Hou eens op met dat stemmingmaken. Met dit gedrag ben jij degene die BNW aan het ondermijnen is, steek je hand in eigen boezem.quote:Op vrijdag 7 april 2023 18:52 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
Omdat de betreffende user kwaliteitsusers als jij en ik verwijderd willen zien, en dat enkel in het strak gemodereerde POL waar enkel de juiste meningen van de juiste bronnen mogen worden geplaatst, als plaats voor Amerikaanse politiek en cultuur op Fok! geldt.
Zij die BNW het hardste schreeuwen om inhoudelijke discussies en verifieerbare feiten, hebben de minste interesse in een gezond BNW. Voor hen, een gezond BNW is een dood BNW.
Voor de duidelijkheid de hele tekst uit de MED / Aanvulling op de userpolicy (per 24 augustus 2021):quote:
Dit staat nog steeds in de policy? Dat lijkt me al lang achterhaald?quote:• transseksualiteit is een afwijking/psychische aandoening
quote:De VN-Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) heeft op haar officiële lijst van ziekten transgender-zijn als psychische stoornis geschrapt.
Bron
Mis ik nu iets of staat hier helemaal niets in over transgenderisme?quote:Op vrijdag 7 april 2023 21:30 schreef Jippie het volgende:
[..]
Voor de duidelijkheid de hele tekst uit de MED / Aanvulling op de userpolicy (per 24 augustus 2021):
Aanvullend geldt per direct het volgende (een hernieuwde uitleg van de bestaande policy en aankondiging van een wat striktere handhaving)
Gedragspolicy
Per direct veranderen er niet echt een aantal dingen, maar zullen we strakker gaan toezien op een aantal zaken die eigenlijk al nooit mochten en die er helaas toch hier en daar zijn ingeslopen. Dat heeft vooral te maken met zaken als racistisch en discriminerend taalgebruik en persoonlijke aanvallen, maar strekt zich tevens uit naar getroll, lollig doen in serieuze topics, het aanvallen van topicstarters, 'pseudomodden' en ander sfeerverpestend gedrag.
Racisme, discriminatie en persoonlijke aanvallen
Het is gebleken dat onder zowel users als crewleden het gevoel heerst dat er niet of nauwelijks tegen wordt opgetreden, ondanks het feit dat er dagelijks honderden posts verwijderd worden. Racistisch en discriminerend taalgebruik zijn gewoonweg niet toegestaan in een haatdragende context, en het op persoonlijk vlak aanvallen van medeusers is dat óók niet. Dat is ook nooit toegestaan geweest, maar we zullen hier de komende tijd de teugels strakker op gaan trekken.
Daaronder valt tevens het schofferen van groepen mensen in welke vorm dan ook, om iets waar ze niet zelf voor gekozen hebben. Denk aan land van herkomst, etniciteit, huidskleur, seksuele voorkeur etc. We vallen dus niemand aan om wat die persoon of groep is en waar die persoon of groep niets aan kan doen.
Daaronder valt dus NIET het zelfgekozen -of veroorzaakte, zoals dik/dun, roken, drinken, geloof, welke baan je hebt enz. tenzij dit geldt als persoonlijke aanval richting de gesprekspartners op FOK! zelf. Je mag dus prima het katholieke geloof onzinnig of slecht vinden, om maar iets te noemen, maar niet een katholieke medeuser aanvallen op het feit dat hij katholiek is. Of vvd-er. Of een dikke, rokende kaalkop. Of een uitkeringstrekker. Of wat dan ook. Op het moment dat dat als manier wordt gebruikt om iemand aan te vallen of beledigen kan hierop gewoon worden ingegrepen, en kun je tegen bans aan lopen. We behandelen elkaar hier op respectvolle wijze en discussiëren op argumenten. Ook het direct uitschelden van medeusers voor nazi, fascist, racist, linkse wegkijker, wappie, tokkie, landverrader, bruinhemd, pedofiel etc is vanzelfsprekend niet toegestaan.
Verspreiden persoonsgegevens
Het verspreiden van persoonsgegevens is niet toegestaan. Dat houdt in; geen echte namen, woonplaatsen, genoten opleidingen, medische informatie, religieuze voorkeur, etniciteit etc van medeFOK!kers of - indien dit niet publiekelijk bekend is - derden. Geen (verkapte) oproepen tot het lastigvallen van personen, bedrijven, instanties etc.
Trollen, 'pseudomodden', lollig/offtopic/vervelend doen in serieuze topics
Het lollig, offtopic of vervelend doen in serieuze topics en forums is niet toegestaan. Ja, een klein grapje tussendoor moet kunnen, maar dat kan prima in een reactie waarin je tevens een serieus antwoord of serieuze reactie geeft. Roepen dat een topicstarter kut is, een openingspost kut is, je denkt dat het verhaal verzonnen is, je vermoed dat iemand een kloon is van die-of-gene enz enz zijn allemaal zaken die niet nodig, storend en ongewenst zijn en de discussie verstoren voor anderen en die dus aangepakt zullen worden.
Doelbewust beledigende, denigrerende termen gebruiken in hatelijke context
• De 'grote blonde leider' heet gewoon Geert Wilders
• BLM staat voor Black Lives Matter, niet voor BurnLootMurder of wat dan ook
• Geitenneukers / zandbakvolk / haatbaarden etc zijn allemaal termen die wij niet nodig achten en niet wenselijk vinden, net als kuthollanders bijvoorbeeld
• Hoewel het nogal een achterhaald iets is mag je natuurlijk vinden dat iets als homoseksualiteit onnatuurlijk is. Toch kun je dat dat op respectvolle wijze uiten. Pedo's en homo's met elkaar vergelijken doen we niet. Homo's 'vies' noemen of homoseksualiteit een psychische afwijking noemen ook niet, om maar een paar voorbeelden te noemen.
Je mening mag je hebben en tot op zekere hoogte bij ons uiten, maar wel altijd op een fatsoenlijke en respectvolle manier.
Belangrijk is dus waarom iemand iets zegt. De intentie is vanzelfsprekend belangrijker dan de volgorde van een paar letters. Het doel is om de boel weer wat gezelligheid en gemoedelijkheid te geven, zonder meningen die gewoon normaal zijn geformuleerd te weren. Dat laatste zou een discussie onmogelijk maken, en dat is voor een forum een beetje alsof je het water uit een zwembad laat lopen en dan zegt tegen mensen die binnen komen 'zwem ze!'.
Bedenk bij alles wat je post vooraf
- kan ik dit vriendelijker verwoorden?
- is wat ik schrijf legaal?
En vergeet niet; jouw vrijheid om je mening op zeer grove wijze te uiten is niet onze verplichting die mening te publiceren. Wil je perse doelbewust schoffere, doe dat dan onder je eigen persoonlijke naam én draag zelf de verantwoordelijkheid door het op je eigen site of social te zetten.
Dat is ook uit het jaar kruik.quote:Op vrijdag 7 april 2023 21:42 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dit staat nog steeds in de policy? Dat lijkt me al lang achterhaald?
[..]
[ twitter ]
Dat is ook uit het jaar kruik.quote:Op vrijdag 7 april 2023 21:42 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
[..]
[ twitter ]
Ik legde eerder op de avond uit dat ik heb nagevraagd bij Danny of ik waar homo/ homoseksueel staat in de laatste policy ook transgender kan plaatsen/lezen, dit heeft hij beaamd.quote:Op vrijdag 7 april 2023 21:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mis ik nu iets of staat hier helemaal niets in over transgenderisme?
Aan de andere kant heb je dit:quote:Op vrijdag 7 april 2023 21:42 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
[..]
[ twitter ]
Hmm, okee. En hoe kan er volgens jou nog wel kritiek worden geuit op bepaalde onderwerpen die hiermee te maken hebben? Want het blijkt dus dat het plaatsen van tweets van een presidentskandidaat ook al niet meer kan aangezien jij dit categoriseert als 'haat'. Richting de Amerikaanse presidentsverkiezingen in 2024 zullen deze onderwerpen toch naar voren komen en in de cultuuroorlog zelfs een grote rol spelen.quote:Op vrijdag 7 april 2023 21:50 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dat is ook uit het jaar kruik.
[..]
Ik legde eerder op de avond uit dat ik heb nagevraagd bij Danny of ik waar homo/ homoseksueel staat in de laatste policy ook transgender kan plaatsen/lezen, dit heeft hij beaamd.
Dat is nou juist veranderd:quote:Op vrijdag 7 april 2023 21:55 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
Aan de andere kant heb je dit:
https://icd.who.int/browse10/2019/en#/F64
En hier lijkt het er op dat die update niet is doorgevoerd/het nog steeds actief is?
https://www.icd10data.com(...)9/F60-F69/F64-/F64.0
quote:ICD-11 has redefined gender identity-related health, replacing outdated diagnostic categories like ICD-10’s “transsexualism” and “gender identity disorder of children” with “gender incongruence of adolescence and adulthood” and “gender incongruence of childhood”, respectively. Gender incongruence has been moved out of the “Mental and behavioural disorders” chapter and into the new “Conditions related to sexual health” chapter. This reflects current knowledge that trans-related and gender diverse identities are not conditions of mental ill-health, and that classifying them as such can cause enormous stigma.
Bron
Je kan in deze prima over lhbtq onderwerpen discussiëren, maar verlet laat dat het een geestesziekte is(of je dat nu wel of niet daadwerkelijk vindt)quote:Op vrijdag 7 april 2023 21:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm, okee. En hoe kan er volgens jou nog wel kritiek worden geuit op bepaalde onderwerpen die hiermee te maken hebben? Want het blijkt dus dat het plaatsen van tweets van een presidentskandidaat ook al niet meer kan aangezien jij dit categoriseert als 'haat'. Richting de Amerikaanse presidentsverkiezingen in 2024 zullen deze onderwerpen toch naar voren komen en in de cultuuroorlog zelfs een grote rol spelen.
Daarnaast zou het nog altijd interessant zijn als hier toch weer een 'woke' topic kan komen. Maar als niets van het LHBTQ gedoe besproken mag worden werkt dat wel belemmerend.
Yep, heb hem gevonden, nieuw systeem. Een nieuwe naam, maar nog steeds een diagnose.quote:
Tja er zijn zoveel diagnoses. Wat wil je daarmee zeggen?quote:Op vrijdag 7 april 2023 22:04 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
Yep, heb hem gevonden, nieuw systeem. Een nieuwe naam, maar nog steeds een diagnose.
https://icd.who.int/brows(...)%2fentity%2f90875286
Maar je ontneemt dus zo wel mogelijkheden om te discussiëren of te delen wat er binnen de politiek wordt gezegd. Dat is raar.quote:Op vrijdag 7 april 2023 22:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je kan in deze prima over lhbtq onderwerpen discussiëren, maar verlet laat dat het een geestesziekte is(of je dat nu wel of niet daadwerkelijk vindt)
Overigens zitten we in een vrij bizarre en unieke situatie, cultuuroorlog zoals je zelf al mooi omschreef, waarbij een van de potentiële kandidaten alle tot nu toe geldende fatsoensnormen overboord gooit. En dan heb je ook nog eens het verschil tussen USA en Europa, in het bijzonder Nederland.
Een figuur als Trump krijgt ik Nederland nooit echt voet aan de grond bijvoorbeeld. Omdat veel van wat hij zegt ook echt haatzaaien is.
Dat betekent dat er een arts is die zegt dat iets niet in orde is. En dat is okee, het is geen waardeoordeel. Iemand is niet minder omdat die ziek is of een aandoening heeft. Feit blijft wel dat er iets aan de hand is.quote:Op vrijdag 7 april 2023 22:10 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Tja er zijn zoveel diagnoses. Wat wil je daarmee zeggen?
Er mag zeker over de LHBTI gemeenschap, homoseksuelen, queers, transgender, aseksuelen etc worden gesproken maar niet in een beledigende, haatdragende context. Dat zal door transfobe mensen zeker als belemmerend worden ervaren.quote:Op vrijdag 7 april 2023 21:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm, okee. En hoe kan er volgens jou nog wel kritiek worden geuit op bepaalde onderwerpen die hiermee te maken hebben? Want het blijkt dus dat het plaatsen van tweets van een presidentskandidaat ook al niet meer kan aangezien jij dit categoriseert als 'haat'. Richting de Amerikaanse presidentsverkiezingen in 2024 zullen deze onderwerpen toch naar voren komen en in de cultuuroorlog zelfs een grote rol spelen.
Daarnaast zou het nog altijd interessant zijn als hier toch weer een 'woke' topic kan komen. Maar als niets van het LHBTQ gedoe besproken mag worden werkt dat wel belemmerend.
De twee voorbeelden die je aanhaalt zijn helmaal niet te vergelijken.quote:Op vrijdag 7 april 2023 22:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Maar je ontneemt dus zo wel mogelijkheden om te discussiëren of te delen wat er binnen de politiek wordt gezegd. Dat is raar.
En het ging hier in BNW natuurlijk veel verder dan dat. Er zijn topics gesloten omdat genderchirurgie voor minderjarigen 'verminken' werd genoemd. Dus ook dat kon al niet meer. Zelfs users die zelf homo zijn mogen geen kritieken meer uit op een bepaalde LHBTQ identiteitspolitiek.
Als ik bijvoorbeeld vind dat kinderen niet met regenboogvlaggetjes moeten rondlopen, chirurgische ingrepen voor minderjarigen geschift zijn of niet geloof dat een man echt een vrouw kan worden, moet ik die mening toch kunnen uiten? Alleen dit wordt momenteel dus weggeveegd onder het mom van 'haat'.
Ik ben echt helemaal klaar met dit gezaag over het al dan niet zien van genderdysforie als geestesziekte. Het heeft echt niks maar dan ook niks met bnw te maken.quote:Op vrijdag 7 april 2023 22:15 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
Dat betekent dat er een arts is die zegt dat iets niet in orde is. En dat is okee, het is geen waardeoordeel. Iemand is niet minder omdat die ziek is of een aandoening heeft. Feit blijft wel dat er iets aan de hand is.
En dat is met homofilie bijvoorbeeld niet zo. Homo's en transgenders op dezelfde hoop gooien dat hoort niet. Heel misschien als homofilie ook een diagnose zou zijn, maar dat is niet zo. Het zijn volledig verschillende zaken.
Ik denk dat je twee dingen door elkaar haalt? Transseksualiteit/ Gender Incongruence is op zich geen disorder net als homofilie dat niet is. Dat er psychische problemen uit voortkomen is heel wat anders.quote:Op vrijdag 7 april 2023 22:15 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
Dat betekent dat er een arts is die zegt dat iets niet in orde is. En dat is okee, het is geen waardeoordeel. Iemand is niet minder omdat die ziek is of een aandoening heeft. Feit blijft wel dat er iets aan de hand is.
En dat is met homofilie bijvoorbeeld niet zo. Homo's en transgenders op dezelfde hoop gooien dat hoort niet. Heel misschien als homofilie ook een diagnose zou zijn, maar dat is niet zo. Het zijn volledig verschillende zaken.
Ben je links of rechtshandig?quote:Op vrijdag 7 april 2023 22:15 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
Inzichten veranderen.quote:Pas rond 1960 werd linksschrijven gedoogd
Dat schrijven met de linkerhand op school ook lang als afwijking werd gezien, blijkt uit het artikel 'Wat moet Moeder doen als een van haar kinderen linksch is?’ uit De Gooi & Eemlander in 1938.
Het stuk begint nog mild: ‘Als een kind van nature linksch is, is het glad verkeerd voor zijn lichamelijke en verstandelijke ontwikkeling, indien men hem dwingt, het vrije gebruik van zijn linkerhand op te geven. En is een kind van nature rechtsch, probeer dan niet, hem te dwingen, de bekwaamheden van beide handen gelijktijdig te ontwikkelen. (...) De rechterhersenhelft zou te veel worden uitgeput.’
Toch moet schrijven met rechts, vond de krant: ‘Ons schrift is geheel op de rechterhand ingesteld met zijn richting van links naar rechts en zijn krullen, die de natuurlijke bewegingen van de rechterhand volgen.’ De krant adviseerde linkshandige kinderen pianoles te volgen en met ballen te spelen. Zo ontwikkelen ze beide handen. Maar oefen niet te hard, want dan wordt het kind ‘linksch aan beide handen, d.w.z. zéér onhandig’. Pas rond 1960 werd linksschrijven een beetje gedoogd.
Ik noem het geen geestesziekte, ik noem het een diagnose. Da's een feit.quote:Op vrijdag 7 april 2023 22:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik ben echt helemaal klaar met dit gezaag over het al dan niet zien van genderdysforie als geestesziekte. Het heeft echt niks maar dan ook niks met bnw te maken.
Nee, ik zou eerder iets posten in de trant van dat er een groep mensen is die ervoor gelobbied heeft om transgenders bij de homoseksuelen, lesbiënnes en biseksuelen te plaatsen, om die groep (de transgenders) vervolgens te misbruiken voor hun eigen agenda. En die agenda is, door middel van het verwarren van kinderen over hun geslacht op scholen en via entertainment, de wens naar wilsbekwaamheid voor kinderen omtrent geslachtsveranderingen te bereiken en te normaliseren. En vervolgens, wanneer een kind oud genoeg wordt geacht om te beslissen of er een geslachtsdeel op of af mag, dat het ook oud genoeg is om te beslissen over geslachtsdelen van anderen.quote:Als je het nou had over "genderdysforie" (zie je wat ik hier doe?) als wapen om het gezin te slopen, ik noem maar wat, dan wel. Maar dat lees ik niet.
Ik ruk met links maar schrijf met rechts.quote:Op vrijdag 7 april 2023 22:20 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ben je links of rechtshandig?
[..]
Inzichten veranderen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |