Hoe zie je dat voor je? Russen hebben de logistiek niet om ver buiten hun grenzen oorlog te voeren. Zelfs een buurland is al te lastig.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 09:03 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Oja? Totdat de Russen het voor het zeggen hebben hier.
Dat is ook niet eenvoudig, zeker niet als er spysatellieten boven je hoofd zweven op 400 km hoogte die alles zien en volgen wat er gebeurdquote:Op zaterdag 25 februari 2023 10:39 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je? Russen hebben de logistiek niet om ver buiten hun grenzen oorlog te voeren. Zelfs een buurland is al te lastig.
Voorlopig nog weinig denk ik. Zoveel mogelijk depots, troepenconcentraties en commandocentra beschieten.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 01:26 schreef Nebelwerfer het volgende:
Grote hamvraag is natuurlijk wat de Oekraners nu al kunnen gaan bewerkstelligen.
Ik bedoel met hetgeen ze nu gekregen hebben.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 11:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Voorlopig nog weinig denk ik. Zoveel mogelijk depots, troepenconcentraties en commandocentra beschieten.
Militair personeel reist op persoonlijke titel naar de EU, daarnaast probeert Rusland inwoners van Transnistri te recruteren.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 10:53 schreef capricia het volgende:
Hoe wordt dat Transnistri eigenlijk bevoorraad?
Feiten mag je gewoon benoemen lijkt me. Russische inmenging in 2016 indertijd is al lang bewezen.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 01:20 schreef Repentless het volgende:
inclusief de bekende verwijzingen naar "Russische inmenging in de verkiezingen van 2016" en verder het obligate Trump-gewauwel.
Dank!quote:Op zaterdag 25 februari 2023 11:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Militair personeel reist op persoonlijke titel naar de EU, daarnaast probeert Rusland inwoners van Transnistri te recruteren.
Goederen komen aan in EU landen onder de vlag van andere landen en daarna via Moldavi naar Transnistri gesmokkeld.
Die paar tanks? Ik denk het niet.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 11:02 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik bedoel met hetgeen ze nu gekregen hebben.
Eventueel offensief zal wel een maand of 2/3 duren inderdaad.
Is er ten minste eentje die er niet na een week gedesillusioneerd achter kwam dat oorlog voeren geen romantisch avontuur is.quote:
En daarom maakt 'ie miscalculatie na miscalculatie. de totaal verkeerd ingeschatte Oekrainse weerstand, de totaal verkeerde inschatting van de nog altijd voortdurende westerse steun met de levering van steeds zwaardere wapens en de totaal mislukte chantage met kernwapens en gas, de Russische geopolitieke strategie hangt van de foute inschattingen aan mekaar.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 22:13 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Poetin spreekt vloeiend Duits en Engels idd. Bovendien weet ie heel goed hoe het werkt in de wereld.
Ze zullen de plekken waar ze in het offensief zouden kunnen gaan wel gevechtsklaar gaan maken met langeafstandswapens. Meer zie ik niet gebeuren voor alle IFV's en tanks zijn aangekomen. en die eenheden klaar zijn.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 11:16 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Tanks/afstandswapens/AFV’s/training.. men zal wat moeten niet?
Dat geloof ik ook, maar hoe lang denk jij dat dat duurt dan?quote:Op zaterdag 25 februari 2023 11:46 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ze zullen de plekken waar ze in het offensief zouden kunnen gaan wel gevechtsklaar gaan maken met langeafstandswapens. Meer zie ik niet gebeuren voor alle IFV's en tanks zijn aangekomen. en die eenheden klaar zijn.
Ik denk dat dat vooral komt door een misvatting over de mate van corruptie in Rusland en hoe dat het leger kreupel heeft gemaakt.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 11:37 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
En daarom maakt 'ie miscalculatie na miscalculatie. de totaal verkeerd ingeschatte Oekrainse weerstand, de totaal verkeerde inschatting van de nog altijd voortdurende westerse steun met de levering van steeds zwaardere wapens en de totaal mislukte chantage met kernwapens en gas, de Russische geopolitieke strategie hangt van de foute inschattingen aan mekaar.
Het westerse geluk is dat Russen altijd in het door hen zelf gesponnen web van leugens verstrikt zullen raken, hopelijk weten westerse veiligheids- en inlichtingendiensten daar slim gebruik van te maken om de Russische samenleving nog harder door het putje te laten gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |