Hoe zie je dat voor je? Russen hebben de logistiek niet om ver buiten hun grenzen oorlog te voeren. Zelfs een buurland is al te lastig.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 09:03 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Oja? Totdat de Russen het voor het zeggen hebben hier.
Dat is ook niet eenvoudig, zeker niet als er spysatellieten boven je hoofd zweven op 400 km hoogte die alles zien en volgen wat er gebeurdquote:Op zaterdag 25 februari 2023 10:39 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je? Russen hebben de logistiek niet om ver buiten hun grenzen oorlog te voeren. Zelfs een buurland is al te lastig.
Voorlopig nog weinig denk ik. Zoveel mogelijk depots, troepenconcentraties en commandocentra beschieten.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 01:26 schreef Nebelwerfer het volgende:
Grote hamvraag is natuurlijk wat de Oekraners nu al kunnen gaan bewerkstelligen.
Ik bedoel met hetgeen ze nu gekregen hebben.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 11:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Voorlopig nog weinig denk ik. Zoveel mogelijk depots, troepenconcentraties en commandocentra beschieten.
Militair personeel reist op persoonlijke titel naar de EU, daarnaast probeert Rusland inwoners van Transnistri te recruteren.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 10:53 schreef capricia het volgende:
Hoe wordt dat Transnistri eigenlijk bevoorraad?
Feiten mag je gewoon benoemen lijkt me. Russische inmenging in 2016 indertijd is al lang bewezen.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 01:20 schreef Repentless het volgende:
inclusief de bekende verwijzingen naar "Russische inmenging in de verkiezingen van 2016" en verder het obligate Trump-gewauwel.
Dank!quote:Op zaterdag 25 februari 2023 11:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Militair personeel reist op persoonlijke titel naar de EU, daarnaast probeert Rusland inwoners van Transnistri te recruteren.
Goederen komen aan in EU landen onder de vlag van andere landen en daarna via Moldavi naar Transnistri gesmokkeld.
Die paar tanks? Ik denk het niet.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 11:02 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik bedoel met hetgeen ze nu gekregen hebben.
Eventueel offensief zal wel een maand of 2/3 duren inderdaad.
Is er ten minste eentje die er niet na een week gedesillusioneerd achter kwam dat oorlog voeren geen romantisch avontuur is.quote:
En daarom maakt 'ie miscalculatie na miscalculatie. de totaal verkeerd ingeschatte Oekrainse weerstand, de totaal verkeerde inschatting van de nog altijd voortdurende westerse steun met de levering van steeds zwaardere wapens en de totaal mislukte chantage met kernwapens en gas, de Russische geopolitieke strategie hangt van de foute inschattingen aan mekaar.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 22:13 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Poetin spreekt vloeiend Duits en Engels idd. Bovendien weet ie heel goed hoe het werkt in de wereld.
Ze zullen de plekken waar ze in het offensief zouden kunnen gaan wel gevechtsklaar gaan maken met langeafstandswapens. Meer zie ik niet gebeuren voor alle IFV's en tanks zijn aangekomen. en die eenheden klaar zijn.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 11:16 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Tanks/afstandswapens/AFV’s/training.. men zal wat moeten niet?
Dat geloof ik ook, maar hoe lang denk jij dat dat duurt dan?quote:Op zaterdag 25 februari 2023 11:46 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ze zullen de plekken waar ze in het offensief zouden kunnen gaan wel gevechtsklaar gaan maken met langeafstandswapens. Meer zie ik niet gebeuren voor alle IFV's en tanks zijn aangekomen. en die eenheden klaar zijn.
Ik denk dat dat vooral komt door een misvatting over de mate van corruptie in Rusland en hoe dat het leger kreupel heeft gemaakt.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 11:37 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
En daarom maakt 'ie miscalculatie na miscalculatie. de totaal verkeerd ingeschatte Oekrainse weerstand, de totaal verkeerde inschatting van de nog altijd voortdurende westerse steun met de levering van steeds zwaardere wapens en de totaal mislukte chantage met kernwapens en gas, de Russische geopolitieke strategie hangt van de foute inschattingen aan mekaar.
Het westerse geluk is dat Russen altijd in het door hen zelf gesponnen web van leugens verstrikt zullen raken, hopelijk weten westerse veiligheids- en inlichtingendiensten daar slim gebruik van te maken om de Russische samenleving nog harder door het putje te laten gaan.
Er gebeurt veel op strategisch gebied.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 01:08 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Mooi nog wat laten aanvallen. Tzt minder last van hun artillerie wanneer Oekrane zelf een offensief start.
Maar waarom die piloten niet trainen? Zodra je beslist die dingen wel te sturen hangt dit alleen nog af van de levertijd van de vliegtuigen.quote:
Volgens verschillende nieuwsberichten gebeurt dat al.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 12:30 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Maar waarom die piloten niet trainen?
Als men Marioepol weer in handen heeft dan kunnen de Russsen ook niet meer over de weg naar De Krimquote:Op zaterdag 25 februari 2023 12:30 schreef oheng het volgende:
[..]
Er gebeurt veel op strategisch gebied.
Met name de munitiedepots in Mariupol worden iedere nacht geraakt door (vermoedelijk) GLSDB. Zoals de meesten hier zullen weten, is Mariupol een zeer belangrijk transport knooppunt.
Opvallende keus, want je zou misschien eerder aanvallen verwachten op de hubs Starobilsk of Luhansk.
Misschien is dit een voorbereiding van het slagveld.
Enige bedreiging voor Oekraine zijn de potentiele wapenleveranties door China. De VS heeft extra trainers naar Taiwan gestuurd, hoogstwaarschijnlijk in verband met deze geruchten.
Wat China betreft zou ik zeggen dat een kosten baten analyse niet gunstig uit valt voor de Chinezen.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 12:30 schreef oheng het volgende:
[..]
Er gebeurt veel op strategisch gebied.
Met name de munitiedepots in Mariupol worden iedere nacht geraakt door (vermoedelijk) GLSDB. Zoals de meesten hier zullen weten, is Mariupol een zeer belangrijk transport knooppunt.
Opvallende keus, want je zou misschien eerder aanvallen verwachten op de hubs Starobilsk of Luhansk.
Enige bedreiging voor Oekraine zijn de potentiele wapenleveranties door China. De VS heeft extra trainers naar Taiwan gestuurd, hoogstwaarschijnlijk in verband met deze geruchten.
Beetje kort door de bocht, ze kunnen ook werken met een magnetische ontsteker, dat hoeft niet zo te zijn natuurlijk... De meeste werken gewoon nog op druk.quote:
In een mijnenveld kort door de bocht gaan 😱quote:Op zaterdag 25 februari 2023 12:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Beetje kort door de bocht, ze kunnen ook werken met een magnetische ontsteker, dat hoeft niet zo te zijn natuurlijk... De meeste werken gewoon nog op druk.
Prikstappend voorwaarts!quote:Op zaterdag 25 februari 2023 12:39 schreef StateOfMind het volgende:
In een mijnenveld kort door de bocht gaan 😱
Beetje verstandig mijnenveld ligt dus vol met verschillende mijnen?quote:Op zaterdag 25 februari 2023 12:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Beetje kort door de bocht, ze kunnen ook werken met een magnetische ontsteker, dat hoeft niet zo te zijn natuurlijk... De meeste werken gewoon nog op druk.
Altijd er ook een paar binnen de apex leggen ! Dat is les 2. Les 1 is natuurlijk jezelf niet in een hoekje vast mijnen.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 12:39 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
In een mijnenveld kort door de bocht gaan 😱
Uiteraard, maar dat vergt wel wat meer werk. Als je mechanisch gaat mijnenleggen ben je vaak wel gebonden aan 1 type mijn. Maar goed, als je weet dat er mijn liggen gaat de snelheid eruit en zullen ze een andere route gaan kiezen dus doel bereikt, je wil de vijand ergens kanaliseren/een richting op dwingen en ze daar aangrijpen.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 12:43 schreef Nebelwerfer het volgende:
Beetje verstandig mijnenveld ligt dus vol met verschillende mijnen?
Heel best komen de Russen er niet door heen natuurlijk.
Over apex gesproken, je hebt ook apex predators.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 12:46 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Altijd er ook een paar binnen de apex leggen ! Dat is les 2. Les 1 is natuurlijk jezelf niet in een hoekje vast mijnen.
Is dit een: ik projecteer eerst op iedereen dat iedereen denkt dat alleen rus oude van dagen stuurt, en zie hier: oekraine heeft ook mensen die ouder zijn onder de wapens, vandaar: contrast?quote:Op zaterdag 25 februari 2023 10:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dit soort posts staan dan ook wel in schril contrast met de hihaho Russische bejaarde soldaten posts...
Is in dit geval het juist niet zo dat ze de Russen die velden in laat rijden? Of dat de Russen dingen verkloten?quote:Op zaterdag 25 februari 2023 12:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
Uiteraard, maar dat vergt wel wat meer werk. Als je mechanisch gaat mijnenleggen ben je vaak wel gebonden aan 1 type mijn. Maar goed, als je weet dat er mijn liggen gaat de snelheid eruit en zullen ze een andere route gaan kiezen dus doel bereikt, je wil de vijand ergens kanaliseren/een richting op dwingen en ze daar aangrijpen.
Er zal altijd een de eerste zijn die erin rijdt natuurlijk, maar alles wat daarna komt zal wat anders gaan doen. Jammer voor die club die er in staat.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 12:50 schreef Nebelwerfer het volgende:
Is in dit geval het juist niet zo dat ze de Russen die velden in laat rijden? Of dat de Russen dingen verkloten?
Baseer ik op de vele beelden van hele colonnes in mijnenvelden.
Is dat dan ook het radiobericht naar die eerste toe?quote:Op zaterdag 25 februari 2023 12:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Er zal altijd een de eerste zijn die erin rijdt natuurlijk, maar alles wat daarna komt zal wat anders gaan doen. Jammer voor die club die er in staat.
Of Melitopol. Maar Mariupol heeft ook voor oekraine natuurlijk veel meer symbolische waarde.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 12:30 schreef oheng het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |