abonnement Unibet Coolblue
pi_208369046
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 09:49 schreef Fleischmeister het volgende:
Eerst de btw op groenten en fruit naar 0.
Dat je nog steeds denkt dat de BTW van nu 9% de consumentenprijs bepaalt?
Deze BTW maakt volgens mij helemaal niks uit hoe de supermarkten hun prijzen bepalen, maar wij zijn als Nederland wel zoveel miljard kwijt aan staatsinkomsten.
Wil je voorkomen dat de winsten (uit consumentenbestedingen) in Nederland worden weggevloeid naar het buitenland, dan moet je juist de BTW niet aanpassen.
pi_208369136
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 09:57 schreef daNpy het volgende:
Nog meer belastingen *O*
Rupsje nooit genoeg.
  dinsdag 14 maart 2023 @ 10:18:38 #53
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208369261
Het checkt alle boxen van gl zo'n beetje dit.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 09:32 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]

En door.
Kan niet anders dat dit soort volk een vooringenomen 'iedereen moet net zo zijn als ik' houding heeft. Zo een die bij verjaardagen altijd de kamer leegmaakt.

En dat gaat uit persoonlijke overtuiging een rapport maken voor de landelijke politiek.

:W
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208369268
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 09:20 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
En in ruil daarvoor worden milieuvriendelijke alternatieven voor iedereen flink goedkoper gemaakt? Toch? Of is dit gewoon weer het volgende plan dat het leven weer net nog ietsje duurder maakt?
Het laatste want de groenten zijn ook duur, dus wat moet je nog eten wat redelijk betaalbaar is
pi_208369319
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 09:49 schreef Fleischmeister het volgende:
Eerst de btw op groenten en fruit naar 0.
Dat was toch 'technisch allemaal lastig' toen het vorig jaar werd voorgesteld? (de Belastingdienst had daar geen tijd/zin in toch?) En een extra/verhoging gaat natuurlijk wel heel makkelijk.... :')

Met een beetje mazzel gaat dit dus toch niet door. (zo hebben we wellicht nog wat aan de VVD, die zal niet voor zijn gok ik :P ) Gelukkig heeft die Laura v Geest geen verstand van Belastingzaken.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  dinsdag 14 maart 2023 @ 10:23:21 #56
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208369332
Trap nog meer mensen de armoede in. Want ja, zij zelf heeft er toch geen last van.

Maar even realistisch. Er is niet echt een grote kans dat haar persoonlijke aanbevelingen worden doorgevoerd.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208369397
Kunnen we ook extra belasting heffen op al die vegan troep die we importeren? Ik vind wel dat de hippies die het vreten ook hun financiële bijdrage aan de maatschappij leveren
  dinsdag 14 maart 2023 @ 10:32:35 #58
3542 Gia
User under construction
pi_208369457
Gelukkig mogen wij varkens eten en is dat een stuk goedkoper.
pi_208369458
Het probleem is niet dat stukje vlees, het probleem is overbevolking.

We moeten toe naar bevolkingsreductie, de rest blijft niks meer dan dweilen met de kraan vol open.
pi_208369497
* Het_Bokje gaat alvast aandelen Alpro kopen

Lekker hipster je lungootje drinken :r
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  Redactie Sport dinsdag 14 maart 2023 @ 10:38:52 #61
274204 crew  Mexicanobakker
pi_208369548
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 09:32 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]

En door.
En wat maakt het uit hoe deze vrouw er uit ziet? :? Als het Femke Heemskerk was geweest die dit had geadviseerd, had je het dan wel zonder twijfel gedaan?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport dinsdag 14 maart 2023 @ 10:41:25 #62
274204 crew  Mexicanobakker
pi_208369586
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 10:23 schreef Red_85 het volgende:
Trap nog meer mensen de armoede in. Want ja, zij zelf heeft er toch geen last van.

Maar even realistisch. Er is niet echt een grote kans dat haar persoonlijke aanbevelingen worden doorgevoerd.
Daarvoor is de vlees- en zuivellobby inderdaad te groot en het draagvlak bij de mensen te klein ja. Het is wel een begrijpelijke aanbeveling, maar ik denk dat het niet helpt als vlees alleen maar voor de elite wordt. Dan zie ik die beknibbeling liever op zaken als vliegreizen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 14 maart 2023 @ 10:41:39 #63
37248 BertV
Handgemaakt
pi_208369587
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 10:32 schreef ikheetmartijn het volgende:
Het probleem is niet dat stukje vlees, het probleem is overbevolking.

We moeten toe naar bevolkingsreductie, de rest blijft niks meer dan dweilen met de kraan vol open.
Het huidige groene geloof, met de bijbehorende dogma's en luxe aflaten, is niet intrinsiek.

Meer geld voor multinationals en meer controle voor overheden, daar draait het nu om.

Je kunt je niet uit milieuproblemen consumeren.
Als je al denkt dat je het verschil maakt moet het minder, veel minder.

Geen tesla met stoelverwarming, maar een banaan met hulpmotor.
Geen villa's in het bos met warmtepompen, maar een flat in de stad met blokverwarming.
Geen vakantie op bali, maar een tent in nederland.

In dat laatste zit geen geld.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_208369639
Maatschappelijk toondove ambtenaren. What's new.
pi_208369853
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 10:41 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Daarvoor is de vlees- en zuivellobby inderdaad te groot en het draagvlak bij de mensen te klein ja. Het is wel een begrijpelijke aanbeveling, maar ik denk dat het niet helpt als vlees alleen maar voor de elite wordt. Dan zie ik die beknibbeling liever op zaken als vliegreizen.
Een kinderstop lijkt me de meest effectieve manier om de CO2 uitstoot drastisch te verminderen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_208369935
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 10:43 schreef Enchanter het volgende:

[..]
Is dat de transgender versie van Adolf Hitler ?
Ik moest ook gelijk aan Hitler denken toen ik de foto zag maar dacht laat ik die opmerking maar niet maken _O-
  dinsdag 14 maart 2023 @ 11:12:30 #67
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_208369976
Alles om een meer plantaardigdieet te stimuleren is positief. Goed voor:
• gezondheid
• milieu
• grond, water en voedsel gebruik
• diertjes.
I am a black hole shitting into the void
  dinsdag 14 maart 2023 @ 11:16:03 #68
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_208370018
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 09:42 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Als een groenlinks-stemmer een beetje principieel is, dan eet die weinig vlees en vliegt ook niet de wereld rond.
;)

Hier kunnen we hele draden aan wijden. Of politici principieel zijn.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_208370048
Klimaatmaatregelen zullen uiteindelijk resulteren in hogere lasten zonder aanwijsbare baten.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_208370118
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 10:32 schreef Gia het volgende:
Gelukkig mogen wij varkens eten en is dat een stuk goedkoper.
Gelukkig voor je idd.
Dat ze enorm lijden voor je, zal je vast ook aan je reet roesten want lekker goedkoop.
Go hard or go home
pi_208370144
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 10:35 schreef Het_Bokje het volgende:
* Het_Bokje gaat alvast aandelen Alpro kopen

Lekker hipster je lungootje drinken :r
[ afbeelding ]
Ook niet te betalen overigens.
Iedereen over de jank dat ze moeten overstappen op plantaardig want het vlees is zooo duur terwijl ondertussen de plantaardige producten en zgn zuivel al jaren kneiterduur is. Not kidding.
Go hard or go home
  dinsdag 14 maart 2023 @ 11:28:33 #72
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208370158
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 09:32 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]

En door.
Wat is het voordeel om een gezicht erbij te hebben? Om haar belachelijk te maken om haar uiterlijk?

Disussieren doen we op de inhoud toch

(Volgens haar profiel een Van Haga-stemmer, dan weten we i.i.g genoeg als het om de inhoud gaat)
pi_208370164
twitter


Vandaag was er dit bericht nog.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 14 maart 2023 @ 11:29:39 #74
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_208370167
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 11:28 schreef Gunner het volgende:

[..]
Wat is het voordeel om een gezicht erbij te hebben? Om haar belachelijk te maken om haar uiterlijk?

Disussieren doen we op de inhoud toch
Dit voorstel is sowieso al debiel zat dat je daar genoeg argumenten bij kan verzinnen zonder het op de persoon te moeten doen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 14 maart 2023 @ 11:31:28 #75
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208370185
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 11:29 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dit voorstel is sowieso al debiel zat dat je daar genoeg argumenten bij kan verzinnen zonder het op de persoon te moeten doen.
Ik zit even de reacties op de tweet te lezen. Maar ze heeft een boel meestanders als het gaat om het uiterlijk belacherlijk te maken. " Die heeft nog nooit een worst gehad" en meer van dat soort pareltjes.
  dinsdag 14 maart 2023 @ 11:32:04 #76
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_208370187
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 11:26 schreef Noek het volgende:

[..]
Ook niet te betalen overigens.
Iedereen over de jank dat ze moeten overstappen op plantaardig want het vlees is zooo duur terwijl ondertussen de plantaardige producten en zgn zuivel al jaren kneiterduur is. Not kidding.
Huismerk AH sojadrank is 1 euro voor een liter. Komt volgens mij uit dezelfde fabriek als Alpro. Maar het klopt wel dat ze vaak duur zijn. Dat komt deels door de kleinere schaal + gebrek aan subsidie (melk is eigenlijk te goedkoop), maar waarschijnlijk ook omdat de gemiddelde 'plantaardige'-consument meer te besteden heeft.
I am a black hole shitting into the void
pi_208370206
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 11:32 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Huismerk AH sojadrank is 1 euro voor een liter. Komt volgens mij uit dezelfde fabriek als Alpro. Maar het klopt wel dat ze vaak duur zijn. Dat komt deels door de kleinere schaal + gebrek aan subsidie (melk is eigenlijk te goedkoop), maar waarschijnlijk ook omdat de gemiddelde 'plantaardige'-consument meer te besteden heeft.
Was eerst ook gewoon in de 70 cent overigens. Plantaardige producten gaan gewoon met de inflatie mee.
Dus tot zover het complot dat ze ons allemaal vegan willen maken door de rest duurder te maken. Dat was al duur en wordt ook gewoon duurder.
Go hard or go home
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 14 maart 2023 @ 11:37:23 #78
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_208370241
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 11:31 schreef Gunner het volgende:

[..]
Ik zit even de reacties op de tweet te lezen. Maar ze heeft een boel meestanders als het gaat om het uiterlijk belacherlijk te maken. " Die heeft nog nooit een worst gehad" en meer van dat soort pareltjes.
Twitter heeft z'n plaats, maar van die figuren die er dan op reageren.. Mijn hemel
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_208370248
Ik zou liever zien dat het extra geld naar die beesten zou gaan of de boeren zodat ze wat meer leefruimte en betere vervoersomstandigheden zouden krijgen maar nee, Den Haag wil meer geld.
Stel je voor dat het lijdend voorwerp er beter van zou worden.
Go hard or go home
  dinsdag 14 maart 2023 @ 11:39:29 #80
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208370267
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 11:37 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Twitter heeft z'n plaats, maar van die figuren die er dan op reageren.. Mijn hemel
Ik heb ook gereageerd _O-

Maar dan wel inhoudelijk, en ja dat is op twitter op z'n minst uniek. wat een verschrikkelijk platform is dat zeg
  Redactie Sport dinsdag 14 maart 2023 @ 12:26:24 #81
274204 crew  Mexicanobakker
pi_208370631
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 11:26 schreef Noek het volgende:

[..]
Ook niet te betalen overigens.
Iedereen over de jank dat ze moeten overstappen op plantaardig want het vlees is zooo duur terwijl ondertussen de plantaardige producten en zgn zuivel al jaren kneiterduur is. Not kidding.
1 kg half om half is iets van 6 euro nogwat, vleesvervangers daar zijn ongeveer 1,75 per stuk in de goedkoopste soort, dus ja iets duurder. Spek en worst is het verschil nog groter.

Uiteraard is een potje bonen wel een stuk goedkoper en dat kan ook prima dienen als vleesvervanger.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 14 maart 2023 @ 12:53:46 #82
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_208370934
Alles wat het leven nog een beetje leuk maakt word afgepakt

Sigaretten roken (word steeds duurder)

Auto rijden (word steeds duurder )

Vlees eten (word straks duurder)

Vakanties (worden duurder)

Let maar op, alcohol is het volgende doelwit van links...

Waar leef je straks nog voor? Straks kan je alleen nog water of sap drinken, biologisch eten (wat ik niet eens lust)

En werken tot je 71 en dan dood gaan?

We wonen in een van de rijkste landen op deze planeet, maar de overheid wilt ons arm houden wegens het 'klimaat' en dan heeft de EU altijd kritiek op de Golfstaten maar daar verwennen ze hun eigen burgers wel, daar rijden ze in sport auto's, en is de benzine bijna gratis!

Links heeft niets met vrijheid te maken, hun zijn enkel maar uit om alle lolletjes uit het leven te halen.

Het begon met een regenboogvlag, en waar eindigt het?
pi_208370966
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 12:53 schreef BMW1993 het volgende:
Alles wat het leven nog een beetje leuk maakt word afgepakt

Sigaretten roken (word steeds duurder)

Auto rijden (word steeds duurder )

Vlees eten (word straks duurder)

Vakanties (worden duurder)

Let maar op, alcohol is het volgende doelwit van links...

Waar leef je straks nog voor? Straks kan je alleen nog water of sap drinken, biologisch eten (wat ik niet eens lust)

En werken tot je 71 en dan dood gaan?

We wonen in een van de rijkste landen op deze planeet, maar de overheid wilt ons arm houden wegens het 'klimaat' en dan heeft de EU altijd kritiek op de Golfstaten maar daar verwennen ze hun eigen burgers wel, daar rijden ze in sport auto's, en is de benzine bijna gratis!

Links heeft niets met vrijheid te maken, hun zijn enkel maar uit om alle lolletjes uit het leven te halen.

Het begon met een regenboogvlag, en waar eindigt het?
okok
Wat lust je niet? Biologisch?
Go hard or go home
pi_208370987
Kunnen ze niet beter minderen met die megasubsidies van ze?
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
  Redactie Sport dinsdag 14 maart 2023 @ 13:07:44 #85
274204 crew  Mexicanobakker
pi_208371048
Ik koop alleen kiloknallers, want biologische kip, bah!
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_208371072
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 13:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik koop alleen kiloknallers, want biologische kip, bah!
Biologische paprika. Echt gadverdamme! Dan heb ik het niet eens over de nasmaak van die extra euro.
Go hard or go home
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 14 maart 2023 @ 13:10:24 #87
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208371074
Als de vegetarische alternatieven goedkoper worden, dan ben ik niet tegen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 14 maart 2023 @ 13:12:00 #88
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_208371095
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 09:40 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Belasting op consumptie inkomensafhankelijk maken is nogal een administratief geneuzel. Ik heb zelf ook niet heel veel zin om mijn loonstrook aan mijn bonuskaart te moeten verbinden.

Maar buiten de wenselijkheid om, is een vlaktaks simpelweg geen belasting op arm zijn. Met belasting op arm zijn wordt bedoeld dat je meer belasting betaalt over zaken die je wel moet doen als je arm bent, terwijl je ze met meer geld kan vermijden. De noodzaak om bepaalde voedingsmiddelen te kopen is niet inkomensafhankelijk.

Wat ik wel typisch vindt is de neiging om aan de knoppen te willen draaien, maar niet verder te komen dan wat prijsaanpassingen aan de consumptiekant. Blijkbaar is er totaal geen wil of durf om te stimuleren en ontmoedigen aan de productiekant. Straks word je nog beschuldigd een planeconomie uit te rollen, dat moeten we niet hebben.
Zijn ook andere manieren voor natuurlijk. Uitvoering is altijd wel een oplossing in te vinden.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_208371161
twitter


Stevige woorden maar hij heeft gelijk.
  dinsdag 14 maart 2023 @ 13:20:13 #90
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208371192
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 13:17 schreef Dutchguy het volgende:
[ twitter ]

Stevige woorden maar hij heeft gelijk.
Nou, nee: het is gewoon simplistisch populistisch gebral. Hoog tijd dat de verborgen kosten die nu op de maatschappij afgewenteld worden in productprijzen verdisconteerd worden. En mensen die niet moeite hebben met rondkomen doen er sowieso verstandig aan om niet te vliegen en hun vleesconsumptie te beperken.
Huilen dan.
pi_208371195
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 12:53 schreef BMW1993 het volgende:
Alles wat het leven nog een beetje leuk maakt word afgepakt

Sigaretten roken (word steeds duurder)

Auto rijden (word steeds duurder )

Vlees eten (word straks duurder)

Vakanties (worden duurder)

Let maar op, alcohol is het volgende doelwit van links...

Waar leef je straks nog voor? Straks kan je alleen nog water of sap drinken, biologisch eten (wat ik niet eens lust)

En werken tot je 71 en dan dood gaan?

We wonen in een van de rijkste landen op deze planeet, maar de overheid wilt ons arm houden wegens het 'klimaat' en dan heeft de EU altijd kritiek op de Golfstaten maar daar verwennen ze hun eigen burgers wel, daar rijden ze in sport auto's, en is de benzine bijna gratis!

Links heeft niets met vrijheid te maken, hun zijn enkel maar uit om alle lolletjes uit het leven te halen.

Het begon met een regenboogvlag, en waar eindigt het?
Ik snap opzich wel dat je zo denkt want een aantal dingen zijn gewoon feitelijk juist, maar wat zou dan de motivatie zijn van linkse mensen om het leven zo vervelend mogelijk te maken? Ik bedoel : daar hebben ze dan toch ook zichzelf en hun kinderen mee?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 14 maart 2023 @ 13:21:20 #92
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208371204
Zouden de aanhangers van "ideologie is belangrijker dan menselijkheid" op de hoogte zijn van het feit dat het overgrote deel van de betaalbare vlees- en zuivelproducten in de supermarkten allemaal van Nederlandse bodem komen en dus ook zo goed als geen CO2 uitstoot als gevolg hebben?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_208371212
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 13:20 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Nou, nee: het is gewoon simplistisch populistisch gebral. Hoog tijd dat de verborgen kosten die nu op de maatschappij afgewenteld worden in productprijzen verdisconteerd worden. En mensen die niet moeite hebben met rondkomen doen er sowieso verstandig aan om niet te vliegen en hun vleesconsumptie te beperken.
Daarbij een gierende inflatie totaal negerend...
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 14 maart 2023 @ 13:21:53 #94
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208371215
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 13:20 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Nou, nee: het is gewoon simplistisch populistisch gebral. Hoog tijd dat de verborgen kosten die nu op de maatschappij afgewenteld worden in productprijzen verdisconteerd worden.
Het is populisme door te doen alsof vlees en zuivel per definitie slecht zijn voor alles en iedereen omdat appel.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 14 maart 2023 @ 13:24:55 #95
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208371248
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 13:21 schreef Nattekat het volgende:
Zouden de aanhangers van "ideologie is belangrijker dan menselijkheid" op de hoogte zijn van het feit dat het overgrote deel van de betaalbare vlees- en zuivelproducten in de supermarkten allemaal van Nederlandse bodem komen en dus ook zo goed als geen CO2 uitstoot als gevolg hebben?
Veel melk komt uit Nederland inderdaad. Maar de herkomst van vlees is vaak niet duidelijk. Want het is bewerkt en dus hoeven ze het land van herkomst er niet op te zetten. Als het om Nederlands vlees zou gaan, dan zouden ze dat wel groot uitdragen op de verpakking.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 14 maart 2023 @ 13:24:58 #96
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208371249
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 13:21 schreef Nattekat het volgende:
het feit dat het overgrote deel van de betaalbare vlees- en zuivelproducten in de supermarkten allemaal van Nederlandse bodem komen en dus ook zo goed als geen CO2 uitstoot als gevolg hebben
Nogal een uitspraak, vind je niet? Ik zie graag onderbouwing op twee punten:
- in hoeverre komt het vlees dat in Nederland geconsumeerd wordt daadwerkelijk van Nederlandse bodem?
- hoe kom je erbij dat vlees en zuivel dat in Nederland geproduceerd wordt "zo goed als geen CO2 uitstoot" veroorzaakt?
Huilen dan.
  dinsdag 14 maart 2023 @ 13:25:23 #97
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208371251
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 13:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Het is populisme door te doen alsof vlees en zuivel per definitie slecht zijn voor alles en iedereen omdat appel.
Wie doet dat, en waar? En waarom citeer je mijn reactie?
Huilen dan.
  dinsdag 14 maart 2023 @ 13:30:38 #98
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_208371313
Ik vind best dat de consument de ondergang van de wereld mag betalen bij zijn of haar gehaktballetje....

:')
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 14 maart 2023 @ 13:31:18 #99
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208371327
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 13:24 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Nogal een uitspraak, vind je niet? Ik zie graag onderbouwing op twee punten:
- in hoeverre komt het vlees dat in Nederland geconsumeerd wordt daadwerkelijk van Nederlandse bodem?
- hoe kom je erbij dat vlees en zuivel dat in Nederland geproduceerd wordt "zo goed als geen CO2 uitstoot" veroorzaakt?
Als "Varkensvlees van varkens van Nederlandse boeren" op het label van het vlees dat ik gewoon weer lekker ga eten vanavond als dikke middelvinger naar de milieupopulisten staat, dan mag ik dat best geloven toch? Als een bedrijf in de EU gevestigd is, mag ik gewoon geloven dat dat bedrijf aan de strenge Europese richtlijnen moet voldoen toch? Iedere keer als ik die milieupopulisten hoor zeiken over vleesgebruik, hoor ik weer dat verhaal over Brazilië en hoe er heen en weer gevlogen moet worden en weet ik veel wat. Er zullen vast wel mensen in trappen, maar ik kan gewoon kritisch kijken en met behulp van het grote internet kijken of het echt wel zo is.

Er zal vast wel vlees bij zitten dat relatief zwaar mee weegt, maar alles wat je vers uit de supermarktschappen trekt is gewoon massaproductie van eigen bodem. Flikker op.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_208371336
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 13:20 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Nou, nee: het is gewoon simplistisch populistisch gebral. Hoog tijd dat de verborgen kosten die nu op de maatschappij afgewenteld worden in productprijzen verdisconteerd worden. En mensen die niet moeite hebben met rondkomen doen er sowieso verstandig aan om niet te vliegen en hun vleesconsumptie te beperken.
Er staat in die hele tweet gewoon niks wat feitelijk onjuist is, en jij noemt het populistisch gebral :')

- Steeds meer mensen kunnen niet rondkomen : feit (zie nieuwsbericht vorige week)
- Vlees aanzienlijk in prijs gestegen (Feit)
- Zuivel aanzienlijk in prijs gestegen (feit)
- Vis aanzienlijk in prijs gestegen (Feit)
- Advies uitgebracht om belasting op bovenstaande te verhogen (feit)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')