Constrast is wel enorm jaquote:Op woensdag 22 maart 2023 19:35 schreef TheVulture het volgende:
Die 2e halve finale is wel een van de zwakste ooit in mijn ogen
Heb je een linkje naar die stats toevallig, is altijd wel leuk om na te kijken? Ik gok dat de 2e halve finale van 2018 uiteindelijk ook heel zwak was qua resultaten in de finalequote:Op woensdag 22 maart 2023 19:40 schreef koffieleuk het volgende:
[..]
Constrast is wel enorm ja
Zijn wel wat leuke stats over, welke halve finales de sterksten waren op basis van de uitslag in de finale.
Onze halve finale in 2019 bijvoorbeeld zou dan n van de sterksten ooit zijn. Benieuwd hoe de eerste halve finale dit jaar het in vergelijking gaat doen.
Ga hem zelf ook nog even kijkenquote:Op woensdag 22 maart 2023 19:42 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Heb je een linkje naar die stats toevallig, is altijd wel leuk om na te kijken? Ik gok dat de 2e halve finale van 2018 uiteindelijk ook heel zwak was qua resultaten in de finale
Ik zat er niet ver naast met 2e halve finale 2018quote:
Ja tuurlijk laat bij toeval alle ballads achter elkaar en alles grote props en dat soort dingen.quote:Op woensdag 22 maart 2023 19:33 schreef RipCity het volgende:
[..]
Oh lekker danApart. Werkt corruptie nog meer in de hand. Zou gewoon random moeten gaan toch. Zeker bij halve finales.
Nee, dit is niet zo (en je moet ook geen sorry zeggenquote:Op woensdag 22 maart 2023 19:40 schreef NailQueen het volgende:
Sorry maar ik zie Nederland wr als opvuller voor de potentiele winnaar.
Maar ach, we hadden ook voor of na Moldavie kunnen zitten.
Wat maakt dat nou uit? Het is de semi, die hoef je niet te winnen. Die moet je doorkomen.quote:Op woensdag 22 maart 2023 19:40 schreef NailQueen het volgende:
Sorry maar ik zie Nederland wr als opvuller voor de potentiele winnaar.
Neequote:Op woensdag 22 maart 2023 19:44 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik zat er niet ver naast met 2e halve finale 2018
Ja dat laatste wordt nog even een dingetje.quote:Op woensdag 22 maart 2023 19:46 schreef Cee het volgende:
[..]
Wat maakt dat nou uit? Het is de semi, die hoef je niet te winnen. Die moet je doorkomen.
Ja misschien. Sorryquote:Op woensdag 22 maart 2023 19:45 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nee, dit is niet zo (en je moet ook geen sorry zeggen). Nederland had zich met een rustig liedje, dat geen afsluiter wordt, geen betere positie kunnen wensen. Welgeteld 5 minuten na Nederland gaat iedereen stemmen. En ‘ons’ publiek is waarschijnlijk het deel dat weinig met Finland heeft, dus dat is een prima contrast.
Dit was toen Alessandra won. Was ik hier maar bij geblevenquote:Op zaterdag 4 februari 2023 22:03 schreef NailQueen het volgende:
Ik presenteer u: De opener van de eerste halve finale!
Ik denk echt dat als er iets onze kansen zou vergroten (behalve goede staging), deze plek in de running order is.quote:Op woensdag 22 maart 2023 19:48 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ja dat laatste wordt nog even een dingetje.
We gaan het meemaken. Sorry (Nee, geen sorry) dat ik wat kritischer ben dan de restquote:Op woensdag 22 maart 2023 19:53 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik denk echt dat als er iets onze kansen zou vergroten (behalve goede staging), deze plek in de running order is.
Servi had ik op borderline qualifier staan maar die derde startpositie doet ze niet veel goed nee.quote:Op woensdag 22 maart 2023 19:57 schreef TheVulture het volgende:
Het is dat Servie wel wat diaspora heeft om op te teren, maar die komen hier toch niet helemaal uit de verf. Letland schrijf ik definitief af.
Dat je Zwitserland bent en na Kroati eigenlijk meer voor schut staatquote:Op woensdag 22 maart 2023 19:58 schreef koffieleuk het volgende:
De Fallen Angel/El Diablo easter egg.
Wel een gemiste kans met Denemarken en Cyprus.
[ twitter ]
Ja, het tweede jaar op rij ook dat ze die matige startpositie krijgen. En het is niet dat ze troll-inzendingen sturen ofzo.quote:Op woensdag 22 maart 2023 19:57 schreef TheVulture het volgende:
Het is dat Servie wel wat diaspora heeft om op te teren, maar die komen hier toch niet helemaal uit de verf. Letland schrijf ik definitief af.
Nederland gaat toch ook gewoon niet door!? Er zitten veel te veel goede liedjes in de 1e halve finale. En Nederland is daar niet 1 van.quote:Op woensdag 22 maart 2023 19:38 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Oja
Maar het was sowieso gemeen van mij bedoeld, omdat ik stiekem hoop dat NL een NQ doet.
Dat lijkt me (vergelijkbaar met Nederland en Finland) een heel ander publiek, dus ik denk dat ze wel tevreden kunnen zijn. De landen erna Litouwen en Australi gaan door op basis van diaspora en startpositie, maar dat zijn verder normaliter niet echt aansprekende inzendingen die veel televotes gaan trekken. Je zit wel met Sloveni en Georgi die het wel gaan redden (en nog bottom 3 kandidaat San Marino), maar 6 van de laatste 7 door kan best in een semi van dit erbarmelijke niveau.quote:Op woensdag 22 maart 2023 21:03 schreef Nexum het volgende:
Albani gaat het niet redden na fan favoriet Oostenrijk
Da’s subjectief. Als ze niet doorgaan is het naar mijn mening niet omdat ze ‘geen goed liedje’ hebben. Het valt gewoon minder op en heeft muzikaal weinig impact.quote:Op woensdag 22 maart 2023 20:42 schreef PinkLow het volgende:
[..]
Nederland gaat toch ook gewoon niet door!? Er zitten veel te veel goede liedjes in de 1e halve finale. En Nederland is daar niet 1 van.
Dit zou het wel zijn maar toch.quote:Op woensdag 22 maart 2023 19:23 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat is het voornaamste gekke inderdaad. Geld stinkt niet voor de EBU, want dit trekt natuurlijk meer televotes dan Malta ofzo.
Sowieso kan dat hele no politics verhaal wel uit de deurquote:Op woensdag 22 maart 2023 22:05 schreef NailQueen het volgende:
Het verbaast me dat de EBU aandacht geeft aan Kroatie. Vorig jaar hadden ze er geen probleem mee om de hysterische Michael Ben David en de lollige Citi Zeni op de tweede positie te zetten.
Ik zie Kroatie ook niet genoeg stemmen pakken, het is te absurdistisch zonder lied en het publiek zal eerder kiezen voor de acts die niet alleen opvallen qua act maar ook een goed liedje meenemen, zoals Finland en Tsjechiequote:Op woensdag 22 maart 2023 21:01 schreef Funhouse het volgende:
We kunnen nu sowieso gedag zeggen tegen Malta en Azerbeidzjan lijkt me. Ierland wordt denk ik niet genoeg geholpen door deze running order om opeens te kunnen kwalificeren. Letland en Zwitserland waren altijd al twijfelgevallen en nu heb je ook nog Servi die misschien niet helemaal uit de verf gaat komen vanaf een derde plaats. Daarnaast blijf ik mijn twijfels hebben bij Kroati ondanks dat ze een goede plek hebben gekregen in de running order.
Zo duister zie ik het echt nog niet in voor Mia en Dion.
Er zijn altijd verrassingen, wie weet is Oostenrijk straks live helemaal niet zo goed en valt de staging ook tegen.quote:Op woensdag 22 maart 2023 21:03 schreef Nexum het volgende:
Albani gaat het niet redden na fan favoriet Oostenrijk
Onze markt voor kwalificatie is nu vrij wijd 1.37 @ 1.69. Dat betekent dus dat de kans dat we naar de finale gaan wordt ingeschat ergens tussen de 59% en 73%.quote:Op donderdag 23 maart 2023 07:17 schreef Cee het volgende:
Weinig verschuivingen bij de bookmakers, behalve dat we van 9 naar 10 zijn verschoven in de Q/NQ voorspelling van semi 1.Maar dat komt wellicht meer door het stijgen van Kroati met hun zeer goede running order dan door onze slechte, want we kunnen haast niet beter hebben. Mensen die ons vergeten na Finland waren toch al niet van plan om op ons te stemmen. Mensen die Finland niks vinden, en die zijn er vast ook een hoop, zullen juist verlangen naar de rust die we hiervoor brachten. Dus tsja.
Ik denk eerder dat wij (ls we ons kwalificeren) als eerste worden genoemd, als ‘shock qualifier’.quote:Op donderdag 23 maart 2023 10:08 schreef Em31 het volgende:
Dit wordt leuk voor ons als dan bij de bekendmaking eerst namen worden genoemd die onder ons staan, een Portugal of Malta ofzo.
Gewoon als 10e toch?quote:Op donderdag 23 maart 2023 11:10 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat wij (ls we ons kwalificeren) als eerste worden genoemd, als ‘shock qualifier’.
Dat zou heel relaxt zijn dus ik hoop hetquote:Op donderdag 23 maart 2023 11:10 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat wij (ls we ons kwalificeren) als eerste worden genoemd, als ‘shock qualifier’.
Ik denk dat je de live optredens van Polen en Slovenie even moet terugkijken. Dan merk je dat Slovenie er met kop en schouders bovenuit steekt.quote:Op donderdag 23 maart 2023 12:31 schreef grazz het volgende:
Semi 2:
- Sloveni lijkt me niet een heel goede plek te hebben gekregen
Ik vrees dat Solo zo'n vervelende oorworm is waar televoters makkelijk op stemmen en dan heb je erna Georgi. Een lied dat m.i. meer impact heeft dan Sloveni. Ik heb de meeste inzendingen slechts 1 keer beluisterd en kan me van Carpe diem ook niet veel herinneren, maar kan aan mij liggen. Ik heb ook niet alle live optredens gezienquote:Op donderdag 23 maart 2023 19:28 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik denk dat je de live optredens van Polen en Slovenie even moet terugkijken. Dan merk je dat Slovenie er met kop en schouders bovenuit steekt.
De enige reden dat de mensen de telefoon oppakken eventueel voor Polen is om het geluid uit te zetten als de vocals net zo zijn als in de nationale finale.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 00:09 schreef grazz het volgende:
[..]
Ik vrees dat Solo zo'n vervelende oorworm is waar televoters makkelijk op stemmen en dan heb je erna Georgi. Een lied dat m.i. meer impact heeft dan Sloveni. Ik heb de meeste inzendingen slechts 1 keer beluisterd en kan me van Carpe diem ook niet veel herinneren, maar kan aan mij liggen. Ik heb ook niet alle live optredens gezienmaar Sloveni is ook geen ster in het stagen van liedjes dus ik ben niet zo zeker van een finaleplek voor de heren.
Gecorrigeerdquote:Op vrijdag 24 maart 2023 00:11 schreef Momo het volgende:
[..]
De enige reden dat de mensen mannen de telefoon oppakken eventueel voor Polen is om het geluid uit te zetten als de vocals net zo zijn als in de nationale finale.
Ik kan niet oordelen maar is ze zit hoog op de schaal van 1 tot Tom Leeb voor de mensen die op vrouwen vallen?quote:
Polen maakt meer kans om de flop van het jaar te worden. Terwijl Sloveni juist kans maakt op de verrassing van het jaar. Ik zou alsnog even de liveoptredens bij pakken.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 00:09 schreef grazz het volgende:
[..]
Ik vrees dat Solo zo'n vervelende oorworm is waar televoters makkelijk op stemmen en dan heb je erna Georgi. Een lied dat m.i. meer impact heeft dan Sloveni. Ik heb de meeste inzendingen slechts 1 keer beluisterd en kan me van Carpe diem ook niet veel herinneren, maar kan aan mij liggen. Ik heb ook niet alle live optredens gezienmaar Sloveni is ook geen ster in het stagen van liedjes dus ik ben niet zo zeker van een finaleplek voor de heren.
Mijn gok is dat tussen Sloveni en Georgi wel een ad break zit. Dus dat voordeel heeft Sloveni waarschijnlijk nog wel. Meestal eindigen en beginnen ze om die ad breaks wel met wat toppers/uptempo knallers en/of bijzondere stagings die veel moeite kosten om op te bouwen.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 00:09 schreef grazz het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |