Om het ontopic te houden zal ik hier verder gaanquote:Op zaterdag 18 februari 2023 19:35 schreef Jippie het volgende:
[..]
Het is ook fijn om met gelijkgestemden in gesprek te gaan, maar als alle users precies hetzelfde denken zal een discussie uiteindelijk uitdoven. Daarentegen wordt er hier door veel users met 'feiten' (veelal twitter/youtube) gestrooid om hun mening/visie te uiten in plaats van zelf na te denken en te verwoorden hoe iets daadwerkelijk in elkaar kan steken. Op zich is daar niets mis mee, maar dat heeft naar mijn idee weinig met 'filosoferen' te maken.
1. Dat zou je in die subtopics waar dat gebeurt moeten navragen, kan niet oordelen over andere Fora binnen FOK!.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 19:45 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Om het ontopic te houden zal ik hier verder gaan
1.Als ik in bepaalde subtopics met ideeën of bronnen kom die niet in het betreffende subtopic wordt er meestal doorverwezen naar BNW.
2. Waarom kan dat in BNW niet?
3. Is het dan zo dat alles en iedereen hier maar z'n gal kan spugen en de sfeer kan verzieken?
Als diegenen nou nog met relevante informatie zouden komen is het nog te begrijpen maar meestal zijn het een soort gefrustreerde Jehova's.
Heb je opmerking even naar Feedback gekopieerd om uitgebreid te kunnen beantwoorden zonder het COVID topic 'om zeep te helpen'.quote:Op zondag 19 februari 2023 06:49 schreef _I het volgende:
[..]
"Daarentegen wordt er hier door veel users met 'feiten' (veelal twitter/youtube) gestrooid om hun mening/visie te uiten in plaats van zelf na te denken en te verwoorden hoe iets daadwerkelijk in elkaar kan steken."
1.Dat is geen constatering, maar een behoorlijke mening.
Na 3 jaar leer je hier wel met wie je wel of niet een gesprek aan moet gaan.
2.Als je nergens een bepaald gesprek kan voeren, omdat alles weggemod wordt in andere topics, en je hier als enige plek andere geluiden mag laten horen, is het heel vermoeiend om wederom dezelfde verhalen te moeten horen als elders.
3.Je komt vrij gemiddeld over, net als Wantie, volgt een narratief en laat een zweem van walging achter als je je uitlaat over BNW of de gebruikers,
4. wat doe je hier!? Ga lekker in het COR topic zitten met alle goeddoordachte en authentieke users, die allemaal hun welbespraakte meningen en diepgaande onderzoeken plaatsen.
5.Je hebt geen idee hoe je over komt, of hoe Wantie overkomt met zijn standaard riedeltje.
6.Kanp hoe je je een topic om zeept helpt, onder het mom van "helpen". Ik zie een trend.
Verklaar je naderquote:Op zondag 19 februari 2023 12:43 schreef UncleScorp het volgende:
Goh...immer dezelfde frustraties weer.
Hoe zou dat nu toch komen seg
Nee, ik ga geen voorbeelden zoeken, na jaren posten hou je een beeld van iemand over. daar zal je het mee moeten doen.quote:Op zondag 19 februari 2023 12:25 schreef Jippie het volgende:
[..]
Heb je opmerking even naar Feedback gekopieerd om uitgebreid te kunnen beantwoorden zonder het COVID topic 'om zeep te helpen'.
1. Nee, dat is een constatering die ik uitspreek naar aanleiding van een eerdere opmerking van @:Candymannetje over het filosoferen met gelijkgestemden. Filosoferen is is in mijn beleving zelf nadenken en verwoorden over hoe een kwestie in elkaar steekt. Heb ook aangegeven dat er niets mis is met het posten van Tweets of YouTube om je gelijk te onderstrepen, maar persoonlijk vind ik dat geen filosoferen maar gewoon discussiëren. Helemaal prima aangezien FOK! een discussieplatform is.
2. FOK! is een discussieplatform waar iedereen zijn mening/visie kan geven mits hij/zij daarbij de policy volgt. Dit geldt dus ook voor BNW. Mocht je van mening zijn dat dit anders zou moeten worden ingericht voor BNW kun je een mail sturen naar forum@fok.nl.
3. Kun je aangeven wat jij als 'zweem van walging' naar BNW en BNW-users ervaart? Dan kan ik er een fatsoenlijk antwoord op geven, met loze beweringen over mijn functioneren kan ik niet zo veel.
4. Ik modereer hier. Heb voor BNW gekozen omdat ik 'andersdenkenden' een warm hart toe draag en een hekel heb aan mensen uitsluiten vanwege een andere mening. Ieder mens is uniek en draagt zijn eigen rugzak mee waardoor men zijn/haar eigen kijk op de wereld ontwikkelt. De één neemt daarbij genoegen aan wat er aan 'feiten' dagelijks wordt voorgeschoteld en de ander heeft behoefte aan meer verdieping en wil zelf op onderzoek gaan om tot een eigen waarheidsvinding/conclusie te kunnen komen. Met beiden is niets mis, een 'andere mening' staat niet gelijk aan een 'verkeerde mening'.
5. Ik ben mij bewust dat ik direct ben en soms misschien zelfs iets formeel. Beetje beroepsdeformatie gecombineerd met een viertal operaties afgelopen jaar waar ik nog regelmatig last van heb. Attendeer mij daar gerust op, dit vogeltje zingt ook zoals ze gebekt is.
6. Zou je hier ook een voorbeeld van kunnen geven want zoals ik hier boven aangeef, met loze beweringen kan ik niet zo veel.
1. Ik denk dat je mij hier verkeerd interpreteert. Dit was namelijk een reactie op het genoemde - niet discussiëren, maar filosoferen met gelijkgestemden - ik leg geen waardeoordeel op aan de uitspraak over filosoferen maar benadruk dat hier in feite gewoon gediscussieerd wordt.quote:Op zondag 19 februari 2023 13:09 schreef _I het volgende:
[..]
Nee, ik ga geen voorbeelden zoeken, na jaren posten hou je een beeld van iemand over. daar zal je het mee moeten doen.
Kan je wel illustreren hoe ik het zie. Neem deze post, ik zal hem even ontleden hoe ik dit lees;
1. Filosoferen is is in mijn beleving zelf nadenken en verwoorden over hoe een kwestie in elkaar steekt. => Das mooi dat jij het zo ziet, maar je zit hier op een openbaar forum waar mensen komen met een iq van laag tot hoog, en met zeer uiteenlopende achtergronden. Wat jij vind is niet relevant voor iemand, behalve voor jou.
2. FOK! is een discussieplatform waar iedereen zijn mening/visie kan geven mits hij/zij daarbij de policy volgt => Onze mening mocht niet gegeven worden in NWS of COR. Wij werden daar weggekeken, en dat was verder prima, maar troffen hier dezelfde meningen weer. Daarnaast was er wel degelijk een hetze naar ongevaccineerden of andersdenkenden. Dat zijn de meeste nu vergeten, maar wij niet.
3.Heb voor BNW gekozen omdat ik 'andersdenkenden' een warm hart toe draag => over die zweem van walging gesproken.. Je hebt het zelf niet eens door, maar voor mij leest dit weg als "ik vind mensen met downsyndroom altijd van die vrolijke en eerlijke mensen".
4.een hekel heb aan mensen uitsluiten vanwege een andere mening. => Zo hebben wij ons 3 jaar gevoeld, maar dat betekent niet dat we beschermd moeten worden. Beetje witte vrouwen gaan anderen vertellen over hoe vlechten in je haar "cultural appropriation" is.
5. Ik ben mij bewust dat ik direct ben en soms misschien zelfs iets formeel. Beetje beroepsdeformatie gecombineerd met een viertal operaties afgelopen jaar. => Er is niets mis met formaliteit en er is ook niets mis met wie je bent of hoe je post. Je past alleen niet hier, want het voelt alsof je er naar kijkt als een inrichting waar bescherming nodig is, en niet als een groep mensen die allemaal om diverse redenen problemen hebben met de huidige gang van zaken in de wereld.
6. En ja, ik was emotioneel en aan het ranten. Dus als ik je ergens het gevoel gegeven heb dat er persoonlijk iets mis met je is, dan spijt me dat oprecht! Ook ik ben slechts een mens en kan soms een onbehouwen hork zijn.
Serieus? Iemand reageert totaal offtopic en daarop wordt mijn commentaar als een persoonlijke aanval gezienquote:Op zondag 19 februari 2023 12:33 schreef Jippie het volgende: [..] Zou je dit soort persoonlijke aanvallen achterwege willen laten, het draagt niets bij aan de discussie.
Ja, serieusquote:Op zondag 19 februari 2023 14:05 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Serieus? Iemand reageert totaal offtopic en daarop wordt mijn commentaar als een persoonlijke aanval gezien
Je zou ook mensen die er allerlei niet-relevante onzin bijhalen er op aan kunnen spreken ontopic te blijven.
Geen idee waar je allemaal heen wil. Kijk even naar mijn notes, hoevaak ik persoonlijke aanvallen maak of bevolkingsgroepen bash.quote:Op zondag 19 februari 2023 13:55 schreef Jippie het volgende:
Dus ik snap best dat mijn moderatie een soort van vreemd aanvoelt voor users die inmiddels gewend waren geraakt aan persoonlijke aanvallen of het bashen van bepaalde bevolkingsgroepen.
Alles is een keuze in het leven. Sta achter je keuzes, ze vormen namelijk een onderdeel van hoe mensen je ervaren.quote:Op zondag 19 februari 2023 13:55 schreef Jippie het volgende:
Wat dat betreft ben ik ook maar een simpele ziel die doet wat haar gevraagd wordt als moderator.
Ik dacht je opmerkingen serieus te nemen, maar dat schijnt niet over te komen. Kan ik hiermee concluderen dat deze discussie klaar is voor jou?quote:Op zondag 19 februari 2023 15:22 schreef _I het volgende:
[..]
Geen idee waar je allemaal heen wil. Kijk even naar mijn notes, hoevaak ik persoonlijke aanvallen maak of bevolkingsgroepen bash.
Ik vind het verder prima, je toont voor mij alleen maar aan dat het beeld wat ik al had, ondersteunt wordt door je recente posts. Tsja.
Klopt, dat doe ik dan ook. Of iemand mij wel of niet 'aardig' vind, maakt mij niet uit. Behandel iedereen als gelijken.quote:Op zondag 19 februari 2023 15:24 schreef _I het volgende:
[..]
Alles is een keuze in het leven. Sta achter je keuzes, ze vormen namelijk een onderdeel van hoe mensen je ervaren.
Dus...
Hand + eigen boezem,quote:Op zondag 19 februari 2023 13:02 schreef UncleScorp het volgende:
Lol denk niet dat mijn mening hier nog gewenst of geapprecieerd wordt
Ik kijk de kat wel even uit de boom.
Goeie carnaval gehad?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 23:17 schreef DeMolay het volgende:
we zijn weer bij af ! ze dronken een glas en deden een plas en alles was weer bij het oude !![]()
Kut is datquote:Op dinsdag 21 februari 2023 23:43 schreef DeMolay het volgende:
In Pluskut was geen carnaval dit jaar !![]()
![]()
........dus had veel energie over !
Tuurlijk, heb ik geen probleem mee.quote:
ja en jullie weten ook maar al te goed wat je hier komt doen.quote:Op donderdag 23 februari 2023 10:47 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Kom op, steek je hand eens in eigen boezem, pas je gedrag aan. Je weet dat je aan het treiteren bent, stop daarmee. Als je ook zo graag wil dat het hier een fijnere plek wordt, doe dan ook eens je best wat minder te discussiëren als een peuter.
Nee, hier sla je de plank mis. Ik spreek je aan op je gedrag en nu ga jij weer allerlei mensen over een kam scheren, zonder dat je naar je eigen gedrag kijkt. Hand in eigen boezem steken is je vreemd.quote:Op donderdag 23 februari 2023 11:00 schreef UncleScorp het volgende:
Ook hier nog maar es. Zodat zeker ook de dovemansoren het horen.
[..]
ja en jullie weten ook maar al te goed wat je hier komt doen.
Je weet dat er in BNW andere standpunten/meningen op na gehouden worden.
Prima dat je daar niet mee akkoord bent, prima dat je sommige topics compleet belachelijk vindt.
Maar steken jullie ook maar es hand in eigen boezem en beheers de drang om iedereen hier te willen komen bekeren of belachelijk maken.
Dat jullie hier allesbehalve een fijnere plek willen maken, is ondertussen wel duidelijk.
Onze BNW mening wordt niet geapprecieerd in andere subforums. Wij houden ons daaraan en posten dan maar in BNW.
Het zou jullie sieren je niet als treiterende peuters te komen gedragen hier.
En ja hoe meer jullie mij proberen belachelijk te maken of te bekeren, hoe extremer ik word in mijn uitspraken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |