Dat is het punt, werken ze gem 38 uur, zijn alle tekorten opgelost.quote:Op zondag 19 maart 2023 19:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
We kunnen niet eindeloos meer zorgmedewerkers aannemen, een deel van de oplossingen zal gezocht moeten worden langs de lijnen van innovatie en technologie.
Maar wat stel jij precies voor dan behalve beroepen aanspreken met meester?
En hoe wil je die daar toe prikkelen?quote:Op zondag 19 maart 2023 20:57 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is het punt, werken ze gem 38 uur, zijn alle tekorten opgelost.
Maar waarom zouden ze dat doen als ze nu al tevreden zijn met de uren en het salaris dat ze krijgen?quote:Op zondag 19 maart 2023 20:57 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is het punt, werken ze gem 38 uur, zijn alle tekorten opgelost.
NOS:quote:Op zondag 19 maart 2023 21:01 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar waarom zouden ze dat doen als ze nu al tevreden zijn met de uren en het salaris dat ze krijgen?
quote:. Wat als mensen daar geen zin in hebben? Wilthagen: "Het werkt niet als mensen deeltijdwerken, maar voltijdsverwachtingen hebben van de maatschappij. Dan moeten we inleveren qua brede welvaart en niet zeuren als scholen dichtgaan."
Is dat nou het grote masterplan? Hopen dat mensen dat lezen, zich dan schuldig gaan voelen en meer gaan werkenquote:
Je denkt dat de NOS leugens verspreid?quote:Op zondag 19 maart 2023 21:09 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Is dat nou het grote masterplan? Hopen dat mensen dat lezen, zich dan schuldig gaan voelen en meer gaan werken?
Dus het moet geen cent kosten maar gewoon bek houden en meer werken. Dan maar minder welvaart.quote:
Vraag het de NOS. Of verkondigen die alleen maar leugens, geloof je ook niet in Corona?quote:Op zondag 19 maart 2023 21:14 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dus het moet geen cent kosten maar gewoon bek houden en meer werken. Dan maar minder welvaart.
Wat is dit voor rare reactie.quote:Op zondag 19 maart 2023 21:15 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Vraag het de NOS. Of verkondigen die alleen maar leugens, geloof je ook niet in Corona?
Ik weet het.quote:Op zondag 19 maart 2023 21:59 schreef phpmystyle het volgende:
Niet reageren. Morgen moet TS weer klokken in de fabriek, of zich melden op de bouw en stopt het trollen vanzelf.
Ik moet wat mensen aansturen ja. Maar jullie als SP ers hebben natuurlijk een hekel aan werken en kunnen de hele dag door ouwehoeren hoe kut werken wel niet isquote:Op zondag 19 maart 2023 21:59 schreef phpmystyle het volgende:
Niet reageren. Morgen moet TS weer klokken in de fabriek, of zich melden op de bouw en stopt het trollen vanzelf.
Ik SP stemmen en hekel aan werken?quote:Op zondag 19 maart 2023 22:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik moet wat mensen aansturen ja. Maar jullie als SP ers hebben natuurlijk een hekel aan werken en kunnen de hele dag door ouwehoeren hoe kut werken wel niet is
In Duitsland heerst net zo'n personeelstekort, mede veroorzaakt door parttime werknemers.quote:Op zondag 19 maart 2023 17:41 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hebben er niks mee van doen, dit is een probleem voor heel nederland.
In Duitsland bv speelt dit helemaal niet
Er moet helemaal niemand iets "voor Nederland BV".quote:Op zondag 19 maart 2023 19:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dan kom je terug bij het punt, alle Nederlanders moeten weer meer uren draaien.
Niet voor mij, niet voor het MKB maar voor Nederland BV
Ik zie het probleem niet; dit is gewoon waar we als "Nederland BV" voor gekozen hebben. Niet janken, maar gewoon accepteren.quote:
Ik verdien een prima salaris hoor met mijn MBO diploma.quote:Op donderdag 16 maart 2023 22:46 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Met een mbo diploma op zak ga je in Nederland echt geen salaris meer verdienen waar je nog een bestaan mee kunt opbouwen.
Sterker nog het speelt in vrijwel alle westerse landen.quote:Op maandag 20 maart 2023 08:45 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
In Duitsland heerst net zo'n personeelstekort, mede veroorzaakt door parttime werknemers.
Lijkt mij wel. recruiters zijn zo partijdig als de pest.quote:Op zondag 19 maart 2023 19:02 schreef Janneke141 het volgende:
Ja, de vakbond is vast minder partijdig dan een recruiter. Fijn dat je ook een bron gevonden hebt die aansluit bij jouw waarheid.
Dat is makkelijk uit te leggen want het onderwijs was toen slechter en het vakkenpakket beperkter.quote:Op zondag 19 maart 2023 12:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het lagere onderwijs waar ik in de jaren 70 1 docent in een klas met 40 leerlingen had staan, waarbij nu de klassen drastisch gekrompen zijn en ze nu gemiddeld 23 a 24 leerlingen bevatten en ze ook nog eens als ondersteuning onderwijs assistenten hebben rondlopen. Die moeten eens kijken waarom het vroeger wel met minder mensen lukte om meer leerlingen te onderwijzen.
De werknemer zelf ook trouwens.quote:Op maandag 20 maart 2023 09:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Lijkt mij wel. recruiters zijn zo partijdig als de pest.
De verdienen het meeste aan jobhoppen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |