Terug heb ik meestal wind mee, dan doe ik er nog 5 a 10 minuten korter over.

Dus dat is prima te doen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_208506901
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 10:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Met bloemkool en een kuiltje jus?
Met een steek- en inbussleutel, lijkt me.
pi_208506926
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 14:22 schreef YStec het volgende:

[..]
Jij fietst die 14 km met 25 km/u?

Dat is waar ik op reageerde namelijk. Je doet nu alsof je voor een langere periode met 25 km/u fietst. Dat is een snelheid die je niet makkelijk haalt met een normale fiets, en als je het haalt niet lang kan volhouden zonder hulpmiddelen.
Is bovengemiddeld, maar voor een getrainde fietser met een goed fiets prima te halen.
pi_208507301
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 15:24 schreef cafca het volgende:

[..]
Is bovengemiddeld, maar voor een getrainde fietser met een goed fiets prima te halen.
23,6 km/u tijdens de spits met verkeerslichten en al.

Ja, nee, sorry, geloof er niets van. Net ook even opgezocht; het internet zegt ˜22,5 km/u met wind mee, en ˜17 km/u met wind tegen. En dan heb je de 14/16/18 km/u er nog tussen zitten.

Verder zegt die user met wind mee 5 à 10 minuten sneller te zijn. 5 minuten sneller betekent dat er 13,8 km in 30 minuten wordt gefietst, dat is 27,6 km/u. Met 10 minuten wordt dat zelfs 33,1 km/u. En dat allemaal tijdens de spits met een normale fiets.

Dat je met een stadsfiets 25 km/u kunt op lange afstanden zonder onderbrekingen klinkt allemaal prima, maar zoals ik zei: tijdens de spits, met stoplichten - voor mij klinkt dat niet geloofwaardig.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2023 15:59:46 ]
pi_208507377
Wat maakt het uit, er rijden toch alleen maar 60 plussers op? Die gaan toch niet hard. Jonge mensen hebben allemaal gewoon een normale fiets dus die kunnen lekker doortrappen als ze daar behoefte aan hebben.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_208507475
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 16:04 schreef DX11 het volgende:
Wat maakt het uit, er rijden toch alleen maar 60 plussers op? Die gaan toch niet hard. Jonge mensen hebben allemaal gewoon een normale fiets dus die kunnen lekker doortrappen als ze daar behoefte aan hebben.
Kom je wel eens buiten? Ik zie steeds meer jongeren, ook scholieren op e-bikes rijden.

Maar juist de 60 plussers, die niet gewend zijn aan die snelheden zijn het gevaarlijkst
pi_208507540
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 12:33 schreef Metro2005 het volgende:
Iedereen 3km/u dus, top idee. Daar krijgen we mensen wel de auto mee uit ja
:')
Het gaat om snelheidsverschil en kinderen tussen de 8 en 12 zijn ook nog aan het leren fietsen. Dat is iets meer dan niet omvallen namelijk. Dat was geen probleem met normale fietsen, tot 25 km/u dus, nu is het wel een probleem. Dan moet je de basis van die mobiliteit beschermen tegen het nieuwe probleem.

Dat er van die lange rechte fietspaden op het platteland zijn waar je ver vooruit kunt kijken lijkt mij een prima reden om het daar niet te laten gelden, maar bijvoorbeeld wel het passeren met meer dan 15 km snelheidsverschil overal te verbieden. Er zijn teveel veranderingen in te korte tijd, dan moet je sommige groepen fietsinfrastructuurgebruikers opnieuw manieren leren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_208507568
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 16:12 schreef cafca het volgende:

[..]
Kom je wel eens buiten? Ik zie steeds meer jongeren, ook scholieren op e-bikes rijden.

Maar juist de 60 plussers, die niet gewend zijn aan die snelheden zijn het gevaarlijkst
Dan hebben die jongeren wel slechte ouders zeg. Hoe verwen je je kind.. laat ze gewoon lekker trappen dat is toch heel normaal..
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  donderdag 23 maart 2023 @ 16:22:13 #95
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_208507592
Kunnen ze niet beter eens die fietsers aanpakken die;

- door rood rijden
- zonder licht rijden
- alleen maar op hun telefoon kijken

Lijkt me toch iets beter om bovenstaand kutvolk eens aan te pakken
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_208507597
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 16:20 schreef DX11 het volgende:

[..]
Dan hebben die jongeren wel slechte ouders zeg. Hoe verwen je je kind.. laat ze gewoon lekker trappen dat is toch heel normaal..
Helemaal mee eens :Y
pi_208507622
quote:
15s.gif Op donderdag 23 maart 2023 12:26 schreef junkiesietze het volgende:
Alle electrische fietsen gaan minimaal 25km/h dus straks lekker alle fietsen op de rollerbank kunnen zetten, iedereen een boete omdat ze 10kmh te hard gaan :')

Gewoon weer een geld koe gevonden
Ja dan koopt toch niemand meer een electrische fiets, wat heb je dan nog aan een electrische fiets? Die is toch juist bedoeld om op een milieuvriendelijke manier sneller op je werk te zijn?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_208507662
Ik zou 20 km /u doen voor alles. Ook auto's, taxi's, bussen, trams. Veel veiliger. Ik zal mijn idee eens voorleggen bij Femke.

Misschien op schiphol ook meteen invoeren, is ook beter voor het millieu als vliegtuigen niet harden dan 20 km/u gaan.
Onder deze lijn niet schrijven
pi_208511406
Sowieso, alle e-bikers zijn parasieten. Van onze fietspaden wegknuppelen graag.
J’ai faim.
pi_208512024
na 25km/u vervalt de ondersteuning van een e-bike, wil je harder, dan moet je met meer kracht trappen dan met een gewone fiets.
Als ik tegen een e-bike ga racen met mijn normale fiets, en we fietsen harder dan 25km/u, dan kost het mij minder kracht dan diegene op de e-bike, omdat de ondersteuning ervan niet meer werkt.
Sowieso is een e-bike binnen de stad niet praktisch, met al dat optrekken en afremmen, het ding is meer handig voor in de provincie, langere fietsafstanden, lange rechte overzichtelijke wegen, windtegen etc.

ik zelf fiets gewoon 15km/u en dan heb ik het gevoel dat ik niet aan het trappen ben, soort stationair fietsen, heel prettig, veel lichter en aangenamer dan lopen bijvoorbeeld of zelfs aangenamer dan gewoon staan. Zelfs aangenamer dan zitten en niets doen eerlijk gezegd.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')