Ze zullen waarschijnlijk vooral traineren, en heel fanatiek de (social) media bespelen. Bereiken doen ze waarschijnlijk weinig, tijdrekken uitgezonderd.quote:Op donderdag 2 maart 2023 14:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, maar hoe gaan ze in de praktijk uitleggen dat het beleid toch uitgevoerd gaat worden? Of is dat weer het rancune verhaal richting Den Haag?
Je wordt nog net niet doodgegooid met BBB campagne posters etc.quote:Op donderdag 2 maart 2023 14:17 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Ik hoop met je mee, ook voor Overijssel.
Maar ik reed afgelopen weekend toevallig nog wat door beide provincies heen en dan heb ik wel een hard hoofd in
De posters die ik het meeste zie hier zijn gek genoeg van 50plus...quote:Op donderdag 2 maart 2023 15:28 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Je wordt nog net niet doodgegooid met BBB campagne posters etc.
Het nadeel van Drenthe is dat de PVV het vaak goed doet in Emmen en omgeving, en dat Assen ongelofelijk verdeeld is. Hoogeveen en Meppel zijn meestal redelijk VVD-minded en dat heb je de grote kernen wel gehad. Wat overblijft is veel plattelandsgebied en de natuurliefhebbers, waarbij die eerste groep of een stuk groter is, en/of veel meer van zich laat horen.quote:Op donderdag 2 maart 2023 14:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit ziet er idd wel heel verschrikkelijk uit: https://eenvandaag.avrotr(...)g-provincie-drenthe/
BBB 9, PVV 7, VVD 5, de rest 4 of kleiner. En met 22 zetels heb je al een meerderheid, dus dat zal echt superrechts beleid worden, met ook JA21 nog een zetel en FvD 2 zetels.
In Groningen is BBB ook de grootste in de peilingen, maar daar zie je toch een heel andere verdeling: https://eenvandaag.avrotr(...)provincie-groningen/
8 zetels BBB, maar daarna 5 zetels PvdA en 5 zetels SP. Ook hier heb je 22 zetels nodig. Op dit moment zit hier GL, PvdA, CU, VVD, D66 en CDA. Dat verliest wel een meerderheid, maar rechts (BBB, VVD, PVV, CDA, FvD) komt ook maar aan 19. GroningerBelang (1 zetel) is wel ook vrij rechts, maar Partij vh Noorden is veel linkser. Dus geen rechtse meerderheid, er zal met deze peiling in Groningen altijd een middencoalitie komen. En dan zie ik BBB nog best aan de zijlijn staan.
Al die omgekeerde vlaggen zijn een campagne op zich.quote:Op donderdag 2 maart 2023 15:28 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Je wordt nog net niet doodgegooid met BBB campagne posters etc.
Hier in Assen is me ook nog niet zo veel opgevallen, alleen laatst een paar posters van de PvdA. Heb er niks op tegen als die Drenthe terug veroverd, maar dat lijkt er niet in te zitten.quote:Op donderdag 2 maart 2023 15:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Al die omgekeerde vlaggen zijn een campagne op zich.
Hier (in de stad) nog niks aan posters gezien trouwens, van geen enkele partij. Alleen de gebruikelijke rode jassen van de SP die voor de ingang van de Aldi stonden te flyeren.
Ja, die peiling van Drenthe ziet er echt wel heel verschrikkelijk uit. Hopelijk dat VVD iig niet met PVV wil of mag samenwerken, dan zal er namelijk toch wat links bij moeten.quote:Op donderdag 2 maart 2023 15:33 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Het nadeel van Drenthe is dat de PVV het vaak goed doet in Emmen en omgeving, en dat Assen ongelofelijk verdeeld is. Hoogeveen en Meppel zijn meestal redelijk VVD-minded en dat heb je de grote kernen wel gehad. Wat overblijft is veel plattelandsgebied en de natuurliefhebbers, waarbij die eerste groep of een stuk groter is, en/of veel meer van zich laat horen.
Ik ben enigszins somber gestemd over de uitslag hier.
BBB wordt groter dan de VVDquote:Op donderdag 2 maart 2023 07:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
...met bijna alleen het overnemen van de FvD zetels. Zegt volgens mij genoeg over BBB. Maar ik vraag me ook af of die teleurgestelde FvD stemmer uiteindelijk wel massaal op komt dagen. Uiteindelijk is de opkomst bij provinciale staten altijd doorslaggevend, niet voor niets dat CU en SGP bijna net zo veel zetels hebben in de Eerste Kamer als in de Tweede Kamer, die partijen hebben stemmers die altijd opkomen.
pas als men 25 miljard wil besteden aan strootjes gras dan is het goed voor jou he ?/quote:Op donderdag 2 maart 2023 09:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Inhoudelijk is het gewoon dat BBB behoorlijk op FvD lijkt en van complotten en een totaal gebrek aan oog voor de realiteit aan elkaar hangt. Dat jij dat geen leuk antwoord vindt, maakt het nog niet onwaar.
Jij hebt een hekel aan de natuur, dat weten we nu wel. Dat kun je achterwege laten verder. Jouw opmerkingen passen meestal ook beter in BNW.quote:Op donderdag 2 maart 2023 16:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
pas als men 25 miljard wil besteden aan strootjes gras dan is het goed voor jou he ?/
zolang we weilanden natuur blijven noemen en TATA geen stootjes breed in de weg wordt gelegd, besteed ik er geen aandacht aan al dat stikstof gezeurquote:Op donderdag 2 maart 2023 16:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij hebt een hekel aan de natuur, dat weten we nu wel. Dat kun je achterwege laten verder. Jouw opmerkingen passen meestal ook beter in BNW.
Ja, daar gaan we niet uitkomen denk ik. Rusland steunen heeft dermate veel negatieve invloed op de democratische beginselen en westerse waarden dat ik Wilders/Baudet gerust een heel stuk getikter durf te noemen dan Van der Plas.quote:Op donderdag 2 maart 2023 14:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze passen gewoon perfect in het rijtje Verdonk-Wilders-Baudet. Dat die gelukkig niet allemaal enorm fan zijn van Rusland is waar, maar echt maar een klein onderdeel. Wat ze wel allemaal doen is de bevolking voorliegen, complotten verspreiden, wetenschap ontkennen en doen alsof internationale verdragen niet bestaan. En natuurlijk geven ze ook allemaal "buitenlanders" de schuld van een hoop problemen, omdat slachtoffertje spelen nou eenmaal de hobby van rechts is.
Dat Baudet nog verder is doorgedraaid dan de rest en daardoor straks bijna al zijn zetels weer verliest, maakt niet dat Van der Plas niet perfect in dat rijtje van 'verlossers' van conservatief-rechts past.
Zeeland is wel weer behoorlijk religieus, en dan ben je bij het CDA aan een beter adres dan bij de BBB-mevrouw.quote:Op donderdag 2 maart 2023 16:37 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Ik zie dus dat BBB op kop staat in Friesland, Groningen, Drenthe en Overijssel. In mijn provincie(Gelderland), staan ze nek aan nek met de VVD. CDA en FvD worden totaal gedecimeerd.
Het valt me trouwens op dat het CDA niks lijkt te gaan verliezen in Zeeland. Speelt stikstof daar niet?
BBB en FvD noemen weilanden natuur, geen enkele andere partij, minister of organisatie doet dat.quote:Op donderdag 2 maart 2023 16:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zolang we weilanden natuur blijven noemen en TATA geen stootjes breed in de weg wordt gelegd, besteed ik er geen aandacht aan al dat stikstof gezeur
groen links noemt weilanden natuur als het op woningbouw aankomtquote:Op donderdag 2 maart 2023 16:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
BBB en FvD noemen weilanden natuur, geen enkele andere partij, minister of organisatie doet dat.
Wat stel je voor?quote:Op donderdag 2 maart 2023 14:32 schreef Janneke141 het volgende:
Zou er nu iemand op het partijkantoor van de VVD of het CDA zijn die zich afvraagt hoe er toch zo veel mensen op de flanken terecht zijn gekomen?
Nee, dat doen ze niet. Niet willen bouwen buiten de gemeentegrens heeft een andere oorzaak. Alleen FvD en jouw BBB noemen weilanden natuur. Alleen BBB doet alsof vissers en jagers goed zijn voor de natuur.quote:Op donderdag 2 maart 2023 16:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
groen links noemt weilanden natuur als het op woningbouw aankomt
In het geval BBB: snel doorgaan met de aanpak stikstof, in 2030 tot 2035 is het opgelost en heeft men door dat het allemaal veel beter is voor Nederland en is oneisseupartij BBB haar issue kwijt. Gaat dus om 2 landelijke verkiezingen.quote:
In Utrecht wil groenlinks Niet bouwenquote:Op donderdag 2 maart 2023 16:50 schreef Hanca het volgende:
Niet willen bouwen buiten de gemeentegrens heeft een andere oorzaak
Dat we politiek weer breder gaan zien dan alleen het bedienen van de eigen achterban.quote:
Hoe zit het dan met de PvdA?quote:Op donderdag 2 maart 2023 16:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
groen links noemt weilanden natuur als het op woningbouw aankomt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |