Ja, leuk bedacht maar even makkelijk negeren waarom die zaken verdwijnen, natuurlijk. Net doen alsof vergrijzing geen enorme rol speelt daarin.quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Sluit wel aan bij de standpunten van BBB:
[..]
Klopt. SP was ook de partij waar ontevreden mensen op stemden, die zijn ze volledig kwijt geraakt en die mensen stemmen nu nota bene rechts. SP moet eens heel hard na gaan denken hoe dat komt en vooral hoe ze dat weer om kunnen draaien. Dat je in een land waar zoveel onvrede is als SP verkiezing na verkiezing zetels verliest moet eigenlijk gewoon niet kunnen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het punt is vooral dat de SP sinds Marijnissen junior nog niet een verkiezing gewonnen heeft. En dat er al een hele parade aan oorzaken voorbij is getrokken, maar nooit eentje gelegen in de personele aangelegenheden, standpunten of manier van politiek bedrijven van de SP.
Daarom moeten er ook huizen gebouwd worden voor jongeren in de dorpen. Zegt BBB.quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, leuk bedacht maar even makkelijk negeren waarom die zaken verdwijnen, natuurlijk. Net doen alsof vergrijzing geen enorme rol speelt daarin.
En de fameuze tweestrijd Rutte-Roemer toont wel aan dat de potentie er wel is.quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Klopt. SP was ook de partij waar ontevreden mensen op stemden, die zijn ze volledig kwijt geraakt en die mensen stemmen nu nota bene rechts. SP moet eens heel hard na gaan denken hoe dat komt en vooral hoe ze dat weer om kunnen draaien. Dat je in een land waar zoveel onvrede is als SP verkiezing na verkiezing zetels verliest moet eigenlijk gewoon niet kunnen.
Dat laatste vond ik echt een raar standpunt, corona heeft toch wel bewezen dat voor heel veel studenten 100% afstandsonderwijs helemaal niet werkt.quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Daarom moeten er ook huizen gebouwd worden voor jongeren in de dorpen. Zegt BBB.
En hoger onderwijs moet gewoon gevolgd kunnen worden in je dorp.
quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat laatste vond ik echt een raar standpunt, corona heeft toch wel bewezen dat voor heel veel studenten 100% afstandsonderwijs helemaal niet werkt.
quote:Er moet ook in het landelijk gebied goede toegang zijn tot hogescholen en universiteiten, eventueel via afstandsonderwijs, gecombineerd met lesdagen op locatie. Dit zorgt ervoor dat theoretisch opgeleide jeugd voor haar studie niet hoeft te verhuizen naar de grotere steden. Dit kan mogelijk op het platteland nieuwe impulsen stimuleren.
Ligt er een beetje aan, wat is onderwijs volgen in je dorp. Dat kan ook zijn goed OV en internet bij wijze van spreken.quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat laatste vond ik echt een raar standpunt, corona heeft toch wel bewezen dat voor heel veel studenten 100% afstandsonderwijs helemaal niet werkt.
Da's heel makkelijk, meer bouwen, offer een paar boerderijen opquote:Op donderdag 16 maart 2023 09:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Daarom moeten er ook huizen gebouwd worden voor jongeren in de dorpen. Zegt BBB.
En hoger onderwijs moet gewoon gevolgd kunnen worden in je dorp.
Laat ik me nou net wel ingelezen hebben.quote:Op donderdag 16 maart 2023 08:47 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Over dat onderwerp heb ik verstand noch kennis en dus houd ik wijselijk mijn mond. Neem er alsjeblieft een voorbeeld aan, voordat je weer afgaat als een gieter en wordt geconfronteerd op het propageren van aantoonbare onzin.
Het ging echt grotendeels over online onderwijs begreep ik uit een interview dat ik deze week las.quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ligt er een beetje aan, wat is onderwijs volgen in je dorp. Dat kan ook zijn goed OV en internet bij wijze van spreken.
Ongekend succesverhaal wordt dat.quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het ging echt grotendeels over online onderwijs begreep ik uit een interview dat ik deze week las.
Daar staan ze heel links in:quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Da's heel makkelijk, meer bouwen, offer een paar boerderijen op
Uitkopen en confisceren dus.quote:In de steden en dorpen worden kantoor- en winkelpanden, die langer dan 1 jaar leeg staan, eerst omgebouwd tot woningen/appartementen, voordat landbouwgrond op het platteland wordt afgesnoept voor nieuwbouwwoningen.
Het is gewoon een onhaalbaar standpunt, want de universiteiten gaan er zelf over en die gaan niet meewerken.quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ongekend succesverhaal wordt dat.
Ik woon in het hart van BBB gebied. Omdat ik op loopafstand van het station woon ben ik in een uurtje op de universiteit; wat prima te doen is. Laten ze zorgen voor beter OV, helpt veel beterquote:Op donderdag 16 maart 2023 09:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mijn plattelands dorp heeft gewoon glasvezel en zelfs de zeer dunbevolkte delen van de gemeente die geen onderdeel van het dorp uitmaken hebben glasvezel. Sowieso is in Nederland de kwaliteit van het internet uitzonderlijk goed te noemen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het ging echt grotendeels over online onderwijs begreep ik uit een interview dat ik deze week las.
Vroeger wilde men, ook in de coalitie, nog wel eens breder kijken dan alleen de belangen van de eigen achterban. We zijn een politiek van winnaars en verliezers geworden. Politiek is te veel een spel van winnen en verliezen geworden, en dat heeft ervoor gezorgd dat mensen in meerdere opzichten zijn afgehaakt. Voor een deel was dat overigens ook een bewuste keuze, maar dan moet je niet zeuren dat de bijkomstigheden, zoals grote populistische blokken die je eigenlijk enorm in de weg zitten, je niet bevallen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is altijd het geval geweest, vroeger hadden we nog wel eens brede regeringen met grote meerderheden maar die tijd is voorbij, de volgende coalitie zal nog weer groter zijn qua partijen dan deze.
Uiteindelijk kan de politiek alles afdwingen natuurlijk; desnoods neem je in de WHW de verplichting op dat X% van de opleidingen geheel of gedeeltelijk op afstand moet kunnen worden gevolgd. (Ik neem aan dat zelfs bbb niet wil dat je geneeskunde kunt studeren zonder ooit een snijzaal of spreekkamer te zien) maar ik zie het ook niet zo snel gebeuren…quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is gewoon een onhaalbaar standpunt, want de universiteiten gaan er zelf over en die gaan niet meewerken.
Zeer bijzonder dat als ze overal zeggen dat te veel stikstof slecht is voor natuur jij op conclusie komt dat het wel mee zal vallen...quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:27 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Laat ik me nou net wel ingelezen hebben.
Daar gaat het niet over. BBB wil dat jongeren gewoon in hun plattelandsdorp een studie moeten kunnen volgen aan de Erasmus oid. (Bijna) volledig online onderwijs volgen dus, nooit naar de universiteit hoeven. Corona heeft al wel bewezen dat dit voor een heel groot deel van de studenten heel slecht uit pakt.quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mijn plattelands dorp heeft gewoon glasvezel en zelfs de zeer dunbevolkte delen van de gemeente die geen onderdeel van het dorp uitmaken hebben glasvezel. Sowieso is in Nederland de kwaliteit van het internet uitzonderlijk goed te noemen.
Maakt het wel makkelijker om leraren te kunnen monitoren in het kader van het meldpunt. Kun je eventuele linkse en/of antiboerenindoctrinatie gewoon opnemen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Leuk, in mijn dorp staat er niets, maar dan ook echt niets, leeg. In de afgelopen 20 jaar zijn er welgeteld 30 huizen gebouwd waarvan de goedkoopste, nieuwbouw, 350K was.quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Daar staan ze heel links in:
[..]
Uitkopen en confisceren dus.
Prima plan, dan gaat de BBB er dus voor zorgen dat die boeren vrijwillig stoppen. Helemaal top.quote:
Schoolvoorbeeld van het ontstaan van facisme dit.quote:Op donderdag 16 maart 2023 08:31 schreef yats het volgende:
Deze verkiezingen zijn het beste argument ooit voor inperking van het kiesrecht.
Nou kan het kabinet zelf onteigenen en hebben ze daar zelfs geen kamermeerderheden voor nodig, omdat dit altijd individuele besluiten zijn en daar debateert de Kamer niet over (net als bij individuele asielbesluiten, bijvoorbeeld).quote:
Het is toch knap iedere keer weer een orginele uitvlucht te verzinnen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:17 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De SP heeft weer een nieuwe oorzaak die vooral niet gelieerd is aan het politbureau van de SP!
Dat zeggen ze niet overal, er zijn ook tegengeluiden.quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:31 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zeer bijzonder dat als ze overal zeggen dat te veel stikstof slecht is voor natuur jij op conclusie komt dat het wel mee zal vallen...
Droomcoalitie juist.quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:33 schreef BlackLining het volgende:
Oh man. In Brabant is BBB-VVD-CDA-JA21 mogelijk. Wat een verschrikking.
Tegelijkertijd is wel of niet omteigenen in z’n algemeenheid natuurlijk wel gewoon een beleidsbeslissing en ik durf de voorspelling wel aan dat de Kamer daar ook erg geïnteresseerd in zal zijn.quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nou kan het kabinet zelf onteigenen en hebben ze daar zelfs geen kamermeerderheden voor nodig, omdat dit altijd individuele besluiten zijn en daar debateert de Kamer niet over (net als bij individuele asielbesluiten, bijvoorbeeld).
Maar onteigenen is ook helemaal niet de eerste route, omdat onteigenen zeker 8 tot 10 jaar kan duren. Dat onteigenen is vooral een woord dat BBB veel gebruikt, niet de coalitie.
Volgens mij kan de rechter in Nederland, in het kader van de bestaande wetgeving, onteigenen op grond van maatschappelijk belang en dat kan al heel lang. Het is in Rotterdam veel toegepast bij stadsvernieuwing bijvoorbeeld en dat duurt bepaald geen 8-10 jaar.quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nou kan het kabinet zelf onteigenen en hebben ze daar zelfs geen kamermeerderheden voor nodig, omdat dit altijd individuele besluiten zijn en daar debateert de Kamer niet over (net als bij individuele asielbesluiten, bijvoorbeeld).
Maar onteigenen is ook helemaal niet de eerste route, omdat onteigenen zeker 8 tot 10 jaar kan duren. Dat onteigenen is vooral een woord dat BBB veel gebruikt, niet de coalitie.
Dus je hebt je ingelezen, maar weet het desalniettemin toch te presteren feitelijke onjuistheden te poneren. Props, tien met een griffel.quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:27 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Laat ik me nou net wel ingelezen hebben.
Kom maar met bronnenquote:Op donderdag 16 maart 2023 09:37 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat zeggen ze niet overal, er zijn ook tegengeluiden.
PIETJEPUKKEDquote:Op donderdag 16 maart 2023 09:40 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Dus je hebt je ingelezen, maar weet het desalniettemin toch te presteren feitelijke onjuistheden te poneren. Props, tien met een griffel.
Ja, wel als het over grote aantallen gaat, niet als het over 1 of 2 dwarsliggers die helemaal niks aan reductie willen doen gaat.quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Tegelijkertijd is wel of niet omteigenen in z’n algemeenheid natuurlijk wel gewoon een beleidsbeslissing en ik durf de voorspelling wel aan dat de Kamer daar ook erg geïnteresseerd in zal zijn.
Hier gaat het over 5 jaar, dat is nog steeds een veel langere route dan uitkopen: https://eenvandaag.avrotr(...)-nog-vreselijk-lang/quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Volgens mij kan de rechter in Nederland, in het kader van de bestaande wetgeving, onteigenen op grond van maatschappelijk belang en dat kan al heel lang. Het is in Rotterdam veel toegepast bij stadsvernieuwing bijvoorbeeld en dat duurt bepaald geen 8-10 jaar.
Ik weet dat wel zeker. Het onteigeningsgebeuren gaat overigens wel fors veranderen met de komst van de omgevingswwt. Gaat van de civiele naar de bestuursrechtelijke kolom. Maar dat geheel terzijde.quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Volgens mij kan de rechter in Nederland, in het kader van de bestaande wetgeving, onteigenen op grond van maatschappelijk belang en dat kan al heel lang. Het is in Rotterdam veel toegepast bij stadsvernieuwing bijvoorbeeld en dat duurt bepaald geen 8-10 jaar.
Ik woon in de grootste nieuwbouwlokatie van NL. De bouw van 20.000 nieuwe woningen staan op het spel door de stikstofregels. Nu er geen boeren uitgekocht gaan worden (dat denk ik, bij deze uitslag), gaat dat dramatisch zijn voor de verdere woningbouw.quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Leuk, in mijn dorp staat er niets, maar dan ook echt niets, leeg. In de afgelopen 20 jaar zijn er welgeteld 30 huizen gebouwd waarvan de goedkoopste, nieuwbouw, 350K was.
Er is nu een plan voor 19(!) nieuwe woningen waarvan welgeteld 6(!) huurwoningen zijn in het goedkopere segment.
En de protesten daartegen zijn aanzienlijk.
Dat is gewoon voortzetting van huidig beleid.quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:33 schreef BlackLining het volgende:
Oh man. In Brabant is BBB-VVD-CDA-JA21 mogelijk. Wat een verschrikking.
Ok, dat wist ik niet, ik weet van de huidige situatie omdat een vriend van mij als jurist voor de Gemeente Rotterdam werkte en de stadsvernieuwing begeleidde.quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik weet dat wel zeker. Het onteigeningsgebeuren gaat overigens wel fors veranderen met de komst van de omgevingswwt. Gaat van de civiele naar de bestuursrechtelijke kolom. Maar dat geheel terzijde.
Ik zit goed voor de rest van mijn leven. Op het platteland en mijn huis is als een idioot in waarde gestegen omdat er hier sowieso al niet gebouwd mocht worden en daar veranderd niets aan. Jammer voor al die mensen die een betaalbare woning willen maar soit, iemand moet bereid zijn een offer te brengen voor de boeren. Toch?quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik woon in de grootste nieuwbouwlokatie van NL. De bouw van 20.000 nieuwe woningen staan op het spel door de stikstofregels. Nu er geen boeren uitgekocht gaan worden (dat denk ik, bij deze uitslag), gaat dat dramatisch zijn voor de verdere woningbouw.
Maar ach, ik heb al een huis.
@GuusMeeuwisquote:Op donderdag 16 maart 2023 09:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Brabant wordt dus weer het lachertje van de klas.
Uitkopen is BBB helemaal niet tegen, zeggen ze zelf.quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik woon in de grootste nieuwbouwlokatie van NL. De bouw van 20.000 nieuwe woningen staan op het spel door de stikstofregels. Nu er geen boeren uitgekocht gaan worden (dat denk ik, bij deze uitslag), gaat dat dramatisch zijn voor de verdere woningbouw.
Maar ach, ik heb al een huis.
Uitkopen is altijd de prioriteit geweest. Er is ook altijd gezegd dat onteigening een laatste redmiddel moet zijn maar wel dat het mogelijk is als zodanig.quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Uitkopen is BBB helemaal niet tegen, zeggen ze zelf.
Uitkopen niet, onteigenen wel. Ik vraag me af of BBB kan regelen dat er binnen een korte termijn genoeg boeren stoppen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Uitkopen is BBB helemaal niet tegen, zeggen ze zelf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |