Wat heeft FVD daar in Rusland gestemd?quote:Op woensdag 8 maart 2023 16:09 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Veel beloven en weinig geven laat de gekken in vreugde leven.
Vreselijke engnek die Thierry zou zijn eigen vrouw en kind nog verraden voor wat grijpstuivers.quote:Op woensdag 8 maart 2023 19:29 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik vermoed met grote vermoedens dat Sjerrie dit verhaal in zijn hoofd had toen hij deze onzin verzon:
https://www.cnn.com/2023/(...)ine-video/index.html
Waarom hebben (aan het regime gelieerde) Russen überhaupt nog rechten in de EU? Wat een ontzettend onnozele naïviteit...quote:Op woensdag 8 maart 2023 18:46 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dat is dan weer het nadeel van een eerlijke rechtsstaat.
Zoiets ik in o.a. Rusland niet zo snel gebeuren. Even ter info voor de users die roepen dat het allemaal 1 corrupte onbetrouwbare pot nat is hier in Europa
.
Waarom zou Oekraïne iets opgeven? Ze krijgen hulp. Rusland niet. Die gaan bankroet.quote:Op woensdag 8 maart 2023 19:15 schreef quirina het volgende:
[..]
Als puntje bij paaltje komt blijven sommige geannexeerde delen gewoon Russisch.
De Krim zie ik niet zo snel meer bij Oekraïne komen. Denk dat ze op een gegeven moment wel stukken Oekraïne op moeten geven bij onderhandelingen hoe rot dat ook is.
Kijk die oorlog moet geen tienjarenplan worden.
Dit is wel een veel te positieve voorstelling van zaken. Ik ben het met @quirina eens, Oekraine gaat de krim nooit meer terugkrijgen.quote:Op woensdag 8 maart 2023 19:53 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom zou Oekraïne iets opgeven? Ze krijgen hulp. Rusland niet. Die gaan bankroet.
Als jij een overmacht aan overvallers je huis uitknuppelt ga je toch ook niet uit angst dat er misschien wel iets kapot zou kunnen gaan stoppen met slaan nadat je er al een paar knock-out hebt geslagen en de anderen tot aan de voordeur hebt gemept?
Misschien eerst even afwachten hoe onze westerse wunderwaffe het straks doen.quote:Op woensdag 8 maart 2023 19:53 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom zou Oekraïne iets opgeven? Ze krijgen hulp. Rusland niet. Die gaan bankroet.
Als jij een overmacht aan overvallers je huis uitknuppelt ga je toch ook niet uit angst dat er misschien wel iets kapot zou kunnen gaan stoppen met slaan nadat je er al een paar knock-out hebt geslagen en de anderen tot aan de voordeur hebt gemept?
Niet alleen westerse wunderwaffen. Ook heel wat T-72 varianten.quote:Op woensdag 8 maart 2023 19:55 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Misschien eerst even afwachten hoe onze westerse wunderwaffe het straks doen.
En dan plaatst Rusland de marine terug in Sebastopol, en Oekraïne is defacto landlocked. Dan is alles voor niks geweest. Oekraïne moet de de Krim terugkrijgen.quote:Op woensdag 8 maart 2023 19:54 schreef -XOR- het volgende:
Oekraine gaat de krim nooit meer terugkrijgen.
Nee, Oekraine kan wel de facto landlocked raken wanneer ze geen akkoord sluiten en Rusland door zou stoten naar Odessa, dat is een risico.quote:Op woensdag 8 maart 2023 20:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
En dan pllatst Rusland de marine terug in Sebastopol, en Oekraïne is defacto landlocked. Dan is alles voor niks geweest.
Nee, Als je Sevastopol hebt kun je Odesa probleemloos blokkeren. Daarom wil Rusland die rotsklomp. Je zit dan vrijwel centraal in de Zwarte Zee.quote:Op woensdag 8 maart 2023 20:07 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee, Oekraine kan wel de facto landlocked raken wanneer ze geen akkoord sluiten en Rusland door zou stoten naar Odessa.
Ze willen de Krim vooral om daar zelf hun marine te kunnen stallen aangezien ze verder nauwelijks 365 d/j bevaarbare havens hebben, ingeval van een akkoord gaan ze echt de boel niet lopen blokkeren.quote:Op woensdag 8 maart 2023 20:11 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee, Als je Sevastopol hebt kun je Odesa probleemloos blokkeren. Daarom wil Rusland die rotsklomp. Je zit dan vrijwel centraal in de Zwarte Zee.
Ze gaan alleen geen akkoord sluiten. De Rus komt nu aan met museumtanks uit het jaar kruik. Val richting de Krim / Zee van Azov aan en het Russische leger stort als een kaartenhuis in elkaar. Rusland kan niet winnen tenzij Oekraïne ze de overwinning geeft bij onderhandelingen. Maar waarom zouden ze dat doen?quote:Op woensdag 8 maart 2023 20:14 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ze willen de Krim vooral om daar zelf hun marine te kunnen stallen aangezien ze verder nauwelijks 365 d/j bevaarbare havens hebben, ingeval van een akkoord gaan ze echt de boel niet lopen blokken.
Oekraïne maakt amper vorderingen? LOL. Oekraïne is op dit moment niet bezig met een offensief. Ze houden de Russen bezig bij Bakhmut en verder zijn ze bezig met het voorbereiden van een offensief. Soldaten trainen, logistiek voor de nieuwe tanks en IFV's in orde maken. Noem maar op. Ze vallen over maand of twee heus wel aan. De enigen die nu echt proberen door te drukken zijn de Russen. Al een half jaar. Met amper resultaat.quote:Op woensdag 8 maart 2023 20:23 schreef Discombobulate het volgende:
Ik denk dat de Krim terug bij Oekraïne echt zeer onrealistisch is. Oekraïne kan al amper vorderingen maken, laat staan een groot offensief uitvoeren op de Krim. Die tanks zijn veel te weinig. Hoe veel Russen zitten er in de Krim? Oekraïne moet minimaal een zesvoud daarvan op de been brengen. Dat gaat 'm gewoon niet worden.
Zoals ik al zei dus.quote:Op woensdag 8 maart 2023 20:24 schreef AchJa het volgende:
Volgens Moskou zou de verovering van de stad ‘nieuwe offensieve operaties in de diepte’ mogelijk maken.
De Oekraïense president Zelenski zei woensdag in een interview met de Amerikaanse televisiezender CNN dat zijn troepen vastbesloten waren stand te houden in de stad. Als Bachmoet zou vallen lag de weg naar veel grotere steden als Kramatorsk (voor de oorlog 150.000 inwoners) en Sloviansk (106.000 inwoners) open, waarschuwde hij.
Russen vechten met hun artillerie.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 17:09 schreef AchJa het volgende:
Bakhmut is voor de Russen dan ook echt wel van belang als logistieke hub. De Russen verstoken per dag dusdanig veel artillerie granaten dat je de aanvoer daarvan niet trekt over alleen de weg. Daar heb je ook het spoor voor nodig. En als je nog verder westwaarts wil gaan is Bakhmut 1 van de oorden waar je en uitvalswegen en spoorwegen westwaarts hebt.
Het is niet voor niets dat de Russen een shitload aan spoorwegtroepen hebben.
Dus jij ziet het niet gebeuren dat Oekraine straks door kan stoten naar zee bij Melitopol en de Krimbrug kapot maakt waardoor het Rusland erg moeilijk wordt gemaakt de boel daar te bevoorraden? Met boten via zee?quote:Op woensdag 8 maart 2023 19:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit is wel een veel te positieve voorstelling van zaken. Ik ben het met @:quirina eens, Oekraine gaat de krim nooit meer terugkrijgen.
AchJa raadt AchJa aan. Ik raad Michael Clarke aan, die zegt dat Bachmut militair gezien nauwelijks nut heeft.quote:
Klopt wel. Maar ik zie wel wat obstakels als ik op de kaart kijk. Ik weet niet hoe makkelijk het hoogteverschil gaat worden voor de Russen. Maar ik denk dat te voet westwaarts gaan geen pretje gaat worden.quote:
Nee, niet alleen, zo goed gaat het namelijk niet met de Oekraiense strijdkrachten en zoals ik al schreef, niet opgeven brengt een risico met zich mee. Ik denk echt dat om de Krim te heroveren Westerse troepen nodig zullen zijn.quote:Op woensdag 8 maart 2023 20:35 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Dus jij ziet het niet gebeuren dat Oekraine straks door kan stoten naar zee bij Melitopol en de Krimbrug kapot maakt waardoor het Rusland erg moeilijk wordt gemaakt de boel daar te bevoorraaden? Met boten via zee?
Gast kijk eens naar de kaart... Ik wil er wel een wedje op leggen eerlijk gezegd. Waar wil je op wedden? Jij zegt dat ze de Krim gaan heroveren?quote:Op woensdag 8 maart 2023 20:28 schreef Ulx het volgende:
[..]
Oekraïne maakt amper vorderingen? LOL. Oekraïne is op dit moment niet bezig met een offensief. Ze houden de Russen bezig bij Bakhmut en verder zijn ze bezig met het voorbereiden van een offensief. Soldaten trainen, logistiek voor de nieuwe tanks en IFV's in orde maken. Noem maar op. Ze vallen over maand of twee heus wel aan. De enigen die nu echt proberen door te drukken zijn de Russen. Al een half jaar. Met amper resultaat.
Dat denk ik ook en juist dat gaan ze niet doen.quote:Op woensdag 8 maart 2023 20:39 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee, niet alleen, zo goed gaat het namelijk niet met de Oekraiense strijdkrachten en zoals ik al schreef, niet opgeven brengt een risico met zich mee. Ik denk echt dat om de Krim te heroveren Westerse troepen nodig zullen zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |