Maar dat zie je in BNW toch helemaal niet terug? Niet bij BNW'ers en niet bij niet-BNW'ers.quote:Op maandag 13 maart 2023 10:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Een fanatiek BNW-er is iemand die een zeer grote openheid van geest heeft, die alle ideeën bespreekbaar acht en niet automatisch een idee of user met dat idee afdoet als onzin of veroordeelt. Niet iedereen is daartoe in staat, veel mensen leven nu eenmaal in een bekrompen wereld en hebben die openheid van geest niet.
Ik lees veel projectie in deze post.quote:Op maandag 13 maart 2023 10:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Een fanatiek BNW-er is iemand die een zeer grote openheid van geest heeft, die alle ideeën bespreekbaar acht en niet automatisch een idee of user met dat idee afdoet als onzin of veroordeelt. Niet iedereen is daartoe in staat, veel mensen leven nu eenmaal in een bekrompen wereld en hebben die openheid van geest niet.
Nou nee. Veel mensen zijn niet in staat om alternatieve ideeën serieus en met een open geest te behandelen. Openheid is een persoonlijkheidstrek en niet iedereen heeft die.quote:Op maandag 13 maart 2023 10:54 schreef The_End het volgende:
[..]
Dit soort reacties voegen echt niks toe en zijn vooral een aanval op mensen met een andere mening.
Er zijn veel te veel mensen die zichzelf dit toedichten, maar zeer aggressief reageren op andermans mening (en/of feiten).
Omdat het FOK! Forum isquote:Op maandag 13 maart 2023 10:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar kennelijk kom je er toch, want je kaart het hier aan.
Ik vind dat raar, waarom zou je je op BNW druk maken over opmerkingen en meningen die buiten BNW op dit forum worden geuit.
Helemaal als je normaliter daar niet komt.
Waar heb ik gezegd dat alle users die zichzelf als fanatiek BNW-er beschouwen dat ook daadwerkelijk zijn dan?quote:Op maandag 13 maart 2023 10:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar dat zie je in BNW toch helemaal niet terug? Niet bij BNW'ers en niet bij niet-BNW'ers.
Als je aan iemand vraagt waarom hij iets bepaalds denkt, dan krijg je allerlei antwoorden van "dat je dat niet ziet, wacht maar" tot "dat ga ik jou niet vertellen, je komt alleen om te trollen". Maar geen antwoord. Dan is er toch helemaal geen open geest en ook geen discussie mogelijk?
En posts die alleen maar een bepaalde kant belachelijk maken, zoals de vele rechts-links posts waarin of links of rechts alleen maar wordt afgezeken, zonder echte argumenten, maar vooral alleen omdat links of rechts, zijn toch ook niet BNW en leiden ook niet tot een goed gesprek of levendige discussie.
Iedereen graaft zich alleen maar in, dat kan nooit tot goede gesprekken leiden.
De slachtofferrol die je nu de BNW posters toebedeeld is wel een beetje te veel van het goede denk je niet?quote:Op maandag 13 maart 2023 11:06 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Waar heb ik gezegd dat alle users die zichzelf als fanatiek BNW-er beschouwen dat ook daadwerkelijk zijn dan?
Overigens is dat gedrag vaak het resultaat van jarenlang agressief en bespottend te worden bejegend door users en het onverschillige gedrag van mods.
Mensen die constant worden aangevallen zullen steeds meer moeite hebben om nog neutraal of vriendelijk te reageren.
Het is nogal gaslighten om dan met de vinger naar hen te wijzen, terwijl degenen die hen al die jaren hadden moeten beschermen hun werk niet hebben gedaan.
En dat geldt dus voor admins op het hele forum, die BNW jarenlang als afvoerputje hebben beschouwd om alles wat ze niet in hun subforum willen laten bespreken daarheen te schoppen, waardoor users zich ook gelegitimeerd voelen om de users daar als stront te behandelen.
Ga jij ook voor je plezier naar een boeddhistentempel om de boeddhisten te vertellen dat het atheisme de waarheid is?quote:Op zondag 12 maart 2023 18:27 schreef Questular het volgende:
Mensen bewust weren omdat ze niet in het bnw narratief passen. Dat is een oplossing voor sommige? Op een discussie forum nog wel.
Maar quasi elke post beantwoorden met "ZiJ zJiN BiNnEnGeVaLLeN" is dan wel ok ?quote:Op maandag 13 maart 2023 11:14 schreef Questular het volgende:
In het Rusland topic wordt er vaak genoeg ook door BNW mensen overtrokken agressief gereageerd op hele normale vragen.
Truequote:Een discussie komt van 2 kanten en het ligt toch echt aan beide kanten dat dit niet altijd even lekker verloopt. De algemene tendens van 'je hebt niks in BNW te zoeken als je zelf niet het BNW gedachtegoed aanhoudt' is sowieso een hele vreemde manier van denken.
Die indruk krijg ik ook ... dat voor sommigen BNW een speeltuin is.quote:Op maandag 13 maart 2023 11:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ga jij ook voor je plezier naar een boeddhistentempel om de boeddhisten te vertellen dat het atheisme de waarheid is?
Ik zit op dit forum sinds de dag dat het is opgericht, toen het een afsplitsing was van TRU. Dat is nu al meer dan 10 jaar geleden. In die tijd heb ik zelf vele topics geopend, waarschijnlijk duizenden berichten hier geplaatst, en ik heb gezien hoe het forum zich heeft ontwikkeld en welke plaats het in het hele fok-forum innam.quote:Op maandag 13 maart 2023 11:14 schreef Questular het volgende:
[..]
De slachtofferrol die je nu de BNW posters toebedeeld is wel een beetje te veel van het goede denk je niet?
In het Rusland topic wordt er vaak genoeg ook door BNW mensen overtrokken agressief gereageerd op hele normale vragen. Een discussie komt van 2 kanten en het ligt toch echt aan beide kanten dat dit niet altijd even lekker verloopt. De algemene tendens van 'je hebt niks in BNW te zoeken als je zelf niet het BNW gedachtegoed aanhoudt' is sowieso een hele vreemde manier van denken.
TRUquote:Op maandag 13 maart 2023 11:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik zit op dit forum sinds de dag dat het is opgericht, toen het een afsplitsing was van TRU. Dat is nu al meer dan 10 jaar geleden. In die tijd heb ik zelf vele topics geopend, waarschijnlijk duizenden berichten hier geplaatst, en ik heb gezien hoe het forum zich heeft ontwikkeld en welke plaats het in het hele fok-forum innam.
Een discussie willen op een discussie forum vind je raar?quote:Op maandag 13 maart 2023 11:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ga jij ook voor je plezier naar een boeddhistentempel om de boeddhisten te vertellen dat het atheisme de waarheid is?
Of naar een kerk, of een moskee, terwijl ze hun heilige boeken bespreken?
Zou je het normaal vinden als Christenen of Moslims universiteitscolleges binnenvallen omdat ze het niet eens zijn met de evolutietheorie?
Waarom zouden die mensen uberhaupt in een subforum willen komen als de onderwerpen ze niet interesseren, als ze geen respect hebben voor de mensen die er zijn, als ze erop uit zijn om anderen te bekeren tot hun versie van de waarheid?
Er zijn subforums aangemaakt om mensen met overeenkomstige interesses bij elkaar te brengen.
Dus ik zie echt niet in waarom elke trol en elke spotter maar moet worden getolereerd.
Stel je voor mensen reageren in bepaalde subfora's alleen op de onderwerpen die ze interessant vinden. Het moet niet gekker worden zeg! Hoe durf ik wel in het BNW Rusland topic te posten en niet meteen ook reageren in een reptilians topic. Ik zal snel ook daar even lezen hoe en wat en iets neerzetten om alles recht te trekken.quote:Op maandag 13 maart 2023 11:24 schreef schommelstoel het volgende:
Het argument dat het een discussie forum is begint een beetje kul te worden.
Aangezien ze geen discussie willen, maar alleen maar willen vertellen hoe het zit en ze toch niks met BNW hebben.
Ze komen alleen als gieren af op bepaalde topics namelijk.
Aangezien ik ze nooit zie in het Scientology topic, of reptilians of mud flood topics.
Gouden tijden waren dat, in de tijd van MUUS en ParAlienquote:Op maandag 13 maart 2023 11:30 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
TRU![]()
Dit subforum werd in den beginne degelijk gemod en "beschermd" door MUUS en Iteejer.
Het was dan ook een plaats waar users persoonlijke gevoelens postten ivm spiritualiteit enzo.
Na hun vertrek is dat ook verwaterd tot een plaats waar users belachelijk gemaakt werden om hun "geloof" in die dingen, tot het uiteindelijk doodgebloed is.
Ik zie gelijkenissen ...
Staat er ergens trouwens letterlijk dat het een discussie forum is?quote:Op maandag 13 maart 2023 11:36 schreef Questular het volgende:
[..]
Een discussie willen op een discussie forum vind je raar?
Dan zie ik meteen waar het mank loopt bij jou en andere hier.
Staat er ergens trouwens letterlijk dat het geen discussie forum is?quote:Op maandag 13 maart 2023 11:46 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Staat er ergens trouwens letterlijk dat het een discussie forum is?
Een forum kan ook zijn om te praten, praten is niet per definitie een discussie.
Totziens.quote:Op maandag 13 maart 2023 11:47 schreef Questular het volgende:
[..]
Staat er ergens trouwens letterlijk dat het geen discussie forum is?
Maar het elders weren van BNW meningen is dan wel normaal ?quote:Op maandag 13 maart 2023 11:36 schreef Questular het volgende:
[..]
Een discussie willen op een discussie forum vind je raar?
Dan zie ik meteen waar het mank loopt bij jou en andere hier.
Nope, ik vind dat mensen veel te snel TR's zetten of klagen. Ik ben het b.v. niet altijd eens met wat en hoe jij iets neerzet en jij vast ook niet hoe ik het doe. Maar vind ik dat het weg moet? Nope. Ik ben het dan gewoon niet eens met je en dat is het dan wel. Allemaal regeltjes wat waar wel en niet mag en hoe je moet reageren vind ik meer kapot maken dan wat anders.quote:Op maandag 13 maart 2023 11:49 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Maar het elders weren van BNW meningen is dan wel normaal ?
Laat ik de policy erbij pakken, zomaar wat random voorbeeldenquote:Op maandag 13 maart 2023 06:53 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat er steeds gezwaaid wordt met een Fok policy, maar dat het uiteindelijk steeds om de persoonlijke toepassing van een mod in een subforum gaat.
“Hier moet de policy zus en zo toegepast worden, wat er in een ander subforum gebeurt telt niet”
We zijn hier om de policy toe te passen tenzij we het niet eens zijn met de policy. Dan zijn we vrij om daarvan af te wijken. Haal het verder niet in je hoofd om ons daarop te wijzen, anders noemen we je een beroepsslachtofferquote:We behandelen elkaar hier op respectvolle wijze en discussiëren op argumenten. Ook het direct uitschelden van medeusers voor nazii, fascist, racist, linkse wegkijker, wappie, tokkie, landverrader, bruinhemd, pedofiel etc is vanzelfsprekend niet toegestaan.
Als ik naar NWS zou gaan en erop zou hameren hoe kut nws wel niet is. Dan zou ik misschien 1 of 2 keer mee wegkomen. Maar bij de derde keer zou er terecht worden ingegrepen, Met een duidelijke: als het hier niet bevalt dan rot je toch opquote:Omdat we proberen de boel weer gezellig te krijgen, gezellig te houden én het gewoonweg sfeerverziekend werkt is het niet toegestaan denigrerend of sarcastisch stemming te maken.
voorbeelden
• 'tja, FOK! he...'
• 'welkom op FOK!'
• 'en je dan afvragen waarom het zo slecht gaat met FOK!'
• 'nee joh, racisme mag gewoon op FOK! als je....'
• 'iemand al geroepen dat het vrijwilligers zijn?'
• 'FOK! is een links bolwerk'
• 'FOK! begint steeds meer op Stormfront te lijken
Discussies over algemeen beleid kunnen in de daarvoor bestemde Feedbacktopics, op normale toon van zowel users als crew. We verwachten van alle kanten dat discussies op volwassen toon gevoerd kunnen worden, zonder persoonlijk te worden, zonder steken onder water.
We behandelen elkaar met wederzijds respect tenzij we het oneens zijn met een mening dan zijn we vrij om deze gedeelte van de policy volledig te negerenquote:Respect
We benaderen elkaar met wederzijds respect. Ook als de mening van de ander haaks staat op de jouwe, je totaal niet begrijpt waarom iemand iets wel of niet vindt, wil of doet.
We maken elkaar niet belachelijk. Als een user in SEX of R&P een bepaald probleem, interesse, fetisj of wat dan ook meldt, dan gaan we die persoon niet uitlachen of ridiculiseren. Oók niet in andere topics, slowchattopics of andere forums.
voorbeeld
• 'die X spoort niet. zie SEX. Heeft een of andere fetisj'
• 'Als je nog bewijs wilde dat X gek is; linkje'
We staan NIET toe dat groepen users stelselmatig een user afzeiken, affikken, stalken etc. Dergelijk pestgedrag is absoluut niet wenselijk!
Zo te zien wel. Als er een onderwerp met een bnw-tintje in NWS gepost wordt dan mag dit met zijn allen weggehoond worden maar in bnw moet men wel openstaan voor meningen en opvattingen die niet bnw zijn en moet je deze users ook nog eens fatsoenlijk te woord staan.quote:Op maandag 13 maart 2023 11:49 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Dit dus.quote:Op maandag 13 maart 2023 11:49 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
quote:Op zondag 12 maart 2023 17:23 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Ik ben bijvoorbeeld fel tegenstander van de lghbt agenda, dat is naar mijn mening een satanisch gedrocht (letterlijk).
Dan ga ik tegen het narratief in. Is dat toegestaan?
quote:Op zondag 12 maart 2023 17:33 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Heb het niet over homofielen. Maar de agenda die wordt gepusht/genormaliseerd. Oa dat trans gedoe op scholen etc
En weer een stropop. Op deze onoprechte wijze kun je inderdaad het bespreken van bepaalde onderwerpen totaal onmogelijk maken. Je geeft gewoon keer op keer een draai aan de woorden van user en zegt vervolgens dat het niet binnen het de policy past. Jammer dit, ik ben er helemaal klaar mee.quote:Op zondag 12 maart 2023 20:11 schreef Jippie het volgende:
[..]
De LHBTI gemeenschap een satanisch gedrocht noemen, dat vind ik nogal wat.
Zou verder mijn eerder gemaakte opmerkingen in dit topic zorgvuldiger doorlezen.
Omdat de mensen die dat soort gedrag op een of andere manier faciliteren zelf totaal blind zijn voor hun eigen bijdrage eraan.quote:Op zondag 12 maart 2023 19:20 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Lukt wel. Alleen wordt een probleem gecreëerd wat er niet is. Zodat ¨jullie¨ met een oplossing komen.
Je kan bijv ook gewoon degene verbannen die alleen maar uit zijn op trollen en stoken, zoals in nws en cor gebeurd.
Waarom niet in BNW?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |