abonnement Unibet Coolblue
pi_208314049
Omdat het soms best kut is enzo.

Originele OP:
quote:
Onlangs hoorde ik de uitspraak "love my kids to death, they're my everything, but I hate parenthood". En dat eh resoneerde wel met me.

Heb er 2, van 1,5 en 3, en ik ben er eigenlijk zo klaar mee. (nee geen zorgen, ga geen gekke dingen doen). Maar ik ben zo klaar met de hele dag bezig zijn. Van 6u in de ochtend tot 19:30 zijn mijn vrouw en ik bijna continu bezig met wassen, eten maken, schoonmaken, shit regelen, boodschappen, enz. Werk is even rust vergeleken met thuis. De kinderen zijn allebei heel energiek, je moet ze letterlijk uitlaten anders worden ze steeds lastiger. Sta je weer bij de zoveelste speeltuin of ballorig. Zelf spelen komt weinig voor, je moet bijna wel opletten anders breekt de shit uit. Ook continu met elkaar klooien en moet je dus politieagentje spelen. Het enige moment van rust voor ons is achter de Ipad, maar ook dat wil je niet continu. Ik heb vaak niet eens de energie om met ze te spelen, waardoor zij weer negatieve aandacht gaan vragen en we daar weer op moeten reageren.

Eentje eet goed, de ander wil niks. Of de ene keer wel en de andere keer niet. Godzijdank slapen ze makkelijk in, maar allebei zijn het geen doorslapers. IEDERE nacht is er wel iets. Sowieso 1-2x er uit, maar het kan ook 3-6x zijn. Van alles geprobeerd en als je er niet heen gaat wordt het alleen maar erger. En geen opa's en oma's om te logeren. Volgende dag, na een volledige kutnacht, wordt er eentje jankend wakker om 6 uur en begint de hele riedel opnieuw. Dag in dag uit, week in week uit, maand in maand uit. Genieten.

Natuurlijk is het fijn als ze om je nek springen en knuffelen. Als ze een ergens mee een stap maken en blij zijn. Maar dat gebeurt een paar keer per week? En dat warme fuzzy gevoel dooft snel uit als je weer de miljardste luier moet verschonen, klussen in huis zich opstapelen, je kind weer eens ziek thuis komt van KDV enzovoort enzovoort enzovoort.

Geen idee wat m'n doel is van dit topic. Even spuien. Twijfelaars over kinderen waarschuwen. Lotgenoten horen. Iemand bemoedigende woorden?
pi_208314084
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 15:12 schreef Avelie het volgende:

Ik geloof er ook niet zo in dat vaders dit niet kunnen. Het is wel lekker makkelijk als je vrouw gelooft dat zij biologisch superieur is en dus altijd het bed uitgaat, terwijl jij lekker kan blijven liggen. Als ik mijn man dit soort verhalen vertel, moet hij altijd hard lachen, want hij weet als geen ander dat het onzin is en dat ook mannen prima voor hun kind kunnen zorgen 's nachts. Maar hoe hard we er ook om lachen ergens is het heel sneu natuurlijk, dat we nog steeds in de oudheid leven wat betreft emancipatie.
Ik geloof dat je in dit forum geen rellen kan veroorzaken zo, omdat het emancipatie niveau vrij hoog is hier. Maar je leest nogal selectief en alleen wat je wil lezen.
pi_208314098
De jongste zegt nog steeds regelmatig dat hij mama liever vindt dan papa. Of 'breng jij me vanavond naar bed (we doen dit al sinds jaar en dag om en om - noteren jullie wel even hoe geëmancipeerd dat is)? oh gelukkig'! Mijn vriend kan er wel eens bozig om worden, maar volgens mij moet je dat soort uitspraken niet zo persoonlijk nemen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 15:45 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]
Zo herkenbaar _O-

Pappa nee! Weg!

Gast, beter ga je gewoon slapen, het is 4 uur.

Mijn vriend was daar ook makkelijk in hoor. Oh moet ik weg? Prima, doei, slaap lekker. Maar dat was dan ook weer niet de bedoeling _O-.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_208314103
Ha ik dacht dat het topic was gestopt, maar ik heb nog wat terug te lezen zo te zien...
  vrijdag 10 maart 2023 @ 15:53:29 #5
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_208314124
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 15:51 schreef Phaidra het volgende:
De jongste zegt nog steeds regelmatig dat hij mama liever vindt dan papa. Of 'breng jij me vanavond naar bed (we doen dit al sinds jaar en dag om en om)? oh gelukkig'! Mijn vriend kan er wel eens bozig om worden, maar volgens mij moet je dat soort uitspraken niet zo persoonlijk nemen.
Hier kijken wij thuis ook wel voor uit. Ik (pappa) leg de kids het meest op bed, en we hebben dus al in het verleden meegemaakt dat de oudste echt een voorkeur begon te krijgen. "Nee mamma! Pappa instoppen! Niet jij! Weg!"

Dus tegenwoordig proberen we het wel wat meer om te wisselen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 15:51 schreef Phaidra het volgende:
Mijn vriend was daar ook makkelijk in hoor. Oh moet ik weg? Prima, doei, slaap lekker. Maar dat was dan ook weer niet de bedoeling .
Haha, dat is ook precies hoe ik toen reageerde. Heerlijk nuchter.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  vrijdag 10 maart 2023 @ 15:55:20 #6
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_208314145
Volgende week gaan we op vakantie naar Malta. We gaan proberen om beide kids (<3jaar) op een kamer te proppen, hopelijk gaat dat een beetje...

Als na een paar nachten blijk dat dit echt niet te doen is, kunnen we altijd nog op een aparte kamer leggen en slapen wij op de slaapbank. Maar dit is natuurlijk niet optie A.

En om on-topic te blijven: Het tempo tijdens vakanties ligt echt drie keer zo langzaam. We gaan nog wel het eiland verkennen met een auto of met de bus, maar wat wij normaal binnen drie dagen zouden zien doen wij nu 2 weken over. Het moet wel leuk blijven en we willen wel uitgerust thuiskomen.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_208314174
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 15:55 schreef Kaizen_ het volgende:
Volgende week gaan we op vakantie naar Malta. We gaan proberen om beide kids (<3jaar) op een kamer te proppen, hopelijk gaat dat een beetje...

Als na een paar nachten blijk dat dit echt niet te doen is, kunnen we altijd nog op een aparte kamer leggen en slapen wij op de slaapbank. Maar dit is natuurlijk niet optie A.
Inslapen deden wij vaak wel gescheiden, 1 bij ons in bed en de ander op de kinderslaapkamer. En dan verplaatsen als wij naar bed gingen.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 10 maart 2023 @ 16:02:54 #8
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_208314255
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 15:57 schreef Phaidra het volgende:
1 bij ons in bed en de ander op de kinderslaapkamer. En dan verplaatsen als wij naar bed gingen.
Bij ons in bed komt nevernooit een kind :D

Wij zitten nog met die kinderbedjes, dus in principe zou het niet veel uit moeten maken, hopelijk. En een kinderbedje 's avonds stiekem verzetten naar de andere kamer is natuurlijk ook niet te doen.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_208314279
Jij ligt dan nog niet in dat bed he? Of tenminste, daar ging ik vanuit :D.

Maar een kinderbedje verplaatsen is wel even iets lastiger inderdaad. Rotdingen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_208314329
Mijn kinderen zouden ook nooit in mijn bed komen, totdat ik dus echt slechte slapers kreeg _O-

Ik was trouwens de eerste jaren weleens jaloers op mijn vriend. Oudste is altijd zo’n papaskindje geweest: ‘Nee mama, ik wil papaaaaaaaa!!’
En toen werd #2 een mamaskindje en word ik daar soms stapelgek van: ‘Mamaaaa, hoe kun je nu vanavond weg zijn, je bent echt altijd weeeeeheeeeeg, je moet mij in bed leggen!!’

Voor de beeldvorming: ik ben heus niet elke avond weg :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_208314330
Niet al het voorgaande gelezen, maar is er al gezegd dat kinderen behoorlijk dom zijn en vet irritant?
  vrijdag 10 maart 2023 @ 16:07:10 #12
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_208314344
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 16:04 schreef Phaidra het volgende:
Jij ligt dan nog niet in dat bed he? Of tenminste, daar ging ik vanuit .
Haha nee! Zodra de kids op bed liggen, zetten wij de jacuzzi aan. 8-) Maar zodra de oudste door heeft dat hij bij ons kan liggen, zal hij dat zeker vaker willen. Die deur laten we lekker dicht.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  vrijdag 10 maart 2023 @ 16:07:47 #13
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_208314352
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 16:06 schreef LeSage het volgende:
Voor de beeldvorming: ik ben heus niet elke avond weg
Avelie was er al bijna op ingegaan. oO/
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_208314353
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 16:06 schreef LeSage het volgende:
Mijn kinderen zouden ook nooit in mijn bed komen, totdat ik dus echt slechte slapers kreeg _O-

Ik was trouwens de eerste jaren weleens jaloers op mijn vriend. Oudste is altijd zo’n papaskindje geweest: ‘Nee mama, ik wil papaaaaaaaa!!’
En toen werd #2 een mamaskindje en word ik daar soms stapelgek van: ‘Mamaaaa, hoe kun je nu vanavond weg zijn, je bent echt altijd weeeeeheeeeeg, je moet mij in bed leggen!!’

Voor de beeldvorming: ik ben heus niet elke avond weg :')
Ja, dat inderdaad. Alles voor een paar uur slaap.
  vrijdag 10 maart 2023 @ 16:15:46 #15
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208314468
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 16:06 schreef Centenbak het volgende:
Niet al het voorgaande gelezen, maar is er al gezegd dat kinderen behoorlijk dom zijn en vet irritant?
Jouw kinderen ja....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_208314497
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 16:15 schreef Leandra het volgende:

[..]
Jouw kinderen ja....
Nee die heeft hij niet godzijdank.
Kinderen :B :B :'(
pindazakje
pi_208314634
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 16:17 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Nee die heeft hij niet godzijdank.
Kinderen :B :B :'(

Sommige mensen blijven hun hele leven lang kinderen ;)
pi_208314712
In principe sliepen de kinderen ook nooit bij ons maar Z. heeft weleens sporadisch het idee er later in de nacht tussen te kruipen. Gewoon voor de gezelligheid.
Niet perse erg maar ze lag laatst 3 nachten intens tegen mijn rug aan en ik werd daarop wakker met rugpijn. :')
Ze is 5 jaar dus dat voel je op den duur wel.
pi_208314842
Geslacht zegt dus echt niks, ik heb een vrouw die niet wakker wordt van de kinderen (en zo wel standaard zegt; schat, de kinderen! En verwacht dat ik eruit ga :')), die niet zorgzaam is, die nog net niet haar eigen begrafenis regelt als ze verkouden is en die mij ongezellig vindt als ik ziek ben :'). Verder is ze gelukkig heel lief hoor, anders was ik niet met haar getrouwd :+

En ja, na genoeg ellendige avonden en slapeloze nachten slaapt onze oudste van 6 in een bed naast ons bed en ligt de jongste van 4 standaard in ons bed. Werkt prima voor ons, moeten alleen wat creatiever zijn in onze eigen qualitytime ;)
pi_208314908
Het is inmiddels een vermakelijk topic geworden. Dat is niet de bedoeling he, kom op, ik wil klachten lezen.
pi_208314970
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 16:06 schreef LeSage het volgende:
Mijn kinderen zouden ook nooit in mijn bed komen, totdat ik dus echt slechte slapers kreeg _O-

Ik was trouwens de eerste jaren weleens jaloers op mijn vriend. Oudste is altijd zo’n papaskindje geweest: ‘Nee mama, ik wil papaaaaaaaa!!’
En toen werd #2 een mamaskindje en word ik daar soms stapelgek van: ‘Mamaaaa, hoe kun je nu vanavond weg zijn, je bent echt altijd weeeeeheeeeeg, je moet mij in bed leggen!!’

Voor de beeldvorming: ik ben heus niet elke avond weg :')
Wat doe je dan die avonden??
pi_208314982
Klacht: willen seksen met je vriend, maar dat beide kinderen dan opeens wakker zijn }:|

De oudste zegt altijd dat ie nog meer broertjes en zusjes wil maar hij geeft ons de kans niet eens :')
  Moderator vrijdag 10 maart 2023 @ 16:50:54 #23
382129 crew  Donna
pi_208315018
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 16:48 schreef Aure het volgende:
Klacht: willen seksen met je vriend, maar dat beide kinderen dan opeens wakker zijn }:|

De oudste zegt altijd dat ie nog meer broertjes en zusjes wil maar hij geeft ons de kans niet eens :')
Of dat er midden in de nacht ineens 1 aan het voeteneind staat; ik hoorde enge geluiden. :X

Fucking half 3 snachts. Ga slapen. En roep ons in het vervolg als je iets geks hoort. 8)7
pi_208315059
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 16:48 schreef Aure het volgende:
Klacht: willen seksen met je vriend, maar dat beide kinderen dan opeens wakker zijn }:|

De oudste zegt altijd dat ie nog meer broertjes en zusjes wil maar hij geeft ons de kans niet eens :')
Hoezo mogen die niet wakker zijn als jullie liggen te seksen?
pindazakje
pi_208315155
Omdat ze dan liggen te janken en dat sekst niet echt lekker }:|
pi_208315486
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 16:47 schreef hoechst het volgende:

[..]
Wat doe je dan die avonden??
Dat ik weg ben?
Gewoon, mijn eigen hobby’s 8)7
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_208315631
Jonguh, ik zat een keer 45 minuten in bad en mijn zoon vond dat ik écht lang weg was! ;(
Mind you, hun vader zat gewoon met hen beneden.
pi_208315836
Gewenning. Als jij er altijd bent, altijd paraat staat, altijd alles voor ze doet, dan verwachten je kinderen dat op den duur van je.

Als je dan eens in de zoveel maanden een avond weggaat is het natuurlijk drama.

Alleen hierom zou ik ervoor pleiten dat elke ouder tenminste eens per week het huis verlaat. Het is niet gezond dat kinderen met deze verwachtingen opgroeien en voor jezelf, maar ook voor je partner lijkt het me erg beperkend.

Gedragen jullie kinderen zich ook zo als hun vader naar het werk gaat? Of gaat sporten of naar vrienden gaat?
pi_208315895
Ik blijf maar gnorken hier _O-
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_208316005
Eens per week het huis verlaten _O-
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_208316034
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 17:51 schreef Vanyel het volgende:
Ik blijf maar gnorken hier _O-
Ik ben ontzettend blij met al deze waardevolle adviezen en vragen die oproepen tot reflectie _O_ _O-
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 10 maart 2023 @ 18:05:31 #32
269689 crew  Viv
pi_208316073
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 15:51 schreef Poolbal het volgende:
Ha ik dacht dat het topic was gestopt, maar ik heb nog wat terug te lezen zo te zien...
:D Het is niet allemaal even vergelijkbaar of waardevol vrees ik.

Hoe gaat het inmiddels met je? :)
pi_208316076
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 18:02 schreef LeSage het volgende:

[..]
Ik ben ontzettend blij met al deze waardevolle adviezen en vragen die oproepen tot reflectie _O_ _O-
Nou, je had ze duidelijk nodig ook zeg!
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_208316078
Nee je kinderen zullen eens opgroeien met het idee dat ze op je kunnen rekenen. :{w
pi_208316115
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 16:48 schreef Aure het volgende:
Klacht: willen seksen met je vriend, maar dat beide kinderen dan opeens wakker zijn }:|

De oudste zegt altijd dat ie nog meer broertjes en zusjes wil maar hij geeft ons de kans niet eens :')
ewwww
pi_208316124
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 17:24 schreef LeSage het volgende:

[..]
Dat ik weg ben?
Gewoon, mijn eigen hobby’s 8)7
lekker duidelijk :O
pi_208316149
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 18:05 schreef Samhain het volgende:
Nee je kinderen zullen eens opgroeien met het idee dat ze op je kunnen rekenen. :{w
Ze leren ervan dat ze twee ouders hebben waarop ze kunnen rekenen. Hoe mooi is dat?
pi_208316177
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 17:48 schreef Avelie het volgende:
Gewenning. Als jij er altijd bent, altijd paraat staat, altijd alles voor ze doet, dan verwachten je kinderen dat op den duur van je.

Als je dan eens in de zoveel maanden een avond weggaat is het natuurlijk drama.

Alleen hierom zou ik ervoor pleiten dat elke ouder tenminste eens per week het huis verlaat. Het is niet gezond dat kinderen met deze verwachtingen opgroeien en voor jezelf, maar ook voor je partner lijkt het me erg beperkend.

Gedragen jullie kinderen zich ook zo als hun vader naar het werk gaat? Of gaat sporten of naar vrienden gaat?
Nee God zeg, je zou je kind maar leren dat je een veilig baken bent... kunnen we niet hebben..

1x per week t huis verlaat.. oke...

Nee zo gedragen ze zich niet als hun vader weg gaat, maar misschien komt dat omdat die niet hier woont...

Goed, ik ga dus niet vaak s'avonds weg (foei) maar pas moest ik 2 avonden achter elkaar weg, kreeg ik van S, ja ga maar hoor mama, je bent zovaak weg dat ik t nu wel gewend ben... :')

Vanaf komende week elke dinsdagavond weg, moet tenslotte 1x per week t huis verlaten.
S. 2014
J. 2016
pi_208316237
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 18:09 schreef hoechst het volgende:

[..]
lekker duidelijk :O
Moet ik hier daadwerkelijk een uiteenzetting geven van mijn activiteiten?
Hahaha. Ik heb gewoon hobby’s ‘s avonds waar ik soms heen ga.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_208316268
Wat een dramatisch gedoe weer _O- Huis verlaten ook echt _O-

Vroeger was mijn oudste erg gehecht aan me, maar dat is helemaal 'goed' gekomen hoor. Haar betrokken vader telt nu voor haar net zo goed mee. Ik gok dat het bij mijn zoon net zo gaat.
pi_208316298
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 18:16 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Nee God zeg, je zou je kind maar leren dat je een veilig baken bent... kunnen we niet hebben..

1x per week t huis verlaat.. oke...

Nee zo gedragen ze zich niet als hun vader weg gaat, maar misschien komt dat omdat die niet hier woont...

Goed, ik ga dus niet vaak s'avonds weg (foei) maar pas moest ik 2 avonden achter elkaar weg, kreeg ik van S, ja ga maar hoor mama, je bent zovaak weg dat ik t nu wel gewend ben... :')

Vanaf komende week elke dinsdagavond weg, moet tenslotte 1x per week t huis verlaten.
Onze kinderen weten dat we er altijd voor ze zijn, daarvoor hoeven we niet 24/7 op elkaars lip te zitten.

Als ik de deur uitstap, dan hebben ze nog een andere ouder die er voor ze is. Ze hebben dus geen reden om compleet in paniek te raken. Ze weten det het veilige baken er altijd is, ook als mama er niet is.

Mooi hè, dat heet vertrouwen.
pi_208316321
quote:
ver·trou·wen (het; o) 1geloof in iemands goede trouw en eerlijkheid
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_208316338
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 18:21 schreef LeSage het volgende:

[..]
Moet ik hier daadwerkelijk een uiteenzetting geven van mijn activiteiten?
Hahaha. Ik heb gewoon hobby’s ‘s avonds waar ik soms heen ga.
Hobby's voor in het donker??
pi_208316344
Twee mafklappers in een topic kan ik niet aan geloof ik ;(
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_208316429
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 18:32 schreef Clubsoda het volgende:
Twee mafklappers in een topic kan ik niet aan geloof ik ;(
Jij houdt werk en prive liever gescheiden?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_208316447
Zeker, ik wilde niet voor niets de komende maanden niet aan het werk }:|
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_208316632
Het is zo jammer van een topic dat écht inhoud heeft.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_208317159
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 18:28 schreef Avelie het volgende:

[..]
Onze kinderen weten dat we er altijd voor ze zijn, daarvoor hoeven we niet 24/7 op elkaars lip te zitten.

Als ik de deur uitstap, dan hebben ze nog een andere ouder die er voor ze is. Ze hebben dus geen reden om compleet in paniek te raken. Ze weten det het veilige baken er altijd is, ook als mama er niet is.

Mooi hè, dat heet vertrouwen.
Wat moet t heerlijk zijn als je leven altijd roze is met eenhoorns en regenbogen...
S. 2014
J. 2016
pi_208317257
Het is ook drama als vader weg gaat dus blijkbaar zit dat hier wel goed.
En wanneer grote broer de kamer uit loopt trouwens ook.

Leuk joh die verlatingsangst fase
  Licht Ontvlambaar vrijdag 10 maart 2023 @ 20:09:33 #50
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_208317817
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 19:40 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Wat moet t heerlijk zijn als je fantasieleven altijd roze is met eenhoorns en regenbogen...
Fixed that for you :+
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_208317925
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 20:09 schreef Sjeen het volgende:

[..]
Fixed that for you :+
Nou ik zou eenhoorns en regenbogen ook wel verwelkomen in mijn echte leven.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  Moderator vrijdag 10 maart 2023 @ 20:21:20 #52
382129 crew  Donna
pi_208318069
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 17:35 schreef vencodark het volgende:
Jonguh, ik zat een keer 45 minuten in bad en mijn zoon vond dat ik écht lang weg was! ;(
Mind you, hun vader zat gewoon met hen beneden.
Ik ga zo nu en dan sushi eten of naar bingo. Als ik de bijna 5yo mag geloven ben ik de helft van de week 's avonds weg. :G
  Moderator vrijdag 10 maart 2023 @ 20:23:03 #53
382129 crew  Donna
pi_208318096
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 18:31 schreef hoechst het volgende:

[..]
Hobby's voor in het donker??
Je verwacht het niet in deze tijd met de hoge energie prijzen, maar op andere plakken dan thuis, hebben ze ook verlichting.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 10 maart 2023 @ 20:37:05 #54
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_208318330
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 20:13 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Nou ik zou eenhoorns en regenbogen ook wel verwelkomen in mijn echte leven.
Ik zou vooral benieuwd zijn of eenhoorns regenboogvijgen schijten :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_208318474
Ik ben trouwens altijd 3 avonden/nachten in de week weg. En overdag slaap ik gewoon! :{w *O*
pi_208318910
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 20:37 schreef Sjeen het volgende:

[..]
Ik zou vooral benieuwd zijn of eenhoorns regenboogvijgen schijten :P
Uiteraard... anders is het een shitty eenhoorn
S. 2014
J. 2016
pi_208319858
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 18:05 schreef Viv het volgende:

[..]
:D Het is niet allemaal even vergelijkbaar of waardevol vrees ik.

Hoe gaat het inmiddels met je? :)
Nog steeds echt doorzetten. Ook veel leuke momenten. Maar na een hele dag allebei ben ik kapot om 1630 en het idee dat ik nog tot 1930 moet. Laatst wel voor het eerst in 4 maanden doorgeslapen. En een weekend alleen weg met m'n vrouw. Heel fijn. Maar het blijft een fractie van de lol die ik vroeger had. Ach ja, over een jaar of 2 is alles beter...
  Moderator zaterdag 11 maart 2023 @ 08:52:21 #58
382129 crew  Donna
pi_208322538
Nog even over tijd voor jezelf.

Een boek lezen of serie kijken op m'n telefoon (doe ik bijna nooit) gaat prima met de peuter op de achtergrond, maar mijn hobbies (borduren of haken) niet omdat je echt moet concentreren en tellen en op 1 of andere manier komt ze dan om de 3 sec bij me kijken of zit ze steeds te miepen. Ik kijk echt uit naar de dag (nog een jaartje???) dat dat gewoon weer kan.

Als ik het huishouden doe kan ze wel gewoon lekker zelf spelen zonder miepen. Heel apart. Het zal wel een hint zijn. :X
pi_208322595
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 08:52 schreef Donna het volgende:
Nog even over tijd voor jezelf.

Een boek lezen of serie kijken op m'n telefoon (doe ik bijna nooit) gaat prima met de peuter op de achtergrond, maar mijn hobbies (borduren of haken) niet omdat je echt moet concentreren en tellen en op 1 of andere manier komt ze dan om de 3 sec bij me kijken of zit ze steeds te miepen. Ik kijk echt uit naar de dag (nog een jaartje???) dat dat gewoon weer kan.

Als ik het huishouden doe kan ze wel gewoon lekker zelf spelen zonder miepen. Heel apart. Het zal wel een hint zijn. :X
Zodra mama der kont parkeert heeft ze tijd om te spelen. Daarom was thuiswerken met peuter tijdens corona gewoon niet te doen. Mama zat alleen maar filmpjes te kijken op een laptop. Dan kan ze net zo goed spelen, toch?

Ik vind het nog steeds lastig om te schilderen als ze aanwezig zijn, maar het gaat steeds beter.
Oefenen voor mijn muziek gaat tegenwoordig ook, maar dan krijg ik wel twee chagrijnen :D
pi_208322805
Ik vind twee kinderen een groot verschil maken tov één kind. Mijn kinderen spelen graag samen en maken vrijwel nooit ruzie, dus ze vermaken elkaar en hebben samen plezier.

Als er maar eentje thuis is, dan is het moeilijker iets anders te doen, want kind vraagt aandacht en wil geeentertained worden.
  Moderator zaterdag 11 maart 2023 @ 09:47:48 #61
382129 crew  Donna
pi_208322978
Ik ervaar dat precies andersom. Maar mijn dames maken (nog) wel veel ruzie. Als ze samen zijn ben ik de hele dag politieagent. Met 1 alleen kan ik doen en laten wat ik wil want ze vermaken zichzelf erg goed.
pi_208323026
Ik zit er een beetje tussenin denk ik. Ze kunnen heel lief samen spelen maar ook goed ruzie maken. Ik denk dat ze wel vaker lief zijn met elkaar dan ruzie maken, maar ik kan ook weer niet zeggen dat ze bijna nooit ruzie maken. En soms gaat het een hele dag goed en soms een hele dag fout.
pi_208323076
Ruzie maken is juist goed, maar als ze weer eens een bui hebben dat ze niets van elkaar kunnen hebben vergeet ik dat ook wel eens.
  Moderator zaterdag 11 maart 2023 @ 09:56:49 #64
382129 crew  Donna
pi_208323092
Als ik uit beeld ben (again met dat huishouden) dan gaat het meestal wel goed. Dus ik zit regelmatig in de keuken (helaas zonder snacks want dat horen ze) en doe dan alsof ik afwas of opruim. 8-)
pi_208323105
Het mooiste is wanneer ze ruzie maken terwijl ze ‘s morgens in je bed komen liggen. :(
pi_208323174
Hier gaat het van keihard tegen elkaar gillen naar bff's in een spit second. En dat de gele dag door. En vooral veel lol en slappe lach als het gewoon bedtijd is en ik ook wel klaar ben met de dag }:|
pi_208323203
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 10:06 schreef Kyara het volgende:
Hier gaat het van keihard tegen elkaar gillen naar bff's in een spit second. En dat de gele dag door. En vooral veel lol en slappe lach als het gewoon bedtijd is en ik ook wel klaar ben met de dag }:|
Ook mooi ja. Eerst heel vredig en lief spelen en ineens: BRAAAAAAAAHHHH!!!

Dan knapt er bij mij wel even iets. :')
  zaterdag 11 maart 2023 @ 10:12:19 #68
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208323232
Heb ik al verteld dat mijn kinderen nooit ruzie maken als ze samen zijn en dat ik ze niet hoef te entertainen als ze dat niet zijn? :7
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_208323272
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 10:12 schreef Leandra het volgende:
Heb ik al verteld dat mijn kinderen nooit ruzie maken als ze samen zijn en dat ik ze niet hoef te entertainen als ze dat niet zijn? :7
Jouw kinderen schelen 20 jaar, zo’n beetje toch? }:|
  zaterdag 11 maart 2023 @ 10:17:18 #70
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208323299
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 10:14 schreef vencodark het volgende:

[..]
Jouw kinderen schelen 20 jaar, zo’n beetje toch? }:|
19 jaar, maar dat zijn nou eenmaal de gevolgen van zo'n situatie :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_208324531
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 10:12 schreef Leandra het volgende:
Heb ik al verteld dat mijn kinderen nooit ruzie maken als ze samen zijn en dat ik ze niet hoef te entertainen als ze dat niet zijn? :7
Heb je jouw jongste ook nooit hoeven entertainen dan?

Die van mij kunnen heel goed samen spelen. Soms ook goed samen ruziemaken (maar dat valt gelukkig mee, zijn buien). Maar als ik maar 1 kind thuis heb merk ik wel duidelijk verschil, die moet ik dan echt even helpen opstarten met iets doen.

Maar ik vind het sowieso jammer als er een overdag thuis is. De series die ik kijk en games die ik speel zijn niet zo kind-proof. De tijd van Walking dead kunnen kijken met een baby in de buurt is al geruime tijd voorbij.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  Moderator zaterdag 11 maart 2023 @ 12:28:01 #72
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_208324844
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 09:56 schreef Donna het volgende:
Als ik uit beeld ben (again met dat huishouden) dan gaat het meestal wel goed. Dus ik zit regelmatig in de keuken (helaas zonder snacks want dat horen ze) en doe dan alsof ik afwas of opruim. 8-)
Dit ook, die oren zijn niet normaal goed :o Ben ik de keuken aan het opruimen en vraag ik dingen, geen reactie. Maar als ik dan een koekje pak is het meteen “Aapie ook koekie?” :')
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zaterdag 11 maart 2023 @ 12:42:56 #73
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208325024
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 12:04 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Heb je jouw jongste ook nooit hoeven entertainen dan?

Die van mij kunnen heel goed samen spelen. Soms ook goed samen ruziemaken (maar dat valt gelukkig mee, zijn buien). Maar als ik maar 1 kind thuis heb merk ik wel duidelijk verschil, die moet ik dan echt even helpen opstarten met iets doen.

Maar ik vind het sowieso jammer als er een overdag thuis is. De series die ik kijk en games die ik speel zijn niet zo kind-proof. De tijd van Walking dead kunnen kijken met een baby in de buurt is al geruime tijd voorbij.
Neuh, ik heb ze geen van beiden echt hoeven entertainen, en dan vat ik daar samen een spelletje doen niet onder, of een puzzel maken ofzo.

Dat hele "mamaaaa... ik verveel meeeeee" ken ik niet echt, van geen van beiden.
Maar goed het kan ook zijn dat ik de dingen die ik onder "samen ondernemen" schaar niet als entertainen zie, en anderen dat wel doen.

Scheelt misschien ook dat mijn jongste sowieso niet naar een KDV geweest is, en de oudste pas toen hij 2 was.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_208325312
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 12:42 schreef Leandra het volgende:

[..]
Neuh, ik heb ze geen van beiden echt hoeven entertainen, en dan vat ik daar samen een spelletje doen niet onder, of een puzzel maken ofzo.

Dat hele "mamaaaa... ik verveel meeeeee" ken ik niet echt, van geen van beiden.
Maar goed het kan ook zijn dat ik de dingen die ik onder "samen ondernemen" schaar niet als entertainen zie, en anderen dat wel doen.

Scheelt misschien ook dat mijn jongste sowieso niet naar een KDV geweest is, en de oudste pas toen hij 2 was.
Wat heeft dat met het kdv te maken? Hier verschilt het per kind. De ene kan heel goed alleen spelen, de ander totaal niet.
pi_208325477
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 13:11 schreef Avelie het volgende:

[..]
Wat heeft dat met het kdv te maken? Hier verschilt het per kind. De ene kan heel goed alleen spelen, de ander totaal niet.
Ze zei: “misschien”.
pi_208325600
Ik hoef(de) de mijne ook nauwelijks te entertainen, die kan eindeloos opgaan in fantasiespel. Is wel een zegen hoor O+ Hoewel ik natuurlijk ook kan claimen dat het aan mijn eigen fantastische opvoedskills ligt :7
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_208325720
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 13:45 schreef Clubsoda het volgende:
Ik hoef(de) de mijne ook nauwelijks te entertainen, die kan eindeloos opgaan in fantasiespel. Is wel een zegen hoor O+ Hoewel ik natuurlijk ook kan claimen dat het aan mijn eigen fantastische opvoedskills ligt :7
De opmerking waarvan je wist dat die komen zou


Wacht maar >:)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_208325744
Die volgende ga ik ook fantastisch opvoeden natuurlijk ^O^

Of ik schakel nr 1 in als entertainer.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_208327759
Ik poepte een gamer uit en 12 jaar later nog eentje :7
Die zit nu beneden online te gamen met vriendjes en ik kijk Outlander boven want das ook niet kind-proof. Dus, win win *)
Geluid wat ie produceert is alleen wat minder :')
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_208336948
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 16:50 schreef Donna het volgende:

[..]
Of dat er midden in de nacht ineens 1 aan het voeteneind staat; ik hoorde enge geluiden. :X

Fucking half 3 snachts. Ga slapen. En roep ons in het vervolg als je iets geks hoort. 8)7
Onze zoon riep een paar nachten geleden rond dat tijdstip vanaf de zolder dat hij zijn knuffel niet kon vinden waar hij die avond gewoon mee naar bed was gegaan. Helemaal in tranen. Meneer had o.a. zijn hele kledingkast uitgegraven in de zoektocht..

Bleek de knuffel gewoon op het dekbed te liggen en bij het wakker worden had hij zijn dekbed eroverheen geslagen :')
  Moderator zondag 12 maart 2023 @ 07:30:21 #81
382129 crew  Donna
pi_208339409
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 23:12 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Onze zoon riep een paar nachten geleden rond dat tijdstip vanaf de zolder dat hij zijn knuffel niet kon vinden waar hij die avond gewoon mee naar bed was gegaan. Helemaal in tranen. Meneer had o.a. zijn hele kledingkast uitgegraven in de zoektocht..

Bleek de knuffel gewoon op het dekbed te liggen en bij het wakker worden had hij zijn dekbed eroverheen geslagen :')
_O-
pi_208342277
Ik heb nu 1 dochter (6 maanden) en vind het vaderschap eigenlijk wel geweldig. Omdat nu vrijwel al mijn vrije tijd naar mijn dochter gaat vraag ik me wel eens af hoe andere ouders vaak al zo vroeg beslissen om nog snel een tweede te nemen. Want je beslist in een periode waarin je eigenlijk al weinig tijd hebt om nog een tweede kind erbij te nemen. Zijn dat praktische of emotionele keuzes? Praktisch in de zin van; het is fijner dat de kinderen weinig leeftijdsverschil hebben of emotioneel in de zin van; het gezin voelt pas compleet met 2 kinderen. Ik heb ook altijd gedacht dat ik 2 kinderen zou willen, maar nu zit ik wel in zo'n fase dat ik denk; wil ik nog wel 2 kinderen, want hoe moet ik mijn tijd dan gaan indelen. Ik vond de zwangerschapsperiode ook geen roze wolk.

Soms is het nog wel lastig om te accepteren dat de soort vakanties die ik voorheen had de komende jaren niet meer kunnen. Maar daar heb ik nu wel vrede mee. Niet wetende hoe het is om papa te zijn zou ik denk ik op latere leeftijd erg lastig hebben gevonden.
BlaBlaBla
pi_208342321
Er zijn mensen die graag 2 kinderen ‘kort’ op elkaar willen zodat ze ook snel achter elkaar naar school zijn en je die tropenjaren min of meer achter de rug hebt.
Plus de gedachte dat ze dan qua spelen/leeftijdsfase meer aan elkaar hebben.
Hoewel je daar natuurlijk geen garanties in hebt.
Dat is natuurlijk heel persoonlijk. Wij hebben bewust gewacht tot de eerste naar school was toen de 2e werd geboren. Dat idee gaf mij juist meer rust.
Ik ken ook een gezin weer 2 zonen 15 maanden scheelden en toen de jongste 7,5 jaar was, er ineens nog een zusje bij kwam. :P
  zondag 12 maart 2023 @ 12:43:43 #84
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208342373
Ik ken een stel dat heel lang bezig was geweest voor ze zwanger werd van de eerste en toen bedachten voor nummer twee maar op tijd te beginnen... toen was het veel sneller raak :D
Die kinderen schelen 18 maanden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_208342985
@Soldier2000 Hier was dat juist de reden om de keuze te maken om te proberen voor een tweede. We hebben de aankomende jaren met een klein kind toch geen leven/weinig tijd voor onszelf dus dan kan een tweede er wel bij :P. Maar hoe je dat voor je ziet verschilt natuurlijk per persoon. Persoonlijk schatten wij de kans klein in dat we nog een keer zin zouden hebben om weer tussen de luiers te zitten wanneer onze dochter eindelijk wat groter zou zijn. Dat gezegd hebbende moest ik er ook weer niet aan denken om binnen 6 maanden ofzo alweer zwanger te zijn.
  zondag 12 maart 2023 @ 13:39:08 #86
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_208343055
Ik wilde al snel een tweede (ik vond de babyperiode over het algemeen hartstikke leuk, ik had dan ook een makkelijke baby en zeeën van tijd) maar we wilden wel even kijken hoe het ging. En sinds zijn eerste verjaardag vind ik het toch een stuk lastiger geworden. In mijn herinnering heeft hij van 1-2 jaar alleen maar rondjes gereden op zijn loopfiets en ongelofelijk veel herrie gemaakt :')
Maar niet leren praten, niet zindelijk geworden, en lopen kon hij daarvoor al, en toen hebben we de plannen voor een tweede maar in de ijskast gezet.
Nu gaat het weer een stukje makkelijker en start hij bijna op school en in mijn fantasie wordt het dan weer een stuk rustiger en het ouderschap een stuk makkelijker. Kan niet wachten tot blijkt van niet :')
Lijkt mij heeeeel intens, 2 hele kleine kinderen.

Nog even over de opvang wat ik eerder postte; na navraag op facebook schijnt het zo te zijn dat de bso's van beide scholen in ons dorp alleen bepaalde dagdelen gedeeld wordt door beide scholen en dat er ook een deel apart is. Volgens iemand van de bso is er nog wel plek op het bso-deel van de andere school in het dorp. Dat zou betekenen dat als ons kind naar de andere school zou gaan er dus wél opvang mogelijk is. Morgen ga ik rondbellen maar hopelijk is ons opvangprobleem daarmee opgelost.
  Moderator zondag 12 maart 2023 @ 13:42:08 #87
382129 crew  Donna
pi_208343108
Wij gingen vrij snel voor een 2de, maar er zaten wat miskramen tussen (de zoveelsten al) waardoor we eerst een genetica onderzoek 'moesten' afwachten, dat duurde nog ongeveer 4 maanden. Toen het ziekenhuis belde dat alles in orde was, was ik net weer zwanger. Uiteindelijk was de oudste 2 jaar en 9 maanden oud toen haar zusje geboren werd.
Wij wisten wel dat we iig nog een kind wilden, dus dan maar zo snel mogelijk. De oudste sliep goed, dus een baby kon er wel bij. :7
  zondag 12 maart 2023 @ 14:09:17 #88
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_208343505
Nummer 1 duurde een tijd. Daarna iet meer aan de pil gegaan en toen bleek dat we niet konden rekenen. Nummer 3 kwam ook meteen mee en dan heb je 3 kinderen in net iets meer dan een jaar.
pi_208344052
Nummer 1 was zo’n drama dat we zo snel mogelijk aan nummer 2 zijn begonnen voordat we niet meer durfde ;)
pi_208344173
Wij wilden graag een tweede en dan het liefste redelijk snel na de eerste. Helaas, duurde dat 2,5 jaar. Je hebt het niet voor het zeggen en nu zijn we blij met bijna 4,5 jaar verschil.
pi_208344248
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 12:43 schreef Leandra het volgende:
Ik ken een stel dat heel lang bezig was geweest voor ze zwanger werd van de eerste en toen bedachten voor nummer twee maar op tijd te beginnen... toen was het veel sneller raak :D
Die kinderen schelen 18 maanden.
Er was duidelijk iets geactiveerd in dat lijf. :Y)
pi_208344723
Verkeerd gepost :o
pi_208345084
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 12:43 schreef Leandra het volgende:
Ik ken een stel dat heel lang bezig was geweest voor ze zwanger werd van de eerste en toen bedachten voor nummer twee maar op tijd te beginnen... toen was het veel sneller raak :D
Die kinderen schelen 18 maanden.
Dit is precies zoals bij ons, hahaha, was het met de 2e opeens bij de 2e ivf poging raak en nu zit er hier dus ook maar 18 maanden tussen :+
pi_208347120
Wij wilden er niet te lang tussen, maar ook niet te snel op elkaar. Dit omdat we graag wilden dat de kinderen iets aan elkaar hebben en dat de dingen die we doen voor beide leuk zijn. Maar te snel op elkaar leek ons vreselijk, omdat we dit bij vrienden en familie mis zagen gaan.

Voor ons was alles tussen de 2,5 en 3,5 jaar prima en dat is gelukt.
  zondag 12 maart 2023 @ 18:52:09 #95
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_208347656
Bij de eerste heb ik het als een ongelooflijke luxe ervaren om er helemaal voor hem te kunnen zijn op de manier zoals ik dat graag wilde invullen. Om de boel compleet de boel te laten en mee te bewegen in zijn fantasiewereld, om stil te staan bij elk kiezelsteentje en kevertje dat bekeken moest, om uren en uren te spelen zonder dat een van ons stress ervaarde omdat er nog iemand was die zorg en aandacht nodig had. Die ruimte wilde ik een eventuele 2de ook gunnen, in ieder geval dat oudste al op school zat als er een broertje of zusje zou komen. Dat lukte: oudste was 5 toen zijn broertje kwam.

Voor nummer 3 hadden we ook weer een groter verschil gewild maar er waren wat zwaarwegende medische dingetjes om daar vanaf te stappen en tussen 2 en 3 zat dus maar twee jaar.
pi_208348254
Ik denk dat dat sowieso heel persoonlijk is. Ik ben vijf tot 9 jaar jonger dan mijn broer en zussen en vond dat heel vervelend. Zij trokken veel met elkaar op en ik voelde me regelmatig enigskind. Onze jeugdherinneringen zijn ook anders, en er bestond best wat afgunst richting mij. En ook op latere leeftijd moesten alle familie-dingen altijd afgestemd worden op jonge neefjes/nichtjes terwijl ik net in de studenten-fase zat. Dat heeft er bij mij voor gezorgd dat ik mijn kinderen zo snel mogelijk op elkaar wilde. Er zit bij ons 1,5 jaar tussen, maar dat had wat mij betreft na de geboorte van nr 1 nog korter mogen zijn, maar man wilde pas later starten. En het voordeel was ook dat we dan snel die babytijd weer uit zouden zijn. En uiteindelijk heeft dat heel goed uitgepakt en zijn mijn kinderen de beste maatjes (meestal).

Hier op school nu veel ouders die als de jongste 4 a 5 is nog een derde kind krijgen. Dat is iets waar ik persoonlijk echt niet aan moet denken, ik ben erg blij met de vrijheid die we nu weer hebben en dat ze dezelfde interesses hebben omdat ze qua leeftijd en ontwikkeling dicht bij elkaar liggen. Daarentegen begrijp ik ook wel weer dat die mensen graag nog een baby willen die ze volle aandacht willen geven en daarom pas op dat moment er voor gaan. Maar met mijn eigen ervaring in het achterhoofd zou ik daar voor mijn kinderen nooit bewust voor hebben gekozen.

Het ouderschap van 3 kinderen onder de 2 is overigens niet leuk :D ofnouja, vooral van 2 kinderen onder de 1. Wij refereren daar onderling nog naar als ‘het helse jaar’.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_208348900
Ik scheel 7 jaar met mijn broer en 9 met mijn zus. Ik vond dat juist geweldig.
Blijft fascinerend hoe anders dat uit kan pakken

Verloofde heeft 2 broers en 1 zus en ze kan nog steeds het beste opschieten met haar zus die 7 jaar ouder is. Ze hebben een hechte band.

Wij hadden ze vooral voor onszelf dichter op elkaar willen krijgen. 1 keer die babytijd achter elkaar door.

B en Juul schelen dus 4,5 jaar en ze trekken steeds meer naar elkaar toe. Ze hebben echt wel vaak genoeg irritaties of ruzie maar ze kunnen uren met zijn 2en spelen.

Het enige 'lastige' zijn vakanties. B kan goed zwemmen en Juul is nog niet eens met zwemles begonnen. Oa daardoor passen we toch op Juul aan daarin.

[ Bericht 8% gewijzigd door exode op 12-03-2023 20:14:06 ]
  Moderator zondag 12 maart 2023 @ 20:32:39 #98
382129 crew  Donna
pi_208349568
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2023 20:01 schreef exode het volgende:
Ik scheel 7 jaar met mijn broer en 9 met mijn zus. Ik vond dat juist geweldig.
Blijft fascinerend hoe anders dat uit kan pakken

Mijn broers waren 12, 11 en 7 toen ik geboren werd. Paar weken daarna werden ze allemaal een jaar ouder.
Ik vond het ook geweldig. O+

Met vakanties en uitjes was het ook geen probleem, want dat deden we bijna nooit. Weinig geld en zulks. :P
pi_208350177
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 12:32 schreef Soldier2000 het volgende:
Ik heb nu 1 dochter (6 maanden) en vind het vaderschap eigenlijk wel geweldig. Omdat nu vrijwel al mijn vrije tijd naar mijn dochter gaat vraag ik me wel eens af hoe andere ouders vaak al zo vroeg beslissen om nog snel een tweede te nemen. Want je beslist in een periode waarin je eigenlijk al weinig tijd hebt om nog een tweede kind erbij te nemen. Zijn dat praktische of emotionele keuzes? Praktisch in de zin van; het is fijner dat de kinderen weinig leeftijdsverschil hebben of emotioneel in de zin van; het gezin voelt pas compleet met 2 kinderen. Ik heb ook altijd gedacht dat ik 2 kinderen zou willen, maar nu zit ik wel in zo'n fase dat ik denk; wil ik nog wel 2 kinderen, want hoe moet ik mijn tijd dan gaan indelen. Ik vond de zwangerschapsperiode ook geen roze wolk.

Soms is het nog wel lastig om te accepteren dat de soort vakanties die ik voorheen had de komende jaren niet meer kunnen. Maar daar heb ik nu wel vrede mee. Niet wetende hoe het is om papa te zijn zou ik denk ik op latere leeftijd erg lastig hebben gevonden.
Wij begonnen met proberen voor een 2e toen onze zoon 8 maanden oud was. Ik kan die keuze wel toelichten. Ik vond het met 1 kind niet zwaar en ook niet al mijn vrije tijd ging naar mijn kind. Ik had ook een prima zwangerschap, heb tot het eind 40u per week gewerkt en na m’n verlof weer.

Natuurlijk heb ik m’n momenten dat ik het zwaar vind. Maar in mijn geval heb ik een loeizwaar beroep met nachtdiensten en het geluk van een makkelijk kind. Voor mij was toen de optelsom dat ik m’n werk altijd zwaarder heb gevonden dan een nacht lopen klooien met een baby. Voor mij werden vervolgens de argumenten om ervoor te gaan: 1. Dat ik ouder werd. 2. Liever niet weer gebroken nachten als ik er net uit was. Dan liever 2 baby’s tegelijk om die nachten te torpederen, gebroken zijn ze toch al

Overigens is het 2e kind ons tot op heden nog niet gegund en mijn zoon is inmiddels bijna 18 maanden oud. Dus tja, het kan anders lopen
pi_208351957
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 21:05 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Wij begonnen met proberen voor een 2e toen onze zoon 8 maanden oud was. Ik kan die keuze wel toelichten. Ik vond het met 1 kind niet zwaar en ook niet al mijn vrije tijd ging naar mijn kind. Ik had ook een prima zwangerschap, heb tot het eind 40u per week gewerkt en na m’n verlof weer.

Natuurlijk heb ik m’n momenten dat ik het zwaar vind. Maar in mijn geval heb ik een loeizwaar beroep met nachtdiensten en het geluk van een makkelijk kind. Voor mij was toen de optelsom dat ik m’n werk altijd zwaarder heb gevonden dan een nacht lopen klooien met een baby. Voor mij werden vervolgens de argumenten om ervoor te gaan: 1. Dat ik ouder werd. 2. Liever niet weer gebroken nachten als ik er net uit was. Dan liever 2 baby’s tegelijk om die nachten te torpederen, gebroken zijn ze toch al

Overigens is het 2e kind ons tot op heden nog niet gegund en mijn zoon is inmiddels bijna 18 maanden oud. Dus tja, het kan anders lopen
Mag ik vragen of je dan wel borstvoeding hebt gegeven? Want ik merk bij mijn partner dat dit er toch wel inhakt. Het kost veel tijd en energie. Ik kan me niet voorstellen dat mijn partner bij 8 maanden weer op een niveau zit dat ze zich zo fit voelt dat er nog wel een tweede bij kan. Naast de bekkeninstabiliteit die na 6 maanden nog steeds niet weg is :')
BlaBlaBla
  maandag 13 maart 2023 @ 00:46:05 #101
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_208352944
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 22:41 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]
Mag ik vragen of je dan wel borstvoeding hebt gegeven? Want ik merk bij mijn partner dat dit er toch wel inhakt. Het kost veel tijd en energie. Ik kan me niet voorstellen dat mijn partner bij 8 maanden weer op een niveau zit dat ze zich zo fit voelt dat er nog wel een tweede bij kan. Naast de bekkeninstabiliteit die na 6 maanden nog steeds niet weg is :')
Maanden borstvoeding geven vond ik enorm slopend. Ik had lichamelijk die reserves niet.

En tip van mijn zus, neem een second opinion over die bekkeninstabiliteit, mijn zus bleek een ontsteking te hebben.
pi_208353230
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 22:41 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]
Mag ik vragen of je dan wel borstvoeding hebt gegeven? Want ik merk bij mijn partner dat dit er toch wel inhakt. Het kost veel tijd en energie. Ik kan me niet voorstellen dat mijn partner bij 8 maanden weer op een niveau zit dat ze zich zo fit voelt dat er nog wel een tweede bij kan. Naast de bekkeninstabiliteit die na 6 maanden nog steeds niet weg is :')
Ik heb 9 maanden volledig borstvoeding gegeven. Is inderdaad zwaar, ook met werk erbij. Ik weet ook dat het door de vermoeidheid, werk en de hele ratrace was dat ik niet nog veel langer borstvoeding heb gegeven. Ik denk dat ik t wel jaren had volgehouden als ik meer tijd en rust had. Maar zo was t niet en bij 9 maanden was het schluss.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik in die hele borstvoedingstijd mijn mannelijke collega’s niet kon evenaren qua productie op het werk. Ookal werkte ik volle bak zonder extra verlof ofzo. Dat bracht weer andere mentale issues mee qua zelfvertrouwen enzo en het gevoel dat je je uit de naad werkt op elk vlak en nog steeds achter de feiten aan loopt

Dus misschien is de beste tip wel dat je ook niet van jezelf moet verwachten als moeder dat je in het 1e levensjaar van je kind alle ballen net zo makkelijk in de lucht houdt als VOOR het kind er was. Ouderwets naar de klote zijn is heel normaal

Eigenlijk moet je het ook niet met anderen vergelijken. Hoe zwaar het is is van zoveel factoren afhankelijk. Van je eigen draagkracht, van je kind, hoeveel hulp je hebt en noem maar op. Ik heb geen medische complicaties gehad na de bevalling behalve ook pijn in mijn bekken en rug wat nu na 1,5 jaar nog steeds aanwezig is. Maar die pijn is heel goed te doen met wat kleine aanpassingen in het dagelijks leven. Dat is met bekkeninstabiliteit wel anders. Dat is een medisch probleem wat ook weer bijdraagt of je energie voor die 2e hebt of niet.

[ Bericht 10% gewijzigd door _Lily_ op 13-03-2023 03:10:34 ]
pi_208353247
En ook na het stoppen van de borstvoeding is het niet voorbij ;)
Zoals te zien is aan het tijdstip van mijn Post is het voor mij ook deze nacht weet prijs.

Zoon heeft diarree en had vannacht voor de 2e nacht op rij alles ondergepoept. Moest er om 1:30u uit om de hele hens incl zoon schoon te maken onder de douche.

En nu liggen we allemaal weer in bed en ga ik maar even FoKken lol.
pi_208353598
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2023 02:55 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Ik heb 9 maanden volledig borstvoeding gegeven. Is inderdaad zwaar, ook met werk erbij. Ik weet ook dat het door de vermoeidheid, werk en de hele ratrace was dat ik niet nog veel langer borstvoeding heb gegeven. Ik denk dat ik t wel jaren had volgehouden als ik meer tijd en rust had. Maar zo was t niet en bij 9 maanden was het schluss.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik in die hele borstvoedingstijd mijn mannelijke collega’s niet kon evenaren qua productie op het werk. Ookal werkte ik volle bak zonder extra verlof ofzo. Dat bracht weer andere mentale issues mee qua zelfvertrouwen enzo en het gevoel dat je je uit de naad werkt op elk vlak en nog steeds achter de feiten aan loopt

Dus misschien is de beste tip wel dat je ook niet van jezelf moet verwachten als moeder dat je in het 1e levensjaar van je kind alle ballen net zo makkelijk in de lucht houdt als VOOR het kind er was. Ouderwets naar de klote zijn is heel normaal

Eigenlijk moet je het ook niet met anderen vergelijken. Hoe zwaar het is is van zoveel factoren afhankelijk. Van je eigen draagkracht, van je kind, hoeveel hulp je hebt en noem maar op. Ik heb geen medische complicaties gehad na de bevalling behalve ook pijn in mijn bekken en rug wat nu na 1,5 jaar nog steeds aanwezig is. Maar die pijn is heel goed te doen met wat kleine aanpassingen in het dagelijks leven. Dat is met bekkeninstabiliteit wel anders. Dat is een medisch probleem wat ook weer bijdraagt of je energie voor die 2e hebt of niet.
En je vrouwelijke collega's? Of had je die niet?
  maandag 13 maart 2023 @ 07:26:53 #105
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_208353603
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 22:41 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]
Mag ik vragen of je dan wel borstvoeding hebt gegeven? Want ik merk bij mijn partner dat dit er toch wel inhakt. Het kost veel tijd en energie. Ik kan me niet voorstellen dat mijn partner bij 8 maanden weer op een niveau zit dat ze zich zo fit voelt dat er nog wel een tweede bij kan. Naast de bekkeninstabiliteit die na 6 maanden nog steeds niet weg is :')
Ik vind zelf de bekkeninstabiliteit meer energie kosten dan borstvoeding. Het continu gedoseerd omgaan met je energie, de pijn waardoor ik de eerste maanden amper kon slapen (en dan sliep mijn baby goed _O-) . Fysio, oefeningen, sporten en steunzolen zorgen er nu na 18 maanden voor dat het echt stukken beter gaat.
pi_208353997
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 07:25 schreef Avelie het volgende:

[..]
En je vrouwelijke collega's? Of had je die niet?
We waren met 3 mannen en 2 vrouwen. Ik en nog 1. Die andere vrouw was met zwangerschapsverlof toen ik weer kwam werken
pi_208354087
Iemand nog goede tips om je kind probleemloos en zonder gezeur aan het huiswerk te zetten? :7

Ik vind het moeilijke om haar opde juiste manier te motiveren. Mijn ouders hebben mij niet tot nauwelijks gemotiveerd vroeger, en dat neem ik ze nog steeds wel een beetje kwalijk. Heb dus geen voorbeeld die ik kan volgen. Wel ben ik er op gebrand om niet hetzelfde te doen als mijn ouders. Alleen hoe... lastig. Ik wil er luchtig mee omgaan en niet teveel druk op leggen.


Ik ben denk ik niet echt heel onzeker over mijn ouderschap maar dit stuk, soort van klaarstomen voor de toekomst op een juiste manier, vind ik toch wel een dingetje.

[ Bericht 59% gewijzigd door Sunshine1982 op 13-03-2023 08:46:30 ]
pi_208354094
Ik had geen last van bekkeninstabiliteit en voelde me snel weer fit na mijn eerste bevalling. Toch wilde ik niet direct een tweede kind. Ik vond het belangrijk om mijn eerste kind alle liefde en aandacht te geven. De eerste tijd kwam het idee om gelijk weer zwanger te raken niet eens bij me op.

Pas toen nummer 1 zelfstandiger werd, lekker met andere kinderen ging spelen, gemakkelijk uit logeren ging en zindelijk was, zijn we begonnen aan de tweede. Wij wilden namelijk helemaal niet dat deze tijd snel voorbij zou gaan. We wilden er juist optimaal van genieten en beide kinderen de aandacht geven die ze verdienen.
pi_208354127
quote:
17s.gif Op maandag 13 maart 2023 07:26 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Ik vind zelf de bekkeninstabiliteit meer energie kosten dan borstvoeding. Het continu gedoseerd omgaan met je energie, de pijn waardoor ik de eerste maanden amper kon slapen (en dan sliep mijn baby goed _O-) . Fysio, oefeningen, sporten en steunzolen zorgen er nu na 18 maanden voor dat het echt stukken beter gaat.
Ik prijs mezelf regelmatig gelukkig geen bekkenklachten te hebben, maar nu lees ik zo jouw rijtje en realiseer ik me dat het - door jarenlang chronisch rugklachten - bij vlagen ook helemaal op me van toepassing is :') Fijn dat het langzaam beter gaat ^O^
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_208354138
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 08:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
Iemand nog goede tips om je kind probleemloos en zonder gezeur aan het huiswerk te zetten? :7
Nee....
Zo 1 loopt er hier ook rond, heeft ie van zijn andere moeder. >:)

Vooral het plannen is drama. Hij is ook altijd bezig, met spelen, sporten, rondrennen, lezen, lummelen, er is geen tijd meer voor huiswerk. Vindt hij he.
pi_208354153
Het is ook allemaal een kwestie van perspectief natuurlijk, ik vind kinderen van 2,5-3 jaar ook nog heel jong om een sibling te krijgen maar ik weet ook dat het gros van de ouders dat al best een ruim leeftijdsverschil vindt.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_208354165
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 08:45 schreef exode het volgende:

[..]
Nee....
Zo 1 loopt er hier ook rond, heeft ie van zijn andere moeder. >:)

Vooral het plannen is drama. Hij is ook altijd bezig, met spelen, sporten, rondrennen, lezen, lummelen, er is geen tijd meer voor huiswerk. Vindt hij he.
Precies dat ja. En er is altijd een excuus.

Na het eten op een schooldag is ze zo moe, want ze heeft zoveel op school gedaan! En dan in het weekend wil ze het niet doen, want het weekend is er om vrij te zijn :')

Hoop wel dat het beter gaat worden. Huiswerk wordt alleen maar meer en de sfeer wordt er zo niet beter op thuis .
pi_208354176
.
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2023 08:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
Iemand nog goede tips om je kind probleemloos en zonder gezeur aan het huiswerk te zetten? :7

Ik vind het moeilijke om haar opde juiste manier te motiveren. Mijn ouders hebben mij niet tot nauwelijks gemotiveerd vroeger, en dat neem ik ze nog steeds wel een beetje kwalijk. Heb dus geen voorbeeld die ik kan volgen. Wel ben ik er op gebrand om niet hetzelfde te doen als mijn ouders. Alleen hoe... lastig. Ik wil er luchtig mee omgaan en niet teveel druk op leggen.

Ik ben denk ik niet echt heel onzeker over mijn ouderschap maar dit stuk, soort van klaarstomen voor de toekomst op een juiste manier, vind ik toch wel een dingetje.

Ik probeer toch de verantwoordelijkheid aan te wakkeren en in gesprek te gaan. Je weet dat je huiswerk moet maken, snap je waarom, weet je waarom wij (school, ouders) dat belangrijk vinden? En dan samen afspreken wat een goed en handig moment zou zijn en dan toch als een extern geweten daaraan vasthouden. En accepteren dat het met gemopper gaat, het doel is dat het gebeurt, het doel is niet dat het vrolijk gebeurt.

[ Bericht 75% gewijzigd door Clubsoda op 13-03-2023 09:25:28 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_208354178
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 08:49 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Precies dat ja. En er is altijd een excuus.

Na het eten op een schooldag is ze zo moe, want ze heeft zoveel op school gedaan! En dan in het weekend wil ze het niet doen, want het weekend is er om vrij te zijn :')

Hoop wel dat het beter gaat worden. Huiswerk wordt alleen maar meer en de sfeer wordt er zo niet beter op thuis .
Ja....

Hier is wel een extra nadeel dat veel hem makkelijk af gaat. Zeker bij toetsen. Hij zit nu in groep 5 en hij kan veel nog op zijn algemene kennis en opletten in de klas af doen. Maar verloofde staat zelf al jaren voor de hogere groepen en zegt ook dat hij dan echt wel aan de bak moet.
pi_208354187
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 08:47 schreef Clubsoda het volgende:
Het is ook allemaal een kwestie van perspectief natuurlijk, ik vind kinderen van 2,5-3 jaar ook nog heel jong om een sibling te krijgen maar ik weet ook dat het gros van de ouders dat al best een ruim leeftijdsverschil vindt.
Waarom vind je dat jong?
pi_208354200
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 08:51 schreef exode het volgende:

[..]
Ja....

Hier is wel een extra nadeel dat veel hem makkelijk af gaat. Zeker bij toetsen. Hij zit nu in groep 5 en hij kan veel nog op zijn algemene kennis en opletten in de klas af doen. Maar verloofde staat zelf al jaren voor de hogere groepen en zegt ook dat hij dan echt wel aan de bak moet.
Maar ja, dat zegt het precies niets natuurlijk :D Daar komt hij vanzelf wel achter als hij een keer gecontroleerd op zijn snuit gaat.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_208354255


[ Bericht 100% gewijzigd door Clubsoda op 13-03-2023 09:25:50 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_208354261
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 08:52 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Maar ja, dat zegt het precies niets natuurlijk :D Daar komt hij vanzelf wel achter als hij een keer gecontroleerd op zijn snuit gaat.
Ja, we weten het.
Daarom moet hij van ons nu ook leren voor zijn toetsen, ook al haalt hij het allemaal makkelijk. Hij moet leren hoe je leert.
pi_208354305
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2023 08:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
Iemand nog goede tips om je kind probleemloos en zonder gezeur aan het huiswerk te zetten? :7

Ik vind het moeilijke om haar opde juiste manier te motiveren. Mijn ouders hebben mij niet tot nauwelijks gemotiveerd vroeger, en dat neem ik ze nog steeds wel een beetje kwalijk. Heb dus geen voorbeeld die ik kan volgen. Wel ben ik er op gebrand om niet hetzelfde te doen als mijn ouders. Alleen hoe... lastig. Ik wil er luchtig mee omgaan en niet teveel druk op leggen.

Ik ben denk ik niet echt heel onzeker over mijn ouderschap maar dit stuk, soort van klaarstomen voor de toekomst op een juiste manier, vind ik toch wel een dingetje.

Het heeft bij ons bijna 2 jaar geduurd, maar eigenlijk is de beste tip dat ze zelf dingen moeten ervaren. De oudste heeft alleen nog 1x per week een overhoring, afwisselend topo, Engels of woordenschat. Hij begint altijd met 'oooh ze zijn echt makkelijk' als excuus dat hij niks hoeft te doen. In verband met sport en bso moet hij eigenlijk wel op tijd starten, want eind van de week is er weinig tijd. Maar hij stelt dus net te lang uit en raakt dan in paniek omdat hij het niet in zijn hoofd heeft zitten na 1x doorlezen 8)7.

Puntje bij paaltje weet hij ze altijd. Dus alle drama voor niks. Inmiddels heeft hij zelf ervaren dat het makkelijker gaat als hij de leerstof opdeelt in ca. 3 delen. Niet alles in 1x proberen te leren dus, maar verspreiden. Niet dat wij dat niet eerder hebben voorgesteld, maar meneer eigenwijs heeft gewacht totdat het leek alsof het zijn eigen idee was.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_208354419
Die laatste zin @Phaidra, zo herkenbaar _O-
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_208354495
Ik heb het laatste, en dus afstudeerjaar, van verloofde op de Pabo van heel dichtbij meegemaakt. En ik ken alle verhalen van de jaren daarvoor.....ik hoop toch dat bij B eerder kwartjes gaan vallen hoor.
  Moderator maandag 13 maart 2023 @ 09:28:29 #122
5428 crew  miss_sly
pi_208354517
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2023 08:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
Iemand nog goede tips om je kind probleemloos en zonder gezeur aan het huiswerk te zetten? :7

Ik vind het moeilijke om haar opde juiste manier te motiveren. Mijn ouders hebben mij niet tot nauwelijks gemotiveerd vroeger, en dat neem ik ze nog steeds wel een beetje kwalijk. Heb dus geen voorbeeld die ik kan volgen. Wel ben ik er op gebrand om niet hetzelfde te doen als mijn ouders. Alleen hoe... lastig. Ik wil er luchtig mee omgaan en niet teveel druk op leggen.


Ik ben denk ik niet echt heel onzeker over mijn ouderschap maar dit stuk, soort van klaarstomen voor de toekomst op een juiste manier, vind ik toch wel een dingetje.

Toch zelf laten ervaren. En laten falen. Dan niet triomfantelijk "I told you so" zeggen, maar wel blijven herhalen dat leren en oefenen echt werkt. Dat zelf ook laten zien, als het kan, met iets waar je zelf tijd en moeite in stopt.

Met een beetje pech duurt het wel even, overigens :') Wij doen bovenstaande ook al een jaar of 5, en nu, in de tweede, begint het een beetje vruchten af te werpen. Ze heeft warempel afgelopen weekend echt heel haar best gedaan en is veel met wiskunde bezig geweest voor de toets van vandaag.

O, intrinsieke motivatie is hierbij ook best handig. Het belang inzien van het leren van de betreffende stof of het moeten ophalen van een minder goed cijfer en een doel voor ogen hebben, maakt het wel gemakkelijker, in ieder geval bij mijn dochter.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_208354969
quote:
7s.gif Op maandag 13 maart 2023 09:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Toch zelf laten ervaren. En laten falen. Dan niet triomfantelijk "I told you so" zeggen, maar wel blijven herhalen dat leren en oefenen echt werkt. Dat zelf ook laten zien, als het kan, met iets waar je zelf tijd en moeite in stopt.

Met een beetje pech duurt het wel even, overigens :') Wij doen bovenstaande ook al een jaar of 5, en nu, in de tweede, begint het een beetje vruchten af te werpen. Ze heeft warempel afgelopen weekend echt heel haar best gedaan en is veel met wiskunde bezig geweest voor de toets van vandaag.

O, intrinsieke motivatie is hierbij ook best handig. Het belang inzien van het leren van de betreffende stof of het moeten ophalen van een minder goed cijfer en een doel voor ogen hebben, maakt het wel gemakkelijker, in ieder geval bij mijn dochter.
Dat laatste is een goede tip ja, volgens mij had @Clubsoda het daar ook over.

Het gaat hier allemaal redelijk vanzelf, maar ik vind het wel belangrijk dat ze leert te leren. Als ze straks er volle bak tegenaan moet wil ik niet dat ze daar op stuk loopt.

Het gaat haar allemaal voor de wind, ze hoeft niet veel moeite te doen op school. Dat zal het ook wel zijn. Als het straks wat moeilijker wordt zal ze zich misschien wat meer gemotiveerd voelen omdat ze er daadwerkelijk iets aan moet doen.
  Moderator maandag 13 maart 2023 @ 10:24:05 #124
5428 crew  miss_sly
pi_208355034
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2023 10:17 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Dat laatste is een goede tip ja, volgens mij had @:Clubsoda het daar ook over.

Het gaat hier allemaal redelijk vanzelf, maar ik vind het wel belangrijk dat ze leert te leren. Als ze straks er volle bak tegenaan moet wil ik niet dat ze daar op stuk loopt.

Het gaat haar allemaal voor de wind, ze hoeft niet veel moeite te doen op school. Dat zal het ook wel zijn. Als het straks wat moeilijker wordt zal ze zich misschien wat meer gemotiveerd voelen omdat ze er daadwerkelijk iets aan moet doen.
Dat verschil zag ik bij mijn dochter ook, inderdaad. Op de basisschool was het allemaal nogal eenvoudig en dat maakt inzet wel lastiger.

En iets leuk vinden wil ook helpen. Chinees vindt ze erg leuk, dus dat leert ze graag. Frans vindt ze (dit jaar, vorig jaar wel) nies aan, dus is woordjes leren een crime.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_208355093
quote:
7s.gif Op maandag 13 maart 2023 10:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat verschil zag ik bij mijn dochter ook, inderdaad. Op de basisschool was het allemaal nogal eenvoudig en dat maakt inzet wel lastiger.

En iets leuk vinden wil ook helpen. Chinees vindt ze erg leuk, dus dat leert ze graag. Frans vindt ze (dit jaar, vorig jaar wel) nies aan, dus is woordjes leren een crime.
Chinees? Wow. Ik wist niet dat dat een keuzevak was? Wel heel tof zeg!
  Moderator maandag 13 maart 2023 @ 10:40:37 #126
5428 crew  miss_sly
pi_208355188
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 10:31 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Chinees? Wow. Ik wist niet dat dat een keuzevak was? Wel heel tof zeg!
Op deze school, dat is niet op alle scholen zo.

Leuke docent doet trouwens ook heel veel voor de motivatie :Y
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 13 maart 2023 @ 11:37:07 #127
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_208355854
In de ochtend doen wij altijd het leerhuiswerk. Spelling woorden op wrts en om de zoveel weken een zaakvak om te leren.

Ze is dan nog fris na school zit vaak haar hoofd vol. Het maak huiswerk doet ze meestal zo snel mogelijk dan is ze er van af :+.

Ze is wel echt gemotiveerd op school zelfs een beetje te af en toe ;).

Straks ook nog dyslexie huiswerk erbij. Dan moeten we even kijken waar we dat tussen gaan plannen.

[ Bericht 0% gewijzigd door -Bubseltje- op 13-03-2023 11:45:22 ]
  maandag 13 maart 2023 @ 11:40:05 #128
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_208355885
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2023 08:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
Iemand nog goede tips om je kind probleemloos en zonder gezeur aan het huiswerk te zetten? :7

Ik vind het moeilijke om haar opde juiste manier te motiveren. Mijn ouders hebben mij niet tot nauwelijks gemotiveerd vroeger, en dat neem ik ze nog steeds wel een beetje kwalijk. Heb dus geen voorbeeld die ik kan volgen. Wel ben ik er op gebrand om niet hetzelfde te doen als mijn ouders. Alleen hoe... lastig. Ik wil er luchtig mee omgaan en niet teveel druk op leggen.


Ik ben denk ik niet echt heel onzeker over mijn ouderschap maar dit stuk, soort van klaarstomen voor de toekomst op een juiste manier, vind ik toch wel een dingetje.

Wij zetten ze allemaal tegelijk aan de eettafel, de kleinsten gaan dan kleuren of vragen om werkje van Yurls. Kan limonade en wat lekkers erbij. Max een half uur en mochten ze het dan niet af hebben doen ze dat na het avondeten boven.
pi_208356180
Ik was echt een hele slechte 'leerder', ik leerde altijd last minute en zo min mogelijk. Verloofde was zo mogelijk nog erger.
Ik heb niet de illusie dat B daar zelf in gaat veranderen. Hij moet zelf een planning maken en zelf leren, maar we geven hem wel handvatten en herinneren hem aan zijn planning. Ik had dat nooit als kind en heb dus nooit geleerd hoe je leert.

Bij B helpt bijvoorbeeld visueel maken dus daar helpen we hem bij. In de hoop dat ie dat steeds meer zelf op gaat pakken.
pi_208356364
Leren leren hoeft niet per se uit school te komen. Mijn zoon zit sinds een paar maanden op gitaarles, dat is hij enorm gemotiveerd voor. Hij leert daar ook heel veel van over het nut van oefenen, wat er gebeurt als hij dat juist niet doet, dat ook bespreken met zijn leraar, hulp vragen als hij er niet uit komt. Heel mooi om te zien.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_208356694
quote:
7s.gif Op maandag 13 maart 2023 09:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Toch zelf laten ervaren. En laten falen. Dan niet triomfantelijk "I told you so" zeggen, maar wel blijven herhalen dat leren en oefenen echt werkt. Dat zelf ook laten zien, als het kan, met iets waar je zelf tijd en moeite in stopt.
:Y
Hier had er een laatst 'per ongeluk' niks gemeld over de op handen zijnde Engels toets, dus niet geoefend omdat wij hem niet aanspoorden. Drie van de 10 goed ofzo.
Uiteraard dat voorbeeld met beide handen aangegrepen om nog eens uit te leggen hoeveel beter het gaat als je wel aan je huiswerk denkt. Ging goed ^O^ ^O^

Maand later deed ie het weer, had ie bijna alles goed, van de 30 dit keer. Weg leereffect -O-
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 13 maart 2023 @ 23:27:08 #132
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_208366852
Nog even een update van mijn kant:
Wij hadden een probleem met de opvang (bso) voor onze bijna-kleuter. De 2 scholen in het dorp delen een bso en de bso is vol, is mij verteld.
Het was even zoeken maar uiteindelijk hebben we een oplossing gevonden.
Eerst de bso gebeld, juiste persoon niet aanwezig.
School gebeld: wisten ook geen oplossing, maar sommige kinderen uit het dorp gaan naar een gastouder.
Online gezocht: geen gastouder kunnen vinden.
Toen heb ik een bericht geplaatst op de dorp-facebook.
Daar reageerde iemand die bij de bso werkt, en die zei dat de bso maar deels gedeeld wordt door beide scholen en dat de scholen ieder een aparte bso hebben en dat de andere school in het dorp had nog wel plek had op de bso (op alle dagen zelfs).
Bso weer gebeld, en die bevestigden dit (waarom zeggen ze dat dan niet meteen? }:| )
School 1 gebeld, die vonden het maar vreemd. Bleken niet zo goed op de hoogte van hoe de bso werkt maar ik begreep uit het gesprek dat ze niet op korte termijn een oplossing verwachten.
Lang verhaal kort; ons kind uitgeschreven en ingeschreven op de andere school.
Gelukkig vinden we dat ook een prima school :)

Zelfs nog gekeken naar scholen buiten het dorp en naar een andere baan maar dat bleek dus ook helemaal niet makkelijk te regelen.
Ben wel enorm opgelucht dat dit probleem is opgelost, was behoorlijk gestresst |:(
pi_208368437
Dat leren is hier ook wel een puntje aan het worden... ze heeft altijd wel een excuus waarom het leren nu even niet kan... (van wie heeft ze dat toch O-) )
Gisteren hadden ze een toets van ak, niet geleerd ondank 300x herhalen. Consequentie op tafel gelegd, onvoldoende is 2 dagen scherm kwijt...
Komt kind trots thuis.. ik had een 5.5 dus mag mn scherm houden.. :|W

Over 2 weken weer een toets en ze moet de tafels automatiseren... maar volgende week hoef ik niet te leren hoor want dan is het feestweek (school bestaat 100+1 jaar) Ze heeft altijd een excuus maar als ik dr op dr snuit wil laten gaan , gaat ze niet, wat voor haar fijn is maar voor het leren leren niet...
S. 2014
J. 2016
pi_208368512
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 09:00 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Dat leren is hier ook wel een puntje aan het worden... ze heeft altijd wel een excuus waarom het leren nu even niet kan... (van wie heeft ze dat toch O-) )
Gisteren hadden ze een toets van ak, niet geleerd ondank 300x herhalen. Consequentie op tafel gelegd, onvoldoende is 2 dagen scherm kwijt...
Komt kind trots thuis.. ik had een 5.5 dus mag mn scherm houden.. :|W

Over 2 weken weer een toets en ze moet de tafels automatiseren... maar volgende week hoef ik niet te leren hoor want dan is het feestweek (school bestaat 100+1 jaar) Ze heeft altijd een excuus maar als ik dr op dr snuit wil laten gaan , gaat ze niet, wat voor haar fijn is maar voor het leren leren niet...
Best wat huiswerk voor groep 5!

Hier is het alleen dictee thuis leren, maar dat wordt op school ook elke dag doorgenomen.

Hier hebben ze weinig huiswerk omdat ze op school een hoop doen. Aan de ene kant denk ik, handig. Scheelt thuis weer een hoop ellende :7 Aan de andere kant vind ik het wel goed dat ze alvast gewend raken aan wat huiswerk.

Ze heeft wel in juni een spreekbeurt. Ik ben benieuwd hoe dat gaat. Ik vind wel dat ze een leuk onderwerp heeft uitgekozen, braille. Haar vader zit een beetje in die richting wat betreft werk, ze vindt het leuk om zich daar in te verdiepen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Sunshine1982 op 14-03-2023 09:24:13 ]
  dinsdag 14 maart 2023 @ 10:24:29 #135
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_208369350
Wij hebben een half uurtje per dag ingeruimd voor schoolwerk. Leren voor toetsen, extra oefenen, werken aan spreekbeurt of werkstuk, weektaak afmaken etc. Als ze niks hebben gaan ze in dat half uur lezen.
  dinsdag 14 maart 2023 @ 11:20:30 #136
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_208370076
Wij hebben ook vaste leermomenten en maakmomenten, dat is voorspelbaar voor ze en zo missen ze niks anders.
Hier is het nu minder een struggle dan toen we niet dat soort vaste momentjes hadden.

Ik vind dingen afpakken enzo bij niet doen ook gewoon niet prettig (ook niet voor mijzelf als ouder), het leert ze niet doseren of plannenofzo dus dan heb je een klote cijfer en je shit kwijt dat is dubbel zo kut, ik vind een slecht cijfer een prima consequentie
pi_208372446
quote:
17s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 11:20 schreef Budabuddumbam het volgende:
Wij hebben ook vaste leermomenten en maakmomenten, dat is voorspelbaar voor ze en zo missen ze niks anders.
Hier is het nu minder een struggle dan toen we niet dat soort vaste momentjes hadden.

Ik vind dingen afpakken enzo bij niet doen ook gewoon niet prettig (ook niet voor mijzelf als ouder), het leert ze niet doseren of plannenofzo dus dan heb je een klote cijfer en je shit kwijt dat is dubbel zo kut, ik vind een slecht cijfer een prima consequentie
Ik vind dat zelf ook wel, maar dan moet je wel kinderen hebben die balen van een slecht cijfer :D
Dat weet ik nu nog niet van mijn jongens, als ik ze nu zie denk ik dat het ze wel iets boeit, maar ik had vroeger genoeg klasgenoten die het echt niets uitmaakten dat ze een slecht cijfer haalden. Dan is het niet echt een consequentie.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_208379581
quote:
17s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 11:20 schreef Budabuddumbam het volgende:
Wij hebben ook vaste leermomenten en maakmomenten, dat is voorspelbaar voor ze en zo missen ze niks anders.
Hier is het nu minder een struggle dan toen we niet dat soort vaste momentjes hadden.

Ik vind dingen afpakken enzo bij niet doen ook gewoon niet prettig (ook niet voor mijzelf als ouder), het leert ze niet doseren of plannenofzo dus dan heb je een klote cijfer en je shit kwijt dat is dubbel zo kut, ik vind een slecht cijfer een prima consequentie
Snap ik maar mijn dochter heeft die externe motivatie echt nodig, t cijfer zelf boeit dr niet... hier moeten ze nu ook een spreekbeurt en boekbespreking houden.. vind t best veel voor groep 5...
S. 2014
J. 2016
pi_208380993
Een boekbespreking? Die had ik pas voor het eerst op het middelbaar geloof ik :P

We hebben gisteren even doorgenomen wat er vandaag de dag allemaal bij een spreekbeurt komt kijken. Alles moet digitaal. Godzijdank is partner daar nogal handig in want als dat van mij moet afhangen loopt dat faliekant de soep in. Zo niet handig met dat soort dingen!
pi_208381220
B zit ook in groep 5 en heeft zijn 1e boekbespreking al achter de rug en heeft over 2 weken zijn spreekbeurt.

Deze week had hij dus een toets, wereldzaken. Hij heeft 1 keer geleerd en de rest van de keren waren er superveel smoesjes, maar ja mijnheer heeft wel een 7,5.

Hij is ontzettend gemakzuchtig, was met al zijn Cito's binnen 15 minuten klaar en maakt daardoor slordigheidsfouten en vergeet zelfs vragen in te vullen.

Ik had persoonlijk als kind wel graag geleerd hoe je moet leren. Het ging mij ook te makkelijk, daardoor kwam ik op de HBO behoorlijk in de problemen en ben zelfs gestopt.
Dat werkt natuurlijk door naar de eigen opvoeding.
pi_208381918
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 08:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
Een boekbespreking? Die had ik pas voor het eerst op het middelbaar geloof ik :P
Ik ook, maar bij kind op school beginnen ze al in groep 3 (of 4? Volgens mij 3)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_208382113
Mijn dochter van 4 heeft over drie weken haar eerste boekenbeurt al. Dan moet ze ook de schrijver en tekenaar vertellen: keihandig met van die superlange buitenlandse namen :')
pi_208382122
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2023 09:59 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik ook, maar bij kind op school beginnen ze al in groep 3 (of 4? Volgens mij 3)
Groep 3? Dat vind ik wel erg vroeg. Misschien wel te vroeg.
pi_208382131
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2023 10:15 schreef Jentin het volgende:
Mijn dochter van 4 heeft over drie weken haar eerste boekenbeurt al. Dan moet ze ook de schrijver en tekenaar vertellen: keihandig met van die superlange buitenlandse namen :')
Waaat? 8)7
Protège moi de mes désirs.
pi_208382165
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2023 10:17 schreef arvensis het volgende:

[..]
Waaat? 8)7
Dit!
pi_208382553
Hier Montessori en dus groep 3/4/5 in 1 klas. Groep 5 moet een boekbespreking, spreekbeurt én werkstuk maken. Groep 4 mág een boekbespreking doen en evt een spreekbeurt als ze willen..
Wel grappig, mijn dochter begon dus in groep 5 met die dingen. Zoon heeft in groep 4 al een boekbespreking én spreekbeurt gedaan, die vindt dat oprecht leuk. Heeft dit jaar (groep 5) ook al een boekbespreking én werkstuk gedaan. En omdat hij gek is op het maken van powerpoints enzo heeft ie ook zeker al 5 keer tussendoor een presentatie gehouden in de klas. Inmiddels worden er stevige eisen gesteld op gebied van spelling, opmaak ed want anders zou hij elke week wel iets voor de klas willen presenteren..mijn dochter verklaart hem voor gek zoiets vrijwillig te doen..
pi_208382657
En wat ik nu even niet zo leuk vind aan het ouderschap is die constante stroom aan info vanuit school. Liefst in tig losse berichtjes.. daardoor nu gemist dat ze vandaag verkleed naar school moesten.
Deze week: maandag studiedag, dinsdagavond ouderavond groep 7 over het VO, woensdag om 11.15 afsluiting thema met om 11.30 van zoon en 11.50 van dochter een of ander mini optreden, woensdagavond ouderavond hele school, vrijdag pannenkoekendag waarbij opa s en oma s op school pannenkoeken mogen komen eten.
En uiteraard kwam de uitnodiging voor die pannenkoeken voor de opa s en oma s 2 weken geleden, maar bedenken ze pas vandaag dat er hulp nodig is om met de kinderen de pannenkoeken te bakken, Oh en wie helpt er vanmiddag opruimen en o ja, wie kan er maandagochtend de halve ochtend helpen en meefietsen..
Aaarrgghh
pi_208382919
Ik vind dat best wel confronterend, op school pannenkoeken eten met oma's en opa's. Wat als je kind die niet heeft? Gelukkig nooit zoiets bij mijn kinderen op school gehad.

Zoon moest laatst wel een family tree maken, inclusief foto's. Nou, daar gaan we dan. Mocht wel van familie die hijzelf ook echt kent dus werd een klein boompje :') ;(

Vind dit ook best wel lastig aan het ouderschap, weinig familie.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_208383231
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 11:22 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik vind dat best wel confronterend, op school pannenkoeken eten met oma's en opa's. Wat als je kind die niet heeft? Gelukkig nooit zoiets bij mijn kinderen op school gehad.

Zoon moest laatst wel een family tree maken, inclusief foto's. Nou, daar gaan we dan. Mocht wel van familie die hijzelf ook echt kent dus werd een klein boompje :') ;(

Vind dit ook best wel lastig aan het ouderschap, weinig familie.
Eens met dat eerste. Ik snap het nut ook niet zo eerlijk gezegd.
pi_208383390
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 11:39 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Eens met dat eerste. Ik snap het nut ook niet zo eerlijk gezegd.
Vind het vooral sneu voor kinderen zonder grootouders. Breng het als school dan op een andere manier: pannenkoeken eten met iemand die je graag ziet. Of dat nou een opa is, tante of de buurvrouw.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_208383471
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2023 09:59 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik ook, maar bij kind op school beginnen ze al in groep 3 (of 4? Volgens mij 3)
Ik probeer hier op te reageren maar weet het oprecht niet meer :') ik denk midden groep 3. Er zijn ook maar 5-8 groep 3-ers per klas natuurlijk dus dat begint ergens in de tweede helft van het schooljaar. En dan hebben ze al een hoop voorbeelden gehad. En vanaf groep 4 spreekbeurt. En in de bovenbouw krantenbeurt en gedichtenbeurt en een werkstuk.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 15 maart 2023 @ 12:02:45 #152
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_208383604
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 11:47 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Vind het vooral sneu voor kinderen zonder grootouders. Breng het als school dan op een andere manier: pannenkoeken eten met iemand die je graag ziet. Of dat nou een opa is, tante of de buurvrouw.
Hier doen ze het met ouderen uit het dorp. Plakken niet het labeltje oma/opa er op. Er na gaan ze bingo spelen.
pi_208385035
B en Juul zitten duidelijk op een saaie school. *O*
  Moderator woensdag 15 maart 2023 @ 13:38:41 #154
382129 crew  Donna
pi_208385238
Hier vieren ze morgen pannenkoeken dag en eten ze pannenkoeken als lunch. Ik ben een bakker morgen!
pi_208385762
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 12:02 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]
Hier doen ze het met ouderen uit het dorp. Plakken niet het labeltje oma/opa er op. Er na gaan ze bingo spelen.
Dat klinkt een stuk leuker én beter :Y

Saai is koel @exode Scheelt ook bakken ;)

Bakse morgen @Donna en eet smakelijk :Y)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_208386840
Hier bestaat de school dit jaar 100(+1) jaar en dat vieren we komende week... elke dag wel iets van een activiteit met de laatste dag pannekoeken dag... hardstikke leuk maar best veel informatie om te onthouden wie waar wanneer moet zijn....
S. 2014
J. 2016
  woensdag 15 maart 2023 @ 15:15:52 #157
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_208386920
Hahaha publiekelijk klagen over je eigen kinderen... Hoe kênkertriest ben je dan als ouder?

1 Is al vermoeiend, laten we er 2 nemen! Weet je wat? We doen er nog een 3e bij!
*boohoo, m'n leven is zo zwaar en m'n kinderen regeren mijn leven. Het is zo oneerlijk allemaal.
Waar is tijd voor mezelf? Waarom kunnen we geen verre vakanties meer betalen? Het leven is zoooo duur...

JIJ koos voor die 2e, JIJ koos voor die 3e. JIJ luisterde niet naar je omgeving. JIJ dacht niet logisch na.
En nu leg je de frustratie op de schouders van je onschuldige, minderjarige kinderen. Love it!

Schadenfreude hier :D
pi_208387261
We leggen onze frustraties helemaal niet op de schouders van onze kinderen, daar is nu juist dit topic voor.
  woensdag 15 maart 2023 @ 15:46:33 #159
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_208387408
quote:
10s.gif Op woensdag 15 maart 2023 15:39 schreef Smart_ass het volgende:
We leggen onze frustraties helemaal niet op de schouders van onze kinderen, daar is nu juist dit topic voor.
Nee, natúúrlijk niet. We doen het online zodat onze kinderen, later als ze ouder zijn, alle frustratie kunnen teruglezen van hun ouders als die weer eens vergeten zijn om uit te loggen op hun pc of tablet.

Niets is zo helend voor een kind om achteraf te lezen dat je ouders stiekem en tijdelijk (of langdurig) een hekel aan je hadden. Lang leve het internet!
pi_208387419
quote:
10s.gif Op woensdag 15 maart 2023 15:15 schreef Xebrozius het volgende:
Hahaha publiekelijk klagen over je eigen kinderen... Hoe kênkertriest ben je dan als ouder?

1 Is al vermoeiend, laten we er 2 nemen! Weet je wat? We doen er nog een 3e bij!
*boohoo, m'n leven is zo zwaar en m'n kinderen regeren mijn leven. Het is zo oneerlijk allemaal.
Waar is tijd voor mezelf? Waarom kunnen we geen verre vakanties meer betalen? Het leven is zoooo duur...

JIJ koos voor die 2e, JIJ koos voor die 3e. JIJ luisterde niet naar je omgeving. JIJ dacht niet logisch na.
En nu leg je de frustratie op de schouders van je onschuldige, minderjarige kinderen. Love it!

Schadenfreude hier :D
Jij hebt vast geen kinderen en vooral zo houden ^O^
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_208387463
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 15:47 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Jij hebt vast geen kinderen en vooral zo houden ^O^
Ik vind dat altijd een vreselijke dooddoener. Jij heb vast geen kinderen _O-
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  woensdag 15 maart 2023 @ 15:49:36 #162
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_208387471
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 15:47 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Jij hebt vast geen kinderen en vooral zo houden ^O^
Naast het haten van je eigen kind (of kinderen) als hobby, heb je ook als hobby verkeerde aannames doen.
Bravo.
pi_208387514
quote:
14s.gif Op woensdag 15 maart 2023 15:49 schreef Xebrozius het volgende:

[..]
Naast het haten van je eigen kind (of kinderen) als hobby, heb je ook als hobby verkeerde aannames doen.
Bravo.
We gaan van een hekel hebben naar haten :')

Ik heb geen hekel aan mijn kinderen en haten doe ik ze al helemaal niet. Maar soms is het ouderschap niet gemakkelijk (net als zoveel dingen in het leven). Daarmag toch over gepraat worden?
pi_208387516
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 15:49 schreef Soury het volgende:

[..]
Ik vind dat altijd een vreselijke dooddoener. Jij heb vast geen kinderen _O-
Als ie ze wel had gehad, had ie dit niet gepost. Hoewel, misschien heeft ie wel zulke voorbeeldige kindjes die in het gelid lopen en alles wat er gezegd wordt doen O+ :')
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_208387545
quote:
14s.gif Op woensdag 15 maart 2023 15:49 schreef Xebrozius het volgende:

[..]
Naast het haten van je eigen kind (of kinderen) als hobby, heb je ook als hobby verkeerde aannames doen.
Bravo.
Ik lees wat je schrijft :')
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  woensdag 15 maart 2023 @ 15:56:39 #166
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_208387597
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 15:51 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Als ie ze wel had gehad, had ie dit niet gepost. Hoewel, misschien heeft ie wel zulke voorbeeldige kindjes die in het gelid lopen en alles wat er gezegd wordt doen O+ :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel bewonderenswaardig dat we al zo vaak zijn afgedwaald in dit topic.
Ontopic: Ik vind het knap lastig dat ik m'n dreumes het ene moment heeeelemaal fantastisch vind, en een milliseconde later achter het behang wil plakken. Heel verwarrend soms. Net alsof ik, emotioneel gezien, nog steeds midden in m'n zwangerschap zit.

[ Bericht 11% gewijzigd door Morgane89 op 15-03-2023 16:02:42 ]
  woensdag 15 maart 2023 @ 16:07:51 #167
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208387794
quote:
14s.gif Op woensdag 15 maart 2023 15:49 schreef Xebrozius het volgende:

[..]
Naast het haten van je eigen kind (of kinderen) als hobby, heb je ook als hobby verkeerde aannames doen.
Bravo.
Sjezus Xebrozius, waar kom jij ineens vandaan na 7 jaar stilte? :o

Wat is het volgende? Dat @kastanova ineens weer komt posten? :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator woensdag 15 maart 2023 @ 16:13:04 #168
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_208387882
quote:
10s.gif Op woensdag 15 maart 2023 15:15 schreef Xebrozius het volgende:
Hahaha publiekelijk klagen over je eigen kinderen... Hoe kênkertriest ben je dan als ouder?

1 Is al vermoeiend, laten we er 2 nemen! Weet je wat? We doen er nog een 3e bij!
*boohoo, m'n leven is zo zwaar en m'n kinderen regeren mijn leven. Het is zo oneerlijk allemaal.
Waar is tijd voor mezelf? Waarom kunnen we geen verre vakanties meer betalen? Het leven is zoooo duur...

JIJ koos voor die 2e, JIJ koos voor die 3e. JIJ luisterde niet naar je omgeving. JIJ dacht niet logisch na.
En nu leg je de frustratie op de schouders van je onschuldige, minderjarige kinderen. Love it!

Schadenfreude hier :D
Ik vind het juist een mooi en eerlijk topic waar je even lekker van je af kan schrijven en herkenning kan vinden bij anderen. Ook al heb je er zelf voor gekozen, dan hoef je toch nog steeds niet alles lief en leuk te vinden? :D
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_208388455
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 15:56 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel bewonderenswaardig dat we al zo vaak zijn afgedwaald in dit topic.
Ontopic: Ik vind het knap lastig dat ik m'n dreumes het ene moment heeeelemaal fantastisch vind, en een milliseconde later achter het behang wil plakken. Heel verwarrend soms. Net alsof ik, emotioneel gezien, nog steeds midden in m'n zwangerschap zit.
Wie?

Nou, datzelfde heb ik met de 12 jarige op dit moment ook. Zijn buiten dus geen behang :7
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  woensdag 15 maart 2023 @ 16:39:18 #170
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_208388504
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 16:37 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Wie?

Nou, datzelfde heb ik met de 12 jarige op dit moment ook. Zijn buiten dus geen behang :7
In een boom hangen dan maar :D
  woensdag 15 maart 2023 @ 16:41:12 #171
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_208388556
Mijn zoon wordt over 2 maanden 2. Tot nu toe eet en slaapt hij heel goed. Ik zit echt te wachten tot dit omslaat, want het is bijna te mooi om waar te zijn :D
De dingen waar ik nu het meest tegenaan zit te hikken:
- Stoppen met de speen tijdens het slapen
- Zindelijkheidstraining (toch jammer dat dat meestal zo'n gedoe is)
pi_208388656
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 16:41 schreef Morgane89 het volgende:
Mijn zoon wordt over 2 maanden 2. Tot nu toe eet en slaapt hij heel goed. Ik zit echt te wachten tot dit omslaat, want het is bijna te mooi om waar te zijn :D
De dingen waar ik nu het meest tegenaan zit te hikken:
- Stoppen met de speen tijdens het slapen
- Zindelijkheidstraining (toch jammer dat dat meestal zo'n gedoe is)
Mijn ervaring (en ik lees dit ook met enige regelmaat terug in OUD) is dat het zindelijk worden redelijk vanzelf komt. Je kan wel een duwtje in de juistje richting geven, maar daar blijft het ook wel bij. Kinderen zijn er vanzelf wel aan toe.
  woensdag 15 maart 2023 @ 17:03:29 #173
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_208389109


[ Bericht 50% gewijzigd door MaJo op 15-03-2023 19:07:55 ]
pi_208389137


[ Bericht 100% gewijzigd door MaJo op 15-03-2023 19:08:25 (Ook niet aardig ) ]
Protège moi de mes désirs.
  woensdag 15 maart 2023 @ 17:06:55 #175
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_208389160


[ Bericht 51% gewijzigd door MaJo op 15-03-2023 19:08:56 (Kappen nu ) ]
pi_208389306
Wéér iets om over te gnorken O+

Dit topic begint met een rotvaart mijn favorietje te worden
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 15 maart 2023 @ 17:13:03 #177
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_208389324
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 16:07 schreef Leandra het volgende:

[..]
Sjezus Xebrozius, waar kom jij ineens vandaan na 7 jaar stilte? :o

Wat is het volgende? Dat @:Kastanova ineens weer komt posten? :D
Vandaag is de dag dat iedereen denkt dat z'n stem er weer toe doet, dus ik dacht dat het weer eens tijd was om mee te doen aan die collectieve illusie.
pi_208389372
-knip-

“ It takes a village to raise a child”. Niet iedereen heeft de village om zulke frustraties in echte gesprekken te uiten. Voor een groot deel van de users is ook OUD hun village.
Verder is er ook zeker niks mis met het benoemen van de minder leuke dingen aan het ouderschap.

[ Bericht 28% gewijzigd door MaJo op 15-03-2023 19:10:32 ]
Protège moi de mes désirs.
  woensdag 15 maart 2023 @ 17:20:45 #179
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_208389498


[ Bericht 33% gewijzigd door MaJo op 15-03-2023 19:09:29 (Off-topic ) ]
  woensdag 15 maart 2023 @ 17:21:31 #180
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_208389521
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2023 17:14 schreef arvensis het volgende:

[..]
Zeker niet, ik heb niet eens inhoudelijk gepost in deze reeks.
Maar een tactloze incel hoeft ook zeker niet te shamen hier. Ik weet zeker dat iedereen hier onvoorwaardelijk van zijn kinderen houdt, maar dat betekent niet dat het ouderschap makkelijk of altijd even leuk is.

“ It takes a village to raise a child”. Niet iedereen heeft de village om zulke frustraties in echte gesprekken te uiten. Voor een groot deel van de users is ook OUD hun village.
Verder is er ook zeker niks mis met het benoemen van de minder leuke dingen aan het ouderschap.
Het benoemen van de moeilijkheden van het ouderschap is als het benoemen van de moeilijkheden van postzegel verzamelen. Het boeit de persoon alleen zelf.

Als een dorp een kind opvoed, waarom moet de ouder dan uit het raam schreeuwen dat het opvoeden zo moeilijk is?
  Moderator woensdag 15 maart 2023 @ 17:31:13 #181
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_208389761
quote:
10s.gif Op woensdag 15 maart 2023 17:03 schreef Xebrozius het volgende:

[..]
Ik snap niet dat je als ouder online je frustratie over je bloedeigen kind durft te uiten. Nu is het nog dit forum, 2 wijntjes later staat er opeens een publiekelijke facebook post online. De scheidslijn wordt steeds dunner...

Oké, laat ik het zo stellen; Kinderen zijn onschuldig, hen valt niets te verwijten. Want kind. Toch?
Dus als je online je frustratie uit over je per definitie onschuldige kind, laat je vooral zien dat jou als ouder eigenlijk iets te verwijten valt. In dit topic hebben jullie in ieder geval geen last van een collectief plaatsvervangend schaamtegevoel. Vrij bewonderingswaardig om eerlijk te zijn.

Als je als ouder het zo ver heb laten komen dat je online je frustratie moet uiten, dan staat het vast als de teksten in het dagboek van Anne Frank. Zullen we Anne Frank even spreekwoordelijk tot leven wekken en haar 70 jaar na dato vertellen dat iedereen haar gedachten kent? Nee? Niet? Waarom doe je het dan wel als ouder over je eigen kind op een online publiek forum?

Ben je dan als ouder zover in je opvoedbubbel gezogen dat je die frustratie niet even mondeling kwijt kunt aan vrienden, familie of bekenden. Nee, het moet natuurlijk wel online voor die extra validering dat ouderschap zóóó zwaar is. En dat mensen die geen kinderen hebben, niet weten hoe zwaar ouderschap is.

Nou, ik zal dit topic even uitprinten en voorlezen aan een kindloos stel waarvan de vrouw worstelt met kanker en haar partner net te horen heeft gekregen dat ze nog een paar maanden te leven heeft. Die gaan me toch een partij sympathie voor jullie hebben zeg.

"Kleine Valentijn (als je je zoon zo noemt, wordt het altijd een zwak kind) gooit met zand tegen een hagelwitte muur!" Ooooooh zwelg zwelg zwelg, zo moeilijk. Afzien. Waarom ik? :'(
Je kunt ook overdrijven :D Als dit soort dingen gepost zouden worden op Facebook met een directe link naar het kind dan snap ik je punt. Dit is een forum waar anoniem gepost wordt en waar mensen hun hart luchten over hun struggelingen. Er hoeft namelijk geen schaamte te zijn als je af en toe baalt en dan is het fijn om dat met anderen te delen en ervaringen uit te wisselen.

Graag nu weer ontopic, je maakt het er niet gezelliger op zo.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 15 maart 2023 @ 17:38:41 #182
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_208389915


[ Bericht 50% gewijzigd door MaJo op 15-03-2023 18:45:19 (Doe even normaal ) ]
pi_208389920


[ Bericht 100% gewijzigd door MaJo op 15-03-2023 19:11:02 (Rustig aan) ]
pi_208389946
Ik denk dat er heel veel ouders (af en toe) het ouderschap zwaar vinden. Alleen is dit nog steeds een taboe om te bespreken denk ik. Je zegt niet zo snel dat je het zwaar vindt, en al zeker niet waarom. Mensen hebben al heel snel hun oordeel klaar.
  woensdag 15 maart 2023 @ 17:40:37 #185
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_208389954
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 17:39 schreef Samhain het volgende:

[..]
Jeetje, ben je bang dat je ouders iets over je te klagen hebben ofzo?
Ik ben vooral bang dat mijn kind m'n eigen zwakte online terug zou kunnen lezen.
pi_208390156
quote:
9s.gif Op woensdag 15 maart 2023 17:40 schreef Xebrozius het volgende:

[..]
Ik ben vooral bang dat mijn kind m'n eigen zwakte online terug zou kunnen lezen.
Maar waarom? Mijn kinderen, zijn al ouder dan waar het in dit topic meestal om gaat, weten wel dat ik het ouderschap ingewikkeld vind. Dat ik het soms ook niet weet en maar wat doe. Met excuses als het niet handig uit heeft gepakt. Ze mogen best weten dat ik ook maar een mens ben.
  woensdag 15 maart 2023 @ 18:32:50 #187
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_208390824
Ik bespreek de moeilijkheden van het ouderschap ook gewoon met mijn vriendenkring, die hebben namelijk allemaal ook kinderen. En zo kan je elkaar misschien tips geven of in elk geval je hart luchten.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_208390872
-knip-

Misschien zou je juist eens wat vaker je hart moeten luchten in plaats van alles op te kroppen. Je klinkt nogal gefrustreerd namelijk.

[ Bericht 77% gewijzigd door MaJo op 15-03-2023 18:46:25 ]
pi_208390895
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 16:39 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
In een boom hangen dan maar :D
Er stonden er genoeg :P
Ben soms verbaasd dat ik nog bloed onder mijn nagels heb :') Maar hij kan ook heel lief zijn, dat wel :D
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  woensdag 15 maart 2023 @ 18:52:51 #190
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_208391188
quote:
15s.gif Op woensdag 15 maart 2023 18:36 schreef Smart_ass het volgende:
-knip-

Misschien zou je juist eens wat vaker je hart moeten luchten in plaats van alles op te kroppen. Je klinkt nogal gefrustreerd namelijk.
Misschien moet ik, net zoals het gros van de ouders hier, m'n kind ook gewoon maar naar BSO/opvang brengen en alleen 's avonds en 's ochtends m'n kind zien terwijl ik en partner overwerkt zijn en niet meer met elkaar communiceren.

Ouders in dit topic kunnen wel goed zeiken over de moeilijkheden van het ouderschap terwijl ze hun kinderen maar 13% van alle tijd zien die er in 1 week zit zeg...
  Moderator woensdag 15 maart 2023 @ 19:04:26 #191
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_208391412
quote:
10s.gif Op woensdag 15 maart 2023 18:52 schreef Xebrozius het volgende:

[..]
Misschien moet ik, net zoals het gros van de ouders hier, m'n kind ook gewoon maar naar BSO/opvang brengen en alleen 's avonds en 's ochtends m'n kind zien terwijl ik en partner overwerkt zijn en niet meer met elkaar communiceren.

Ouders in dit topic kunnen wel goed zeiken over de moeilijkheden van het ouderschap terwijl ze hun kinderen maar 13% van alle tijd zien die er in 1 week zit zeg...
Ok klaar nu, verder off-topic geneuzel verwijder ik.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator woensdag 15 maart 2023 @ 19:11:53 #192
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_208391544
Zo even alles opgeschoond, graag nu weer on topic. En laten we zelf ook even normaal reageren, schelden is nergens voor nodig.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 15 maart 2023 @ 20:40:47 #193
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_208393841
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 19:11 schreef MaJo het volgende:
Zo even alles opgeschoond, graag nu weer on topic. En laten we zelf ook even normaal reageren, schelden is nergens voor nodig.
Gewoon uit nieuwsgierigheid.. Ik was het toch niet die aan het schelden was?
pi_208394264
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2023 18:32 schreef SaskiaR het volgende:
Ik bespreek de moeilijkheden van het ouderschap ook gewoon met mijn vriendenkring, die hebben namelijk allemaal ook kinderen. En zo kan je elkaar misschien tips geven of in elk geval je hart luchten.
Ik bespreek het helaas niet zo vaak in mijn vriendenkring, want die hebben allemaal nog geen kinderen -O-
Er is nu een vriendin zwanger, zij gaat het nog ontdekken :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_208394303
Zeiken over zeiken of klagen over klagen, dan heb je een beroerd leven hoor.

Juul is al een tijdje zindelijk maar heeft sinds kort hetzelfde als wat B had rond deze leeftijd: te laat gaan plassen want te druk met spelen. Ook op school. Geen idee hoe wat dat aan moeten pakken. Bij B benoemden we het, stuurde hem op vaste tijden naar de wc en kwam het vanzelf goed. Hopelijk werkt het zo ook voor deze dame.
pi_208394363
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2023 20:58 schreef LeSage het volgende:

[..]
Ik bespreek het helaas niet zo vaak in mijn vriendenkring, want die hebben allemaal nog geen kinderen -O-
Er is nu een vriendin zwanger, zij gaat het nog ontdekken :D
Ik heb 2 vriendinnen met kinderen, de rest van mijn vrienden hebben geen kinderen.

Dan gaat het sowieso weinig over de kinderen. Ik vind dit een fijne plek vanwege herkenning, openheid en kwetsbaarheid.
pi_208394759
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 21:01 schreef exode het volgende:

[..]
Ik heb 2 vriendinnen met kinderen, de rest van mijn vrienden hebben geen kinderen.

Dan gaat het sowieso weinig over de kinderen. Ik vind dit een fijne plek vanwege herkenning, openheid en kwetsbaarheid.
Dat vind ik dus ook. Op het schoolplein is het vaak allemaal leuk en gezellig, laat men niet het achterste van zijn tong zien. En bij vrienden vind ik het dus weinig (ik heb 1 losse vriendin die wel kinderen heeft en waar ik heeeeerlijk mee kan klagen).
Ik vind het fijn dat we hier een plek hebben om het samen over ouderschap te hebben.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_208395701
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 21:01 schreef exode het volgende:

[..]
Ik heb 2 vriendinnen met kinderen, de rest van mijn vrienden hebben geen kinderen.

Dan gaat het sowieso weinig over de kinderen. Ik vind dit een fijne plek vanwege herkenning, openheid en kwetsbaarheid.
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2023 21:11 schreef LeSage het volgende:

[..]
Dat vind ik dus ook. Op het schoolplein is het vaak allemaal leuk en gezellig, laat men niet het achterste van zijn tong zien. En bij vrienden vind ik het dus weinig (ik heb 1 losse vriendin die wel kinderen heeft en waar ik heeeeerlijk mee kan klagen).
Ik vind het fijn dat we hier een plek hebben om het samen over ouderschap te hebben.
Dit :Y
Heb vriendinnen met kinderen, spreken ook wel af zodat ze gezamenlijk kunnen spelen en we hebben het ook over lastige kwesties. Maar ik spreek ze niet dagelijks of zelfs wekelijks. Hier kun je 24/7 je ei kwijt en is er herkenning. Je staat niet alleen O+
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_208396214
De wetenschap dat ik niet alleen sta maakt het voor mijn gevoel zeker wel makkelijker. Als er weer eens wat voorvalt dan weet ik, het is normaal. Ik heb het op fok gelezen O+
  woensdag 15 maart 2023 @ 22:00:30 #200
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_208396884
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 20:59 schreef exode het volgende:
Zeiken over zeiken of klagen over klagen, dan heb je een beroerd leven hoor.

Juul is al een tijdje zindelijk maar heeft sinds kort hetzelfde als wat B had rond deze leeftijd: te laat gaan plassen want te druk met spelen. Ook op school. Geen idee hoe wat dat aan moeten pakken. Bij B benoemden we het, stuurde hem op vaste tijden naar de wc en kwam het vanzelf goed. Hopelijk werkt het zo ook voor deze dame.
Stel dat je kind dit gebeurt, en je bent niet boos maar laat kind het zelf oplossen (zoals vieze kleren in de was, zichzelf schoonmaken, dat soort dingen), niet uit boosheid maar om ook te leren oplossen en misschien wat bewustzijn te creëeren, is dat dan juist goed ouderschap of juist kindermishandeling?
Dat zijn weleens dingen die ik me afvraag :@
  woensdag 15 maart 2023 @ 22:04:42 #201
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_208397022
Roepen dat het ouderschap alleen maar fantastisch is geeft een enorm vertekend beeld van de realiteit en is niet eerlijk naar andere en/of toekomstige ouders.
Alles heeft z'n voors en z'n tegens en die mogen best benoemd worden.
pi_208397278
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 22:00 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Stel dat je kind dit gebeurt, en je bent niet boos maar laat kind het zelf oplossen (zoals vieze kleren in de was, zichzelf schoonmaken, dat soort dingen), niet uit boosheid maar om ook te leren oplossen en misschien wat bewustzijn te creëeren, is dat dan juist goed ouderschap of juist kindermishandeling?
Dat zijn weleens dingen die ik me afvraag :@
Ja....ik vond het bij B ook lastig, hoe gaan we dit aanpakken, hoe doe je het goed?

Ik hoop dat de uiteindelijk gekozen methode toen nu ook weer gaat werken.
pi_208397441
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 22:04 schreef Ceviche het volgende:
Roepen dat het ouderschap alleen maar fantastisch is geeft een enorm vertekend beeld van de realiteit en is niet eerlijk naar andere en/of toekomstige ouders.
Alles heeft z'n voors en z'n tegens en die mogen best benoemd worden.
Ook zo gek dat álles in het leven voors en tegens mag hebben (werk, opleiding bijvoorbeeld), maar twee van de invloedrijkste zaken in het leven (relatie en kinderen) eigenlijk niet.
Ik vind het allebei met tijden heel hard werken en dat is gewoon hartstikke prima.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  Moderator woensdag 15 maart 2023 @ 22:48:57 #204
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_208398434
quote:
5s.gif Op woensdag 15 maart 2023 20:40 schreef Xebrozius het volgende:

[..]
Gewoon uit nieuwsgierigheid.. Ik was het toch niet die aan het schelden was?
Er werd door een ander gescholden en jij schold terug. Beiden niet netjes.

Nu weer verder ontopic :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_208398814
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 16:42 schreef exode het volgende:
Het is inmiddels een vermakelijk topic geworden. Dat is niet de bedoeling he, kom op, ik wil klachten lezen.
Mijn jongste dochter van net 5 is zo koppig dat ze letterlijk liever in de broek plast dan dat ze toegeeft op de vraag of ze niet een keer naar het toilet moet. Het is dan inmiddels al einde middag…

Negeren kun je vaak niet meer want je weet dat het er zit, je moet jaar bv de supermarkt en anders pist ze daar in de broek.

Hoe vervelend ook, ze pakt elke consequentie omdat het haar geen hol interesseert… praten en uitleggen is dan ook frustrerend en straffen haalt niks uit.

Uiteraard heb ik met deze koppigheid legio van voorbeelden Maar het schijnt goed te komen…

Edit:
We hebben een keer gevraagd of ze al had gepoept vandaag….(wat stom)
Nou dat hebben we geweten. Na 10 dagen ophouden zat alles zo vast in de darmen dat we naar het ziekenhuis konden voor hulp….
pi_208404676
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 17:21 schreef Xebrozius het volgende:

[..]
Het benoemen van de moeilijkheden van het ouderschap is als het benoemen van de moeilijkheden van postzegel verzamelen. Het boeit de persoon alleen zelf.

Als een dorp een kind opvoed, waarom moet de ouder dan uit het raam schreeuwen dat het opvoeden zo moeilijk is?
Omdat dat oplucht. Ik voel me totaal niet aangesproken
Ik klaag lekker waarover ik wil.
Ik heb nog niet veel gepost in deze reeks omdat ik tot nu toe nog weinig te klagen heb over het ouderschap.

Maar je moet me eens horen over allerlei zaken als ik lekker de bokkepruik op heb. En meestal heb ik zelf willens en wetens voor die zaken gekozen. Nou en, 5 min later kan m’n pet anders staan en haat ik het.

Mijn man wordt tureluurs van mij lol
pi_208404774
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2023 23:00 schreef Barry1986 het volgende:

[..]
Mijn jongste dochter van net 5 is zo koppig dat ze letterlijk liever in de broek plast dan dat ze toegeeft op de vraag of ze niet een keer naar het toilet moet. Het is dan inmiddels al einde middag…

Negeren kun je vaak niet meer want je weet dat het er zit, je moet jaar bv de supermarkt en anders pist ze daar in de broek.

Hoe vervelend ook, ze pakt elke consequentie omdat het haar geen hol interesseert… praten en uitleggen is dan ook frustrerend en straffen haalt niks uit.

Uiteraard heb ik met deze koppigheid legio van voorbeelden Maar het schijnt goed te komen…

Edit:
We hebben een keer gevraagd of ze al had gepoept vandaag….(wat stom)
Nou dat hebben we geweten. Na 10 dagen ophouden zat alles zo vast in de darmen dat we naar het ziekenhuis konden voor hulp….
Jeetje, dat laatste....

Onze oudste wil het liefste niet naar de wc op school. Dus die gaat voor hij naar school gaat een kwartier op de wc zitten thuis in de hoop dat hij moet poepen....

De jongste wordt over 3 maanden 5 jaar, ze heeft dus hetzelfde met plassen als de oudste had op deze leeftijd. Te druk zijn met spelen, rennen, filmpjes kijken, 'lezen' of knutselen. Dan gaat ze pas naar de wc als ze eigenlijk al te laat is. En als dan op school de wc al bezet is, plast ze volledig in haar broek. Zeiknat.

Ze wordt op vaste tijden naar de wc gestuurd, maar dan moet ze uiteraard niet.
pi_208406150
Ik begin te merken dat sinds de komst van onze dochter de band met mijn schoonouders aan het verslechteren is. Mijn schoonmoeder kijkt vooral hoe ze vroeger haar dochter heeft opgevoed en heeft weinig begrip op de manier hoe wij onze dochter proberen op te voeden.
Voorbeeldje, wij willen onze dochter niet blootstellen aan parfum, simpelweg om een allergie op latere leeftijd te voorkomen. Een baby huidje is daar veel te gevoelig voor. Mijn schoonmoeder is een groot fan van parfum en spuit niet alleen iets op haar hals maar ook gewoon op haar kleding. Dusja, iedere keer als ze weer langs is geweest ruikt onze dochter van top tot teen naar haar parfum. Met een flinke woordenwisseling heeft mijn partner uitgelegd dat ze niet meer wil dat ze parfum opspuit voordat ze langskomt. De woordenwisseling kwam voort uit het onbegrip; onzin, stel je niet zo aan, doe niet zo extreem, je moet niet alles opzoeken etc.

Maargoed, nu spuit ze van te voren geen parfum meer op. Maar draagt ze nog wel eens kleding waar nog parfum op zit van de vorige dagen. Dusja, ruikt onze dochter weer naar parfum. Zo heb ik nog tal van dingen, ik begin er soms een beetje moe van te voren.

*Ja wij zijn ook van die types die graag biologisch eten, glazen flessen gebruiken, voorkeur voor hout ipv kunststof hebben etc. :+
BlaBlaBla
pi_208406399
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 13:20 schreef Soldier2000 het volgende:
Ik begin te merken dat sinds de komst van onze dochter de band met mijn schoonouders aan het verslechteren is. Mijn schoonmoeder kijkt vooral hoe ze vroeger haar dochter heeft opgevoed en heeft weinig begrip op de manier hoe wij onze dochter proberen op te voeden.
Voorbeeldje, wij willen onze dochter niet blootstellen aan parfum, simpelweg om een allergie op latere leeftijd te voorkomen. Een baby huidje is daar veel te gevoelig voor. Mijn schoonmoeder is een groot fan van parfum en spuit niet alleen iets op haar hals maar ook gewoon op haar kleding. Dusja, iedere keer als ze weer langs is geweest ruikt onze dochter van top tot teen naar haar parfum. Met een flinke woordenwisseling heeft mijn partner uitgelegd dat ze niet meer wil dat ze parfum opspuit voordat ze langskomt. De woordenwisseling kwam voort uit het onbegrip; onzin, stel je niet zo aan, doe niet zo extreem, je moet niet alles opzoeken etc.

Maargoed, nu spuit ze van te voren geen parfum meer op. Maar draagt ze nog wel eens kleding waar nog parfum op zit van de vorige dagen. Dusja, ruikt onze dochter weer naar parfum. Zo heb ik nog tal van dingen, ik begin er soms een beetje moe van te voren.

*Ja wij zijn ook van die types die graag biologisch eten, glazen flessen gebruiken, voorkeur voor hout ipv kunststof hebben etc. :+
Misschien een tussenoplossing vinden? Als schoonmoeder het in haar nek spuit en eventueel op haar polsen een beetje is er toch niks aan de hand?


Ik had ook wel zoiets. Schoonmoeder rookte in huis en ik wilde niet dat mijn dochter terecht kwam in een rokerige ruimte als we op visite kwamen. Gelukkig snapte mijn schoonmoeder het allemaal en wanneer wij op visite kwamen deed ze een raampje open en ging ze naar haar balkon om te roken.
  donderdag 16 maart 2023 @ 13:38:47 #210
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_208406448
Wat dat betreft moet je gewoon een beetje inschikken van beide kanten, lijkt mij. Je kan op alle slakken wel zout gaan leggen, maar dan heb je al snel geen contact meer met je moeder.... Als het nu iets echt gevaarlijks was (bijv. ze maakt je kind niet vast in de autostoel ofzo), dan kan je op je strepen gaan staan, maar je kan je kind niet tegen alle mogelijke risico's beschermen.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_208406597
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 13:38 schreef SaskiaR het volgende:
Wat dat betreft moet je gewoon een beetje inschikken van beide kanten, lijkt mij. Je kan op alle slakken wel zout gaan leggen, maar dan heb je al snel geen contact meer met je moeder.... Als het nu iets echt gevaarlijks was (bijv. ze maakt je kind niet vast in de autostoel ofzo), dan kan je op je strepen gaan staan, maar je kan je kind niet tegen alle mogelijke risico's beschermen.
Sja, ik kijk daar toch iets anders tegenaan. Als ik mijn kind op zo'n jonge leeftijd nog wat kan beschermen tegen iets wat op latere leeftijd onprettig kan uitpakken, dan doe ik dat. Als jij dan graag contact wilt met jouw kleindochter, dan mag je best wel wat begrip hebben op de manier hoe wij dat aanpakken. En met begrip bedoel ik dan ook het willen begrijpen, niet direct wegwuiven. Ik heb zelf die discussies niet met haar, dat mag mijn partner mooi doen omdat het haar moeder is.
Het is ook niet zo dat wij dan op onze strepen staan. We leggen uit waarom we iets niet fijn vinden en waarom plus ze komt 4x per week langs. Niet 1x per 2 weken ofzo :').

[ Bericht 5% gewijzigd door Soldier2000 op 16-03-2023 13:54:21 ]
BlaBlaBla
pi_208406630
Dat baby naar parfum ruikt vind ik ook niets. Niet eens om gevoelige huid ofzo maar gewoon omdat ik de babygeur dan niet meer ruik.

Mijn moeder gebruikt ook parfum, hele nette hoeveelheid en normaal heb ik daar geen last van maar bij een pasgeboren baby wel. Onze oplossing was badje/douche inplannen na bezoek.
pi_208406702
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 13:48 schreef Soldier2000 het volgende:
Als ik mijn kind op zo'n jonge leeftijd nog wat kan beschermen tegen iets wat op latere leeftijd onprettig kan uitpakken, dan doe ik dat.
Onenigheid met oma kan voor je kind ook onprettig uitpakken.
pi_208406976
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 13:48 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]
Sja, ik kijk daar toch iets anders tegenaan. Als ik mijn kind op zo'n jonge leeftijd nog wat kan beschermen tegen iets wat op latere leeftijd onprettig kan uitpakken, dan doe ik dat. Als jij dan graag contact wilt met jouw kleindochter, dan mag je best wel wat begrip hebben op de manier hoe wij dat aanpakken. En met begrip bedoel ik dan ook het willen begrijpen, niet direct wegwuiven. Ik heb zelf die discussies niet met haar, dat mag mijn partner mooi doen omdat het haar moeder is.
Het is ook niet zo dat wij dan op onze strepen staan. We leggen uit waarom we iets niet fijn vinden en waarom plus ze komt 4x per week langs. Niet 1x per 2 weken ofzo :').
Maar waarom komt je schoonmoeder 4x per week langs? Daar zou ik al gestoord van worden zelfs al heb je geen issues. 1x per week is de max hier, voor alle familieleden. Alleen bij bijzonderheden vaker.

Dan ga je ook veel minder vaak botsen, want je accepteert dan makkelijker meer van elkaar omdat het maar 1 keer per week een aanpassing vraagt ipv dagelijks (aangezien parfum van een dag oud ook niet goed is).

Verder eens met de rest over een soort middenweg proberen te vinden, ik vind jullie eisen wel flink eigenlijk, terecht dat schoonmoeder daar moeite mee heeft.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_208407053
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 14:16 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Maar waarom komt je schoonmoeder 4x per week langs? Daar zou ik al gestoord van worden zelfs al heb je geen issues. 1x per week is de max hier, voor alle familieleden. Alleen bij bijzonderheden vaker.

Dan ga je ook veel minder vaak botsen, want je accepteert dan makkelijker meer van elkaar omdat het maar 1 keer per week een aanpassing vraagt ipv dagelijks (aangezien parfum van een dag oud ook niet goed is).

Verder eens met de rest over een soort middenweg proberen te vinden, ik vind jullie eisen wel flink eigenlijk, terecht dat schoonmoeder daar moeite mee heeft.
Dat ja. Zelfs 1x per week vind ik al veel. Gebeurt weleens, drie weken achter elkaar, maar dan is het daarna echt een weekend voor onszelf.
pi_208407168
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 14:16 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Maar waarom komt je schoonmoeder 4x per week langs? Daar zou ik al gestoord van worden zelfs al heb je geen issues. 1x per week is de max hier, voor alle familieleden. Alleen bij bijzonderheden vaker.

Dan ga je ook veel minder vaak botsen, want je accepteert dan makkelijker meer van elkaar omdat het maar 1 keer per week een aanpassing vraagt ipv dagelijks (aangezien parfum van een dag oud ook niet goed is).

Verder eens met de rest over een soort middenweg proberen te vinden, ik vind jullie eisen wel flink eigenlijk, terecht dat schoonmoeder daar moeite mee heeft.
Ik weet dat daar precies het probleem zit, als iemand zovaak over je vloer komt dan krijg je gewoon een hoop bemoeienis waar je niet op zit te wachten. Ze woont dichtbij, ze woont alleen, ze is dol op haar kleindochter, weinig hobbies. Mijn partner weet ook dat ik irritaties begin te krijgen omdat ze zovaak langskomt. Nu is er afgesproken dat ze op zijn minst van te voren meld wanneer ze graag wil langskomen, want het was eerst ook gewoon onaangekondigd. Mijn partner vindt het soms vervelend maar vindt het vaak sneu om te horen dat haar moeder teleurgesteld reageert als ze niet even mag langskomen.
Laat ik het zo zeggen, het is een gevoelig onderwerp geworden.
BlaBlaBla
  donderdag 16 maart 2023 @ 14:57:48 #217
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_208407450
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 14:36 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]
Ik weet dat daar precies het probleem zit, als iemand zovaak over je vloer komt dan krijg je gewoon een hoop bemoeienis waar je niet op zit te wachten. Ze woont dichtbij, ze woont alleen, ze is dol op haar kleindochter, weinig hobbies. Mijn partner weet ook dat ik irritaties begin te krijgen omdat ze zovaak langskomt. Nu is er afgesproken dat ze op zijn minst van te voren meld wanneer ze graag wil langskomen, want het was eerst ook gewoon onaangekondigd. Mijn partner vindt het soms vervelend maar vindt het vaak sneu om te horen dat haar moeder teleurgesteld reageert als ze niet even mag langskomen.
Laat ik het zo zeggen, het is een gevoelig onderwerp geworden.
Ja, wel een beetje herkenbaar met mijn schoonouders.
Lastige situatie, omdat je elke uit moet leggen wat je niet wil en dan weer raar gedoe krijgt omdat het goed bedoeld is.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_208407638
Ah joh, koester het ;) Mijn schoonouders kennen net de namen van onze kinderen.
  donderdag 16 maart 2023 @ 15:14:25 #219
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_208407674
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 15:12 schreef exode het volgende:
Ah joh, koester het ;) Mijn schoonouders kennen net de namen van onze kinderen.
Hmmmja, toch wordt ik graag gerespecteerd in mijn eigen huis, net als dat ik dat bij een ander zal opbrengen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_208407705
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 15:14 schreef daNpy het volgende:

[..]
Hmmmja, toch wordt ik graag gerespecteerd in mijn eigen huis, net als dat ik dat bij een ander zal opbrengen.
Dat zeker, maar ik zou wensen dat mijn kleinkinderen een opa en oma hadden die zoveel liefde en interesse voor ze heeft.

Een ander uiterste, I know.
  donderdag 16 maart 2023 @ 15:21:36 #221
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_208407806
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 15:16 schreef exode het volgende:

[..]
Dat zeker, maar ik zou wensen dat mijn kleinkinderen een opa en oma hadden die zoveel liefde en interesse voor ze heeft.

Een ander uiterste, I know.
Ja ik begrijp het, dat is ook helemaal niet leuk.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_208408174
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 15:12 schreef exode het volgende:
Ah joh, koester het ;) Mijn schoonouders kennen net de namen van onze kinderen.
Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik de voorkeur zou geven van die twee uitersten. Ik denk toch de bijna niet bestaande grootouder ipv de veel aanwezige grootouder. Maar dan hangt ook af van de andere grootouders, die kunnen dat evt compenseren natuurlijk, en de persoonlijkheid van de desbetreffende grootouders.

Ik zou proberen s avonds, als kind slaapt, een keer af te spreken Soldier, en dan duidelijke concrete afspraken maken. Dat jullie ook ruimte nodig hebben voor gezinstijd en dat jullie de teugels ook iets meer kunnen laten vieren als ze niet zo vaak langs komt.
En wellicht is het een idee om nu het mooier weer wordt, haar lekker met de baby buiten te laten wandelen. Ziet ze het kleinkind toch, kleinkind heeft frisse (niet-parfum)lucht en is lekker buiten, en schoonmoeder krijgt wat beweging en doet wellicht nog wat contacten op (baby’s trekken andere oudere vrouwen aan). En je hebt haar niet (lang) over de vloer, dus kunt zelf ook je ding doen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_208408224
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 15:12 schreef exode het volgende:
Ah joh, koester het ;) Mijn schoonouders kennen net de namen van onze kinderen.
Ik herken het wel een beetje van jou. Mijn ouders zijn ook niet zo heel erg betrokken met de kleinkinderen, al denk ik wel dat ze op hun manier hun best doen.

Toch zou ik absoluut niet oma of opa zo vaak over de vloer willen hebben. Het geeft wrijvingen en in het slechtste geval gaat het ook tussen jou en je partner wrijvingen geven. En kom er maar eens van af. Je bent bang om iemand te kwetsen dus je laat het maar gaan. En als je er wel wat van zegt heb je een boze (schoon)moeder.

Ik vind de situatie die Soldier aan de hand heeft een hele moeilijke.
pi_208408287
Ik zou 4x per week ook veel te veel vinden overigens.
pi_208408304
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 13:20 schreef Soldier2000 het volgende:
Ik begin te merken dat sinds de komst van onze dochter de band met mijn schoonouders aan het verslechteren is. Mijn schoonmoeder kijkt vooral hoe ze vroeger haar dochter heeft opgevoed en heeft weinig begrip op de manier hoe wij onze dochter proberen op te voeden.
Voorbeeldje, wij willen onze dochter niet blootstellen aan parfum, simpelweg om een allergie op latere leeftijd te voorkomen. Een baby huidje is daar veel te gevoelig voor. Mijn schoonmoeder is een groot fan van parfum en spuit niet alleen iets op haar hals maar ook gewoon op haar kleding. Dusja, iedere keer als ze weer langs is geweest ruikt onze dochter van top tot teen naar haar parfum. Met een flinke woordenwisseling heeft mijn partner uitgelegd dat ze niet meer wil dat ze parfum opspuit voordat ze langskomt. De woordenwisseling kwam voort uit het onbegrip; onzin, stel je niet zo aan, doe niet zo extreem, je moet niet alles opzoeken etc.

Maargoed, nu spuit ze van te voren geen parfum meer op. Maar draagt ze nog wel eens kleding waar nog parfum op zit van de vorige dagen. Dusja, ruikt onze dochter weer naar parfum. Zo heb ik nog tal van dingen, ik begin er soms een beetje moe van te voren.

*Ja wij zijn ook van die types die graag biologisch eten, glazen flessen gebruiken, voorkeur voor hout ipv kunststof hebben etc. :+
Ik snap je punt en vind het ook wel valide, maar aan het eind vind ik het overdreven worden. Wat moet je schoonmoeder dan doen als ze al geen parfum meer spuit voor ze naar jullie komt? Misschien speciaal haar kleren wassen? Dat vind ik ver gaan.

Persoonlijk zou ik er minder rigide in staan, dat scheelt een boel stress. Ik vind het prima als de oma’s van mijn zoon soms dingen anders doen dan ik. Als ik je schoonmoeder was zou ik ook wat afstand nemen als het op die manier heel arbeidsintensief zou worden om langs te komen. Call me if you need me
  Moderator donderdag 16 maart 2023 @ 15:55:08 #226
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_208408393
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 13:20 schreef Soldier2000 het volgende:
Ik begin te merken dat sinds de komst van onze dochter de band met mijn schoonouders aan het verslechteren is. Mijn schoonmoeder kijkt vooral hoe ze vroeger haar dochter heeft opgevoed en heeft weinig begrip op de manier hoe wij onze dochter proberen op te voeden.
Voorbeeldje, wij willen onze dochter niet blootstellen aan parfum, simpelweg om een allergie op latere leeftijd te voorkomen. Een baby huidje is daar veel te gevoelig voor. Mijn schoonmoeder is een groot fan van parfum en spuit niet alleen iets op haar hals maar ook gewoon op haar kleding. Dusja, iedere keer als ze weer langs is geweest ruikt onze dochter van top tot teen naar haar parfum. Met een flinke woordenwisseling heeft mijn partner uitgelegd dat ze niet meer wil dat ze parfum opspuit voordat ze langskomt. De woordenwisseling kwam voort uit het onbegrip; onzin, stel je niet zo aan, doe niet zo extreem, je moet niet alles opzoeken etc.

Maargoed, nu spuit ze van te voren geen parfum meer op. Maar draagt ze nog wel eens kleding waar nog parfum op zit van de vorige dagen. Dusja, ruikt onze dochter weer naar parfum. Zo heb ik nog tal van dingen, ik begin er soms een beetje moe van te voren.

*Ja wij zijn ook van die types die graag biologisch eten, glazen flessen gebruiken, voorkeur voor hout ipv kunststof hebben etc. :+
Is dat bewezen dat je hier later allergisch voor kunt worden als je er op jonge leeftijd aan blootgesteld wordt? Ik weet dat het met andere dingen juist andersom werkt, dat het slim is om ze er juist op jonge leeftijd aan bloot te stellen (pinda's en eieren bijvoorbeeld). En als je merkt dat je dochter er gevoelig voor is kan ik me er ook iets bij voorstellen maar ik vind je er nu wel erg rigide instaan eerlijk gezegd. Je grijpt nu ook in in de levenssfeer van je schoonmoeder die zich al aanpast door geen parfum meer te dragen op deze dagen. Wat kan ze nog meer doen :?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  donderdag 16 maart 2023 @ 15:55:16 #227
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208408397
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 13:48 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]
Sja, ik kijk daar toch iets anders tegenaan. Als ik mijn kind op zo'n jonge leeftijd nog wat kan beschermen tegen iets wat op latere leeftijd onprettig kan uitpakken, dan doe ik dat. Als jij dan graag contact wilt met jouw kleindochter, dan mag je best wel wat begrip hebben op de manier hoe wij dat aanpakken. En met begrip bedoel ik dan ook het willen begrijpen, niet direct wegwuiven. Ik heb zelf die discussies niet met haar, dat mag mijn partner mooi doen omdat het haar moeder is.
Het is ook niet zo dat wij dan op onze strepen staan. We leggen uit waarom we iets niet fijn vinden en waarom plus ze komt 4x per week langs. Niet 1x per 2 weken ofzo :').
Dit vind ik wel een beetje gemeen. Je hebt samen deze overtuiging, dan mag je daar ook samen voor staan en hoef je niet elke keer je partner hierin de ellende te laten oppakken, puur omdat haar moeder nu eenmaal de lastigere is.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_208408586
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 15:55 schreef MaJo het volgende:

[..]
Is dat bewezen dat je hier later allergisch voor kunt worden als je er op jonge leeftijd aan blootgesteld wordt? Ik weet dat het met andere dingen juist andersom werkt, dat het slim is om ze er juist op jonge leeftijd aan bloot te stellen (pinda's en eieren bijvoorbeeld). En als je merkt dat je dochter er gevoelig voor is kan ik me er ook iets bij voorstellen maar ik vind je er nu wel erg rigide instaan eerlijk gezegd. Je grijpt nu ook in in de levenssfeer van je schoonmoeder die zich al aanpast door geen parfum meer te dragen op deze dagen. Wat kan ze nog meer doen :?
Ik weet dat babies allergische reacties kunnen krijgen op verzorgingsmiddelen (bodylotion et ) als daar parfum in zit, maar van een reactie op 'gewoon' parfum bij iemand anders had ik nog niet eerder gehoord...
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_208408844
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 16:10 schreef tombolafan het volgende:

[..]
Ik weet dat babies allergische reacties kunnen krijgen op verzorgingsmiddelen (bodylotion et ) als daar parfum in zit, maar van een reactie op 'gewoon' parfum bij iemand anders had ik nog niet eerder gehoord...
Ik ben nog steeds allergisch voor 4711 :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Soury op 16-03-2023 16:41:08 ]
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_208409006
quote:
17s.gif Op donderdag 16 maart 2023 15:55 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Dit vind ik wel een beetje gemeen. Je hebt samen deze overtuiging, dan mag je daar ook samen voor staan en hoef je niet elke keer je partner hierin de ellende te laten oppakken, puur omdat haar moeder nu eenmaal de lastigere is.
Ik wil heel graag de discussie aangaan, maar dat mag ik niet omdat mijn vriendin bang is dat de band tussen mij en haar moeder verslechtert.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 15:50 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Ik snap je punt en vind het ook wel valide, maar aan het eind vind ik het overdreven worden. Wat moet je schoonmoeder dan doen als ze al geen parfum meer spuit voor ze naar jullie komt? Misschien speciaal haar kleren wassen? Dat vind ik ver gaan.

Persoonlijk zou ik er minder rigide in staan, dat scheelt een boel stress. Ik vind het prima als de oma’s van mijn zoon soms dingen anders doen dan ik. Als ik je schoonmoeder was zou ik ook wat afstand nemen als het op die manier heel arbeidsintensief zou worden om langs te komen. Call me if you need me
Willen begrijpen waarom ik het niet fijn vind, en gewoon schone kleding te dragen die niet onder de parfum zit. En als dat te veel is, kom dan aub niet langs. Of ga een keer iets anders doen dan alleen maar knuffelen en de hele tijd kusjes geven. Een boekje voorlezen vindt ze niet leuk, zingen vindt ze niet leuk, wandelen gaat lastig vanwege haar knieën.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 15:55 schreef MaJo het volgende:

[..]
Is dat bewezen dat je hier later allergisch voor kunt worden als je er op jonge leeftijd aan blootgesteld wordt? Ik weet dat het met andere dingen juist andersom werkt, dat het slim is om ze er juist op jonge leeftijd aan bloot te stellen (pinda's en eieren bijvoorbeeld). En als je merkt dat je dochter er gevoelig voor is kan ik me er ook iets bij voorstellen maar ik vind je er nu wel erg rigide instaan eerlijk gezegd. Je grijpt nu ook in in de levenssfeer van je schoonmoeder die zich al aanpast door geen parfum meer te dragen op deze dagen. Wat kan ze nog meer doen :?
Parfum is nooit goed voor je huid, ook op onze leeftijd niet. Maar bij een baby is dat zelfs nog een stap erger omdat een babyhuid niet zo dik is als van een volwassen persoon. Maar wat ze zou kunnen doen, waarom moet ik degene zijn die zich aan moet passen. Het is toch mijn dochter? :)
BlaBlaBla
  Moderator donderdag 16 maart 2023 @ 16:44:36 #231
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_208409021
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 16:10 schreef tombolafan het volgende:

[..]
Ik weet dat babies allergische reacties kunnen krijgen op verzorgingsmiddelen (bodylotion et ) als daar parfum in zit, maar van een reactie op 'gewoon' parfum bij iemand anders had ik nog niet eerder gehoord...
Ik zou dan kijken of je kind gevoelig is en als dat het geval is (uitslag of iets dergelijks) dan maatregelen nemen. Aapie heeft ook een zeer gevoelige huid dus daar smeren we ook niet al teveel op. Nog nooit gemerkt dat hij last heeft van parfum en dat dragen wij ook beiden :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_208409253
Ik vraag me vooral af hoe je dat in de rest van het leven van je dochter doet. Gaat ze naar de opvang bijvoorbeeld? Eis je dan van de leidsters dat ze geen parfum op doen en hun kleding wassen?

Dat je van je schoonmoeder vraagt dat ze geen parfum op doet, kan ik nog inkomen maar dat ze zelfs haar kleding moet wassen voor ze bij jullie komt. Wassen met parfumvrij wasmiddel neem ik aan? Want wasmiddel en wasverzachter is niet veel 'slechter' dan parfum.

Ik vind het mooi dat je op een bepaalde manier in het leven staat en er jaar leeft maar je gaat wel ver in het doorvoeren bij je directe omgeving vind ik.
  donderdag 16 maart 2023 @ 17:01:38 #233
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208409267
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 17:00 schreef exode het volgende:
Ik vraag me vooral af hoe je dat in de rest van het leven van je dochter doet. Gaat ze naar de opvang bijvoorbeeld? Eis je dan van de leidsters dat ze geen parfum op doen en hun kleding wassen?

Dat je van je schoonmoeder vraagt dat ze geen parfum op doet, kan ik nog inkomen maar dat ze zelfs haar kleding moet wassen voor ze bij jullie komt. Wassen met parfumvrij wasmiddel neem ik aan? Want wasmiddel en wasverzachter is niet veel 'slechter' dan parfum.

Ik vind het mooi dat je op een bepaalde manier in het leven staat en er jaar leeft maar je gaat wel ver in het doorvoeren bij je directe omgeving vind ik.
Plus dat het net zo sterk ruikt.

Ik vind het ook heel ver gaan, maar dat vind ik 4 keer per week langskomen ook :')
Maar goed, je kunt zelf wel op een bepaalde manier in het leven staan maar van je omgeving verwachten dat ze daar maar klakkeloos in meegaan gaat wel heel erg ver.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_208409466
Zelfs oma zijn blijkt lastig :P

Ik heb mijn dochter gezegd dat ik graag bij haar bevalling wil zijn, als zij dat wil. Ook heb ik gezegd dat ik graag wil oppassen, als zij dat wil. En ik heb gezegd dat als zij en haar vriend een weekendje weg willen, wat ik ze ten zeerste heb aangeraden, ik wil oppassen, als zij dat wil. Ik laat de keus geheel aan haar/hen. Dat het geen verplichting is maar dat ze weten dat ik er voor ze ben en klaar sta als ze dat willen. (Maar ga me niet vertellen dat ik geen parfum meer zou mogen dragen :') Tenzij aanwezige allergie, dan snap ik dat wel)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_208409483
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 16:43 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]
Ik wil heel graag de discussie aangaan, maar dat mag ik niet omdat mijn vriendin bang is dat de band tussen mij en haar moeder verslechtert.
[..]
Willen begrijpen waarom ik het niet fijn vind, en gewoon schone kleding te dragen die niet onder de parfum zit. En als dat te veel is, kom dan aub niet langs. Of ga een keer iets anders doen dan alleen maar knuffelen en de hele tijd kusjes geven. Een boekje voorlezen vindt ze niet leuk, zingen vindt ze niet leuk, wandelen gaat lastig vanwege haar knieën.
[..]
Parfum is nooit goed voor je huid, ook op onze leeftijd niet. Maar bij een baby is dat zelfs nog een stap erger omdat een babyhuid niet zo dik is als van een volwassen persoon. Maar wat ze zou kunnen doen, waarom moet ik degene zijn die zich aan moet passen. Het is toch mijn dochter? :)
Nja je geeft de oplossing zelf al: dan komt ze maar niet langs. En dat kan je ook gewoon zo naar haar communiceren
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 16 maart 2023 @ 17:24:02 #236
269689 crew  Viv
pi_208409532
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 17:00 schreef exode het volgende:
Ik vraag me vooral af hoe je dat in de rest van het leven van je dochter doet. Gaat ze naar de opvang bijvoorbeeld? Eis je dan van de leidsters dat ze geen parfum op doen en hun kleding wassen?

Dat je van je schoonmoeder vraagt dat ze geen parfum op doet, kan ik nog inkomen maar dat ze zelfs haar kleding moet wassen voor ze bij jullie komt. Wassen met parfumvrij wasmiddel neem ik aan? Want wasmiddel en wasverzachter is niet veel 'slechter' dan parfum.

Ik vind het mooi dat je op een bepaalde manier in het leven staat en er jaar leeft maar je gaat wel ver in het doorvoeren bij je directe omgeving vind ik.
Misschien is het issue met het parfum van oma ook een beetje dat haar "aanwezigheid" dan nóg verder reikt dan de tijd die ze al doorbrengt daar? ;)
pi_208409672
En het is ook maar net hoe gevoelig je neus staat afgesteld natuurlijk. En ook hoe je het vraagt, en hoe de (schoon)ouders er in staan. Ik wilde die eerste maanden ook graag dat mijn kind naar zichzelf rook, en niet naar parfum van een ander. Dat was voor mij belangrijk voor de hechting en het geven van borstvoeding. Onze ouders begrepen dat volledig, en hebben daar rekening mee gehouden. Volgens mij vond niemand dat raar!
  donderdag 16 maart 2023 @ 17:39:36 #238
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208409688
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2023 17:38 schreef Mrs.Peel het volgende:
En het is ook maar net hoe gevoelig je neus staat afgesteld natuurlijk. En ook hoe je het vraagt, en hoe de (schoon)ouders er in staan. Ik wilde die eerste maanden ook graag dat mijn kind naar zichzelf rook, en niet naar parfum van een ander. Dat was voor mij belangrijk voor de hechting en het geven van borstvoeding. Onze ouders begrepen dat volledig, en hebben daar rekening mee gehouden. Volgens mij vond niemand dat raar!
Het is dan ook vooral hoe je het vraagt, het ene argument komt een stuk beter over dan het andere argument.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_208409798
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 17:00 schreef exode het volgende:
Ik vraag me vooral af hoe je dat in de rest van het leven van je dochter doet. Gaat ze naar de opvang bijvoorbeeld? Eis je dan van de leidsters dat ze geen parfum op doen en hun kleding wassen?

Dat je van je schoonmoeder vraagt dat ze geen parfum op doet, kan ik nog inkomen maar dat ze zelfs haar kleding moet wassen voor ze bij jullie komt. Wassen met parfumvrij wasmiddel neem ik aan? Want wasmiddel en wasverzachter is niet veel 'slechter' dan parfum.

Ik vind het mooi dat je op een bepaalde manier in het leven staat en er jaar leeft maar je gaat wel ver in het doorvoeren bij je directe omgeving vind ik.
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 17:01 schreef Leandra het volgende:

[..]
Plus dat het net zo sterk ruikt.

Ik vind het ook heel ver gaan, maar dat vind ik 4 keer per week langskomen ook :')
Maar goed, je kunt zelf wel op een bepaalde manier in het leven staan maar van je omgeving verwachten dat ze daar maar klakkeloos in meegaan gaat wel heel erg ver.
Iedereen mag hier zijn eigen mening over hebben, maar zolang mijn dochter nog een baby is en daarmee ook een babyhuidje heeft waar stoffen gemakkelijker kunnen doordringen, dan heb ik liever niet dat haar huid in direct contact komt met parfum. De formulering van parfum is niet gericht op een babyhuidje. Ze kwam ook niet 1x in aanraking met parfum, maar 4x per week. Ik ben daar nu gewoon voorzichtig mee geworden. Als ze straks wat ouder is laat ik het los. En ja, wij wassen onze kleding ook met Neutral.

Ze gaat naar de opvang, geen last van parfum en onze dochter is daar de enige die haar melk uit een glazen fles krijgt :+ , hebben ze nog speciaal overleg over moeten voeren :)

quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 17:39 schreef Leandra het volgende:

[..]
Het is dan ook vooral hoe je het vraagt, het ene argument komt een stuk beter over dan het andere argument.
Schoonmoeder had als mening dat onze dochter iedere dag in bad zou moeten gaan en altijd naar Zwitsal zou moeten ruiken. (nee wij gebruiken geen Zwitsal :+). Haar argument, ja want dat ruikt lekker naar baby.
BlaBlaBla
pi_208409822
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 17:48 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]
[..]
Iedereen mag hier zijn eigen mening over hebben, maar zolang mijn dochter nog een baby is en daarmee ook een babyhuidje heeft waar stoffen gemakkelijker kunnen doordringen, dan heb ik liever niet dat haar huid in direct contact komt met parfum. De formulering van parfum is niet gericht op een babyhuidje. Ze kwam ook niet 1x in aanraking met parfum, maar 4x per week. Ik ben daar nu gewoon voorzichtig mee geworden. Als ze straks wat ouder is laat ik het los. En ja, wij wassen onze kleding ook met Neutral.

Ze gaat naar de opvang, geen last van parfum en onze dochter is daar de enige die haar melk uit een glazen fles krijgt :+ , hebben ze nog speciaal overleg over moeten voeren :)
Ik zou niet aan kinderen begonnen zijn _O-
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  donderdag 16 maart 2023 @ 17:55:12 #241
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208409867
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 17:48 schreef Soldier2000 het volgende:

Schoonmoeder had als mening dat onze dochter iedere dag in bad zou moeten gaan en altijd naar Zwitsal zou moeten ruiken. (nee wij gebruiken geen Zwitsal :+). Haar argument, ja want dat ruikt lekker naar baby.
Tsja, zo heeft ieder zijn/haar voorkeuren, ik hou ook van Zwitsal, mijn kinderen zijn idd Zwitsal-babies, mijn moeder vond Zwitsal verschrikkelijk en hield van Natusan :r :r :r
Mijn schoondochter gebruikt Naïf volgens mij..... daar heb je in principe alleen als ouder wat over te zeggen.

Kan het misschien zijn dat je dit groter maakt dan het is? Ik bedoel: mijn moeder vond ook dat ik Natusan moest gebruiken, so what?
Ik vind overigens niks van de merken die mijn schoondochter gebruikt, want het is niet aan mij, net zoals het niet aan mijn moeder was toen mijn kinderen klein waren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_208409877
Volgens mij wordt het parfum probleem verder versterkt doordat schoonmoeder 4x per week op de stoep staat en daarmee het gezin belast. Daar zou ik in eerste instantie wat aan doen
pi_208409879
Serieus, een glazen fles bij de opvang? Als dat maar goed gaat als ie een keer valt... Vraag me af wie hiervoor verantwoordelijk gehouden kan worden als het glas breekt en andere kindjes zich bezeren.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  donderdag 16 maart 2023 @ 17:57:56 #244
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208409898
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 17:56 schreef Mushanga71 het volgende:
Serieus, een glazen fles bij de opvang? Als dat maar goed gaat als ie een keer valt... Vraag me af wie hiervoor verantwoordelijk gehouden kan worden als het glas breekt en andere kindjes zich bezeren.
Dat ook idd.
Dat valt wat mij betreft ook onder: andere omgeving, hun regels.

En anders een opvang zoeken die ook in dezelfde levenswijze werkt.
Dat laatste zou trouwens sowieso mijn doel zijn als ik het zo belangrijk zou vinden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 16 maart 2023 @ 17:58:57 #245
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_208409912
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 17:57 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat ook idd.
Dat valt wat mij betreft ook onder: andere omgeving, hun regels.

En anders een opvang zoeken die ook in dezelfde levenswijze werkt.
Ze hebben het overlegd en blijkbaar is het goed gekeurd.
pi_208409913
Jeetje, wat een gedoe om wat Soldier voor zijn kind wil. Het is hun eerste kind, ik snap dat ze alles perfect willen doen.

Ik vind schoonmoeder vaak over de vloer een groter issue eerlijk gezegd.
  donderdag 16 maart 2023 @ 17:59:23 #247
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_208409917
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 17:56 schreef _Lily_ het volgende:
Volgens mij wordt het parfum probleem verder versterkt doordat schoonmoeder 4x per week op de stoep staat en daarmee het gezin belast. Daar zou ik in eerste instantie wat aan doen
Dit lijkt me het belangrijkst inderdaad.
pi_208409984
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 17:51 schreef Soury het volgende:

[..]
Ik zou niet aan kinderen begonnen zijn _O-
Goede onderbouwing ook, en een trieste reactie.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 17:56 schreef Mushanga71 het volgende:
Serieus, een glazen fles bij de opvang? Als dat maar goed gaat als ie een keer valt... Vraag me af wie hiervoor verantwoordelijk gehouden kan worden als het glas breekt en andere kindjes zich bezeren.
Een glazen fles met siliconen bescherming zodat het glas niet breekt bij een val.
BlaBlaBla
pi_208409985
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 17:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
Jeetje, wat een gedoe om wat Soldier voor zijn kind wil. Het is hun eerste kind, ik snap dat ze alles perfect willen doen.

Ik vind schoonmoeder vaak over de vloer een groter issue eerlijk gezegd.
Parfum boehoe ik zat ik de auto met een sigaar rokende opa en een sigaretten rokende pa. Ik leef nog
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  donderdag 16 maart 2023 @ 18:06:02 #250
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_208409997
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 18:05 schreef Soury het volgende:

[..]
Parfum boehoe ik zat ik de auto met een sigaar rokende opa en een sigaretten rokende pa. Ik leef nog
:')
pi_208410000
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 18:04 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]
Goede onderbouwing ook, en een trieste reactie.
[..]
Een glazen fles met siliconen bescherming zodat het glas niet breekt bij een val.
Onderbouwing hoe dan? Serieus wat een zooitje crap
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_208410078
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 18:04 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]
Goede onderbouwing ook, en een trieste reactie.
[..]
Een glazen fles met siliconen bescherming zodat het glas niet breekt bij een val.
Je hoeft je niet te verantwoorden. Iedere ouder doet wat zij denken dat het beste voor hun kindje is. :)
Protège moi de mes désirs.
pi_208410082
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 18:05 schreef Soury het volgende:

[..]
Parfum boehoe ik zat ik de auto met een sigaar rokende opa en een sigaretten rokende pa. Ik leef nog
Oh, ik heb daar ook ervaring mee. Vader van ex rookte ook in de auto. Ramen potdicht, kachel maximaal aan. Kotsmisselijk kwam ik uit die wagen.

Nee, ik raad het niet aan om zoiets te doen waar kinderen bij zijn. Ik raad het sowieso niet aan eigenlijk.
pi_208410112
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 18:11 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Oh, ik heb daar ook ervaring mee. Vader van ex rookte ook in de auto. Ramen potdicht, kachel maximaal aan. Kotsmisselijk kwam ik uit die wagen.

Nee, ik raad het niet aan om zoiets te doen waar kinderen bij zijn. Ik raad het sowieso niet aan eigenlijk.
Nee natuurlijk niet :D. Maar een luchtje van schoonma :')
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_208410148
Serieus, dit gaat toch totaal niet meer over het topic onderwerp? _O-

Sowieso valt het 'ik vind dat oma dit-en-dat anders moet doen ' niet onder het 'ouderschap niet leuk vinden' vind ik :7
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_208410227
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 18:04 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]
Goede onderbouwing ook, en een trieste reactie.
[..]
Een glazen fles met siliconen bescherming zodat het glas niet breekt bij een val.
Oooh, geen gevaar dus :)
Weet je, iedereen wil het beste voor zijn/haar kinderen en een eerste is altijd extra spannend. Maak je niet al te druk om flessen en parfum maar zorg ervoor dat je van je kind geniet, de tijd gaat echt veel te snel.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_208410228
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 18:15 schreef tombolafan het volgende:
Serieus, dit gaat toch totaal niet meer over het topic onderwerp? _O-

Sowieso valt het 'ik vind dat oma dit-en-dat anders moet doen ' niet onder het 'ouderschap niet leuk vinden' vind ik :7
Het schoonouderschap niet leuk vinden
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_208410231
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 18:12 schreef Soury het volgende:

[..]
Nee natuurlijk niet :D. Maar een luchtje van schoonma :')
Ik kom heel veel mensen tegen en ik ruik dat heel weinig mensen parfum juist weten te doseren. De meeste mensen doen te veel op waardoor het meer gaat stinken dan dat ze lekker ruiken.

Wat ik begrijp uit Soldier zijn verhaal is dat schoonmoeder fan is van parfum en dat ze het overal spuit. Dat vind ik dan niet meer simpel 'een luchtje van schoonma' te noemen. Ik kan me voorstellen dat als je baby regelmatig naar (misschien wel vieze goedkope) parfum ruikt/stinkt je daar niet blij van wordt als ouder zijnde.


Maargoed, we dwalen af zoals tombolafan zei ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door Sunshine1982 op 16-03-2023 18:29:56 ]
pi_208410396
Ik kan wel een bruggetje maken: door mijn eigen ouderschap mijn schoonouders nog minder leuk vinden. ;)
pi_208410420
Even jubelen *O* *O*
Ik zie mijn schoonouders maar 2 of 3 keer per jaar *O* *O*
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_208410447
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 18:15 schreef tombolafan het volgende:
Serieus, dit gaat toch totaal niet meer over het topic onderwerp? _O-

Sowieso valt het 'ik vind dat oma dit-en-dat anders moet doen ' niet onder het 'ouderschap niet leuk vinden' vind ik :7
Al het bezoek dat bij een eerste ineens over de vloer komt inclusief opa&oma meerdere keren per week vond ik anders niet bepaald leuk aan het ouderschap.

Gelukkig werd dat snel minder en is een 2e totaal niet interessant.
pi_208410601
Ik begrijp al dat (on)gewenste bezoek niet, zoiets overleg je toch eerst?
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_208410816
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2023 18:33 schreef Vanyel het volgende:
Even jubelen *O* *O*
Ik zie mijn schoonouders maar 2 of 3 keer per jaar *O* *O*
Ik ook :)
pi_208410832
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 18:44 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik begrijp al dat (on)gewenste bezoek niet, zoiets overleg je toch eerst?
Jij bent duidelijk niet Brabants.
pi_208410834
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2023 18:33 schreef Vanyel het volgende:
Even jubelen *O* *O*
Ik zie mijn schoonouders maar 2 of 3 keer per jaar *O* *O*
Ik heb geen schoonouders *O* *O* *O* :+
S. 2014
J. 2016
pi_208410853
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2023 18:57 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Ik heb geen schoonouders *O* *O* *O* :+
Jij wint *O* *O*
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  Moderator donderdag 16 maart 2023 @ 18:58:37 #267
382129 crew  Donna
pi_208410861
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 18:57 schreef exode het volgende:

[..]
Jij bent duidelijk niet Brabants.
Ik ook niet en wij komen ook gewoon onaangekondigd via de achterdeur enzo (en anderen bij ons ook), maar niet 4x per week. :+
pi_208410926
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2023 18:58 schreef Donna het volgende:

[..]
Ik ook niet en wij komen ook gewoon onaangekondigd via de achterdeur enzo (en anderen bij ons ook), maar niet 4x per week. :+
Ik schrik me altijd de pleuris als onze deurbel gaat.

Bij ons is het sowieso een zoete inval van alle buurtkinderen. Daar heb ik ook niet altijd zin in. Die krijg je er gratis bij, bij het ouderschap, andere kinderen.
9 van de 10 keer vind ik die drukte heerlijk hoor, maar als ik nog niet eens ontbeten heb en ze bonsen op de deur waarom de achterdeur op slot is, zucht ik ook diep en denk NU EVEN NIET.
  Moderator donderdag 16 maart 2023 @ 19:02:34 #269
382129 crew  Donna
pi_208410936
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 19:01 schreef exode het volgende:

[..]
Ik schrik me altijd de pleuris als onze deurbel gaat.

Bij ons is het sowieso een zoete inval van alle buurtkinderen. Daar heb ik ook niet altijd zin in. Die krijg je er gratis bij, bij het ouderschap, andere kinderen.
9 van de 10 keer vind ik die drukte heerlijk hoor, maar als ik nog niet eens ontbeten heb en ze bonsen op de deur waarom de achterdeur op slot is, zucht ik ook diep en denk NU EVEN NIET.
Jij woont vast niet buitenaf. :P
pi_208410945
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 18:57 schreef exode het volgende:

[..]
Jij bent duidelijk niet Brabants.
Nope :D
Mijn moeder woonden in dezelfde flat en de keren dat zij onaangekondigd voor de deur stond is nihil geweest. Had wel sleutel maar belde altijd eerst :Y

Ohkee, familie/vrienden van man hadden dat wél. Onaangekondigd op Schiphol staan en dan een gratiz hotel voor tig :') :X
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  Moderator donderdag 16 maart 2023 @ 19:04:26 #271
382129 crew  Donna
pi_208410965
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 19:03 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Nope :D
Mijn moeder woonden in dezelfde flat en de keren dat zij onaangekondigd voor de deur stond is nihil geweest. Had wel sleutel maar belde altijd eerst :Y

Ohkee, familie/vrienden van man hadden dat wél. Onaangekondigd op Schiphol staan en dan een gratiz hotel voor tig :') :X
Die zijn vast ook niet Brabants. :9
pi_208411015
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 19:04 schreef Donna het volgende:

[..]
Die zijn vast ook niet Brabants. :9
Zou een stuk makkelijker geweest zijn :D
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_208411197
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 18:57 schreef exode het volgende:

[..]
Jij bent duidelijk niet Brabants.
Ik wel, en toch komen ze of op vaste momenten, of sturen ze eerst een bericht.

Zelfde dat wij altijd op dezelfde tijd en dag bij de schoonouders langskomen. Maar daar buiten vallen we niet elkaars huis binnen.
Born to Lose, but Built to Win.
pi_208411384
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 19:02 schreef Donna het volgende:

[..]
Jij woont vast niet buitenaf. :P
Haha, nee, Randstad he, maar na onze straat begint wel de polder, telt dat ook?
  Moderator donderdag 16 maart 2023 @ 19:27:52 #275
382129 crew  Donna
pi_208411566
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 19:21 schreef exode het volgende:

[..]
Haha, nee, Randstad he, maar na onze straat begint wel de polder, telt dat ook?
Hmmmmm. Nee. Buitenaf is pas buitenaf als je geen buurtkinderen hebt. :7
pi_208415618
Maar dan kun je je kinderen ook niet zomaar even naar buiten sturen en een half uurtje voor jezelf O+ hebben.

Hier weten de buurkinderen ondertussen dat ze voor 12 uur niet welkom zijn. Zeker op vrije dagen starten wij heel langzaam op. Maar elke keer kinderen over de vloer is wel een van de grootste nadelen. Zeker zoon wil áltijd hier afspreken en heeft erg drukke vriendjes.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  Moderator donderdag 16 maart 2023 @ 23:05:53 #277
382129 crew  Donna
pi_208415821
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 22:54 schreef FlyingFish het volgende:
Maar dan kun je je kinderen ook niet zomaar even naar buiten sturen en een half uurtje voor jezelf O+ hebben.

Hier weten de buurkinderen ondertussen dat ze voor 12 uur niet welkom zijn. Zeker op vrije dagen starten wij heel langzaam op. Maar elke keer kinderen over de vloer is wel een van de grootste nadelen. Zeker zoon wil áltijd hier afspreken en heeft erg drukke vriendjes.
Waar? Hier buitenaf bedoel je?
Genoeg speelmogelijkheden hier. Ze vermaken zich wel buiten.

Maar geen speeltuintje met buurtkinderen nee.
  Moderator vrijdag 17 maart 2023 @ 12:16:18 #278
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_208420946
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2023 18:58 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Jij wint *O* *O*
Die van mij zijn dood -O- #overtoepen
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_208468488
Ik zou me eerder storen aan een oma die een sigarettengeur op m’n baby zou achterlaten. Maar iedereen moet daar zelf keuzes in maken. Ik snap best dat het irritant is wanneer de baby steeds naar de lucht van oma ruikt.
Al vraag ik me wel af hoeveel parfum oma op heeft. Ik heb nog nooit meegemaakt dat mijn baby toen ter tijd naar de parfum van een ander rook.
Born to Lose, but Built to Win.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')