Altijd doe ik mijn werk met alle liefde en volledige toewijding, maar vandaag zat mijn hart er ook echt in.quote:Op maandag 13 maart 2023 16:30 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wat Lois ook al zei, dank voor het organiseren van de indrukwekkende uitvaartbijeenkomst…
Ik kon vandaag niet nalaten te denken dat just me echt het leven van 10 mensen heeft geleefd. Zoveel energie die ze heeft gestoken in alle contacten hier, maar ook buiten Fok! zoals vandaag ook goed duidelijk werd. En haar kwetsbaarheid kwam ook naar voren vandaag. Ik had wel het idee dat alle facetten van just me getoond werden in haar afscheid. Heel knap hoe de sprekers en de foto's een totaalbeeld van haar creeërden.quote:Op maandag 13 maart 2023 17:14 schreef Gaoxing het volgende:
Lieve Merel en Junior, wat zullen jullie je moeder missen, en wat was het een fantastisch mens. Zo ruimhartig, lief en wijs. En altijd in voor een lolletje.
Maar ook heel kwetsbaar. We hebben heel wat afgekletst samen, en ze leerde me, zeker in een tijd dat ik geen idee had hoe een goede moeder eruit ziet, dat een hele goede moeder ook niet meteen alle antwoorden hoeft te hebben. Ze was de eerste die van mijn man een telefoontje kreeg toen onze oudste 15.000 km verderop was geboren. Een paar weken geleden kwam ik het kettinkje tegen -geloof, hoop en liefde- wat ze toen voor onze dochter opstuurde. Ik bedacht dat ik haar nodig moest bellen, maar deed dat natuurlijk niet meteen.
Ik wens jullie, jullie partners en kinderen heel veel sterkte.
Het was een mooi warm treffend eerbetoon aan een fantastische vrouwquote:Op maandag 13 maart 2023 19:03 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik kon vandaag niet nalaten te denken dat just me echt het leven van 10 mensen heeft geleefd. Zoveel energie die ze heeft gestoken in alle contacten hier, maar ook buiten Fok! zoals vandaag ook goed duidelijk werd. En haar kwetsbaarheid kwam ook naar voren vandaag. Ik had wel het idee dat alle facetten van just me getoond werden in haar afscheid. Heel knap hoe de sprekers en de foto's een totaalbeeld van haar creeërden.
Wat supermooi geschreven en superknap gedaanquote:Op maandag 13 maart 2023 19:18 schreef Merel het volgende:
Ik wilde graag nog even met jullie delen wat ik vandaag tijdens mama's uitvaart heb verteld:
Ik vind het heel moeilijk om hier te staan en te praten over mama. Ik ben bang dat mijn woorden haar nooit genoeg recht kunnen doen. Ik weet niet goed hoe ik moet uitleggen hoe lief ze was, hoe warm, hoe ze altijd voor ons klaarstond. Voor [mijn broer] en mij, voor haar vrienden, haar collega’s, in haar vrijwilligerswerk. Mama was bij zo veel mensen geliefd.
Wat velen van jullie misschien niet weten, is dat er een plek op het internet is waar mama ook enorm veel mensen heeft geraakt met haar hartelijkheid en warmte.
Al meer dan twintig jaar was mama vaste bezoeker van een website waar mensen over allerlei verschillende onderwerpen met elkaar praten door berichten te plaatsen. Het is een bijzonder plekje op het internet waar je met elkaar in gesprek kunt gaan over het nieuws, over wat er op tv is, over voetbal, over de opvoeding van je kinderen, over muziek, of waar je interesse ook maar ligt. Mama deed dat graag. En het bijzondere is dat ze via die website hechte en warme vriendschappen heeft opgebouwd - niet alleen in dat online wereldje, maar juist ook daarbuiten in het ‘echte’ leven. Mama maakte echt contact met mensen, belde met hen of sprak met hen af. Ze ging met mensen koffie drinken, wandelen, golfen, naar de Efteling, naar het bloemencorso. De vriendschap ging zo diep dat enkelen van hen haar onlangs nog in het ziekenhuis hebben opgezocht.
Toen ik vorige week op dit plekje op het internet het bericht plaatste dat mama was overleden, stroomden de reacties binnen. Meer dan 200 mensen uitten hun verdriet, omdat mama in de loop der jaren zo belangrijk voor hen is geweest. Ik las verhalen over hoe mama avonden lang met mensen gepraat heeft om hen te steunen en te adviseren, of gewoon gezellig te kletsen. En mensen haalden herinneringen op aan de talloze ontmoetingen, aan de bruiloften waar mama bij is geweest, de kraamvisites, zelfs uitvaarten. Het is ontzettend mooi om te zien dat mama ook op dit plekje op het internet zo enorm geliefd was bij zo velen.
Ik wil een aantal van de berichten citeren, om jullie een indruk te geven van de mooie dingen die over mama worden gezegd:
* ‘Ze is een van de spontaanste en hartelijkste mensen die ik ooit heb ontmoet.’
* ‘Ze was altijd betrokken bij iedereen en ze heeft menigeen door moeilijke periodes weten te helpen.’
* ‘Ze was zo lief, wijs en hartelijk. Ik denk met heel veel warmte terug aan onze gesprekken en ontmoetingen.’
* ‘Ontzettend toffe vrouw, die waar nodig steun verleende, met de juiste woorden mensen in de goede richting wist te sturen, en met bergen humor.’
* ‘Ze heeft veel levens geraakt op een warme, liefhebbende manier.’
* ‘Zo’n lieve, sterke, optimistische vrouw, die voor iedereen de tijd nam.’
* ‘Ik herinner mij vooral haar bulderende lach, die kon echt uit haar tenen komen.’
* ‘Alleen maar mooie herinneringen aan Corine. Zulke lieve mensen zijn zeldzaam.’
Ik denk dat jullie dit beeld van mama allemaal zullen herkennen.
En ik denk dat dat mama zich nooit heeft gerealiseerd dat ze zó veel heeft betekend voor zo veel mensen. En dat we haar allemaal onbeschrijflijk veel zullen missen.![]()
![]()
Heel dapper maar moeilijk. Ik weet 't. Ze was super leuk als mede modje.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 07:16 schreef Merel het volgende:
![]()
Dank voor al jullie prachtige berichten. Ze bieden ons troost.
Aanvankelijk wilde ik tijdens de uitvaart niet spreken, ik vond het te moeilijk en te emotioneel. Maar door alle bijzondere reacties en mooie herinneren die jullie deelden, heb ik besloten dat ik er toch ga staan. Mama verdient het dat ik aan de aanwezigen vertel dat zij niet alleen voor hen, maar ook voor talloze mensen op 'een bijzonder plekje op het internet' zo enorm speciaal was.
Raar hè en vooral dat de rest van de wereld gewoon door gaat... terwijl er voor je gevoel keihard een handrem is op gezet.quote:Op donderdag 6 april 2023 16:44 schreef Merel het volgende:
Het is vandaag een maand geleden dat ze is overleden. Ik snap niet hoe de tijd zo snel kan gaan.
jeetje de tijd gaat echt snel. ken dat wel uit ervaring met mijn eigen moeder vorig jaar (en nog steeds).quote:Op donderdag 6 april 2023 16:44 schreef Merel het volgende:
Het is vandaag een maand geleden dat ze is overleden. Ik snap niet hoe de tijd zo snel kan gaan.
Ja bizar… Nog steeds erg onwerkelijk allemaal…quote:Op donderdag 6 april 2023 16:44 schreef Merel het volgende:
quote:Op donderdag 6 april 2023 16:44 schreef Merel het volgende:
En straks ben je ineens een jaar verder, en is de pijn nog niet over. Dit draag je voor altijd met je mee. En je leven gaat natuurlijk door, maar het zal nooit meer hetzelfde zijn. Helaas onvermijdelijk. Sterkte met alles.quote:Op donderdag 6 april 2023 16:44 schreef Merel het volgende:
Mooi verwoord. Herinner het me van de dag dat pa overleed. Samen met broer patat gaan halen, je moet immers eten en het zo onrechtvaardig vinden dat je de mensen gewoon hun leventje ziet leven.quote:Op donderdag 6 april 2023 16:46 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Raar hè en vooral dat de rest van de wereld gewoon door gaat... terwijl er voor je gevoel keihard een handrem is op gezet.
Ik kan gewoon niet geloven dat Cynix er ook niet meer is. Heb keihard gehuild toen ik het hoorde.quote:
Sterkte Merelquote:Op zaterdag 22 april 2023 20:57 schreef Merel het volgende:
[..]
Ik kan gewoon niet geloven dat Cynix er ook niet meer is. Heb keihard gehuild toen ik het hoorde.
En ik vind het echt superlief dat mensen in het in memoriam-topic voor Cynix ook mama noemen. Maar ik wilde dat topic niet kapen, dus daarom zeg ik het hier
quote:Op zaterdag 22 april 2023 21:40 schreef MadMaster het volgende:
Vandaag is het bloemencorso in de Bollenstreek.
Vorig jaar stonden we met just me op dit tijdstip in Haarlem te blauwbekken, te wachten op die toen vertraagde optocht. Daarna moest ze zich nog haasten om de trein naar huis te halen.
Haar grote glimlach en pretogen toen het verlichte corso eindelijk voorbij kwam, vergeet ik nooit meer…
Vorig jaar stonden we met just me op dit tijdstip in Haarlem te blauwbekken, te wachten op die toen vertraagde optocht. Daarna moest ze zich nog haasten om de trein naar huis te halen.
Haar grote glimlach en pretogen toen het verlichte corso eindelijk voorbij kwam, vergeet ik nooit meer…
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |