abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208143649
En zo ja? wat is de uitkomst? blijft het het zelfde of ga je minder betalen?

Ik ben heel benieuwd of het namelijk nut heeft, gaat best wel wat tijd in zitten om al die vragen te beantwoorden en foto's te schieten etc.

Dus deel jullie meningen! :Y
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_208144087
Bel een Taxateur.
Laat je huis taxeren.
Onthoud dat je die pas volgend jaar kan gebruiken of dat je moet terugrekenen naar 1 januari vorig jaar.

Klaar.

Misschien heb je er op de lange termijn iets aan. Verder is het lood om oud ijzer.
pi_208144155
Vorig jaar gebeld naar gemeente, wat van de WOZ-waarde af weten te lullen in een veel te lang telefoongesprek. Scheelde paar tientjes. Dit jaar geen zin in.
pi_208144194
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 20:19 schreef investeerdertje het volgende:
Bel een Taxateur.
Laat je huis taxeren.
Onthoud dat je die pas volgend jaar kan gebruiken of dat je moet terugrekenen naar 1 januari vorig jaar.

Klaar.

Misschien heb je er op de lange termijn iets aan. Verder is het lood om oud ijzer.
Is niet mijn huis, maar een pand van de gemeente.
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_208145634
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 20:24 schreef Chandler het volgende:

[..]
Is niet mijn huis, maar een pand van de gemeente.
Uuuh?
pi_208145714
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 21:15 schreef investeerdertje het volgende:
Uuuh?
Ben gewoon benieuwd naar de echte waarde van het pand.

én

quote:
De WOZ-waarde is de waarde van uw woning. De WOZ-waarde wordt gebruikt om de hoogte van belastingen en heffingen te bepalen, zoals de onroerendezaakbelasting. Bij een huurhuis bepaalt de WOZ-waarde ook de hoogte van uw huur. Gemeenten bepalen de hoogte van de WOZ-waarde met een taxatie.
En aangezien mijn huis nogal 1970 (gebouwd in 1908) is, alleen maar gashaarden heeft en niet overal dubbelglas, geen isolatie what so ever, scheuren in plafonds, vloeren lopen 5cm af (van links naar rechts) etc... is het misschien handig om te kijken of het iets kan schelen.
Like trump...
pi_208146281
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 21:19 schreef Chandler het volgende:

[..]

én
[..]
En aangezien mijn huis nogal 1970 (gebouwd in 1908) is, alleen maar gashaarden heeft en niet overal dubbelglas, geen isolatie what so ever, scheuren in plafonds, vloeren lopen 5cm af (van links naar rechts) etc... is het misschien handig om te kijken of het iets kan schelen.
Ik snap je pand van de gemeente verhaal niet.

Maar bel een taxateur.
  zaterdag 25 februari 2023 @ 22:35:17 #8
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_208147254
quote:

[..]

én
[..]
De gemeente heeft ons vorig jaar diverse malen lastig gevallen met vragen of we foto's van de binnenkant wilden doorgeven, voor "een betere waardebepaling". Nu wonen wij in een nieuwbouwhuis, en als ik dat optel bij de hebberigheid van de overheid gaat daar m.i. niet uitkomen dat de WOZ waarde gaat zakken. Heb daarom niet gereageerd, maar misschien is dat voor jou wel van toepassing. Zo'n slecht mogelijke foto's opsturen zou ik zeggen ^O^
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 25 februari 2023 @ 23:32:04 #9
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_208148123
De laatste keer dat ik het deed heb ik het aan zo'n 'check je Woz bedrijfje' overgelaten. Vanaf het moment van inzenden duurde het bijna 1 jaar voor ik antwoord kreeg en het antwoord was 'nee we kunnen niets voor je doen'

Daarna nooit meer iets mee gedaan, ik geloof het wel
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_208148238
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 22:35 schreef daNpy het volgende:
bouwhuis, en als ik dat optel bij de hebberigheid van de overheid gaat daar m.i. niet uitkomen dat de WOZ waarde gaat zakken. Heb daarom niet gereageerd, maar misschien is dat voor jou
Woon je dan in Enschede?
pi_208148242
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 23:32 schreef karr-1 het volgende:
De laatste keer dat ik het deed heb ik het aan zo'n 'check je Woz bedrijfje' overgelaten. Vanaf het moment van inzenden duurde het bijna 1 jaar voor ik antwoord kreeg en het antwoord was 'nee we kunnen niets voor je doen'

Daarna nooit meer iets mee gedaan, ik geloof het wel
En toch kosten die bedrijven geld, dat betaald de gemeente én daar betaald de burger dan weer voor :(
pi_208148334
Kon het niet checken omdat we een nieuwbouw huis hebben. Heb toen het eerste jaar wel mijn WOZ omlaag gekregen.
pi_208148777
Nee
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zondag 26 februari 2023 @ 00:24:04 #14
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_208148790
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 23:41 schreef bananen-plukker het volgende:

[..]
En toch kosten die bedrijven geld, dat betaald de gemeente én daar betaald de burger dan weer voor :(
Vast wel maar wat wil je daar mee zeggen? Dat soort bedrijfjes beloven je honderden euros aan besparing en uiteindelijk levert het geen cent op.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_208149389
ik zou niet weten waarom, woz ligt onder de toen geldende marktprijs van de woningen :') (dat weet ik want toen is het gekocht)
pi_208149669
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 00:24 schreef karr-1 het volgende:

[..]
Vast wel maar wat wil je daar mee zeggen? Dat soort bedrijfjes beloven je honderden euros aan besparing en uiteindelijk levert het geen cent op.
Als de WOZ-waarde inderdaad niet klopt, moet de gemeente deze bedrijven soms tot 1.500 euro aan proceskosten betalen. Voor de burger is het belastingvoordeel soms maar enkele tientjes. "Het aantal uren werk van deze bedrijven staat niet in verhouding tot de vergoeding", laat de gemeente Almere weten.
pi_208149678
Mijn woz waarde ligt ruim een ton onder koopprijs
Ik vind het wel best zo..
  zondag 26 februari 2023 @ 07:54:36 #18
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_208149717
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 23:40 schreef bananen-plukker het volgende:

[..]
Woon je dan in Enschede?
Nope
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 26 februari 2023 @ 08:00:51 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208149735
quote:

[..]
Honderden euro's aan besparing? Hoe dan?

Als je huis een WOZ van een miljoen heeft terwijl het 750K waard is kom je misschien aan ¤ 175 lagere gemeentelijke belastingen.

Maar hoe groot is de kans dat ze 250K te hoog geschat hebben?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_208150021
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 07:36 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Als de WOZ-waarde inderdaad niet klopt, moet de gemeente deze bedrijven soms tot 1.500 euro aan proceskosten betalen. Voor de burger is het belastingvoordeel soms maar enkele tientjes. "Het aantal uren werk van deze bedrijven staat niet in verhouding tot de vergoeding", laat de gemeente Almere weten.
Dan moeten ze daar maar wat aan doen. Volgens de berekening van eerlijkewoz.nl is mijn woz waarde geen ¤365.000, maar ¤330.000 en ik ga niet de moeite nemen om in bezwaar te gaan of een taxateur te bellen. Wat mij betreft dus gunstig dat er een bedrijfje is die deze moeite uit handen wil nemen.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
pi_208150083
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 09:09 schreef NaarMensje het volgende:

[..]
Dan moeten ze daar maar wat aan doen. Volgens de berekening van eerlijkewoz.nl is mijn woz waarde geen ¤365.000, maar ¤330.000 en ik ga niet de moeite nemen om in bezwaar te gaan of een taxateur te bellen. Wat mij betreft dus gunstig dat er een bedrijfje is die deze moeite uit handen wil nemen.
Dan ook niet zeuren als het volgende jaar weer met 10% omhoog moet.
pi_208150146
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 09:21 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Dan ook niet zeuren als het volgende jaar weer met 10% omhoog moet.
Laat ik zo'n bedrijfje gewoon weer bezwaar maken.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
pi_208150163
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 09:30 schreef NaarMensje het volgende:
Precies, kost niets (nou ja anders dan belasting betalen en dat doen we al :+ )
Like trump...
pi_208150184
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 09:30 schreef NaarMensje het volgende:

[..]
Ja jij snapt het :R
pi_208150202
quote:

[..]
Ik heb niet zo’n zin in een bureautje ertussen. En gelukkig de gemeente ook niet (Den Haag).
Als je hier bezwaar maakt, wordt je door de gemeente zelf gebeld en kun je je bezwaar toelichten. Kom je er dan niet uit, dan kun je verder in het bezwaar proces.

Sinds ik weet hoe die bureautjes werken probeer ik die te vermijden.

Heb nu twee keer bezwaar gemaakt. 1 x bezwaar toegewezen, 1x niet.
Dit jaar ga ik het weer doen, want de vergelijkende panden zijn minder vergelijkbaar dan de gemeente wil doen lijken.😢
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_208150290
op een begeleidende brief bij mij aanslag staat:

quote:
Gratis bezwaar maken!
Bezwaar maken bij de gemeente is altijd
gratis voor u als inwoner.
Er zijn veel bureaus die aanbieden gratis
bezwaar voor u te maken. Echt gratis
is dit niet, wij moeten als gemeente de
vergoeding betalen en dat is al snel ¤ 500.
Helpt u ons mee om deze kosten te
besparen door eerst contact met ons op te nemen
Al iedere woningbezitter in een gemeente bezwaar aanmaakt, dan gaat iedere gemeente toch failliet? :{
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_208150349
ik snap niet helemaal waarom de gemeente kosten aan zo'n bedrijf moet betalen? die heeft ze nooit ingehuurd of wat dan ook?
pi_208150436
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 09:54 schreef mschol het volgende:
ik snap niet helemaal waarom de gemeente kosten aan zo'n bedrijf moet betalen? die heeft ze nooit ingehuurd of wat dan ook?
dit ja. Moeten ze ook betalen als je het bezwaar verliest?

Waarom zou een gemeente dan waardes te hoog inschatten? (met risico sowieso te moeten dokken) Is dat vanwege software voor waardebepaling die de gemeentes gebruiken of zo?
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_208150469
quote:
de echte waarde weet je pas als je je huis verkocht hebt.
Alle andere waardebepalingen zijn schattingen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208150483
quote:
er zijn meer wetten die ik niet snap in NL. Ik heb het ook opgegeven om dit te proberen te begrijpen.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208150497
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 09:32 schreef Chandler het volgende:

[..]
Precies, kost niets (nou ja anders dan belasting betalen en dat doen we al :+ )
Nou ja, de publieke middellen worden minder vanwege die bureautjes en dat treft iedereen en eigenlijk vooral de sociale onderklasse, maar goed daar heeft @NaarMensje geen last van.
pi_208150526
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 10:05 schreef sjorsie1982 het volgende:
de echte waarde weet je pas als je je huis verkocht hebt.
Alle andere waardebepalingen zijn schattingen.
Klopt, het is vaak net wat de gek er voor geeft, maar ik ben bang dat ze qua prijs wel redelijk goed zitten (WOZ) want onlangs is er een pand aan de bewoners verkocht voor ruim 700k... en dat was nog zonder verbouwingen van een paar ton... lol

quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 10:08 schreef sjorsie1982 het volgende:
Nou ja, de publieke middellen worden minder vanwege die bureautjes en dat treft iedereen en eigenlijk vooral de sociale onderklasse, maar goed daar heeft @:naarmensje geen last van.
Klopt, en dat is fijn voor haar! :)
Like trump...
pi_208150544
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 10:11 schreef Chandler het volgende:
Klopt, en dat is fijn voor haar!
zeker en ook haar goed recht om deze verachtelijke ideologie te hebben.
pi_208150562
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 10:11 schreef Chandler het volgende:
Klopt, het is vaak net wat de gek er voor geeft, maar ik ben bang dat ze qua prijs wel redelijk goed zitten (WOZ) want onlangs is er een pand aan de bewoners verkocht voor ruim 700k... en dat was nog zonder verbouwingen van een paar ton... lol
Ik heb alleen ervaring met mijzelf, maar toen ik mijn huidige huis kocht kreeg ik een formulier van de gemeente of ik de boel wou verbouwen. Ik heb toen maar wat ingevuld in mijn naiviteit, want ik was nog jong. En een jaar later werd de WOZ mijn aankoopbedrag plus hetgeen ik invulde bij de verbouwing. Die sprong was meer dan 25% en in die tijd begonnen de huizenprijzen iets te dalen.

Ik ben benieuwd wat er nu gebeurd bij mijn andere huis wat ik net gekocht heb. Ook die WOZ waarde is flink lager dan mijn aankoopbedrag.
pi_208150578
Wij hebben een keer bezwaar gemaakt toen de gemeente ons huis op 750.000 had getaxeerd. De vergelijkingswoningen waren vrijstaande villa's met een lap grond. Ze hadden alleen op woonoppervlakte gekeken, 350M2 is een groot huis maar het was een rijtjeswoning met een hoop uitbouwen aan de achterkant (voormalige supermarkt en bakkerij).

Het is toen aangepast naar 275.000 (aantal jaren geleden).
pi_208150590
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 10:02 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
dit ja. Moeten ze ook betalen als je het bezwaar verliest?

Waarom zou een gemeente dan waardes te hoog inschatten? (met risico sowieso te moeten dokken) Is dat vanwege software voor waardebepaling die de gemeentes gebruiken of zo?
nee, dan niet. Alleen als het zo'n KNIP lukt om de woz waarde te verlagen. Het loont ook voor die KNIP om de woz waarde minimaal lager te krijgen, want dan kunnen ze het het jaar daarop weer doen en weer geld incasseren uit de publieke middellen.

[ Bericht 2% gewijzigd door noodgang op 01-03-2023 21:39:21 ]
pi_208150756
quote:
Zal wel met juridische werkzaamheden te maken hebben die zo'n bedrijf formeel moet uitvoeren

Zoals in civiele procedures, wettelijk is vastgelegd dat de verliezende partij, de juridische kosten moet betalen van de winnende partij, niet dat dit civiele procedures zijn.....
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_208150768
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 08:00 schreef Leandra het volgende:

Als je huis een WOZ van een miljoen heeft terwijl het 750K waard is kom je misschien aan ¤ 175 lagere gemeentelijke belastingen.

In onze gemeente is een ton lagere WOZ al ¤200,- minder bovengenoemde lasten: EWF bijtelling (0,35%), erfbelasting, watersysteemheffing gebouwd (0,03338%), OZB = 0,0875% v.d. WOZ, allemaal van de WOZ afhankelijk.

Ik heb dus bezwaar aangetekend via zo'n bureau.

[ Bericht 8% gewijzigd door blomke op 26-02-2023 10:50:01 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 26 februari 2023 @ 10:52:55 #39
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_208150863
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 10:40 schreef blomke het volgende:

[..]
In onze gemeente is een ton lagere WOZ al ¤200,- minder bovengenoemde lasten: EWF bijtelling (0,35%), erfbelasting, watersysteemheffing gebouwd (0,03338%), OZB = 0,0875% v.d. WOZ, allemaal van de WOZ afhankelijk.

Jammer, kun je net zo goed (of beter) zelf. Dit zorgt er alleen maar voor dat de gemeentelijke lasten in jouw gemeente volgend jaar nog hoger worden.

Daarnaast: hoe groot denk je dat de kans is dat jouw gemeente er ¤ 100.000,- naast zit?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 26 februari 2023 @ 10:57:32 #40
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_208150903
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 10:15 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik heb alleen ervaring met mijzelf, maar toen ik mijn huidige huis kocht kreeg ik een formulier van de gemeente of ik de boel wou verbouwen. Ik heb toen maar wat ingevuld in mijn naiviteit, want ik was nog jong. En een jaar later werd de WOZ mijn aankoopbedrag plus hetgeen ik invulde bij de verbouwing. Die sprong was meer dan 25% en in die tijd begonnen de huizenprijzen iets te dalen.
Toen ons bouwkavel nog gras met een heleboel lucht erboven was, kregen we ook al een WOZ aanslag op basis van de tekeningen. Bedankt :s)

Ik begrijp echter niet wat de verkoopwaarde van je huis ermee te maken heeft. In mijn beleving is de WOZ altijd lager en dat is maar goed ook?
  zondag 26 februari 2023 @ 11:02:58 #41
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_208150972
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 10:57 schreef daNpy het volgende:

[..]
Toen ons bouwkavel nog gras met een heleboel lucht erboven was, kregen we ook al een WOZ aanslag op basis van de tekeningen. Bedankt :s)

Ik begrijp echter niet wat de verkoopwaarde van je huis ermee te maken heeft. In mijn beleving is de WOZ altijd lager en dat is maar goed ook?
Nee, De WOZ-waarde (voor woningen) = de waarde in het economisch verkeer. Dus de marktwaarde = verkoopwaarde. De waardepeildatum ligt echter altijd op 01-01 van het jaar voorafgaand aan het belastingjaar waar je in zit. In 2023 dus op 01-01-2022. In tijden van (fors) stijgende huizenprijzen is de WOZ-waarde dus gevoelsmatig lager dan de verkoopwaarde, maar de WOZ-waarde loopt dus 1 jaar achter op de werkelijkheid.
  zondag 26 februari 2023 @ 11:39:37 #42
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_208151379
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 11:02 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nee, De WOZ-waarde (voor woningen) = de waarde in het economisch verkeer. Dus de marktwaarde = verkoopwaarde. De waardepeildatum ligt echter altijd op 01-01 van het jaar voorafgaand aan het belastingjaar waar je in zit. In 2023 dus op 01-01-2022. In tijden van (fors) stijgende huizenprijzen is de WOZ-waarde dus gevoelsmatig lager dan de verkoopwaarde, maar de WOZ-waarde loopt dus 1 jaar achter op de werkelijkheid.
Gelukkig is de WOZ voor ons dan een stuk lager als de verkoopwaarde.
Daarom heb ik ook weinig trek in de gemeente te informeren hoe ons huis er van binnen uitziet. Sowieso zou de overheid niet achter de voordeur moeten willen kijken, maar dat is een andere discussie.

Net even de aanslag bekeken, de vaste bedragen zijn verhoogd, de procentjes zijn omlaag en de WOZ is iets hoger, dus het gaat om enkele euro's verschil op het totaal bedrag.
  zondag 26 februari 2023 @ 11:41:20 #43
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_208151397
quote:

[..]
Je act begint wat eentonig te worden
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 26 februari 2023 @ 11:44:57 #44
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_208151444
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 10:40 schreef blomke het volgende:

[..]

Ik had je hoger dan dat zitten.

Je realiseert je hopelijk ook dat je daling waarschijnlijk minimaal zal zijn zodat je het bedrijf volgend jaar weer kan inschakelen?
  zondag 26 februari 2023 @ 12:16:42 #45
338319 ZarB
Piña colada
pi_208151776
Ga zeker geen bezwaar maken want de woz waarde is flink lager dan de woningwaarde. Woning is recent getaxeerd en dat scheelde 190k. _O-
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_208151822
quote:

[..]
geen moeite willen doen voor bezwaar maken maar wel moeite nemen een derde partij in te schakelen..
waarbij je niet het maximale eruit haalt.. _O-
pi_208152217
Net eens die wozwaarde.nl bekeken. Check ingevuld en dat dan ook nog eens ingevuld met de werkelijke onderhoudsstaat in gedachten.

Nou, ze zeggen zelf al dat het geen nut heeft. Die 10k.
pi_208154034
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 11:44 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Want? Is mijn berekening verkeerd?

quote:
Je realiseert je hopelijk ook dat je daling waarschijnlijk minimaal zal zijn zodat je het bedrijf volgend jaar weer kan inschakelen?
Dat weet ik van tevoren niet.
pi_208154087
Komen waardes uit rollen van letterlijk 1.3 ton hoger dan 2 jaar terug.. En toen was het al gekte.

Huizenmarkt moet wel wat klappen. Gaat zo niet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 26 februari 2023 @ 15:10:58 #50
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_208154146
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 15:03 schreef blomke het volgende:

[..]
Want? Is mijn berekening verkeerd?
Nee, dat je zo'n bureau inschakelt.
quote:
[..]
Dat weet ik van tevoren niet.
Natuurlijk wel, zo naief ben je toch niet?
  zondag 26 februari 2023 @ 15:27:21 #51
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208154332
quote:

[..]

Als er een vergunning is afgegeven voor een bepaalde woning op een kavel dan is de kavel daarmee al meer waard.

Vroeger (30 jaar geleden ofzo) was de WOZ de waarde in verhuurde staat, dus inderdaad lager dan de marktwaarde, nu zou het de marktwaarde op de peildatum moeten zijn, is vaak nog steeds lager.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 26 februari 2023 @ 16:09:53 #52
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_208154980
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 15:27 schreef Leandra het volgende:

[..]
Als er een vergunning is afgegeven voor een bepaalde woning op een kavel dan is de kavel daarmee al meer waard.
Dat kan maar er stond nog niks en het was niet "een beetje" meer waard.
  zondag 26 februari 2023 @ 16:56:23 #53
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208155685
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 16:09 schreef daNpy het volgende:

[..]
Dat kan maar er stond nog niks en het was niet "een beetje" meer waard.
Ik heb ook niet gesteld dat het van een vergunde woning "een beetje" meer waard wordt, ik stel alleen dat het meer waard wordt zodra er een woning op vergund is en dat kan, afhankelijk van de kavel, best een behoorlijk bedrag zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208155835
quote:

[..]
Bijzonder. Zou dit van gemeente tot gemeente kunnen verschillen?

Ons huis is op 1 januari 2022 casco opgeleverd en wij hebben tot op heden geen woz aanslag gekregen. De bouwvergunning is wel pas in juni/juli-2022 afgemeld
  zondag 26 februari 2023 @ 17:37:24 #55
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_208156185
quote:

[..]
Als je WOZ-waarde verlaagd wordt, kan je bij de gemeente een vergoeding vragen.
Nu strijken die bureau's het op. Én ze dienen zoveel bezwaren tegelijk in (pro forma) dat de gemeente geen tijd heeft om alles snel af te handelen, dus duurt het tegenwoordig een jaar.

Zie bijv. https://www.zaltbommel.nl(...)-door-een-woz-bureau (een willekeurige gemeente)
  zondag 26 februari 2023 @ 17:58:26 #56
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_208156462
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 11:39 schreef daNpy het volgende:

[..]
Gelukkig is de WOZ voor ons dan een stuk lager als de verkoopwaarde.
Daarom heb ik ook weinig trek in de gemeente te informeren hoe ons huis er van binnen uitziet. Sowieso zou de overheid niet achter de voordeur moeten willen kijken, maar dat is een andere discussie.

Net even de aanslag bekeken, de vaste bedragen zijn verhoogd, de procentjes zijn omlaag en de WOZ is iets hoger, dus het gaat om enkele euro's verschil op het totaal bedrag.
https://www.eigenhuis.nl/(...)r-woz-waardebepaling
pi_208156782
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 22:35 schreef daNpy het volgende:

[..]
De gemeente heeft ons vorig jaar diverse malen lastig gevallen met vragen of we foto's van de binnenkant wilden doorgeven, voor "een betere waardebepaling". Nu wonen wij in een nieuwbouwhuis, en als ik dat optel bij de hebberigheid van de overheid gaat daar m.i. niet uitkomen dat de WOZ waarde gaat zakken. Heb daarom niet gereageerd, maar misschien is dat voor jou wel van toepassing. Zo'n slecht mogelijke foto's opsturen zou ik zeggen ^O^
In dat geval had ik de eerste fotos van mn huis gestuurd toen alles nog beton was
  zondag 26 februari 2023 @ 18:51:19 #58
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_208157217
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 16:56 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik heb ook niet gesteld dat het van een vergunde woning "een beetje" meer waard wordt, ik stel alleen dat het meer waard wordt zodra er een woning op vergund is en dat kan, afhankelijk van de kavel, best een behoorlijk bedrag zijn.
Ja, ik bedoelde dus dat het niet in verhouding stond dus, althans naar mijn mening :+
  zondag 26 februari 2023 @ 18:51:45 #59
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_208157225
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 17:07 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Bijzonder. Zou dit van gemeente tot gemeente kunnen verschillen?

Ons huis is op 1 januari 2022 casco opgeleverd en wij hebben tot op heden geen woz aanslag gekregen. De bouwvergunning is wel pas in juni/juli-2022 afgemeld
Wanneer heb jij het op naam gekregen?
  zondag 26 februari 2023 @ 18:53:08 #60
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_208157246
quote:
Ah, Hugo de Jonge. Die is niet zo van de privacy.

Bedankt voor de link trouwens, ik ben gewoon lid van eigen huis :@
pi_208157502
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 18:51 schreef daNpy het volgende:

[..]
Wanneer heb jij het op naam gekregen?
April-2022.
Beetje rare constructie, woning was dus al wel casco opgeleverd
  zondag 26 februari 2023 @ 19:40:04 #62
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_208158071
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 19:09 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
April-2022.
Beetje rare constructie, woning was dus al wel casco opgeleverd
Dan lijkt het me wel te kloppen dat je ook geen WOZ aanslag voor 2021 krijgt.
  Redactie Frontpage zondag 26 februari 2023 @ 20:12:38 #63
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_208158471
WOZ waarde is hier met 9,6% gestegen.
OZB met 19,4%.

Totale stijging in OZB is dus bijna 30%. Hogere WOZ-waarde heeft ook z'n weerslag op de waterschapslasten. Qua totale gemeentelijke en waterschapslasten zijn we dit jaar dik 13% meer gaan betalen.

Vorig jaar bezwaar gemaakt, maar heeft niets geholpen. Gaat om een blok met nieuwbouwwoningen waarvan een aantal twee-onder-een-kappers en een aantal villa's. De villa's zijn 5% kleiner in oppervlak maar hebben ongeveer 50% meer grond. Onze WOZ-waarde is hoger (tweekapper) dan die van de villa van de buren. Ik dacht, ik probeer het... Maar ja, het gaat bij WOZ blijkbaar alleen om de opstal en niet om werkelijke marktwaarde van de opstal+grond. De villa van de buren kostte VON kaal 20% meer dan onze woning kostte.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Redactie Frontpage zondag 26 februari 2023 @ 20:16:03 #64
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_208158537
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 19:40 schreef daNpy het volgende:

[..]
Dan lijkt het me wel te kloppen dat je ook geen WOZ aanslag voor 2021 krijgt.
Mijn woning zijn ze in 2018 gaan bouwen, stond nog niet op onze naam, maar we kregen daar gewoon een WOZ aanslag voor (xx% gereed, dus ook dat percentage aftikken).
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_208160979
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 09:36 schreef Essebes het volgende:

[..]
Ik heb niet zo’n zin in een bureautje ertussen. En gelukkig de gemeente ook niet (Den Haag).
Als je hier bezwaar maakt, wordt je door de gemeente zelf gebeld en kun je je bezwaar toelichten. Kom je er dan niet uit, dan kun je verder in het bezwaar proces.

Dit jaar ga ik het weer doen, want de vergelijkende panden zijn minder vergelijkbaar dan de gemeente wil doen lijken.😢
Zulke clubjes hebben ook alleen een verdienmodel als gemeentes er structureel boven gaan zitten lijkt me. Wel mooi om te lezen dat het in elk geval loont om in bezwaar te gaan. Wellicht dat ik in de toekomst ook zelf het bezwaar aanteken, maar dit was voor mij al het eerste jaar waarin ik er tegenin ging.
#freeWillemM
pi_208161854
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 06:42 schreef NaarMensje het volgende:

[..]
Zulke clubjes hebben ook alleen een verdienmodel als gemeentes er structureel boven gaan zitten lijkt me. Wel mooi om te lezen dat het in elk geval loont om in bezwaar te gaan. Wellicht dat ik in de toekomst ook zelf het bezwaar aanteken, maar dit was voor mij al het eerste jaar waarin ik er tegenin ging.
Het (langer termijn) probleem is dat het de gemeente linksom of rechtsom geld komt. Dat geld moet ergens vandaan komen en dat ergens, dat ben jij, de burger/inwoner van exact die gemeente. En hoe komt die gemeente aan geld, door de gemeentebelastingen. En die worden onder andere bepaald door een percentage belastingen te heffen aan de bepaalde WOZ waarde.

Oftewel, heel erg platgeslagen; Belasting = WOZ-waarde * percentage = kosten gemeente

Als je de enige bewoner zou zijn in een gemeente en je betaalt in jaar 1 1000 euro belasting omdat:

100.000 WOZ * 1% belasting = 1.000 euro gemeente belasting

En jaar 2 wordt de WOZ 150.000 en jij gaat in bezwaar waardoor de gemeente 1500 moet betalen, maar je wint wel:

125.000 WOZ * 1% belasting = 1.250 belasting voor jou en inkomen voor de gemeente, maar die hebben extra kosten: -1.500

Vervolgens moet de gemeente in jaar 3 de gemaakte kosten van plus betaling van de proceskosten van jaar 2, plus de begroting van jaar 3 bij jou gaan innen = 1.500 boete + 1000,- gemeentelijk kosten jaar 2 + 1000 gemeentelijk kosten jaar 3 = 3.500,-

Aan de WOZ waarde kunnen ze moeilijk extreme stijging toekennen dus gaat het percentage voor de belastingen omhoog naar 2,5%

WOZ 150.000 *2,5% = 3.750,- en dat gaat zo door als jij telkens in bezwaar gaat want ja, die 1500 en dat gaat zo door als je telkens in bezwaar gaat.

Goed deze sommen zijn niet heel realistisch want in gemeenten gaat het om veel grotere aantallen, maar dat is wel wat er gebeurt; sterker nog, als we dat massaal doen, moeten al die ambtenaren die dit soort casussen moeten afwerken ook betaald worden, dus in het grote geheel is het nog veel duurder.

Punt is, dat het lijkt alsof het loont om bezwaar te maken, maar dat is een korte termijn visie en een beetje pound foolish visie... het lastige is, dat als je het zelf bewust niet doet, andere het wel blijven doen en jij alsnog met de stijgingen van de belasting zit... Dus ik begrijp wel dat mensen die blijven doen :-)
pi_208162175
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 09:06 schreef zatoichi het volgende:

Goed deze sommen zijn niet heel realistisch want in gemeenten gaat het om veel grotere aantallen, maar dat is wel wat er gebeurt; sterker nog, als we dat massaal doen, moeten al die ambtenaren die dit soort casussen moeten afwerken ook betaald worden, dus in het grote geheel is het nog veel duurder.

Punt is, dat het lijkt alsof het loont om bezwaar te maken, maar dat is een korte termijn visie en een beetje pound foolish visie... het lastige is, dat als je het zelf bewust niet doet, andere het wel blijven doen en jij alsnog met de stijgingen van de belasting zit... Dus ik begrijp wel dat mensen die blijven doen :-)
Is een beter systeem denkbaar??
  maandag 27 februari 2023 @ 09:34:32 #68
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208162218
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 09:29 schreef blomke het volgende:

[..]
Het is bizar dat het verdienmodel voor die bedrijven bij de gemeente vandaan komt en niet bij de burgers die ze zogenaamd geld besparen.

Laat ze maar werken tegen X % van de verlaging, maar dan is het niet rendabel meer.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Vis een optie? maandag 27 februari 2023 @ 09:40:10 #69
70532 loveli
N
pi_208162274
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 23:41 schreef bananen-plukker het volgende:

[..]
Klopt. De gemeente betaalt (en onder de streep jijzelf via de belastingen), het valt onder juridische hulp. Zo'n bedrijfje via de chat gevraagd hoeveel zij verdienden met zo'n opdracht.

Standaard promoriedeltje dat het voor mij gratis is (dat vroeg ik niet), nog een keer gevraagd, weer dat ik niets betaal omdat de gemeente betaalt (vroeg ik nog steeds niet), uitgelegd dat ik wil weten hoeveel mijn gemeente betaalt "dat is per geval verschillend, maar u hoeft niks te betalen".

Wat zeker is, het levert hun meer op dan mij.
crap in = crap out
  maandag 27 februari 2023 @ 09:43:53 #70
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208162309
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-waarde-huis-bezwaar

De kosten zitten hem vooral in de zogenaamde proceskosten, die de suggestie van maatwerk wekken maar vooral copy & paste werk zijn.

Misschien zouden gemeentes de burger die ze die ellende bespaart maar zelf contact opneemt en in het gelijk gesteld wordt een vergoeding moeten geven.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208162397
Alleen in het begin maar dit jaar ga ik het wel doen wanneer het taxatierapport erg afwijkt en niet de juiste referentiepanden gebruikt.

Mijn woning is voor ¤500k aangeslagen dit terwijl vrijwel identieke woningen in de straat echt niet voor die prijs zijn weggegaan afgelopen jaar.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Vis een optie? maandag 27 februari 2023 @ 09:48:54 #72
70532 loveli
N
pi_208162411
Ik krijg er dezelfde kriebels van als "heeft u uw brillenvergoeding al opgemaakt?" "u betaalt niets, wij regelen het met de zorgverzekering". Gratis gemeenschapsgeld ophalen, bah.
crap in = crap out
  maandag 27 februari 2023 @ 09:50:02 #73
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208162432
Ook hier geldt:
Als het gratis is ben jij het product.

Je bent het verdienmodel, ze zitten er niet om je te helpen maar om aan je te verdienen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 27 februari 2023 @ 09:54:27 #74
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_208162511
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 09:48 schreef loveli het volgende:
Ik krijg er dezelfde kriebels van als "heeft u uw brillenvergoeding al opgemaakt?" "u betaalt niets, wij regelen het met de zorgverzekering". Gratis gemeenschapsgeld ophalen, bah.
In dat geval is het nog erger, dat is verzekeringsgeld wat we met z'n allen betalen.

Hulpmiddelen vervangen, omdat er een vergoeding voor is (die uit de gemeenschappelijke pot komt van alle verzekerden!) en geen noodzaak, is vele male kwalijker.

Het WOZ verhaal kan ook wel makkelijker denk ik, een aanslag voor m3 en m2 en dan een gemiddelde van de verkoopprijzen in een straal van 1km oid. mett daaruit ook weer een gemiddeld m3 en m2. En dan mag je bezwaar maken tegen welke panden niet representatief zijn voor de gemiddelde waarde bepaling.

Kan de gemeente gewoon mooi die panden aanvinken als niet relevant, portaaltje online waarin men mag aangeven 'die niet' en een ambtenaar die dan mag zeggen 'ja of nee'

Kipsimpel.

En een andere manier van belasten vinden :') uiteindelijk moet er x euro binnen komen, om dat nu elk jaar te doen met iets als de WOZ, stijging of daling v/d huizenprijzen en dan een tariefje aan te passen om toch weer om ongeveer op 0 uit te komen is onzin.
Dum de dum
pi_208162547
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 09:29 schreef blomke het volgende:

[..]
Absoluut, zoals hier gezegd wordt, gewoon de kosten belasten bij degene die de dienst afneemt (oftewel de burger). Dan gaat een groot deel al niet meer in bezwaar vanwegde de moeite en/of de kosten, en de rest gaat zelf in bezwaar bij de gemeente, linksom en rechtsom kost dat veel minder geld.
pi_208163122
Ik heb bij VEH advies gevraagd,
hun taxateur heeft mijn woz vergeleken met drie (belachelijk) dure verkochte buurpanden,

"Op basis van deze verkoopcijfers en de door u verstrekte informatie valt te concluderen dat uw WOZ-waarde van 254000.00 juist is vastgesteld en dat deze niet aangepast kan worden. U kunt daarom van ons aannemen dat u niet te veel belasting betaalt."

En daar laat ik het maar bij.
pi_208163790
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 09:56 schreef zatoichi het volgende:
Absoluut, zoals hier gezegd wordt, gewoon de kosten belasten bij degene die de dienst afneemt (oftewel de burger). Dan gaat een groot deel al niet meer in bezwaar vanwegde de moeite en/of de kosten, en de rest gaat zelf in bezwaar bij de gemeente, linksom en rechtsom kost dat veel minder geld.
Dat snap ik, maar ik bedoelde eigenlijk een zodanig inkomenssysteem voor gemeenten, dat er geen reden tot WOZ-bezwaar meer is
  Vis een optie? maandag 27 februari 2023 @ 11:33:22 #78
70532 loveli
N
pi_208164001
Gemeentelijke belasting is niet de enige reden om bezwaar aan te tekenen tegen de WOZ-waarde.
crap in = crap out
  maandag 27 februari 2023 @ 11:39:30 #79
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208164078
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 11:33 schreef loveli het volgende:
Gemeentelijke belasting is niet de enige reden om bezwaar aan te tekenen tegen de WOZ-waarde.
True, maar met de huidige WOZ-waarde is het EWF over 2023 bij ons iig ¤ 500 lager dan over 2022, want die gaat van 0,45% over 2022 naar 0,35% over 2023.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 27 februari 2023 @ 12:15:46 #80
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_208164596
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 09:54 schreef Fe2O3 het volgende:
Het WOZ verhaal kan ook wel makkelijker denk ik, een aanslag voor m3 en m2 en dan een gemiddelde van de verkoopprijzen in een straal van 1km oid. mett daaruit ook weer een gemiddeld m3 en m2. En dan mag je bezwaar maken tegen welke panden niet representatief zijn voor de gemiddelde waarde bepaling.
Dus de WOZ van een oud vervallen pand is net zo hoog als dat van een nieuwbouwhuis?
  maandag 27 februari 2023 @ 12:16:45 #81
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_208164605
En als alleenstaande ben je weer de lul, want je betaald per definitie meer dan samenwonende koppels ^O^
pi_208164652
quote:
13s.gif Op maandag 27 februari 2023 12:16 schreef kanovinnie het volgende:
En als alleenstaande ben je weer de lul, want je betaald per definitie meer dan samenwonende koppels ^O^
? Voor de OZB ook ?
  maandag 27 februari 2023 @ 12:45:40 #83
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_208164878
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 12:21 schreef blomke het volgende:

[..]
? Voor de OZB ook ?
Dat is op basis van WOZ toch? Dan betaal ik toch meer dan mijn buren die samenwonen?
  maandag 27 februari 2023 @ 13:03:23 #84
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_208165061
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 12:15 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Dus de WOZ van een oud vervallen pand is net zo hoog als dat van een nieuwbouwhuis?
Dat is het mooie van gemiddeldes ... en dan voegen we aan mijn methode de regel toe dat je taxatie prijs minimaal 20% moet afwijken van het gemiddelde voor een handmatige correctie naar jouw taxatieprijs.

En dan mag, moet niet, iedereen binnen die straal van 1km, max 5 panden aanwijzen die niet mee tellen. Uit te breiden naar meer, via een procedure.

De taxatie regel blijft van toepassing + taxatiekosten op eigen rekening, voor zolang je van het gemiddelde afwijkt (of tot je het gemiddelde slikt evt. na een aanpassing van de aanwijsbare panden).

Uiteindelijk is het toch centenwerk als je gaat discussiëren over 500k vs 525k bijv.
Dum de dum
pi_208165165
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 12:45 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Dat is op basis van WOZ toch? Dan betaal ik toch meer dan mijn buren die samenwonen?
:N :N
  maandag 27 februari 2023 @ 13:17:32 #86
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_208165219
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 13:13 schreef blomke het volgende:

[..]
:N :N
Waarom niet?
pi_208165242
WOZ-waarde en de daaruit voortvloeiende OZB, zijn inwonertal onafhankelijk.

Waarschijnlijk ben je in de war met reinigingsheffing en waterschapslasten?
  maandag 27 februari 2023 @ 13:55:04 #88
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_208165595
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 13:19 schreef blomke het volgende:
WOZ-waarde en de daaruit voortvloeiende OZB, zijn inwonertal onafhankelijk.

Waarschijnlijk ben je in de war met reinigingsheffing en waterschapslasten?
Dat is dus een beetje het hele punt. De buren betalen het samen, ik alleen. En het is woningwaarde afhankelijk, dus het bedrag is gelijk, alleen voor hun dus de helft.
pi_208165852
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 13:55 schreef kanovinnie het volgende:
Dat is dus een beetje het hele punt. De buren betalen het samen, ik alleen. En het is woningwaarde afhankelijk, dus het bedrag is gelijk, alleen voor hun hen dus de helft.
Tja, als je zo begint...zijn de boodschappen bij de AH voor een stel dus ook de helft t.o.v. een alleengaande?
  maandag 27 februari 2023 @ 14:23:43 #90
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_208165944
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 14:18 schreef blomke het volgende:

[..]
Tja, als je zo begint...zijn de boodschappen bij de AH voor een stel dus ook de helft t.o.v. een alleengaande?
:|W
  maandag 27 februari 2023 @ 14:51:20 #91
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208166235
quote:

[..]
Dat is dus een beetje het hele punt. De buren betalen het samen, ik alleen. En het is woningwaarde afhankelijk, dus het bedrag is gelijk, alleen voor hun dus de helft.
En dan moet dat weer aangepast worden als alleen de buurvrouw werkt en de buurman een thuisblijfvader is?
Of als de buren allebei parttime werken en samen een fulltime baan hebben?

En zodra jij gaat samenwonen moet jouw OZB omhoog?
Hoe moet dat met je energierekening dan?

Misschien kunnen we ook op huishoudinkomen doen dan, want als jij jouw huis alleen kunt betalen heb jij alleen misschien wel een hoger inkomen dan je buren die samen moeten werken om hun huis te betalen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 27 februari 2023 @ 14:54:45 #92
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_208166269
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 14:51 schreef Leandra het volgende:

[..]
En dan moet dat weer aangepast worden als alleen de buurvrouw werkt en de buurman een thuisblijfvader is?
Of als de buren allebei parttime werken en samen een fulltime baan hebben?
Ik wil ook wel een halve fulltime baan :+
quote:
En zodra jij gaat samenwonen moet jouw OZB omhoog?
Goed idee!
quote:
Hoe moet dat met je energierekening dan?
Ook oneerlijk ja. Net als hotels etc.
quote:
Misschien kunnen we ook op huishoudinkomen doen dan, want als jij jouw huis alleen kunt betalen heb jij alleen misschien wel een hoger inkomen dan je buren die samen moeten werken om hun huis te betalen.
Misschien wel ja.
  maandag 27 februari 2023 @ 14:58:30 #93
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208166293
quote:
14s.gif Op maandag 27 februari 2023 14:54 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Ik wil ook wel een halve fulltime baan :+
[..]
Goed idee!
[..]
Ook oneerlijk ja. Net als hotels etc.
[..]
Misschien wel ja.
Of we doen alsof het jouw keuze is alleen te wonen, een dure keuze die dure gevolgen heeft.

Wat doe je met een weduwnaar die alleen met zijn minderjarige kind woont? Want die betaalt ook al voor 3 personen verontreinigingsheffing, omdat hij niet alleenstaand is.
Dus volgens jouw redenering zou hij dan ook van zijn ene inkomen de OZB moeten betalen, want meerpersoonshuishouden.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 27 februari 2023 @ 15:03:12 #94
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208166342
Al met al: je kunt wel weer allerlei aanpassingen en toestanden verzinnen, maar daarmee maak je het alleen maar ingewikkelder en werk je fraude in de hand.
Het zou ook absurd zijn als een alleenstaande in een huis van 450.000 net zoveel OZB zou moeten betalen als een stel dat een wijk verderop in een appartementje van 225.000 woont.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Vis een optie? maandag 27 februari 2023 @ 15:03:18 #95
70532 loveli
N
pi_208166344
quote:

[..]
Contactadvertentie in de plaatselijke krant:

Gehuisveste jongeman, (leeftijd), zoekt lieve bemiddelde vrouw om samen OZB (en misschien wel meer) te delen.

Brieven onder nr. 548 naar redactie van 'Het Lokale Sufferdje'.
crap in = crap out
  maandag 27 februari 2023 @ 15:09:15 #96
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_208166395
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 15:03 schreef Leandra het volgende:
Al met al: je kunt wel weer allerlei aanpassingen en toestanden verzinnen, maar daarmee maak je het alleen maar ingewikkelder en werk je fraude in de hand.
Het zou ook absurd zijn als een alleenstaande in een huis van 450.000 net zoveel OZB zou moeten betalen als een stel dat een wijk verderop in een appartementje van 225.000 woont.
Dat zou inderdaad wel een beetje bijzonder zijn.
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 14:58 schreef Leandra het volgende:

[..]
Of we doen alsof het jouw keuze is alleen te wonen, een dure keuze die dure gevolgen heeft.

Wat doe je met een weduwnaar die alleen met zijn minderjarige kind woont? Want die betaalt ook al voor 3 personen verontreinigingsheffing, omdat hij niet alleenstaand is.
Dus volgens jouw redenering zou hij dan ook van zijn ene inkomen de OZB moeten betalen, want meerpersoonshuishouden.
Hey, het leven is oneerlijk. Ik was er niet heel serieus met die opmerking van me hoor
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 15:03 schreef loveli het volgende:

[..]
Contactadvertentie in de plaatselijke krant:

Gehuisveste jongeman, (leeftijd), zoekt lieve bemiddelde vrouw om samen OZB (en misschien wel meer) te delen.

Brieven onder nr. 548 naar redactie van 'Het Lokale Sufferdje'.
:D

Ik ga meteen een advertentie schrijven!
pi_208168785
Volgens de wozwaarde check site kan ik 489 euro besparen.
Erg krap heb ik het niet, maar ook niet erg breed.
Ik denk ik ga eerst even bij de gemeente vragen ipv een van de bedrijfjes.
Gemeente hier doet het toch best wel goed ivm met onderhouds,schoonmaken,opknappen enz. dus ik ga echt niet te veel over zeiken.
De WOZ in mn buurt zijn op de chique, fancy, helemaal opgeknapte koopwoningjes gebaseerd en ik heb alleen 'maar' gewoon een schoon, gezellige, warme flatje :)
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  maandag 27 februari 2023 @ 19:20:53 #98
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_208169537
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 18:28 schreef Tingo het volgende:
Volgens de wozwaarde check site kan ik 489 euro besparen.
Erg krap heb ik het niet, maar ook niet erg breed.
Ik denk ik ga eerst even bij de gemeente vragen ipv een van de bedrijfjes.
Gemeente hier doet het toch best wel goed ivm met onderhouds,schoonmaken,opknappen enz. dus ik ga echt niet te veel over zeiken.
De WOZ in mn buurt zijn op de chique, fancy, helemaal opgeknapte koopwoningjes gebaseerd en ik heb alleen 'maar' gewoon een schoon, gezellige, warme flatje :)
Begin eens met je taxatierapport in te kijken...
  Redactie Frontpage maandag 27 februari 2023 @ 19:48:37 #99
38148 crew  Innisdemon
pi_208170070
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 09:36 schreef Essebes het volgende:

[..]

In mijn geval (Leeuwarden) wordt een bezwaar zo'n beetje by default afgewezen. Tja, dan is het niet gek dat je een 'bureautje' inschakelt. DIe lui zijn er ervaren in, weten welke zaken relevant zijn, en ontzorgen je.
Het scheelde mij enkele tientjes op de OZB, enkele tientjes op de waterschapslasten, én enkele tientjes op m'n inkomstenbelasting.

Het kostte de gemeente ruim 500eu aan vergoedingen voor het 'bureautje'.

Kortom: als de gemeente niet standaard afwijst maar mij een kans geeft om toe te lichten, had dit een hoop kosten voor de gemeente kunnen schelen.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  maandag 27 februari 2023 @ 20:30:28 #100
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208170991
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 19:48 schreef Innisdemon het volgende:

[..]
In mijn geval (Leeuwarden) wordt een bezwaar zo'n beetje by default afgewezen. Tja, dan is het niet gek dat je een 'bureautje' inschakelt. DIe lui zijn er ervaren in, weten welke zaken relevant zijn, en ontzorgen je.
Het scheelde mij enkele tientjes op de OZB, enkele tientjes op de waterschapslasten, én enkele tientjes op m'n inkomstenbelasting.

Het kostte de gemeente ruim 500eu aan vergoedingen voor het 'bureautje'.

Kortom: als de gemeente niet standaard afwijst maar mij een kans geeft om toe te lichten, had dit een hoop kosten voor de gemeente kunnen schelen.
En wat als je de gemeente daar op wijst?
Wullie bin KOEL © Soneal
  Redactie Frontpage maandag 27 februari 2023 @ 20:33:44 #101
38148 crew  Innisdemon
pi_208171035
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 20:30 schreef Leandra het volgende:

[..]
En wat als je de gemeente daar op wijst?
Sterker nog, ik heb daar een gemeentelijk ambtenaar op gewezen, die het maar raar vond dat ik via zo'n bureau werkte. (We raakten in gesprek nadat ze nalieten de verlaging tijdig te verwerken).
Hij had daar geen commentaar op
  maandag 27 februari 2023 @ 20:35:29 #102
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208171047
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 20:33 schreef Innisdemon het volgende:

[..]
Sterker nog, ik heb daar een gemeentelijk ambtenaar op gewezen, die het maar raar vond dat ik via zo'n bureau werkte. (We raakten in gesprek nadat ze nalieten de verlaging tijdig te verwerken).
Hij had daar geen commentaar op
Jammer, want als zo'n bureau de WOZ wel naar beneden krijgt was het kennelijk toch aan de hoge kant.
Juist zo'n ambtenaar die daar regelmatig mee te maken heeft zou dat moeten begrijpen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208171326
quote:

[..]
Dan ga je toch ook samenwonen? Zij betalen minder, maar delen ook alle ruimte en voorzieningen, terwijl jij 2x zoveel ruimte hebt omdat je alleen woont. Als je het anders wil dan zijn er genoeg mensen die op zoek zijn naar een woning en graag bij je komen wonen.
  Redactie Frontpage maandag 27 februari 2023 @ 21:49:34 #104
38148 crew  Innisdemon
pi_208172170
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 20:35 schreef Leandra het volgende:

[..]
Jammer, want als zo'n bureau de WOZ wel naar beneden krijgt was het kennelijk toch aan de hoge kant.
Juist zo'n ambtenaar die daar regelmatig mee te maken heeft zou dat moeten begrijpen.
Yep. Daarom vind ik het zo raar dat ze een bezwaar van een burger standaard afwijzen. Ze werken het zelf in de hand
pi_208172671
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 22:25 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ik heb hier al gepost, Geerd.

Is jouw WOZ waarde ook omhoog gegaan of heb jij niet eens een koophuis?
Ja best gestegen idd
Ik zwaai naar dieren.
pi_208175374
Ik zit dit jaar een beetje te twijfelen of ik bezwaar ga indienen. Mijn WOZ is met 20% gestegen tov vorig jaar (prima buurt, rustige straat, appartement van 87 m2 uit 2001, heb er ook nog een garage bij van 16m2), vind ik toch wel fors, van de andere kant weten we allemaal wat er op de huizenmarkt gebeurd is (dus keek ik er ook niet echt van op) en heb ik ook het taxatierapport doorgenomen (verkopen vergelijkbare appartementen) en daarin viel de flinke stijging wel te verklaren.
Verder is de totale aanslag niet echt veel gestegen, dat komt ook omdat de percentages/grondslagen van de heffingen waar de WOZ mee gekoppeld is verlaagd zijn. Buren hebben soortgelijk appartement, hun WOZ is ietsje hoger dan de mijne, maar bij hun had de flinke stijging al een aantal jaar eerder plaatsgevonden dacht ik.
Dus ja, wat heb je ermee te winnen he... Heb nog 4 weken om e.e.a. af te wegen en om me nog wat in de materie te verdiepen. We'll see. :)
The only way you can be original, is to be yourself.
pi_208175816
Volgens mij is de woz-waarde overal in Nederland ongeveer 20-25% gestegen. Ik denk niet dat het zin heeft om bezwaar aan te tekenen. Dit is nu eenmaal hoe de prijzen zijn gestegen.
pi_208176781
Ik zit nu te denken, die WOZ waarde wordt een beetje bepaald aan de hand van prijzen uit het verleden en omgeving, maar lopen eigenlijk, zelfs op moment van bepalen (01-01) vaak toch behoorlijk achter op de marktprijs.

Zou het niet veel eerlijker zijn om, zodra iemand in bezwaar gaat, een fatsoenlijk taxatierapport te maken en de WOZ waarde dan gelijk te trekken aan de marktwaarde?

Dat levert in praktijk waarschijnlijk een stuk minder bezwaren op behalve als er daadwerkelijk een scheve situatie is ontstaan. Veel eerlijker en veel transparanter.
pi_208178672
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 19:20 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Begin eens met je taxatierapport in te kijken...
Die is al 10jaar oud of zo denk ik....dus moet ik een nieuwe taxatie doen ? Dat zou wel 400/500 euro kosten.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_208179291
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 15:14 schreef Tingo het volgende:

[..]
Die is al 10jaar oud of zo denk ik....dus moet ik een nieuwe taxatie doen ? Dat zou wel 400/500 euro kosten.
Het rapport dat door je gemeente is opgemaakt bij het bepalen van je woz.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_208179715
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 16:06 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Het rapport dat door je gemeente is opgemaakt bij het bepalen van je woz.
Dankje wel!
Mn WOZ van 302k naar 381k gegaan is dus ik ga wel bezwaar maken.
  dinsdag 28 februari 2023 @ 16:42:14 #112
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_208179740
quote:

[..]
Wat Vanyel zegt, je kan 'm van elk jaar opvragen als het goed is.
  dinsdag 28 februari 2023 @ 18:09:22 #113
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208180716
quote:

[..]
Inloggen bij de gemeente, dan kun je als het goed is het taxatierapport wel vinden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208180806
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 18:09 schreef Leandra het volgende:

[..]
Inloggen bij de gemeente, dan kun je als het goed is het taxatierapport wel vinden.
Zó spuit 11 altijd, die Leandra :D
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_208180809
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 18:09 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dankje! Heb ik al gedaan en dan bezwaar gedaan.....hopelijk kunnen ze mn beroerde Nederlands een beetje verstaan :)
Volgens die taxatierapport heb ik een 'dakterras' van 3m2. Dat snap ik niet.
En ze vergelijken mijn 46m2 flat met wat luxer,fancy 60m2 appartementen die zijn voor 440k verkocht.
  dinsdag 28 februari 2023 @ 18:31:39 #116
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208180976
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 18:16 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Zó spuit 11 altijd, die Leandra :D
Niemand zegt dat hij gewoon moet inloggen 🤪
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 28 februari 2023 @ 18:35:37 #117
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_208181023
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 18:16 schreef Tingo het volgende:

[..]
Dankje! Heb ik al gedaan en dan bezwaar gedaan.....hopelijk kunnen ze mn beroerde Nederlands een beetje verstaan :)
Volgens die taxatierapport heb ik een 'dakterras' van 3m2. Dat snap ik niet.
En ze vergelijken mijn 46m2 flat met wat luxer,fancy 60m2 appartementen die zijn voor 440k verkocht.
Die m2 prijs wordt toch omgerekend? Wat is er luxer/fancy aan die appartementen? De inrichting of is het appartement an sich meer waard doordat het nieuwer is? Want een mooie vloer zorgt niet voor een giga waardevermeerdering omdat het heel erg smaakgebonden is. Idem voor keukens, badkamers etc.

Heb je geen terras/balkon dan?
  dinsdag 28 februari 2023 @ 18:36:53 #118
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_208181042
Zo'n vrouwke op de dorpsfeesboek vol trots vertellen dat ze al jarenlang bezwaar maakt via die bureau's omdat dat toch door het rijk betaald wordt. Want ze is geen dief van haar eigen portemonnee.

Daar wordt ik toch wat treurig van.
pi_208181619
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 18:35 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Die m2 prijs wordt toch omgerekend? Wat is er luxer/fancy aan die appartementen? De inrichting of is het appartement an sich meer waard doordat het nieuwer is? Want een mooie vloer zorgt niet voor een giga waardevermeerdering omdat het heel erg smaakgebonden is. Idem voor keukens, badkamers etc.

Heb je geen terras/balkon dan?
Ja, de m2 wordt wel omgerekend denk ik.
Ze zijn helemaal gemoderniseerd/gerenoveerd.
Inrichting...ja dat kan.
Vloeren,badkamer,keuken misschien niet een 'giga' verschil maakt, maar dat zou wel aardig wat geld kosten.

Ja, ik heb een balkon, maar dat geen 'dakterras' is.

De prijzen hier oppervlakkig belachelijk duur en opgepompt.

Ik zeik niet over belasting betalen hoor,ik woon hier lekker...voor mij is het ook een 'luxe' probleem...misschien kan ik niet echt geloven dat iemand gaat 400k voor 50m2 betalen.

Maar goed, als ik wat geld kan besparen op de WOZ waarde zou ik dat ook prettig vinden....als niet,dan zo is het.
pi_208181693
Uw WOZ-waarde is waarschijnlijk niet te hoog
U kunt waarschijnlijk geen geld besparen.
WOZ-waarde
Huidige WOZ-waarde
¤ 377.000
Eerlijke WOZ-waarde
¤ 469.000
  dinsdag 28 februari 2023 @ 19:39:12 #121
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_208181850
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 19:26 schreef Tingo het volgende:

[..]
Ja, de m2 wordt wel omgerekend denk ik.
Ze zijn helemaal gemoderniseerd/gerenoveerd.
Inrichting...ja dat kan.
Vloeren,badkamer,keuken misschien niet een 'giga' verschil maakt, maar dat zou wel aardig wat geld kosten.

Ja, ik heb een balkon, maar dat geen 'dakterras' is.
Zijn ze daarmee in de war? Sowieso een goed punt om op te geven, het lijkt me dat een dakterras meer waarde geeft dan een balkon, maar dat is mijn aanname.
quote:
De prijzen hier oppervlakkig belachelijk duur en opgepompt.
Hier ook :P
quote:
Ik zeik niet over belasting betalen hoor,ik woon hier lekker...voor mij is het ook een 'luxe' probleem...misschien kan ik niet echt geloven dat iemand gaat 400k voor 50m2 betalen.
https://www.funda.nl/kaar(...)1,5.2000000000000135
Er staan er toch heel wat te koop.... En dan zijn de prijzen nu al lager dan toen de WOZ werd ingeschat.
quote:
Maar goed, als ik wat geld kan besparen op de WOZ waarde zou ik dat ook prettig vinden....als niet,dan zo is het.
Dat snap ik.
pi_208183716
Gemeenten: doe WOZ-bezwaar zelf, niet via commerciële partij die ons veel kost
https://nos.nl/artikel/24(...)ij-die-ons-veel-kost

Die bureaus maken het wel erg makkelijk om bezwaar te maken. Op de website klik je moeiteloos door een paar duidelijke stappen. Alles in ingericht om bezwaar te maken.

Website van de gemeente bezocht. Nergens iets te zien over bezwaar maken tegen de WOZ. Na twee zoekopdrachten en nog een aantal pagina's eindelijk informatie gevonden hoe je zelf bezwaar maakt. Maar nog steeds onduidelijk wat je precies moet doen.

Laat gemeenten dan ook een gestroomlijnd intakeproces aanbieden op hun website.

En gemeenten hebben ook zelf boter op het hoofd. Jarenlang hebben ze met onduidelijke modellen gewerkt om de waarde vast te stellen. Tegenwoordig zie je wel een paar referentieobjecten maar hoeveel kun je daar uit afleiden?

Ik woon zelf in een groot gebouw met meer dan honderd identieke woningen, zelfde oppervlakte etc. Toch zie ik hier enorme verschillen wat betreft de WOZ waarde. De ene staat voor 3 ton en een andere is weer ruim 4 ton waard. Ook verschilt het officiële aantal vierkante meters enorm terwijl die precies gelijk moet zijn.

Ik kende een jurist die op de afdeling WOZ-bezwaarschriften werkte, en ze vertelde me dat hun afdeling álle bezwaren in eerste instantie moesten afwijzen, behalve bij overduidelijke fouten, zoals een splitsing van een appartement dat nog niet goed was verwerkt. Het team moest alles afwijzen, laat de bezwaarmaker maar in beroep gaan bij de rechter, werd er gezegd, wat de meesten vervolgens maar lieten zitten.

Ja, het scheelt misschien maar een paar tientjes als je de WOZ omlaag krijgt, maar voor de gemeente gaat het om miljoenen aan inkomsten. Ook al zijn die WOZ-bureaus een beetje dubieus en verdienen ze goed geld aan de bezwaarschriften, hebben de gemeenten het ook aan zichzelf te danken dat ze bestaan.
pi_208184043
Echt, geen info?
Mijn aanslag komt via de bghu en daar staan buttons voor aanslag, taxatie, betaalmogelijkheden en bezwaarmogelijk heden gewoon bij elkaar op 1 pagina. Zelfs mobiel.

Ooit met een basic briefje bezwaar gemaakt en nog iets meer eraf gehaald dan ik vroeg. Nu denkt eerlijkewoz dat ze bij mij nog 250k te laag zitten en daar ben ik wel met ze eens, dus ik klaag niet.
pi_208184058
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 10:56 schreef Avelie het volgende:
Volgens mij is de woz-waarde overal in Nederland ongeveer 20-25% gestegen. Ik denk niet dat het zin heeft om bezwaar aan te tekenen. Dit is nu eenmaal hoe de prijzen zijn gestegen.
Daar zit per gemeente ook nog wel behoorlijk verschil in volgens mij. Bij mij is de WOZ-waarde 10.000 euro hoger dan het hoogste bedrag dat huispedia aangeeft voor mijn woning, terwijl een collega van mij in een andere gemeente 10.000 euro onder het laagste bedrag zit bij zijn woning op huispedia.
#freeWillemM
  dinsdag 28 februari 2023 @ 21:49:58 #125
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_208184566
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 21:13 schreef Jemoederniet het volgende:
Gemeenten: doe WOZ-bezwaar zelf, niet via commerciële partij die ons veel kost
https://nos.nl/artikel/24(...)ij-die-ons-veel-kost

Die bureaus maken het wel erg makkelijk om bezwaar te maken. Op de website klik je moeiteloos door een paar duidelijke stappen. Alles in ingericht om bezwaar te maken.

Website van de gemeente bezocht. Nergens iets te zien over bezwaar maken tegen de WOZ. Na twee zoekopdrachten en nog een aantal pagina's eindelijk informatie gevonden hoe je zelf bezwaar maakt. Maar nog steeds onduidelijk wat je precies moet doen.

Laat gemeenten dan ook een gestroomlijnd intakeproces aanbieden op hun website.

En gemeenten hebben ook zelf boter op het hoofd. Jarenlang hebben ze met onduidelijke modellen gewerkt om de waarde vast te stellen. Tegenwoordig zie je wel een paar referentieobjecten maar hoeveel kun je daar uit afleiden?

Ik woon zelf in een groot gebouw met meer dan honderd identieke woningen, zelfde oppervlakte etc. Toch zie ik hier enorme verschillen wat betreft de WOZ waarde. De ene staat voor 3 ton en een andere is weer ruim 4 ton waard. Ook verschilt het officiële aantal vierkante meters enorm terwijl die precies gelijk moet zijn.

Ik kende een jurist die op de afdeling WOZ-bezwaarschriften werkte, en ze vertelde me dat hun afdeling álle bezwaren in eerste instantie moesten afwijzen, behalve bij overduidelijke fouten, zoals een splitsing van een appartement dat nog niet goed was verwerkt. Het team moest alles afwijzen, laat de bezwaarmaker maar in beroep gaan bij de rechter, werd er gezegd, wat de meesten vervolgens maar lieten zitten.

Ja, het scheelt misschien maar een paar tientjes als je de WOZ omlaag krijgt, maar voor de gemeente gaat het om miljoenen aan inkomsten. Ook al zijn die WOZ-bureaus een beetje dubieus en verdienen ze goed geld aan de bezwaarschriften, hebben de gemeenten het ook aan zichzelf te danken dat ze bestaan.
Kan dat komen doordat sommige appartementen verhuurd zijn? Dat heeft meen ik ook invloed op de WOZ.

Of inderdaad mensen die elk jaar bezwaar maken, maar dat zou geen 25% verschil mogen opleveren...
  dinsdag 28 februari 2023 @ 22:20:05 #126
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_208185049
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 21:49 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Kan dat komen doordat sommige appartementen verhuurd zijn? Dat heeft meen ik ook invloed op de WOZ.

Of inderdaad mensen die elk jaar bezwaar maken, maar dat zou geen 25% verschil mogen opleveren...
Nee, al dan niet verhuurd heeft géén invloed op de WOZ-waarde.

Wat zou kunnen is dat óf de appartementen niet allemaal een identieke oppervlakte hebben ondanks hetgeen betreffende user denkt. Of geen identieke buitenruimte. Of niet allemaal een parkeerplaats/berging/garage. Etc.
Dat heeft invloed op WOZ-waarde namelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 28-02-2023 22:35:12 ]
pi_208185107
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 21:49 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dit gaat alleen over koopwoningen vrij van huur. Ik houd alle verkoopprijzen bij van woningen in dit blok en noteer ook de woz-waarden. Het valt op dat elk appartement weer een andere oppervlakte heeft, terwijl ze gelijk moeten zijn. Denk dat daar de woz-waarde op wordt gebaseerd. De woningen zijn allemaal ongeveer 40 vierkante meter, maar bij het Kadaster zie ik waarden van 32 tot 44 vierkante meter. Denk dat ze dat meetellen bij de berekening.
  dinsdag 28 februari 2023 @ 22:34:45 #128
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_208185216
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 22:24 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]
Dit gaat alleen over koopwoningen vrij van huur. Ik houd alle verkoopprijzen bij van woningen in dit blok en noteer ook de woz-waarden. Het valt op dat elk appartement weer een andere oppervlakte heeft, terwijl ze gelijk moeten zijn. Denk dat daar de woz-waarde op wordt gebaseerd. De woningen zijn allemaal ongeveer 40 vierkante meter, maar bij het Kadaster zie ik waarden van 32 tot 44 vierkante meter. Denk dat ze dat meetellen bij de berekening.
Zeker wordt de WOZ-waarde bepaald op basis vd oppervlakte van de woning. Maar ook op wel of niet aanwezigheid van een buitenruimte (balkon/dakterras/tuin), aanwezigheid van een berging/parkeerplaats/garage etc.. En ook op basis van o.a. ligging/onderhoud/kwaliteit vd voorzieningen (zoals badkamer/keuken).
pi_208185282
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 22:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
kwaliteit vd voorzieningen (zoals badkamer/keuken).
Doch, privacy gevoelig wat er IN het huis zit.
Zoals die kortingen van verzekeraars als ze bij je in de auto mee kunnen kijken ook gewoon kwaadaardig zijn.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 1 maart 2023 @ 00:47:07 #130
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_208186272
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 22:41 schreef ludovico het volgende:

[..]
Doch, privacy gevoelig wat er IN het huis zit.
Zoals die kortingen van verzekeraars als ze bij je in de auto mee kunnen kijken ook gewoon kwaadaardig zijn.
Dan doe je er lekker niks mee als je keuken uit 1920 stamt
Het is niet verplicht de gegevens te verstrekken of een bezwaarschrift in te dienen. Maar als ze het bij de WOZ niet weten kunnen ze ook niet op corrigeren.
Jouw keus. Maar dan ook de gevolgen accepteren.
pi_208186957
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2023 00:47 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dan doe je er lekker niks mee als je keuken uit 1920 stamt
Het is niet verplicht de gegevens te verstrekken of een bezwaarschrift in te dienen. Maar als ze het bij de WOZ niet weten kunnen ze ook niet op corrigeren.
Jouw keus. Maar dan ook de gevolgen accepteren.
Wat snap je niet aan "dat hoort illegaal te zijn ivm privacy".
pi_208186979
Straks loopt het solidaire karakter uit de zorgverzekering en moet je via je bankrekening en medische test laten zien dat je niet rookt. En wat dacht je van genetische aanleg voor kanker?

Ik moet het allemaal niet hebben. Het is vanaf moment 0 info die ze niet moeten opvragen, en de glijdende schaal is ook een treurig beeld.
pi_208189805
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 21:27 schreef Vanyel het volgende:
Mijn aanslag komt via de bghu en daar staan buttons voor aanslag, taxatie, betaalmogelijkheden en bezwaarmogelijk heden gewoon bij elkaar op 1 pagina. Zelfs mobiel.
Klopt, via BSGW zelf kun je bezwaar maken. Kan gewoon gratis volgens mij. Doe liever dat dan via zo'n commercieel bureautje.
Net ff snel op eerlijkewoz.nl een check gedaan. Wellicht is mijn WOZ iets te hoog, van de stijging van 20% kan ik er volgens deze website er ongeveer 1/3 af krijgen. Heeft verder weinig invloed op mijn aanslag. Tja, of dat het echt waard is...
  woensdag 1 maart 2023 @ 12:45:02 #134
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_208190129
De WOZ waardebepaling is de waarde op 1-1-22 toch?

Stel dat ik toen alle verbouwingen toen nog niet had gedaan die ik inmiddels wel heb gedaan. Dan kan ik daar toch op wijzen?
pi_208190132
  woensdag 1 maart 2023 @ 12:51:58 #136
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_208190200
quote:
Hierbij kijkt de gemeente naar de waarde van de onroerende zaak op 1 januari van het voorgaande jaar. Dit heet de waardepeildatum.

Ah top toen had ik nog geen kunstof kozijnen, dakisolatie en airco
pi_208191747
Ik krijg nu zelfs een spam-SMS dat mijn WOZ waarde bekend is met een link dat ik in bezwaar kan gaan... Geeft wel aan dat men ver wil gaan om die 1500 euro op te strijken om mij een paar tientjes te laten bezuinigen...

Lijken wel criminele praktijken :D
  woensdag 1 maart 2023 @ 15:12:26 #138
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_208191833
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 15:04 schreef zatoichi het volgende:
Ik krijg nu zelfs een spam-SMS dat mijn WOZ waarde bekend is met een link dat ik in bezwaar kan gaan... Geeft wel aan dat men ver wil gaan om die 1500 euro op te strijken om mij een paar tientjes te laten bezuinigen...

Lijken wel criminele praktijken :D
Ik heb zelfs folders in de bus gekregen
pi_208192962
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 15:12 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Ik heb zelfs folders in de bus gekregen
Ik ook...en dan nog TV reclame.
  woensdag 1 maart 2023 @ 18:42:53 #140
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_208194187
Ik vergelijk altijd op wozwaardeloket.nl met mijn buren en soortgelijke huizen in de buurt.
Als blijkt dat ik qua inschatting aan de lagere kant zit dan hou ik het maar zo :o
  woensdag 1 maart 2023 @ 19:51:53 #141
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_208195583
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 12:45 schreef OxygeneFRL het volgende:
De WOZ waardebepaling is de waarde op 1-1-22 toch?

Stel dat ik toen alle verbouwingen toen nog niet had gedaan die ik inmiddels wel heb gedaan. Dan kan ik daar toch op wijzen?
Nee. Toestandsdatum is dan 01-01-2023.
  woensdag 1 maart 2023 @ 19:53:59 #142
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_208195635
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 08:10 schreef ludovico het volgende:

[..]
Wat snap je niet aan "dat hoort illegaal te zijn ivm privacy".
Wat snap jij niet aan "je hoeft die gegevens niet aan te leveren of een taxateur toegang te verlenen tot je huis voor een inpandige opname, maar dan ook niet in je bezwaarschrift jammeren over onderhoudsstaat of kwaliteit"?
pi_208195830
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2023 19:53 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Wat snap jij niet aan "je hoeft die gegevens niet aan te leveren of een taxateur toegang te verlenen tot je huis voor een inpandige opname, maar dan ook niet in je bezwaarschrift jammeren over onderhoudsstaat of kwaliteit"?
Je vindt het - lijkt het - geen privacy schending als je ZELF laat zien wat er speelt achter je huisdeuren.

Maar dit geeft, als je daar een voordeel aan hangt, een financiële incentive om bij je binnen te laten kijken.
Dat geeft mensen die dit niet willen een relatieve desincentive (een financieel nadeel) als die zijn privacy meer waard vindt.

Iemand moet geen financieel nadeel ondervinden door zich te beroepen op een heel basaal (grond?) recht.
Omdat privacy een basaal grondrecht is zou er dus geen financieel voordeel gegeven moeten kunnen worden (het zou illegaal moeten zijn) aan mensen die binnen hun huis laten kijken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Naar mijn mening zijn er grenzen en dit is er één van.
  woensdag 1 maart 2023 @ 20:05:23 #144
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_208195913
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 20:02 schreef ludovico het volgende:

[..]
Je vindt het geen privacy schending als je ZELF laat zien wat er speelt achter je huisdeuren.

Maar dit geeft, als je daar een voordeel aan hangt, een financiële incentive om bij je binnen te laten kijken.
Dat geeft mensen die dit niet willen een relatieve desincentive (een financieel nadeel) als die zijn privacy wat waard vindt.

Iemand moet geen financieel nadeel ondervinden door zich te beroepen op een heel basaal (grond?) recht.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gast, waar héb je het over? Als jij beweert dat de WOZ-waarde van je huis lager moet zijn omdat er verouderde voorzieningen zijn of er achterstallig onderhoud is moet je dat uiteraard kunnen aantonen.
pi_208195927
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2023 20:05 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Gast, waar héb je het over? Als jij beweert dat de WOZ-waarde van je huis lager moet zijn omdat er verouderde voorzieningen zijn of er achterstallig onderhoud is moet je dat uiteraard kunnen aantonen.
Ik leg het je uit maar jij begrijpt het niet.

quote:
Als jij beweert dat de WOZ-waarde van je huis lager moet zijn omdat er verouderde voorzieningen zijn of er achterstallig onderhoud is moet je dat uiteraard kunnen aantonen.
Dit zou, cf bovenstaande uitleg - GEEN criterium moeten mogen zijn (naar mijn mening, want privacy schending) voor verlaging van de WOZ waarde, dat is toch echt het onderwerp dat ik op heb geworpen waar jij op reageert.

Dan moet je daar wel inhoudelijk op reageren en niet op net iets anders.

De vraag is vrij simpel, waarom zou iemand die zijn privacy niet geschonden wilt zien worden een financieel nadeel moeten ondervinden aan precies datgeen.
  woensdag 1 maart 2023 @ 20:08:58 #146
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_208196001
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 20:05 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ik leg het je uit maar jij begrijpt het niet.
[..]
Dit zou, cf bovenstaande uitleg - GEEN criterium moeten mogen zijn (naar mijn mening, want privacy schending) voor verlaging van de WOZ waarde, dat is toch echt het onderwerp dat ik op heb geworpen waar jij op reageert.

Dan moet je daar wel inhoudelijk op reageren en niet op net iets anders.
Jouw mening boeit niet. De mening vd wetgever en de rechter boeit.
pi_208196042
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2023 20:08 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Jouw mening boeit niet. De mening vd wetgever en de rechter boeit.
Jouw mening boeit ook niet,

Denk je nou echt dat er over al die zaken juridische uitspraken bestaan tot de Hoge Raad, danwel zij letterlijk in de wet zijn genoemd? Neuh.

Cq we kennen de mening van de wetgever en de rechter niet eens.

En ik post op een forum waar ik mijn MENING geef, en onderbouw die graag, en ik vind dat het illegaal zou moeten zijn, zoals ik initieel al heb genoemd.
  woensdag 1 maart 2023 @ 20:19:55 #148
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_208196270
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 20:10 schreef ludovico het volgende:

[..]
Jouw mening boeit ook niet,

Denk je nou echt dat er over al die zaken juridische uitspraken bestaan tot de Hoge Raad, danwel zij letterlijk in de wet zijn genoemd? Neuh.

Cq we kennen de mening van de wetgever en de rechter niet eens.

En ik post op een forum waar ik mijn MENING geef, en onderbouw die graag, en ik vind dat het illegaal zou moeten zijn, zoals ik initieel al heb genoemd.
Uiteraard is er meer dan zát wetgeving (incl. wetgeschiedenis) en jurisprudentie over. Hoe kom jij erbij van niet?

Verder mag je je mening uiteraard prima hebben en spuien. Maar juridisch gezien is die van 0 en generlei waarde.
pi_208197002
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 10:52 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Jammer, kun je net zo goed (of beter) zelf. Dit zorgt er alleen maar voor dat de gemeentelijke lasten in jouw gemeente volgend jaar nog hoger worden.

Daarnaast: hoe groot denk je dat de kans is dat jouw gemeente er ¤ 100.000,- naast zit?
Bij mij acht ik de kans 100% dat de gemeente er 100.000 naast zit. Gestegen van ongeveer 390.000 naar ongeveer 520.000. Lachwekkend natuurlijk en totaal onrealistisch.
٩๏̯͡๏)۶
  woensdag 1 maart 2023 @ 21:07:40 #150
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_208197061
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 21:05 schreef Ronald het volgende:

[..]
Bij mij acht ik de kans 100% dat de gemeente er 100.000 naast zit. Gestegen van ongeveer 390.000 naar ongeveer 520.000. Lachwekkend natuurlijk en totaal onrealistisch.
Is dat per definitie zo ja? De procentuele stijging zegt niks.
pi_208199270
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2023 20:19 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Uiteraard is er meer dan zát wetgeving (incl. wetgeschiedenis) en jurisprudentie over. Hoe kom jij erbij van niet?

Verder mag je je mening uiteraard prima hebben en spuien. Maar juridisch gezien is die van 0 en generlei waarde.
1. Leuk, niet het onderwerp.
2. Succes met je jurisprudentie, Bullcrap.
pi_208201385
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2023 19:51 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nee. Toestandsdatum is dan 01-01-2023.
Staat op de site van de overheid

Hierbij kijkt de gemeente naar de waarde van de onroerende zaak op 1 januari van het voorgaande jaar. Dit heet de waardepeildatum.

Weet niet in welk jaar jij leeft?
  donderdag 2 maart 2023 @ 08:04:38 #153
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208201516
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 07:42 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Of je kijkt even op je aanslag en taxatieverslag.

Ons nieuwbouwhuis dat in 2021 is opgeleverd had in 2022 ook een waardepeildatum van 01.01.2021 (toen de kozijnen er nog niet eens in zaten), gebaseerd op een toestandpeildatum van 01.01.2022 (toen we er al een half jaar woonden).

Dus bij nieuwbouw en/of grote verbouwingen kan men een waardepeildatum baseren op een toestandpeildatum van het belastingjaar zelf.

Op de aanslag stond dan ook gewoon dat het een waardepeildatum van 01.01.2021 op basis van de toestandpeildatum 01.01.2022 was.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208201964
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2023 21:07 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Is dat per definitie zo ja? De procentuele stijging zegt niks.
Ik heb het specifiek over mijn eigen huis, die is absoluut geen 520.000 waard, komt niet eens in de buurt.
٩๏̯͡๏)۶
pi_208202510
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 08:58 schreef Ronald het volgende:

[..]
Ik heb het specifiek over mijn eigen huis, die is absoluut geen 520.000 waard, komt niet eens in de buurt.
Waar baseer je dat op?
pi_208202882
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 09:50 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Waar baseer je dat op?
Op mijn boeren verstand nou goed? Ik weet toch wat mijn huis ongeveer waard is. over het algemeen zijn de vraagprijzen tussen de 325.000 en 425.000 in deze straat van ongeveer hetzelfde type huis. Er staat er nu eentje te koop voor 349.000.

Afgelopen jaar ook nog laten taxeren (nog geen officiele taxatie maar een inficatie van 2 makelaars, kwamen uit op tussen de 380.000 en 410.000)
٩๏̯͡๏)۶
  donderdag 2 maart 2023 @ 10:33:35 #157
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208202897
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 10:31 schreef Ronald het volgende:

[..]
Op mijn boeren verstand nou goed? Ik weet toch wat mijn huis ongeveer waard is. over het algemeen zijn de vraagprijzen tussen de 325.000 en 425.000 in deze straat van ongeveer hetzelfde type huis. Er staat er nu eentje te koop voor 349.000.

Afgelopen jaar ook nog laten taxeren (nog geen officiele taxatie maar een inficatie van 2 makelaars, kwamen uit op tussen de 380.000 en 410.000)
Wat staan er voor referentiepanden in het taxatierapport van de gemeente dan?
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 2 maart 2023 @ 17:35:16 #158
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_208207437
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 07:42 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Ik heb het over de toestandspeildatum. Die is in jouw geval 01-01-2023 (de staat van je huis op 01-01-2023). De waardepeildatum is ook in jouw geval gewoon 01-01-2022.

Edit: zoals Leandra al zei.
pi_208208267
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 10:33 schreef Leandra het volgende:

[..]
Veel luxere panden, o.a. grote nieuwe twee-onder-één kap woningen van boven de 5 ton. Terwijl wij een bescheiden rijtjeshuis hebben.

Maar goed, ik heb het bezwaar formulier al ingevuld. Ik ga er vanuit dat het uiteindelijk niet veel hoger dan 4 ton wordt.

Overigens, als ik morgen 519.000¤ krijg voor mijn huis, zou ik het nog bijna overwegen. Dat is echt de jackpot voor zo’n huis als die van ons.
٩๏̯͡๏)۶
  zaterdag 4 maart 2023 @ 13:26:14 #160
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_208234162
Ik heb ook bezwaar gemaakt, gisteren teruggebeld door taxateur. Die man was erg snel overtuigd. Resultaat: 13% lagere WOZ. Niet helemaal tevreden, maar goed genoeg.
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_208235079
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 13:26 schreef JeOma het volgende:
Ik heb ook bezwaar gemaakt, gisteren teruggebeld door taxateur. Die man was erg snel overtuigd. Resultaat: 13% lagere WOZ. Niet helemaal tevreden, maar goed genoeg.
Dit soort zaken toont i.m.o. aan dat het WOZ waarderingssysteem niet werkt.

Moeten we ons dan beschaamd voelen als we massaal bezwaar aantekenen en daarvoor bedrijven inschakelen:

quote:

pi_208245305
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 14:44 schreef blomke het volgende:

[..]

Moeten we ons dan beschaamd voelen als we massaal bezwaar aantekenen en daarvoor bedrijven inschakelen:
[..]

Ik vind die post vooral aantonen hoe er ook gemeentes zijn die gewoon goed meewerken. En dan werkt het prima zonder die bureaus.
Eerst proberen bij gemeente zelf, voel je je niet serieus behandeld? Kun je altijd nog zo'n bureau inschakelen.
pi_208245775
Al die WOZ-bullshit “bedrijfjes” op internet/tv, en dat voor een paar tientjes waarschijnlijk vele 100/1000den voor de gemeente waar je de belasting ook gewoon voor betaald…
  zondag 5 maart 2023 @ 11:21:04 #164
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_208248300
Zodra men in een reclame het heeft over woz-belasting dan bedank ik daar al voor. Als je niet eens de juiste termen kent ...

Woz is hier een ton meer dan het jaar ervoor maar het lijkt wel te kloppen.
En ach als de gemeente vindt dat ze te weinig binnen krijgen passen ze toch gewoon de percentages aan? Als het niet uit de lengte komt dan maar uit de breedte.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_208249289
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 11:21 schreef Elpis het volgende:
Zodra men in een reclame het heeft over woz-belasting dan bedank ik daar al voor. Als je niet eens de juiste termen kent ...

Woz is hier een ton meer dan het jaar ervoor maar het lijkt wel te kloppen.
En ach als de gemeente vindt dat ze te weinig binnen krijgen passen ze toch gewoon de percentages aan? Als het niet uit de lengte komt dan maar uit de breedte.
Ik denk dat die bedrijfjes heel goed weten wat de termen zijn maar strategisch kiezen voor WOZ-belasting. De doelgroep waar ze zich op richten zal hier eerder geneigd zijn op in te gaan ;) De huisbezitters die dit verschil wel weten zullen misschien ook eerder geneigd zijn zelf even de telefoon op te pakken.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  zondag 5 maart 2023 @ 12:43:19 #166
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_208249355
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 23:42 schreef archito het volgende:

[..]
Ik vind die post vooral aantonen hoe er ook gemeentes zijn die gewoon goed meewerken. En dan werkt het prima zonder die bureaus.
Eerst proberen bij gemeente zelf, voel je je niet serieus behandeld? Kun je altijd nog zo'n bureau inschakelen.
Ja, op zich wel. Maar ik had er tóch een klein beetje een moeizaam gevoel bij:

Die man leek aan de ene kant helemaal mee te gaan met mijn (naar mijn mening redelijk sterke) argumenten, maar ging toch minder laag dan ik had gehoopt. Hij had daar wel een (wat zwak) argument voor, maar ik ben wel achtergebleven met een gevoel van "Eh, ja, en als ik had gezegd 'nee bekijk het maar, je moet lager dan dit anders...' wat was er dan gebeurd?".

Maar goed, ik vind het wel best. Het verschil tussen wat ik wilde en wat het geworden is, is hooguit goed voor een paar euro per jaar.
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_208320384
Ik heb al een brief van de gemeente over de bezwaarschift (binnen 4 dagen) ontvangen....uitstel van betaling omdat het in behandeling is. Als het niet lukt om wat minder te betalen....meh, never mind....ze doen toch goede dingen hier in de buurt vind ik. Maar ik vind de koopwoningjes hier belachelijk,opgepompte en oppervlakkig hoog zijn...daar gaat het om. Voor mij mag de prijzen hier ook keihard crashen.
  vrijdag 10 maart 2023 @ 22:53:20 #168
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208320578
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 22:40 schreef Tingo het volgende:
Ik heb al een brief van de gemeente over de bezwaarschift (binnen 4 dagen) ontvangen....uitstel van betaling omdat het in behandeling is. Als het niet lukt om wat minder te betalen....meh, never mind....ze doen toch goede dingen hier in de buurt vind ik. Maar ik vind de koopwoningjes hier belachelijk,opgepompte en oppervlakkig hoog zijn...daar gaat het om. Voor mij mag de prijzen hier ook keihard crashen.
Het gaat je dus om het feit dat jij de prijzen hoog vindt, niet dat de gemeente ten onrechte een te hoge WOZ-waarde heeft vastgesteld maar vooral het gegeven dat jij het dat niet waard vindt?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208320667
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 14:44 schreef blomke het volgende:

[..]

[..]

Ja dat moet je. Er is geen betere, minder ingrijpende manier. Immers je wil vast niet elk jaar een taxateur in je woning / je woning laten taxeren. Je kan overigens stellen dat ze dan maar geen belasting moeten heffen, maar dat is een beroerd argument.

Het is gewoon waar dat overall de taxaties best netjes zijn
pi_208321698
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 22:53 schreef Leandra het volgende:

[..]
Het gaat je dus om het feit dat jij de prijzen hoog vindt, niet dat de gemeente ten onrechte een te hoge WOZ-waarde heeft vastgesteld maar vooral het gegeven dat jij het dat niet waard vindt?
Misschien dat er iets fout in computer modellen van de gemeente.
Beide,ja.
Mijn flatje geen 400k waarde is.
  zaterdag 11 maart 2023 @ 03:43:58 #171
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208321809
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 02:01 schreef Tingo het volgende:

[..]
Misschien dat er iets fout in computer modellen van de gemeente.
Beide,ja.
Mijn flatje geen 400k waarde is.
Wat zegt het taxatieverslag over de referentiepanden?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208322460
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 23:00 schreef investeerdertje het volgende:

Het is gewoon waar dat overall de taxaties best netjes zijn
maar dat is een beroerd argument.
pi_208322500
Het zou wel ontzettend schelen als gemeenten het doen van een bezwaar makkelijker maken. Laatst toevallig bezwaar aangetekend voor iemand anders, dat was letterlijk een paar checkboxjes aanvinken en gaan met de banaan. Bij mijn gemeente moet je een hele ‘brief’ schrijven. Dit laatste maakt ook de beoordeling lastiger maar zal er ook voor zorgen dat men sneller zo een bureau inschakelt.
pi_208322547
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 08:47 schreef xminator het volgende:
Het zou wel ontzettend schelen als gemeenten het doen van een bezwaar makkelijker maken. Laatst toevallig bezwaar aangetekend voor iemand anders, dat was letterlijk een paar checkboxjes aanvinken en gaan met de banaan. Bij mijn gemeente moet je een hele ‘brief’ schrijven. Dit laatste maakt ook de beoordeling lastiger maar zal er ook voor zorgen dat men sneller zo een bureau inschakelt.
In mijn bezwaar zat letterlijk 1 regel tekst buiten het formulier om. Dat was mijn feitelijke bezwaar.

Maar het is toch niet raar dat je een motivatie moet geven waarom je het er niet mee eens bent? Of is dat heel onredelijk?

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 08:44 schreef blomke het volgende:

[..]
maar dat is een beroerd argument.
Het was dan ook geen argument maar een statement. Het valt gewoon op dat mensen hun huis niets waard vinden, totdat ze het moeten verkopen. Dan is het ineens heel duur.
pi_208322644
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 08:53 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
In mijn bezwaar zat letterlijk 1 regel tekst buiten het formulier om. Dat was mijn feitelijke bezwaar.

Maar het is toch niet raar dat je een motivatie moet geven waarom je het er niet mee eens bent? Of is dat heel onredelijk?
[..]
Klopt, maar dat noem ik ook dus een simpele variant. In mijn gemeente moet je dus een hele brief van a tm z opstellen. Terwijl je bij andere gemeenten wat vinkjes moet aanzetten en paar regels tekst toevoegen.
pi_208322903
Wij hebben de bezwaarlijn van de gemeente gebeld en een afspraak gemaakt (telefonisch) met een taxateur (net als of die weet hoe ons huis eruit ziet van een google maps plaatje) in ieder geval die begon over gelijkwaardige huizen maar de huizen waar naar gewezen werden waren 1 meter breder en een stuk hoger dus niet echt gelijkwaardig.
Ook hebben ze de aanbouw bestaande uit een dak en palen waar het dak op rust en voor de rest gaas en 2 houten schuttingen mee gerekend als een serre.
Omdat deze niet dicht is is er 8000 euro van de woz waarde afgegaan dus scheelt wel 8 euro, joepie }:| maar beter iets als niets.
pi_208323146
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 09:07 schreef xminator het volgende:

[..]
Klopt, maar dat noem ik ook dus een simpele variant. In mijn gemeente moet je dus een hele brief van a tm z opstellen. Terwijl je bij andere gemeenten wat vinkjes moet aanzetten en paar regels tekst toevoegen.
Nou, een hele brief. Poeh he🤣
pi_208323469
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 10:02 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Nou, een hele brief. Poeh he🤣
Tsjah, zo kijk jij er tegen aan. Voor mij maakt het ook geen drol uit. Plus gaat ook om efficiëntie die je bereikt aan de kant van de gemeente. Als je iedereen free format brieven laat schrijven kost het je ook meer tijd om alles goed te verwerken.

Maar dan verbaast het mij niet dat men voor een dergelijke bureau kiezen.
pi_208323481
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 10:36 schreef xminator het volgende:

[..]
Tsjah, zo kijk jij er tegen aan. Voor mij maakt het ook geen drol uit.

Maar dan verbaast het mij niet dat men voor een dergelijke bureau kiezen.
Je kan het nog zo versimpelen. Maar als het verschil tussen een bureau die alles doet of zelf bezwaar.

Dan heeft een bureau die zich "gespecialiseerd" noemt voor 99% van de mensen de voorkeur. Een brief schrijven of niet zal daar echt weg weinig aan bijdragenm
pi_208323864
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 09:37 schreef Sorella het volgende:
Wij hebben de bezwaarlijn van de gemeente gebeld en een afspraak gemaakt (telefonisch) met een taxateur (net als of die weet hoe ons huis eruit ziet van een google maps plaatje) in ieder geval die begon over gelijkwaardige huizen maar de huizen waar naar gewezen werden waren 1 meter breder en een stuk hoger dus niet echt gelijkwaardig.
Ook hebben ze de aanbouw bestaande uit een dak en palen waar het dak op rust en voor de rest gaas en 2 houten schuttingen mee gerekend als een serre.
Omdat deze niet dicht is is er 8000 euro van de woz waarde afgegaan dus scheelt wel 8 euro, joepie }:| maar beter iets als niets.
Hoeveel uren zou dat gekost hebben en tegen welk uurtarief??
pi_208325390
quote:
Een feitelijke fout laten corrigeren lijkt mij prima. Maar de woz taxateurs die ik ken hebben "iets" betere en actuelere fotos dan maps. Ook leggen die bij twijfel bezoeken af (merk je zelf weinig van, kijken ff over je schutting bijvoorbeeld)
  zaterdag 11 maart 2023 @ 13:24:12 #182
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208325416
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 13:21 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Een feitelijke fout laten corrigeren lijkt mij prima. Maar de woz taxateurs die ik ken hebben "iets" betere en actuelere fotos dan maps. Ook leggen die bij twijfel bezoeken af (merk je zelf weinig van, kijken ff over je schutting bijvoorbeeld)
Ons huis staat nog niet op streetview maar er zit wel een foto van ons huis bij het taxatierapport, vorig jaar ook al.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208325426
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 13:24 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ons huis staat nog niet op streetview maar er zit wel een foto van ons huis bij het taxatierapport, vorig jaar ook al.
Klopt. Er zijn veel meer aanbieders. Cyclomedia bijvoorbeeld.
  zaterdag 11 maart 2023 @ 13:28:24 #184
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208325451
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 13:25 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Klopt. Er zijn veel meer aanbieders. Cyclomedia bijvoorbeeld.
Het is wel een foto van voor 31 augustus 2021, want toen is het hek aan de voorkant geplaatst, en dat staat er niet op :D
Dus de foto is binnen een vrij korte periode na oplevering (15 juni 2021) genomen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208325756
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 10:33 schreef Leandra het volgende:

[..]
Wat groter flats die helemaal gerenoveerd, gemoderniseerd zijn.
pi_208325805
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 08:53 schreef investeerdertje het volgende:

Het was dan ook geen argument maar een statement. Het valt gewoon op dat mensen hun huis niets waard vinden, totdat ze het moeten verkopen. Dan is het ineens heel duur.
Niet alle huiseigenaren geldwolven zijn.
Ik zou zelf onder de marktwaard in de verkoop zetten als ik zsm weg wil bvb.
Heb ik 20jaar geleden ook zo gedaan....maar toch (heel onverwacht) voor boven de vraagprijs verkocht.
Leuke bonus dan.
  zaterdag 11 maart 2023 @ 15:05:23 #187
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208326317
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 14:02 schreef Tingo het volgende:

[..]
Wat groter flats die helemaal gerenoveerd, gemoderniseerd zijn.
Dan is dat je argument, niet dat jij je appartement de WOZ niet waard vindt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208326385
quote:
In totasl 8 euro of alleen voor de ozb?
pi_208326815
quote:
Heb zojuist het bezwaar bij de gemeente Den Haag ingediend. Kon het helaas niet zelf, omdat de aanslag op mijn man’s naam staat 😭 (andere frustratie)
Webformulier met mogelijkheid tot uploaden foto’s en brief. Heb dus in een brief mijn bezwaar gedaan en deze geüploaded. Bij een ander bezwaar, ben ik daarna gebeld, ben benieuwd hoe dat deze keer gaat.

Mijn bezwaar inhoudelijk was: 2 referentie panden zijn niet vergelijkbaar, niet qua huis, niet qua ligging etc.
Bij het wel vergelijkbare huis heb ik de kenmerken naast elkaar gelegd en daarmee laten zien dat de panden enigszins vergelijkbaar zijn, maar nooit op praktische dezelfde waarde kunnen uitkomen.
Ben benieuwd wat ze ervan vinden.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
  zaterdag 11 maart 2023 @ 16:16:01 #190
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208327372
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 15:36 schreef Essebes het volgende:

[..]
Heb zojuist het bezwaar bij de gemeente Den Haag ingediend. Kon het helaas niet zelf, omdat de aanslag op mijn man’s naam staat 😭 (andere frustratie)
Webformulier met mogelijkheid tot uploaden foto’s en brief. Heb dus in een brief mijn bezwaar gedaan en deze geüploaded. Bij een ander bezwaar, ben ik daarna gebeld, ben benieuwd hoe dat deze keer gaat.

Mijn bezwaar inhoudelijk was: 2 referentie panden zijn niet vergelijkbaar, niet qua huis, niet qua ligging etc.
Bij het wel vergelijkbare huis heb ik de kenmerken naast elkaar gelegd en daarmee laten zien dat de panden enigszins vergelijkbaar zijn, maar nooit op praktische dezelfde waarde kunnen uitkomen.
Ben benieuwd wat ze ervan vinden.
Het blijft stuitend dat de ene partner niet eens online inzage heeft in de WOZ beschikking en aanslag gemeentelijke belastingen.
Het is niet zo dat ze mij kwijtschelding verlenenen omdat mijn inkomen laag is, dan gaat het wel om het gezamenlijke inkomen.
Het is ook niet zo dat als ik niet zou betalen dat ze het geld dan niet bij mijn man gaan halen.

Maar hoeveel het is en of er betaald is kun je voor jouw huis waar je 50/50 eigenaar van bent niet zien als je niet degene bent die aangeslagen wordt, terwijl je wel hoofdelijk verantwoordelijk bent.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208328255
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 16:16 schreef Leandra het volgende:

[..]
Het blijft stuitend dat de ene partner niet eens online inzage heeft in de WOZ beschikking en aanslag gemeentelijke belastingen.
Het is niet zo dat ze mij kwijtschelding verlenenen omdat mijn inkomen laag is, dan gaat het wel om het gezamenlijke inkomen.
Het is ook niet zo dat als ik niet zou betalen dat ze het geld dan niet bij mijn man gaan halen.

Maar hoeveel het is en of er betaald is kun je voor jouw huis waar je 50/50 eigenaar van bent niet zien als je niet degene bent die aangeslagen wordt, terwijl je wel hoofdelijk verantwoordelijk bent.
Klopt, ik irriteer me hier al jaren aan. 🤬
(Roos Vonk)
pi_208330367
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 10:37 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Je kan het nog zo versimpelen. Maar als het verschil tussen een bureau die alles doet of zelf bezwaar.

Dan heeft een bureau die zich "gespecialiseerd" noemt voor 99% van de mensen de voorkeur. Een brief schrijven of niet zal daar echt weg weinig aan bijdragenm

Ook na drie keer lezen, is het mij volslagen onduidelijk wat je nou wilt vertellen, behalve dat een gespecialiseerd bureau - ogenschijnlijk terecht - voor 99% van de mensen, de voorkeur verdient.
pi_208331821
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 19:17 schreef blomke het volgende:

[..]
Ook na drie keer lezen, is het mij volslagen onduidelijk wat je nou wilt vertellen, behalve dat een gespecialiseerd bureau - ogenschijnlijk terecht - voor 99% van de mensen, de voorkeur verdient.
"Gespecialiseerd"

En dan enkel omdat ze niets hoeven te doen. Er is verder geen specialisme aanwezig. Als jij de luiheid van mensen een terecht vindt. Tja.
pi_208340529
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 20:13 schreef investeerdertje het volgende:

"Gespecialiseerd"
Is jouw terminologie. Er zijn zoveel adviesbureaus met een "specialisme", waarvoor amper wat meer geleverd wordt dan wat velletjes vooraf ingevuld papier.

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 20:13 schreef investeerdertje het volgende:

En dan enkel omdat ze niets hoeven te doen. Er is verder geen specialisme aanwezig. Als jij de luiheid van mensen een terecht vindt. Tja.
Voor zover ik het snap: mensen hebben een keuzevrijheid: om lui te zijn ja, en om te kiezen voor een "gespecialiseerd" bureau.
pi_208341418
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 15:09 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
In totasl 8 euro of alleen voor de ozb?
Alleen de ozb
pi_208341450
Ik denk dat de mensen die een bureau in de arm nemen niet lui zijn maar de gemeente gewoon niet vertrouwen.

P.s. ik heb trouwens nog nooit een foto gezien vanuit de gemeente van ons huis of een gemeentelijk taxatierapport, alleen de rekening.
  zondag 12 maart 2023 @ 11:06:14 #197
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_208341460
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 11:05 schreef Sorella het volgende:
Ik denk dat de mensen die een bureau in de arm nemen niet lui zijn maar de gemeente gewoon niet vertrouwen.

P.s. ik heb trouwens nog nooit een foto gezien vanuit de gemeente van ons huis of een gemeentelijk taxatierapport, alleen de rekening.
Die kan je gewoon opvragen en waarschijnlijk online inzien hoor.
pi_208341467
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 11:06 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Die kan je gewoon opvragen en waarschijnlijk online inzien hoor.
Ga ik dat eens doen, tnx :)
pi_208341681
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 11:00 schreef Sorella het volgende:

[..]
Alleen de ozb
ok, dus je noemt maar een klein deel van je totale besparing
pi_208341718
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 11:29 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Die paar centen in mindering op de huisvuil is niet eens de moeite van het benoemen waard.
pi_208341736
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 11:33 schreef Sorella het volgende:

[..]
Die paar centen in mindering op de huisvuil is niet eens de moeite van het benoemen waard.
klopt inderdaad... het EWF tikt wel aan en met waterschapkosten erbij en de ozb en alle overige kosten die te maken hebben met de WOZ is het wel een leuk bedragje
pi_208341757
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 11:29 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Je mist de lagere waterschapsbelasting.
En dat het deel van de hypotheekrente dat niet aftrekbaar is nu ook lager is. Dat levert bij de belastingaangifte over dit jaar ook weer een paar extra centen op.
pi_208341762
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 11:37 schreef Crowdyfunder het volgende:

[..]
Je mist de lagere waterschapsbelasting.
En dat het deel van de hypotheekrente dat niet aftrekbaar is nu ook lager is. Dat levert bij de belastingaangifte over dit jaar ook weer een paar extra centen op.
ik mis helemaal niks :?
pi_208344312
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 11:37 schreef Crowdyfunder het volgende:

En dat het deel van de hypotheekrente dat niet aftrekbaar is nu ook lager is.
Dat is het EWF, gebaseerd op de WOZ-waarde. Ook al een dozijn keer genoemd. Maar zelfs daarvoor een "gespecialiseerd bureau" inschakelen is al erger dan vloeken in de kerk.
pi_208344647
Hier doet de gemeente erg moeilijk, ik ben in 2 jaar tijd van 280k naar 432k gegaan terwijl de buurman met een gelijkwaardig huis op 320k zit. Gemeente gebeld, niets aan te doen blijkbaar. Dus nu heb ik ook maar een WOZ bedrijfje ingeschakeld.

Als we gaan zeuren dat die bedrijfjes duur zijn, dan moet de gemeente maar realistisch schatten. Als iedereen het zelf regelt en/of accepteerd heeft de gemeente er alleen maar voordeel mee om systematisch te hoog te zitten. Als elke verkeerde schatting ze een hoop geld kost denken ze misschien beter na bij de volgende schatting.
pi_208345075
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 15:33 schreef boegschroef het volgende:
Hier doet de gemeente erg moeilijk, ik ben in 2 jaar tijd van 280k naar 432k gegaan terwijl de buurman met een gelijkwaardig huis op 320k zit. Gemeente gebeld, niets aan te doen blijkbaar. Dus nu heb ik ook maar een WOZ bedrijfje ingeschakeld.
Want zelf bezwaar indienen was je te moeilijk?
quote:
Als we gaan zeuren dat die bedrijfjes duur zijn, dan moet de gemeente maar realistisch schatten. Als iedereen het zelf regelt en/of accepteerd heeft de gemeente er alleen maar voordeel mee om systematisch te hoog te zitten. Als elke verkeerde schatting ze een hoop geld kost denken ze misschien beter na bij de volgende schatting.
Wat een drolredenering zeg
pi_208345677
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2023 16:04 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Want zelf bezwaar indienen was je te moeilijk?
[..]
Wat een drolredenering zeg
Begrijpend lezen is ook een kunst blijkbaar. Is het echt te moeilijk om te begrijpen uit: 'gemeente gebeld en niks aan te doen' dat de gemeente mijn bezwaar niet accepteerde? Voor degene die dat niet snappen de jip en janneke versie: gemeente gebeld, ambtenaar zegt: sorry woz waarde klopt dus verlagen gaat niet gebeuren.

En ja verder als dat ga ik niet, ik heb mijn tijd wel beter te besteden. Als het niet makkelijk kan dan maar duur voor de gemeente.
pi_208345916
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 16:48 schreef boegschroef het volgende:

[..]
Begrijpend lezen is ook een kunst blijkbaar.
QFT
pi_208346685
quote:
Terecht, je zou jezelf tekort doen als je het niet doet. Ze vragen erom.

quote:
Precies wat onze beredenering is. Als de WOZ waarde realistisch zou zijn, zou ik er geen problemen mee hebben. Maar blijkbaar is enige assertiviteit, nog erger dan "vloeken in de kerk".
pi_208346745
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 16:48 schreef boegschroef het volgende:

[..]
Begrijpend lezen is ook een kunst blijkbaar. Is het echt te moeilijk om te begrijpen uit: 'gemeente gebeld en niks aan te doen' dat de gemeente mijn bezwaar niet accepteerde? Voor degene die dat niet snappen de jip en janneke versie: gemeente gebeld, ambtenaar zegt: sorry woz waarde klopt dus verlagen gaat niet gebeuren.

En ja verder als dat ga ik niet, ik heb mijn tijd wel beter te besteden. Als het niet makkelijk kan dan maar duur voor de gemeente.
Je kunt gewoon zelf bezwaar indienen, daarvoor moet je net zoveel aanleveren als dat je bij zo’n bureau moet aanleveren.
pi_208346829
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 17:58 schreef blomke het volgende:

[..]
Terecht, je zou jezelf tekort doen als je het niet doet. Ze vragen erom.
[..]
Precies wat onze beredenering is. Als de WOZ waarde realistisch zou zijn, zou ik er geen problemen mee hebben. Maar blijkbaar is enige assertiviteit, nog erger dan "vloeken in de kerk".
Met een beetje assertiviteit dien je gewoon je eigen bezwaar in. Hou je het mooi in eigen hand ook.
pi_208357007
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2023 18:07 schreef Vanyel het volgende:

Met een beetje assertiviteit dien je gewoon je eigen bezwaar in. Hou je het mooi in eigen hand ook.
Daar heb je wel een punt ja, tot nu toe hoor ik nog niets van het bureau.
pi_208357542
Bezwaar kun je in principe gewoon online indienen. In mijn geval moest dat via https://gbtwente.nl/

Ik neem aan dat iedere regio zo zijn eigen site heeft waar je met digid kan inloggen.

Overigens kun je helemaal niets zien qua status van het bezwaar, zelf je eigen bezwaar inzien kan niet. Ik heb alleen maar een dossiernummer en men mag er tot einde van het jaar over doen om dit te behandelen.
٩๏̯͡๏)۶
pi_208360603
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 15:05 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dan is dat je argument, niet dat jij je appartement de WOZ niet waard vindt.
Mn flatje NIET bijna 400k waarde is dus daarom heb ik bezwaarschrift gedaan.
WOZ waarde klopt gewoon niet.
pi_208454604
Hier ook zo'n geval.
Het huis van mijn ouders. Heb voor het eerst naar gekeken en ik dacht, dat is wel wat aan de hoge kant. In deze gemeente is het gemiddeld 19 % omhoog gegaan maar vergeleken met wat er bij ons is, is het toch aan hoge kant.

Heb het even gecontroleerd bij checkjewoz en daar komt dit uit:
Woz : 362.000
Uw echte woz : 279.000
U bespaart 278 euro.

Daar stond ik even van te kijken. Bij checkjewoz moest je aangeven hoe oud je badkamer was en je keuken. In dit geval, badkamer is 3 jaar geleden vernieuwd maar de rest van huis is meer dan 40 jaar oud en nooit wat aan gedaan. Het is een rijtjeshuis, alleen dubbelglas aanwezig. Het is ook moeilijk te vergelijken met de buren omdat die allemaal uitgebouwd hebben en flink opgeknapt.

Taxatierapport opgevraagd.
De eerste huis ligt heel ver vandaan. 4 wijken verderop. WOZ 336.000. Kan er weinig over vinden. Of het opgeknapt is of het duurzaam is.
Ik vind het ergens vreemd dat ze deze huis nemen als voorbeeld omdat het ver vandaan ligt.

Tweede huis
Deze ligt een straat verderop, wel in ander wijk.
WOZ van 336.000 maar als ik kijk op wozwaarde.nl staat daar 294.000. Hoe dit kan? Wel dezelfde peildatum.
En deze huis is opgeknapt. Uitgebouwd, nieuwe keuken, airco, dakisolatie, inductiekookplaat.
( dat hebben wij niet ).

Derde huis
Ligt ook straat verderop, maar is een grote hoekhuis. Hun huis opp. en tuin opp. is veel groter dan die van ons. Totaal niet te vergelijken.
WOZ 456.000

Daarom zit ik te overwegen om bewaar te maken. Ik denk ook omdat mijn ouders nooit bezwaar gemaakt hebben dat de woz nu aan de hoge kant is.

Omdat dit allemaal nieuw is voor mijn heb ik paar vragen:

Als ik nu bezwaar maak, dan hoef ik het bedrag toch niet nu te betalen? Of juist wel?

Ik kan dus bezwaar maken via gemeente of 1 van zo'n bureau. Als het bij de gemeente niet lukt, kan je daarna alsnog via zo'n bureau proberen? Ik weet niet of het dan nog lukt qua tijd.

Als je aangeeft dat de keuken 40 jaar oud is en de plafond niet meer goed is en de muur ook niet. En dat we qua duurzaam achterlopen, sturen ze dan iemand om te kijken?

Want bij checkjewoz kan ik aanvinken hoe oud de badkamer en de keuken zijn. En dan wordt het berekend. En dan kun je eventueel bezwaar maken. Geloven ze dat zomaar , hoe gaat dit in zijn werk?

Bij de gemeente moet je brief schrijven en onderbouwen en bewijs aanleveren, hoeft dat bij zo'n bureau niet?
  zondag 19 maart 2023 @ 22:18:51 #216
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_208460090
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 17:11 schreef Attitude het volgende:
Heb het even gecontroleerd bij checkjewoz en daar komt dit uit:
Woz : 362.000
Uw echte woz : 279.000
U bespaart 278 euro.
In hoe verre is dat een controle? En waar komt die 278 euro vandaan?

Zo'n bureau heeft een standaard briefje liggen. Maar die bureau's kosten de gemeentes (en dus jij en ik) een hoop extra geld. Dus toch even zelf in de pen kruipen.
  zondag 19 maart 2023 @ 22:19:38 #217
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_208460097
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2023 18:07 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik had dit nog niet gelezen maar het is natuurlijk wel hilarisch dat zo'n figuur als Blomke mensen van een gebrek aan assertiviteit beschuldigt _O-
pi_208460151
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 09:34 schreef Leandra het volgende:

[..]
Het is bizar dat het verdienmodel voor die bedrijven bij de gemeente vandaan komt en niet bij de burgers die ze zogenaamd geld besparen.

Laat ze maar werken tegen X % van de verlaging, maar dan is het niet rendabel meer.
Misschien moet de gemeente gewoon wat beter hun best doen de
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 09:43 schreef Leandra het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-waarde-huis-bezwaar

De kosten zitten hem vooral in de zogenaamde proceskosten, die de suggestie van maatwerk wekken maar vooral copy & paste werk zijn.

Misschien zouden gemeentes de burger die ze die ellende bespaart maar zelf contact opneemt en in het gelijk gesteld wordt een vergoeding moeten geven.
Misschien moeten gemeenten het net zo makkelijk moeten maken om tegen je woz bepaling in bezwaar te gaan als die bedrijven doen. Ik heb 3 keer geleurd bij mijn gemeente en 3 keer werd ik naar een kastje gestuurd. Dus toen maar 3 klikken op een website gedrukt en nu zit er een bureautje op. Gemiste kans voor de gemeente.
pi_208460162
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 22:18 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Zo'n bureau heeft een standaard briefje liggen. Maar die bureau's kosten de gemeentes (en dus jij en ik) een hoop extra geld. Dus toch even zelf in de pen kruipen.
Ik zou niet weten waarom ik het amateurisme van de gemeente moet blijven sponsoren.
pi_208460820
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 22:18 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Het is een website die ik eerder hier voorbij had zien komen en ook op tv. Dus ik even proberen. En daar kwam dit bedrag uit.
pi_208460889
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 22:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik zou niet weten waarom ik het amateurisme van de gemeente moet blijven sponsoren.
dat doe je toch wel, linksom meer dan rechtsom
pi_208461094
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 17:11 schreef Attitude het volgende:
Hier ook zo'n geval.

Omdat dit allemaal nieuw is voor mijn heb ik paar vragen:

Als ik nu bezwaar maak, dan hoef ik het bedrag toch niet nu te betalen? Of juist wel?

Bij de gemeente moet je brief schrijven en onderbouwen en bewijs aanleveren, hoeft dat bij zo'n bureau niet?
Ik heb online via de gemeente bezwaarschrift gedaan en binnen een aantal dagen een brief van ze met betalings uitstel ontvangen. Je moet gewoon een paar redenen doorgeven.
Er is toch contact/info over in je WOZ aanslag brief van je gemeente te vinden?
  maandag 20 maart 2023 @ 06:43:20 #223
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_208461401
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 22:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Dat doe je toch, door zo’n bureau er op te zetten?
pi_208462150
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 06:43 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Dat doe je toch, door zo’n bureau er op te zetten?
Neen, dat is het gevolg van het amateurisme. Het WOZ-systeem is amateuristisch.
pi_208462549
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 08:58 schreef blomke het volgende:

[..]
Dit dus.

- Gemeente maakt een fout bij het bepalen van de waarde.
- “ja nee je moet ze dan gewoon even bellen(waarbij ze je gaan afwimpelen), dan even mailen (waarbij IK dus TIJD en MOEITE moet stoppen terwijl het niet MIJN fout is) en een bezwaar indienen”
- “Als Je zo’n bureau inschakelt zijn de gemeentes heul veul geld kwijt want dan gaan ze meer belasting heffen”

Nee dropveter, als de gemeente iets moet beseffen is het wel dat ze hun zaakjes gewoon op orde moeten hebben. Oorzaak <> gevolg. Echt weer zo’n typische walgelijke ambtenarenmentaliteit waarbij ze zich niet focussen op het verhelpen van het probleem maar vooral klagen dat ze werkdruk hebben en geld kwijt zijn aan partijen die zo slim zijn om die lamlendige en lakse houding van ambtenaren uit te melken.

Gemeentes, zorg gewoon dat je je woz systeem op
orde hebt, dan krijg je ook niet zoveel beroepen te verwerken. Sim-pel.
pi_208486243
Als ik woz bezwaar wil maken, moet ik het bedrag al betalen? Of hoeft dat niet bij bezwaar maken?

( ben nieuw op dit gebied )
pi_208486408
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 21:23 schreef Attitude het volgende:
Als ik woz bezwaar wil maken, moet ik het bedrag al betalen? Of hoeft dat niet bij bezwaar maken?

Depends.

Je kan uitstel verzoeken maar volgens mij is dan wel rente van toepassing.
  dinsdag 21 maart 2023 @ 22:08:47 #228
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208486811
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 21:23 schreef Attitude het volgende:

Als je dit primair doet om uitstel van betaling te krijgen denk ik dat je andere issues hebt om op te lossen, de aanslag gemeentelijke belastingen gaat over het algemeen niet heel erg naar beneden door een lagere WOZ.

Daarbij: als het om het huis van je ouders gaat zijn zij degenen die moeten betalen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208487926
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 22:08 schreef Leandra het volgende:

[..]
Als je dit primair doet om uitstel van betaling te krijgen denk ik dat je andere issues hebt om op te lossen, de aanslag gemeentelijke belastingen gaat over het algemeen niet heel erg naar beneden door een lagere WOZ.

Daarbij: als het om het huis van je ouders gaat zijn zij degenen die moeten betalen.
Het gaat niet om uitstel van betaling. We kunnen het wel betalen. Mijn vraag is meer van, wanneer betaal je?
Als ik nu betaal en ook bezwaar maak, en bezwaar is gegrond en woz waarde gaat omlaag, wordt het dan verrekend en krijg je teveel betaalde terug?

Of moet ik bezwaar maken en hoef ik nog niet te betalen. En pas betalen als het bezwaar afgehandeld is.

Wat is normaal? Dat is mijn vraag.
pi_208487952
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 23:18 schreef Attitude het volgende:

[..]
Het gaat niet om uitstel van betaling. We kunnen het wel betalen. Mijn vraag is meer van, wanneer betaal je?
Als ik nu betaal en ook bezwaar maak, en bezwaar is gegrond en woz waarde gaat omlaag, wordt het dan verrekend en krijg je teveel betaalde terug?

Of moet ik bezwaar maken en hoef ik nog niet te betalen. En pas betalen als het bezwaar afgehandeld is.

Wat is normaal? Dat is mijn vraag.
uiterste betaaldatum van woz aanslag ligt toch 5 maanden verder? (althans, hier heb ik er 5 maanden voor)
pi_208487979
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 23:22 schreef mschol het volgende:
slag ligt toch 5 maanden verder? (althans, hier heb ik er 5 maanden voor)
Bij mij heb ik er 6 weken de tijd voor.

En bij bezwaar maken , dan heeft de gemeente tot eind van jaar tijd voor. Dat is meer dan 5 maanden.
pi_208488021
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 23:25 schreef Attitude het volgende:

[..]
Bij mij heb ik er 6 weken de tijd voor.

En bij bezwaar maken , dan heeft de gemeente tot eind van jaar tijd voor. Dat is meer dan 5 maanden.
ik kan ook gewoon een automatische incasso van maken, dan is er gewoon 12 maanden de tijd voor..
ik heb gewoon gespaard ervoor, want ik weet dat het eraan komt, dus kan het direct betalen, dat is gewoon veel verstandiger dan een gemeente werk bezorgen en op kosten te jagen
pi_208488059
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 23:29 schreef mschol het volgende:

[..]
ik kan ook gewoon een automatische incasso van maken, dan is er gewoon 12 maanden de tijd voor..
ik heb gewoon gespaard ervoor, want ik weet dat het eraan komt, dus kan het direct betalen, dat is gewoon veel verstandiger dan een gemeente werk bezorgen en op kosten te jagen
We kunnen het ook betalen . Het probleem is dat de manier waarop woz bepaald is, niet klopt. De taxatierapport bevat een fout. Dit is voor het eerst dat er bezwaar wordt gemaakt. Maar het gaat mij nu erom, wanneer betaal ik? Nu en dan bezwaar? of pas nadat bezwaar afgerond is.
pi_208488102
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 23:33 schreef Attitude het volgende:

[..]
We kunnen het ook betalen . Het probleem is dat de manier waarop woz bepaald is, niet klopt. De taxatierapport bevat een fout. Dit is voor het eerst dat er bezwaar wordt gemaakt. Maar het gaat mij nu erom, wanneer betaal ik? Nu en dan bezwaar? of pas nadat bezwaar afgerond is.
even gegoogled:

op basis van Art. 9 lid 12 van de invorderingswet wordt de verplichting van betaling niet geschorst:

quote:
De verplichting tot betaling wordt niet geschorst door de indiening van een bezwaar- of beroepschrift inzake een belastingaanslag.
  dinsdag 21 maart 2023 @ 23:38:33 #235
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_208488117
quote:

[..]
Normaliter krijg je hooguit uitstel van betaling voor het betwiste bedrag. Dus gewoon betalen binnen de betaaltermijn en bezwaar maken binnen de bezwaartermijn. Mocht de WOZ-waarde na bezwaar verlaagd worden, dan wordt je aanslag ozb eigendom ook verlaagd en krijg je het teveel betaalde bedrag terug.
pi_208488132
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 23:37 schreef mschol het volgende:

[..]
even gegoogled:

op basis van Art. 9 lid 12 van de invorderingswet wordt de verplichting van betaling niet geschorst:
[..]

quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 23:38 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Normaliter krijg je hooguit uitstel van betaling voor het betwiste bedrag. Dus gewoon betalen binnen de betaaltermijn en bezwaar maken binnen de bezwaartermijn. Mocht de WOZ-waarde na bezwaar verlaagd worden, dan wordt je aanslag ozb eigendom ook verlaagd en krijg je het teveel betaalde bedrag terug.
Top!! Bedankt!
pi_208488174
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 21:37 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Depends.

Je kan uitstel verzoeken maar volgens mij is dan wel rente van toepassing.
Dit is dus waarschijnlijk specifiek voor mijn gemeente lees ik hier xD
  woensdag 22 maart 2023 @ 06:34:22 #238
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_208488961
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 08:58 schreef blomke het volgende:

[..]
De gemeente leeft van jouw belastingcenten. Zo'n bureautje wordt betaald van jouw belastingcenten.
  woensdag 22 maart 2023 @ 06:39:17 #239
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_208488970
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 06:34 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
De gemeente leeft van jouw belastingcenten. Zo'n bureautje wordt betaald van jouw belastingcenten.
Dat gaat er bij dat volk niet in.
pi_208489298
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 06:34 schreef RamboDirk het volgende:

*O*

Dus zo min mogelijk belastingcenten betalen, door een bureau in te schakelen voor lagere WOZ.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
pi_208489410
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 07:53 schreef blomke het volgende:

[..]
*O*

Dus zo min mogelijk belastingcenten betalen, door een bureau in te schakelen voor lagere WOZ.
:')

dat is wel hoe men denkt ja
  woensdag 22 maart 2023 @ 08:40:53 #242
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_208489656
quote:

[..]
*O*

Kijk eens dom, jah ho maar.
pi_208493399
quote:

[..]
Ik kan het ook betalen. Heb ik al 20 jaren alles in een keer betaalt en dit is ook voor het eerste dat ik bezwaarmaken.
Volgens de gemeente taxatierapport heb ik een dakterras! Dat wist ik niet :)

Volgens de brief van de gemeente:
U krijgt uitstel van betaling voor het deel van de aanslag waarmee u niet akkord bent. Dit uitstel geldt zolang uw bezwaarschift in behandeling is.

Ik wacht even nog met betaling dan ga ik in termijnen betalen, dan heb ik geen openstaande.

Ik heb ook een keer een brief met een parkeerboete gehad....en ik heb geen auto.
  woensdag 22 maart 2023 @ 16:44:19 #244
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_208496003
quote:

[..]
*O*

Je begint nu echt wartaal uit te slaan.
pi_208507591
Weekje geleden toch maar bezwaar gemaakt, onder het motto: niet geschoten is altijd mis. Denk dat het weinig uitmaakt, maar oke baadt het niet, dan schaadt het niet... :z
pi_208565284
Zomaar een gedachte: de gemeente (althans, bij ons) maakt, op kosten van de gemeentelijke begroting, gebruik van een extern commercieel bureau (Cosensus) om én de WOZ-waarden vast te stellen én de aanslagen te verzenden.

Doen die slecht taxatiewerk, waartegen ik bezwaar wil maken, krijg ik de wind van voren als ik ook een extern bureau inschakel?
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
  dinsdag 28 maart 2023 @ 12:35:24 #247
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_208566346
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 11:07 schreef blomke het volgende:
Zomaar een gedachte: de gemeente (althans, bij ons) maakt, op kosten van de gemeentelijke begroting, gebruik van een extern commercieel bureau (Cosensus) om én de WOZ-waarden vast te stellen én de aanslagen te verzenden.

Doen die slecht taxatiewerk, waartegen ik bezwaar wil maken, krijg ik de wind van voren als ik ook een extern bureau inschakel?
Cosensus is géén "extern commercieel bureau". Cosensus is een gemeenschappelijke regeling.
  dinsdag 28 maart 2023 @ 12:43:39 #248
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208566436
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 11:07 schreef blomke het volgende:

Als jij dat externe bureau zelf zou betalen hoor je daar niemand over.
Het punt is dat jouw inschakelen van dat externe bureau uiteindelijk door de hele gemeente (de bewoners dus) betaald moet worden.

De winst die je nu maakt betekent straks simpelweg een hoger percentage gemeentelijke belastingen, want ze zullen toch bedrag X van jou moeten vangen, ongeacht of je WOZ nou ¤ 876.543 of ¤ 789.012 is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208567099
Fixed
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 12:35 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Cosensus is dus een "extern commercieel bureau". Consensus is een gemeenschappelijke regeling.
En dan is het ook nog geen regeling maar dat er overeenstemming is.
  dinsdag 28 maart 2023 @ 15:46:41 #250
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_208568190
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 13:48 schreef qajariaq het volgende:
Fixed
[..]
En dan is het ook nog geen regeling maar dat er overeenstemming is.
Nee, het is een gemeenschappelijke regeling, GEEN extern commercieel bureau: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Wet_gemeenschappelijke_regelingen
pi_208568769
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 15:46 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nee, het is een gemeenschappelijke regeling, GEEN extern commercieel bureau: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Wet_gemeenschappelijke_regelingen
quote:
Cocensus heeft een bedrijfsmatige grondslag
https://www.cocensus.nl/over-ons/onze-missie
  dinsdag 28 maart 2023 @ 17:14:46 #252
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_208568995
quote:
Desalniettemin is het een gemeenschappelijke regeling: https://www.cocensus.nl/bekendmakingen/gr-cocensus

Dit is ook te zien aan de samenstelling van het algemeen bestuur: https://www.cocensus.nl/over-ons/algemeen-bestuur-cocensus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')