abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_208502906
quote:
Amsterdam wil maximumsnelheid van 20 km/u voor elektrische fietsen

Amsterdam wil de maximumsnelheid van elektrische fietsen terugbrengen naar 20 kilometer per uur. Hiermee moet de verkeersveiligheid in de stad verbeterd worden.

Fietspaden worden drukker en de snelheidsverschillen op het fietspad worden groter, waardoor het vooral gevaarlijk wordt voor kinderen en ouderen, schrijft Het Parool.

Verkeerswethouder Melanie van der Horst wil de snelheid voor elektrische fietsers daarom terugbrengen naar 20 kilometer per uur. Zo'n maximumsnelheid voor fietsers op fietspaden is nu niet mogelijk; daarvoor is nieuwe landelijke regelgeving nodig. Wethouder Van der Horst gaat zich daar in Den Haag hard voor maken.

[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)-elektrische-fietsen

LOL, 20 km per uur, dat haal ik in mijn achteruit op mijn gewone fiets.
pi_208502934
:')

Ik ga als ik skate al harder, en als ik fiets al helemaal.

Maar goed, hier stemt Amsterdam op. Dus ze zoeken het maar uit.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_208502964
Vrije stad waar overal een regeltje voor is.

Stel dan voor dat iedere fiets met aandrijving een helmplicht moet hebben. En 20? Whahahahahaha

'Ik heb een idee en een ander moet het doen voor me'. Typisch weer een gl idee en instelling terwijl wetgeving maken/aanpassen je vak is. Om te huilen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208503095
Nog even los van de haalbaarheid van dit soort ballonnetjes, vraag ik me toch af hoe je zo'n regel reeel gezien denkt te kunnen handhaven. Een propvolle stad met fietspaden en straten vol door elkaar krioelende fietsers, waarvan je de e-bikers ertussen uit moet pikken en meten of die de toegestane 20 ipv 25 fietsen. Bovenop alle andere handhavingstaken, waar de politie ook al niet aan toekomt.

En dan komen er nog wat haken en ogen bovenop. Die e-bikers zullen dus moeten weten hoe hard ze gaan en een snelheidsmeter oid moeten aanschaffen. Het geldt alleen voor e-bikes, mag je wel harder dan 20 als je de elektrische hulpmotor uit hebt staan? Indien nee, waarom dat onderscheid ten opzichte van normale fietsen? Indien ja, hoe ga je bewijzen dat de motor aan stond? Wat maakt 25 km/u fietsen met een hulpmotor uberhaupt gevaarlijker dan die snelheid halen op een fiets zonder hulpmiddel? Etc.
  Redactie Sport donderdag 23 maart 2023 @ 09:18:25 #5
274204 crew  Mexicanobakker
pi_208503112
20 lijkt me wel erg laag.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_208503131
In principe is iedereen het hier mee eens alleen het is de gemeente Amsterdam die met het idee komt dus het wordt verworpen
  donderdag 23 maart 2023 @ 09:21:03 #7
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_208503138
Van mij mag het 25 km/u zijn maar ik denk wel dat het goed is om het niet boven de 30 te laten zijn. Er zijn veel gedeelde ruimtes met fietsers en voetgangers. Het snelheidsdifferentiaal wordt bij 30+ al eigenlijk te groot. Vooral het fietsgedrag bij zebrapaden werkt bij die snelheden ineens niet meer. Fietsers zijn nu namelijk gewend om gewoon bij rood over zebrapaden te gaan naar eigen inzicht. Dat is gedrag wat nog net werkt omdat de snelheden vrij laag zijn en iedereen elkaar in de gaten heeft. Als mensen op een elektrische fiets datzelfde gedrag vertonen maar dan met een vaste 30km/u dan breekt die situatie.

Ik denk bij alles onder de 20km/u dat de voordelen van elektrisch fietsen wegvallen dus dit is denk ik net te streng.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_208503208
Nou, zijn er wel andere zaken die gevaarlijker zijn in het verkeer.
Zeker in Amsterdam...
  User die overal opduikt 2022 donderdag 23 maart 2023 @ 09:35:03 #9
186611 Haags
pi_208503228
Hopeloos verloren deze stad. @Wereldgozer
Zonder wrijving geen glans
  donderdag 23 maart 2023 @ 09:37:45 #10
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208503244
Ik ben gisteren bijna geschept door een of andere troela die met een noodgang met haar ebike voor mij afsloeg. Het ging net goed en ik schrok me de pestpleuris. Ik heb dat ook al een paar keer gehad met van die jonge gastjes die pizza's of ander eten rondbrengen en menen dat ze overal, ook op het voetpad, met een noodgang kunnen rijden en makkeijk overal tussendoor kunnen. Dat gedrag vind ik ergerlijk en gevaarlijk en dat blijft het met 20 km per uur ook.

Voor een ebike heb je ook geen rijbewijs nodig, dus je mag zo'n ding zo gebruiken zoals jij het graag belieft; sociaal of niet sociaal.

Dit hele probleem heeft veel meer met mentaliteit te maken dan waar zo'n ebike toe in staat is vind ik.
  Spellchecker donderdag 23 maart 2023 @ 09:39:06 #11
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_208503284
Eind dit jaar gaat de snelheid voor auto's bijna overal binnen de ring ook al terug naar 30 km/u.
Dan is 20 km/u voor e-bikes niet zo vreemd meer.
https://nos.nl/artikel/24(...)e-wegen-naar-30-km-u
https://maps.amsterdam.nl/30km/
  donderdag 23 maart 2023 @ 09:42:29 #13
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_208503289
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 09:39 schreef maily het volgende:
Alleen in Amsterdam?

Boeiuh :{w
Ja, dat dacht jij.

Maar handhavingstechnisch is dit volkomen kansloos natuurlijk.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_208503363
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 09:20 schreef opgebaarde het volgende:
In principe is iedereen het hier mee eens alleen het is de gemeente Amsterdam die met het idee komt dus het wordt verworpen
In principe is iedereen het hier mee eens :') _O-


In jouw bubbel waar pamperen, drammen en handje vasthouden de norm is misschien.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_208503376
Geen medelijden met ze. Daar hebben de Amsterdammers zelf voor gekozen door op GroenLinks te stemmen.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_208503381
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 09:16 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Nog even los van de haalbaarheid van dit soort ballonnetjes, vraag ik me toch af hoe je zo'n regel reeel gezien denkt te kunnen handhaven. Een propvolle stad met fietspaden en straten vol door elkaar krioelende fietsers, waarvan je de e-bikers ertussen uit moet pikken en meten of die de toegestane 20 ipv 25 fietsen. Bovenop alle andere handhavingstaken, waar de politie ook al niet aan toekomt.

En dan komen er nog wat haken en ogen bovenop. Die e-bikers zullen dus moeten weten hoe hard ze gaan en een snelheidsmeter oid moeten aanschaffen. Het geldt alleen voor e-bikes, mag je wel harder dan 20 als je de elektrische hulpmotor uit hebt staan? Indien nee, waarom dat onderscheid ten opzichte van normale fietsen? Indien ja, hoe ga je bewijzen dat de motor aan stond? Wat maakt 25 km/u fietsen met een hulpmotor uberhaupt gevaarlijker dan die snelheid halen op een fiets zonder hulpmiddel? Etc.
Bij elke e-biker die ik niet fluitend kan inhalen met mijn gewone fiets ga ik de politie bellen!!
  donderdag 23 maart 2023 @ 09:53:41 #17
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208503399
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 09:42 schreef Janneke141 het volgende:
Maar handhavingstechnisch is dit volkomen kansloos natuurlijk.
Nou niet echt. Vroeger stonden ze ergens gewoon met een fuik en dan ging iedere bromfiets op de rollerbank.

En als je brommer was opgevoerd ging hij mee, werd hij helemaal gestript en soms kreeg je hem zelfs als een pakketje terug. Dat soort maatregelen zijn redelijk ontmoedigend en ik hoop zelf niet dat het daar op uitdraait, maar op zich kan het natuurlijk.
pi_208503400
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 09:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
In principe is iedereen het hier mee eens :') _O-


In jouw bubbel waar pamperen, drammen en handje vasthouden de norm is misschien.
Ok niet iedereen alleen wel alle mensen die niet op een elektrische fiets (excel speedpedelec)) rijden. Er wordt massaal geklaagd over de elektrische fietsen die te snel gaan en daarmee andere fietsers, voetgangers en automobilisten in de stad hinderen

Misschien behoor jij tot de groep die graag klaagt over de te snelle fietsen en over beperkende regelgeving. Die zijn niet serieus te nemen en lekker blijven klagen dan
  donderdag 23 maart 2023 @ 09:56:51 #19
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_208503429
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 09:53 schreef Tengano het volgende:

[..]
Nou niet echt. Vroeger stonden ze ergens gewoon met een fuik en dan ging iedere bromfiets op de rollerbank.

En als je brommer was opgevoerd ging hij mee, werd hij helemaal gestript en soms kreeg je hem zelfs als een pakketje terug. Dat soort maatregelen zijn redelijk ontmoedigend en ik hoop zelf niet dat het daar op uitdraait, maar op zich kan het natuurlijk.
Dat is onvergelijkbaar, want dan werd je beboet omdat je brommer was opgevoerd (wat niet mag) en niet omdat men constateerde dat je te hard reed.

Ook als je een e-bike met bijtrappen begrenst op 20 km/u kun je er harder mee rijden dan 20. Kwestie van trappen. Of de brug afrijden ofzo. En dat kun je dus niet handhaven.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_208503434
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 09:53 schreef Tengano het volgende:

[..]
Nou niet echt. Vroeger stonden ze ergens gewoon met een fuik en dan ging iedere bromfiets op de rollerbank.

En als je brommer was opgevoerd ging hij mee, werd hij helemaal gestript en soms kreeg je hem zelfs als een pakketje terug. Dat soort maatregelen zijn redelijk ontmoedigend en ik hoop zelf niet dat het daar op uitdraait, maar op zich kan het natuurlijk.
Elektrische fietsen zijn niet wettelijk begrensd op 20 km/u. Betreffende wethouder wil ook niet dat ze technisch niet harder dan 20 kunnen, ze wil dat ze plaatselijk niet harder dan 20 mogen. Een rollerbank is dan dus geen geschikt meetinstrument.
pi_208503445
Succes met handhaven. Een scooter mag wettelijk niet harder kunnen dan 25 km/u, nou, ik zie alleen maar scooters die veel harder gaan. :')
Het is koud, het is guur....
pi_208503480
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 09:53 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ok niet iedereen alleen wel alle mensen die niet op een elektrische fiets (excel speedpedelec)) rijden. Er wordt massaal geklaagd over de elektrische fietsen die te snel gaan en daarmee andere fietsers, voetgangers en automobilisten in de stad hinderen

Misschien behoor jij tot de groep die graag klaagt over de te snelle fietsen en over beperkende regelgeving. Die zijn niet serieus te nemen en lekker blijven klagen dan
Godsammekraken zeg. Wat een zeikland zijn wij geworden.
:')

Elek fietsen te snel, mountainbikers in het bos fietsen in de weg. Wielrenners domineren de weg ( ok, klopt vaak)
Snorfietsers, brommers, bezorgbusjes, bejaarden op scootmobiels.

Ja, alles kun je wel op 1 hoop gooien als het om veiligheid gaat maar we zijn gewoon een dichtbevolkt land waar niemand elkaar meer de ruimte wil geven lijkt het wel...
pi_208503485
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 09:53 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ok niet iedereen alleen wel alle mensen die niet op een elektrische fiets (excel speedpedelec)) rijden. Er wordt massaal geklaagd over de elektrische fietsen die te snel gaan en daarmee andere fietsers, voetgangers en automobilisten in de stad hinderen

Misschien behoor jij tot de groep die graag klaagt over de te snelle fietsen en over beperkende regelgeving. Die zijn niet serieus te nemen en lekker blijven klagen dan
Je grossiert in foute aannames.
Ik rij niet op een elektrische fiets en ook niet op een speedpedelec. Ik klaag ook niet over andere fietsen, daarbij rij ik op mijn normale fiets of op mijn skates boven de 20 km per uur.....op het fietspad. Wat maakt dat anders dan op een elektrische fiets.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_208503495
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 09:59 schreef TweedeKlum het volgende:
Succes met handhaven. Een scooter mag wettelijk niet harder kunnen dan 25 km/u, nou, ik zie alleen maar scooters die veel harder gaan. :')
Een bromscooter mag ook 45 km/u.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 23 maart 2023 @ 10:06:05 #25
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_208503505
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 09:16 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Die e-bikers zullen dus moeten weten hoe hard ze gaan en een snelheidsmeter oid moeten aanschaffen.
Dat zit standaard in de computer die de motor aanstuurt.[/quote]

quote:
Indien nee, waarom dat onderscheid ten opzichte van normale fietsen? Indien ja, hoe ga je bewijzen dat de motor aan stond? Wat maakt 25 km/u fietsen met een hulpmotor uberhaupt gevaarlijker dan die snelheid halen op een fiets zonder hulpmiddel? Etc.
Iemand die 25 km/u rijdt zonder hulpmotor voelt wat zijn of haar fiets doet, en heeft ook het gevoel voor die snelheid opgebouwd naarmate hij of zij sneller ging. Met e-bike heb je plotseling mensen op de fiets die nooit boven de 15 km/u hebben gereden en plotseling 25 km/u rijden (of meer, iets van 1/3 van de niet-spedelec e-bikes is opgevoerd); die hebben geen gevoel met de fiets op die snelheid, of hoe zich dat t.o.v. het overige verkeer verhoudt.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_208503535
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 10:06 schreef mvdejong het volgende:

[..]
Dat zit standaard in de computer die de motor aanstuurt.
[..]
Iemand die 25 km/u rijdt zonder hulpmotor voelt wat zijn of haar fiets doet, en heeft ook het gevoel voor die snelheid opgebouwd naarmate hij of zij sneller ging. Met e-bike heb je plotseling mensen op de fiets die nooit boven de 15 km/u hebben gereden en plotseling 25 km/u rijden (of meer, iets van 1/3 van de niet-spedelec e-bikes is opgevoerd); die hebben geen gevoel met de fiets op die snelheid, of hoe zich dat t.o.v. het overige verkeer verhoudt.
Dus als ik nu gewend ben 25 per uur te rijden op mijn normale fiets is er niks aan de hand maar als ik dan morgen op een ebike stap en 25 km per uur rij ben ik een gevaar op de weg en moet mijn snelheid beperkt worden?

Waar is de logica?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 23 maart 2023 @ 10:13:22 #27
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_208503566
Deze regel zal met name nuttig zijn voor alle oudjes die nu met veel meer snelheid rijden dan hun lichaam en reactievermogen feitelijk aankan.

Trapondersteuning tot 20 km/h, alles daarboven moet je er zelf uitpersen. Prima toch? Nu zal er van een aantal lieden wel weer schreeuwen over pamperen, drammen, handjes vasthouden en rubberen tegels maar vooralsnog heb ik nog geen zinnig argument gehoord waarom dit zo slecht zou zijn.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_208503590
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 10:13 schreef Dven het volgende:
Deze regel zal met name nuttig zijn voor alle oudjes die nu met veel meer snelheid rijden dan hun lichaam en reactievermogen feitelijk aankan.

Trapondersteuning tot 20 km/h, alles daarboven moet je er zelf uitpersen. Prima toch? Nu zal er van een aantal lieden wel weer schreeuwen over pamperen, drammen, handjes vasthouden en rubberen tegels maar vooralsnog heb ik nog geen zinnig argument gehoord waarom dit zo slecht zou zijn.
Simpel.

Wat jij voorstelt is een begrenzing van de trapondersteuning. Daar gaat dit voorstel niet over.

Dit gaat over een beperking van de maximum snelheid voor bereiders van een elektrische fiets terwijl je op een normale fiets geen beperking opgelegd krijgt en net zo hard kan.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 23 maart 2023 @ 10:17:56 #29
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_208503609
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 10:13 schreef Dven het volgende:
maar vooralsnog heb ik nog geen zinnig argument gehoord waarom dit zo slecht zou zijn.
"Tegen betutteling zijn" is een argument op zichzelf: als het niet nodig is, moet je het als overheid ook niet moeten willen regelen. En het is niet nodig. En als je het vervolgens óók nog niet kan handhaven dan moet je er al helemaal niet aan beginnen. Het is niet de taak van de overheid om iedere vierkante centimeter van je leven te moeten reguleren.

Maar buiten dat is er een ander en veel belangrijker argument: als je mensen uit de auto wil krijgen, dan moet je vooral zorgen dat de alternatieven zo aantrekkelijk mogelijk zijn. Dat doe je niet door een regel in te voeren die je elektrische fietstocht van je huis naar je werk en terug ineens een kwart langer laat duren. En ik denk niet dat die linkse rakkers in de Amsterdamse gemeenteraad (of elders) erop zitten te wachten dat er weer meer mensen in de auto gaan stappen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 23 maart 2023 @ 10:18:33 #30
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_208503622
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 10:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
bereiders van een elektrische fiets
Met bloemkool en een kuiltje jus?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_208503654
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 10:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Met bloemkool en een kuiltje jus?
bak&braadfietsmoeders
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_208503788
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 09:35 schreef Haags het volgende:
Hopeloos verloren deze stad. @:Wereldgozer
Vind dit wel terecht.

Levensgevaarlijk die razendsnelle boomers.
  donderdag 23 maart 2023 @ 10:31:00 #33
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_208503807
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 10:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dus als ik nu gewend ben 25 per uur te rijden op mijn normale fiets is er niks aan de hand maar als ik dan morgen op een ebike stap en 25 km per uur rij ben ik een gevaar op de weg en moet mijn snelheid beperkt worden?

Waar is de logica?
25km/u op een e-bike is anders dan 25km/u op een fiets.

Namelijk. Op een normale fiets worden de meesten mensen na 5 minuten 25km/u moe en vallen ze terug naar een 20km/u oid dus het is geen vasthoudende 25km/u. Daarnaast ben je in de stad dus er zijn veel stoplichten en drukte bezig en op een normale fiets is de psychologie al iets sneller dat je je snelheid aanpast. Op een e-bike accelereren mensen veel sneller op naar de max en voelen andere mensen als obstakels in plaats van mede-bestuurders waar je je snelheid voor moet aanpassen.

Tenminste zo ervaar ik het gedrag van e-bike gebruikers nu.

Dus het is een beetje zoals die geluidswetgeving voor TV reclames toen. Reclames werden qua geluid te hard en mensen schrokken wakker. Toen heeft de reclame code commissie een max decibelage gesteld. Dus wat deden de reclamemakers.. de stiltes ook boosten. Dus technisch gezien kwamen de reclames niet boven het decibel maar de ervaring voor de kijker was wel dat reclames alsnog veel veel harder waren dan de film.

Zoiets is het met e-bikes ook. Er zijn geen stiltes meer het is of max snelheid of niet. Want er is geen rem voor de gebruiker. Geen vermoeidheid. Geen langzaam optrekken of afremmen. Dus wat vroeger dus een irritante rauwdouwende fanatieke fietser was.. maar dan nu veel meer mensen en all the time.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_208503950
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 10:20 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
bak&braadfietsmoeders

Treffend lied 🤣
pi_208503967
A’mdterdam is juist enige stad waar door rood rijden gedoogd wordt toegestaan is he
pi_208503975
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 10:31 schreef SpecialK het volgende:

[..]
25km/u op een e-bike is anders dan 25km/u op een fiets.

Namelijk. Op een normale fiets worden de meesten mensen na 5 minuten 25km/u moe en vallen ze terug naar een 20km/u oid dus het is geen vasthoudende 25km/u. Daarnaast ben je in de stad dus er zijn veel stoplichten en drukte bezig en op een normale fiets is de psychologie al iets sneller dat je je snelheid aanpast. Op een e-bike accelereren mensen veel sneller op naar de max en voelen andere mensen als obstakels in plaats van mede-bestuurders waar je je snelheid voor moet aanpassen.

Tenminste zo ervaar ik het gedrag van e-bike gebruikers nu.

Dus het is een beetje zoals die geluidswetgeving voor TV reclames toen. Reclames werden qua geluid te hard en mensen schrokken wakker. Toen heeft de reclame code commissie een max decibelage gesteld. Dus wat deden de reclamemakers.. de stiltes ook boosten. Dus technisch gezien kwamen de reclames niet boven het decibel maar de ervaring voor de kijker was wel dat reclames alsnog veel veel harder waren dan de film.

Zoiets is het met e-bikes ook. Er zijn geen stiltes meer het is of max snelheid of niet. Want er is geen rem voor de gebruiker. Geen vermoeidheid. Geen langzaam optrekken of afremmen. Dus wat vroeger dus een irritante rauwdouwende fanatieke fietser was.. maar dan nu veel meer mensen en all the time.
Dit dus. Naast dat normale fietsers bij onoverzichtelijke situaties nog wel eens eerder rustig aan willen doen dan een e-bike die ongeacht de situatie 25 km/h denk te moeten fietsen.

Als ik bij mij de straat uitrij, kom ik bij een enigszins moeilijk zichtbaar kruisend fietspad (omdat de bebouwing tot aan het fietspad gaat en de straat onder een 60 graden-hoek kruist, waardoor je maar een paar meter van het fietspad kunt overzien. Bij normale fietsers geeft dat nooit problemen omdat die toch al wat rustiger fietsen met alle kruispunten en verkeerslichten vlakbij. Alleen e-bikes en verdwaalde wielrenners denken daar dusdanig hard te moeten gaan dat je ze pas ziet op het moment dat het al te laat is.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_208504031
Moeten zij weten.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
pi_208504090
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 10:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Je grossiert in foute aannames.
Ik rij niet op een elektrische fiets en ook niet op een speedpedelec. Ik klaag ook niet over andere fietsen, daarbij rij ik op mijn normale fiets of op mijn skates boven de 20 km per uur.....op het fietspad. Wat maakt dat anders dan op een elektrische fiets.
Ah excuus, ik wist niet dat jij de norm bent.

Mag ik vragen wat je in dit geval in de Amsterdamse politiek aan het doen bent?
pi_208504105
Eehm, ik ging ff stijgeren bij het lezen van de OP. Maar toch niet..... Fietsen op je maximale e-bike snelheid in de grote stad is idd NIET HANDIG. Al meerdere malen ondervonden. Ik fiets normaal als ik op m'n e-bike rij, op standje 'sport' en soms 'turbo', maar dat kun je beter in de stad niet doen. Veel te veel verkeer kort op elkaar.

Daarentegen mag wat mij betreft de maximale fietssnelheid buiten de bebouwde kom verhoogd worden naar 35 of 40 km per uur. Weg met die irritante kut snelheidsbeperking.
Eens kijken
pi_208504130
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 09:57 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Elektrische fietsen zijn niet wettelijk begrensd op 20 km/u. Betreffende wethouder wil ook niet dat ze technisch niet harder dan 20 kunnen, ze wil dat ze plaatselijk niet harder dan 20 mogen. Een rollerbank is dan dus geen geschikt meetinstrument.
Zeker wel
Aangezien genoeg fietsen worden opgevoerd.
Dus de electrische stand kunnen ze gewoon testen.
Zeker omdat bij veel Chinese fiets gewoon een gas hendel kan monteren.
  donderdag 23 maart 2023 @ 10:53:30 #41
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_208504146
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 10:52 schreef suijkerbuijk het volgende:
Zeker omdat bij veel Chinese fiets gewoon een gas hendel kan monteren.
Maar dan is het geen elektrische fiets meer, hè.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_208504576
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 10:53 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Maar dan is het geen elektrische fiets meer, hè.
Achteraf monteren he .
Via Ali , wish en Amazon.
Standaart zit het er niet op.
Maar achteraf kan je het er op zetten .
Net zo als dat er maximaal electrische motor op mag zetten .
Maar de opvoer kits kan je nog steeds kopen..
  donderdag 23 maart 2023 @ 11:29:53 #43
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_208504634
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 10:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dus als ik nu gewend ben 25 per uur te rijden op mijn normale fiets is er niks aan de hand maar als ik dan morgen op een ebike stap en 25 km per uur rij ben ik een gevaar op de weg en moet mijn snelheid beperkt worden?

Waar is de logica?
Het gaat mij hier niet om mensen die al gewend zijn harder te rijden dan de "standaard" niet-ondersteunde fietser, maar om de figuren die hun hele leven de 20 km/u nooit gehaald hebben en nu plotseling 25 km/u of meer kunnen rijden, en dus geen gevoel hebben hoe een fiets zich gedraagt, of hoe zich dat verhoudt in het overige verkeer. En die 2 categorieen kun je niet makkelijk onderscheiden.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_208504635
Al die zure reacties van mensen die geen e-bike gebruiken. :').
pi_208504651
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 10:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dus als ik nu gewend ben 25 per uur te rijden op mijn normale fiets
Wees eens eerlijk: jij fietst helemaal niet hè? Of ben je een wielrenner?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2023 11:31:35 ]
pi_208504694
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 10:04 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Godsammekraken zeg. Wat een zeikland zijn wij geworden.
:')

Elek fietsen te snel, mountainbikers in het bos fietsen in de weg. Wielrenners domineren de weg ( ok, klopt vaak)
Snorfietsers, brommers, bezorgbusjes, bejaarden op scootmobiels.

Ja, alles kun je wel op 1 hoop gooien als het om veiligheid gaat maar we zijn gewoon een dichtbevolkt land waar niemand elkaar meer de ruimte wil geven lijkt het wel...
Ik zie ook mensen die 10 kilometer per uur fietsen met een helm op fietsen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_208504714
Op zich een goed idee. Ik zeg het al langer, we moeten de gewone fietser en de continuiteit daarvan en dus ook dat de snelheden veilig zijn voor kinderen die leren fietsen centraal stellen. Alle andere verkeersdeelnemers op het fietspad passen zich daar maar aan aan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_208504715
quote:
2s.gif Op donderdag 23 maart 2023 11:29 schreef YStec het volgende:
Al die zure reacties van mensen die geen e-bike gebruiken. :').
He voordeel van een E-bike is wat mij betreft, dat je er hard mee kan. Dus als ik in Amsterdam zou wonen, zou ik er ook geen aanschaffen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_208504829
Goed idee wel. In zo'n drukke stad als Amsterdam is dat een stuk veiliger.
En jij zit daar onrustig, en jij kijkt langs mij heen
En ik hoor in alles wat je zegt, de stem van iemand
Die bang is voor zichzelf
pi_208504859
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 11:47 schreef Canopus het volgende:
Goed idee wel. In zo'n drukke stad als Amsterdam is dat een stuk veiliger.
In amsterdam word je ook overhoop gereden door gewone fietsers. Een maximumsnelheid gaat daar hoe dan ook niks aan veranderen. Ze fietsen daar overal doorheen en hebben schijt aan alle verkeersregels, zebrapaden en zelfs voetgangersgebieden.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')