abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 23 maart 2023 @ 13:31:55 #76
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208505870
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 13:19 schreef Fer het volgende:
De snelheid waarmee sommige (jongeren) met een e-bike op een rotonde af rijden is soms best angstaanjagend
Schiet mij ineens te binnen.... Als je op een brommer wil rijden moet je 16 zijn. Maar lang voor die tijd mag je al op een ebike zitten zonder enige beproeving van rijvaardigheid.

En in de meer heuvelachtige gebieden van Nederland of waar de afstanden naar school wat langer zijn zie je regelmatig jongere kinderen al op zo'n ding zitten.
pi_208505947
Ja begrijpelijk toch, zo in een drukke stad. K boomers op zo een fiets die dan ook nog verontwaardigd oordelend naar automobilisten kijken want ze houden geen rekening met fietsers :') Ga lekker langs een polder scheuren met je fiets.
pi_208506001
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 13:40 schreef Selenophilia het volgende:
Ja begrijpelijk toch, zo in een drukke stad. K boomers op zo een fiets die dan ook nog verontwaardigd oordelend naar automobilisten kijken want ze houden geen rekening met fietsers :') Ga lekker langs een polder scheuren met je fiets.
Dus het probleem is mensen die hard fietsen, en dat probleem wil je dan te lijf gaan door mensen die op een bepaald type fiets rijden een beperking op te leggen die niet geldt voor andere fietsen terwijl je met die andere fietsen ook "te" hard kan fietsen.

:')
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_208506049
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 13:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dus het probleem is mensen die hard fietsen, en dat probleem wil je dan te lijf gaan door mensen die op een bepaald type fiets rijden een beperking op te leggen die niet geldt voor andere fietsen terwijl je met die andere fietsen ook "te" hard kan fietsen.

:')
Ik vind het ook een stomme regel. Dat die bedacht moet worden, omdat mensen elektrisch of niet zelf niet logischerwijs kunnen bedenken dat op bepaalde delen van de stad het niet zo handig is om zo hard te fietsen.
  donderdag 23 maart 2023 @ 13:53:00 #80
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_208506058
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 12:27 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
25 km per uur is 25 km per uur. Of ik nu op een ebike zit of op een normale fiets. Of ik nu vermoeid ben of niet.
Ja. 25 = 25. Wiskundig gezien ja. Maar als je mijn betoog had gelezen dan had je begrepen wat ik bedoelde met dat 25km/u niet hetzelfde is tussen mensen in.

Jij gebruikt nu jouw eigen "kijk mij eens snel en ook constant snel fietsen" punt uit te breiden als de algemene ervaring voor fietsers. Ik ben bereid jou volledig te geloven. Jij Kapitein_Scheurbuik bent de beste constant snelle fietser van het land en niemand kan daar aan tippen.

Goed dan is dat stukje achter de rug en kunnen we praten over wat het betekent dat niet alleen jij dus de piek-fietser bent maar iedereen met een e-bike nu ineens de macht heeft gekregen om exact zo te rijden als jij.

En hoewel jij ongetwijfeld een heer in het verkeer bent geldt dat gewoon niet voor iedereen. De meeste mensen worden begrensd door hun spieren en door andere factoren waardoor ze nooit dat gedrag kunnen ontwikkelen.

Dat wordt volledig weggenomen in een e-bike.

quote:
Verder weet ik niet wat voor beeld jij van ebikes hebt
Mooi ik zal het haarfijn uitleggen. Mijn CV mbt e-bikes:

- Ik fiets elke dag door de buitenwijken, randgemeentes en binnenstad van amsterdam
- 25 min per fietsbeurt x2
- Jan van Galenstraat, grachtengordel, hoofdweg. etc..
- Gevarieerde fietsroute met veel verschillende complexe stukken en kruispunten
- Daar kom ik dus dagelijks minimaal wel iets van 8 a 9 elektrische fietsers tegen. Zowel als medeverkeer als tegenverkeer
- En ik ben niet blind dus ik zie het gedrag en het effect van e-bikes hebben op het verkeer. Niet alleen bij mijzelf of andere fietsers maar ook bij voetgangers.

Is dit voldoende CV om een beeld te mogen hebben?

quote:
maar ook met een ebike moet je net zo snel of langzaam afremmen als op een normale fiets. Het is niet dat je met een ebike sneller of langzamer remt. En je doet net alsof ebikes met piepende banden wegschieten bij een groen stoplicht. Totaal uit de lucht gegrepen en niet gebaseerd op waarheid.
Niet piepende banden nee maar ik ben wel al een paar keer weggeduwd bij het stoplicht omdat men geen geduld had om er op het kruispunt zelf nog even langs te kunnen schieten.

En dat gedrag is 100% alleen maar mogelijk bij e-bikes (of bij fietsgoden zoals jij die met hun gebonkte beenspieren 0-60 halen in 6 seconden)

quote:
Bij 25 km per uur is werkelijk alles hetzelfde als bij een normale fiets die 25 km per uur rijdt. Je verzint verschillen die er niet zien.
Op die 25km/u wel. Ware het niet dat de gemiddelde snelheid in amsterdam 16km/u is voor fietsers en e-bikes dus constant geconfronteerd worden met mensen die langzamer zijn dan zichzelf.

En dat lijkt asociaal gedrag bij die mensen te cultiveren. En DAT.. is de crux van mijn argument. En ik zou graag willen dat je daar op focuste ipv .. dat het getal 25 gewoon 25 is.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  donderdag 23 maart 2023 @ 13:53:11 #81
502032 Pedante_Mansplainer
Legt het wel eventjes uit
pi_208506060
Goed plan, weg met die stomme VanMoofs.
pi_208506155
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 13:19 schreef Fer het volgende:
De snelheid waarmee sommige (jongeren) met een e-bike op een rotonde af rijden is soms best angstaanjagend
Ik zie vooral jongeren op zo'n kansloze fatbike met 30+ km/uur voorbij knallen. Die mogen ze wel aanpakken.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_208506199
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 13:52 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
Ik vind het ook een stomme regel. Dat die bedacht moet worden, omdat mensen elektrisch of niet zelf niet logischerwijs kunnen bedenken dat op bepaalde delen van de stad het niet zo handig is om zo hard te fietsen.
Maar dat los je dus niet op met deze regel want met deze regel mag en kan ik nog steeds harder dan 20 km per uur fietsen. Ik mag het alleen niet op een ebike, maar op een normale fiets of met een racefiets is het blijkbaar geen probleem.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_208506302
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 12:33 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Nee hoor ik ben zeker geen wielrenner.

Ik fiets dagelijks 14 km enkele reis naar mijn werk en weer 14 km terug.

Wees eens eerlijk, je hebt geen argumenten om het niet met mij eens te zijn dus resteert alleen mijn eerlijkheid in twijfel trekken nog he, zeg eens eerlijk.
Jij fietst die 14 km met 25 km/u?

Dat is waar ik op reageerde namelijk. Je doet nu alsof je voor een langere periode met 25 km/u fietst. Dat is een snelheid die je niet makkelijk haalt met een normale fiets, en als je het haalt niet lang kan volhouden zonder hulpmiddelen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2023 14:23:27 ]
pi_208506334
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 13:53 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Ja. 25 = 25. Wiskundig gezien ja. Maar als je mijn betoog had gelezen dan had je begrepen wat ik bedoelde met dat 25km/u niet hetzelfde is tussen mensen in.
Dat betoog heb ik gelezen en raakt kant noch wal. Evenals de zin hierboven. Natuurlijk is 25 km/u op een verlaten fietspad niet hetzelfde als 25 km/u in de binnenstad. Dat is dan ook niet het punt. Het punt is dat 25 km/u op een ebike in de binnenstad hetzelfde is als 25 km/u op een normale fiets in de binnenstad.

quote:
Jij gebruikt nu jouw eigen "kijk mij eens snel en ook constant snel fietsen" punt uit te breiden als de algemene ervaring voor fietsers. Ik ben bereid jou volledig te geloven. Jij Kapitein_Scheurbuik bent de beste constant snelle fietser van het land en niemand kan daar aan tippen.
Opnieuw mis je het punt. Het gaat niet om hoe goed ik kan fietsen, het gaat om dat het probleem kennelijk is dat mensen te snel fietsen en dat er nu een plan wordt gelanceerd dat dat probleem niet oplost, ik kan immers nog steeds snel fietsen, zo lang ik dat maar niet op een ebike doe.

Je lijkt het punt dus volledig te missen.

quote:
Goed dan is dat stukje achter de rug en kunnen we praten over wat het betekent dat niet alleen jij dus de piek-fietser bent maar iedereen met een e-bike nu ineens de macht heeft gekregen om exact zo te rijden als jij.

En hoewel jij ongetwijfeld een heer in het verkeer bent geldt dat gewoon niet voor iedereen. De meeste mensen worden begrensd door hun spieren en door andere factoren waardoor ze nooit dat gedrag kunnen ontwikkelen.

Dat wordt volledig weggenomen in een e-bike.
[..]
Mooi ik zal het haarfijn uitleggen. Mijn CV mbt e-bikes:

- Ik fiets elke dag door de buitenwijken, randgemeentes en binnenstad van amsterdam
- 25 min per fietsbeurt x2
- Jan van Galenstraat, grachtengordel, hoofdweg. etc..
- Gevarieerde fietsroute met veel verschillende complexe stukken en kruispunten
- Daar kom ik dus dagelijks minimaal wel iets van 8 a 9 elektrische fietsers tegen. Zowel als medeverkeer als tegenverkeer
- En ik ben niet blind dus ik zie het gedrag en het effect van e-bikes hebben op het verkeer. Niet alleen bij mijzelf of andere fietsers maar ook bij voetgangers.

Is dit voldoende CV om een beeld te mogen hebben?
Zeker. Dat maakt dat beeld echter niet opeens correct. Jij schijnt te denken dat ebikes harder remmen en met gierende banden wegscheuren na een stop. Dat is niet zo. En ook al zou je dagelijks nog 3 maal zoveel fietsen verandert dat niet opeens.
quote:
Niet piepende banden nee maar ik ben wel al een paar keer weggeduwd bij het stoplicht omdat men geen geduld had om er op het kruispunt zelf nog even langs te kunnen schieten.
Dat ligt niet aan e bikes maar aan asociaal gedrag door mensen die sneller fietsen dan jij.

quote:
En dat gedrag is 100% alleen maar mogelijk bij e-bikes (of bij fietsgoden zoals jij die met hun gebonkte beenspieren 0-60 halen in 6 seconden)
Je hebt ondanks je vele fietsen een volstrekt onrealistisch beeld van fietsers. Een dagelijkse fietser haalt echt met gemak een snelheid hoger dan 20 km/u. Dat jij denkt dat dat alleen kan op een ebike doet mij het ergste vermoeden over je eigen fitheid.
[..]
quote:
Op die 25km/u wel. Ware het niet dat de gemiddelde snelheid in amsterdam 16km/u is voor fietsers en e-bikes dus constant geconfronteerd worden met mensen die langzamer zijn dan zichzelf.
Ja dus? De gemiddelde snelheid is 16 km/u dat betekent dat er dus een groep is die langzamer gaat (misschien maar 11 km/u) en een groep die sneller gaat. Je maakt mij niet wijs dat jij dagelijks 25 minuten fietst en niet dagelijks wordt geconfronteerd met mensen die langzamer fietsen.

quote:
En dat lijkt asociaal gedrag bij die mensen te cultiveren. En DAT.. is de crux van mijn argument. En ik zou graag willen dat je daar op focuste ipv .. dat het getal 25 gewoon 25 is.
Dus om asociaal gedrag aan te passen moeten mensen op een ebike begrensd worden terwijl we hierboven de conclusie trekken dat het gedrag waar jij je kennelijk aan stoort niet ebike gebonden is.

Helder. Dat wordt dus een teleurstelling want daar gaat deze maatregel niet tegen helpen, nog los van de vraag of het gehandhaafd kan worden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 23 maart 2023 @ 14:27:15 #86
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_208506350
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 10:13 schreef Dven het volgende:
Deze regel zal met name nuttig zijn voor alle oudjes die nu met veel meer snelheid rijden dan hun lichaam en reactievermogen feitelijk aankan.

Trapondersteuning tot 20 km/h, alles daarboven moet je er zelf uitpersen. Prima toch?
Dat is prima ja, maar dat wordt het niet. Het wordt gewoon uiteindelijk een algemene snelheidsbeperking voor fietsers, zie ook dit bijvoorbeeld.
pi_208506411
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 14:22 schreef YStec het volgende:

[..]
Jij fietst die 14 km met 25 km/u?

Dat is waar ik op reageerde namelijk. Je doet nu alsof je voor een langere periode met 25 km/u fietst. Dat is een snelheid die je niet makkelijk haalt met een normale fiets, en als je het haalt niet lang kan volhouden zonder hulpmiddelen.
Ik heb het even voor je uitgerekend. Ik rij 13,8 kilometer en daar doe ik 35 minuten over, dat is 23,66 km/u. Op een normale fiets.

Terug heb ik meestal wind mee, dan doe ik er nog 5 a 10 minuten korter over.

Dus dat is prima te doen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_208506901
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 10:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Met bloemkool en een kuiltje jus?
Met een steek- en inbussleutel, lijkt me.
pi_208506926
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 14:22 schreef YStec het volgende:

[..]
Jij fietst die 14 km met 25 km/u?

Dat is waar ik op reageerde namelijk. Je doet nu alsof je voor een langere periode met 25 km/u fietst. Dat is een snelheid die je niet makkelijk haalt met een normale fiets, en als je het haalt niet lang kan volhouden zonder hulpmiddelen.
Is bovengemiddeld, maar voor een getrainde fietser met een goed fiets prima te halen.
pi_208507301
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 15:24 schreef cafca het volgende:

[..]
Is bovengemiddeld, maar voor een getrainde fietser met een goed fiets prima te halen.
23,6 km/u tijdens de spits met verkeerslichten en al.

Ja, nee, sorry, geloof er niets van. Net ook even opgezocht; het internet zegt ˜22,5 km/u met wind mee, en ˜17 km/u met wind tegen. En dan heb je de 14/16/18 km/u er nog tussen zitten.

Verder zegt die user met wind mee 5 à 10 minuten sneller te zijn. 5 minuten sneller betekent dat er 13,8 km in 30 minuten wordt gefietst, dat is 27,6 km/u. Met 10 minuten wordt dat zelfs 33,1 km/u. En dat allemaal tijdens de spits met een normale fiets.

Dat je met een stadsfiets 25 km/u kunt op lange afstanden zonder onderbrekingen klinkt allemaal prima, maar zoals ik zei: tijdens de spits, met stoplichten - voor mij klinkt dat niet geloofwaardig.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2023 15:59:46 ]
pi_208507377
Wat maakt het uit, er rijden toch alleen maar 60 plussers op? Die gaan toch niet hard. Jonge mensen hebben allemaal gewoon een normale fiets dus die kunnen lekker doortrappen als ze daar behoefte aan hebben.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_208507475
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 16:04 schreef DX11 het volgende:
Wat maakt het uit, er rijden toch alleen maar 60 plussers op? Die gaan toch niet hard. Jonge mensen hebben allemaal gewoon een normale fiets dus die kunnen lekker doortrappen als ze daar behoefte aan hebben.
Kom je wel eens buiten? Ik zie steeds meer jongeren, ook scholieren op e-bikes rijden.

Maar juist de 60 plussers, die niet gewend zijn aan die snelheden zijn het gevaarlijkst
pi_208507540
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 12:33 schreef Metro2005 het volgende:
Iedereen 3km/u dus, top idee. Daar krijgen we mensen wel de auto mee uit ja
:')
Het gaat om snelheidsverschil en kinderen tussen de 8 en 12 zijn ook nog aan het leren fietsen. Dat is iets meer dan niet omvallen namelijk. Dat was geen probleem met normale fietsen, tot 25 km/u dus, nu is het wel een probleem. Dan moet je de basis van die mobiliteit beschermen tegen het nieuwe probleem.

Dat er van die lange rechte fietspaden op het platteland zijn waar je ver vooruit kunt kijken lijkt mij een prima reden om het daar niet te laten gelden, maar bijvoorbeeld wel het passeren met meer dan 15 km snelheidsverschil overal te verbieden. Er zijn teveel veranderingen in te korte tijd, dan moet je sommige groepen fietsinfrastructuurgebruikers opnieuw manieren leren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_208507568
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 16:12 schreef cafca het volgende:

[..]
Kom je wel eens buiten? Ik zie steeds meer jongeren, ook scholieren op e-bikes rijden.

Maar juist de 60 plussers, die niet gewend zijn aan die snelheden zijn het gevaarlijkst
Dan hebben die jongeren wel slechte ouders zeg. Hoe verwen je je kind.. laat ze gewoon lekker trappen dat is toch heel normaal..
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  donderdag 23 maart 2023 @ 16:22:13 #95
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_208507592
Kunnen ze niet beter eens die fietsers aanpakken die;

- door rood rijden
- zonder licht rijden
- alleen maar op hun telefoon kijken

Lijkt me toch iets beter om bovenstaand kutvolk eens aan te pakken
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_208507597
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 16:20 schreef DX11 het volgende:

[..]
Dan hebben die jongeren wel slechte ouders zeg. Hoe verwen je je kind.. laat ze gewoon lekker trappen dat is toch heel normaal..
Helemaal mee eens :Y
pi_208507622
quote:
15s.gif Op donderdag 23 maart 2023 12:26 schreef junkiesietze het volgende:
Alle electrische fietsen gaan minimaal 25km/h dus straks lekker alle fietsen op de rollerbank kunnen zetten, iedereen een boete omdat ze 10kmh te hard gaan :')

Gewoon weer een geld koe gevonden
Ja dan koopt toch niemand meer een electrische fiets, wat heb je dan nog aan een electrische fiets? Die is toch juist bedoeld om op een milieuvriendelijke manier sneller op je werk te zijn?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_208507662
Ik zou 20 km /u doen voor alles. Ook auto's, taxi's, bussen, trams. Veel veiliger. Ik zal mijn idee eens voorleggen bij Femke.

Misschien op schiphol ook meteen invoeren, is ook beter voor het millieu als vliegtuigen niet harden dan 20 km/u gaan.
Onder deze lijn niet schrijven
pi_208511406
Sowieso, alle e-bikers zijn parasieten. Van onze fietspaden wegknuppelen graag.
J’ai faim.
pi_208512024
na 25km/u vervalt de ondersteuning van een e-bike, wil je harder, dan moet je met meer kracht trappen dan met een gewone fiets.
Als ik tegen een e-bike ga racen met mijn normale fiets, en we fietsen harder dan 25km/u, dan kost het mij minder kracht dan diegene op de e-bike, omdat de ondersteuning ervan niet meer werkt.
Sowieso is een e-bike binnen de stad niet praktisch, met al dat optrekken en afremmen, het ding is meer handig voor in de provincie, langere fietsafstanden, lange rechte overzichtelijke wegen, windtegen etc.

ik zelf fiets gewoon 15km/u en dan heb ik het gevoel dat ik niet aan het trappen ben, soort stationair fietsen, heel prettig, veel lichter en aangenamer dan lopen bijvoorbeeld of zelfs aangenamer dan gewoon staan. Zelfs aangenamer dan zitten en niets doen eerlijk gezegd.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')