Klopt, BBB zegt ook helemaal nergens dat ze het stikstofprobleem willen negeren. Het enige wat ze steeds roepen is 2035 ipv 2030. Ik vind die 5 jaar uistel verschrikkelijk gezien de huidige staat van de natuur, maar het is dus geen afstel.quote:Op donderdag 16 maart 2023 10:57 schreef capricia het volgende:
Maar BBB zal toch ook wel begrijpen dat we een rechtstaat zijn met uitspraken van onze rechter over stikstof (en internationale afspraken).
Iedere partij haalt wel eens zwevende kiezers binnen, en ik kan me best voorstellen dat het type zwevende kiezer dat door Kaag of de Groot binnengehengeld wordt in die categorie valt.quote:Op donderdag 16 maart 2023 11:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wie is die bijzondere kiezer dan wel want ik ben die kiezer nog nooit tegengekomen en toevallig ken ik wel wat mensen die in het demografische vakje van D66 vallen.
Daar ben ik zeker voor.quote:Op donderdag 16 maart 2023 11:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Of onderhandeling en een guldenmiddenweg
Dat betwist is. De waarheid in pacht denken te hebben betekent niet dat het ook daadwerkelijk zo is.quote:Op donderdag 16 maart 2023 11:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Behalve als dat feitelijk correct is. En daar zit het probleem vaker wel dan niet.
Zoiets wordt het ook wel. BBB kan het zich niet veroorloven om niet "mee te doen" en dat gaat sowieso door VVD en CDA (mis) gebruikt worden. Het beleid zal eerder écht VVD beleid worden dan BBB of JA21 beleid worden. Maar de VVD wordt ook niet meer de kant op gezogen van Groenlinks of D66.quote:Op donderdag 16 maart 2023 11:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Daar ben ik zeker voor.
Al is het maar om BBB meer verantwoordelijkheid voor het beleid te geven.
En dat laatste is nu juist het probleem tegenwoordig omdat veel te veel mensen denken dat hun mening net zo veel waard is als feiten.quote:Op donderdag 16 maart 2023 11:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Maar daar doel ik niet op. Je aan je afspraken houden is geen drammerig gedrag. Mensen die een andere visie hebben wegzetten als ongeinformeerd of erger is dat wel.
[..]
Dat betwist is. De waarheid in pacht denken te hebben betekent niet dat het ook daadwerkelijk zo is.
En wanneer iets betwist wordt ga je daar over in debat..
Klopt, de stelligheid waarmee zaken soms besproken worden is stuitend.quote:Op donderdag 16 maart 2023 11:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En dat laatste is nu juist het probleem tegenwoordig omdat veel te veel mensen denken dat hun mening net zo veel waard is als feiten.
Weten we nog hoe het ging met dat debat waarin boeren en de BBB claimden dat de cijfers van het RIVM niet klopten terwijl men een tijdje later in alle stilte toegaf dat het wel klopte?
Mwah, ik zie het dagelijk hier ook voorbij komen en ik maak mij er zelf ook wel eens schuldig aan dus het lijkt mij eerder een maatschappelijk dingetje.quote:Op donderdag 16 maart 2023 11:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Klopt, de stelligheid waarmee zaken soms besproken worden is stuitend.
Dat is echter een cultuurdingetje in Den Haag hen ik het idee.
Ja preciesquote:Op donderdag 16 maart 2023 11:03 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hoezo? Huidige coalitie + D66 en je bent er al (bijna).
Dit. Iedereen heeft het over de BBB, maar dit zegt veel meer over de rest.quote:Op donderdag 16 maart 2023 10:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wat mij betreft is het niet eens zo interessant of zo'n BBB voldoende capabele mensen heeft rondlopen. Het is veel interessanter of Den Haag nou een keer lering trekt uit dit soort verkiezingen en de kloof tussen politiek en burger verkleind wordt de komende jaren.
Ook, maar het gaat hand in hand.quote:Op donderdag 16 maart 2023 11:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mwah, ik zie het dagelijk hier ook voorbij komen en ik maak mij er zelf ook wel eens schuldig aan dus het lijkt mij eerder een maatschappelijk dingetje.
Ik heb het idee dat het nu veel meer als afstraffing gezien wordt als 4 jaar geleden.quote:Op donderdag 16 maart 2023 11:13 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Dit. Iedereen heeft het over de BBB, maar dit zegt veel meer over de rest.
Vraag of CDA en VVD daar zo zin in hebbenquote:
Ik vind die ‘kloof’ altijd zo’n dooddoener. Populistische partijen weten gewoon goed in te spelen op een grote groep inwoners die ergens ontevreden over zijn. Gooi er wat oneliners tegenaan en stel ergens de wetenschap ter discussie en je komt een heel eind.quote:Op donderdag 16 maart 2023 11:13 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Dit. Iedereen heeft het over de BBB, maar dit zegt veel meer over de rest.
Ik ben allang heel blij dat FVD zo gedecimeerd is.quote:Op donderdag 16 maart 2023 11:19 schreef HowardRoark het volgende:
Het is een hele fascinerende uitslag natuurlijk. Nu zal het mij benieuwen of BBB de komende jaren overeind kan blijven. Ik denk dat daar voor die partij de grootste uitdaging zal liggen.
Straks maar eens even wat lurken op Reddit, daar zullen de druiven ook behoorlijk zuur zijn bij sommigen. Immers is dat natuurlijk een voornamelijk links en progressief bolwerk, dus die zullen vast en zeker wel weer allemaal vriendelijke en respectvolle omschrijvingen hebben voor hun medeburgers die niet zo stemmen als dat zij zouden willen.
Mwah niet mee eens. Voor sommigen wel ja maar dat hou je atijd. Maar het is toch ook gewoon al jaren een dikke teringbende? En Den Haag weet echt niet wat er leeft in de provincie.quote:Op donderdag 16 maart 2023 11:19 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik vind die ‘kloof’ altijd zo’n dooddoener. Populistische partijen weten gewoon goed in te spelen op een grote groep inwoners die ergens ontevreden over zijn. Gooi er wat oneliners tegenaan en stel ergens de wetenschap ter discussie en je komt een heel eind.
Ze hebben helaas nog altijd een paar zetels over.quote:Op donderdag 16 maart 2023 11:20 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik ben allang heel blij dat FVD zo gedecimeerd is.
Eentjequote:Op donderdag 16 maart 2023 11:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ze hebben helaas nog altijd een paar zetels over.
Zelfs nog meer dan na de splitsing. Dus hoezo dat gejuich?quote:Op donderdag 16 maart 2023 11:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ze hebben helaas nog altijd een paar zetels over.
Ja, BBB heeft uiteindelijk vooral stemmen gewonnen van FvD, PVV en dan ook het CDA gewonnen. CDA heeft gewoon een groot probleem, maar verder zijn het inderdaad gewoon mensen die van de ene populist naar de andere populist lopen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 11:19 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik vind die ‘kloof’ altijd zo’n dooddoener. Populistische partijen weten gewoon goed in te spelen op een grote groep inwoners die ergens ontevreden over zijn. Gooi er wat oneliners tegenaan en stel ergens de wetenschap ter discussie en je komt een heel eind.
Ik dat voor en tegenstanders van elkaar zich hier wel in kunnen verenigen. Weg met die mafketels.quote:Op donderdag 16 maart 2023 11:20 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Oh, ik dacht meer. Maar ja, dat is dan altijd nog één te veel.quote:
Niet helemaal mee eens, de reden waarom BBB zo immens is geworden is omdat het hen lukt om naast de stemmen van die partijen weg te trekken ook op links stemmen weg trekt.quote:Op donderdag 16 maart 2023 11:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, BBB heeft uiteindelijk vooral stemmen gewonnen van FvD, PVV en dan ook het CDA gewonnen. CDA heeft gewoon een groot probleem, maar verder zijn het inderdaad gewoon mensen die van de ene populist naar de andere populist lopen.
En dat die zetels vervolgens niet naar PVV zijn gegaan ben ik ook heel blij mee. Het percentage racist in de Eerste Kamer is flink afgenomen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 11:20 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Voorlopig op 2 helaas. Maar goed, wie weet wordt het minder als alle stemmen zijn geteld.quote:Op donderdag 16 maart 2023 11:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Oh, ik dacht meer. Maar ja, dat is dan altijd nog één te veel.
Nee. FvD, PVV, CDA, VVD en SGP hebben 18 zetels verloren in de Eerste Kamer, BBB en JA21 hebben er 18 gewonnen. Er zijn geen zetels van links naar rechts gegaan.quote:Op donderdag 16 maart 2023 11:25 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Niet helemaal mee eens, de reden waarom BBB zo immens is geworden is omdat het hen lukt om naast de stemmen van die partijen weg te trekken ook op links stemmen weg trekt.
Eind van de middag de eerste prognoses.quote:Op donderdag 16 maart 2023 11:29 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Is er al iets bekend over de waterschappen?
Later deze middag op z'n vroegst aldus RTL Nieuws vanmorgen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 11:29 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Is er al iets bekend over de waterschappen?
Over links kan niet, bij lange na niet.quote:Op donderdag 16 maart 2023 11:16 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ze gaan eerst over rechts een poging doen, dat klapt en daarna over links/midden.
Kan wel volgens de EK prognoses.quote:Op donderdag 16 maart 2023 11:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Over links kan niet, bij lange na niet.
quote:Op donderdag 16 maart 2023 11:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tja, het was gister verkiezing voor Provinciale Staten…quote:Op donderdag 16 maart 2023 11:21 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Mwah niet mee eens. Voor sommigen wel ja maar dat hou je atijd. Maar het is toch ook gewoon al jaren een dikke teringbende? En Den Haag weet echt niet wat er leeft in de provincie.
Ze hebben gewoon een populaire naam gekozen. Nederlanders hebben iets met B's, zie bvb:quote:Op donderdag 16 maart 2023 11:25 schreef TwenteFC het volgende:
Niet helemaal mee eens, de reden waarom BBB zo immens is geworden is omdat het hen lukt om naast de stemmen van die partijen weg te trekken ook op links stemmen weg trekt.
Nou ja, ik bedoel VVD-GL-PVDA-CU-CDA (huidige coalitie) + D66 en eventueel Volt ofzo.quote:Op donderdag 16 maart 2023 11:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vervang de PvdD door CU en Volt en dan waarschijnlijk gewoon wel, als het niet op een andere manier lukt.quote:Op donderdag 16 maart 2023 11:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De VVD gaat hier natuurlijk nooit aan mee doen.
Brigitte Bardot.quote:Op donderdag 16 maart 2023 11:35 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ze hebben gewoon een populaire naam gekozen. Nederlanders hebben iets met B's, zie bvb:
De Berend Boudewijn Kwis
Barend de Beer
Beestenboerderij
Britt's Beestenbende
BinnensteBuiten
Blauw Bloed
Buurman Bolle
Buurman en Buurman
Bed & Breakfast
..
Die zitten nu toch al met GL en PvdA... Waarom zouden ze dit dan niet doen?quote:Op donderdag 16 maart 2023 11:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De VVD gaat hier natuurlijk nooit aan mee doen.
Dan heeft Gerda toch verstandigd haar stem uitgebracht?quote:Op donderdag 16 maart 2023 11:34 schreef Nattekat het volgende:
De oostelijke provincies gaan echt kneiterrechts beleid krijgen
Niet gaan zeiken als het ov wordt uitgekleed Gerda. Je hebt hier zelf voor gekozen.
En we weten allemaal dat Den Haag denkt aan Den Haag;quote:Er zijn goede voorzieningen nodig (openbaar vervoer, scholen, geldautomaat, ambulance, politiepost, medische en culturele voorzieningen, snel internet) op het platteland waardoor oud en jong zich thuis kunnen blijven voelen in hun eigen regio. Naast het Grote Stedenbeleid, komt er een plattelandsbeleid om de leefbaarheid in de regio’s te waarborgen en te bevorderen
quote:Rekeningrijden
Er gaat de komende jaren ook gewerkt worden aan een kilometerheffing die feitelijk gewoon een plattelandsheffing is. Daar moet je immers de meeste kilometers rijden om bij een voorziening of werk te komen. BBB is tegen rekeningrijden. Het zorgt er ook helemaal niet voor dat mensen minder gaan rijden. Kijk naar de torenhoge benzineprijzen. Geen auto die er minder om is gaan rijden. Rekeningrijden is niets meer dan een melkkoe waarbij de hardwerkende burger verder wordt uitgemolken.
Mocht de coalitie rekeningrijden er doorheen drukken, dan moeten er wat BBB betreft aparte tarieven komen voor stad en platteland. Die heffing vervangt trouwens ook bestaande tol-routes, zoals de Westerscheldetunnel en de Kiltunnel. De coalitie legt dus het besluit van de Tweede Kamer om de Westerscheldetunnel NU al tolvrij te maken gewoon naast zich neer! Uitstel hiervan is onacceptabel.
In het oosten zijn ze zwaar de lul ja. Daar is echt niets anders mogelijkquote:Op donderdag 16 maart 2023 11:34 schreef Nattekat het volgende:
De oostelijke provincies gaan echt kneiterrechts beleid krijgen
Niet gaan zeiken als het ov wordt uitgekleed Gerda. Je hebt hier zelf voor gekozen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |