Dat zijn echt de eerste punten die BBB zo inlevert bij VVD en JA21, ben ik bang. Terwijl dat echt nog wel redelijke punten van ze zijn.quote:Op donderdag 16 maart 2023 11:37 schreef TwenteFC het volgende: [..] Dan heeft Gerda toch verstandigd haar stem uitgebracht?
[..]
Dit partijprogramma is het zo geloofwaardig aan die mooie beloftes van de VVD. Niet. Ik ga er niet eens in over discussie, de BBB is de VVD voor de boeren met een vleugje populisme.quote:Op donderdag 16 maart 2023 11:39 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Inhoudelijk sterk argument.Zegt alweer genoeg.
Oh je hebt ze al gesproken?quote:Op donderdag 16 maart 2023 11:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat zijn echt de eerste punten die BBB zo inlevert bij VVD en JA21, ben ik bang. Terwijl dat echt nog wel redelijke punten van ze zijn.
Als het allemaal te lastig is voor je dan hoef je niet perse in discussie nee.quote:Op donderdag 16 maart 2023 11:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit partijprogramma is het zo geloofwaardig aan die mooie beloftes van de VVD. Niet. Ik ga er niet eens in over discussie, de BBB is de VVD voor de boeren met een vleugje populisme.
Ze kunnen er een heel mooi verhaal van maken, maar onderaan de streep is er maar één standpunt dat alle bij elkaar geraapte mensen in die partij bindt. Dus is dat uiteindelijk ook het enige dat overblijft.quote:Op donderdag 16 maart 2023 11:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat zijn echt de eerste punten die BBB zo inlevert bij VVD en JA21, ben ik bang. Terwijl dat echt nog wel redelijke punten van ze zijn.
De Gelderse BBB stelde zelfs voor dat de CDA gedeputeerde landbouw die al een uitgewerkt stikstofplan heeft desnoods namens BBB als gedeputeerde verder mocht, zodat dat plan ook gewoon uitgevoerd kan worden. Daar gaat BBB gewoon de coalitie in en de stikstofplannen, waar LTO ook achter staat, uitvoeren.quote:Op donderdag 16 maart 2023 11:38 schreef Frikandelbroodje het volgende:
In Gelderland heb je inmiddels ook 7 partijen nodig als er niet met BBB geregeerd kan/wil worden
Dat jij partijprogramma's blind gelooft is toch echt jouw probleem. Ik durf te wedden dat alle lokale partijen graag meer voorzieningen willen hebben in Overijssel. En dat al heel lang.quote:Op donderdag 16 maart 2023 11:41 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Als het allemaal te lastig is voor je dan hoef je niet perse in discussie nee.
Dat is het bij Wilders na 17 jaar ook nog steeds. Ze zitten er nog steeds bij. Het is dat weinig partijen er mee in zee willen maar dat het per definitie niet zou werken is ook geen gegeven.quote:Op donderdag 16 maart 2023 11:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ze kunnen er een heel mooi verhaal van maken, maar onderaan de streep is er maar één standpunt dat alle bij elkaar geraapte mensen in die partij bindt. Dus is dat uiteindelijk ook het enige dat overblijft.
Vanaf het begin was het bij PVV al heel autocratisch. Wilders is de baas en de rest moet achterna. Dat is nu bij BBB (nog) niet zo.quote:Op donderdag 16 maart 2023 11:44 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat is het bij Wilders na 17 jaar ook nog steeds. Ze zitten er nog steeds bij. Het is dat weinig partijen er mee in zee willen maar dat het per definitie niet zou werken is ook geen gegeven.
Je vraagt je dan of waarom ze niet gewoon op het CDA hebben gestemdquote:Op donderdag 16 maart 2023 11:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
De Gelderse BBB stelde zelfs voor dat de CDA gedeputeerde landbouw die al een uitgewerkt stikstofplan heeft desnoods namens BBB als gedeputeerde verder mocht, zodat dat plan ook gewoon uitgevoerd kan worden. Daar gaat BBB gewoon de coalitie in en de stikstofplannen, waar LTO ook achter staat, uitvoeren.
Het lijkt me sterk dat BBB een groot deel van de zetels bij elkaar gaat houden.quote:Op donderdag 16 maart 2023 11:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
De Gelderse BBB stelde zelfs voor dat de CDA gedeputeerde landbouw die al een uitgewerkt stikstofplan heeft desnoods namens BBB als gedeputeerde verder mocht, zodat dat plan ook gewoon uitgevoerd kan worden. Daar gaat BBB gewoon de coalitie in en de stikstofplannen, waar LTO ook achter staat, uitvoeren.
Gebrek aan kennis of dus inderdaad gewoon anti-kabinet...quote:Op donderdag 16 maart 2023 11:51 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Je vraagt je dan of waarom ze niet gewoon op het CDA hebben gestemd
Wederom een goedkoop antwoord, om bij je voorbeeld over het OV te blijven dit was het stemgedrag.quote:Op donderdag 16 maart 2023 11:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat jij partijprogramma's blind gelooft is toch echt jouw probleem. Ik durf te wedden dat alle lokale partijen graag meer voorzieningen willen hebben in Overijssel. En dat al heel lang.
Getrapte verkiezingen voor de EK helpen daarbij natuurlijk ook niet.quote:Op donderdag 16 maart 2023 11:51 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Je vraagt je dan of waarom ze niet gewoon op het CDA hebben gestemd
Weinig vertrouwen in de rechte rug van het landelijke CDA is waarschijnlijker.quote:Op donderdag 16 maart 2023 11:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Gebrek aan kennis of dus inderdaad gewoon anti-kabinet...
Jezusquote:Op donderdag 16 maart 2023 11:58 schreef Cyan9 het volgende:
Als je de BBB (en extreem rechtse partijen) buiten de PS in Drenthe wil houden, dan kom je uit op VVD + PvdA + CDA + SP + PvdD + GL + CU + D66 + VOLT + SLD. Dit wordt een succes.
In veel provincies zal de BBB gewoon in het provinciebestuur komen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 11:58 schreef Cyan9 het volgende:
Als je de BBB (en extreem rechtse partijen) buiten de PS in Drenthe wil houden, dan kom je uit op VVD + PvdA + CDA + SP + PvdD + GL + CU + D66 + VOLT + SLD. Dit wordt een succes.
quote:Op donderdag 16 maart 2023 11:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Over links kan niet, bij lange na niet.
Wat loop je nou te zeiken joh, alsof het nu zo goed gaatquote:Op donderdag 16 maart 2023 11:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat jij partijprogramma's blind gelooft is toch echt jouw probleem. Ik durf te wedden dat alle lokale partijen graag meer voorzieningen willen hebben in Overijssel. En dat al heel lang.
BBB hoeft helemaal niet uit de provinciebesturen te worden gehouden. Zal ook niet gebeuren.quote:Op donderdag 16 maart 2023 11:58 schreef Cyan9 het volgende:
Wil je dat ik in mijn glazen bol ga kijken ofzo? Echt, wat een belachelijk denigrerende uitspraken van iemand die met open ogen in populistische beloftes trapt. Moties zijn waardeloos anno 2023, de oppositie stemt bijna altijd voor alles wat leuk klinkt, ook al is het totaal onhaalbaar. Ik heb hier geen boodschap aan. Zodra er geregeerd moet worden, is het plots gedaan met alle leuke beloftes.quote:Op donderdag 16 maart 2023 11:54 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Wederom een goedkoop antwoord, om bij je voorbeeld over het OV te blijven dit was het stemgedrag.
https://partijgedrag.nl/m(...)+vervoer&action=zoek
Ik hoop dat ze de BBB in N-H buiten de deur kunnen houden.quote:Op donderdag 16 maart 2023 12:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
BBB hoeft helemaal niet uit de provinciebesturen te worden gehouden. Zal ook niet gebeuren.
Succes met het negeren van de overgrote winnaar van deze verkiezingen. Dat zal je bij de eerstvolgende verkiezingen niet in dank afgenomen worden. En het zal zeker niet makkelijker worden om je beleid uit te voeren dan.quote:
Klopt, maar ik ben nog niet klaar om dit ook gevoelsmatig te accepteren.quote:Op donderdag 16 maart 2023 12:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
In veel provincies zal de BBB gewoon in het provinciebestuur komen.
Ja, het gaat nu slecht terwijl elke partij al jaren met leuke beloftes komt die niet waargemaakt kunnen worden. De BBB is niet de uitzondering op die regel.quote:Op donderdag 16 maart 2023 12:03 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Wat loop je nou te zeiken joh, alsof het nu zo goed gaat
Die winnaar heeft precies één standpunt wat ook nog eens niet heel realistisch is. Als gedwongen uitkoop van boeren voorkomen wordt en vooral de grootste vervuilers worden aangepakt zal het wel loslopen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 12:05 schreef beantherio het volgende:
[..]
Succes met het negeren van de overgrote winnaar van deze verkiezingen. Dat zal je bij de eerstvolgende verkiezingen niet in dank afgenomen worden. En het zal zeker niet makkelijker worden om je beleid uit te voeren dan.
Ik ben geen BBB-stemmer maar dit soort reacties staan me erg tegen: het klopt gewoon niet. En als je het verkiezingsprogramma had gelezen dan had je geweten dat het niet waar is. Zie https://boerburgerbeweging.nl/verkiezingsprogramma/quote:Op donderdag 16 maart 2023 12:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die winnaar heeft precies één standpunt wat ook nog eens niet heel realistisch is.
Wat een trieste act toch ook. Ze vieren een +1 alsof ze een monsterwinst hebben geboekt.quote:Op donderdag 16 maart 2023 12:07 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
Dit vind ik toch ook wat wonderlijk hoor
Dat weten de meesten echt wel. De meesten stemmen dan ook puur uit protest.quote:Op donderdag 16 maart 2023 12:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, het gaat nu slecht terwijl elke partij al jaren met leuke beloftes komt die niet waargemaakt kunnen worden. De BBB is niet de uitzondering op die regel.
De PVV heeft ook een verkiezingsprogramma.quote:Op donderdag 16 maart 2023 12:10 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik ben geen BBB-stemmer maar dit soort reacties staan me erg tegen: het klopt gewoon niet. En als je het verkiezingsprogramma had gelezen dan had je geweten dat het niet waar is. Zie https://boerburgerbeweging.nl/verkiezingsprogramma/
Eigen volk eerst.quote:Op donderdag 16 maart 2023 12:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De PVV heeft ook een verkiezingsprogramma.
Wel fijn dat je er nu aan voorbij gaat dat ik reageer op iemand die denkt dat ze weldegelijk wat gedaan gaan krijgen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 12:11 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Dat weten de meesten echt wel. De meesten stemmen dan ook puur uit protest.
Het gaat er niet om wat er op papier staat. Het gaat erom wat er van overblijft als het er echt om gaat.quote:Op donderdag 16 maart 2023 12:10 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik ben geen BBB-stemmer maar dit soort reacties staan me erg tegen: het klopt gewoon niet. En als je het verkiezingsprogramma had gelezen dan had je geweten dat het niet waar is. Zie https://boerburgerbeweging.nl/verkiezingsprogramma/
Ja, leuk. Die standpunten komen feitelijk neer op een maximum van 3 relevante standpunten die ze hebben verzonnen om een coherent verkiezingsprogramma te krijgen. Uiteindelijk is er maar één ideaal bij deze one-issue partij die de boel verbindt.quote:Op donderdag 16 maart 2023 12:10 schreef beantherio het volgende:
[..]
Mja, boeren + het gratuite, plichtmatige geneuzel dat je eigenlijk altijd ziet in dit soort programma's.quote:Op donderdag 16 maart 2023 12:10 schreef beantherio het volgende:
[..]
Zelfs het plichtmatige geneuzel komt vaak neer op de Boer is Troef en weinig anders.quote:Op donderdag 16 maart 2023 12:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mja, boeren + het gratuite, plichtmatige geneuzel dat je eigenlijk altijd ziet in dit soort programma's.
Waarschijnlijk niet, maar geef ze een kans.quote:Op donderdag 16 maart 2023 12:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wel fijn dat je er nu aan voorbij gaat dat ik reageer op iemand die denkt dat ze weldegelijk wat gedaan gaan krijgen.
De winst is dat de angst dat samenwerken zetels zou kosten weg is genomen, nu weten ze dat dit een route naar het premierschap is.quote:Op donderdag 16 maart 2023 12:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat een trieste act toch ook. Ze vieren een +1 alsof ze een monsterwinst hebben geboekt.
6 partijen coalitie. Alles om rechts maar buitenspel te zetten. Al moeten het 10 partijen worden...quote:
Ze hebben een zetel erbijquote:Op donderdag 16 maart 2023 12:14 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Begrijp ik trouwens nou goed dat PVDA+GL procentueel stemmen hebben verloren ten opzichte van 4 jaar geleden?
Dat zal wel loslopen, als die kans echt bestaat gaan er veel weer terug naar de VVD.quote:Op donderdag 16 maart 2023 12:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
De winst is dat de angst dat samenwerken zetels zou kosten weg is genomen, nu weten ze dat dit een route naar het premierschap is.
De transitie kan zelfs beter, sneller en met meer positieve energie verlopen als ze in de provinciebesturen zitten.quote:Op donderdag 16 maart 2023 12:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
BBB hoeft helemaal niet uit de provinciebesturen te worden gehouden. Zal ook niet gebeuren.
Ik herinner me nog wel de tijd dat dat "verkiezingsprogramma" 2 kantjes besloeg. Maar het BBB-programma zit echt serieus goed in elkaar en bevat een hoop zaken waar bijna niemand tegen kan zijn. Toen ik het gisteren las was ik behoorlijk onder de indruk.quote:Op donderdag 16 maart 2023 12:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
VVD is links ja?quote:Op donderdag 16 maart 2023 12:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
6 partijen coalitie. Alles om rechts maar buitenspel te zetten. Al moeten het 10 partijen worden...
Dat weet ik maar las net dat ze procentueel minder stemmen hebben dan 4 jaar geleden (wat natuurlijk met restzetels dan nog steeds een zetel erbij kan zijn).quote:
Dat zou ook het stelselmatig negeren van de kiezer betekenen wat weer verder naar extreme onvrede gaat leiden.quote:
Dat zeg ik nergens. Nattekat beweert dat het niet over links kan. Het kan wel. Over rechts kan ook, dat zijn ook veel partijen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 12:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
6 partijen coalitie. Alles om rechts maar buitenspel te zetten. Al moeten het 10 partijen worden...
Sommige mensen laten zich hier wel erg kennen en dat is jammer en niet nodig.quote:Op donderdag 16 maart 2023 12:12 schreef HyperViper het volgende:
Erg veel schuim hier. Prachtig om te zien.
De BBB stemmers die nu niet op de VVD stemmen uit protest? Hoogstens JA21 gaat daar wat aan de VVD door verliezenquote:Op donderdag 16 maart 2023 12:15 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Dat zal wel loslopen, als die kans echt bestaat gaan er veel weer terug naar de VVD.
Dit is pure onzin, VVD en zeker het CDA (en ik denk zelfs CU) gaan echt niet meer mee met het huidige stikstofbeleid (en zeker niet een stikstofbeleid met GL+PVDA) na gisteravond. Dat is duidelijk politieke zelfmoord.quote:
Ik snap de frustratie wel dat het grootkapitaal zo groot is, maar van de andere kant loopt het waarschijnlijk wel losquote:Op donderdag 16 maart 2023 12:12 schreef HyperViper het volgende:
Erg veel schuim hier. Prachtig om te zien.
In principe natuurlijk niet, maar hoe trutte zich gedraagt de laatste jaren met tante kaag er bij..quote:
Dat is toch niet links joh?quote:Op donderdag 16 maart 2023 12:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
In principe natuurlijk niet, maar hoe trutte zich gedraagt de laatste jaren met tante kaag er bij..
Zullen ook wel veel PVV/CDA lui uit angst voor GL switchen. Niet dat het iets uitmaakt in NL coalitieland.quote:Op donderdag 16 maart 2023 12:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De BBB stemmers die nu niet op de VVD stemmen uit protest? Hoogstens JA21 gaat daar wat aan de VVD door verliezen
VVD ook, best een mooi document. Niet dat ze er iets mee doen verder.quote:Op donderdag 16 maart 2023 12:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja PVV ook wel wat, CDA heeft toch geen kiezer meer over en die ze hebben zijn veelal wel principieel CDA stemmer. Maar bij PVV zullen ook veel kiezers zitten die klaar zijn met Ruttequote:Op donderdag 16 maart 2023 12:20 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Zullen ook wel veel PVV/CDA lui uit angst voor GL switchen. Niet dat het iets uitmaakt in NL coalitieland.
En waar stem jij op dan. Schijnbaar is er dus een partij die de laatste jaren louter al haar verkiezingsbeloftes heeft waargemaakt. Ik ben nieuwschierig.quote:Op donderdag 16 maart 2023 12:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wil je dat ik in mijn glazen bol ga kijken ofzo? Echt, wat een belachelijk denigrerende uitspraken van iemand die met open ogen in populistische beloftes trapt. Moties zijn waardeloos anno 2023, de oppositie stemt bijna altijd voor alles wat leuk klinkt, ook al is het totaal onhaalbaar. Ik heb hier geen boodschap aan. Zodra er geregeerd moet worden, is het plots gedaan met alle leuke beloftes.
Dat dus.quote:Op donderdag 16 maart 2023 12:20 schreef loveli het volgende:
[..]
VVD ook, best een mooi document. Niet dat ze er iets mee doen verder.
Wat is de overeenkomst tussen vriendjes van putin in rusland en het verkiezingsprogramma van de vvd een dag na de verkiezingen?quote:Op donderdag 16 maart 2023 12:20 schreef loveli het volgende:
[..]
VVD ook, best een mooi document. Niet dat ze er iets mee doen verder.
Stemmen weggehaald bij de PvdA. Is de VVD heel wat waard.quote:Op donderdag 16 maart 2023 12:23 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dat dus.
Het verbaast me dat de PVV nog steeds naar mijn mening aardig wat stemmen krijgt. Bij ieder debat staat Geert hetzelfde op te dreunen. Wat heeft de PVV nu effectief sinds dat ze bestaan bijgedragen?
Niks positiefs dusquote:Op donderdag 16 maart 2023 12:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Stemmen weggehaald bij de PvdA. Is de VVD heel wat waard.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |