Het is het geld waardquote:Op maandag 6 maart 2023 13:36 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb me in de wereld van de gegoten oordoppen laten glijden. Help.
Ik heb al jaren "gewone" Alpine oordoppen maar wil nu echt wel wat fatsoenlijks, zeker omdat m'n oren stom doenquote:Op maandag 6 maart 2023 13:39 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Het is het geld waardIk gebruik ze bij de repetities/optredens van m'n sambaband, en ik merk dat ze veel beter passen dan de standaard oordoppen van de audicien van twee tientjes.
Deze: https://www.eartech.nl/c-798134/muziek-gehoorbescherming-oordop/quote:Op maandag 6 maart 2023 13:43 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik heb al jaren "gewone" Alpine oordoppen maar wil nu echt wel wat fatsoenlijks, zeker omdat m'n oren stom doen![]()
Welke heb jij?
Ja, heerlijk hč?quote:Op maandag 6 maart 2023 12:11 schreef AnneX het volgende:
[..]
Soms loop ik tijdens de lessen door de basisschool om koffie te pakken als wij in de Bieb werken: klasdeuren open, filmpjes op het digibord, dansjes in de klas. Overal groepjes kinderen, die samenwerken (?) of alleen. Heel veel koptelefoons in de klas.
Toch zijn de prestaties vooruit gegaan de afgelopen jaren, volgens de rapportages.
Oh dat klinkt goed! Zou je een foto voor me willen maken?quote:Op maandag 6 maart 2023 13:51 schreef Jagärtrut het volgende:
Wat ik erg kan aanbevelen is een kastje boven de afzuigkap. Voor de afzuigkap hebben wij een ondiep kastje met precies genoeg ruimte voor alle kruidenpotjes enzo. Ideaal....
Ja natuurlijk 😂quote:Op maandag 6 maart 2023 13:13 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hieruit spreekt de assumptie dat je alleen klassikaal, stilzittend, in absolute stilte kunt leren?
Het zit hier eigenlijk voor de afzuigkap. zal vanavond proberen een foto te maken, zit nu op kantoor.quote:Op maandag 6 maart 2023 13:52 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Oh dat klinkt goed! Zou je een foto voor me willen maken?
Ik heb m'n kruiden nu los in de lade met de ovenschalen, want dat was de enige lade waar nog ruimte over was.
Maar ik vind het zo'n onlogische plek, en bovenop de afzuigkap is toch vaak loze ruimte.
Geen idee hoeveel potjes etc. er staan.quote:Op maandag 6 maart 2023 13:51 schreef Jagärtrut het volgende:
Wat ik erg kan aanbevelen is een kastje boven de afzuigkap. Voor de afzuigkap hebben wij een ondiep kastje met precies genoeg ruimte voor alle kruidenpotjes enzo. Ideaal....
https://www.bol.com/nl/nl(...)00000040125557/?s2a=quote:Op maandag 6 maart 2023 14:01 schreef AnneX het volgende:
[..]
Geen idee hoeveel potjes etc. er staan.
Wel gehoord, dat boven de kookplaats niet de beste plaats is voor kruiden etc.
Damp en hitte zijn niet de beste plek daarvoor.
@:Clubsoda waar heb je de potjes vandaan?
Graag, dank jequote:Op maandag 6 maart 2023 13:57 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Het zit hier eigenlijk voor de afzuigkap. zal vanavond proberen een foto te maken, zit nu op kantoor.
Hmm misschien heb ik dat dan ook...ik ben 1.68quote:Op maandag 6 maart 2023 14:14 schreef Tuindier het volgende:
Wij hebben ook zo'n kastje boven de afzuigkap, maar met mijn lengte kan ik enkel net bij de onderste plank.
Dat heb ik bij de keukenkastjes boven het aanrechtquote:Op maandag 6 maart 2023 14:14 schreef Tuindier het volgende:
Wij hebben ook zo'n kastje boven de afzuigkap, maar met mijn lengte kan ik enkel net bij de onderste plank.
Dat is toch gemiddeld?quote:Op maandag 6 maart 2023 14:15 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Hmm misschien heb ik dat dan ook...ik ben 1.68
Oh ja, daar sta ik niet zo bij stil. Ik ben 1.88, en als ik op m'n tenen sta kom ik ook bij het hoogste plankje, maar jullie zouden waarschijnlijk voor vrijwel alle planken een opstapje nodig hebben....quote:Op maandag 6 maart 2023 14:15 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Hmm misschien heb ik dat dan ook...ik ben 1.68
Herkenbaar, die zelfreflectiequote:Op maandag 6 maart 2023 14:21 schreef ChildoftheStars het volgende:
Net de pan uit geflipt, nu ben ik doodmoe van mezelf
Qua gehoorbeschadiging gaan de prestaties er inderdaad op voorruitquote:Op maandag 6 maart 2023 12:11 schreef AnneX het volgende:
[..]
Soms loop ik tijdens de lessen door de basisschool om koffie te pakken als wij in de Bieb werken: klasdeuren open, filmpjes op het digibord, dansjes in de klas. Overal groepjes kinderen, die samenwerken (?) of alleen. Heel veel koptelefoons in de klas.
Toch zijn de prestaties vooruit gegaan de afgelopen jaren, volgens de rapportages.
Tegen de psychiater; medicatie goed regelen of ik ga naar de klachtencommissie. Maak je vrienden meequote:Op maandag 6 maart 2023 14:24 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Herkenbaar, die zelfreflectiehoe kwam het?
Zeg opa, mijn kind leert op de basisschool gewoon staartdelingen en heeft eindeloze topografietoetsen met 1001 rivieren, binnen- en buitenland.quote:Op maandag 6 maart 2023 14:27 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Qua gehoorbeschadiging gaan de prestaties er inderdaad op voorruit![]()
En ja als het niveau van toetsen steeds lager wordt lijken de scores te stijgen
https://www.trouw.nl/onde(...)akkelijker~b4a8653e/
Das helaas al jaren bezig, wij hoefden al geen staartdeling meer te maken op de basisschool. Te moeilijk.
Dat door Maastricht de Maas loopt en door Roermond de Roer is gewoon wat je hoort te weten. Net als dat dat een andere rivier is dan de Ruhr. Dat die laatste bij Duisburg in de Rijn mondt dan weer niet per se.
Ik kan wel belangrijkere dingen verzinnen die ze je niet op school leren, die mensen eigenlijk wel zouden moeten weten. Rivieren staan echt niet bovenaan het lijstje van levenswijsheden.quote:Op maandag 6 maart 2023 14:27 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Qua gehoorbeschadiging gaan de prestaties er inderdaad op voorruit![]()
En ja als het niveau van toetsen steeds lager wordt lijken de scores te stijgen
https://www.trouw.nl/onde(...)akkelijker~b4a8653e/
Das helaas al jaren bezig, wij hoefden al geen staartdeling meer te maken op de basisschool. Te moeilijk.
Dat door Maastricht de Maas loopt en door Roermond de Roer is gewoon wat je hoort te weten. Net als dat dat een andere rivier is dan de Ruhr. Dat die laatste bij Duisburg in de Rijn mondt dan weer niet per se.
Nee, ik zie wel dat je tussen de regels door kunt lezen dat de kinderen met de koptelefoon op zonder die koptelefoon waarschijnlijk niet echt zullen florerenquote:Op maandag 6 maart 2023 13:13 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hieruit spreekt de assumptie dat je alleen klassikaal, stilzittend, in absolute stilte kunt leren?
Ik heb ze bij beter horen laten maken eind vorig jaar. Had ik veel eerder moeten doen!quote:Op maandag 6 maart 2023 13:43 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik heb al jaren "gewone" Alpine oordoppen maar wil nu echt wel wat fatsoenlijks, zeker omdat m'n oren stom doen![]()
Welke heb jij?
Derde van boven links zie ik een leeg potje of laurier?quote:Op maandag 6 maart 2023 13:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Wat zijn die dingetje, derde van boven links?
Volgens mij bedoelt ze de nootmuskaatquote:Op maandag 6 maart 2023 15:07 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Derde van boven links zie ik een leeg potje of laurier?
Dat klinkt nogal hoog?quote:Op maandag 6 maart 2023 13:51 schreef Jagärtrut het volgende:
Ja diequote:Op maandag 6 maart 2023 15:08 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelt ze de nootmuskaat
Levenswijsheden is meer een proces en daarin hebben ouders/verzorgers ook een rol in.quote:Op maandag 6 maart 2023 14:50 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik kan wel belangrijkere dingen verzinnen die ze je niet op school leren, die mensen eigenlijk wel zouden moeten weten. Rivieren staan echt niet bovenaan het lijstje van levenswijsheden.
Ja, afspraak gemaakt. In Hengelo want daar is wel tijd voordat de kortingsactie afloopt.quote:Op maandag 6 maart 2023 15:06 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik heb ze bij beter horen laten maken eind vorig jaar. Had ik veel eerder moeten doen!
o spuit elf
Ik ben zo benieuwd waar je deze wijsheden vandaan hebt?quote:Op maandag 6 maart 2023 15:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Levenswijsheden is meer een proces en daarin hebben ouders/verzorgers ook een rol in.
Die rivieren was gewoon ter illustratie, er komt steeds meer bij naast de basis vakken waardoor het niveau daarvan daalt.
Jaquote:Op maandag 6 maart 2023 16:42 schreef Clubsoda het volgende:
Daar kies je een school toch ook op uit als het goed is?
quote:Op maandag 6 maart 2023 12:16 schreef AnneX het volgende:
Fraai zeg! Makkelijk hoor: jij bent pas verhuisd![]()
Euh nee…vage poging gedaan.
Dat bleef bij pogen: mislukt.
Zal even een pic maken van de huidige laden. Kun je lachen…AnneX! Waarom gebruik je de kruiden van HF zelf niet!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En verder…Dit is zo zonde, want die ga je dus ook nooit meer gebruiken.
Ik gebruik overigens hun sojasaus nooit, want ik heb low sodium sojasaus."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Kloptquote:Op maandag 6 maart 2023 16:54 schreef sigme het volgende:
Toch gaat het algemene niveau van Nederlandse basisschoolleerlingen al jaren achteruit. Ondanks hipheid en aandelenplannen en filisofische discussies.
Ik zat niet op SO. Wel op 4 zeeeeeer verschillende lagere scholen (dorpsschool 2 lokalen voor alle 6 klassen, montessorischool, Turkse school (in NL, openbare lagere school), schippersschool).quote:Op maandag 6 maart 2023 16:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik zat het op het speciaal onderwijs (ja, ik deugde niet) en iedereen werkte op eigen tempo en niveau. Dat was erg fijn, maar je had niemand om je aan op te trekken. Ik deed in mijn eentje de uitdagende lesstof of hoe dat ook heet, omdat ik altijd snel klaar was met het normale en me dan verveelde. Alleen de rest van de klas was niet zo. Dat was soms wel eenzaam.
Geen enkele vriendschap uit die tijd heeft ook stand gehouden. Pas op de universiteit ging ik vrienden maken die blijvend waren
quote:Op maandag 6 maart 2023 16:57 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb geen idee of dat echt zo is. Leren de kinderen niet ook ándere life skills die wij toen wij kind waren misschien ook graag hadden willen leren? Dat ze met taal en rekenen niet net zo goed zijn, zou best kunnen. Ik heb echt geen idee. Het voelt ook een beetje aan als iets in de lijn van dat de jeugd van tegenwoordig steeds brutaler en onfatsoenlijker wordt. En dat wordt ook al eeuwen lang geroepen.
Tsja. Dat mensen ongeletterd zijn is toch in moderne tijden nog steeds een handicap. En het aantal stijgt en stijgt, want er komen er steeds meer ongeletterd van school. En als je dan ook niet eens kan rekenen, tsja. Dan kan je met al je andere eventuele “life skills” toch niet heel verl hoor, tenzij je de enorme uitzondering op de regel bent.quote:Op maandag 6 maart 2023 16:57 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb geen idee of dat echt zo is. Leren de kinderen niet ook ándere life skills die wij toen wij kind waren misschien ook graag hadden willen leren? Dat ze met taal en rekenen niet net zo goed zijn, zou best kunnen. Ik heb echt geen idee. Het voelt ook een beetje aan als iets in de lijn van dat de jeugd van tegenwoordig steeds brutaler en onfatsoenlijker wordt. En dat wordt ook al eeuwen lang geroepen.
Ik had op mijn ongelooflijk doorsnee witte openbare basisschool precies die ervaring. Oersaai, letterlijk níets aan versnelling of verdieping. Ook nul aansluiting bij anderen. Ik bloeide op op het gymnasium, eindelijk mede-nerdsquote:Op maandag 6 maart 2023 16:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik zat het op het speciaal onderwijs (ja, ik deugde niet) en iedereen werkte op eigen tempo en niveau. Dat was erg fijn, maar je had niemand om je aan op te trekken. Ik deed in mijn eentje de uitdagende lesstof of hoe dat ook heet, omdat ik altijd snel klaar was met het normale en me dan verveelde. Alleen de rest van de klas was niet zo. Dat was soms wel eenzaam.
Geen enkele vriendschap uit die tijd heeft ook stand gehouden. Pas op de universiteit ging ik vrienden maken die blijvend waren
Herkenbaar (naja groep 1 op een montessori, groep 2 en 3 op een OBS en daarna SO)quote:Op maandag 6 maart 2023 16:57 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik zat niet op SO. Wel op 4 zeeeeeer verschillende lagere scholen (dorpsschool 2 lokalen voor alle 6 klassen, montessorischool, Turkse school (in NL, openbare lagere school), schippersschool).
Op alle scholen mocht ik altijd extra stof doen, in geen enkele klas lag ik lekker.
Pesten op een Paboquote:Op maandag 6 maart 2023 17:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
Op de pabo werd ik trouwens gruwelijk gepest en kreeg later van medestudenten te horen dat ze niet met me om durfde gaan, ondanks dat ze me mochten, omdat ze bang waren zelf het bokje te worden. Dus meeloop gedrag, buitensluiten en pesten dankzij een klein dominant groepje. Sindsdien vertrouw ik leerkrachten niet echt
Ja... en dan ook echt ongein als je tas van de derde verdieping naar beneden gooien terwijl hij open staat. Dat je me niet mag en raar vind snap ik en is één ding, maar dat soort dingen waren echt onnodigquote:Op maandag 6 maart 2023 17:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Pesten op een PaboWaar je waarschijnlijk leert wat de gevolgen van pesten zijn en hoe slecht dat voor iemand is en hoe je het stopt. De pesters hadden wat mij betreft allemaal geen leraar moeten worden.
Doe even een linkje voor mij en Ludolfquote:Op maandag 6 maart 2023 17:26 schreef borisz het volgende:
Ik ben bewust na kleutertijd van de vrije school gehaald om naar normaal onderwijs te gaan. Denk ook achteraf wel een goede keuze.
Verder je kan pas creatief zijn als de basis op orde is (Lees rekenen, taal enz, en dat mag ook met stampen)
En verder zou het rapport van de Commissie Dijsselbloem verplichte leerstof zijn voor iedereen die in het onderwijs werkt.
/twee centen over onderwijs.
https://www.parlement.com/id/vhnnmt7mtyqi/parlementair_onderzoekquote:
Dank je wel, dat ga ik morgen even lezen denk ikquote:Op maandag 6 maart 2023 17:31 schreef borisz het volgende:
[..]
https://www.parlement.com/id/vhnnmt7mtyqi/parlementair_onderzoek
Geen idee wat dat is! Ik heb het geduld niet om te leren haken, terwijl ik veel haakwerk juist echt mooi vind. Succes.quote:Op maandag 6 maart 2023 17:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zo en nu ga ik me heel culinair richten op popcornen (een behaalde haaktechniek, de popcornsteek, 736 keer)
quote:‘Partnermoord is de voorspelbaarste vorm van moord’
Moord in de familiare/relationele sferen komt toch het meeste voor heb ik me laten vertellen? Wel shocking dat je eigenlijk het meest moet oppassen voor de mensen bij wie je je veilig voeltquote:Op maandag 6 maart 2023 17:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Geen idee wat dat is! Ik heb het geduld niet om te leren haken, terwijl ik veel haakwerk juist echt mooi vind. Succes.
Ben een artikel aan het lezen over partnermoord
[..]
Dank!quote:Op maandag 6 maart 2023 17:31 schreef borisz het volgende:
[..]
https://www.parlement.com/id/vhnnmt7mtyqi/parlementair_onderzoek
Ohja mijn cent nummer 3.
- Stel de leraar centraal(!)
Die sneeuwt steeds onder in alle plannen. Geef de docent zijn/haar vak terug en veel problemen worden verminderd of opgelost.
Je kunt m ook positief zien. Blijkbaar zijn de random moorden veel zeldzamer dus daar hoef je veel minder bang voor te zijnquote:Op maandag 6 maart 2023 17:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Geen idee wat dat is! Ik heb het geduld niet om te leren haken, terwijl ik veel haakwerk juist echt mooi vind. Succes.
Ben een artikel aan het lezen over partnermoord
[..]
Ik heb een keer in een Quest gelezen, nummer weet ik niet meer, feitje is blijven hangen; je komt gemiddeld drie moordenaars in je leven tegen als je in de USA woontquote:Op maandag 6 maart 2023 17:42 schreef Molo het volgende:
[..]
Je kunt m ook positief zien. Blijkbaar zijn de random moorden veel zeldzamer dus daar hoef je veel minder bang voor te zijn
Ik ben er legio tegengekomen. Gelukkig meeste in werksituatiesquote:Op maandag 6 maart 2023 17:44 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik heb een keer in een Quest gelezen, nummer weet ik niet meer, feitje is blijven hangen; je komt gemiddeld drie moordenaars in je leven tegen als je in de USA woont
Baas boven baasquote:Op maandag 6 maart 2023 17:45 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik ben er legio tegengekomen. Gelukkig meeste in werksituaties
Tevens ben ik er wel van overtuigd dat iedereen een moordenaar kan worden onder de juiste omstandigheden.
Ah op die manier. Dat begrijp ik heel erg goed dan. Gelukkig heb je nu een stabiele eigen stekquote:Op maandag 6 maart 2023 18:14 schreef sigme het volgende:
Oh, ik heb m’n portie moordenaars ook wel gezien hoor. Rondje door een TBS, rondje reīntegratieproject na TBS.
CotS: ik ben vaak verhuisd in mijn jeugd.
Misschien dat ik daarom sindsdien nooit meer verhuis sinds ik een eigen huisje heb. Ik koop er wel eens een huisje bij, maar er gaat nooit wat af
Wt heeft zo’n man dan te vertellen?quote:Op maandag 6 maart 2023 18:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
Verzameling moordenaars, check. Ook een keer een lezing van een gehad.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij was onderdeel van een drugsbende en zat er zo diep in dat hij er niet uit raakte. Op een gegeven moment moest hij een concurrent ombrengen om zelf in leven te brengen. Het was een glijdende schaal van criminaliteit.quote:
quote:Op maandag 6 maart 2023 18:26 schreef AnneX het volgende:
[..]
Wt heeft zo’n man dan te vertellen?
Op het Amerikaanse nieuws als cnn en nbc de afgelopen weken, kon je er niet omheen: het proces en de veroordeling van Murdough, die vrouw en zoon zķu hebben vermoord.
Circumstantial evidence als aartsleugenaar en krokodillentranen tijdens verhoor.
Wat een psyche.![]()
Meer info:Ik luister veel true crime podcasts en andere aanverwante onderwerpen, ik kijk werkelijk nergens meer van opSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Hoe zo? misschien staat het er botter dan bedoeld…quote:Op maandag 6 maart 2023 18:30 schreef Lonaa het volgende:
Wat een rare opmerking annex, wat heeft zo'n man dan te vertellen.
Het las, voor mij, inderdaad vrij bot, ja.quote:Op maandag 6 maart 2023 18:35 schreef AnneX het volgende:
[..]
Hoe zo? misschien staat het er botter dan bedoeld…
Gewoon benieuwd.
En Lucky geeft antwoord.
Heerlijk dat soort voorpretquote:Op maandag 6 maart 2023 19:52 schreef Myraela het volgende:
Het is pas over een maand, maar ik ben toch m'n hele lijstje voor Londen al aan het vullen.Ik heb alleen teveel op m'n lijstje staan en te weinig tijd. Vooral teveel eten.
Omdat woorden die een meervoud hebben op zowel -s als -n geen tussen-n krijgen (analoog aan groentesoep, gedachtegang, bendegeweld, weidegang, aangifteformulier, secondewijzer).quote:Op maandag 6 maart 2023 20:03 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Zo, leasebak ingeleverd, aangemeld bij D ziektekosten verzekeraar, (waarom trouwens geen tussen N bij ziektekostenverzekeraar), belastingnummer en belastingklasseaanvraag gedaan, bij de gemeente aangemeld als gehuwd (toen we hier kwamen wonen kon dat niet), vluchten geboekt, laptop besteld, congressen geboekt. Wat een geregel en ben nog geeneens begonnen.
Okay, maar wat is de logica daarachter?quote:Op maandag 6 maart 2023 20:07 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Omdat woorden die een meervoud hebben op zowel -s als -n geen tussen-n krijgen (analoog aan groentesoep, gedachtegang, bendegeweld, weidegang, aangifteformulier, secondewijzer).
Echt hoor.quote:
Juist om die reden zou ik een verrassingstripje echt helemaal niet leuk vinden! Ik wil voorpret en die ontneem je me.quote:Op maandag 6 maart 2023 20:20 schreef Myraela het volgende:
Echt hoor.Ik heb een vriendin die soms een week van te voren een vakantie uitzoekt, dat vind ik altijd zo zonde. Het uitkijken naar de vakantie is te belangrijk.
Ik heb zelfs belangrijke prioriteiten, zoals naar de Amazon Fresh store. Moet proberen.
Dat is inderdaad wel anders.quote:Op maandag 6 maart 2023 20:25 schreef Myraela het volgende:
Ik ben bij zomervakanties wel minder van het plannen. Maar met een stedentrip wil je het toch gewoon vol proppen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |