https://www.telegraph.co.(...)ndemic-matt-hancock/quote:The Telegraph has obtained more than 100,000 WhatsApp messages sent between Matt Hancock and other ministers and officials at the height of the Covid-19 pandemic.
The conversations raise vital new questions about the handling of the pandemic ahead of a public inquiry into the response to Covid-19.
Over the coming days we will reveal devastating details about the pandemic response that had until now remained secret.
Wat ze in dat screenshot zeggen komt volgens mij overeen met de communicatie vanaf de eerste minuut van de overheid. Misschien dat de percentages iets anders zijn, maar das niet gek als iets nieuw is. Bovendien kan meneer Bernie zijn eigen moedertaal minder goed lezen dan Nederlander Glazenmaker want ze zeggen helemaal niet dat het virus ongevaarlijk is. Best triest is dat eigenlijk als je een nieuwsinfluencer wil zijn.quote:Op donderdag 2 maart 2023 20:34 schreef Donaldson het volgende:
https://www.telegraph.co.uk/news/lockdown-files/
[..]
https://www.telegraph.co.(...)ndemic-matt-hancock/
[ twitter ]
Ik ben benieuwd of de Nederlandse media hierover gaan berichten.
Die tweeter doet hetzelfde als de meeste andere wappies vanaf het eerste uur doen. Heel selectief quoten (zie wat hij gemarkeerd heeft) en dan net doen alsof de rest van de alinea niet bestaat.quote:Op donderdag 2 maart 2023 20:45 schreef Jaeger85 het volgende:
Die tweeter leest erin wat hij/zij wil lezen. Het probleem met dit virus was altijd de enorme druk op de zorg die het veroorzaakte, niet de mortaliteit. Al snel bleek die gelukkig mee te vallen.
Zijn we dan nu alweer die beelden uit Bergamo vergeten?quote:Op donderdag 2 maart 2023 20:34 schreef Donaldson het volgende:
[..]
[ twitter ]
The Telegraph is tegenwoordig ook al BNW?quote:
Het nepnieuws dat TS er van maakt in ieder gevalquote:Op vrijdag 3 maart 2023 07:09 schreef nostra het volgende:
[..]
The Telegraph is tegenwoordig ook al BNW?
Dat kan prima gemod worden, het item zelf is gewoon nieuwswaardig.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 07:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het nepnieuws dat TS er van maakt in ieder geval
Dit dus.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 11:01 schreef Gehrman het volgende:
Mensen die hier nog steeds iedere dag mee bezig zijn
Niet dagelijks een booster halen en 24/7 een mondkapje dragenquote:Op zaterdag 4 maart 2023 11:01 schreef Gehrman het volgende:
Er is een mogelijkheid dat ik het nu heb, dus ik ben er mee bezigquote:Op zaterdag 4 maart 2023 11:01 schreef Gehrman het volgende:
RIP. Mag ik je moderatierechten?quote:Op zondag 5 maart 2023 10:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er is een mogelijkheid dat ik het nu heb, dus ik ben er mee bezig
Nee. Het moet eerst nog even officieel bevestigd worden. Het is dat ik straks iemand zie die in een ziekenhuis werkt.quote:
Fixed.quote:Op zondag 5 maart 2023 10:29 schreef Sapstengel het volgende:
Gaat natuurlijk niks van komen. Tijdens de pandemie hebben ze kritische mensen onderbuikende Dunning Krugers succesvol weg weten te zetten als wappie, gekkie en complotdenker (hielp ook niet dat er enorm veel mafkezen tussen zaten). En succesvol brave beleidsvolgers tegen critici op weten te zetten. Dus iedereen die nu achteraf vragen gaat stellen is ook gewoon een vieze teringwappie die netjes zijn vaccin had moeten halen.
Hopelijk niet te ziek?quote:Op zondag 5 maart 2023 10:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er is een mogelijkheid dat ik het nu heb, dus ik ben er mee bezig
Nee, het is echt alleen zo'n gevoel in mijn hoofd dat er iets niet helemaal pluis is. En de rest van mijn lichaam riep gisteren ook keihard dat sporten een slecht idee was, maar ik heb het nog wel geprobeerd iig.quote:
Mwa... op zich niet raar dat mensen nog niet vergeten zijn dat ze door hun eigen overheid weg zijn gezet als gekken omdat ze terechte vragen of kritiek hadden op het dwangmatige beleid dat werd gevoerd, en diezelfde overheid dan ook nog een enorme tweedeling teweeg brengt en je banden met vrienden, familie en/of collega's zeer onder druk is komen te staan etc etc.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 11:01 schreef Gehrman het volgende:
Maakt dat nog iets uit of je een griepje hebt of corona?quote:Op zondag 5 maart 2023 15:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, het is echt alleen zo'n gevoel in mijn hoofd dat er iets niet helemaal pluis is. En de rest van mijn lichaam riep gisteren ook keihard dat sporten een slecht idee was, maar ik heb het nog wel geprobeerd iig.
Geen corona weet ik nu, dus ik ben er niet meer mee bezig.
Nee.quote:Op zondag 5 maart 2023 19:30 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Maakt dat nog iets uit of je een griepje hebt of corona?
Ik testte ook alleen maar omdat iemand bij wie ik op bezoek ging vandaag dat graag wilde.quote:Op zondag 5 maart 2023 19:38 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Oke dan is testen dus niet meer nodig
Misschien moeten die mensen dan maar met wetenschappelijk onderzoek komen ipv 'da hep op feestboek gestaan'quote:Op zondag 5 maart 2023 10:20 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
Wel kansloos anderen weg te zetten als wappie.
https://www.bbc.com/news/uk-64848106quote:Op zondag 5 maart 2023 10:29 schreef Intint het volgende:
Als je deze TT leest weet je gewoon dat er een twitter post in de OP staat.
Precies. In Lombardije ging het mis doordat het onvoorbereid een totale druk op de zorg legde die het land totaal niet aan kon, met alle gevolgen van dien.quote:Op donderdag 2 maart 2023 20:45 schreef Jaeger85 het volgende:
Die tweeter leest erin wat hij/zij wil lezen. Het probleem met dit virus was altijd de enorme druk op de zorg die het veroorzaakte, niet de mortaliteit. Al snel bleek die gelukkig mee te vallen.
Onzin, er waren genoeg mensen met kritiek op bijvoorbeeld het beleid. Echter zijn die niet weg gezet als wappies; omdat ze simpelweg correcte argumenten hadden en een op feiten gebaseerd verhaal. Zie bijvoorbeeld een Keulemans.quote:Op zondag 5 maart 2023 19:11 schreef very het volgende:
[..]
Mwa... op zich niet raar dat mensen nog niet vergeten zijn dat ze door hun eigen overheid weg zijn gezet als gekken omdat ze terechte vragen of kritiek hadden op het dwangmatige beleid dat werd gevoerd, en diezelfde overheid dan ook nog een enorme tweedeling teweeg brengt en je banden met vrienden, familie en/of collega's zeer onder druk is komen te staan etc etc.
Misschien als je wel mee liep in de pas dat je je juist gesterkt voelde, maar aan de andere kant van het spectrum is een goeie deuk geslagen.
Opzich niks mis mee toch? Ietwat overdrijven om de bevolking te laten weten dat het serieus mis is...quote:Op maandag 6 maart 2023 07:55 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
https://www.bbc.com/news/uk-64848106
Loopt zelfs een strafrechtelijk onderzoek in Italië nu naar het optreden van de toenmalige minister president Conte. Of hij wel adequaat genoeg ingegrepen heeft toen het uitbrak in Bergamo.quote:Op maandag 6 maart 2023 09:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Precies. In Lombardije ging het mis doordat het onvoorbereid een totale druk op de zorg legde die het land totaal niet aan kon, met alle gevolgen van dien.
Kun je ook onderbouwen waarom dit naar BNW zou moeten?quote:
Waarover gaan berichten? Heb je het zelf wel gelezen of roep je gewoon weer iemand van twitter na?quote:Op donderdag 2 maart 2023 20:34 schreef Donaldson het volgende:
[..]
[ twitter ]
Aangezien TS nepnieuws aan het maken is.quote:Op maandag 6 maart 2023 09:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kun je ook onderbouwen waarom dit naar BNW zou moeten?
quote:Op maandag 6 maart 2023 09:03 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Onzin, er waren genoeg mensen met kritiek op bijvoorbeeld het beleid. Echter zijn die niet weg gezet als wappies; omdat ze simpelweg correcte argumenten hadden en een op feiten gebaseerd verhaal. Zie bijvoorbeeld een Keulemans.
Oh, het was dus niet Hugo die zei dat het eigenlijk de pandemie van de ongevaccineerden was?quote:En die tweedeling is echt niet de schuld van Rutte en co maar veroorzaakt door lui zoals Baudet, Engel en een van Haga.
Koekoekquote:Opzich niks mis mee toch? Ietwat overdrijven om de bevolking te laten weten dat het serieus mis is...
quote:Op maandag 6 maart 2023 10:06 schreef rival het volgende:
[..]
Waarover gaan berichten? Heb je het zelf wel gelezen of roep je gewoon weer iemand van twitter na?
Leuk hoor, dat "follow the science". Maar science volgt ook gewoon maar het geld.quote:Op zondag 5 maart 2023 20:19 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Misschien moeten die mensen dan maar met wetenschappelijk onderzoek komen ipv 'da hep op feestboek gestaan'
Dezelfde shit als 5g bill gates mensen. Niet serieus nemen en doorrrrrrrrrrr
Precies, dat gezeik. Er zijn alleen maar op grote schaal bedrijven en mensen stukgemaakt, de grootste wealth transfer uit de menselijke geschiedenis, een machtsgreep van de staat over de burger en een machtsgreep van de EU over de staat, grondrechten en mensenrechten zijn waardeloos verklaard, allemaal met bedrog, en mensen blijven maar op al die slakken zout leggen.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 11:01 schreef Gehrman het volgende:
No biggyquote:Op maandag 6 maart 2023 19:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Precies, dat gezeik. Er zijn alleen maar op grote schaal bedrijven en mensen stukgemaakt, de grootste wealth transfer uit de menselijke geschiedenis, een machtsgreep van de staat over de burger en een machtsgreep van de EU over de staat, grondrechten en mensenrechten zijn waardeloos verklaard, allemaal met bedrog, en mensen blijven maar op al die slakken zout leggen.
Dit dus.quote:Op donderdag 2 maart 2023 20:45 schreef Jaeger85 het volgende:
En dit.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 06:29 schreef Twiitch het volgende:
Ik wil het geheime cabal die dit bedacht hebben graag bedanken voor het geweldige cadeau wat thuiswerken heet, ik zou graag weer teruggaan naar vijf dagen verplicht thuiswerken maar dat zit er niet meer in denk ik. Toch, het waren twee geweldige jaren en ze kijken hier niet meer scheel wanneer ik 1 á 2 dagen thuisblijf. Dank!
Ja...en wat zeiden de wappies ook? Dat het aantal IC bedden ondermaats is. Maar goed...volgens doe ene snuiter van het OMT was er NIETS zo erg als een arts die uit zijn neus zit te eten. Dus ook niet een economisch drama, mensen die zelfmoord plegen of mentale issues kregen etc.quote:Op maandag 6 maart 2023 20:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit dus.
En dat is ook tot in den treure herhaald toen we middenin de coronacrisis zaten. Keer op keer moest wapperts duidelijk worden gemaakt dat het probleem niet was dat corona enorm dodelijk is, maar dat de zorg overbelast dreigde te raken.
Vervolgens zie je in de OP van dit topic precies hetzelfde gelul voorbijkomen. Zucht.
Ook dat is de wapperts talloze malen uitgelegd. Je schudt niet binnen een paar weken honderden extra IC-bedden uit de mouw, het kost tijd om mensen op te leiden. Bovendien betekende uitbreiding van de IC-capaciteit niet dat er geen maatregelen nodig waren. Door de exponentiële toename van het aantal patiënten bleef het vechten tegen de bierkaai, zelfs als je in recordtempo de IC-capaciteit kon verhogen.quote:Op maandag 6 maart 2023 20:20 schreef very het volgende:
[..]
Ja...en wat zeiden de wappies ook? Dat het aantal IC bedden ondermaats is. Maar goed...volgens doe ene snuiter van het OMT was er NIETS zo erg als een arts die uit zijn neus zit te eten. Dus ook niet een economisch drama, mensen die zelfmoord plegen of mentale issues kregen etc.
Niet binnen een paar weken nee. Maar er werd helemaal NIET op ingezet.quote:Op maandag 6 maart 2023 20:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ook dat is de wapperts talloze malen uitgelegd. Je schudt niet binnen een paar weken honderden extra IC-bedden uit de mouw, het kost tijd om mensen op te leiden. Bovendien betekende uitbreiding van de IC-capaciteit niet dat er geen maatregelen nodig waren. Door de exponentiële toename van het aantal patiënten bleef het vechten tegen de bierkaai, zelfs als je in recordtempo de IC-capaciteit kon verhogen.
Volgens mij klopt deze STEVIGE stelling niet. Tijdens de eerste golf is de capaciteit wel degelijk opgeschroefd.quote:Op maandag 6 maart 2023 21:36 schreef very het volgende:
[..]
Niet binnen een paar weken nee. Maar er werd helemaal NIET op ingezet.
Over wie heb je het nou?quote:Op dinsdag 7 maart 2023 07:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Het is een web van leugens en sommigen blijven graag voorgelogen worden omdat erkennen dat ze voorgelogen zijn ook betekent dat je moet erkennen dat je beoordelingsvermogen je in de steek heeft gelaten.
[ afbeelding ]
In 2022 al zeg. No time to waste, right?quote:Op dinsdag 7 maart 2023 05:11 schreef FYazz het volgende:
[..]
Volgens mij klopt deze STEVIGE stelling niet. Tijdens de eerste golf is de capaciteit wel degelijk opgeschroefd.
Daarnaast was/is het probleem dat het structureel opschroeven van de ic-capaciteit op korte termijn ten koste gaat van de reguliere zorg op korte en lange termijn en ook de kwaliteitvan zorg onder druk zet. De bedden was het probleem niet zo, wel het aantal handjes en geschikte deskundigen.
Het is niet zo dat ze tijdens het opschalen ineens veel meer handjes aan het bed hadden. Er waren wat meer handjes, maar het gros van de verpleegkundigen op de ic hadden gewoon meer patiënten om te verzorgen.
Overigens heeft de politiek ook iets gedaan. In 2022 is een motie aangenomen inzake een hogere basiscapaciteit van het aantal ic-bedden.
Er was hier ooit een topic over wat een wappie nou precies is, daar gaf toch meer dan de helft aan dat de grens vrij duidelijk ligt bij de lui die met complot verhalen komen of gewoon feitenvanuit de wetenschap gingen negeren.quote:Op maandag 6 maart 2023 19:40 schreef very het volgende:
[..]
Uhuh
Wat een ontzettende klets is dit.
Zat mensen die wappies werden genoemd, puur omdat ze twijfels hadden, het gewoon niet wilde nemen, zich afvroegen of het iets zou doen aan de verspreiding, die het nut van mondkapjes in twijfel trekken, die de lockdowns onnodig vonden etc etc.
Ik heb je eigenlijk nooit gezien in discussies, maar je manier van reageren in dit topic is wel een beetje wappieachtig..quote:Volgens mij zijn al mijn kritiekpunten ook gewoon op feiten gebaseerd, en waar dat niet zo is dan zeg ik dat er expliciet bij. Echter kreeg ik ook standaard de stempel wappie opgedrukt.
Was Maurice de Hond niet ook een wappie?
Terwijl die al bijna een jaar liep te hameren op ventilatie voordat de overheid besloot daar aandacht aan te geven?
Waar ie gewoon een punt had, ook nu is het merendeel dat in het ziekenhuis ligt met Corona niet gevaccineerd. Maar de wat minder handige opmerkingen van een de Jonge staan in het niets met wat een Baudet of een Engel allemaal geroepen heeft.quote:[..]
Oh, het was dus niet Hugo die zei dat het eigenlijk de pandemie van de ongevaccineerden was?
Simpele psychologie, als je wilt dat mensen er van doordrongen worden dat er echt iets ernstig is dan dik je het verhaal wat aan.quote:[..]
Koekoek
Het aantal zelfmoorden is vrij stabiel gebleven, alleen onder jongeren iets gestegen. Maar dat is niet vreemd want die cijfers stijgen al jaren.. Ook voor Covid-19...quote:Op maandag 6 maart 2023 20:20 schreef very het volgende:
[..]
Ja...en wat zeiden de wappies ook? Dat het aantal IC bedden ondermaats is. Maar goed...volgens doe ene snuiter van het OMT was er NIETS zo erg als een arts die uit zijn neus zit te eten. Dus ook niet een economisch drama, mensen die zelfmoord plegen of mentale issues kregen etc.
Als je dit soort plaatjes post maakt dat je automatisch een uberwap. Die moet je lekker bewaren voor je sociale bubbel.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 07:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Het is een web van leugens en sommigen blijven graag voorgelogen worden omdat erkennen dat ze voorgelogen zijn ook betekent dat je moet erkennen dat je beoordelingsvermogen je in de steek heeft gelaten.
[ afbeelding ]
Het interesseert me werkelijk geen reet wat jij vind en waar ik welke plaatjes post ga jij niet over.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 09:36 schreef ems. het volgende:
[..]
Als je dit soort plaatjes post maakt dat je automatisch een uberwap. Die moet je lekker bewaren voor je sociale bubbel.
Dat is een gezonde instelling als je jezelf belachelijk wil maken met morpheus-memesquote:Op dinsdag 7 maart 2023 09:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Het interesseert me werkelijk geen reet wat jij vind en waar ik welke plaatjes post ga jij niet over.
Als je dit soort plaatjes post maakt dat je automatisch een uberwap. Die moet je lekker bewaren voor je sociale bubbel.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 07:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[ afbeelding ]
Zie de post die je quote.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 09:50 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat is een gezonde instelling als je jezelf belachelijk wil maken met morpheus-memes
Dit had een post van mij kunnen zijn...quote:Op dinsdag 7 maart 2023 07:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[ afbeelding ]
Tja, dat hoor ik meer mensen zeggen. Echter, in de realiteit werd men al veel sneller een wappie genoemd.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 09:13 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Er was hier ooit een topic over wat een wappie nou precies is, daar gaf toch meer dan de helft aan dat de grens vrij duidelijk ligt bij de lui die met complot verhalen komen of gewoon feitenvanuit de wetenschap gingen negeren.
Het zal.quote:Ik heb je eigenlijk nooit gezien in discussies, maar je manier van reageren in dit topic is wel een beetje wappieachtig..
Hmm, hier ga je er dus al vanuit dat de lockdowns echt noodzakelijk waren.quote:En Maurice de Hond is zeker een wappie, want hij stelde dat met ventilatie alles gewoon open kon blijven. Terwijl dat dat verre van waar is/was. En al zou het waar zijn, succes met het vervangen van alle ventilatie in winkels, kantoorpanden, clubs etc. Onmogelijk dus.. En toen de wetenschap hem dat ging uitleggen ging ie op de wappie tour.
quote:Waar ie gewoon een punt had, ook nu is het merendeel dat in het ziekenhuis ligt met Corona niet gevaccineerd.
Die was boos. Net als dat ik, en vele anderen ook boos waren over de manier hoe met democratisch recht werd omgegaan.quote:Maar de wat minder handige opmerkingen van een de Jonge staan in het niets met wat een Baudet of een Engel allemaal geroepen heeft.
Ja, maar dit was wel even iets anders dan "het een beetje aandikken", of niet?quote:Simpele psychologie, als je wilt dat mensen er van doordrongen worden dat er echt iets ernstig is dan dik je het verhaal wat aan.
Jeetje, spuit 11 heeft ook genoeg moed verzameld om zijn plasje er nog over te doen nadat zijn vriendjes hem voor zijn gegaan.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 10:09 schreef Intint het volgende:
[..]
Dit had een post van mij kunnen zijn...
...Toen ik een edgy 15-jarige was die dacht dat hij wist hoe de wereld in elkaar stak.
Dat zijn vooral de mensen die niet beseffen dat ze het voor zichzelf kunnen aanpassen als ze vinden dat ze een te druk leven leiden. Dat is niet iets dat van bovenaf gedicteerd hoeft te worden.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 09:18 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Het aantal zelfmoorden is vrij stabiel gebleven, alleen onder jongeren iets gestegen. Maar dat is niet vreemd want die cijfers stijgen al jaren.. Ook voor Covid-19...
Daarnaast negeer je daarbij de andere kant van de medaille.. Namelijk dat mensen het best lekker vonden dat het drukke sociale leven een stuk rustiger was geworden.
Ah, dus al die onderzoeken hierover deugen dan niet ofzo.quote:Door mijn historie ken ik een hoop mensen met mentale problemen en vooral die met psychose gevoeligheid gaven aan dat ze niet echt bang werden van Covid-19, maar wel van de lui die allemaal vage theorieën de wereld gingen inslingeren.
Niet doen. Je stevige stelling klopt gewoon niet.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 07:43 schreef very het volgende:
[..]
In 2022 al zeg. No time to waste, right?
Zijn er inschattingsfouten gemaakt? Jazeker. Waren de maatregelen soms overdreven? Wellicht. Had de corona-aanpak anders gekund? Natuurlijk.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 07:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[ afbeelding ]
Laten we het er op houden dat onze visie daarop verschilt.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 11:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zijn er inschattingsfouten gemaakt? Jazeker. Waren de maatregelen soms overdreven? Wellicht. Had de corona-aanpak anders gekund? Natuurlijk.
Maar achteraf is makkelijk praten. Corona was nieuw, de wereld werd erdoor verrast en wist niet wat ervan moest worden verwacht. De beelden uit Bergamo joegen iedereen schrik aan. Niemand wist precies wat er zou gebeuren als we het virus ongehinderd rond lieten gaan. Een verkeerd politiek besluit kon in potentie talloze Nederlanders het leven kosten. Ga er maar aan staan als regering.
Achteraf is het makkelijk roepen dat corona helemaal niet zo gevaarlijk was. Maar wat doe je als verantwoordelijk bestuurder wanneer de ziekenhuizen vollopen en aangeven dat het plafond in zicht komt, met potentieel desastreuze gevolgen? Vanaf de zijlijn is het makkelijk om kritiek te leveren. Als de corona-aanpak verkeerd uitpakt worden deze critici daar niet op aangekeken. Leidt het rond laten gaan van het virus tot een zorginfarct en talloze doden, dan zijn Rutte en co de kop van jut.
Natuurlijk zijn er fouten gemaakt, dat was onvermijdelijk. Maar je moet ook rekening houden met de onzekere omstandigheden.
En laten we wel wezen: toen het weer kon werden alle maatregelen geschrapt. Anders dan boze tongen beweerden. Die claimden dat voor eeuwig zou worden vastgehouden aan lockdowns en QR-codes.
Ga jij eens weg met je smerige nuance en realiteit.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 11:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zijn er inschattingsfouten gemaakt? Jazeker. Waren de maatregelen soms overdreven? Wellicht. Had de corona-aanpak anders gekund? Natuurlijk.
Maar achteraf is makkelijk praten. Corona was nieuw, de wereld werd erdoor verrast en wist niet wat ervan moest worden verwacht. De beelden uit Bergamo joegen iedereen schrik aan. Niemand wist precies wat er zou gebeuren als we het virus ongehinderd rond lieten gaan. Een verkeerd politiek besluit kon in potentie talloze Nederlanders het leven kosten. Ga er maar aan staan als regering.
Achteraf is het makkelijk roepen dat corona helemaal niet zo gevaarlijk was. Maar wat doe je als verantwoordelijk bestuurder wanneer de ziekenhuizen vollopen en aangeven dat het plafond in zicht komt, met potentieel desastreuze gevolgen? Vanaf de zijlijn is het makkelijk om kritiek te leveren. Als de corona-aanpak verkeerd uitpakt worden deze critici daar niet op aangekeken. Leidt het rond laten gaan van het virus tot een zorginfarct en talloze doden, dan zijn Rutte en co de kop van jut.
Natuurlijk zijn er fouten gemaakt, dat was onvermijdelijk. Maar je moet ook rekening houden met de onzekere omstandigheden.
En laten we wel wezen: toen het weer kon werden alle maatregelen geschrapt. Anders dan boze tongen beweerden. Die claimden dat voor eeuwig zou worden vastgehouden aan lockdowns en QR-codes.
Er is inderdaad iets bijgekomen in het begin en ook is er veel uitbesteed naar Duitsland.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 11:02 schreef FYazz het volgende:
[..]
Niet doen. Je stevige stelling klopt gewoon niet.
Onderbouw je stevige stelling volgens de regels van het forum ipv met een oneliner te reageren als blijkt dat je stevige stelling niet klopt.
Doe niet zoquote:Op dinsdag 7 maart 2023 10:31 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Jeetje, spuit 11 heeft ook genoeg moed verzameld om zijn plasje er nog over te doen nadat zijn vriendjes hem voor zijn gegaan.
Als 15 jarige was jij niet edgy, maar een slapjanus die in alles bevestiging van zijn vriendjes nodig had.
Het jammere van de lockdown files is dat de idiote gekkies weer het rookscherm zijn geworden van falende politici. Er worden best interessante dingen uitgebracht, maar dat wordt verdrongen door debielen als TS die gewoon keihard liegen over wat er is gelekt.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 13:05 schreef zoost het volgende:
We zijn nog niet rijp voor een genuanceerde discussie. Corona verdeelt nog immer de samenleving / de mensen in dit forum in schapen en wappen zo te zien. Deze lockdown files laat in ieder geval zien dat de overheid angst bewust aanwakkerde / inzette om mensen in een bepaalde richting te bewegen.
Ik ben heel erg geschrokken van de corona aanpak door zijn totalitaire karakter en het fanatisme. In mijn beleving waren we niet ver weg van het fysiek uitsluiten / opsluiten van ongevaccineerden. Ik vond het eng hoe begripvol mensen waren voor sommige maatregelen. Zoals het vaccineren van 12 jarigen op straffe van uitsluiting. Daar kan ik nog steeds kwaad om worden.
Er is een rijtje van iets meer dan een handvol zaken die ik echt schoftig vind. Zoals dit en het gebruiken van kinderen om ouders thuis te houden. Voor die zaken mogen mark, ferd en hugo zich echt wel verantwoorden.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 13:05 schreef zoost het volgende:
We zijn nog niet rijp voor een genuanceerde discussie. Corona verdeelt nog immer de samenleving / de mensen in dit forum in schapen en wappen zo te zien. Deze lockdown files laat in ieder geval zien dat de overheid angst bewust aanwakkerde / inzette om mensen in een bepaalde richting te bewegen.
Ik ben heel erg geschrokken van de corona aanpak door zijn totalitaire karakter en het fanatisme. In mijn beleving waren we niet ver weg van het fysiek uitsluiten / opsluiten van ongevaccineerden. Ik vond het eng hoe begripvol mensen waren voor sommige maatregelen. Zoals het vaccineren van 12 jarigen op straffe van uitsluiting. Daar kan ik nog steeds kwaad om worden.
Veel. Je ziet was het doet, 2deling veroorzaken.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 13:25 schreef Glazenmaker het volgende:
Wat is er mis met een overheid die angst aanwakkert voor iets gevaarlijks?
Oh nee, een inhoudsloze reactie en een desperate poging de bron naar beneden te halen, ondanks dat wat de bron zegt gewoon klopt, te checken is en een duidelijker beeld geeft van de realiteit dan dat jij waarschijnlijk hebt.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 13:52 schreef ems. het volgende:
Oh nee, een c-acteur en een oplichter hebben een youtube-mening.
"Denk aan de kinderen"quote:Op dinsdag 7 maart 2023 13:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Veel. Je ziet was het doet, 2deling veroorzaken.
Voorlichten is iets anders dan angst aanwakkeren. Het niveau propaganda uit alle spotjes en persconferenties was niet uit de lucht te slaan. Met als klapper de angst inpraten bij de kinderpersconferentie met 'ga maar even niet bij opa en oma op bezoek en zeker niet met ze knuffelen. Want je wil toch dat opa en oma gezond blijven en nog eens kerst met ze kunnen vieren?'
Gewoon echt ver over de lijn.
Zeggen ze dat op facebook ja?quote:Op dinsdag 7 maart 2023 13:57 schreef very het volgende:
[..]
Oh nee, een inhoudsloze reactie en een desperate poging de bron naar beneden te halen, ondanks dat wat de bron zegt gewoon klopt, te checken is en een duidelijker beeld geeft van de realiteit dan dat jij waarschijnlijk hebt.
Nou, maar hier gestopt met lezen.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 14:01 schreef Glazenmaker het volgende:
Ziektes komen niet zomaar uit de 5g toren.
Nee, dat zeggen ze in bijvoorbeeld Follow the Money.quote:
Laten we eens beginnen met de openingszin van je bron. Wat vind je zelf van het idee dat een liefdadigheidsorganisatie waar de oprichter tientallen miljarden in heeft verbrand, eigenlijk een slim plan was om bij een pandemie geld te verdienen?quote:Op dinsdag 7 maart 2023 13:57 schreef very het volgende:
[..]
Oh nee, een inhoudsloze reactie en een desperate poging de bron naar beneden te halen, ondanks dat wat de bron zegt gewoon klopt, te checken is en een duidelijker beeld geeft van de realiteit dan dat jij waarschijnlijk hebt.
Blup? Dat is niet wat ik zeg, en ook niet wat JR zegt.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 14:10 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Laten we eens beginnen met de openingszin van je bron. Wat vind je zelf van het idee dat een liefdadigheidsorganisatie waar de oprichter tientallen miljarden in heeft verbrand, eigenlijk een slim plan was om bij een pandemie geld te verdienen?
Blup. Je hebt gelijk. JR gaf dat stukje context over miljarden verbranden niet. Maar toch wel een interessant stukje context als je iemand beschuldigd van geld binnenharken niet?quote:Op dinsdag 7 maart 2023 14:17 schreef very het volgende:
[..]
Blup? Dat is niet wat ik zeg, en ook niet wat JR zegt.
Daarbij: al die "charity-gifts" zijn belastingtechnisch gunstig. Dus wat heel gul en onbaatzuchtig lijkt is dat vaak niet. Je wordt niet zomaar 1 van de rijkste mensen ter wereld natuurlijk.
Dus..verder nog inhoudelijk iets aan te merken over de inhoud en essentie van het fragment dat ik deelde?
Waarom zijn het nitwits? Waarom gelijk zo denigrerend naar mensen met wie jij het om wat voor reden dan ook niet eens bent?quote:Op dinsdag 7 maart 2023 14:33 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Blup. Je hebt gelijk. JR gaf dat stukje context over miljarden verbranden niet. Maar toch wel een interessant stukje context als je iemand beschuldigd van geld binnenharken niet?
Ben halverwege je filmpje gekomen en heb enkel 3 nitwits horen praten over wat Bill gedaan zou hebben en wat zijn mening zou zijn. Bronnen zijn niet nodig en filmpjes waarin we het Bill zelf horen zeggen al helemaal niet.
Dat maakt het allemaal nogal inhoudsloos voor mij.
Joe Rogan is iemand die alles klakkeloos overneemt van zijn gasten. Die jongen ken ik niet, dus misschien is het wel geen nitwit nee, maar dit filmpje doet anders vermoeden. Die dame weet van niks en knikt alleen maar een beetje mee. Oh wat you just said is sooooo important!!!quote:Op dinsdag 7 maart 2023 14:40 schreef very het volgende:
[..]
Waarom zijn het nitwits? Waarom gelijk zo denigrerend naar mensen met wie jij het om wat voor reden dan ook niet eens bent?
Bronnen zijn er wel, en als je wilt kun je ze nog vinden ook. Maar nogal wiedes dat je in zo'n programma niet ook nog eerst bronnen moet gaan aandragen. Men mag er vanuit gaan dat wat je zegt klopt en anders kunnen ze je daar op afrekenen.
Maar wat ik zeg: als jij iets kunt weerleggen, doe het dan. Een beetje sneu om het hele verhaal maar weer proberen te dismissen omdat het om jouw ogen maar nitwits zijn die het woord voeren
Ik zeg niet dat ze "makkelijk" te vinden zijn, dat maak jij ervan. Ik heb geen betaald abonnement meer op FTM bijvoorbeeld, en ook wat beters te doen dan bronnen opzoeken waarvan ik weet dat ze er zijn. Als jij denkt dat het onzin is, dan staat het je vrij om het te weerleggen. Maar roepen dat het maar een stelletje nitwits zijn terwijl de één zo'n beetje de grootste podcaster ter wereld is en de ander een zeer eloquent begaafd persoon die vóór de covid tijd juist werd geroemd om zijn scherpe analyses en vrije geestquote:Op dinsdag 7 maart 2023 14:49 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Joe Rogan is iemand die alles klakkeloos overneemt van zijn gasten. Die jongen ken ik niet, dus misschien is het wel geen nitwit nee, maar dit filmpje doet anders vermoeden. Die dame weet van niks en knikt alleen maar een beetje mee. Oh wat you just said is sooooo important!!!
Hier een voorbeeld van een niet heel serieus techkanaal waar ze gek genoeg wel aan bronvermelding kunnen doen.
Ben echt nog nooit een Amerikaans praatprogramma tegengekomen waarin je er zomaar vanuit mag gaan dat ze daar de waarheid spreken.
Jij bent ook een nitwit. Je wil namelijk dat mensen serieus ingaan om een ongefundeerde mening over een mening over een mening afkomstig van een dubieuze derde partij ipv al die makkelijk te vinden bronnen van je te posten.
Als mensen zelfs niet een van hun claims kunnen onderbouwen, dan weet je dat ze onzin verspreiden. Jij bent hier degene die de claims over Bill maakt. Dan mag je bewijzen dat hij inderdaad een stoute jongen is geweest. Niet omgedraaid.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 14:55 schreef very het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ze "makkelijk" te vinden zijn, dat maak jij ervan. Ik heb geen betaald abonnement meer op FTM bijvoorbeeld, en ook wat beters te doen dan bronnen opzoeken waarvan ik weet dat ze er zijn. Als jij denkt dat het onzin is, dan staat het je vrij om het te weerleggen. Maar roepen dat het maar een stelletje nitwits zijn terwijl de één zo'n beetje de grootste podcaster ter wereld is en de ander een zeer eloquent begaafd persoon die vóór de covid tijd juist werd geroemd om zijn scherpe analyses en vrije geest
Ik vind dit toch ook wel een erg simpele visie moet ik zeggen.quote:Op maandag 6 maart 2023 09:03 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Onzin, er waren genoeg mensen met kritiek op bijvoorbeeld het beleid. Echter zijn die niet weg gezet als wappies; omdat ze simpelweg correcte argumenten hadden en een op feiten gebaseerd verhaal. Zie bijvoorbeeld een Keulemans.
En die tweedeling is echt niet de schuld van Rutte en co maar veroorzaakt door lui zoals Baudet, Engel en een van Haga.
[..]
Opzich niks mis mee toch? Ietwat overdrijven om de bevolking te laten weten dat het serieus mis is...
Dat zal ik jou eens uitleggen knaap.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 13:25 schreef Glazenmaker het volgende:
Maar dan jouw post. Wat is er mis met een overheid die angst aanwakkert voor iets gevaarlijks?
Er mist wat in je betoog kereltje. Het stukje waarin je bewijst dat accurate informatie niet tegelijkertijd angstaanjagend kan zijn.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 15:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat zal ik jou eens uitleggen knaap.
Een overheid hoort zijn bevolking vooral correct te informeren en geen paniek te zaaien. Buiten dat het zaaien van paniek vervelende neveneffecten heeft is het belangrijkste argument om realistische informatie te geven betrouwbaarheid.
Wat een overheid die angst aanwakkert aantoont is dat hun primaire doel niet informeren is, maar paniekzaaien en derhalve een onbetrouwbare overheid is. Welk effect dat heeft is dat heel veel mensen, ik in ieder geval, waarschuwingen van de overheid volledig in de wind sla, want de overheid heeft dan aangetoond onbetrouwbaar te zijn. Dus dat ik beter af kan gaan op mijn eigen inzicht dan op wat de onbetrouwbare overheid op ons afvuurt. Hun belang ligt immers niet bij objectief en correct informeren maar bij angst aanwakkeren.
Weer zeg je dingen die niet kloppen. Ik KAN het wel, want het is waar en FTM heeft dit ook gewoon aangetoond. Ik ga alleen geen geld betalen voor een abo daar zodat ik weer bij de artikelen kan om jou te overtuigenquote:Op dinsdag 7 maart 2023 15:00 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als mensen zelfs niet een van hun claims kunnen onderbouwen, dan weet je dat ze onzin verspreiden. Jij bent hier degene die de claims over Bill maakt. Dan mag je bewijzen dat hij inderdaad een stoute jongen is geweest. Niet omgedraaid.
Dat kan wel, maar was hier dus niet het geval.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 15:24 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Er mist wat in je betoog kereltje. Het stukje waarin je bewijst dat accurate informatie niet tegelijkertijd angstaanjagend kan zijn.
Accurate informatie kan inderdaad angstaanjagend zijn knulletje.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 15:24 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Er mist wat in je betoog kereltje. Het stukje waarin je bewijst dat accurate informatie niet tegelijkertijd angstaanjagend kan zijn.
Bari Weiss, Brian Dunning, Neil DeGrasse Tyson, Candace Owens, Sanja Gupta en nog veel meer zijn het daar niet mee eens.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 14:49 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Joe Rogan is iemand die alles klakkeloos overneemt van zijn gasten.
FTM is de enige met interesse in de voormalig rijkste man ter wereld ja?quote:Op dinsdag 7 maart 2023 15:26 schreef very het volgende:
[..]
Weer zeg je dingen die niet kloppen. Ik KAN het wel, want het is waar en FTM heeft dit ook gewoon aangetoond. Ik ga alleen geen geld betalen voor een abo daar zodat ik weer bij de artikelen kan om jou te overtuigen
Nee jochie, het primaire doel was onderling contact beperken en een van de gekozen middelen was enige mate van angst teweeg brengen.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 15:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Accurate informatie kan inderdaad angstaanjagend zijn knulletje.
Echter is dat dan bijzaak en geen primair doel. Wanneer angstzaaien het primaire doel is gaat dat vermoedelijk ten koste van de betrouwbaarheid van de informatie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |