abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 1 maart 2023 @ 13:35:18 #1
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_208190724
Even een klein onderzoekje onder de F1-kijkende FOK!kers. Nu Viaplay hun eerste jaar heeft gehad en we allemaal een jaartje hebben kunnen proeven ben ik benieuwd hoeveel mensen hier bij Viaplay blijven, overstappen naar F1TV, of juist vice versa.

POLL
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  woensdag 1 maart 2023 @ 13:36:55 #2
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_208190746
Ik kijk de races op een andere manier. Moet alleen nog even uitvogelen hoe. O-)
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 1 maart 2023 @ 13:39:54 #3
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_208190773
Viaplay viaplay.
  woensdag 1 maart 2023 @ 13:41:17 #4
436595 Sked
Zonnestraal
pi_208190791
Ik blijf bij F1TV en hun omkadering.
pi_208191945
Eerste paar maand met die welkomstactie vorig jaar ViaPlee geprobeerd, maar toen overgestapt op F1 TV en echt zo ontzettend blij mee. Kwaliteit beeld is stuk beter en soepeler maar ik vind die grid walks in de voorbeschouwing met die drukke gast ook geniaal haha, alleen daarom zou je al F1 TV moeten nemen.

Overigens als ik zojuist dat nieuws lees dat ViaPlee de radiorechten hebben opgekocht als een soort mafia bedrijf van een hobbyist vanuit zn zolderkamertje Mol, puur en alleen uit jaloezie omdat ze het gewoon niet kunnen hebben dat het grote geld niet altijd wint, dan wil je als fatsoenlijk mens toch helemaal niets meer met zo’n bedrijf te maken hebben? Niemand is ooit in die rechten geinteresseerd geweest alleen nu Mol er met simpele middelen een succes van heeft gemaakt moet het meteen opgekocht worden. Echt een hele zieke smerige streek.
  woensdag 1 maart 2023 @ 15:37:59 #6
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_208192137
Al sinds 2019 via F1TV Pro. De eerste jaren viel dat niet mee (Chromecast en Android TV ondersteuning liet lang op zich wachten) maar inmiddels ben ik er super tevreden over.

Ik ben alleen wel bang dat deze optie op termijn afgesloten gaat worden zoals dat bijv. in Groot Brittannië en Duitsland nu ook al zo is.

quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2023 15:24 schreef Eagles89 het volgende:
Overigens als ik zojuist dat nieuws lees dat ViaPlee de radiorechten hebben opgekocht als een soort mafia bedrijf van een hobbyist vanuit zn zolderkamertje Mol, puur en alleen uit jaloezie omdat ze het gewoon niet kunnen hebben dat het grote geld niet altijd wint, dan wil je als fatsoenlijk mens toch helemaal niets meer met zo’n bedrijf te maken hebben? Niemand is ooit in die rechten geinteresseerd geweest alleen nu Mol er met simpele middelen een succes van heeft gemaakt moet het meteen opgekocht worden. Echt een hele zieke smerige streek.
Het klinkt inderdaad ontzettend smerig. Ik ben niet echt fan van Mol maar het komt enorm over alsof ze hem een loer wilden draaien. Wat ze ermee opschieten is me totaal niet duidelijk.
pi_208192195
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2023 15:24 schreef Eagles89 het volgende:
Eerste paar maand met die welkomstactie vorig jaar ViaPlee geprobeerd, maar toen overgestapt op F1 TV en echt zo ontzettend blij mee. Kwaliteit beeld is stuk beter en soepeler maar ik vind die grid walks in de voorbeschouwing met die drukke gast ook geniaal haha, alleen daarom zou je al F1 TV moeten nemen.

Teringstreek inderdaad. Lees het net.
Gelukkig heeft GP radio al een omweg gevonden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208192211
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 15:37 schreef beantherio het volgende:
Al sinds 2019 via F1TV Pro. De eerste jaren viel dat niet mee (Chromecast en Android TV ondersteuning liet lang op zich wachten) maar inmiddels ben ik er super tevreden over.

Ik ben alleen wel bang dat deze optie op termijn afgesloten gaat worden zoals dat bijv. in Groot Brittannië en Duitsland nu ook al zo is.
[..]
Het klinkt inderdaad ontzettend smerig. Ik ben niet echt fan van Mol maar het komt enorm over alsof ze hem een loer wilden draaien. Wat ze ermee opschieten is me totaal niet duidelijk.
Dat standaard commentaar van via is echt om te huilen. ultra mega turbotaaltje. Slecht.
Mol is niet perfect, maar gewoonweg wel de beste NLse.
1947-2016
pi_208192391
Mol zou eigenlijk gewoon een deal met F1 TV moeten maken, desnoods twee NL commentaar opties. Ik denk dat F1 TV niet realiseert hoeveel mensen bij hun zitten omdat ze dat vreselijke ViaPlay commentaar niet willen horen.
pi_208192729
Nu viaplay en het was al viaplay. Ik was zeer serieus van plan over te stappen (vanwege de bekende argumenten) maar ik deel met een vriend het account en hij en ik kijken af en toe Engels voetbal of een film/serie en dat was me 1 euro p/m meer wel waard. Ik zet tijdens de zondagen gewoon mijn oren uit
pi_208193005
Deel het ook. Dan is het prima te doen. Prima commentaar ^O^ :P kan niet meer zonder het woord “momentje” ;)
  woensdag 1 maart 2023 @ 17:37:13 #12
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_208193404
F1TV, net als voorheen. En blijkbaar straks dan met commentaar via grandprixradio.be (als ik het goed begreep).
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_208194081
quote:
2s.gif Op woensdag 1 maart 2023 17:37 schreef Jane het volgende:
F1TV, net als voorheen. En blijkbaar straks dan met commentaar via grandprixradio.be (als ik het goed begreep).
Ik ook hoop ik. Maar ik lees ook al iets over geoblocking en dan wordt het al weer lastiger, heb geen zin om er ook nog een VPN voor te moeten aanschaffen.
-
  woensdag 1 maart 2023 @ 19:01:00 #14
1986 Jane
pi_208194431
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 18:35 schreef quo_ het volgende:

[..]
Ik ook hoop ik. Maar ik lees ook al iets over geoblocking en dan wordt het al weer lastiger, heb geen zin om er ook nog een VPN voor te moeten aanschaffen.
Volgens Olav zelf zit er in de app geen geoblock, wel op de website.
Ik zie het wel. Eventueel hebben we hier thuis ook een VPN.
pi_208200667
Ik keek het vorig jaar via een stream van de Luxemburgse TV met vpn, nog geen idee of dat dit jaar ook kan.
Цой жив
pi_208203808
F1TV met commentaar van GP Radio BE
  donderdag 2 maart 2023 @ 12:37:19 #17
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208204165
quote:
2s.gif Op woensdag 1 maart 2023 19:01 schreef Jane het volgende:

[..]
Volgens Olav zelf zit er in de app geen geoblock, wel op de website.
Ik zie het wel. Eventueel hebben we hier thuis ook een VPN.
Via de app hoor ik nu ook gewoon geluid.
Alleen als je via de app nu wil syncen wordt je naar de webplayer gestuurd. Misschien dat ze die vertragingsfunctie dan ook kunnen inbouwen via de app. Of gewoon niet geoblocken en zien wanneer die flikkers van viaplee wakker worden.
1947-2016
  donderdag 2 maart 2023 @ 16:16:43 #18
1986 Jane
pi_208206561
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 12:37 schreef Red_85 het volgende:
Of gewoon niet geoblocken en zien wanneer die flikkers van viaplee wakker worden.
Oh, die merken dat gelijk. Waarom denk je dat ze die rechten gekocht hebben? :D
pi_208206875
quote:
2s.gif Op donderdag 2 maart 2023 16:16 schreef Jane het volgende:

[..]
Oh, die merken dat gelijk. Waarom denk je dat ze die rechten gekocht hebben? :D
Omdat Viaplay niet wil dat mensen via Viaplay F1 kijken? Of ze moeten blokkeren dat mensen het geluid op hun tv of app kunnen muten, misschien is dat de volgende stap :o
  donderdag 2 maart 2023 @ 16:55:09 #20
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_208206981
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 16:46 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Omdat Viaplay niet wil dat mensen via Viaplay F1 kijken?
:?
pi_208207036
quote:
5s.gif Op donderdag 2 maart 2023 16:55 schreef Tijn het volgende:

[..]
:?
Ja precies. Waarom zou viaplay het vervelend vinden dat mensen wel naar viaplay kijken maar met commentaar van een ander medium?
Ik zie het niet. Dus die radio rechten hebben ze niet gekocht om Olav Mol buitenspel te zetten
  donderdag 2 maart 2023 @ 17:01:54 #22
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_208207058
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 16:59 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ja precies. Waarom zou viaplay het vervelend vinden dat mensen wel naar viaplay kijken maar met commentaar van een ander medium?
Ik zie het niet. Dus die radio rechten hebben ze niet gekocht om Olav Mol buitenspel te zetten
Uh, mensen kijken niet naar Viaplay. Ze kijken naar F1TV. Zie ook de poll.
  donderdag 2 maart 2023 @ 17:28:54 #23
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_208207373
Was Viaplay blijft Viaplay, ik stoor me niet zo aan het commentaar tijdens de race/kwali/trainingen. En Guido en Ho Pin zijn prima gasten, die compenseren Ambers gebrek aan kennis. Aalbers vind ik wel een vervelend mannetje. Ow en DC op de grid vind ik ook wel goed. Heb toch het idee dat men wat meer geneigd is tot serieus antwoorden tegen een oud F1 coureur dan tegen Plooij. Die mij iets te vaak vrij dommige of schijtlollige vragen stelde. Al met al best tevreden over Viaplay.

Het helpt ook dat ik Bayern fan ben en dus ook vrij veel Duits voetbal kijk via Viaplay.

[ Bericht 12% gewijzigd door RealistAtheist op 02-03-2023 17:35:25 ]
  donderdag 2 maart 2023 @ 18:53:56 #24
1986 Jane
pi_208208391
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 16:59 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ze weten bij Viaplay best dat er veel geklaagd wordt over hun commentatoren, dus de kans dat hun radiostream van datzelfde commentaar massaal beluisterd gaat worden is m.i. 0. De mensen die live zitten te kijken hebben het toch al tot hun beschikking, via Viaplay zelf of via het NLse commentaarkanaal op F1TV. De enigen die naar die stream luisteren zijn dus die drie-man-en-een-paardenkop die én fan zijn van Viaplay-commentaar én niet live kunnen kijken, maar wel tijd & mogelijkheid hebben de audiostream te luisteren. Ik denk dat 3 man nog optimistisch geschat is, eerlijk gezegd. Maar misschien de paardenkop...

GrandPrixRadio had voorheen natuurlijk ook véél minder luisteraars, toen iedereen Mol ook gewoon op tv kon horen.

Kortom, ze doen dit om Mol te zieken. Er is volgens mij geen andere conclusie mogelijk. Bij Viaplay zit een aantal oud-RTL-medewerkers die een schijthekel hebben aan Mol en kennelijk hebben zij het Zweedse hoofdkantoor weten te overtuigen dat de aankoop van die radiorechten cruciaal was. Maar ik denk niet dat de directie zich echt in de zaak verdiept heeft, want dan hadden ze dat geld nooit uitgegeven.

-aanvulling-
Misschien hebben ze naar het succes van GPRadio afgelopen seizoen gewezen en denken de Zweden daarom dat het hebben van de NLse radiorechten an sich een lucratieve business is. :') "Kennelijk luisteren Nederlanders graag naar de Grand Prix op de radio. Raar volk. Nou ja, dan kopen we ze maar". :D

[ Bericht 6% gewijzigd door Jane op 02-03-2023 19:09:31 ]
  Moderator donderdag 2 maart 2023 @ 18:56:30 #25
382129 crew  Donna
pi_208208430
Vorig jaar Viaplay, nu weer Viaplay. Ik deel het met m'n broer, anders echt veel te duur.
Stoor me niet heel erg aan het commentaar. Had dat met Mol ook wel eens.
Mis de studio voorbeschouwing van Ziggo wel.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 2 maart 2023 @ 19:02:18 #26
408813 crew  trein2000
pi_208208539
quote:
2s.gif Op donderdag 2 maart 2023 18:53 schreef Jane het volgende:

[..]
Ze weten bij Viaplay best dat er veel geklaagd wordt over hun commentatoren, dus de kans dat hun radiostream van datzelfde commentaar massaal beluisterd gaat worden is m.i. 0. De mensen die live zitten te kijken hebben het toch al tot hun beschikking, via Viaplay zelf of via het NLse commentaarkanaal op F1TV. De enigen die naar die stream luisteren zijn dus die drie-man-en-een-paardenkop die én fan zijn van Viaplay-commentaar, niet live kunnen kijken, maar wel tijd & mogelijkheid hebben de audiostream te luisteren. Ik denk dat 3 man nog optimistisch geschat is, eerlijk gezegd. Maar misschien de paardenkop...

GrandPrixRadio had voorheen natuurlijk ook véél minder luisteraars, toen iedereen Mol ook gewoon op tv kon horen.

Kortom, ze doen dit om Mol te zieken. Er is volgens mij geen andere conclusie mogelijk. Bij Viaplay zit een aantal oud-RTL-medewerkers die een schijthekel hebben aan Mol en kennelijk hebben zij het Zweedse hoofdkantoor weten te overtuigen dat de aankoop van die radiorechten cruciaal was. Maar ik denk niet dat de directie zich echt in de zaak verdiept heeft, want dan hadden ze dat geld nooit uitgegeven.
Teringtrieste actie. Tot 5 minute geleden twijfelde ik over Viaplay, nu weet ik zeker dat het er nooit in komt. Maffioso.
zie email 27 oktober
  donderdag 2 maart 2023 @ 19:17:52 #27
1986 Jane
pi_208208817
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 19:02 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Teringtrieste actie. Tot 5 minute geleden twijfelde ik over Viaplay, nu weet ik zeker dat het er nooit in komt. Maffioso.
Beetje als Elon Musk. Teveel geld hebben en dat dan gebruiken om mensen het leven zuur te maken, ipv dat je het inzet om je dienst te verbeteren.
pi_208212083
quote:
2s.gif Op donderdag 2 maart 2023 18:53 schreef Jane het volgende:

[..]
Ze weten bij Viaplay best dat er veel geklaagd wordt over hun commentatoren, dus de kans dat hun radiostream van datzelfde commentaar massaal beluisterd gaat worden is m.i. 0. De mensen die live zitten te kijken hebben het toch al tot hun beschikking, via Viaplay zelf of via het NLse commentaarkanaal op F1TV. De enigen die naar die stream luisteren zijn dus die drie-man-en-een-paardenkop die én fan zijn van Viaplay-commentaar én niet live kunnen kijken, maar wel tijd & mogelijkheid hebben de audiostream te luisteren. Ik denk dat 3 man nog optimistisch geschat is, eerlijk gezegd. Maar misschien de paardenkop...

-aanvulling-
Misschien hebben ze naar het succes van GPRadio afgelopen seizoen gewezen en denken de Zweden daarom dat het hebben van de NLse radiorechten an sich een lucratieve business is. :') "Kennelijk luisteren Nederlanders graag naar de Grand Prix op de radio. Raar volk. Nou ja, dan kopen we ze maar". :D
Ik zal 't samenvatten want ik kan je niet volgen.

Er zijn 2 aanbieders van beeld met geluid. Viaplay en F1TV. Nu is er hiernaast een app waarbij de app alleen het commentaar bij de 2 beeldstreams overbodig maakt en overneemt. De beelden worden nog steeds aangeboden door de 2 aanbieder, het geluid doet in dat geval die derde partij/app

Dit kost de aanbieders niks. Hooguit een app die meelift op het aanbod van de 2 aanbieders. De aanbieders houden nog steeds evenveel abonnees want iedereen wil kijken, alleen de kijker heeft het geluid uitstaan.

1 van de 2 aanbieder heeft de radiorechten gekocht. Hierdoor zou de app in Nederland niet meer mogen werken.

En nu zeg jij dat viaplay de radio rechten koopt puur vanuit rancune, omdat ze Olav Mol haten? Waarom is uitgesloten dat Viaplay vanuit commerciële overwegingen deze stap zet? Ze claimen dat er een samenwerking aangegaan wordt met DPG media (VK, AD, nu.nl, Q-Music etc), dat klinkt eigenlijk best wel logisch (niet iets wat we moeten willen hoor).

Het zou raar zijn dat de FOM, die altijd regie wil houden en het businessplan wil hebben bij verkoop van de rechten, nu met deze radiorechten alleen maar euro's kijkt

Ik begrijp wel dat Olav niet blij is, groot gelijk. Hij heeft iets moois gemaakt. Maar het is dezelfde Mol die vorig jaar ook al boos op Viaplay was dat ze hem niet eens uitgenodigd haddem om te praten over zijn rol als commentator. Olav is enthousiast van zichzelf en trekt graag grote conclusies (naar zich toe), zoals dat iedereen op 'the grid' met hem wil praten.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 00:08:08 #29
1986 Jane
pi_208213663
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 21:46 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Er zijn 2 aanbieders van beeld met geluid. Viaplay en F1TV. Nu is er hiernaast een app waarbij de app alleen het commentaar bij de 2 beeldstreams overbodig maakt en overneemt. De beelden worden nog steeds aangeboden door de 2 aanbieder, het geluid doet in dat geval die derde partij/app

Dit kost de aanbieders niks. Hooguit een app die meelift op het aanbod van de 2 aanbieders. De aanbieders houden nog steeds evenveel abonnees want iedereen wil kijken, alleen de kijker heeft het geluid uitstaan.
Klopt. Zolang het abonnement betaald wordt, zou het de tv-aanbieder niets moeten kunnen schelen of er iemand kijkt, laat staan of iemand wel naar het commentaar luistert.

quote:
1 van de 2 aanbieder heeft de radiorechten gekocht. Hierdoor zou de app in Nederland niet meer mogen werken.

En nu zeg jij dat viaplay de radio rechten koopt puur vanuit rancune, omdat ze Olav Mol haten? Waarom is uitgesloten dat Viaplay vanuit commerciële overwegingen deze stap zet? Ze claimen dat er een samenwerking aangegaan wordt met DPG media (VK, AD, nu.nl, Q-Music etc), dat klinkt eigenlijk best wel logisch (niet iets wat we moeten willen hoor).

Het zou raar zijn dat de FOM, die altijd regie wil houden en het businessplan wil hebben bij verkoop van de rechten, nu met deze radiorechten alleen maar euro's kijkt
'Uitgesloten' is jouw woord, maar ik denk dat de kans groter is dat ze die samenwerking zijn aangegaan, omdát ze het nu op een of andere manier live moeten uitzenden als 'radio'programma. Ik denk dat de FOM dat wel als eis stelt bij de verkoop van de rechten, ja. Maar verder denk ik niet dat er veel eisen zijn bij radiorechten. Die zijn doorgaans ook helemaal niet zo gewild. Volgens Wikipedia zijn er überhaupt maar aan 10 landen radiorechten verkocht, waar België dan nu bij komt.

Ik denk dat het zo is dat het live uitzenden van F1 op de radio normaal gesproken voor geen enkel radiostation lucratief is. Je trekt er simpelweg te weinig luisteraars mee en dus staan de adverteerders ook niet in de rij. De F1-liefhebbers zitten liever voor de tv. Je moet het hebben van een handjevol mensen die niet kunnen kijken omdat ze onderweg zijn ofzo. Kortom, je haalt de kosten van de rechten er niet uit, terwijl je wel een paar uur in je programmering kwijt bent waarin je iets (muziek, whatever) had kunnen uitzenden wat populairder is bij je publiek.

Olav Mol is misschien wel de enige waarvoor bovenstaande niet geldt. Omdat 'ie 30 jaar de F1 op tv heeft becommentarieerd, aan de kant gezet is maar veel fans heeft (dat is nu eenmaal zo) en hij als oud-radioman al jaren z'n eigen radiostation heeft. En omdat veel kijkers niet te spreken zijn over het Viaplay-commentaar en Mol als alternatief commentaar aanzetten, natuurlijk. Daardoor trekt GPRadio wel genoeg luisteraars om het lucratief te maken. Althans, als hij de rechten voor een normale prijs kan (had kunnen) kopen.

Vraag me niet hoe Viaplay/DPG denkt geld te kunnen verdienen met het live mogen uitzenden van het racegeluid (+ Viaplaycommentaar) als radiostream, want ik heb er geen antwoord op. Ik denk niet eens dat ze het kostendekkend kunnen krijgen. Hoeveel mensen denk jij dat er naar gaan luisteren? Hoe kun je er aan verdienen als je vrijwel geen luisteraars trekt?

quote:
Ik begrijp wel dat Olav niet blij is, groot gelijk. Hij heeft iets moois gemaakt. Maar het is dezelfde Mol die vorig jaar ook al boos op Viaplay was dat ze hem niet eens uitgenodigd haddem om te praten over zijn rol als commentator. Olav is enthousiast van zichzelf en trekt graag grote conclusies (naar zich toe), zoals dat iedereen op 'the grid' met hem wil praten.
Weet je, ik ben helemaal niet zo'n Olav Mol-fan. Zeker niet als talkshowgast ofzo. Hij is idd enorm met zichzelf in z'n nopjes. Maar als commentator kan ik hem goed hebben, met foutjes en al.
En in deze zie ik gewoon niet welk ander doel Viaplay kan hebben, behalve Mol dwarszitten. Hopen dat Nederland collectief Mol vergeet en alsnog Melroy en Nelson in hun armen sluit. Ofzo.
pi_208215211
Viaplay. Prima commentaar.
  Moderator vrijdag 3 maart 2023 @ 09:52:23 #31
446930 crew  ESF1Gamer
pi_208215475
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 00:08 schreef Jane het volgende:

[..]
Klopt. Zolang het abonnement betaald wordt, zou het de tv-aanbieder niets moeten kunnen schelen of er iemand kijkt, laat staan of iemand wel naar het commentaar luistert.
[..]
'Uitgesloten' is jouw woord, maar ik denk dat de kans groter is dat ze die samenwerking zijn aangegaan, omdát ze het nu op een of andere manier live moeten uitzenden als 'radio'programma. Ik denk dat de FOM dat wel als eis stelt bij de verkoop van de rechten, ja. Maar verder denk ik niet dat er veel eisen zijn bij radiorechten. Die zijn doorgaans ook helemaal niet zo gewild. Volgens Wikipedia zijn er überhaupt maar aan 10 landen radiorechten verkocht, waar België dan nu bij komt.

Ik denk dat het zo is dat het live uitzenden van F1 op de radio normaal gesproken voor geen enkel radiostation lucratief is. Je trekt er simpelweg te weinig luisteraars mee en dus staan de adverteerders ook niet in de rij. De F1-liefhebbers zitten liever voor de tv. Je moet het hebben van een handjevol mensen die niet kunnen kijken omdat ze onderweg zijn ofzo. Kortom, je haalt de kosten van de rechten er niet uit, terwijl je wel een paar uur in je programmering kwijt bent waarin je iets (muziek, whatever) had kunnen uitzenden wat populairder is bij je publiek.

Olav Mol is misschien wel de enige waarvoor bovenstaande niet geldt. Omdat 'ie 30 jaar de F1 op tv heeft becommentarieerd, aan de kant gezet is maar veel fans heeft (dat is nu eenmaal zo) en hij als oud-radioman al jaren z'n eigen radiostation heeft. En omdat veel kijkers niet te spreken zijn over het Viaplay-commentaar en Mol als alternatief commentaar aanzetten, natuurlijk. Daardoor trekt GPRadio wel genoeg luisteraars om het lucratief te maken. Althans, als hij de rechten voor een normale prijs kan (had kunnen) kopen.

Vraag me niet hoe Viaplay/DPG denkt geld te kunnen verdienen met het live mogen uitzenden van het racegeluid (+ Viaplaycommentaar) als radiostream, want ik heb er geen antwoord op. Ik denk niet eens dat ze het kostendekkend kunnen krijgen. Hoeveel mensen denk jij dat er naar gaan luisteren? Hoe kun je er aan verdienen als je vrijwel geen luisteraars trekt?
[..]
Weet je, ik ben helemaal niet zo'n Olav Mol-fan. Zeker niet als talkshowgast ofzo. Hij is idd enorm met zichzelf in z'n nopjes. Maar als commentator kan ik hem goed hebben, met foutjes en al.
En in deze zie ik gewoon niet welk ander doel Viaplay kan hebben, behalve Mol dwarszitten. Hopen dat Nederland collectief Mol vergeet en alsnog Melroy en Nelson in hun armen sluit. Ofzo.
Volgens mij hebben ze deze zet gedaan, zodat ze geen abonnee's verliezen aan F1tv. Niet iedere F1 kijker heeft om welke reden dan ook zin om het Engelse commentaar te luisteren. Door de F1tv te nemen en daaronder gpradio te zetten, heb je commentaar van Mol. Dat steekt bij Viaplay.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 3 maart 2023 @ 10:14:52 #32
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208215675
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 09:52 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Volgens mij hebben ze deze zet gedaan, zodat ze geen abonnee's verliezen aan F1tv. Niet iedere F1 kijker heeft om welke reden dan ook zin om het Engelse commentaar te luisteren. Door de F1tv te nemen en daaronder gpradio te zetten, heb je commentaar van Mol. Dat steekt bij Viaplay.
Deze logica is zo krom dat ik niet eens kan verzinnen wat je nou eigenlijk echt bedoeld. F1TV heeft al Viaplay commentaar hè.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator vrijdag 3 maart 2023 @ 10:19:09 #33
382129 crew  Donna
pi_208215721
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 09:52 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
F1TV had al Viaplay commentaar.
  Moderator vrijdag 3 maart 2023 @ 10:19:26 #34
382129 crew  Donna
pi_208215723
Oh Nattekat was me voor. :9
pi_208216356
Sinds gisteren overgestapt van Viaplay naar F1TV, ben benieuwd :)
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  Moderator vrijdag 3 maart 2023 @ 12:02:01 #36
446930 crew  ESF1Gamer
pi_208216950
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 10:19 schreef Donna het volgende:

[..]
F1TV had al Viaplay commentaar.
Je kan het geluid uitzetten van F1tv en GPRadio aanzetten.

Elke F1tv abonnee is 1 minder voor Viaplay, dus minder inkomsten voor Viaplay.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  Moderator vrijdag 3 maart 2023 @ 12:02:15 #37
446930 crew  ESF1Gamer
pi_208216954
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:16 schreef FireFox1 het volgende:
Sinds gisteren overgestapt van Viaplay naar F1TV, ben benieuwd :)
Ga je geen spijt van krijgen
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  Moderator vrijdag 3 maart 2023 @ 12:06:01 #38
382129 crew  Donna
pi_208216997
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 12:02 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]

Ja dat klopt, maar je had dus ook al Nederlands commentaar bij F1TV. Je zegt dat niet iedere F1 kijker naar Engels commentaar wil luisteren. Dat hoefde dus al niet.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 12:25:27 #39
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_208217224
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 12:02 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]

Dat kan dus ook bij Viaplay. Dit is geen reden om over te stappen.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_208217277
F1TV natuurlijk.
pi_208217793
Voor alle F1TV newbies, je kan met je F1TV account ook inloggen op de F1 app voor de Livetiming pro.

https://play.google.com/s(...)1timingapp2014.basic
pi_208218630
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 21:46 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dit is echt onzin, ze hebben niets aan die radio rechten en de FOM heeft eerder zn eigen dochter onderneming genaaid (Ziggo, waardoor ze die zender praktisch lieten zinken) voor een paar miljoen meer van ViaPlee dus dat is ook onzin. Als de FOM ergens een euro meer voor die radio rechten krijgt doen ze dat en interesseert t ze verder niets.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 3 maart 2023 @ 14:21:26 #43
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208218730
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 12:25 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Dat kan dus ook bij Viaplay. Dit is geen reden om over te stappen.
Prijs.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 3 maart 2023 @ 14:35:09 #44
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_208218904
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 14:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Prijs.
Dat wel, ja. Maar commentaar van Olav niet.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_208239513
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 18:35 schreef quo_ het volgende:

[..]
Geen GPradio kunnen luisteren, niet met de android app en niet via de laptop.
Commmentaar bij F1TV vond ik niet slecht eerlijk gezegd, maar toch luister ik liever naar Mol. Dus toch maar nord vpn aangeschaft. Morgen zie ik wel hoe dat werkt.
-
  Moderator / Redactie FP zaterdag 4 maart 2023 @ 22:38:50 #46
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_208244175
Sinds dit jaar F1 TV Pro. Had ik eigenlijk meteen moeten doen.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_208246328
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 19:10 schreef quo_ het volgende:

[..]
Commmentaar bij F1TV vond ik niet slecht eerlijk gezegd, maar toch luister ik liever naar Mol. Dus toch maar nord vpn aangeschaft. Morgen zie ik wel hoe dat werkt.
Vpn op een willekeurig land zetten behalve dus NL en de GPR app openen, dat is alles.
  zondag 5 maart 2023 @ 12:20:16 #48
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_208249024
Viaplay. Gewoon rechtstreeks op de tv. Geen gezeik met apps en streamen.
Hup op de bank, kanaal 225 aan en meteen perfect strak beeld 50 inch.
Wie dit leest is gek
pi_208251763
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 22:38 schreef El_Thijs het volgende:
Sinds dit jaar F1 TV Pro. Had ik eigenlijk meteen moeten doen.
Juist.

Dat mensen viagay hebben is een schande. Die rotzooi moet je niet willen sponsoren.
pi_208255044
Ik mis de optie, ik keek anders nu via F1tv

[ Bericht 1% gewijzigd door potjecreme op 05-03-2023 21:01:54 ]
pi_208255077
quote:
99s.gif Op zondag 5 maart 2023 12:20 schreef Nieuwschierig het volgende:
Viaplay. Gewoon rechtstreeks op de tv. Geen gezeik met apps en streamen.
Hup op de bank, kanaal 225 aan en meteen perfect strak beeld 50 inch.
Ik heb hier ook Viaplay, maar dat perfect strak beeld laat hier te wensen over.
Verder loopt mijn contract tot 26 maart omdat ik vorig jaar een contract voor 13 maanden heb afgesloten. Echter denkt Viaplay daar anders over zodat ze gelijk 1 maart 16 euro hebben geïncasseerd.
Corrupt zooitje daar bij Viaplay
  Moderator zondag 5 maart 2023 @ 19:34:59 #52
pi_208256479
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2023 18:03 schreef patrickt37 het volgende:

[..]
Verder loopt mijn contract tot 26 maart omdat ik vorig jaar een contract voor 13 maanden heb afgesloten. Echter denkt Viaplay daar anders over zodat ze gelijk 1 maart 16 euro hebben geïncasseerd.
Hebben ze bij mij ook geflikt. Smerige oplichters zijn het.
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_208257749
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2023 19:34 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Hebben ze bij mij ook geflikt. Smerige oplichters zijn het.
Ik heb het vandaag terug gevorderd.
De kwaliteit die ik vandaag voorgeschoteld kreeg, was zeer slecht. Daarvoor ga ik niet betalen.
pi_208257997
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2023 20:56 schreef patrickt37 het volgende:

[..]
Ik heb het vandaag terug gevorderd.
De kwaliteit die ik vandaag voorgeschoteld kreeg, was zeer slecht. Daarvoor ga ik niet betalen.
Laat vooral even weten of je het ook terug hebt gekregen, en hoe lang het duurde!

(niet per se voor mij, maar voor de andere FOK!kers die in hetzelfde schuitje zitten/zaten....)
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_208260836
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2023 18:03 schreef patrickt37 het volgende:

[..]
Je kunt f1 tv met meerderen delen, ik deel het met anderen en betaal een eurotje per maand en vandaag naar fantastisch scherp vloeiend beeld gekeken en kan nog jaren alles terugkijken:) kan er met mn hoofd echt niet bij dat er nog steeds mensen vrijwillig viaplay kijken, echt te bizar, 3 tot 6x zoveel betalen voor veel mindere beeldkwaliteit en waardeloze analisten.
pi_208260930
Ik kijk nu via https://iptvdark.com/
Werkt goed!
  maandag 6 maart 2023 @ 07:33:43 #57
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_208261259
F1 TV Pro werkt prima. Alleen lukt het mij niet om het commentaar van Olav te syngroniseren dus gebruik ik het britse commentaar Dat gaat wel heel erg over de britse coureurs maar is wel te doen.
pi_208263131
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 21:08 schreef Sally het volgende:

[..]
Laat vooral even weten of je het ook terug hebt gekregen, en hoe lang het duurde!

(niet per se voor mij, maar voor de andere FOK!kers die in hetzelfde schuitje zitten/zaten....)
Dat ik het terug krijg is 100%. Ik vorder namelijk een automatische incasso terug.
pi_208263416
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2023 07:33 schreef marky het volgende:
F1 TV Pro werkt prima. Alleen lukt het mij niet om het commentaar van Olav te syngroniseren dus gebruik ik het britse commentaar Dat gaat wel heel erg over de britse coureurs maar is wel te doen.
Tja Olav is gewenning. Het Engels commentaar is prima. Beter dan die Nederlandse droeftoeters. Die zijn de zendtijd niet waard.
  maandag 6 maart 2023 @ 12:01:25 #60
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_208263567
De Britse F1 commentatoren waren gister weer lekker bezig. Ik kijk graag de races met hen.
Ik vind ze redelijk objectief.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_208269095
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 19:10 schreef quo_ het volgende:

[..]
Ging uitstekend. VPN op Belgie gezet en GP radio en F1TV in de browser geopend en via hdmi naar de tv. Probleemloos en de hele tijd in-sync gebleven.
-
  Moderator dinsdag 7 maart 2023 @ 13:50:38 #62
pi_208276742
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2023 11:19 schreef patrickt37 het volgende:

[..]
Dat ik het terug krijg is 100%. Ik vorder namelijk een automatische incasso terug.
Heb ik ook gedaan :7 Heb het inmiddels terug.
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator dinsdag 7 maart 2023 @ 13:59:55 #63
pi_208276847
:lijstje:

Om even een kleine balans op te maken:

F1TV is onder FOK!kers de grote winnaar. Een groot deel keek het al langer, wat mij wel opviel. F1TV heeft een aandeel van maar liefst 64.1% onder FOK!kers. Bijna een derde hiervan is overgestapt van Viaplay.

Van iedereen die voorheen Viaplay keek is ongeveer de helft overgestapt! Viaplay komt op de tweede plek met een aandeel van 20.4%. Hiervan is ééntje van F1TV overgestapt naar Viaplay :D Toch dapper.

12% kijkt de races via een andere manier. Duitse TV of dingen die het daglicht mogelijk niet kunnen verdragen 🧐
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  dinsdag 7 maart 2023 @ 14:49:43 #64
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_208277295
Ik had eigenlijk verwacht dat het percentage "Ik kijk de races op een andere manier" hoger zou zijn. Blijkbaar is de gemiddelde FOK!ker toch nog wel redelijk braaf. :o
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 7 maart 2023 @ 15:03:56 #65
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208277417
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 14:49 schreef Bargehassus het volgende:
Ik had eigenlijk verwacht dat het percentage "Ik kijk de races op een andere manier" hoger zou zijn. Blijkbaar is de gemiddelde FOK!ker toch nog wel redelijk braaf. :o
Dit is gewoon bewijs dat men best bereid is te betalen als je gewoon een makkelijk en goed product aanbiedt. In de filmwereld begint piraterij alweer op te komen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 7 maart 2023 @ 15:31:11 #66
12221 Tijn