abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 16 maart 2023 @ 09:49:35 #101
236264 crew  capricia
pi_208402980
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 09:46 schreef Hanca het volgende:

[..]
Uitkopen is BBB helemaal niet tegen, zeggen ze zelf.
Das waar.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208402982
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 09:47 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Uitkopen niet, onteigenen wel. Ik vraag me af of BBB kan regelen dat er binnen een korte termijn genoeg boeren stoppen.

Het is al winst dat ze stikstofplannen niet helemaal afwijzen denk ik...
Zoals gezegd, ik vind het helemaal top dat de BBB die boeren vrijwillig gaat laten stoppen.
pi_208402983
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 09:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Uitkopen is altijd de prioriteit geweest. Er is ook altijd gezegd dat onteigening een laatste redmiddel moet zijn maar wel dat het mogelijk is als zodanig.
Ja, zelfs PvdD en GL staan er zo in. Ik denk ook helemaal niet dat er veel onteigend gaat worden binnen nu en 4 jaar. Was ook niet het geval geweest als BBB niet zo groot was geworden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 16 maart 2023 @ 09:50:02 #104
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208402985
quote:
7s.gif Op donderdag 16 maart 2023 09:12 schreef phpmystyle het volgende:
Mooie foto:

[ afbeelding ]
De woede aangrenzende moordneiging in de ogen van hugotje. Damn.
Of is het gewoon coke wat je ziet?

Niet best, dat is het zeker.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 16 maart 2023 @ 09:50:22 #105
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_208402988
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 09:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Zoals gezegd, ik vind het helemaal top dat de BBB die boeren vrijwillig gaat laten stoppen.
Daar ben ik ook niet op tegen maar graag tempo. We hebben al vele jaren verspild. Weliswaar dankzij gevestigde partijen.
  donderdag 16 maart 2023 @ 09:51:32 #106
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_208403001
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 06:05 schreef Nielsch het volgende:
Gecondoleerd allemaal. Nederland zal tot stilstand komen met BBB aan de macht. De nieuwsberichten dat de rechter bouwprojecten heeft stopgelegd zullen alleen maar vaker voorkomen. En dat alles omdat een hele hoop burgers geloven in de leugen dat alle boeren moeten verdwijnen, terwijl het alleen om de megaveruilers gaat.
Denk dat bepaalde lui iets teveel getriggerd zijn door teksten als:

GEEN BOER GEEN OLIEBOL
GEEN BOER GEEN FRIET
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  donderdag 16 maart 2023 @ 09:52:06 #107
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208403007
Uitkopen zal wel doorgaan. Maar er moet vooral voorkomen worden dat die ruimte weer wordt ingepikt door andere varkensfabrieken.
pi_208403012
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 09:50 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Daar ben ik ook niet op tegen maar graag tempo. We hebben al vele jaren verspild. Weliswaar dankzij gevestigde partijen.
Ben ik het mee eens, maar aan de andere kant: liever 2033 en de boeren mee hebben en gelijk voor een complete omslag in de landbouw zorgen (biologisch, grondgebonden, kringloop), dan 2030 en de boeren massaal onteigenen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208403025
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 09:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ben ik het mee eens, maar aan de andere kant: liever 2033 en de boeren mee hebben en gelijk voor een complete omslag in de landbouw zorgen (biologisch, grondgebonden, kringloop), dan 2030 en de boeren massaal onteigenen.
Die omslag zie ik niet gebeuren. En de boeren die het wel goed doen en die omslag al gemaakt hebben worden genegeerd door zowel de politiek als de media.
  donderdag 16 maart 2023 @ 09:53:10 #110
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_208403026
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 09:52 schreef Hexagon het volgende:
Uitkopen zal wel doorgaan. Maar er moet vooral voorkomen worden dat die ruimte weer wordt ingepikt door andere varkensfabrieken.
Zoiets moet het ook worden, langzame daling inzetten door de varkensbaronnen uit te kopen/verplicht te laten stoppen ( en nee, niet met exorbitant hoge bedragen), maar laat de kleine boeren verder met rest en help/subsideer met vergroening.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  donderdag 16 maart 2023 @ 09:54:27 #111
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_208403040
quote:
15s.gif Op donderdag 16 maart 2023 09:51 schreef AgnesGru het volgende:

[..]
Denk dat bepaalde lui iets teveel getriggerd zijn door teksten als:

GEEN BOER GEEN OLIEBOL
GEEN BOER GEEN FRIET
Wat ook feitelijk zo is.
Huidig beleid verdiept alleen maar verder de voedsel inflatie en vergroot onze afhankelijk van het buitenland omdat onze handelsbalansen kleiner worden.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Forum Admin donderdag 16 maart 2023 @ 09:56:45 #112
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_208403058
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 09:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Die omslag zie ik niet gebeuren. En de boeren die het wel goed doen en die omslag al gemaakt hebben worden genegeerd door zowel de politiek als de media.
Het zijn er veel meer dan je denkt maar een simpele varkensboer die boos op z'n trekker staat te schreeuwen geeft natuurlijk meer exposure en dus kliks/views.

[ Bericht 0% gewijzigd door Straatcommando. op 16-03-2023 10:05:40 ]
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_208403073
quote:
7s.gif Op donderdag 16 maart 2023 09:54 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wat ook feitelijk zo is.
Huidig beleid verdiept alleen maar verder de voedsel inflatie en vergroot onze afhankelijk van het buitenland omdat onze handelsbalansen kleiner worden.
Nee, het is feitelijke onzin. Allereerst omdat geen enkele partij alle boeren weg wil hebben en zeker de aardappelboeren niet, daarnaast omdat er in Nederland vooral veevoer wordt verbouwd en dat vee er vooral is voor de export, die maar voor 1,4% van het BNP zorgt...
  Vis een optie? donderdag 16 maart 2023 @ 09:58:23 #114
70532 loveli
N
pi_208403078
Veel feministes die op een vrouw hebben gestemd O+
crap in = crap out
  donderdag 16 maart 2023 @ 09:58:45 #115
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208403083
quote:
7s.gif Op donderdag 16 maart 2023 09:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Zoiets moet het ook worden, langzame daling inzetten door de varkensbaronnen uit te kopen/verplicht te laten stoppen ( en nee, niet met exorbitant hoge bedragen), maar laat de kleine boeren verder met rest en help/subsideer met vergroening.
Dat idd, we hoeven niet minder boeren, we moeten wel kleinere, groenere boerderijen, biologisch en circulair boeren.

Net als de grootvaders van de boeren die nu roepen dat hun grootvader daar al boer was... dat was hij idd, maar hij boerde wel anders en daar moet je naar terug.

Ik snap echter ook dat dat voor de meeste boeren onbetaalbaar is na alle investeringen die ze hebben moeten doen omdat er vanuit Den Haag en Europa werd aangestuurd op schaalvergroting.

Dus ja, dat moet ook door Den Haag en Europa gecompenseerd worden als we de door hen opgelegde foute manier van boeren moeten veranderen in op een goede manier boeren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_208403097
quote:
7s.gif Op donderdag 16 maart 2023 09:54 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wat ook feitelijk zo is.
Nee, het is feitelijk helemaal niet zo. Ik geloof dat we letterlijk 80% van al onze boeren zouden kunnen laten stoppen en nog genoeg hebben om ons in ons eigen levensonderhoud te voorzien.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Moderator donderdag 16 maart 2023 @ 10:00:28 #117
236264 crew  capricia
pi_208403102
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 09:58 schreef loveli het volgende:
Veel feministes die op een vrouw hebben gestemd O+
Ze doet het echt ongekend goed. Heb ik respect voor.

Denk je dat ze de gunfactor heeft om de nieuwe MP te worden?
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 16 maart 2023 @ 10:01:25 #118
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208403114
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 10:00 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Nee, het is feitelijk helemaal niet zo. Ik geloof dat we letterlijk 80% van al onze boeren zouden kunnen laten stoppen en nog genoeg hebben om ons in ons eigen levensonderhoud te voorzien.
Is het dan nog wel rendabel om boer te zijn in dit land?
En hoe wil je dat bewerkstelligen dan? Als een soort mugabe te keer gaan?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208403143
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 10:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Is het dan nog wel rendabel om boer te zijn in dit land?
En hoe wil je dat bewerkstelligen dan? Als een soort mugabe te keer gaan?
Ik zeg niet dat ik dat wil, ik bedoel dat er zoveel overproductie is voor een klein land als het onze. Althans, pakweg 80% wordt geëxporteerd.

Met andere woorden "no farmers no food" gaat dus niet op als dus letterlijk 80% zou kunnen stoppen en we nog voldoende overhouden om onszelf te blijven voorzien van voedsel.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Moderator donderdag 16 maart 2023 @ 10:03:30 #120
236264 crew  capricia
pi_208403148
Als Caroline dit nog 2 jaar goed blijft doen, en dat zal nog een hele kluif worden, dan hebben we hier de opvolger van Rutte.
En de eerste vrouwelijke MP van ons land.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208403156
M
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2023 10:00 schreef capricia het volgende:

[..]
Ze doet het echt ongekend goed. Heb ik respect voor.

Denk je dat ze de gunfactor heeft om de nieuwe MP te worden?
President van het bestuur van het woonwagenkamp of wat?

Iemand met zo’n voorkomen als MO, alsjeblieft zeg.
zie email 27 oktober
  donderdag 16 maart 2023 @ 10:04:18 #122
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_208403158
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 09:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, het is feitelijke onzin. Allereerst omdat geen enkele partij alle boeren weg wil hebben en zeker de aardappelboeren niet, daarnaast omdat er in Nederland vooral veevoer wordt verbouwd en dat vee er vooral is voor de export, die m
aar voor 1,4% van het BNP zorgt...
Het is onzin dat je zegt dat wij veel veevoer verbouwen, wij importeren juist heel veel uit Brazilië.
Het beleid moet gewoon een stuk genuanceerder en beter afgestemd worden op de behoefte van Nederland, en geopolitieke ontwikkelingen in de toekomst. Het is niet erg om zelf ook exportproducten te kunnen aanbieden.
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 09:58 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat idd, we hoeven niet minder boeren, we moeten wel kleinere, groenere boerderijen, biologisch en circulair boeren.

Net als de grootvaders van de boeren die nu roepen dat hun grootvader daar al boer was... dat was hij idd, maar hij boerde wel anders en daar moet je naar terug.

Ik snap echter ook dat dat voor de meeste boeren onbetaalbaar is na alle investeringen die ze hebben moeten doen omdat er vanuit Den Haag en Europa werd aangestuurd op schaalvergroting.

Dus ja, dat moet ook door Den Haag en Europa gecompenseerd worden als we de door hen opgelegde foute manier van boeren moeten veranderen in op een goede manier boeren.
Eens. Maar de gang naar duurzaamheid en verschoning gaat in principe van zelf, onnodige consumptie van grondstoffen, het uitputten van je agrarische grond, leidt er toe dat er eigenlijk al een impuls is om te veranderen. Met beleid kun je dat (enigszins) versnellen, echter moet wel afgewogen worden of al die miljarden het waard zijn voor een marginale versnelling.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Forum Admin donderdag 16 maart 2023 @ 10:04:22 #123
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_208403160
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 09:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wil je niet zo genuanceerd doen, boeren zijn gesubsidieerde rijke grootgrondbezitters en die moeten allemaal raus.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_208403163
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2023 10:03 schreef capricia het volgende:
Als Caroline dit nog 2 jaar goed blijft doen, en dat zal nog een hele kluif worden, dan hebben we hier de opvolger van Rutte.
En de eerste vrouwelijke MP van ons land.
Daar geloof ik eerlijk gezegd helemaal niet in. Bij de provincie een proteststem is nog tot daar aan toe, bij landelijke verkiezingen doet men dat toch minder snel.
  donderdag 16 maart 2023 @ 10:05:24 #125
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208403174
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 10:04 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Wil je niet zo genuanceerd doen, boeren zijn gesubsidieerde rijke grootgrondbezitters en die moeten allemaal raus.
Oeps sorry, my bad :@
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')