Op deze school, dat is niet op alle scholen zo.quote:Op maandag 13 maart 2023 10:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Chinees? Wow. Ik wist niet dat dat een keuzevak was? Wel heel tof zeg!
Wij zetten ze allemaal tegelijk aan de eettafel, de kleinsten gaan dan kleuren of vragen om werkje van Yurls. Kan limonade en wat lekkers erbij. Max een half uur en mochten ze het dan niet af hebben doen ze dat na het avondeten boven.quote:Op maandag 13 maart 2023 08:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
Iemand nog goede tips om je kind probleemloos en zonder gezeur aan het huiswerk te zetten?
Ik vind het moeilijke om haar opde juiste manier te motiveren. Mijn ouders hebben mij niet tot nauwelijks gemotiveerd vroeger, en dat neem ik ze nog steeds wel een beetje kwalijk. Heb dus geen voorbeeld die ik kan volgen. Wel ben ik er op gebrand om niet hetzelfde te doen als mijn ouders. Alleen hoe... lastig. Ik wil er luchtig mee omgaan en niet teveel druk op leggen.
Ik ben denk ik niet echt heel onzeker over mijn ouderschap maar dit stuk, soort van klaarstomen voor de toekomst op een juiste manier, vind ik toch wel een dingetje.
quote:Op maandag 13 maart 2023 09:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Toch zelf laten ervaren. En laten falen. Dan niet triomfantelijk "I told you so" zeggen, maar wel blijven herhalen dat leren en oefenen echt werkt. Dat zelf ook laten zien, als het kan, met iets waar je zelf tijd en moeite in stopt.
Best wat huiswerk voor groep 5!quote:Op dinsdag 14 maart 2023 09:00 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Dat leren is hier ook wel een puntje aan het worden... ze heeft altijd wel een excuus waarom het leren nu even niet kan... (van wie heeft ze dat toch)
Gisteren hadden ze een toets van ak, niet geleerd ondank 300x herhalen. Consequentie op tafel gelegd, onvoldoende is 2 dagen scherm kwijt...
Komt kind trots thuis.. ik had een 5.5 dus mag mn scherm houden..![]()
Over 2 weken weer een toets en ze moet de tafels automatiseren... maar volgende week hoef ik niet te leren hoor want dan is het feestweek (school bestaat 100+1 jaar) Ze heeft altijd een excuus maar als ik dr op dr snuit wil laten gaan , gaat ze niet, wat voor haar fijn is maar voor het leren leren niet...
Ik vind dat zelf ook wel, maar dan moet je wel kinderen hebben die balen van een slecht cijferquote:Op dinsdag 14 maart 2023 11:20 schreef Budabuddumbam het volgende:
Wij hebben ook vaste leermomenten en maakmomenten, dat is voorspelbaar voor ze en zo missen ze niks anders.
Hier is het nu minder een struggle dan toen we niet dat soort vaste momentjes hadden.
Ik vind dingen afpakken enzo bij niet doen ook gewoon niet prettig (ook niet voor mijzelf als ouder), het leert ze niet doseren of plannenofzo dus dan heb je een klote cijfer en je shit kwijt dat is dubbel zo kut, ik vind een slecht cijfer een prima consequentie
Snap ik maar mijn dochter heeft die externe motivatie echt nodig, t cijfer zelf boeit dr niet... hier moeten ze nu ook een spreekbeurt en boekbespreking houden.. vind t best veel voor groep 5...quote:Op dinsdag 14 maart 2023 11:20 schreef Budabuddumbam het volgende:
Wij hebben ook vaste leermomenten en maakmomenten, dat is voorspelbaar voor ze en zo missen ze niks anders.
Hier is het nu minder een struggle dan toen we niet dat soort vaste momentjes hadden.
Ik vind dingen afpakken enzo bij niet doen ook gewoon niet prettig (ook niet voor mijzelf als ouder), het leert ze niet doseren of plannenofzo dus dan heb je een klote cijfer en je shit kwijt dat is dubbel zo kut, ik vind een slecht cijfer een prima consequentie
Ik ook, maar bij kind op school beginnen ze al in groep 3 (of 4? Volgens mij 3)quote:Op woensdag 15 maart 2023 08:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
Een boekbespreking? Die had ik pas voor het eerst op het middelbaar geloof ik![]()
Groep 3? Dat vind ik wel erg vroeg. Misschien wel te vroeg.quote:Op woensdag 15 maart 2023 09:59 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik ook, maar bij kind op school beginnen ze al in groep 3 (of 4? Volgens mij 3)
Waaat?quote:Op woensdag 15 maart 2023 10:15 schreef Jentin het volgende:
Mijn dochter van 4 heeft over drie weken haar eerste boekenbeurt al. Dan moet ze ook de schrijver en tekenaar vertellen: keihandig met van die superlange buitenlandse namen
Eens met dat eerste. Ik snap het nut ook niet zo eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 15 maart 2023 11:22 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik vind dat best wel confronterend, op school pannenkoeken eten met oma's en opa's. Wat als je kind die niet heeft? Gelukkig nooit zoiets bij mijn kinderen op school gehad.
Zoon moest laatst wel een family tree maken, inclusief foto's. Nou, daar gaan we dan. Mocht wel van familie die hijzelf ook echt kent dus werd een klein boompje![]()
![]()
Vind dit ook best wel lastig aan het ouderschap, weinig familie.
Vind het vooral sneu voor kinderen zonder grootouders. Breng het als school dan op een andere manier: pannenkoeken eten met iemand die je graag ziet. Of dat nou een opa is, tante of de buurvrouw.quote:Op woensdag 15 maart 2023 11:39 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Eens met dat eerste. Ik snap het nut ook niet zo eerlijk gezegd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |