Volgens mij wordt hier onder "puzzelen" verstaan dat de 2 minuten ingaan om het woord te raden en eventueel letters te kopen. Vragen beantwoorden/verbeteren/opzoeken kan dan niet meer.quote:Op zaterdag 1 april 2023 10:21 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Het was mij ook niet duidelijk wat wel en niet mocht (op de bank thuis gaan mensen ook al met 4 letters puzzelen welk woord het kan zijn) dus ik heb even de spelregels erbij gepakt: "Vóór het ingaan van de laatste twee minuten mogen de spelers alleen gaan puzzelen met de letters als alle twaalf letters ingevuld zijn". Dus dat was nu wel anders dan vorige week.
Dan hou je het vraagstuk 'vanaf wanneer ben je aan het puzzelen' - jasper had nl bedacht dat het slim is om de letters in een vierkantje te zetten zodat je verbanden sneller ziet - maar daar moet de redactie zich maar verder over uitspreken.
Wanneer is die veranderd, dan?quote:Op zondag 2 april 2023 11:09 schreef Janneke141 het volgende:
Het is nog steeds een regel die van mij niet veranderd had hoeven worden.
Een hele tijd geleden. Volgens mij gelijktijdig met het invoeren van de bonus voor vragen uit het hoofd.quote:
Hmmm, kan mij dat niet herinneren.quote:Op maandag 3 april 2023 17:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Een hele tijd geleden. Volgens mij gelijktijdig met het invoeren van de bonus voor vragen uit het hoofd.
Dit is 'm wel denk ik. Want dit is de 2e S.quote:
34 punten toch?quote:
Wiskundeleraar tochquote:Op vrijdag 7 april 2023 20:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
34 punten toch?
Oh nee, 1 fout natuurlijk.
Dat zwarte vakje van Beethoven was al weg, dus toen dacht ik alles goed = 100 euroquote:
Dit! Leuk team om in actie te zien ook, lekkere dynamiekquote:
Het viel mij ook al op. Ik heb dat shirt zelf ook. Dus nu voel ik me net zo slim als IR.quote:Op vrijdag 7 april 2023 21:27 schreef EP3 het volgende:
Gefeliciteerd. En bonuspunten voor het T-shirt, IR.
Ja, dat riepen mensen na aflevering 1 ook al, en toen dacht ik al 'ja, die fout gaan we nog wel een keer maken'. Nou ja, omdat we ons tóch niet zo goed hadden voorbereid.quote:Op vrijdag 7 april 2023 20:59 schreef Cirilico het volgende:
Wederom kopen ze niet de letter die verkeerd zou zijn. Dat lijkt mij toch het meest logisch.
Dit was wel de Cyrillische he.quote:Op vrijdag 7 april 2023 22:39 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Het viel mij ook al op. Ik heb dat shirt zelf ook. Dus nu voel ik me net zo slim als IR.
Nee, voor deze nietquote:Op vrijdag 7 april 2023 21:10 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Had jij vragen gemaakt voor deze aflevering?
We hebben echt van jullie genoten als kandidaten.quote:Op vrijdag 7 april 2023 23:35 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ja dank jullie wel. De redactie was heel blij dat deze aflevering wat spannender was. Wij niet zo, het duurde wel een dag voordat Jasper en ik blij waren ipv dat we steeds dachten 'pff wat was het close'.
Verder viel het mee, in mijn herinnering waren we enorm aan het ploeteren bij het woord en was ik in paniek letters aan het kopen, maar we bleken het dus na 3 letters al wel gezien te hebben. Wel suf dat ik wel Pottertje zei maar we het toch opzochten, maar dan merk je toch wel dat je 2 minuten minder hebt. Geldt misschien ook wel voor die Beethoven-vraag, want na afloop wisten we het antwoord opeens wel nog voordat Astrid het gezegd had. En Jasper zei net dat ie Gulden Regen wel geweten had als ie had kunnen kijken maar die zat met z'n neus diep in de boeken (hij had Christina Aguilera ook niet geregistreerd, terwijl ie dat met z'n ogen dicht wel geweten had). Maar ja, mijn les was vooral dat het enorm helpt om écht alle letters goed te hebben en dat dat een keertje extra opzoeken wel waard is.
(en oja, ik ging net maar even het woord opzoeken waarvan ik dácht dat het goed was bij Leidse Fles: https://nl.wikipedia.org/wiki/Elektriseermachine. Heel fijn dat ik er niet op kon komen)
(En wat het shirt betreft.. ik had 2 jaar geleden bij Beat The Champions een sparks-tshirt aan. Er was toen één iemand die het herkend had. Dus ik vond het wel leuk om nog een keer zoiets te doen)
[..]
Ja, dat riepen mensen na aflevering 1 ook al, en toen dacht ik al 'ja, die fout gaan we nog wel een keer maken'. Nou ja, omdat we ons tóch niet zo goed hadden voorbereid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |