Paar deuren verder staat hier een F350 Platinumquote:Op zaterdag 18 maart 2023 03:01 schreef tjoptjop het volgende:
Ik stond laatst naast een nieuwe Ford F150 en nondeju wat een lel van een apparaat is dat ondertussen zeg. M'n buurman had ooit in de jaren 90 een F150 en dat is een dinky toy in vergelijking met de nieuwe.
En dan hebben ze in de VS ook nog de F250 t/m F650
klopt, minder mensen is de beste oplossing, maar ook gelijk de moeilijkste, tenzij er een nucleaire oorlog komt.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 08:49 schreef asco het volgende:
[..]
Dat kind is het probleem, niet de auto.
Maar ga maar allemaal verder kneuvelen over het oplossen van problemen met 8 miljard mensen.
[ afbeelding ]
Je kan zelf inderdaad véél doen aan CO2 reductie, maar het hebben van kinderen kost inderdaad veel CO2 ondanks enige nihilistische aanpassing. Kinderen hebben eenmaal onderwijs (school stoken), sport-spel-beweging (verenigingen) én een bepaalde hoeveelheid eiwit nodig (doorgaans vlees). Voorts gebruiken mensen zorg, transportinfrastructuur, veiligheid en andere overheidsdiensten die véél co2 kosten.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 08:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Deze berekening is allang keihard onderuit gehaald, dat weet je? Deze berekening gaat er van uit dat nu geboren kinderen dezelfde afdruk hebben in hun leven als mensen die in de jaren 70 geboren zijn. Totale onzin, natuurlijk. Nu geboren kinderen leven straks meer dan de helft van hun leven in een wereld met 100% schone energie, veel minder vervuilende fabrieken, elektrische auto's e.d. Nog los van het feit dat er ook gewoon keuzes zijn die je nu al kan maken.
Mijn nooit vliegende, weinig energie verbruikende, alles tweedehandskopende, vegetarische huishouden van 5 personen heeft een veel kleinere afdruk dan het gemiddelde tweepersoons huishouden in Nederland.
Van die GMC-pick ups inderdaad. Zit ook standaard een tokkie in.quote:Op donderdag 9 maart 2023 15:59 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Er rijden in Nederland amper Amerikaanse SUV's rond.
Ik denk dat jij die Amerikaanse pick-up trucks bedoelt, die je wel overal ziet.
Precies, dan kun je ook wel mensen verbieden. Dan is het meteen helemaal opgelost en is de planeet gered.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 12:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je kan zelf inderdaad véél doen aan CO2 reductie, maar het hebben van kinderen kost inderdaad veel CO2 ondanks enige nihilistische aanpassing. Kinderen hebben eenmaal onderwijs (school stoken), sport-spel-beweging (verenigingen) én een bepaalde hoeveelheid eiwit nodig (doorgaans vlees). Voorts gebruiken mensen zorg, transportinfrastructuur, veiligheid en andere overheidsdiensten die véél co2 kosten.
Maar tweedehands kopen, en duurzaam koken kan zeker zorgen voor (enige) reductie.
Ik heb niks tegen grote auto's (Land Cruiser ) maar zo'n F350 gaat me dan weer te verquote:Op zaterdag 18 maart 2023 10:46 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Paar deuren verder staat hier een F350 Platinum
Nog steeds meer dan 2 personen die ook niet vliegen, veel tweedehands kopen etc etc.....quote:Op zaterdag 18 maart 2023 08:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Deze berekening is allang keihard onderuit gehaald, dat weet je? Deze berekening gaat er van uit dat nu geboren kinderen dezelfde afdruk hebben in hun leven als mensen die in de jaren 70 geboren zijn. Totale onzin, natuurlijk. Nu geboren kinderen leven straks meer dan de helft van hun leven in een wereld met 100% schone energie, veel minder vervuilende fabrieken, elektrische auto's e.d. Nog los van het feit dat er ook gewoon keuzes zijn die je nu al kan maken.
Mijn nooit vliegende, weinig energie verbruikende, alles tweedehandskopende, vegetarische huishouden van 5 personen heeft een veel kleinere afdruk dan het gemiddelde tweepersoons huishouden in Nederland.
Wat heeft de grondwet hier nu weer mee te maken? Staat daar überhaupt iets in over auto's? Wel een beetje bij de les blijven in plaats van totale onzin te verzinnen.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 09:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wel eens gehoord van motorrijtuigenbelasting (of wegenbelasting)? En artikel 1 van de Grondwet? Daarom mag dat. Je betaalt ervoor en als je buurman in een Yaris overal mag rijden en parkeren, mag jij dat in je Dodge Ram ook. Simpel.
ononderbouwde poep.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 08:49 schreef asco het volgende:
[..]
Dat kind is het probleem, niet de auto.
Maar ga maar allemaal verder kneuvelen over het oplossen van problemen met 8 miljard mensen.
[ afbeelding ]
Een nieuwe Yaris weegt leeg al 970 kilo, dus met chauffeur alleen al komt je al boven de ton uit.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 18:05 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Wat heeft de grondwet hier nu weer mee te maken? Staat daar überhaupt iets in over auto's? Wel een beetje bij de les blijven in plaats van totale onzin te verzinnen.
Breedte, lengte en gewichtsbeperkingen bestaan echt al zolang de wegenverkeerswet bestaat. Hier in de omgeving zijn er nog bruggen waar een limiet van 1 ton voor is. Als je daar met je grondwettelijke Dodge overheen gaat krijg je volgens een bepaalde natuurwet gewoon een nat pak. Met een Yaris blijf je wel droog en krijg je ook geen boete pus schadebedrag aan je broek.
Leuk hoor, zelf verzinnen dat iets in de grondwet staat. Maar het zit gewoon in je overmaatse duim dus.
Ja, en?quote:Op zaterdag 18 maart 2023 18:22 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Een nieuwe Yaris weegt leeg al 970 kilo, dus met chauffeur alleen al komt je al boven de ton uit.
De nieuwste VW Golf weegt in de lichtste versie al 1260 kilo.
Vrijwel alle auto's, op oude koekblikken na, zitten al jaren boven de ton, en dan heb je nog niks spannends.
God, wat een domheid. Artikel 1 stelt dat iedereen in gelijke gevallen gelijk behandeld wordt. Dus als jouw buurman met zijn Yaris overal mag komen en parkeren als hij zijn mrb maar betaalt, dan geldt dat ook voor jou, ook als je een Dodge Ram rijdt.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 18:05 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Wat heeft de grondwet hier nu weer mee te maken? Staat daar überhaupt iets in over auto's? Wel een beetje bij de les blijven in plaats van totale onzin te verzinnen.
Breedte, lengte en gewichtsbeperkingen bestaan echt al zolang de wegenverkeerswet bestaat. Hier in de omgeving zijn er nog bruggen waar een limiet van 1 ton voor is. Als je daar met je grondwettelijke Dodge overheen gaat krijg je volgens een bepaalde natuurwet gewoon een nat pak. Met een Yaris blijf je wel droog en krijg je ook geen boete pus schadebedrag aan je broek.
Leuk hoor, zelf verzinnen dat iets in de grondwet staat. Maar het zit gewoon in je overmaatse duim dus.
Sorry maar hier ga ik niet eens op reageren zo dom is je conclusie.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 18:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
God, wat een domheid. Artikel 1 stelt dat iedereen in gelijke gevallen gelijk behandeld wordt. Dus als jouw buurman met zijn Yaris overal mag komen en parkeren als hij zijn mrb maar betaalt, dan geldt dat ook voor jou, ook als je een Dodge Ram rijdt.
Ga je verbieden op formaat, dan neem je ook gangbare busjes als een Mercedes Sprinter mee. Neem je gewicht dan kunnen auto's als een Mercedes S-klasse ook niet meer.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 18:48 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ja, en?
Het gaat erom dat er gesteld werd dat een zware, grote auto een grondwettelijk recht is. Dat is dus pure flauwekul.
Een verbod op die idioot grote en/of zware dingen in woonwijken en openbare parkeerplaatsen bij winkelcentra is dus gewoon prima mogelijk zonder ook maar een wet aan te hoeven passen. En dat lijkt mij dus ook een prima plan want als we steeds alle auto's maar groter en zwaarder maken is dat voor andere verkeersdeelnemers steeds gevaarlijker.
En nee, de berijder van zo'n onding is ook niet veiliger als ie tegen een boom rijdt, veel onveiliger zelfs. Bij een aanrijding met een normale auto consumeert ie wel de kreukelzone van die ander, asociaal dus, laat die tokkie zijn/haar eigen kreukelzone verzorgen...
Zakelijk ze onmogelijk maken gebeurt al: https://www.athlon.com/nl(...)ektrisch-vanaf-2025/.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 21:37 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ga je verbieden op formaat, dan neem je ook gangbare busjes als een Mercedes Sprinter mee. Neem je gewicht dan kunnen auto's als een Mercedes S-klasse ook niet meer.
Denk dat het erg lastig wordt om specifiek dit soort pick-ups aan te pakken. Makkelijkste lijkt me om het zakelijk een stuk onaantrekkelijker te maken (geen idee hoe), dat is waar ze nu zo populair zijn, niemand rijdt privé zo'n nieuw ding
Zijn het niet vooral aannemers/ZZP'ers die zo'n ding rijden? Die is waarschijnlijk gewoon op de zaak gekocht. Staan ook allemaal op grijs kenteken. Wat worden de regels vwb bedrijfsbusjes? Daar moet je eerder naar kijken denk ikquote:Op zaterdag 18 maart 2023 22:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zakelijk ze onmogelijk maken gebeurt al: https://www.athlon.com/nl(...)ektrisch-vanaf-2025/.
Tenminste, ik heb de laatste tijd weinig meer van dit plan gehoord dat alle leaseauto's in 2025 elektrisch moeten zijn (lijkt me kort dag), maar sowieso is dit iets wat er aan zit te komen en dan kan zo'n gigantische bak volgens mij niet meer. Of je moet de elektrische F150 leasen, is die beschikbaar in Nederland?
Edit: 2025 is nog niet definitief, maar het plan komt weer terug in het recente klimaatadvies: https://www.activlease.nl(...)t-elektrisch-rijden/
Je snapt toch zelf ook wel dat een Yaris en een RAM geen gelijke gevallen zijn? Het gelijkheidsbeginsel moet je dan ook anders lezen; ongelijke gevallen moet je behandelen naar mate van ongelijkheid.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 18:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
God, wat een domheid. Artikel 1 stelt dat iedereen in gelijke gevallen gelijk behandeld wordt. Dus als jouw buurman met zijn Yaris overal mag komen en parkeren als hij zijn mrb maar betaalt, dan geldt dat ook voor jou, ook als je een Dodge Ram rijdt.
Het ging in eerste instantie om alle zakelijke auto's, maar zijn daar wel voldoende elektrische busjes voor en hoe moet het met zakelijke busjes die van de ene klant naar de andere klant rijden op een dag, bijvoorbeeld om cv ketels te controleren? Die kunnen misschien de hele dag niet opladen, dat wordt een puzzel...quote:Op zaterdag 18 maart 2023 22:06 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Zijn het niet vooral aannemers/ZZP'ers die zo'n ding rijden? Die is waarschijnlijk gewoon op de zaak gekocht. Staan ook allemaal op grijs kenteken. Wat worden de regels vwb bedrijfsbusjes? Daar moet je eerder naar kijken denk ik
Ja geen idee Vandaar mijn vraag.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 22:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het ging in eerste instantie om alle zakelijke auto's, maar zijn daar wel voldoende elektrische busjes voor en hoe moet het met zakelijke busjes die van de ene klant naar de andere klant rijden op een dag, bijvoorbeeld om cv ketels te controleren? Die kunnen misschien de hele dag niet opladen, dat wordt een puzzel...
Wat voor auto's reed je voorheen dan dat je klem kwam te zitten op drempelsquote:Op zondag 19 maart 2023 01:05 schreef suijkerbuijk het volgende:
Heerlijk dat ik gewoon over de drempels kan rijden zonder vast te zitten.
Wij rijden nu wat men in Europa een SUV (Tiguan Allspace) noemt en de volgende wordt er ook weer een. Nee, het wordt geen Dodge Ram oid maar wel weer een grote SUV, mogelijk een XC-90. Mogelijk een EV variant of een hybride.quote:Op zondag 19 maart 2023 01:19 schreef capricia het volgende:
Gezien we voor de lease electrisch (of hybride) moeten kiezen, zaten we net naar een e-suv te kijken.
Bmw en Volvo staan op de short list.
Ik begrijp het probleem niet helemaal. Wat is er mis mee?
Het is ook wel iets Amerikaans, de Europese SUV's zijn imho niet zo overdrevenquote:Op zondag 19 maart 2023 12:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wij rijden nu wat men in Europa een SUV (Tiguan Allspace) noemt en de volgende wordt er ook weer een. Nee, het wordt geen Dodge Ram oid maar wel weer een grote SUV, mogelijk een XC-90. Mogelijk een EV variant of een hybride.
We hebben vorige keer naar een station gekeken maar mijn vrouw is redelijk klein en vind haar zicht te beperkt in een "gewone" personen auto, zij wil hoger zitten en we hebben (hadden) 2 grote honden die niet eens rechtop konden staan in de stations die we bekeken hebben, tja, dan kom je bij SUV's uit.
Kennelijk denken sommige mensen omdat een SUV groot en zwaar is, ze per definitie veel verbruiken en uitstoten.quote:Op zondag 19 maart 2023 01:19 schreef capricia het volgende:
Gezien we voor de lease electrisch (of hybride) moeten kiezen, zaten we net naar een e-suv te kijken.
Bmw en Volvo staan op de short list.
Ik begrijp het probleem niet helemaal. Wat is er mis mee?
Ik vind deze discussie sowieso niet echt relevant voor Nederland als het om Amerikaanse SUV's en pickups gaat, die komen hier nauwelijks voor.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |