Hier nogmaals de originele video (paar dagen geleden ook gepost). Dit geeft zeer goed inzicht in de situatie van de 93e brigade. Ondertiteling aanzettten.quote:
Deze clowntjes zijn niet serieus te nemen, Poetin is allang blij als hij met iets van winst uit Oekraine kan stappen. De Rusjes zullen achter de coulissen hun wonden likken terwijl ze naar buitenuit net gaan doen alsof ze het Westen een megaklap hebben uitgedeeld, de VS uit alle macht heeft geprobeerd Russische veroveringen te voorkomen maar niet opgewassen was tegen het fenomenale Russische leger en de briljante strateeg Poetin en dat de enige reden waarom Rusland het Westenwaarts trekt is omdat ze zulke lieve jongens zijn die alleen maar vrede en bestaanszekerheid willen.quote:
Over welke gebieden heb je het?quote:Op zaterdag 11 maart 2023 15:44 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat gelul over stante pede onderhandelingen van Robbie is dan ook wat vermoeiend, maar de verhaaltjes van de Oekraiense communicatieafdeling neem ik echt met een korreltje zout. Ja, de Russen zijn lachwekkend incompetent en zouden worden weggeblazen door samenwerkende EU-troepen, zelfs zonder inmenging van de VS, maar ze hebben zo'n groot personeel overschot dat er een grote kans is dat ze op de lange termijn grote gebieden veroveren, en hoeveel risico wil Zelensky nemen om dat te laten gebeuren en hoeveel jonge mannen is Oekraine bereid op te offeren voor gebieden waar ze jaren niet naar om hebben gekeken.
Ik denk die regio's waarvan het kremlin zegt dat oekraine die ook jaren lang heeft lopen bombarderen.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 17:40 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Over welke gebieden heb je het?
Volgende alinea:quote:Op zaterdag 11 maart 2023 17:25 schreef luxerobots het volgende:
Voor de mensen die alleen de titel lezen. De man die mensen ziet sterven, ziet dus Russische soldaten sterven.
quote:Eerder al betreurde een Oekraense soldaat in een artikel op de onafhankelijke nieuwssite ‘Hromanske’ dat ook aan Oekraense kant enorm veel slachtoffers vallen. De dienstplichtigen hebben na drie dagen training nauwelijks kans om te overleven, schreef de soldaat.
Ik denk dat er naderend tot niet meer met die mensen gepraat wordt. Het gehele corps diplomatique is gereduceerd tot de opzichtige kremlin propaganda napraten.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 16:10 schreef -XOR- het volgende:
Waar Rob de Wijk namelijk wel gelijk in heeft is dat de toon die het Westen op diplomatiek niveau backstage tegen Rusland uitslaat hoogstwaarschijnlijke een andere is dan het semi-stoere front-stage discourse van de politieke leiders.
De Donbas, maar ook de Krim stond niet op de radar van Kiev. Die gebieden hebben ze gewoon verwaarloosd. Die hadden ze moeten ontwikkelen en de mensen daar perspectief moeten bieden.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 17:40 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Over welke gebieden heb je het?
Het trieste is dat ze niet te redden zijn. Ze zijn hun leven lang gebrainwashed en je kan niet zonder gevaar voor eigen leven op zo'n vijandelijke soldaat afstappen om ze te vertellen dat ze zich over kunnen geven. Zie ook Russen die al jaren in het Westen wonen en nog steeds gebrainwashed en gevaarlijk zijn.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 17:25 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Voor de mensen die alleen de titel lezen. De man die mensen ziet sterven, ziet dus Russische soldaten sterven.
Kan me voorstellen dat een gebied ontwikkelen lastig is, als je als staat daar feitelijk niet meer de controle hebt, maar dat kan aan mij liggen.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 17:48 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De Donbas, maar ook de Krim stond niet op de radar van Kiev. Die gebieden hebben ze gewoon verwaarloosd. Die hadden ze moeten ontwikkelen en de mensen daar perspectief moeten geven.
Die gebieden hebben ze daarvoor ook al verwaarloosd, dat is ook een van de redenen waarom veel mensen in die regio's het eigenlijk niet zoveel uitmaakt bij welk land ze horen.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 17:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat een gebied ontwikkelen lastig is, als je als staat daar feitelijk niet meer de controle hebt, maar dat kan aan mij liggen.
Rusland is wel met grote renovaties begonnen. De herinrichting van Mariupol bijvoorbeeld. Ik denk dat de bevolking, welke taal ze ook spreken, daar heel blij mee was.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 17:53 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die gebieden hebben ze daarvoor ook al verwaarloosd, dat is ook een van de redenen waarom veel mensen in die regio's het eigenlijk niet zoveel uitmaakt bij welk land ze horen.
Want het kremlin zegt dat, is het niet?quote:Op zaterdag 11 maart 2023 17:53 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die gebieden hebben ze daarvoor ook al verwaarloosd, dat is ook een van de redenen waarom veel mensen in die regio's het eigenlijk niet zoveel uitmaakt bij welk land ze horen.
Daar lopen de Russen inderdaad graag mee te koop. Ze hebben er een paar huizenblokken op de ruines van hun bombardementen gebouwd en lopen daar nu mee te showen (uiteraard de van zo dichtbij mogelijk zodat het niet opvalt de rest compleet in puin ligt) hoe goed ze bezig zijn.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 17:56 schreef Ulx het volgende:
[..]
Rusland is wel met grote renovaties begonnen. De herinrichting van Mariupol bijvoorbeeld. Ik denk dat de bevolking, welke taal ze ook spreken, daar heel blij mee was.
Nee, dit is gewoon zo, ook voor 2014 was bijvoorbeeld de Donbas een regio die door Kiev beschouwd werd als redneck country met mensen die compleet achterlijk waren.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 17:57 schreef ExTec het volgende:
[..]
Want het kremlin zegt dat, is het niet?
Wat zak jij hier ontstellend door het ijs, zeg....
Het is meer dat het ook door Sunak geroepen wordt. Ik durf te wedden dat de Starhoppers onder ons die tweet van de Wijk wel degelijk voorbij hebben zien komen maar die natuurlijk weer negeren...quote:
Dat is een risico wat bewust door de leverende landen genomen is natuurlijk. Volgens mij heb ik ergens in het begin van dit conflict al eens gezegd dat je sommige wapens niet die kant op moet willen sturen juist om dit soort geouwehoer te voorkomen. Maar goed, het westen heeft daar (hoop ik althans) een goed onderbouwde risico analyse aan vooraf laten gaan.quote:Maarre.....
Wat gaat er dan gebeuren met de geleverde Challenger 2 tanks, de Abrams, de Leopard A6, de PATRIOT systemen, de M142/M270's? Ik denk dat Rusland best nieuwsgierig is naar de werking daarvan. Het lijkt me zeker een puntje voor de Russen om over te onderhandelen.
Klopt. Maar of het zo simpel is is een tweede natuurlijk.quote:Zou niet hoeven te gebeuren als Rusland gewoon goed verslagen wordt en geen geen keus heeft natuurlijk. Maar ja......
quote:The Donbas, situated in the far east of Ukraine, is often portrayed as the last frontier of Europe in both a literal and symbolic sense. Far from the heart of Europe, bordering on Russia and heavily Russophone, the Donbas appears, to many observers, to represent the least European area--the area least amenable to European civilization and democracy (whatever "European" may mean). Few people in Ukraine or elsewhere associate the Donbas with "respectable" culture: the Donbas is a coal-and-steel industrial center, the hallmarks of which are not airy theaters or philharmonics, but dark and dangerous coal waste dumps.
Toen er Kremlinpuppets aan de macht waren bedoel je?quote:Op zaterdag 11 maart 2023 18:01 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee, dit is gewoon zo, ook voor 2014 was bijvoorbeeld de Donbas een regio die door Kiev beschouwd werd als redneck country met mensen die compleet achterlijk waren.
In Mariupol hadden ze die wel. Nu niet meer.quote:
Nee, de bevolking dacht er zo over. Ik snap niet waarom hier zoveel mensen denken dat Oekraine een bloemetjestuin was voordat de Russen binnenvielen. Er was heel veel mis in Oekraine, ook na Janoekovitsj en werkelijkwaar iedereen wist dat Kiev wat betreft goed bestuur in die oostelijke regio's enorm in gebreke bleef, daar zijn boeken over volgeschreven en dat is echt niet controversieel. Wij hier in Nederland hebben Groningen al in het eigen sop gaar laten koken, hoe dacht je dat het er in een land als Oekraine bestuurlijk aan toe ging?quote:Op zaterdag 11 maart 2023 18:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Toen er Kremlinpuppets aan de macht waren bedoel je?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |