abonnement Unibet Coolblue
pi_208388815
quote:
15s.gif Op maandag 13 maart 2023 21:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
https://eenvandaag.avrotr(...)-dat-gaat-niet-door/

systeem > mens. En kennelijk moet dat zo lang mogelijk zou blijven.

Want we weten allemaal dat we verpleegkundigen niet op hun blauwe ogen kunnen vertrouwen dat ze de juiste dingen doen, toch?
Leuk simplisme.

Ik denk dat o.a dit bestaat om trends en analyses in zorgdeclaraties te kunnen volgen die zorgorganisaties verantwoorden.

Dit is echt niet om de verpleegkundigen te pakken. Neemt neit weg dat dit eigenlijk niet zou moeten..
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_208410930
Van der Wal wacht nu eerst stikstofplannen provincie af

Minister Van der Wal voor Natuur en Stikstof wacht voorlopig de stikstofplannen van de nieuwe provinciebesturen af. Ze heeft tot nu toe gehamerd op de halvering van de stikstofuitstoot in 2030, maar na de verkiezingsoverwinning van BBB zegt ze nu dat ze "stap voor stap" verder gaat. Over het jaartal 2030 laat ze zich niet uit.

De minister wil eerst weten wat de nieuwe provinciebesturen bedenken om de door stikstof beschadigde natuur te herstellen. Rond de zomer verwacht ze die plannen. "Als dat duidelijk is, ga ik kijken wat dat betekent", aldus Van der Wal. "Ik neem er nu geen voorschot op. Ik kan niet in een glazen bol kijken."

https://nos.nl/collectie/(...)erschappen-zeer-goed
  Moderator donderdag 16 maart 2023 @ 19:03:44 #253
236264 crew  capricia
pi_208410951
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 19:02 schreef Nober het volgende:
Van der Wal wacht nu eerst stikstofplannen provincie af

Minister Van der Wal voor Natuur en Stikstof wacht voorlopig de stikstofplannen van de nieuwe provinciebesturen af. Ze heeft tot nu toe gehamerd op de halvering van de stikstofuitstoot in 2030, maar na de verkiezingsoverwinning van BBB zegt ze nu dat ze "stap voor stap" verder gaat. Over het jaartal 2030 laat ze zich niet uit.

De minister wil eerst weten wat de nieuwe provinciebesturen bedenken om de door stikstof beschadigde natuur te herstellen. Rond de zomer verwacht ze die plannen. "Als dat duidelijk is, ga ik kijken wat dat betekent", aldus Van der Wal. "Ik neem er nu geen voorschot op. Ik kan niet in een glazen bol kijken."

https://nos.nl/collectie/(...)erschappen-zeer-goed
De eerste vertraging is er al?
Even geen huizen bouwen dus.
Definitely not CIA
pi_208411047
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 14:03 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Denitrificatie is niet in elk gebied hetzelfde. De staat van de natuur is niet in elk gebied hetzelfde. De trend in biodiversiteit is niet in elk gebied hetzelfde. De veedichtheid is niet in elk gebied hetzelfde. De gebieden verschillen.
Wat een volledig nietszeggende post
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_208411166
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2023 19:03 schreef capricia het volgende:

[..]
De eerste vertraging is er al?
Even geen huizen bouwen dus.
Maar wel voor de eerste keer dan Van der Wal niet als een olifant door de porseleinkast rent, dat is wel winst.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator donderdag 16 maart 2023 @ 19:18:16 #256
54278 crew  Tijger_m
42
pi_208411305
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 19:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar wel voor de eerste keer dan Van der Wal niet als een olifant door de porseleinkast rent, dat is wel winst.
Ik vind Van der Wal de enige goede VVD minister, eigenlijk, juist omdat ze gewoon keihard en duidelijk is wat haar mandaat is en wat de wet is.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_208411620
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 19:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik vind Van der Wal de enige goede VVD minister, eigenlijk, juist omdat ze gewoon keihard en duidelijk is wat haar mandaat is en wat de wet is.
Ja, maar ze rent wel heel vaak Adema voor de voeten, ook door spelregels te wijzigen terwijl de gesprekken lopen. En laatst ook weer tegen een stel studenten, dat de veestapel moet krimpen. Kan Adema de volgende dag de gesprekken eerst beginnen met het daarover hebben, in plaats van gelijk verder te kunnen. Gewoon politieke onhandigheid. Laat Adema nou eerst rustig zijn werk doen en als het plan niet voldoet, wees dan op dat moment duidelijk. Niet tijdens de onderhandelingen er als een olifant doorheen stampen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 16 maart 2023 @ 19:32:12 #258
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_208411672
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 19:02 schreef Nober het volgende:
Van der Wal wacht nu eerst stikstofplannen provincie af

Minister Van der Wal voor Natuur en Stikstof wacht voorlopig de stikstofplannen van de nieuwe provinciebesturen af. Ze heeft tot nu toe gehamerd op de halvering van de stikstofuitstoot in 2030, maar na de verkiezingsoverwinning van BBB zegt ze nu dat ze "stap voor stap" verder gaat. Over het jaartal 2030 laat ze zich niet uit.

De minister wil eerst weten wat de nieuwe provinciebesturen bedenken om de door stikstof beschadigde natuur te herstellen. Rond de zomer verwacht ze die plannen. "Als dat duidelijk is, ga ik kijken wat dat betekent", aldus Van der Wal. "Ik neem er nu geen voorschot op. Ik kan niet in een glazen bol kijken."

https://nos.nl/collectie/(...)erschappen-zeer-goed
Ah, we doen weer een nieuw rondje tijdrekken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator donderdag 16 maart 2023 @ 19:34:34 #259
236264 crew  capricia
pi_208411733
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 19:32 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ah, we doen weer een nieuw rondje tijdrekken.
Even geen bouwvergunningen.
Definitely not CIA
  donderdag 16 maart 2023 @ 19:34:42 #260
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_208411738
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 19:18 schreef Tijger_m het volgende:
Ik vind Van der Wal de enige goede VVD minister,
Ik ben ook wel aardig tevreden over Wiersma eigenlijk. Ik ben nu niet direct klapvee voor de gemiddelde onderwijsminister.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 16 maart 2023 @ 19:35:23 #261
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_208411759
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2023 19:34 schreef capricia het volgende:

[..]
Even geen bouwvergunningen.
In Brabant niet en op andere plekken wel, lijkt me.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_208412352
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 19:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar wel voor de eerste keer dan Van der Wal niet als een olifant door de porseleinkast rent, dat is wel winst.
Misschien dat ze is teruggefloten door de rest van de coalitie.

https://www.telegraaf.nl/(...)u-gewoon-even-je-bek
pi_208418701
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 19:34 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik ben ook wel aardig tevreden over Wiersma eigenlijk. Ik ben nu niet direct klapvee voor de gemiddelde onderwijsminister.
Tijd voor een andere Wiersma.

pi_208418759
Nog meer nog meer corruptie en schandalen :~ :Y
pi_208440211
Interessante inkijk in het overleg over landbouw van Adema:

https://www.trouw.nl/duur(...)verder-toe~b1180dac/

Belangrijkste discussiepunt: er moeten 180.000 hectare natuur (kan ook landschapsgrond zijn, een landbouwvorm met aandacht voor de natuur) bij, de boeren zien dat niet zitten omdat ze met extensivering juist meer hectare grond nodig hebben. Er lijkt sowieso een wet te komen die landbouwgrond meer gaat beschermen, het bestemmingsplan moet moeilijker te wijzigen worden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 18 maart 2023 @ 20:30:49 #266
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_208440831
Er zij op dit moment belangrijker zaken dan het eeuwige ach en wee over het klimaat en de stikstof....
De regering laat de gewone burger stikken. :(
quote:
Uitgerekend Heerlen is vandaag de dag het zwaarst getroffen door energiearmoede. Een stad in een streek waar energie voor velen ooit gratis was, blikte Pieter Omtzigt in het Heerlense Royal Theater terug op de tijd waarin mijnwerkers niet alleen salaris kregen, maar ook bonnen voor gratis steenkool.

Gezien het gemiddelde inkomen in Nederland, dat in vijftig jaar tijd meer dan verdubbeld is, zou van energiearmoede helemaal geen sprake mogen zijn, stelde de oud-CDA’er in zijn naar de Limburgse vakbonds- en mijnwerkersleider Hub Cobben vernoemde rede. „De oeroude waarde van kunnen bestaan, van bestaanszekerheid is veronachtzaamd, is naar achter in de rij geplaatst, misschien wel omdat we dachten dat die bestaanszekerheid er vanzelf zou zijn. Niets is minder waar, weten helaas miljoenen Nederlanders.”

Bubbel
Omtzigt, tegenwoordig eenpitter in de Tweede Kamer, signaleerde een kloof tussen de beleidsmakers, „die beleid maken dat geschikt is voor een bubbel waarin zij zelf verkeren” en mensen „die het beleid moeten ondergaan in een totaal andere bubbel”.
De Nederlandse staat zou de bestaanszekerheid moeten bevorderen, maar doet het tegendeel. Met een hoog btw-tarief van negen procent op voedsel en een torenhoge energiebelasting bijvoorbeeld. Het Kamerlid uit Enschede erkende dat een prijsprikkel van pas kan komen bij het terugdringen van het gasverbruik, maar er wordt geen relatie gelegd met bestaanszekerheid. Neem het lage gasverbruik in 2022. „Dat komt omdat mensen hun woningen niet meer kunnen verwarmen of doordat fabrieken sluiten en hun productie naar elders verplaatsen.” De beleidsmakers „die goede inkomens en minstens redelijk geïsoleerde huizen hebben” zijn blij dat de CO₂-doelstelling is behaald, „maar kijken niet of mensen in staat zijn om hun huis te verwarmen”.

Heerlense huurders
De prijsprikkel is voor de arme burgers, grote bedrijven bedingen belastingvoordelen en onderhandelen mee over het klimaatakkoord. In tegenstelling tot huurders uit Heerlen, die energiearmoede aan den lijve ervaren of Groningers met scheuren in de muur. De Heerlense huurders zijn ook niet terug te vinden in de volksvertegenwoordiging. „Het profiel van Kamerleden is zeer Randstedelijk, zeer hoogopgeleid en niet afhankelijk van toeslagen, al was het maar vanwege het hoge salaris van Kamerleden, dat formeel schadeloosstelling heet.”

Een kiesstelsel waarbij regio’s hun eigen volksvertegenwoordigers naar Den Haag sturen zou helpen. „Er komen dan meer mensen van buiten de elitaire bubbels in de Kamer. Die hebben geen rechten gestudeerd, maar weten wel hoe wetten zoals de toeslagenwetten uitpakken.”
de Limburger

En gaan jullie nu maar weer verder met de discussie over stikstof terwijl er tegenwoordig mensen zijn die stikken van de kou en de honger.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_208440909
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 20:30 schreef deedeetee het volgende:
Er zij op dit moment belangrijker zaken dan het eeuwige ach en wee over het klimaat en de stikstof....
De regering laat de gewone burger stikken. :(
[..]
de Limburger

En gaan jullie nu maar weer verder met de discussie over stikstof terwijl er tegenwoordig mensen zijn die stikken van de kou en de honger.
Het kabinet beseft nog steeds niet dat de burger ze zat is zelfs niet na de afstraffing van woensdag
  zaterdag 18 maart 2023 @ 20:37:03 #268
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_208440991
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 20:33 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Het kabinet beseft nog steeds niet dat de burger ze zat is zelfs niet na de afstraffing van woensdag
Ze hebben het heus wel door hoor, alleen denken ze dat dit voor hun geen probleem kan zijn. Kijk maar naar Kaag, gewoon doorgaan op de ingeslagen weg is haar motto. Wie gaat haar tegenhouden ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_208441739
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 20:30 schreef deedeetee het volgende:
Er zij op dit moment belangrijker zaken dan het eeuwige ach en wee over het klimaat en de stikstof....
De regering laat de gewone burger stikken. :(
[..]
de Limburger

En gaan jullie nu maar weer verder met de discussie over stikstof terwijl er tegenwoordig mensen zijn die stikken van de kou en de honger.
Er zijn enorm veel regelingen voor mensen die hun energierekening niet kunnen betalen, incl regelingen die gemeenten het recht geven in te grijpen. Er is hier gewoon heel veel aan gedaan, je kunt alleen als kabinet geen beleid maken op individuen.

En van de allerarmsten stijgt de koopkracht met meer dan 10%, daar zit die duurdere energie gewoon in: https://www.rijksfinancie(...)2023%20op%203%2C7%25.

Kortom: niet helemaal een eerlijk artikel. En nogal dom om dit te koppelen aan een per definitie oneerlijk systeem van een districtenstelsel. En die toeslagenwet en de strenge controle er op komen beide van Omtzigt, heeft hij nu al excuses gemaakt?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 18 maart 2023 @ 21:10:38 #270
408813 crew  trein2000
pi_208441772
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 20:37 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Ze hebben het heus wel door hoor, alleen denken ze dat dit voor hun geen probleem kan zijn. Kijk maar naar Kaag, gewoon doorgaan op de ingeslagen weg is haar motto. Wie gaat haar tegenhouden ?
Het cda, dinsdag in crisisvergadering bijeen. https://www.telegraaf.nl/(...)-hoekstra-aanblijven

Dit klinkt écht niet best. En als je dan in je achterhoofd houdt dat bij de fractie van het CDA al voor het beruchte Hoekstra-interview expliciet gepeild is of men besefte dat dit kon leiden tot einde kabinet en of men bereid was die consequentie te aanvaarden…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 18 maart 2023 @ 21:12:50 #271
408813 crew  trein2000
pi_208441823
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 21:09 schreef Hanca het volgende:
je kunt alleen als kabinet geen beleid maken op individuen
Ik zou niet weten waarom dat niet kan. Bij grote bedrijven doen we het met de regelmaat van de klok.

Natuurlijk moet het een uitzondering blijven, maar als er mensen écht tussen de tandwielen van het systeem terechtkomen buiten hun schuld om dan is het wel aan de politiek om dat te voorkomen. Ook als het om een hele kleine groep gaat. Dat kan ook gewoon met hardheidsclausules en dergelijke. En volgens mij is die les na de toeslagenaffaire ook wel geleerd.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_208441954
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 21:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik zou niet weten waarom dat niet kan. Bij grote bedrijven doen we het met de regelmaat van de klok.

Natuurlijk moet het een uitzondering blijven, maar als er mensen écht tussen de tandwielen van het systeem terechtkomen buiten hun schuld om dan is het wel aan de politiek om dat te voorkomen. Ook als het om een hele kleine groep gaat. Dat kan ook gewoon met hardheidsclausules en dergelijke. En volgens mij is die les na de toeslagenaffaire ook wel geleerd.
Dan geef je dus de rechten aan gemeenten om subsidie te geven of maatregelen te nemen, volgens mij is dat ook gebeurd. De gemeenten kunnen individuele gevallen beoordelen, dat werkt niet met een kabinet.

Edit: hier is de individuele bijzondere bijstand voor:
https://www.rijksoverheid(...)-bijzondere-bijstand

Onvoorziene kosten en een te laag inkomen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208441980
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 21:10 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Het cda, dinsdag in crisisvergadering bijeen. https://www.telegraaf.nl/(...)-hoekstra-aanblijven

Dit klinkt écht niet best. En als je dan in je achterhoofd houdt dat bij de fractie van het CDA al voor het beruchte Hoekstra-interview expliciet gepeild is of men besefte dat dit kon leiden tot einde kabinet en of men bereid was die consequentie te aanvaarden…
Crisisberaad is denk ik eerder: Hoekstra weg of misschien nieuwe eisen qua stikstof, dan kabinet opblazen. Dat laatste zou toch gewoon het persoonlijk bijna beëindigen van het CDA zijn?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 18 maart 2023 @ 21:21:39 #274
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_208441995
Er gaat niet zo veel veranderen. Kabinet gaat op dezelfde voet verder, ze kunnen in de eerste kamer over links én over rechts.
Ik twijfel er niet aan dat het in Den Haag nu de hoogste prioriteit heeft de provincies buitenspel te zetten, zoals ze ook met de gemeentes hebben gedaan.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 18 maart 2023 @ 21:25:19 #275
408813 crew  trein2000
pi_208442057
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 21:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Crisisberaad is denk ik eerder: Hoekstra weg of misschien nieuwe eisen qua stikstof, dan kabinet opblazen. Dat laatste zou toch gewoon het persoonlijk bijna beëindigen van het CDA zijn?
Volgens mij hebben ze bij het cda ook wel door dat een mannetje wisselen zonder wijziging van de koers dit niet gaat bezweren.

Als ik moet gokken dan zet ik mijn geld op het volgende scenario. CDA komt met de eis dat gedwongen uitkoop op de lange baan gaat en de wet op punt ‘2035’ blijft zoals hij is. Daarin worden zij dan min of meer halfslachtig gesteund door de VVD dat het in ieder geval niet zal blokkeren. Dan is het voor D66 (en CU, maar ik verwacht dat die hier een beetje buiten blijven) kiezen, buigen of breken.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 18 maart 2023 @ 21:26:23 #276
408813 crew  trein2000
pi_208442085
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 21:21 schreef BasEnAad het volgende:
Er gaat niet zo veel veranderen. Kabinet gaat op dezelfde voet verder, ze kunnen in de eerste kamer over links én over rechts.
Ik twijfel er niet aan dat het in Den Haag nu de hoogste prioriteit heeft de provincies buitenspel te zetten, zoals ze ook met de gemeentes hebben gedaan.
Dat zullen D66 (en VVD) misschien best willen. Maar ik heb de indruk dat het CDA eindelijk beseft dat ze in een doodsstrijd zijn beland. Kat in het nauw.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_208442126
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 21:25 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Volgens mij hebben ze bij het cda ook wel door dat een mannetje wisselen zonder wijziging van de koers dit niet gaat bezweren.

Als ik moet gokken dan zet ik mijn geld op het volgende scenario. CDA komt met de eis dat gedwongen uitkoop op de lange baan gaat en de wet op punt ‘2035’ blijft zoals hij is. Daarin worden zij dan min of meer halfslachtig gesteund door de VVD dat het in ieder geval niet zal blokkeren. Dan is het voor D66 (en CU, maar ik verwacht dat die hier een beetje buiten blijven) kiezen, buigen of breken.
CU gaat hier geen standpunt innemen, hun partij is echt 50/50 verdeeld in bijna BBB'ers en bijna GL'ers op dit punt. Die kijken wel uit hun halve achterban te schofferen. Enige wat ze zullen herhalen is dat 2030 niet heilig is, het gaat ze om zo snel en fatsoenlijk mogelijk. Dat is het compromis wat ze al 8 maanden roepen inmiddels.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 18 maart 2023 @ 21:30:02 #278
408813 crew  trein2000
pi_208442165
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 21:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
CU gaat hier geen standpunt innemen, hun partij is echt 50/50 verdeeld in bijna BBB'ers en bijna GL'ers op dit punt. Die kijken wel uit hun halve achterban te schofferen. Enige wat ze zullen herhalen is dat 2030 niet heilig is, het gaat ze om zo snel en fatsoenlijk mogelijk. Dat is het compromis wat ze al 8 maanden roepen inmiddels.
Het is dan ook een grote non-discussie. Het gaat er om dat er snel en voortvarend begonnen wordt. Wanneer het dan precies afgerond is si echt van ondergeschikt belang. Maar er zit van beide kanten zo enorm veel politieke prestige bij inmiddels…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_208442207
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 21:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Het is dan ook een grote non-discussie. Het gaat er om dat er snel en voortvarend begonnen wordt. Wanneer het dan precies afgerond is si echt van ondergeschikt belang. Maar er zit van beide kanten zo enorm veel politieke prestige bij inmiddels…
Inderdaad. En iedereen zal toch zeggen: liever in 2035 of misschien al 2033 met de boeren samen en geen onrust in het land, dan 2030 (wat misschien zelfs niet eens haalbaar is) met veel onrust in het land en boeren die de boel frustreren omdat ze niet gehoord worden?

Een beetje meer Remkes in de huidige discussie, zeg maar...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 18 maart 2023 @ 21:37:47 #280
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_208442306
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 21:26 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat zullen D66 (en VVD) misschien best willen. Maar ik heb de indruk dat het CDA eindelijk beseft dat ze in een doodsstrijd zijn beland. Kat in het nauw.
Zeker, bij het CDA moeten ze echt keuzes gaan maken. Misschien was het gemakzucht of kortetermijndenken, maar de positie waar ze nu in zitten hebben ze echt helemaal aan zichzelf te danken.
pi_208444873
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 21:37 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Zeker, bij het CDA moeten ze echt keuzes gaan maken. Misschien was het gemakzucht of kortetermijndenken, maar de positie waar ze nu in zitten hebben ze echt helemaal aan zichzelf te danken.
Het CDA had nooit in dit kabinet moeten stappen, maar had de oppositie in moeten gaan om aan hun verhaal te werken. Het is helemaal geen schande om af en toe een termijn verantwoordelijkheidsvakantie te pakken. Maar het waren de partijtop en de oudere leden die dit niet wilden want “het CDA hoort in de regering thuis”.

Ik heb nog steeds het idee dat Hoekstra minister buza wel een mooi baantje vond, en hier vooral voor zichzelf gekozen heeft ten koste van de partij. Een partijleider van een zieltogende partij die de zaak moet redden vanuit het regeringsvliegtuig. Wie verzint zoiets?
  Moderator zaterdag 18 maart 2023 @ 23:59:35 #282
54278 crew  Tijger_m
42
pi_208445161
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 23:42 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het CDA had nooit in dit kabinet moeten stappen, maar had de oppositie in moeten gaan om aan hun verhaal te werken. Het is helemaal geen schande om af en toe een termijn verantwoordelijkheidsvakantie te pakken. Maar het waren de partijtop en de oudere leden die dit niet wilden want “het CDA hoort in de regering thuis”.

Ik heb nog steeds het idee dat Hoekstra minister buza wel een mooi baantje vond, en hier vooral voor zichzelf gekozen heeft ten koste van de partij. Een partijleider van een zieltogende partij die de zaak moet redden vanuit het regeringsvliegtuig. Wie verzint zoiets?
Dan had PvdA/GL in de regering moeten zitten ipv het CDA, CU en D66 hadden daar wel mee uit de voeten gekund maar de VVD? Ik denk het niet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 19 maart 2023 @ 00:00:46 #283
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_208445180
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 23:42 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het CDA had nooit in dit kabinet moeten stappen, maar had de oppositie in moeten gaan om aan hun verhaal te werken. Het is helemaal geen schande om af en toe een termijn verantwoordelijkheidsvakantie te pakken. Maar het waren de partijtop en de oudere leden die dit niet wilden want “het CDA hoort in de regering thuis”.

Ik heb nog steeds het idee dat Hoekstra minister buza wel een mooi baantje vond, en hier vooral voor zichzelf gekozen heeft ten koste van de partij. Een partijleider van een zieltogende partij die de zaak moet redden vanuit het regeringsvliegtuig. Wie verzint zoiets?
Hoekstra is natuurlijk ook vooral geen Kamerlid en dat vindt hij zelf ook. Die wilde koste wat kost weer een ministerschap. Wederom een reden waarom Woppert een gigantisch belabberde keuze was voor het CDA-lijsttrekkerschap, naast z'n politieke posities (want dat VVD-light verhaal is toch ook totaal niet onderscheidend).

Het verhaal waar BBB de PS op heeft gewonnen, ligt toch in grote lijnen dichtbij het klassieke CDA-verhaal. Daarover mogen ze zich wel even heel goed achter de oren krabben.
pi_208445470
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 00:00 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]
Het verhaal waar BBB de PS op heeft gewonnen, ligt toch in grote lijnen dichtbij het klassieke CDA-verhaal. Daarover mogen ze zich wel even heel goed achter de oren krabben.
Dit is inderdaad interessant. Aangevuld met het feit dat de christendemocratie in Europa over de gehele breedte nog altijd de dominante stroming is, is de analyse dat het CDA overbodig en over haar houdbaarheidsdatum heen zou zijn, dus niet per se waar. Als je hun verkiezingsprogramma leest, staat dat vol met zaken waar het leeuwendeel van Nederland waarschijnlijk gewoon voor is.

Ze moeten het alleen veel beter zien te verkopen.
  Moderator zondag 19 maart 2023 @ 00:16:50 #285
54278 crew  Tijger_m
42
pi_208445510
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 00:00 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]
Hoekstra is natuurlijk ook vooral geen Kamerlid en dat vindt hij zelf ook. Die wilde koste wat kost weer een ministerschap. Wederom een reden waarom Woppert een gigantisch belabberde keuze was voor het CDA-lijsttrekkerschap, naast z'n politieke posities (want dat VVD-light verhaal is toch ook totaal niet onderscheidend).

Het verhaal waar BBB de PS op heeft gewonnen, ligt toch in grote lijnen dichtbij het klassieke CDA-verhaal. Daarover mogen ze zich wel even heel goed achter de oren krabben.
Ja, nogal logisch, de BBB is gewoon de plattelands CDA/VVD.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 19 maart 2023 @ 00:20:57 #286
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_208445559
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 00:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja, nogal logisch, de BBB is gewoon de plattelands CDA/VVD.
Wat wil je daarmee zeggen?
  Moderator zondag 19 maart 2023 @ 11:53:13 #287
54278 crew  Tijger_m
42
pi_208449475
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 00:20 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Wat wil je daarmee zeggen?
Dat lijkt mij nogal duidelijk? BBB is het oude CDA verhaal en trekt daarmee vooral oudere kiezers. Tezamen met de proteststemmen levert dat aardig wat op voor de BBB
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zondag 19 maart 2023 @ 11:56:24 #288
236264 crew  capricia
pi_208449523
Deze VVD persoon, Lagas, in 2021:
quote:
DEN HAAG - Een groep VVD’ers, verenigd onder de naam Klassiek Liberaal, komt in opstand tegen een mogelijke coalitie met GL. De club komt met een petitie om partijleider Mark Rutte niet met de groene partij van Jesse Klaver samen te laten werken. „Soms moet je stront stront noemen”, zegt voorzitter Ad Lagas.
Is nu fractievoorzitter van BBB in de eerste Kamer? Of zijn het echtgenoten?

VVD heeft kennelijk nogal een overlap met BBB:
twitter


[ Bericht 18% gewijzigd door capricia op 19-03-2023 12:02:18 ]
Definitely not CIA
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 19 maart 2023 @ 12:00:32 #289
408813 crew  trein2000
pi_208449588
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2023 11:56 schreef capricia het volgende:
Deze VVD persoon, Lagas, in 2021:
[..]
Is nu fractievoorzitter van BBB in de eerste Kamer? Of zijn het echtgenoten?
Is zijn vrouw inderdaad.

Hijzelf is wel een tijdje campagnechef van de BBB geweest.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator zondag 19 maart 2023 @ 12:03:49 #290
236264 crew  capricia
pi_208449643
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 12:00 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Is zijn vrouw inderdaad.

Hijzelf is wel een tijdje campagnechef van de BBB geweest.
Nou begrijp ik ook beter waarom de VVD in de campagne de BBB niet aangepakt heeft. Want je gaat mij niet vertellen dat ze niet hebben zien aankomen dat BBB groot zou worden. :+
Het is gewoon een hele VVD vleugel die banden heeft met, of al zit in, de BBB.
Definitely not CIA
pi_208449673
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2023 11:56 schreef capricia het volgende:
VVD heeft kennelijk nogal een overlap met BBB:

De VVD heeft gewoon nogal een breed scala aan vleugels. Waaronder Klassiek Liberaal (die op het congres geminimaliseerd werden), maar ook Groen Liberaal. In die zin is er niet zoiets als "de VVD".
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Moderator zondag 19 maart 2023 @ 12:19:35 #292
54278 crew  Tijger_m
42
pi_208449833
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2023 12:03 schreef capricia het volgende:

[..]
Nou begrijp ik ook beter waarom de VVD in de campagne de BBB niet aangepakt heeft. Want je gaat mij niet vertellen dat ze niet hebben zien aankomen dat BBB groot zou worden. :+
Het is gewoon een hele VVD vleugel die banden heeft met, of al zit in, de BBB.
Plattelands VVD.

Mijn ironie meter brak overigens wel toen ik las wat de BBB wil met Schiphol en andere uitstoters van stikstof want blijkbaar zijn D66 klimaatdrammers als ze hogere prijzen voor vliegen willen maar niet als de BBB het wil.
Vliegvelden sluiten, hogere belastingen en minder vluchten vanaf Schiphol. Minder industrie en minder weggebruik.

Ik ben benieuwd hoe de rechtse goegemeente gaat reageren als ze daar achter komen ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_208450135
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2023 11:56 schreef capricia het volgende:
Deze VVD persoon, Lagas, in 2021:
[..]
Is nu fractievoorzitter van BBB in de eerste Kamer? Of zijn het echtgenoten?

VVD heeft kennelijk nogal een overlap met BBB:
[ twitter ]
Ze was toch ook een VVD wethouder (die 28,5 miljoen kwijt raakte in een bouwproject), dat was toch wel bekend? Gaan al die mensen er nu vanuit dat al die VVD en CDA bestuurders bij BBB plots een heel andere mening hebben?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator zondag 19 maart 2023 @ 12:44:14 #294
54278 crew  Tijger_m
42
pi_208450182
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2023 12:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ze was toch ook een VVD wethouder (die 28,5 miljoen kwijt raakte in een bouwproject), dat was toch wel bekend? Gaan al die mensen er nu vanuit dat al die VVD en CDA bestuurders bij BBB plots een heel andere mening hebben?
Waarom ga jij er van uit dat dit uberhaupt bij de overgrote meerderheid van de BBB stemmers bekend was? Dat lijkt mij wel heel optimistisch.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zondag 19 maart 2023 @ 12:56:25 #295
236264 crew  capricia
pi_208450305
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2023 12:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ze was toch ook een VVD wethouder (die 28,5 miljoen kwijt raakte in een bouwproject), dat was toch wel bekend? Gaan al die mensen er nu vanuit dat al die VVD en CDA bestuurders bij BBB plots een heel andere mening hebben?
Ik denk echt niet dat dit allemaal bekend is bij de meeste BBB stemmers hoor.
Definitely not CIA
pi_208450410
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 12:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Waarom ga jij er van uit dat dit uberhaupt bij de overgrote meerderheid van de BBB stemmers bekend was? Dat lijkt mij wel heel optimistisch.
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2023 12:56 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik denk echt niet dat dit allemaal bekend is bij de meeste BBB stemmers hoor.
Juist die Lagas had nog wel aandacht gehad, zelfs tv optredens en in de meeste kranten wel een interview. Niet alle BBB stemmers zullen het hebben geweten, maar echt als een verrassing kan het toch voor een heel deel ook weer niet komen. Ze maakten juist ook 'reclame' met het feit dat ze wel bestuurlijke ervaring hadden bij BBB, dat moest dus bij andere partijen zijn.

Laat ik het zo zeggen: ik vind het gek als je je nu wel in haar verdiept en niet voor je op ze stemt. Die Mariska, dat snap ik dus echt niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 19 maart 2023 @ 13:09:35 #297
8369 speknek
Another day another slay
pi_208450490
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 12:19 schreef Tijger_m het volgende:
Ik ben benieuwd hoe de rechtse goegemeente gaat reageren als ze daar achter komen ;)
Hetzelfde als altijd.

Man die voor vierde keer op rij stemt op instabiele nieuwkomer is ‘vertrouwen in politiek volledig kwijt’

12 maart 2023 door Jos Maalderink

Johan van Gestel is er helemaal klaar mee. Nadat zijn stem op Wilders, Henk Krol en Baudet elke keer eindigde in een teleurstelling, is hij het vertrouwen in de politiek helemaal verloren.

“Ze liegen, ze bedriegen, ze ruziën, en het ergste is: ze hebben nog nooit iets voor hun kiezers voor elkaar gekregen”, moppert Van Gestel. “Het is amateurisme ten top. Laten we dit gestuntel genadeloos afstraffen, wat mij betreft stemmen we ze allemaal weg.”

Van Gestel twijfelt nog of hij woensdag op JA21 of op BBB stemt.

https://speld.nl/2023/03/(...)tiek-volledig-kwijt/


Man die voor vierde vijfde keer op rij stemt op instabiele nieuwkomer is ‘vertrouwen in politiek volledig kwijt’
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_208450507
In de provincies komen veel BBBers trouwens niet van VVD of CDA, maar van lokale partijen. Al zijn er ook FvDers die nu via BBB hun zetel hebben behouden, zoals in Groningen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208450528
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 13:11 schreef Hanca het volgende:
In de provincies komen veel BBBers trouwens niet van VVD of CDA, maar van lokale partijen. Al zijn er ook FvDers die nu via BBB hun zetel hebben behouden, zoals in Groningen.
Waaraan heeft het CDA dan zijn zetels verloren ?
  Moderator zondag 19 maart 2023 @ 13:13:03 #300
54278 crew  Tijger_m
42
pi_208450531
Ach, we zien het allemaal wel, BBB moet nu aan de bak en zaken waar gaan maken. Ik wens ze veel succes.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')