abonnement Unibet Coolblue
pi_208431252
Ik stond laatst naast een nieuwe Ford F150 en nondeju wat een lel van een apparaat is dat ondertussen zeg. M'n buurman had ooit in de jaren 90 een F150 en dat is een dinky toy in vergelijking met de nieuwe.

En dan hebben ze in de VS ook nog de F250 t/m F650 :D :')
pi_208431667
Van dat volk dat z'n kind met een Dodge Ram naar school brengt en zich tussen de fietsende kinderen door wurmt.
  zaterdag 18 maart 2023 @ 08:49:40 #28
22565 asco
Los in deze tent
pi_208432109
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 07:31 schreef CarbonC het volgende:
Van dat volk dat z'n kind met een Dodge Ram naar school brengt en zich tussen de fietsende kinderen door wurmt.
Dat kind is het probleem, niet de auto. :W
Maar ga maar allemaal verder kneuvelen over het oplossen van problemen met 8 miljard mensen.

pi_208432180
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 08:49 schreef asco het volgende:

[..]
Dat kind is het probleem, niet de auto. :W
Maar ga maar allemaal verder kneuvelen over het oplossen van problemen met 8 miljard mensen.

[ afbeelding ]
Deze berekening is allang keihard onderuit gehaald, dat weet je? Deze berekening gaat er van uit dat nu geboren kinderen dezelfde afdruk hebben in hun leven als mensen die in de jaren 70 geboren zijn. Totale onzin, natuurlijk. Nu geboren kinderen leven straks meer dan de helft van hun leven in een wereld met 100% schone energie, veel minder vervuilende fabrieken, elektrische auto's e.d. Nog los van het feit dat er ook gewoon keuzes zijn die je nu al kan maken.

Mijn nooit vliegende, weinig energie verbruikende, alles tweedehandskopende, vegetarische huishouden van 5 personen heeft een veel kleinere afdruk dan het gemiddelde tweepersoons huishouden in Nederland.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 18 maart 2023 @ 09:11:35 #30
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_208432337
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 15:23 schreef qajariaq het volgende:
Naar mijn mening mogen er best eisen gesteld worden aan afmetingen van voertuigen. Dan denk ik met name een verbod in oude binnensteden en een parkeerverbod op standaard parkeerplekken. Maar als totaal verbieden lijkt me niet nodig. Voertuigen die op dat moment ergens moeten zijn voor werkzaamheden kan je natuurlijk een ontheffing geven.

Maar ik zie dus niet in waarom iemand in een overmaatse auto zoals een camper, pickup of (US)SUV overal maar moet kunnen rijden en parkeren.
Wel eens gehoord van motorrijtuigenbelasting (of wegenbelasting)? En artikel 1 van de Grondwet? Daarom mag dat. Je betaalt ervoor en als je buurman in een Yaris overal mag rijden en parkeren, mag jij dat in je Dodge Ram ook. Simpel.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_208433196
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 03:01 schreef tjoptjop het volgende:
Ik stond laatst naast een nieuwe Ford F150 en nondeju wat een lel van een apparaat is dat ondertussen zeg. M'n buurman had ooit in de jaren 90 een F150 en dat is een dinky toy in vergelijking met de nieuwe.

En dan hebben ze in de VS ook nog de F250 t/m F650 :D :')
Paar deuren verder staat hier een F350 Platinum _O_ :9~
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_208433262
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 08:49 schreef asco het volgende:

[..]
Dat kind is het probleem, niet de auto. :W
Maar ga maar allemaal verder kneuvelen over het oplossen van problemen met 8 miljard mensen.

[ afbeelding ]
klopt, minder mensen is de beste oplossing, maar ook gelijk de moeilijkste, tenzij er een nucleaire oorlog komt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208433903
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 08:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Deze berekening is allang keihard onderuit gehaald, dat weet je? Deze berekening gaat er van uit dat nu geboren kinderen dezelfde afdruk hebben in hun leven als mensen die in de jaren 70 geboren zijn. Totale onzin, natuurlijk. Nu geboren kinderen leven straks meer dan de helft van hun leven in een wereld met 100% schone energie, veel minder vervuilende fabrieken, elektrische auto's e.d. Nog los van het feit dat er ook gewoon keuzes zijn die je nu al kan maken.

Mijn nooit vliegende, weinig energie verbruikende, alles tweedehandskopende, vegetarische huishouden van 5 personen heeft een veel kleinere afdruk dan het gemiddelde tweepersoons huishouden in Nederland.
Je kan zelf inderdaad véél doen aan CO2 reductie, maar het hebben van kinderen kost inderdaad veel CO2 ondanks enige nihilistische aanpassing. Kinderen hebben eenmaal onderwijs (school stoken), sport-spel-beweging (verenigingen) én een bepaalde hoeveelheid eiwit nodig (doorgaans vlees). Voorts gebruiken mensen zorg, transportinfrastructuur, veiligheid en andere overheidsdiensten die véél co2 kosten.

Maar tweedehands kopen, en duurzaam koken kan zeker zorgen voor (enige) reductie.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_208433938
Omdat de Amerikaanse auto-industrie eigenlijk alleen nog maar uitblinken in dat soort auto’s. Op andere gebied van kleinere auto’s worden ze links en rechts door Japan en Europa ingehaald.

Dus verbod op trucks is het einde dan de Amerikaanse auto en een hoop werkgelegenheid.
.
pi_208434877
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2023 15:59 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Er rijden in Nederland amper Amerikaanse SUV's rond.

Ik denk dat jij die Amerikaanse pick-up trucks bedoelt, die je wel overal ziet.
Van die GMC-pick ups inderdaad. Zit ook standaard een tokkie in.
  zaterdag 18 maart 2023 @ 14:01:08 #36
3542 Gia
User under construction
pi_208435136
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 12:02 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Je kan zelf inderdaad véél doen aan CO2 reductie, maar het hebben van kinderen kost inderdaad veel CO2 ondanks enige nihilistische aanpassing. Kinderen hebben eenmaal onderwijs (school stoken), sport-spel-beweging (verenigingen) én een bepaalde hoeveelheid eiwit nodig (doorgaans vlees). Voorts gebruiken mensen zorg, transportinfrastructuur, veiligheid en andere overheidsdiensten die véél co2 kosten.

Maar tweedehands kopen, en duurzaam koken kan zeker zorgen voor (enige) reductie.
Precies, dan kun je ook wel mensen verbieden. Dan is het meteen helemaal opgelost en is de planeet gered.
pi_208435398
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 10:46 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Paar deuren verder staat hier een F350 Platinum _O_ :9~
Ik heb niks tegen grote auto's (Land Cruiser :9~ ) maar zo'n F350 gaat me dan weer te ver :')



Wat een idioot apparaat, heeft toch niks in NL te zoeken?
  zaterdag 18 maart 2023 @ 14:56:11 #38
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_208435640
Paar keer een Chevrolet Suburban gehuurd in Amerika , wat een auto _O_

Ik ben inmiddels overleden
pi_208436370
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 08:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Deze berekening is allang keihard onderuit gehaald, dat weet je? Deze berekening gaat er van uit dat nu geboren kinderen dezelfde afdruk hebben in hun leven als mensen die in de jaren 70 geboren zijn. Totale onzin, natuurlijk. Nu geboren kinderen leven straks meer dan de helft van hun leven in een wereld met 100% schone energie, veel minder vervuilende fabrieken, elektrische auto's e.d. Nog los van het feit dat er ook gewoon keuzes zijn die je nu al kan maken.

Mijn nooit vliegende, weinig energie verbruikende, alles tweedehandskopende, vegetarische huishouden van 5 personen heeft een veel kleinere afdruk dan het gemiddelde tweepersoons huishouden in Nederland.
Nog steeds meer dan 2 personen die ook niet vliegen, veel tweedehands kopen etc etc.....
Met 3 koters is jouw voetdruk gewoon groter, punt uit. Je kids hebben misschien hun buik helemaal vol van jouw levensstijl als ze volwassen zijn en gaan dan ergens werken waarbij ze 40 keer per jaar moeten vliegen. Maar ook als ze dat niet doen, gaan ze een heleboel grondstoffen verbruiken.

Het is natuurlijk onzinnig om jou daarvan de schuld te geven, als we elk mens een 'verbruiksquota' toekennen dan hebben kinderen daar ook recht op, als eigen individuen.
Maar er zit wel een oorzakelijk verband tussen de hoeveelheid nageslacht iemand verwekt en de hoeveelheid toekomstige vervuiling.
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
pi_208438180
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 09:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Wel eens gehoord van motorrijtuigenbelasting (of wegenbelasting)? En artikel 1 van de Grondwet? Daarom mag dat. Je betaalt ervoor en als je buurman in een Yaris overal mag rijden en parkeren, mag jij dat in je Dodge Ram ook. Simpel.
Wat heeft de grondwet hier nu weer mee te maken? Staat daar überhaupt iets in over auto's? Wel een beetje bij de les blijven in plaats van totale onzin te verzinnen.

Breedte, lengte en gewichtsbeperkingen bestaan echt al zolang de wegenverkeerswet bestaat. Hier in de omgeving zijn er nog bruggen waar een limiet van 1 ton voor is. Als je daar met je grondwettelijke Dodge overheen gaat krijg je volgens een bepaalde natuurwet gewoon een nat pak. Met een Yaris blijf je wel droog en krijg je ook geen boete pus schadebedrag aan je broek.

Leuk hoor, zelf verzinnen dat iets in de grondwet staat. Maar het zit gewoon in je overmaatse duim dus.
pi_208438350
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 08:49 schreef asco het volgende:

[..]
Dat kind is het probleem, niet de auto. :W
Maar ga maar allemaal verder kneuvelen over het oplossen van problemen met 8 miljard mensen.

[ afbeelding ]
ononderbouwde poep.
pi_208438477
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 18:05 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Wat heeft de grondwet hier nu weer mee te maken? Staat daar überhaupt iets in over auto's? Wel een beetje bij de les blijven in plaats van totale onzin te verzinnen.

Breedte, lengte en gewichtsbeperkingen bestaan echt al zolang de wegenverkeerswet bestaat. Hier in de omgeving zijn er nog bruggen waar een limiet van 1 ton voor is. Als je daar met je grondwettelijke Dodge overheen gaat krijg je volgens een bepaalde natuurwet gewoon een nat pak. Met een Yaris blijf je wel droog en krijg je ook geen boete pus schadebedrag aan je broek.

Leuk hoor, zelf verzinnen dat iets in de grondwet staat. Maar het zit gewoon in je overmaatse duim dus.
Een nieuwe Yaris weegt leeg al 970 kilo, dus met chauffeur alleen al komt je al boven de ton uit.

De nieuwste VW Golf weegt in de lichtste versie al 1260 kilo.

Vrijwel alle auto's, op oude koekblikken na, zitten al jaren boven de ton, en dan heb je nog niks spannends.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_208438983
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 18:22 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Een nieuwe Yaris weegt leeg al 970 kilo, dus met chauffeur alleen al komt je al boven de ton uit.

De nieuwste VW Golf weegt in de lichtste versie al 1260 kilo.

Vrijwel alle auto's, op oude koekblikken na, zitten al jaren boven de ton, en dan heb je nog niks spannends.
Ja, en?

Het gaat erom dat er gesteld werd dat een zware, grote auto een grondwettelijk recht is. Dat is dus pure flauwekul.

Een verbod op die idioot grote en/of zware dingen in woonwijken en openbare parkeerplaatsen bij winkelcentra is dus gewoon prima mogelijk zonder ook maar een wet aan te hoeven passen. En dat lijkt mij dus ook een prima plan want als we steeds alle auto's maar groter en zwaarder maken is dat voor andere verkeersdeelnemers steeds gevaarlijker.

En nee, de berijder van zo'n onding is ook niet veiliger als ie tegen een boom rijdt, veel onveiliger zelfs. Bij een aanrijding met een normale auto consumeert ie wel de kreukelzone van die ander, asociaal dus, laat die tokkie zijn/haar eigen kreukelzone verzorgen...
  zaterdag 18 maart 2023 @ 18:59:12 #44
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_208439188
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 18:05 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Wat heeft de grondwet hier nu weer mee te maken? Staat daar überhaupt iets in over auto's? Wel een beetje bij de les blijven in plaats van totale onzin te verzinnen.

Breedte, lengte en gewichtsbeperkingen bestaan echt al zolang de wegenverkeerswet bestaat. Hier in de omgeving zijn er nog bruggen waar een limiet van 1 ton voor is. Als je daar met je grondwettelijke Dodge overheen gaat krijg je volgens een bepaalde natuurwet gewoon een nat pak. Met een Yaris blijf je wel droog en krijg je ook geen boete pus schadebedrag aan je broek.

Leuk hoor, zelf verzinnen dat iets in de grondwet staat. Maar het zit gewoon in je overmaatse duim dus.
God, wat een domheid. Artikel 1 stelt dat iedereen in gelijke gevallen gelijk behandeld wordt. Dus als jouw buurman met zijn Yaris overal mag komen en parkeren als hij zijn mrb maar betaalt, dan geldt dat ook voor jou, ook als je een Dodge Ram rijdt.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_208439787
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 18:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
God, wat een domheid. Artikel 1 stelt dat iedereen in gelijke gevallen gelijk behandeld wordt. Dus als jouw buurman met zijn Yaris overal mag komen en parkeren als hij zijn mrb maar betaalt, dan geldt dat ook voor jou, ook als je een Dodge Ram rijdt.
Sorry maar hier ga ik niet eens op reageren zo dom is je conclusie.
pi_208442296
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 18:48 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Ja, en?

Het gaat erom dat er gesteld werd dat een zware, grote auto een grondwettelijk recht is. Dat is dus pure flauwekul.

Een verbod op die idioot grote en/of zware dingen in woonwijken en openbare parkeerplaatsen bij winkelcentra is dus gewoon prima mogelijk zonder ook maar een wet aan te hoeven passen. En dat lijkt mij dus ook een prima plan want als we steeds alle auto's maar groter en zwaarder maken is dat voor andere verkeersdeelnemers steeds gevaarlijker.

En nee, de berijder van zo'n onding is ook niet veiliger als ie tegen een boom rijdt, veel onveiliger zelfs. Bij een aanrijding met een normale auto consumeert ie wel de kreukelzone van die ander, asociaal dus, laat die tokkie zijn/haar eigen kreukelzone verzorgen...
Ga je verbieden op formaat, dan neem je ook gangbare busjes als een Mercedes Sprinter mee. Neem je gewicht dan kunnen auto's als een Mercedes S-klasse ook niet meer.

Denk dat het erg lastig wordt om specifiek dit soort pick-ups aan te pakken. Makkelijkste lijkt me om het zakelijk een stuk onaantrekkelijker te maken (geen idee hoe), dat is waar ze nu zo populair zijn, niemand rijdt privé zo'n nieuw ding
pi_208442885
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 21:37 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Ga je verbieden op formaat, dan neem je ook gangbare busjes als een Mercedes Sprinter mee. Neem je gewicht dan kunnen auto's als een Mercedes S-klasse ook niet meer.

Denk dat het erg lastig wordt om specifiek dit soort pick-ups aan te pakken. Makkelijkste lijkt me om het zakelijk een stuk onaantrekkelijker te maken (geen idee hoe), dat is waar ze nu zo populair zijn, niemand rijdt privé zo'n nieuw ding
Zakelijk ze onmogelijk maken gebeurt al: https://www.athlon.com/nl(...)ektrisch-vanaf-2025/.

Tenminste, ik heb de laatste tijd weinig meer van dit plan gehoord dat alle leaseauto's in 2025 elektrisch moeten zijn (lijkt me kort dag), maar sowieso is dit iets wat er aan zit te komen en dan kan zo'n gigantische bak volgens mij niet meer. Of je moet de elektrische F150 leasen, is die beschikbaar in Nederland?


Edit: 2025 is nog niet definitief, maar het plan komt weer terug in het recente klimaatadvies: https://www.activlease.nl(...)t-elektrisch-rijden/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208442944
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 22:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zakelijk ze onmogelijk maken gebeurt al: https://www.athlon.com/nl(...)ektrisch-vanaf-2025/.

Tenminste, ik heb de laatste tijd weinig meer van dit plan gehoord dat alle leaseauto's in 2025 elektrisch moeten zijn (lijkt me kort dag), maar sowieso is dit iets wat er aan zit te komen en dan kan zo'n gigantische bak volgens mij niet meer. Of je moet de elektrische F150 leasen, is die beschikbaar in Nederland?

Edit: 2025 is nog niet definitief, maar het plan komt weer terug in het recente klimaatadvies: https://www.activlease.nl(...)t-elektrisch-rijden/
Zijn het niet vooral aannemers/ZZP'ers die zo'n ding rijden? Die is waarschijnlijk gewoon op de zaak gekocht. Staan ook allemaal op grijs kenteken. Wat worden de regels vwb bedrijfsbusjes? Daar moet je eerder naar kijken denk ik
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 18 maart 2023 @ 22:08:01 #49
408813 crew  trein2000
pi_208442972
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 18:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
God, wat een domheid. Artikel 1 stelt dat iedereen in gelijke gevallen gelijk behandeld wordt. Dus als jouw buurman met zijn Yaris overal mag komen en parkeren als hij zijn mrb maar betaalt, dan geldt dat ook voor jou, ook als je een Dodge Ram rijdt.
Je snapt toch zelf ook wel dat een Yaris en een RAM geen gelijke gevallen zijn? Het gelijkheidsbeginsel moet je dan ook anders lezen; ongelijke gevallen moet je behandelen naar mate van ongelijkheid.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_208443054
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 22:06 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Zijn het niet vooral aannemers/ZZP'ers die zo'n ding rijden? Die is waarschijnlijk gewoon op de zaak gekocht. Staan ook allemaal op grijs kenteken. Wat worden de regels vwb bedrijfsbusjes? Daar moet je eerder naar kijken denk ik
Het ging in eerste instantie om alle zakelijke auto's, maar zijn daar wel voldoende elektrische busjes voor en hoe moet het met zakelijke busjes die van de ene klant naar de andere klant rijden op een dag, bijvoorbeeld om cv ketels te controleren? Die kunnen misschien de hele dag niet opladen, dat wordt een puzzel...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')