quote:Op dinsdag 21 maart 2023 19:53 schreef Douglas_90. het volgende:
[..]
Nee, begrijp wat je zegt. Deze topic is vanuit het financiële oogpunt, dus hoe ga ik mezelf redden in de toekomst. Natuurlijk wilde ik een co-ouderschap, dit is ook in mediation voorgesteld. Maar hiervoor zijn wel twee partijen nodig die dit willen, om tot een goede overeenkomst te komen. Toen ik het noemde, gingen direct de spreekwoordelijke hakken in het zand bij mijn ex.
Zoals aangegeven mijn ex-partner is niet de makkelijkste, natuurlijk weet ik dat zij het niet voor het zeggen heeft, maar ze wil niet bewegen. Ze vind co-ouderschap teveel gedoe. Nogmaals, ik weet dat zij dit niet voor het zeggen heeft.
Dan moet ie eerst net zoals zijn ex iemand hebben die het gebrek aan inkomsten opvult als hij 16 uur gaat werken.quote:Op woensdag 22 maart 2023 13:35 schreef sanger het volgende:
[..]
Als de kinderen bij vader zouden gaan wonen zou het andersom zijn
Exorbitante bedragen als je in acht neemt dat er nog allerhande toeslagen, kortingen, en fiscale aspecten van toepassing zijn. Ik vraag mij ook af of de situatie zoals in dit topic uiteengezet ook beoogd is door de wet.quote:Op woensdag 22 maart 2023 12:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee hoor, dat vindt de wetgever. Tot op zekere hoogte dan, want voorlopig betaalt TS maar 500 euro. Die hij niet voor zijn luie ex betaalt maar voor zijn kinderen.
In een relatie zit je samen, dus als besloten wordt dat een van de twee zich niet verder hoeft te ontwikkelen dan is dat een besluit van beide geweest. Daar zijn beide voor verantwoordelijkquote:Op woensdag 22 maart 2023 18:26 schreef phpmystyle het volgende:
Na dit gelezen te hebben krijg ik het gevoel dat (véél) vrouwen helemaal niet zelfstandig kunnen zijn maar toch veelal leunen op de man qua huisvesting, inkomen, én vele andere zaken.
Ik vraag mij dan ook af of er wel gelijkheid kan zijn tussen man en vrouw, als vrouwen niet hun verantwoordelijkheid kunnen nemen.
TS en zijn ex hebben deze situatie samen geschapen toen ze nog een relatie hadden. TS werkte en sportte veel, en zijn vrouw deed het huishouden en de zorg. Dat vonden ze op dat moment allebei prima.quote:Op woensdag 22 maart 2023 18:26 schreef phpmystyle het volgende:
Na dit gelezen te hebben krijg ik het gevoel dat (véél) vrouwen helemaal niet zelfstandig kunnen zijn maar toch veelal leunen op de man qua huisvesting, inkomen, én vele andere zaken.
Ik vraag mij dan ook af of er wel gelijkheid kan zijn tussen man en vrouw, als vrouwen niet hun verantwoordelijkheid kunnen nemen.
De vrouw heeft de verantwoordelijkheid - de man evenmin - om je zelfstandig (economisch) te ontwikkelen. Rollen en taken kun je met elkaar bespreken, maar als je dan gaat breken moet je je er van bewust zijn dat die consequenties heeft.quote:Op woensdag 22 maart 2023 18:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
In een relatie zit je samen, dus als besloten wordt dat een van de twee zich niet verder hoeft te ontwikkelen dan is dat een besluit van beide geweest. Daar zijn beide voor verantwoordelijk
Wat is je reflectie op zijn verantwoordelijkheid naar de opvoeding van zijn kinderen?quote:Op woensdag 22 maart 2023 18:26 schreef phpmystyle het volgende:
Zoals te lezen valt lijkt ex niet mee te willen werken aan (enige) verandering, juridisch wordt ex volledig gefaciliteerd door de overheid om te kunnen procederen/verdedigen tegenover TS die nagenoeg door zijn middelen heen is en nergens aanspraak op kan maken. Het enige wat TS mag moet is betalen.quote:Op woensdag 22 maart 2023 18:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
TS en zijn ex hebben deze situatie samen geschapen toen ze nog een relatie hadden. TS werkte en sportte veel, en zijn vrouw deed het huishouden en de zorg. Dat vonden ze op dat moment allebei prima.
Nu is de situatie gewijzigd en moet er een en ander veranderen. Dat moeten beiden doen, lijkt me.
Daarom zei ik ook in een eerdere post: als TS meer dan tweewekelijks een weekend doet, de kinderen naar een BSO gaan, kan de ex ook meer gaan werken. Win-win. Maar dan moet TS wel een advocaat in de arm nemen, en hem duidelijk aangeven wat zijn opdracht is: geen hogere alimentatie, eerlijkere verdeling van de zorg en ook een kind bij hem ingeschreven zodat hij ook zaken als toeslag kan krijgen.
Dat hij die moet nemen voor een deel, en hij geeft aan dat te willen.quote:Op woensdag 22 maart 2023 18:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat is je reflectie op zijn verantwoordelijkheid naar de opvoeding van zijn kinderen?
Hij heeft die verantwoording nooit genomen. En geeft in de OP aan niet meer te kunnen zorgen dan 2 uit 14.quote:Op woensdag 22 maart 2023 18:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat hij die moet nemen voor een deel, en hij geeft aan dat te willen.
Hoe officieel is alles vastgelegd? Staat er iets zwart op wit met jouw handtekening erop?quote:Op woensdag 22 maart 2023 13:42 schreef Douglas_90. het volgende:
[..]
Vind deze opmerking vreemd, vooral het woordgebruik 'tot op zeker hoogte' en 'maar'. Je hebt in mijn berekening gezien dat ik niet meer kan missen.
Om de draagkracht van de alimentatiebetaler vast te stellen moet eerst zijn netto inkomen worden vastgesteld. Op dit inkomen mag de alimentatiebetaler eerst een aantal kosten (zogenaamde lasten) in mindering brengen. Het gaat hierbij met name om kosten die de alimentatiebetaler moet maken om zelf rond te kunnen komen. Bekende kosten (lasten) zijn bijvoorbeeld: de bijstandsnorm voor alleenstaande (het minimale bedrag dat iemand nodig heeft om rond te kunnen komen), redelijke woonlasten en de premie voor de zorgverzekering. De optelsom van al deze kosten noemt men ook wel het draagkracht loos inkomen. Dit is dus in feite het bedrag dat de alimentatiebetaler voor zichzelf nodig heeft en waaruit hij geen alimentatie kan betalen.
Goeie vragen.quote:Op woensdag 22 maart 2023 19:01 schreef loveli het volgende:
[..]
Hoe officieel is alles vastgelegd? Staat er iets zwart op wit met jouw handtekening erop?
Jouw advocaat, is dat een kennis of een professional?
Sorry hoor, het is W, G, én R. Niet mee eens. TS laat zich opnaaien door zijn ex dat zij beslist over het co-ouderschap. Hoezo mag zij op haar beurt dan wel eenzijdig beslissen over een weekendregeling? Kom op TS, nu kun je er nog voor vechten, over een tijdje is het te laat. Naar de rechter en eisen gaan stellen. En heel plausibel dat een inkomen op basis van 60 uur werken per week niet meegeteld kan worden. Schakel de huisarts in voor een verklaring, kom op, eis je rechten en die van je kinderen op een leven met jou op.quote:Op woensdag 22 maart 2023 13:59 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
[modbreak]Nou, dit. Dus kan iedereen die op z'n achterste posten staat vanwege het idee dat hij of zij heeft over TS dat even achterwege laten aub? Dank u. Dit is WGR, niet R&P of OUD. [/modbreak]
Ja eens indien TS daarin niet gehinderd is.quote:Op woensdag 22 maart 2023 18:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Hij heeft die verantwoording nooit genomen. En geeft in de OP aan niet meer te kunnen zorgen dan 2 uit 14.
Helaas. TS heeft dat nooit gedaan. Toen hij de relatie had niet, en nu hij 32/34 uur werkt ook niet. Uit de OP:quote:Op woensdag 22 maart 2023 20:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja eens indien TS daarin niet gehinderd is.
Wat mij betreft werken beide gewoon 4/5 dagen en gaan ze de kinderen gezamenlijk verzorgen. Kinderen hebben al een leeftijd dat ze zelfstandig thuis kunnen komen.
De rode draad is voor mij niet zo zeer het geld. Maar meer dat hij nooit tijd had voor zijn kinderen. Bedenk ook dat hij eerst ook in de weekenden werkte, aan fitness deed en met zijn vrienden aan het gamen was. Waar blijft dat gezin dan? En hoe is dit zo gegroeid?quote:Op dit moment is de zorgregeling tweewekelijks in het weekend. Helaas kan dit niet anders, mijn reistijd vanaf het werk is meer dan 30 minuten. Mijn werk gaat niet voor, alleen een baan vinden met hetzelfde inkomen in de sector is lastig en ik start dan weer met een tijdelijk contract.
Even serieus. Je bent zelf een blauwe, hoezo negeer je een modbreak?quote:Op woensdag 22 maart 2023 20:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Helaas. TS heeft dat nooit gedaan. Toen hij de relatie had niet, en nu hij 32/34 uur werkt ook niet. Uit de OP:
[..]
De rode draad is voor mij niet zo zeer het geld. Maar meer dat hij nooit tijd had voor zijn kinderen. Bedenk ook dat hij eerst ook in de weekenden werkte, aan fitness deed en met zijn vrienden aan het gamen was. Waar blijft dat gezin dan? En hoe is dit zo gegroeid?
Alles wat ik nu lees, is gewoon een voortzetting van dat patroon.
De verdeling van de zorgtaken met betrekking tot de kinderen heeft toch direct te maken met het alimentatie-bedrag?quote:Op woensdag 22 maart 2023 20:30 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Even serieus. Je bent zelf een blauwe, hoezo negeer je een modbreak?
Je bent een toonbeeld. Echt. Succes met je leven.quote:Op woensdag 22 maart 2023 20:35 schreef capricia het volgende:
[..]
De verdeling van de zorgtaken met betrekking tot de kinderen heeft toch direct te maken met het alimentatie-bedrag?
Of ben ik nou gek...
Omdat het een heel rare modbreak is dat je hier niet de heel relevante familierechtelijke kant mag bespreken in een forum dat over recht gaat. Mijn klomp breekt.quote:Op woensdag 22 maart 2023 20:30 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Even serieus. Je bent zelf een blauwe, hoezo negeer je een modbreak?
De vraag is niet 'help me met mn algemene situatie'. Puur gaat de vraag over het financiële. De TS heeft hierboven aangegeven:quote:Op woensdag 22 maart 2023 20:55 schreef Andromache het volgende:
[..]
Omdat het een heel rare modbreak is dat je hier niet de heel relevante familierechtelijke kant mag bespreken in een forum dat over recht gaat. Mijn klomp breekt.
Dus, advies is leuk. Maar ongevraagd en niet nodig. C'est la vie.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 19:53 schreef Douglas_90. het volgende:
[..]
Nee, begrijp wat je zegt. Deze topic is vanuit het financiële oogpunt, dus hoe ga ik mezelf redden in de toekomst. Natuurlijk wilde ik een co-ouderschap, dit is ook in mediation voorgesteld. Maar hiervoor zijn wel twee partijen nodig die dit willen, om tot een goede overeenkomst te komen. Toen ik het noemde, gingen direct de spreekwoordelijke hakken in het zand bij mijn ex.
ja en nee. Je kan adviseren tot iets maar als moeder dat niet toelaat en wil gaat het sec om de situatie hoe hij nu is. Dat TS kan doorprocederen is een optie, tuurlijk. Maar het verandert de huidige situatie niet. Wellicht in de toekomst. Maar we (TS) leeft in het hier en nu.quote:Op woensdag 22 maart 2023 20:35 schreef capricia het volgende:
[..]
De verdeling van de zorgtaken met betrekking tot de kinderen heeft toch direct te maken met het alimentatie-bedrag?
Of ben ik nou gek...
Het gaat niet om moeders. Het gaat om TS. Met deze OP, twee jaar na scheiding:quote:Op woensdag 22 maart 2023 21:35 schreef Rene het volgende:
[..]
ja en nee. Je kan adviseren tot iets maar als moeder dat niet toelaat en wil gaat het sec om de situatie hoe hij nu is. Dat TS kan doorprocederen is een optie, tuurlijk. Maar het verandert de huidige situatie niet. Wellicht in de toekomst. Maar we (TS) leeft in het hier en nu.
Hoe moet je hiermee de zorgtaken verdelen?quote:Op dit moment is de zorgregeling tweewekelijks in het weekend. Helaas kan dit niet anders, mijn reistijd vanaf het werk is meer dan 30 minuten. Mijn werk gaat niet voor, alleen een baan vinden met hetzelfde inkomen in de sector is lastig en ik start dan weer met een tijdelijk contract.
Niet handig aangepakt, zover is duidelijk. Maar volgens mij wil hij het nu wel degelijk anders.quote:Op woensdag 22 maart 2023 20:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Helaas. TS heeft dat nooit gedaan. Toen hij de relatie had niet, en nu hij 32/34 uur werkt ook niet. Uit de OP:
[..]
De rode draad is voor mij niet zo zeer het geld. Maar meer dat hij nooit tijd had voor zijn kinderen. Bedenk ook dat hij eerst ook in de weekenden werkte, aan fitness deed en met zijn vrienden aan het gamen was. Waar blijft dat gezin dan? En hoe is dit zo gegroeid?
Alles wat ik nu lees, is gewoon een voortzetting van dat patroon.
Hij wil voornamelijk niet betalen. Al 3 topics gaan daarover.quote:Op woensdag 22 maart 2023 22:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niet handig aangepakt, zover is duidelijk. Maar volgens mij wil hij het nu wel degelijk anders.
Ik ben er niet zo voorstander van dat je bij een fout meteen getekend bent voor enkele decennia
Lijkt me niet onlogisch gezien de bezopen eisen van de tegenpartij.quote:Op woensdag 22 maart 2023 22:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Hij wil voornamelijk niet betalen. Al 3 topics gaan daarover.
Topics over 'hoe ben ik een goede vader': 0
Dus je werkt bewust minder omdat er ‘geen euro meer is die naar jou toegaat’. Niet perse die burn-out die op de loer ligt? 🤨quote:Op dinsdag 21 maart 2023 18:03 schreef Douglas_90. het volgende:
[..]
Ja, 40 uur werken en alles wat ik meer verdien direct afdragen? Want er is geen euro meer die naar mij toegaat hoor.
Ik vermoed dat in dat bedrag ook partneralimentatie zit. Dat valt dan reuze mee qua bedrag.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 18:15 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Wat is dit voor onzin?
Die vrouw van TS wil er toch graag met een ander vandoor?
Dus de vrouw van TS heeft dit veroorzaakt en niet andersom. Tevens lijkt het mij toch TS goed recht dat hij niet op zaterdag en zondag ook wil werken dat is dan meer dan 40 uur.
Kinderallimentatie van 1200 euro in de maand voor 2 kinderen is ook gewoon veel te hoog. Kinderen kosten geen 600 euro per kind per maand hoor. Daarnaast als ze dat al wel zouden kosten dan zou dat 300 per kind zijn je bent namelijk met z'n 2en.
Die vrouw kan ook gewoon meer gaan werken dan alleen 16 uur per week daar mag de rechter wel eens rekening mee gaan houden.
Maar hoe moet de moeder het dan doen met meer werken als het TS nu structureel minstens 4 uur kost van zijn werktijd omdat hij de kinderen eens per 2 weken ziet? 🤔quote:Op dinsdag 21 maart 2023 19:40 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dan nog kan ze toch meer werken? Of wil ze ieder dubbeltje omdraaien? Leuk voor die kids. Ik denk dat TS niet anders kan gezien zijn werktijden etc.
OP zegt 2 jaar, maar het is nog niet eens anderhalf jaar. November 2021 ging de stekker eruit.quote:Op woensdag 22 maart 2023 21:49 schreef capricia het volgende:
Het gaat niet om moeders. Het gaat om TS. Met deze OP, twee jaar na scheiding:
Nee, alleen kinderalimentatie.quote:Op donderdag 23 maart 2023 00:06 schreef Moederenkind het volgende:
Ik vermoed dat in dat bedrag ook partneralimentatie zit. Dat valt dan reuze mee qua bedrag.
De ex vrouw van TS kan zeker meer werken en daar houden rechters ook rekening mee, haar verdiencapaciteit.
De keuze voor kinderen is nu eenmaal iets dat je leven decennialang tekent.quote:Op woensdag 22 maart 2023 22:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niet handig aangepakt, zover is duidelijk. Maar volgens mij wil hij het nu wel degelijk anders.
Ik ben er niet zo voorstander van dat je bij een fout meteen getekend bent voor enkele decennia
partneralimentatie is een gestoorde regelquote:Op donderdag 23 maart 2023 00:06 schreef Moederenkind het volgende:
[..]
Ik vermoed dat in dat bedrag ook partneralimentatie zit. Dat valt dan reuze mee qua bedrag.
De ex vrouw van TS kan zeker meer werken en daar houden rechters ook rekening mee, haar verdiencapaciteit.
Er is inderdaad dan sprake van zorgkorting. Maar ook bij co-ouderschap is er sprake van kinderalimentatie. Diegene met het hoogste inkomen, compenseert het laagste inkomen. Dit om de financiële situatie bij beide ouders zo min mogelijk te laten verschillen.quote:Op woensdag 22 maart 2023 20:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Of ben ik nou gek...
In een relatie zit je zeker samen. Alleen hebben beide partijen wel een stem in wat ze willen qua ontwikkeling. Mijn ex-partner heeft een opleiding gevolgd voor een andere functie dan ze niet uitvoert. Die functie heeft ze een aantal jaar geleden toegewezen gekregen, na een sollicitatieprocedure, waarmee ze vooruitging in salaris (en ontwikkeling) maar een eis van de werkgever was dat ze minimaal 24 uur werkte. Dit wilde ze destijds niet, want ze vond 16 uur prima. Ik heb toen aangegeven dat ik het beter vond voor haar ontwikkeling (en voor haar inkomen) om te kiezen voor de nieuwe baan. Zij heeft deze baan toen afgewezen op basis van het feit dat ze dan minder bij de kinderen kon zijn. Uiteindelijk heb ik dan geen stem, zij heeft deze keuze (of knoop) doorgehakt de baan af te wijzen.quote:Op woensdag 22 maart 2023 18:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
In een relatie zit je samen, dus als besloten wordt dat een van de twee zich niet verder hoeft te ontwikkelen dan is dat een besluit van beide geweest. Daar zijn beide voor verantwoordelijk
Het is echt niet dat ik nooit thuis was, je schetst nu het verkeerde beeld. Ook ik was er voor de kinderen. Natuurlijk deed ik dingen voor mezelf, maar ook zeker met het gezin. De kinderen gaan naar een BSO als de ex-partner werkt, de voorschoolse en naschoolse opvang.quote:Op woensdag 22 maart 2023 18:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
TS en zijn ex hebben deze situatie samen geschapen toen ze nog een relatie hadden. TS werkte en sportte veel, en zijn vrouw deed het huishouden en de zorg. Dat vonden ze op dat moment allebei prima.
Nu is de situatie gewijzigd en moet er een en ander veranderen. Dat moeten beiden doen, lijkt me.
Daarom zei ik ook in een eerdere post: als TS meer dan tweewekelijks een weekend doet, de kinderen naar een BSO gaan, kan de ex ook meer gaan werken. Win-win. Maar dan moet TS wel een advocaat in de arm nemen, en hem duidelijk aangeven wat zijn opdracht is: geen hogere alimentatie, eerlijkere verdeling van de zorg en ook een kind bij hem ingeschreven zodat hij ook zaken als toeslag kan krijgen.
Natuurlijk heb ik wel verantwoording genomen, het zijn ook mijn kinderen. De uitleg waarom maar 2 uit 14 staat hierboven ergens omschreven. Minder werken, is minder inkomen. Bewust minder werken, is verwijtbaar.quote:Op woensdag 22 maart 2023 18:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Hij heeft die verantwoording nooit genomen. En geeft in de OP aan niet meer te kunnen zorgen dan 2 uit 14.
Hoe ver woon je bij de kinderen vandaan dan? Want als er al opvang is, kunnen ze daar toch ook heen als ze bij jou zouden zijn doordeweeks?quote:Op donderdag 23 maart 2023 09:13 schreef Douglas_90. het volgende:
[..]
In een relatie zit je zeker samen. Alleen hebben beide partijen wel een stem in wat ze willen qua ontwikkeling. Mijn ex-partner heeft een opleiding gevolgd voor een andere functie dan ze niet uitvoert. Die functie heeft ze een aantal jaar geleden toegewezen gekregen, na een sollicitatieprocedure, waarmee ze vooruitging in salaris (en ontwikkeling) maar een eis van de werkgever was dat ze minimaal 24 uur werkte. Dit wilde ze destijds niet, want ze vond 16 uur prima. Ik heb toen aangegeven dat ik het beter vond voor haar ontwikkeling (en voor haar inkomen) om te kiezen voor de nieuwe baan. Zij heeft deze baan toen afgewezen op basis van het feit dat ze dan minder bij de kinderen kon zijn. Uiteindelijk heb ik dan geen stem, zij heeft deze keuze (of knoop) doorgehakt de baan af te wijzen.
[..]
Het is echt niet dat ik nooit thuis was, je schetst nu het verkeerde beeld. Ook ik was er voor de kinderen. Natuurlijk deed ik dingen voor mezelf, maar ook zeker met het gezin. De kinderen gaan naar een BSO als de ex-partner werkt, de voorschoolse en naschoolse opvang.
[..]
Natuurlijk heb ik wel verantwoording genomen, het zijn ook mijn kinderen. De uitleg waarom maar 2 uit 14 staat hierboven ergens omschreven. Minder werken, is minder inkomen. Bewust minder werken, is verwijtbaar.
Wat er in het verleden is gebeurd is niet relevant voor je huidige situatie. Wel voor je gemoedstoestand/rechtvaardigheidsgevoel, maar niet voor WGR.quote:
Heb het topic daarvoor ook gelezen maar TS wil wel 50/50 als ik het goed begrijp maar zij wil dat niet.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 20:17 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Ik ken het verhaal van dit topic R&P / Hoogte kinderalimentatie (kinderalimentatie / verdeling boedel)
Maar TS lijkt nog altijd niet gevraagd te hebben om een 50-50 verdeling van zorgtaken en niks gedaan te hebben met andere goede tips uit dat topic van bijv. @:Claudia_x
En die ex blijkbaar ook nietquote:Op donderdag 23 maart 2023 10:47 schreef loveli het volgende:
Goed plan. Tot nu toe wilde TS wilde absoluut niet naar de rechter.
Nee.quote:Op donderdag 23 maart 2023 00:06 schreef Moederenkind het volgende:
[..]
Dat trouwen heeft TS niet gedaan, dingen regelen ook niet. Daarom zit hij in de shit.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 01:22 schreef leeell het volgende:
tvp.
Tevens, wat een bende. Je weet gewoon dat die kinderen de dupe zijn van deze situatie. Heel herkenbaar voor mezelf ook.
Klinkt alsof de moeder het wel gezegend vindt dat TS spartelt. Moeder zit toch in een win/win situatie momenteel. Heeft de kinderen, klein baantje, gratis advocaat.
Vervolgens is TS gewend aan zn job, bijbehorend inkomen en vrije tijd. En ziet dit door zn handen glippen omdat de ex hier aanspraak op maakt tot de laatste druppel en absoluut geen water bij de wijn gaat doen.
Alleen maar verliezers. En duidelijk dat als je met @:capricia zou trouwen en dan scheiden, dat die je ook helemaal leeg zou zuigen,.
Nouja, ik denk dat een uitspraak van een rechter en dan je (gedeeltelijke?) verlies nemen de enige optie is.
Moraal van t verhaal, niet trouwen, geen kinderen.![]()
Moraal van het verhaal, zorg voor financiële onafhankelijkheid van elkaar.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 01:22 schreef leeell het volgende:
tvp.
Tevens, wat een bende. Je weet gewoon dat die kinderen de dupe zijn van deze situatie. Heel herkenbaar voor mezelf ook.
Klinkt alsof de moeder het wel gezegend vindt dat TS spartelt. Moeder zit toch in een win/win situatie momenteel. Heeft de kinderen, klein baantje, gratis advocaat.
Vervolgens is TS gewend aan zn job, bijbehorend inkomen en vrije tijd. En ziet dit door zn handen glippen omdat de ex hier aanspraak op maakt tot de laatste druppel en absoluut geen water bij de wijn gaat doen.
Alleen maar verliezers. En duidelijk dat als je met @:capricia zou trouwen en dan scheiden, dat die je ook helemaal leeg zou zuigen,.
Nouja, ik denk dat een uitspraak van een rechter en dan je (gedeeltelijke?) verlies nemen de enige optie is.
Moraal van t verhaal, niet trouwen, geen kinderen.![]()
En denk jij dat ex die in een - zo hebben we vastgesteld - in een gespreid bedje ligt hier aan mee gaat werken. Ex heeft overigens ook niks geregeld.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 07:39 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Moraal van het verhaal, zorg voor financiële onafhankelijkheid van elkaar.
Dit ging niet specifiek over de situatie van ts.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 08:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En denk jij dat ex die in een - zo hebben we vastgesteld - in een gespreid bedje ligt hier aan mee gaat werken. Ex heeft overigens ook niks geregeld.
we houden er ook rekening mee dat sommige vrouwen het onderste uit de kan willen wij en graag hun ex partner in de verdoemenis helpen.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 08:37 schreef Moederenkind het volgende:
Houden jullie er rekening mee dat we een heel eenzijdig verhaal te horen krijgen hier.
Een enkeltje naar Thailand is ook niet duur trouwens, schijntquote:Voldoende is gebleken dat [blijven werken] voor de man te belastend was en dit naar alle waarschijnlijkheid tot een meer langdurige uitval van de man zou leiden.
Moet ie het wel eerst voor de rechter laten komen. En dat lijkt TS niet te willen...ik begrijp niet goed waarom niet. Hij schrijft ook dat ie inmiddels al 10.000 aan advocaatkosten armer is. En geen rechtzaak tot nu toe.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 20:24 schreef 2thmx het volgende:
Nul euro. Zoveel ben je je ex verschuldigd. Al dat geneuzel over ‘het belang van de kinderen’ roept braakneigingen op als je je bedenkt dat zij de relatie heeft verbroken — gescheiden ouders, de droom van elk kind. Stuur anders in plaats van geld maandelijks kinderkleding en eten t.w.v. 500 piek.
Overigens doe je er goed aan om het moeten stoppen met freelancen om psychische redenen te laten bevestigen door een psycholoog. Hier een rechtszaak waarin een man succesvol zijn alimentatieplicht kon halveren na inkomensverlies: https://uitspraken.rechts(...)aRBOVE%3a2018%3a1461
Kerncitaat:
[..]
Een enkeltje naar Thailand is ook niet duur trouwens, schijnt.
Het is dan ook behoorlijk naïef om tijdens je huwelijk je vrouw (gechargeerd gezegd) achter het fornuis te zetten en een financiële afhankelijkheid van jewelste te kweken.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 20:24 schreef 2thmx het volgende:
Nul euro. Zoveel ben je je ex verschuldigd. Al dat geneuzel over ‘het belang van de kinderen’ roept braakneigingen op als je je bedenkt dat zij de relatie heeft verbroken — gescheiden ouders, de droom van elk kind. Stuur anders in plaats van geld maandelijks kinderkleding en eten t.w.v. 500 piek.
Overigens doe je er goed aan om het moeten stoppen met freelancen om psychische redenen te laten bevestigen door een psycholoog. Hier een rechtszaak waarin een man succesvol zijn alimentatieplicht kon halveren na inkomensverlies: https://uitspraken.rechts(...)aRBOVE%3a2018%3a1461
Kerncitaat:
[..]
Als er meerdere kinderen zijn en je wil zelf 60+ uur werken, en je kinderen niet alle dagen naar de opvang brengen, hoe zou TS dat dan moeten doen?quote:Op vrijdag 24 maart 2023 21:42 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Het is dan ook behoorlijk naïef om tijdens je huwelijk je vrouw (gechargeerd gezegd) achter het fornuis te zetten en een financiële afhankelijkheid van jewelste te kweken.
Interessasnt wat je schrijft. En ik ben het ook met jou eens. Gewoon gevalletje vrouw maakt misbruik van man.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 20:24 schreef 2thmx het volgende:
Kerncitaat:
[..]
Nou ja, ts heeft tot op zekere hoogte de financiële afhankelijkheid geaccepteerd, maar nu slaat het compleet door doordat hij financieel helemaal uitgekleed wordt.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 21:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Als er meerdere kinderen zijn en je wil zelf 60+ uur werken, en je kinderen niet alle dagen naar de opvang brengen, hoe zou TS dat dan moeten doen?
Ik ken er hier overigens genoeg die een au pair in huis nemen. Omdat ze beiden flink wat uren willen werken.
Heb nimmer gevraagd dat zij haar carrière moest opofferen, zoals eerder ook aangegeven heeft ze zelf de keuze gemaakt om een baan te weigeren welke paste in haar carrière (en opleiding) om bij de kinderen te zijn.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 21:52 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Nou ja, ts heeft tot op zekere hoogte de financiële afhankelijkheid geaccepteerd, maar nu slaat het compleet door doordat hij financieel helemaal uitgekleed wordt.
Het gaat er mij meer om dat je (hier) genoeg lieden hebt die vinden dat vrouwen maar een stuk minder moeten gaan werken en feitelijk hun carrière op moeten offeren voor het gezin. Dat is allemaal prima, maar dan moet je ook niet piepen dat je bij een scheiding mag gaan lappen. Ik zou niet eens willen dat m’n vriendin significant minder werkt dan ik. Als het nodig is kunnen we onze eigen boontjes doppen en zo hoort het ook naar mijn mening.
Wellicht dat ik niet geheel duidelijk ben geweest ofwel dat iets ander geïnterpreteerd kan worden.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 08:37 schreef Moederenkind het volgende:
Houden jullie er rekening mee dat we een heel eenzijdig verhaal te horen krijgen hier?
De ex van TS ging aanvankelijk akkoord met 500 euro en zo te lezen is dat al best een tijdje terug. TS vind ondanks zijn zeer royale salaris van ¤6000+ dat bedrag te hoog omdat hij (vrijwillig) minder is gaan verdienen. Ieder weldenkend mens zou juist in z’n handjes klappen. Nu komt ex erop terug. Waarom? Ik ben geneigd te denken dat er iets is gebeurd dat ze de gemaakte afspraken wil herzien nu.
Als ik TS lees doet hij er naar eigen zeggen alles aan om zijn kinderen 50:50 op te vangen, alimentatie te betalen, en alles zo netjes mogelijk af te handelen maar het is zijn ex die plotseling dwars gaat liggen en nergens meer aan mee wil werken.
Het zou allemaal best kunnen hoor, maar ik ben geneigd te denken dat er toch nog wel wat details ontbreken in dit verhaal.
Er is maar een manier om tot een correcte uitwerking te komen: naar de rechter.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 13:11 schreef Douglas_90. het volgende:
[..]
Wellicht dat ik niet geheel duidelijk ben geweest ofwel dat iets ander geïnterpreteerd kan worden.
• De ¤ 511,00 is voorlopig, voorgesteld door haar advocaat op basis van een draagkrachtberekening. Daarbij is duidelijk aangegeven dat dit een voorlopige vaststelling is op basis van mijn huidige inkomen.
• De werkzaamheden zoals voorheen, zijn niet te hervatten. Enerzijds door medische redenen anderzijds door de zorgplicht en taken die ik heb voor mijn kinderen o.a.
De vraag is nu, en daar gaat mijn ex voor, ben ik verwijtbaar mijn inkomen verloren. Dus met andere woorden, is het mijn eigen schuld. Want dan zou de alimentatie niet op basis van mijn huidige inkomen moeten, maar op mijn inkomen van voorheen.
• Mijn voorstel is geweest, co-ouderschap met een kinderrekening.
Deze topic ben ik ook niet gestart om mijn ex 'zwart' te maken, het gaat mij om het financiële stuk. Hoe ga ik rondkomen.
Dat zal best, maar uiteindelijk kwam het er op neer dat jij fulltime werkte en zij maar 16 uur per week. Of jij dat nou gevraagd hebt of niet doet niet ter zake. Je bent blijkbaar wel akkoord gegaan met de situatie.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 12:49 schreef Douglas_90. het volgende:
[..]
Heb nimmer gevraagd dat zij haar carrière moest opofferen, zoals eerder ook aangegeven heeft ze zelf de keuze gemaakt om een baan te weigeren welke paste in haar carrière (en opleiding) om bij de kinderen te zijn.
60+ uur is niet redelijk. Dat kan je gewoon prima aantonen.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 13:11 schreef Douglas_90. het volgende:
[..]
Wellicht dat ik niet geheel duidelijk ben geweest ofwel dat iets ander geïnterpreteerd kan worden.
• De ¤ 511,00 is voorlopig, voorgesteld door haar advocaat op basis van een draagkrachtberekening. Daarbij is duidelijk aangegeven dat dit een voorlopige vaststelling is op basis van mijn huidige inkomen.
• De werkzaamheden zoals voorheen, zijn niet te hervatten. Enerzijds door medische redenen anderzijds door de zorgplicht en taken die ik heb voor mijn kinderen o.a.
De vraag is nu, en daar gaat mijn ex voor, ben ik verwijtbaar mijn inkomen verloren. Dus met andere woorden, is het mijn eigen schuld. Want dan zou de alimentatie niet op basis van mijn huidige inkomen moeten, maar op mijn inkomen van voorheen.
• Mijn voorstel is geweest, co-ouderschap met een kinderrekening.
Deze topic ben ik ook niet gestart om mijn ex 'zwart' te maken, het gaat mij om het financiële stuk. Hoe ga ik rondkomen.
Zo werkt het natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 13:21 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Dat zal best, maar uiteindelijk kwam het er op neer dat jij fulltime werkte en zij maar 16 uur per week. Of jij dat nou gevraagd hebt of niet doet niet ter zake. Je bent blijkbaar wel akkoord gegaan met de situatie.
Zelf zou ik een dergelijke situatie niet accepteren.
Natuurlijk wel. Je onderhoudt samen je relatie met alles erop en eraan. Als jij vindt dat 16 uur echt veel te weinig is, dan bespreek je dat. Je kunt ook gewoon aangeven waarom je vindt dat dat geen goed idee is, namelijk eventuele zelfredzaamheid. Niet leuk om over te praten, wel nodig. Tevens is het een beter voorbeeld voor je kinderen dat je allebei je eigen broek op kunt houden als het nodig is.quote:
En als de wederpartij dat niet vind, dan moet je alsnog een compromis sluiten?quote:Op dinsdag 28 maart 2023 13:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Je onderhoudt samen je relatie met alles erop en eraan. Als jij vindt dat 16 uur echt veel te weinig is, dan bespreek je dat. Je kunt ook gewoon aangeven waarom je vindt dat dat geen goed idee is, namelijk eventuele zelfredzaamheid. Niet leuk om over te praten, wel nodig. Tevens is het een beter voorbeeld voor je kinderen dat je allebei je eigen broek op kunt houden als het nodig is.
Zeker. En nog eens goed voorrekenen dat wanneer jij op dat moment vertrekt, de ander geen behoorlijke levensstandaard heeft. Een andere verdeling van het gezamenlijke inkomen als mogelijkheid geven. Eens een tijdje alles langs de meetlat van dat ene 16-uurs salaris leggen.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 13:47 schreef Douglas_90. het volgende:
[..]
En als de wederpartij dat niet vind, dan moet je alsnog een compromis sluit?
Dit. TS stond er bij en keek er naar. Je wil 2 daagjes werken schatje? Kbye. Man, man, man. Dat dit nog zo vaak klakkeloos gebeurt in gezinnen. En ex van TS komt over als geniepig en een uitzuiger. Sterkte, man, wat ben jij in een klotepositie gemanoeuvreerd.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 13:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Je onderhoudt samen je relatie met alles erop en eraan. Als jij vindt dat 16 uur echt veel te weinig is, dan bespreek je dat. Je kunt ook gewoon aangeven waarom je vindt dat dat geen goed idee is, namelijk eventuele zelfredzaamheid. Niet leuk om over te praten, wel nodig. Tevens is het een beter voorbeeld voor je kinderen dat je allebei je eigen broek op kunt houden als het nodig is.
Dan gaan we alle uren werkuren en fictieve huishoud uren eens bij elkaar tellen en dan delen door 2 om het eerlijk te maken voor beide partijen.quote:Op donderdag 30 maart 2023 11:00 schreef Moederenkind het volgende:
Waarom valt iedereen over die 16u per week?
TS werkte 60+ uur in de week omdat hij dat liever deed dan in het huishouden helpen bijvoorbeeld. Dit betekent dat iemand thuis moest blijven met de kinderen en het huishouden moest runnen. Ik denk niet dat de ex van TS languit op de bank zat de rest van de week. Waarom ze uitgemaakt word voor luie rat is mij een raadsel. Of eigenlijk niet, het is puur misogynie.
Ik zou zo’n constructie ook niet willen maar blijkbaar werkt dit voor veel gezinnen.
Het gevolg daarvan ondervindt TS nu aan den lijve maar hij is resoluut geen slachtoffer hoor. Dit is een bewuste keuze geweest in het voordeel van beide partijen.
quote:Op donderdag 30 maart 2023 12:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan gaan we alle uren werkuren en fictieve huishoud uren eens bij elkaar tellen en dan delen door 2 om het eerlijk te maken voor beide partijen.
Is het vele werken van hem een bewuste keuze geweest of is dat er ook ingegroeid net zoals zijn ex niet zoveel wilde werken.
quote:Dankzij ons gezamenlijke inkomen zijn we in staat geweest om een vrijstaand nieuwbouwhuis te bouwen op een prachtig perceel midden in een kinderrijke wijk.
Beetje van beiden, denk ik.quote:Voor mij was altijd de financiele zekerheid belangrijk, het werken en vooral een buffer opbouwen zodat we in de toekomst minder konden werken. Zij heeft aangegeven dat de redenen voor de breuk zijn dat ze al jaren dingen alleen moet doen met de kinderen, dat ik teveel met het werk bezig ben en te weinig tijd maak met de kinderen. Ze voelt zich daarnaast vernederd door opmerkingen die ik gemaakt heb in het verleden (oké sommige dingen gingen te ver).
Dat geldt voor heel veel details.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 13:11 schreef Douglas_90. het volgende:
Ja en nu op verzoek van vrouw de relatie beeindigd is moet mijn inziens een en ander gaan wijzigen. Vrouw gaat beter betaald werk zoeken en méér werken om zodoende zelfvoorzienend te worden. TS gaat minder werken en méér voor de kinderen zorgen. Zodat samen d elusten en lasten verdeeld worden.quote:Op donderdag 30 maart 2023 11:00 schreef Moederenkind het volgende:
Waarom valt iedereen over die 16u per week?
TS werkte 60+ uur in de week omdat hij dat liever deed dan in het huishouden helpen bijvoorbeeld. Dit betekent dat iemand thuis moest blijven met de kinderen en het huishouden moest runnen. Ik denk niet dat de ex van TS languit op de bank zat de rest van de week. Waarom ze uitgemaakt word voor luie rat is mij een raadsel. Of eigenlijk niet, het is puur misogynie.
Ik zou zo’n constructie ook niet willen maar blijkbaar werkt dit voor veel gezinnen.
Het gevolg daarvan ondervindt TS nu aan den lijve maar hij is resoluut geen slachtoffer hoor. Dit is een bewuste keuze geweest in het voordeel van beide partijen.
Nou, die gaat echt wel wat vinden van zo´n lui ongeëmancipeerd mokkel dat wil parasiteren.quote:Op donderdag 30 maart 2023 12:39 schreef loveli het volgende:
[..]
Wat wij vinden boeit niet zo, wat de rechter gaat vinden doet ertoe.
Die gaat niks doen met jouw argumenten.quote:Op donderdag 30 maart 2023 12:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nou, die gaat echt wel wat vinden van zo´n lui ongeëmancipeerd mokkel dat wil parasiteren.
En terecht.quote:Op donderdag 30 maart 2023 12:50 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die gaat niks doen met jouw argumenten.
Ook niet met die van jou.quote:Op donderdag 30 maart 2023 12:50 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die gaat niks doen met jouw argumenten.
TS is minder gaan werken maar niet meer voor de kinderen gaan zorgenquote:Op donderdag 30 maart 2023 12:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja en nu op verzoek van vrouw de relatie beeindigd is moet mijn inziens een en ander gaan wijzigen. Vrouw gaat beter betaald werk zoeken en méér werken om zodoende zelfvoorzienend te worden. TS gaat minder werken en méér voor de kinderen zorgen. Zodat samen d elusten en lasten verdeeld worden.
Dat wil hij ook veranderen lees ik.quote:Op donderdag 30 maart 2023 12:59 schreef Seven. het volgende:
[..]
TS is minder gaan werken maar niet meer voor de kinderen gaan zorgen.
Welke argumenten bedoel je dan? Want ik heb alleen gezegd dat TS dit voor de rechter moet brengen.quote:Op donderdag 30 maart 2023 12:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ook niet met die van jou.
Dus wat is jouw punt?
Nee hoor. Slechts bij partneralimentatie kan niet voldoen aan een inspanningsverplichting om meer inkomen te generen tot matiging leiden van de te betalen bijdrage. Bij kinderalimentatie niet omdat dit geld bedoeld is voor de kinderen.quote:Op donderdag 30 maart 2023 12:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nou, die gaat echt wel wat vinden van zo´n lui ongeëmancipeerd mokkel dat wil parasiteren.
Hij heeft al getekend voor 70/30, las ik elders.quote:Op donderdag 30 maart 2023 13:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat wil hij ook veranderen lees ik.
Als de ander daarin absoluut niet toe wilt geven, zelfs een functie voor meer uur afwijst en vast blijft houden aan die 16 uur. 1 dag meer was al niet bespreekbaar. Wat dan? Relatie verbreken? Zit je in dezelfde situatie als nu.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 13:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Behalve dan een enorme aanspraak op alimentatie.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 13:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zeker. En nog eens goed voorrekenen dat wanneer jij op dat moment vertrekt, de ander geen behoorlijke levensstandaard heeft. Een andere verdeling van het gezamenlijke inkomen als mogelijkheid geven. Eens een tijdje alles langs de meetlat van dat ene 16-uurs salaris leggen.
Onzin. Zij heeft dat besloten, en dan rest er niets anders dan dat te accepteren of anders op te draaien voor alimentatie want einde relatie.quote:Kortom, hoe dan ook ben je erin mee gegaan. Dit hebben jullie samen gedaan, tot aan de situatie waar je nu in zit.
Blijkbaar niet. Voet bij stuk houden pakt voor haar prima uit.quote:Op donderdag 30 maart 2023 12:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En terecht.
Er is genoeg aan te merken op haar, maar ook op hem, en ze zullen toch samen verder moeten, aangezien er kinderen in het spel zijn en hun welzijn voorop moet staan.
Inderdaad.quote:Op donderdag 30 maart 2023 14:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Welke argumenten bedoel je dan? Want ik heb alleen gezegd dat TS dit voor de rechter moet brengen.
Met een goede advocaat.
Dat pakt prima uit omdat TS niet naar de rechter stapt.quote:Op donderdag 30 maart 2023 15:58 schreef probeer het volgende:
[..]
Blijkbaar niet. Voet bij stuk houden pakt voor haar prima uit.
Nee, hoor, die vindt daar helemaal niks van. Die kijkt alleen naar feiten, in dit geval de inkomens voorafgaand aan de scheiding en de levensstandaard van de kinderen. Dus als de rechter al ergens wat van gaat vinden, dan is het van het te lage inkomen van TS (want die is immers minder gaan werken) en niet van zijn ex.quote:Op donderdag 30 maart 2023 12:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
HIer kan ik mij niks bij voorstellen omdat man en vrouw geacht worden beide te kunnen werken. Heb jij hier jurisprudentie van?quote:Op donderdag 30 maart 2023 16:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, hoor, die vindt daar helemaal niks van. Die kijkt alleen naar feiten, in dit geval de inkomens voorafgaand aan de scheiding en de levensstandaard van de kinderen. Dus als de rechter al ergens wat van gaat vinden, dan is het van het te lage inkomen van TS (want die is immers minder gaan werken) en niet van zijn ex.
En dan? Want volgens mij snijdt het mes dan aan twee kanten voor TS. 50/50 gaat hem niet worden, want de een werkt vooral en de ander was en is de primaire zorgdrager. En aan de alimentatie kant is hij ook de lul. Waarbij het best haalbare is dat de rechter 60+ uur onredelijk acht. Maar volgens mij is daar zelfs een degelijke medische/psychologische onderbouwing voor nodig.quote:Op donderdag 30 maart 2023 16:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat pakt prima uit omdat TS niet naar de rechter stapt.
Als TS aangeeft bij de rechter dat hij meer dan de huidige verdeling wil, 50/50 coouderschap, dan zal een rechter daar zeker tegenwoordig behoorlijk in meegaan. Het is namelijk voor beide ouders en voor de kinderen beter om daarop uit te komen. Uiteindelijk. TS laat zich nu ringeloren door de vrouw die zegt wat ze wel of niet wil. Alleen een rechter kan beslissingen forceren en daarin heeft zij niet meer rechten dan hij waar rekening mee wordt gehouden.quote:Op donderdag 30 maart 2023 17:18 schreef probeer het volgende:
[..]
En dan? Want volgens mij snijdt het mes dan aan twee kanten voor TS. 50/50 gaat hem niet worden, want de een werkt vooral en de ander was en is de primaire zorgdrager. En aan de alimentatie kant is hij ook de lul. Waarbij het best haalbare is dat de rechter 60+ uur onredelijk acht. Maar volgens mij is daar zelfs een degelijke medische/psychologische onderbouwing voor nodig.
Want er gaat geen enkele rechter zijn die zegt 'ja maar mevrouw, als u eens wat meer in uw eigen inkomen gaat voorzien en die onwil om meer dan 16 uur per week te werken eens loslaat, dan kan de vader minder werken om de hoge alimentatie op te moeten hoesten, en is qua tijd een 50/50 verdeling mogelijk.
Gaat om de verwijtbaarheid, bij de daling van je inkomen.quote:Op donderdag 30 maart 2023 17:50 schreef phpmystyle het volgende:
Hoe zit het juridisch met de de hoogte van alimentatie als je inkomen daalt door ontslag?
Je functioneert niet zo goed/geschil werkgever en je tekent een vaststellingsovereenkomst?quote:Op donderdag 30 maart 2023 17:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Gaat om de verwijtbaarheid, bij de daling van je inkomen.
Lijkt me niet verwijtbaar zolang je gewoon WW kunt aanvragen over die verloren uren.quote:Op donderdag 30 maart 2023 17:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je functioneert niet zo goed/geschil werkgever en je tekent een vaststellingsovereenkomst?
Nee, maar die kan zomaar in de toekomst ontstaan natuurlijk.quote:Op donderdag 30 maart 2023 17:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Lijkt me niet verwijtbaar zolang je gewoon WW kunt aanvragen over die verloren uren.
Maar goed, dan heb je ook minder inkomstenverlies.
Andere situatie dan TS dus. Die heeft geen geschil met zijn werkgever.
Die stopte met zijn ZZP-werk op eigen initiatief.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |