abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208292473
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 16:09 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Veel beloven en weinig geven laat de gekken in vreugde leven.
Wat heeft FVD daar in Rusland gestemd? :P
  woensdag 8 maart 2023 @ 19:35:49 #252
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_208292492
quote:
2s.gif Op woensdag 8 maart 2023 19:29 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik vermoed met grote vermoedens dat Sjerrie dit verhaal in zijn hoofd had toen hij deze onzin verzon:
https://www.cnn.com/2023/(...)ine-video/index.html
Vreselijke engnek die Thierry zou zijn eigen vrouw en kind nog verraden voor wat grijpstuivers.
pi_208292516
twitter
pi_208292672
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 18:46 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Dat is dan weer het nadeel van een eerlijke rechtsstaat -O- .
Zoiets ik in o.a. Rusland niet zo snel gebeuren :N . Even ter info voor de users die roepen dat het allemaal 1 corrupte onbetrouwbare pot nat is hier in Europa :') .
Waarom hebben (aan het regime gelieerde) Russen überhaupt nog rechten in de EU? Wat een ontzettend onnozele naïviteit... :') 8)7
pi_208292805
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 19:15 schreef quirina het volgende:

[..]
Als puntje bij paaltje komt blijven sommige geannexeerde delen gewoon Russisch.
De Krim zie ik niet zo snel meer bij Oekraïne komen. Denk dat ze op een gegeven moment wel stukken Oekraïne op moeten geven bij onderhandelingen hoe rot dat ook is.
Kijk die oorlog moet geen tienjarenplan worden.
Waarom zou Oekraïne iets opgeven? Ze krijgen hulp. Rusland niet. Die gaan bankroet.

Als jij een overmacht aan overvallers je huis uitknuppelt ga je toch ook niet uit angst dat er misschien wel iets kapot zou kunnen gaan stoppen met slaan nadat je er al een paar knock-out hebt geslagen en de anderen tot aan de voordeur hebt gemept?
  woensdag 8 maart 2023 @ 19:54:40 #256
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208292836
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 19:53 schreef Ulx het volgende:

[..]
Waarom zou Oekraïne iets opgeven? Ze krijgen hulp. Rusland niet. Die gaan bankroet.

Als jij een overmacht aan overvallers je huis uitknuppelt ga je toch ook niet uit angst dat er misschien wel iets kapot zou kunnen gaan stoppen met slaan nadat je er al een paar knock-out hebt geslagen en de anderen tot aan de voordeur hebt gemept?
Dit is wel een veel te positieve voorstelling van zaken. Ik ben het met @quirina eens, Oekraine gaat de krim nooit meer terugkrijgen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  woensdag 8 maart 2023 @ 19:55:29 #257
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_208292849
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 19:53 schreef Ulx het volgende:

[..]

Misschien eerst even afwachten hoe onze westerse wunderwaffe het straks doen.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_208292887
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 19:55 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Misschien eerst even afwachten hoe onze westerse wunderwaffe het straks doen.
Niet alleen westerse wunderwaffen. Ook heel wat T-72 varianten.
pi_208293070
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 19:54 schreef -XOR- het volgende:

Oekraine gaat de krim nooit meer terugkrijgen.
En dan plaatst Rusland de marine terug in Sebastopol, en Oekraïne is defacto landlocked. Dan is alles voor niks geweest. Oekraïne moet de de Krim terugkrijgen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2023 20:06:56 ]
  woensdag 8 maart 2023 @ 20:07:32 #260
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208293101
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 20:06 schreef Ulx het volgende:

[..]
En dan pllatst Rusland de marine terug in Sebastopol, en Oekraïne is defacto landlocked. Dan is alles voor niks geweest.
Nee, Oekraine kan wel de facto landlocked raken wanneer ze geen akkoord sluiten en Rusland door zou stoten naar Odessa, dat is een risico.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_208293182
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 20:07 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Nee, Oekraine kan wel de facto landlocked raken wanneer ze geen akkoord sluiten en Rusland door zou stoten naar Odessa.
Nee, Als je Sevastopol hebt kun je Odesa probleemloos blokkeren. Daarom wil Rusland die rotsklomp. Je zit dan vrijwel centraal in de Zwarte Zee.
  woensdag 8 maart 2023 @ 20:14:35 #262
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208293248
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 20:11 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nee, Als je Sevastopol hebt kun je Odesa probleemloos blokkeren. Daarom wil Rusland die rotsklomp. Je zit dan vrijwel centraal in de Zwarte Zee.
Ze willen de Krim vooral om daar zelf hun marine te kunnen stallen aangezien ze verder nauwelijks 365 d/j bevaarbare havens hebben, ingeval van een akkoord gaan ze echt de boel niet lopen blokkeren.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_208293302
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_208293338
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 20:14 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ze willen de Krim vooral om daar zelf hun marine te kunnen stallen aangezien ze verder nauwelijks 365 d/j bevaarbare havens hebben, ingeval van een akkoord gaan ze echt de boel niet lopen blokken.
Ze gaan alleen geen akkoord sluiten. De Rus komt nu aan met museumtanks uit het jaar kruik. Val richting de Krim / Zee van Azov aan en het Russische leger stort als een kaartenhuis in elkaar. Rusland kan niet winnen tenzij Oekraïne ze de overwinning geeft bij onderhandelingen. Maar waarom zouden ze dat doen?
  woensdag 8 maart 2023 @ 20:22:52 #265
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208293407
Ik denk dat de Krim terug bij Oekraïne echt zeer onrealistisch is. Oekraïne kan al amper vorderingen maken, laat staan een groot offensief uitvoeren op de Krim. Die tanks zijn veel te weinig. Hoe veel Russen zitten er in de Krim? Oekraïne moet minimaal een zesvoud daarvan op de been brengen. Dat gaat 'm gewoon niet worden.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 8 maart 2023 @ 20:24:32 #267
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208293433
Navo-baas voorziet aanstaande val zwaarbevochten Oekraïense vesting Bachmoet

De stad Bachmoet in Oost-Oekraïne, waar maandenlang gevochten is en die nu met omsingeling wordt bedreigd door het Russische leger en de huurlingen van Wagner kan ‘de komende dagen’ vallen, aldus Navo-chef Jens Stoltenberg.

Het is Russische troepen gelukt de vrijwel ontvolkte stad steeds verder van de buitenwereld af te snijden, al houdt Oekraïne er vooralsnog stand, aldus Stoltenberg vandaag op een persbriefing in de marge van een bijeenkomst met EU-ministers van Defensie in Stockholm. ,,Maar we kunnen niet uitsluiten dat Bachmoet definitief valt’’, zo voegde hij eraan toe.

De val van de zwaarbevochten stad, waarvan de verovering van het oostelijke deel vandaag al werd opgeëist door de Russische huurlingenorganisatie Wagner, zou volgens de Oekraïense president Volodimir Zelenski ‘de weg vrijmaken’ voor het Russische leger om na maanden van stagnatie weer verder op te trekken in Oost-Oekraïne. Formeel heeft Moskou daar de regio’s Donetsk en Loehansk, die samen het industriegebied Donbas vormen, al geannexeerd.

De Navo-baas relativeerde het strategische belang van de grotendeels verwoeste stad Bachmoet die Rusland ondanks zware verliezen per se wil veroveren. ,,Dit is niet noodzakelijkerwijs een keerpunt in de oorlog. Maar het onderstreept dat we Rusland niet mogen onderschatten. We moeten Oekraïne blijven steunen”, aldus Stoltenberg. Volgens Moskou zou de verovering van de stad ‘nieuwe offensieve operaties in de diepte’ mogelijk maken. Bovendien geeft het de Russische strijdkrachten sinds lange tijd weer iets van een succes. Ondanks zeer zware verliezen na frontale aanvallen op door Oekraïners verdedigde loopgraven.

De Oekraïense president Zelenski zei woensdag in een interview met de Amerikaanse televisiezender CNN dat zijn troepen vastbesloten waren stand te houden in de stad. Als Bachmoet zou vallen lag de weg naar veel grotere steden als Kramatorsk (voor de oorlog 150.000 inwoners) en Sloviansk (106.000 inwoners) open, waarschuwde hij.

Volgens schattingen zouden voor elke gesneuvelde Oekraïense soldaat vijf Russen omkomen. Westerse bondgenoten van Oekraïne en militair deskundigen relativeren het belang van de stad, maar de regering in Kiev steekt toch ook veel manschappen in de verdediging. De inmiddels bijna met de grond gelijk gemaakte plaats heeft meer en meer symbolische waarde gekregen.

Munitie

Tijdens het overleg in Stockholm ging het onder meer over een plan voor leveringen aan Oekraïne van granaten en munitie. Ondanks de voorraden die er nog zijn staat de vuurkracht van Oekraïne onder druk. Een miljard euro is gepland als spoedhulp vanwege de grote behoefte van het Oekraïense leger aan artilleriegranaten.

,,Het is nu een uitputtingsoorlog, een logistieke strijd”, aldus Stoltenberg die de inspanningen van de EU prees. De huidige kloof tussen het gebruik van munitie en de productie ervan ‘is niet houdbaar en daarom moeten we het productietempo verhogen’, zei Stoltenberg.

AD
pi_208293523
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 20:23 schreef Discombobulate het volgende:
Ik denk dat de Krim terug bij Oekraïne echt zeer onrealistisch is. Oekraïne kan al amper vorderingen maken, laat staan een groot offensief uitvoeren op de Krim. Die tanks zijn veel te weinig. Hoe veel Russen zitten er in de Krim? Oekraïne moet minimaal een zesvoud daarvan op de been brengen. Dat gaat 'm gewoon niet worden.
Oekraïne maakt amper vorderingen? LOL. Oekraïne is op dit moment niet bezig met een offensief. Ze houden de Russen bezig bij Bakhmut en verder zijn ze bezig met het voorbereiden van een offensief. Soldaten trainen, logistiek voor de nieuwe tanks en IFV's in orde maken. Noem maar op. Ze vallen over maand of twee heus wel aan. De enigen die nu echt proberen door te drukken zijn de Russen. Al een half jaar. Met amper resultaat.
  woensdag 8 maart 2023 @ 20:31:16 #269
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208293566
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 20:24 schreef AchJa het volgende:
Volgens Moskou zou de verovering van de stad ‘nieuwe offensieve operaties in de diepte’ mogelijk maken.

De Oekraïense president Zelenski zei woensdag in een interview met de Amerikaanse televisiezender CNN dat zijn troepen vastbesloten waren stand te houden in de stad. Als Bachmoet zou vallen lag de weg naar veel grotere steden als Kramatorsk (voor de oorlog 150.000 inwoners) en Sloviansk (106.000 inwoners) open, waarschuwde hij.
Zoals ik al zei dus.

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 17:09 schreef AchJa het volgende:

Bakhmut is voor de Russen dan ook echt wel van belang als logistieke hub. De Russen verstoken per dag dusdanig veel artillerie granaten dat je de aanvoer daarvan niet trekt over alleen de weg. Daar heb je ook het spoor voor nodig. En als je nog verder westwaarts wil gaan is Bakhmut 1 van de oorden waar je en uitvalswegen en spoorwegen westwaarts hebt.

Het is niet voor niets dat de Russen een shitload aan spoorwegtroepen hebben.
Russen vechten met hun artillerie.
pi_208293631
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 19:54 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dit is wel een veel te positieve voorstelling van zaken. Ik ben het met @:quirina eens, Oekraine gaat de krim nooit meer terugkrijgen.
Dus jij ziet het niet gebeuren dat Oekraine straks door kan stoten naar zee bij Melitopol en de Krimbrug kapot maakt waardoor het Rusland erg moeilijk wordt gemaakt de boel daar te bevoorraden? Met boten via zee?
pi_208293654
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 20:31 schreef AchJa het volgende:

[..]
Zoals ik al zei dus.
[..]

AchJa raadt AchJa aan. Ik raad Michael Clarke aan, die zegt dat Bachmut militair gezien nauwelijks nut heeft.

pi_208293658
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 20:31 schreef AchJa het volgende:

[..]
Zoals ik al zei dus.
[..]

Klopt wel. Maar ik zie wel wat obstakels als ik op de kaart kijk. Ik weet niet hoe makkelijk het hoogteverschil gaat worden voor de Russen. Maar ik denk dat te voet westwaarts gaan geen pretje gaat worden.
  woensdag 8 maart 2023 @ 20:39:34 #273
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208293703
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 20:35 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Dus jij ziet het niet gebeuren dat Oekraine straks door kan stoten naar zee bij Melitopol en de Krimbrug kapot maakt waardoor het Rusland erg moeilijk wordt gemaakt de boel daar te bevoorraaden? Met boten via zee?
Nee, niet alleen, zo goed gaat het namelijk niet met de Oekraiense strijdkrachten en zoals ik al schreef, niet opgeven brengt een risico met zich mee. Ik denk echt dat om de Krim te heroveren Westerse troepen nodig zullen zijn.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_208293735
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 20:28 schreef Ulx het volgende:

[..]
Oekraïne maakt amper vorderingen? LOL. Oekraïne is op dit moment niet bezig met een offensief. Ze houden de Russen bezig bij Bakhmut en verder zijn ze bezig met het voorbereiden van een offensief. Soldaten trainen, logistiek voor de nieuwe tanks en IFV's in orde maken. Noem maar op. Ze vallen over maand of twee heus wel aan. De enigen die nu echt proberen door te drukken zijn de Russen. Al een half jaar. Met amper resultaat.
Gast kijk eens naar de kaart... Ik wil er wel een wedje op leggen eerlijk gezegd. Waar wil je op wedden? Jij zegt dat ze de Krim gaan heroveren?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_208293737
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 20:39 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Nee, niet alleen, zo goed gaat het namelijk niet met de Oekraiense strijdkrachten en zoals ik al schreef, niet opgeven brengt een risico met zich mee. Ik denk echt dat om de Krim te heroveren Westerse troepen nodig zullen zijn.
Dat denk ik ook en juist dat gaan ze niet doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')