quote:Onlangs hoorde ik de uitspraak "love my kids to death, they're my everything, but I hate parenthood". En dat eh resoneerde wel met me.
Heb er 2, van 1,5 en 3, en ik ben er eigenlijk zo klaar mee. (nee geen zorgen, ga geen gekke dingen doen). Maar ik ben zo klaar met de hele dag bezig zijn. Van 6u in de ochtend tot 19:30 zijn mijn vrouw en ik bijna continu bezig met wassen, eten maken, schoonmaken, shit regelen, boodschappen, enz. Werk is even rust vergeleken met thuis. De kinderen zijn allebei heel energiek, je moet ze letterlijk uitlaten anders worden ze steeds lastiger. Sta je weer bij de zoveelste speeltuin of ballorig. Zelf spelen komt weinig voor, je moet bijna wel opletten anders breekt de shit uit. Ook continu met elkaar klooien en moet je dus politieagentje spelen. Het enige moment van rust voor ons is achter de Ipad, maar ook dat wil je niet continu. Ik heb vaak niet eens de energie om met ze te spelen, waardoor zij weer negatieve aandacht gaan vragen en we daar weer op moeten reageren.
Eentje eet goed, de ander wil niks. Of de ene keer wel en de andere keer niet. Godzijdank slapen ze makkelijk in, maar allebei zijn het geen doorslapers. IEDERE nacht is er wel iets. Sowieso 1-2x er uit, maar het kan ook 3-6x zijn. Van alles geprobeerd en als je er niet heen gaat wordt het alleen maar erger. En geen opa's en oma's om te logeren. Volgende dag, na een volledige kutnacht, wordt er eentje jankend wakker om 6 uur en begint de hele riedel opnieuw. Dag in dag uit, week in week uit, maand in maand uit. Genieten.
Natuurlijk is het fijn als ze om je nek springen en knuffelen. Als ze een ergens mee een stap maken en blij zijn. Maar dat gebeurt een paar keer per week? En dat warme fuzzy gevoel dooft snel uit als je weer de miljardste luier moet verschonen, klussen in huis zich opstapelen, je kind weer eens ziek thuis komt van KDV enzovoort enzovoort enzovoort.
Geen idee wat m'n doel is van dit topic. Even spuien. Twijfelaars over kinderen waarschuwen. Lotgenoten horen. Iemand bemoedigende woorden?
Ik geloof dat je in dit forum geen rellen kan veroorzaken zo, omdat het emancipatie niveau vrij hoog is hier. Maar je leest nogal selectief en alleen wat je wil lezen.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 15:12 schreef Avelie het volgende:
Ik geloof er ook niet zo in dat vaders dit niet kunnen. Het is wel lekker makkelijk als je vrouw gelooft dat zij biologisch superieur is en dus altijd het bed uitgaat, terwijl jij lekker kan blijven liggen. Als ik mijn man dit soort verhalen vertel, moet hij altijd hard lachen, want hij weet als geen ander dat het onzin is en dat ook mannen prima voor hun kind kunnen zorgen 's nachts. Maar hoe hard we er ook om lachen ergens is het heel sneu natuurlijk, dat we nog steeds in de oudheid leven wat betreft emancipatie.
Mijn vriend was daar ook makkelijk in hoor. Oh moet ik weg? Prima, doei, slaap lekker. Maar dat was dan ook weer niet de bedoelingquote:Op vrijdag 10 maart 2023 15:45 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Zo herkenbaar
Pappa nee! Weg!
Gast, beter ga je gewoon slapen, het is 4 uur.
Hier kijken wij thuis ook wel voor uit. Ik (pappa) leg de kids het meest op bed, en we hebben dus al in het verleden meegemaakt dat de oudste echt een voorkeur begon te krijgen. "Nee mamma! Pappa instoppen! Niet jij! Weg!"quote:Op vrijdag 10 maart 2023 15:51 schreef Phaidra het volgende:
De jongste zegt nog steeds regelmatig dat hij mama liever vindt dan papa. Of 'breng jij me vanavond naar bed (we doen dit al sinds jaar en dag om en om)? oh gelukkig'! Mijn vriend kan er wel eens bozig om worden, maar volgens mij moet je dat soort uitspraken niet zo persoonlijk nemen.
Haha, dat is ook precies hoe ik toen reageerde. Heerlijk nuchter.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 15:51 schreef Phaidra het volgende:
Mijn vriend was daar ook makkelijk in hoor. Oh moet ik weg? Prima, doei, slaap lekker. Maar dat was dan ook weer niet de bedoeling .
Inslapen deden wij vaak wel gescheiden, 1 bij ons in bed en de ander op de kinderslaapkamer. En dan verplaatsen als wij naar bed gingen.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 15:55 schreef Kaizen_ het volgende:
Volgende week gaan we op vakantie naar Malta. We gaan proberen om beide kids (<3jaar) op een kamer te proppen, hopelijk gaat dat een beetje...
Als na een paar nachten blijk dat dit echt niet te doen is, kunnen we altijd nog op een aparte kamer leggen en slapen wij op de slaapbank. Maar dit is natuurlijk niet optie A.
Bij ons in bed komt nevernooit een kindquote:Op vrijdag 10 maart 2023 15:57 schreef Phaidra het volgende:
1 bij ons in bed en de ander op de kinderslaapkamer. En dan verplaatsen als wij naar bed gingen.
Haha nee! Zodra de kids op bed liggen, zetten wij de jacuzzi aan.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:04 schreef Phaidra het volgende:
Jij ligt dan nog niet in dat bed he? Of tenminste, daar ging ik vanuit .
Avelie was er al bijna op ingegaan.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:06 schreef LeSage het volgende:
Voor de beeldvorming: ik ben heus niet elke avond weg
Ja, dat inderdaad. Alles voor een paar uur slaap.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:06 schreef LeSage het volgende:
Mijn kinderen zouden ook nooit in mijn bed komen, totdat ik dus echt slechte slapers kreeg![]()
Ik was trouwens de eerste jaren weleens jaloers op mijn vriend. Oudste is altijd zo’n papaskindje geweest: ‘Nee mama, ik wil papaaaaaaaa!!’
En toen werd #2 een mamaskindje en word ik daar soms stapelgek van: ‘Mamaaaa, hoe kun je nu vanavond weg zijn, je bent echt altijd weeeeeheeeeeg, je moet mij in bed leggen!!’
Sommige mensen blijven hun hele leven lang kinderenquote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:17 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Nee die heeft hij niet godzijdank.
Kinderen![]()
![]()
![]()
Wat doe je dan die avonden??quote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:06 schreef LeSage het volgende:
Mijn kinderen zouden ook nooit in mijn bed komen, totdat ik dus echt slechte slapers kreeg![]()
Ik was trouwens de eerste jaren weleens jaloers op mijn vriend. Oudste is altijd zo’n papaskindje geweest: ‘Nee mama, ik wil papaaaaaaaa!!’
En toen werd #2 een mamaskindje en word ik daar soms stapelgek van: ‘Mamaaaa, hoe kun je nu vanavond weg zijn, je bent echt altijd weeeeeheeeeeg, je moet mij in bed leggen!!’
Of dat er midden in de nacht ineens 1 aan het voeteneind staat; ik hoorde enge geluiden.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:48 schreef Aure het volgende:
Klacht: willen seksen met je vriend, maar dat beide kinderen dan opeens wakker zijn
De oudste zegt altijd dat ie nog meer broertjes en zusjes wil maar hij geeft ons de kans niet eens
Hoezo mogen die niet wakker zijn als jullie liggen te seksen?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:48 schreef Aure het volgende:
Klacht: willen seksen met je vriend, maar dat beide kinderen dan opeens wakker zijn
De oudste zegt altijd dat ie nog meer broertjes en zusjes wil maar hij geeft ons de kans niet eens
Dat ik weg ben?quote:
Ik ben ontzettend blij met al deze waardevolle adviezen en vragen die oproepen tot reflectiequote:
quote:Op vrijdag 10 maart 2023 15:51 schreef Poolbal het volgende:
Ha ik dacht dat het topic was gestopt, maar ik heb nog wat terug te lezen zo te zien...
Nou, je had ze duidelijk nodig ook zeg!quote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:02 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ik ben ontzettend blij met al deze waardevolle adviezen en vragen die oproepen tot reflectie![]()
ewwwwquote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:48 schreef Aure het volgende:
lekker duidelijkquote:Op vrijdag 10 maart 2023 17:24 schreef LeSage het volgende:
[..]
Dat ik weg ben?
Gewoon, mijn eigen hobby’s
Ze leren ervan dat ze twee ouders hebben waarop ze kunnen rekenen. Hoe mooi is dat?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:05 schreef Samhain het volgende:
Nee je kinderen zullen eens opgroeien met het idee dat ze op je kunnen rekenen.
Nee God zeg, je zou je kind maar leren dat je een veilig baken bent... kunnen we niet hebben..quote:Op vrijdag 10 maart 2023 17:48 schreef Avelie het volgende:
Gewenning. Als jij er altijd bent, altijd paraat staat, altijd alles voor ze doet, dan verwachten je kinderen dat op den duur van je.
Als je dan eens in de zoveel maanden een avond weggaat is het natuurlijk drama.
Alleen hierom zou ik ervoor pleiten dat elke ouder tenminste eens per week het huis verlaat. Het is niet gezond dat kinderen met deze verwachtingen opgroeien en voor jezelf, maar ook voor je partner lijkt het me erg beperkend.
Gedragen jullie kinderen zich ook zo als hun vader naar het werk gaat? Of gaat sporten of naar vrienden gaat?
Moet ik hier daadwerkelijk een uiteenzetting geven van mijn activiteiten?quote:
Onze kinderen weten dat we er altijd voor ze zijn, daarvoor hoeven we niet 24/7 op elkaars lip te zitten.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:16 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Nee God zeg, je zou je kind maar leren dat je een veilig baken bent... kunnen we niet hebben..
1x per week t huis verlaat.. oke...
Nee zo gedragen ze zich niet als hun vader weg gaat, maar misschien komt dat omdat die niet hier woont...
Goed, ik ga dus niet vaak s'avonds weg (foei) maar pas moest ik 2 avonden achter elkaar weg, kreeg ik van S, ja ga maar hoor mama, je bent zovaak weg dat ik t nu wel gewend ben...![]()
Vanaf komende week elke dinsdagavond weg, moet tenslotte 1x per week t huis verlaten.
quote:ver·trou·wen (het; o) 1geloof in iemands goede trouw en eerlijkheid
Hobby's voor in het donker??quote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:21 schreef LeSage het volgende:
[..]
Moet ik hier daadwerkelijk een uiteenzetting geven van mijn activiteiten?
Hahaha. Ik heb gewoon hobby’s ‘s avonds waar ik soms heen ga.
Jij houdt werk en prive liever gescheiden?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:32 schreef Clubsoda het volgende:
Twee mafklappers in een topic kan ik niet aan geloof ik
Wat moet t heerlijk zijn als je leven altijd roze is met eenhoorns en regenbogen...quote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:28 schreef Avelie het volgende:
[..]
Onze kinderen weten dat we er altijd voor ze zijn, daarvoor hoeven we niet 24/7 op elkaars lip te zitten.
Als ik de deur uitstap, dan hebben ze nog een andere ouder die er voor ze is. Ze hebben dus geen reden om compleet in paniek te raken. Ze weten det het veilige baken er altijd is, ook als mama er niet is.
Mooi hè, dat heet vertrouwen.
Fixed that for youquote:Op vrijdag 10 maart 2023 19:40 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Wat moet t heerlijk zijn als je fantasieleven altijd roze is met eenhoorns en regenbogen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |