Hoe ga je een meerderheid voor die klimaatwet krijgen dan? Zit toch allemaal een beetje in elkaars verlengde?quote:Op woensdag 22 maart 2023 10:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik stel dat dus voor: een ambitieuzere klimaatwet via GL en PvdA, dat is exact wat ik zeg. Maar om CDA en VVD daarin mee te krijgen (anders heb je geen meerderheid) om het regeerakkoord op dat puntn open te breken, zul je op een ander dossier iets moeten toegeven. Het meest logische is dan stikstof, waar d66 toch al alleen staat.
Zo zal het waarschijnlijk ook wel gaan lopen, maar ik moet gisteren dan wel lachen om al die hijgerige pers en Caroline die stellig zijn dat het kabinet wel zal vallen. D66 wil alleen niet meteen toegeven op dit punt omdat er wat te halen valt, dat noemen ze onderhandelen.quote:Op woensdag 22 maart 2023 10:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik stel dat dus voor: een ambitieuzere klimaatwet via GL en PvdA, dat is exact wat ik zeg. Maar om CDA en VVD daarin mee te krijgen (anders heb je geen meerderheid) om het regeerakkoord op dat puntn open te breken, zul je op een ander dossier iets moeten toegeven. Het meest logische is dan stikstof, waar d66 toch al alleen staat.
Omdat CDA en VVD daar op toe zullen geven, niemand van de coalitiepartijen is gebaat bij een val van het kabinet:quote:Op woensdag 22 maart 2023 10:38 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Hoe ga je een meerderheid voor die klimaatwet krijgen dan? Zit toch allemaal een beetje in elkaars verlengde?
En die 77% zijn het allemaal eens met rutte/kaag?quote:Op woensdag 22 maart 2023 08:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[ twitter ]
Misschien dat een plaatje het duidelijker maakt. Ze hebben voor hun partij een enorme winst geboekt, er is echt wel een signaal afgegeven, maar 77% van de stemmers heeft NIET op de BBB gestemd. En hun stemmen zijn net zo belangrijk, maar die vergeet van der Plas voor het gemak maar even.
Jij verwart hier een aantal zaken, het punt was dat de BBB geen meerderheid heeft gekregen maar een minderheid van de stemmen, wie de PM is lijkt mij totaal niet relevant in deze, wat wel relevant is in deze is dat de VVD ook concessies moest doen om een regering te kunnen vormen.quote:Op woensdag 22 maart 2023 11:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En die 77% zijn het allemaal eens met rutte/kaag?
78% heeft bij de laatste TK verkiezing ook niet op rutte gestemd. Toch zit hij daar als MP. 78% wil hem niet.
Precies hetzelfde met deze soort nonsens beredeneringen.
Gewoon, via GL, PvdA en Volt. De huidige klimaatwet gaat volgens die partijen niet ver genoeg, als je er wat bovenop doet stemmen die wel voor.quote:Op woensdag 22 maart 2023 10:38 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Hoe ga je een meerderheid voor die klimaatwet krijgen dan? Zit toch allemaal een beetje in elkaars verlengde?
Ja, maar bij onderhandelen moet je aan het begin ook weer niet te stellig zijn over iets wat je later toch moet opgeven, dan lijkt het echt een knieval.quote:Op woensdag 22 maart 2023 10:57 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Zo zal het waarschijnlijk ook wel gaan lopen, maar ik moet gisteren dan wel lachen om al die hijgerige pers en Caroline die stellig zijn dat het kabinet wel zal vallen. D66 wil alleen niet meteen toegeven op dit punt omdat er wat te halen valt, dat noemen ze onderhandelen.
Klopt, maar ik las gisteren ook al een stroming binnen D66 die wel open staan voor een wat ruimere aanpak, ook vanuit de provincie, zolang er maar begonnen wordt.quote:Op woensdag 22 maart 2023 12:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, maar bij onderhandelen moet je aan het begin ook weer niet te stellig zijn over iets wat je later toch moet opgeven, dan lijkt het echt een knieval.
Dat mag dan betaald worden van mijn belastingcenten hun lekker miljonair en d66 lekker deugenquote:Op dinsdag 21 maart 2023 20:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ach als je het probleem daarmee kan afkopen prima.
Nee hoor die belastingcenten zijn niet van jou.quote:Op woensdag 22 maart 2023 13:12 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Dat mag dan betaald worden van mijn belastingcenten hun lekker miljonair en d66 lekker deugen
Toch uiteindelijk een goed akkoord. De hoop was al bijna opgegeven. Toch wel een compliment voor Van Ooijen.quote:Eerste stap
Hoogleraar jeugdrecht Mariëlle Bruning noemt het akkoord over de werklast een goede eerste stap om iets te doen aan het overbelaste systeem. Ze is ‘aangenaam verrast’ over het plan dat er ligt. De druk op de jeugdzorg is te groot, zegt ze. “Steeds meer mensen doen een beroep op de jeugdbescherming. Daarnaast zijn de problemen waarmee zij te maken hebben complexer en kost het helpen van een kind en het gezin meer tijd.”
Dit is denk ik een goed plan, maar dat de wachtlijsten wat gaan oplopen lijkt me toch wel een stevig understatement.quote:Op woensdag 22 maart 2023 13:39 schreef Hanca het volgende:
Akkoord voor de jeugdzorg. https://www.trouw.nl/nieu(...)erste-stap~bc149ccd/
Werkdruk gaat omlaag, gevolg zou wel kunnen zijn dat wachtlijsten wat oplopen. Maar als door de werkdruk personeel steeds verdwijnt, is dat ook slecht voor de wachtlijsten.
Sowieso de wachtlijsten in de geestelijke gezondheidszorg zijn echt groot, en maar bezuinigen erop door plekken te sluitenquote:Op woensdag 22 maart 2023 13:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit is denk ik een goed plan, maar dat de wachtlijsten wat gaan oplopen lijkt me toch wel een stevig understatement.
Dat is wat Trouw zegt. Het hangt er ook vanaf of dit lukt:quote:Op woensdag 22 maart 2023 13:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit is denk ik een goed plan, maar dat de wachtlijsten wat gaan oplopen lijkt me toch wel een stevig understatement.
quote:Door het akkoord dat nu is gesloten, kunnen de wachtlijsten nog verder oplopen, erkent Maaike van der Aar, bestuurder van FNV Jeugdzorg. Toch noemt ze het een ‘enorme doorbraak’. Dit is de enige manier om te voorkomen dat steeds meer werknemers hun baan opzeggen waardoor de druk nog verder toeneemt, stelt zij. “De oplossing is meer mensen aannemen. Maar om dat succesvol te doen is het eerst nodig dat de mensen die er nu werken niet weglopen.”
GGZ is wat anders dan jeugdzorg.quote:Op woensdag 22 maart 2023 13:43 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Sowieso de wachtlijsten in de geestelijke gezondheidszorg zijn echt groot, en maar bezuinigen erop door plekken te sluiten
Klopt, het is een dilemma dat al lang bestaat en waarop de afgelopen 10-15 jaar eigenlijk geen actie op is ondernomen, dus het is goed dat dat nu wel gebeurt en ik denk dat dit de enige levensvatbare route is. Neemt niet weg dat het op korte termijn de ellende wel eens zou kunnen vergroten, maar op de langere termijn zal dit positief uitwerken.quote:Op woensdag 22 maart 2023 13:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is wat Trouw zegt. Het hangt er ook vanaf of dit lukt:
[..]
Dat klopt wel. Maar dat is aan Conny Helder (VVD). Hoor eigenlijk weinig over haar. De gesprekken over de jeugdzorg (met Van Ooijen) liepen wel al heel lang en dreigden op een gegeven moment zelfs vast te lopen. Daar is nu dus wel een goed akkoord uit gekomen, gelukkig.quote:Op woensdag 22 maart 2023 13:46 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat het probleem is vind ik waar weinig of niets aan gedaan word
Ja, merkte dat toen mijn dochter eenmaal in de molen zat (licht autisme en moeite om emoties te uiten) het zelfs lastig was om haar er uit te trekken, terwijl wij en zijzelf en ook school geen behoefte hadden aan meer onderzoeken of therapie. We moesten echt voor een volgende doorverwijzing gaan liggen. Dat was inderdaad bij een commerciële aanbieder. Ik vrees dat daar heel veel geld niet nuttig wordt besteed.quote:Op woensdag 22 maart 2023 13:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Klopt, het is een dilemma dat al lang bestaat en waarop de afgelopen 10-15 jaar eigenlijk geen actie op is ondernomen, dus het is goed dat dat nu wel gebeurt en ik denk dat dit de enige levensvatbare route is. Neemt niet weg dat het op korte termijn de ellende wel eens zou kunnen vergroten, maar op de langere termijn zal dit positief uitwerken.
Hopelijk gaat er gelijktijdig ook meer gebeuren aan de vraagkant. Zware zorg kan vaak lichter als je het eerder doet, maar dan is preventie nodig en daar heb je natuurlijk ook mensen voor nodig. En een aantal 'lichte' zaken die nu vanuit de zorgkant worden opgepakt (en erg lucratief zijn voor commerciële aanbieders) kunnen prima richting het onderwijs, als je daar even nadenkt hoe je dat moet faciliteren.
Nee, dit is geen goed plan. Voor de werknemers een beetje qua werkdruk, maar dat is ook het enige.quote:Op woensdag 22 maart 2023 13:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Heb je een alternatief?quote:Op woensdag 22 maart 2023 13:58 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Nee, dit is geen goed plan. Voor de werknemers een beetje qua werkdruk, maar dat is ook het enige.
Alle anderen dingen gaan er onder lijden.
Ja. Alles centraliseren. Weghalen bij de gemeentes. Salarissen verhogen van de hulpverleners.quote:
Hoogleraren zijn blij verrast en enthousiast. Ik schat hun reactie even net wat hoger in. En op termijn verklein je de wachtrijen op deze manier gewoon, als je nu kijkt wat het verloop is qua personeel daar (met als belangrijste argument de werkdruk).quote:Op woensdag 22 maart 2023 13:58 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Nee, dit is geen goed plan. Voor de werknemers een beetje qua werkdruk, maar dat is ook het enige.
Alle anderen dingen gaan er onder lijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |