Is niet mijn huis, maar een pand van de gemeente.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 20:19 schreef investeerdertje het volgende:
Bel een Taxateur.
Laat je huis taxeren.
Onthoud dat je die pas volgend jaar kan gebruiken of dat je moet terugrekenen naar 1 januari vorig jaar.
Klaar.
Misschien heb je er op de lange termijn iets aan. Verder is het lood om oud ijzer.
Uuuh?quote:Op zaterdag 25 februari 2023 20:24 schreef Chandler het volgende:
[..]
Is niet mijn huis, maar een pand van de gemeente.
Ben gewoon benieuwd naar de echte waarde van het pand.quote:
En aangezien mijn huis nogal 1970 (gebouwd in 1908) is, alleen maar gashaarden heeft en niet overal dubbelglas, geen isolatie what so ever, scheuren in plafonds, vloeren lopen 5cm af (van links naar rechts) etc... is het misschien handig om te kijken of het iets kan schelen.quote:De WOZ-waarde is de waarde van uw woning. De WOZ-waarde wordt gebruikt om de hoogte van belastingen en heffingen te bepalen, zoals de onroerendezaakbelasting. Bij een huurhuis bepaalt de WOZ-waarde ook de hoogte van uw huur. Gemeenten bepalen de hoogte van de WOZ-waarde met een taxatie.
Ik snap je pand van de gemeente verhaal niet.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 21:19 schreef Chandler het volgende:
[..]
Ben gewoon benieuwd naar de echte waarde van het pand.
én
[..]
En aangezien mijn huis nogal 1970 (gebouwd in 1908) is, alleen maar gashaarden heeft en niet overal dubbelglas, geen isolatie what so ever, scheuren in plafonds, vloeren lopen 5cm af (van links naar rechts) etc... is het misschien handig om te kijken of het iets kan schelen.
De gemeente heeft ons vorig jaar diverse malen lastig gevallen met vragen of we foto's van de binnenkant wilden doorgeven, voor "een betere waardebepaling". Nu wonen wij in een nieuwbouwhuis, en als ik dat optel bij de hebberigheid van de overheid gaat daar m.i. niet uitkomen dat de WOZ waarde gaat zakken. Heb daarom niet gereageerd, maar misschien is dat voor jou wel van toepassing. Zo'n slecht mogelijke foto's opsturen zou ik zeggenquote:Op zaterdag 25 februari 2023 21:19 schreef Chandler het volgende:
[..]
Ben gewoon benieuwd naar de echte waarde van het pand.
én
[..]
En aangezien mijn huis nogal 1970 (gebouwd in 1908) is, alleen maar gashaarden heeft en niet overal dubbelglas, geen isolatie what so ever, scheuren in plafonds, vloeren lopen 5cm af (van links naar rechts) etc... is het misschien handig om te kijken of het iets kan schelen.
Woon je dan in Enschede?quote:Op zaterdag 25 februari 2023 22:35 schreef daNpy het volgende:
bouwhuis, en als ik dat optel bij de hebberigheid van de overheid gaat daar m.i. niet uitkomen dat de WOZ waarde gaat zakken. Heb daarom niet gereageerd, maar misschien is dat voor jou
En toch kosten die bedrijven geld, dat betaald de gemeente én daar betaald de burger dan weer voorquote:Op zaterdag 25 februari 2023 23:32 schreef karr-1 het volgende:
De laatste keer dat ik het deed heb ik het aan zo'n 'check je Woz bedrijfje' overgelaten. Vanaf het moment van inzenden duurde het bijna 1 jaar voor ik antwoord kreeg en het antwoord was 'nee we kunnen niets voor je doen'
Daarna nooit meer iets mee gedaan, ik geloof het wel
Vast wel maar wat wil je daar mee zeggen? Dat soort bedrijfjes beloven je honderden euros aan besparing en uiteindelijk levert het geen cent op.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 23:41 schreef bananen-plukker het volgende:
[..]
En toch kosten die bedrijven geld, dat betaald de gemeente én daar betaald de burger dan weer voor
Als de WOZ-waarde inderdaad niet klopt, moet de gemeente deze bedrijven soms tot 1.500 euro aan proceskosten betalen. Voor de burger is het belastingvoordeel soms maar enkele tientjes. "Het aantal uren werk van deze bedrijven staat niet in verhouding tot de vergoeding", laat de gemeente Almere weten.quote:Op zondag 26 februari 2023 00:24 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Vast wel maar wat wil je daar mee zeggen? Dat soort bedrijfjes beloven je honderden euros aan besparing en uiteindelijk levert het geen cent op.
Nopequote:Op zaterdag 25 februari 2023 23:40 schreef bananen-plukker het volgende:
[..]
Woon je dan in Enschede?
Honderden euro's aan besparing? Hoe dan?quote:Op zondag 26 februari 2023 00:24 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Vast wel maar wat wil je daar mee zeggen? Dat soort bedrijfjes beloven je honderden euros aan besparing en uiteindelijk levert het geen cent op.
Dan moeten ze daar maar wat aan doen. Volgens de berekening van eerlijkewoz.nl is mijn woz waarde geen ¤365.000, maar ¤330.000 en ik ga niet de moeite nemen om in bezwaar te gaan of een taxateur te bellen. Wat mij betreft dus gunstig dat er een bedrijfje is die deze moeite uit handen wil nemen.quote:Op zondag 26 februari 2023 07:36 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Als de WOZ-waarde inderdaad niet klopt, moet de gemeente deze bedrijven soms tot 1.500 euro aan proceskosten betalen. Voor de burger is het belastingvoordeel soms maar enkele tientjes. "Het aantal uren werk van deze bedrijven staat niet in verhouding tot de vergoeding", laat de gemeente Almere weten.
Dan ook niet zeuren als het volgende jaar weer met 10% omhoog moet.quote:Op zondag 26 februari 2023 09:09 schreef NaarMensje het volgende:
[..]
Dan moeten ze daar maar wat aan doen. Volgens de berekening van eerlijkewoz.nl is mijn woz waarde geen ¤365.000, maar ¤330.000 en ik ga niet de moeite nemen om in bezwaar te gaan of een taxateur te bellen. Wat mij betreft dus gunstig dat er een bedrijfje is die deze moeite uit handen wil nemen.
Laat ik zo'n bedrijfje gewoon weer bezwaar maken.quote:Op zondag 26 februari 2023 09:21 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Dan ook niet zeuren als het volgende jaar weer met 10% omhoog moet.
Precies, kost niets (nou ja anders dan belasting betalen en dat doen we alquote:Op zondag 26 februari 2023 09:30 schreef NaarMensje het volgende:
Laat ik zo'n bedrijfje gewoon weer bezwaar maken.
Ja jij snapt hetquote:Op zondag 26 februari 2023 09:30 schreef NaarMensje het volgende:
[..]
Laat ik zo'n bedrijfje gewoon weer bezwaar maken.
Ik heb niet zo’n zin in een bureautje ertussen. En gelukkig de gemeente ook niet (Den Haag).quote:Op zondag 26 februari 2023 09:09 schreef NaarMensje het volgende:
[..]
Dan moeten ze daar maar wat aan doen. Volgens de berekening van eerlijkewoz.nl is mijn woz waarde geen ¤365.000, maar ¤330.000 en ik ga niet de moeite nemen om in bezwaar te gaan of een taxateur te bellen. Wat mij betreft dus gunstig dat er een bedrijfje is die deze moeite uit handen wil nemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |