abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 februari 2023 @ 17:31:48 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208008498
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 15 februari 2023 @ 17:32:10 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208008502
twitter
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208008506
Nou, flink meer wapens erheen dus. Iedereen die tegen oorlog is moet Oekraine steunen. Rusland is de aggressor.
pi_208008593
quote:
14s.gif Op woensdag 15 februari 2023 17:33 schreef TheJanitor het volgende:
Nou, flink meer wapens erheen dus. Iedereen die tegen oorlog is moet Oekraine steunen. Rusland is de aggressor.
Dus als je tegen oorlog bent stuur je wapens :?
pi_208008599
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 17:16 schreef Ronald-Koeman het volgende: [..] Sommige mensen laten ook nu nog hun kritiek en wantrouwen ten aanzien van Westerse overheden hun mening over deze oorlog benvloeden. In het begin misschien te begrijpen... bijna iedereen moest zich nog goed inlezen en had vooroordelen gezien andere recente oorlogen... maar als je die blinde vlek een jaar na dato nog steeds hebt ben je wel echt rijkelijk laat. Het is klip en klaar wie hier de agressor en wie hier het slachtoffer is.
Volgens mij, maar denk dat ik redelijk zelfstandig na kan denken, is er nooit, maar dan ook echt nooit een argument valide genoeg om een land binnen te vallen en steden in puin te knallen.
Ik maak graag een vergelijking omdat het dan wat persoonlijker wordt.
Hypothetisch: ik (Rusland) en mijn ex (Oekrane) gaan uit elkaar.
Ze kan me na de scheiding het bloed onder de nagels vandaan halen maar als ik haar vermoord ga ik het gevang in.
Ze kan mijn kinderen zoveel pijn doen als ze wil, als ik haar vermoord ga ik het gevang in. In de beschaafde wereld gaat iedereen het gevang in wanneer hij/zij iemand vermoord.
Er zijn een paar derde wereld landen waar het normaal is je vrouw dood te beuken maar zelfs Rusland kent hogere normen en waarden. In geen enkele context valt het moedwillig vermoorden van een persoon te rechtvaardigen.

Ergo; onder alle omstandigheden is Rusland gewoon fout. Uitgelokte agressie bestaat niet. Wanneer je agressief wordt als je ex er met je grootste vijand vandoor gaat moet je eerst eens in de spiegel kijken, want blijkbaar was je zelf niet in staat een dusdanige relatie op te bouwen dat je ex de behoefte voelde je in de steek te laten.

Daarmee stel ik vast dat iedereen die de inval ook maar met een woord goed probeert te praten, niet binnen het kader van beschaafde normen en waarden past.
  woensdag 15 februari 2023 @ 17:46:51 #6
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_208008625
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2023 17:43 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Deze oorlog stopt pas als Rusland verslagen is, dus ja.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_208008626
quote:

[..]
Ja, maar niet als je achterlijk bent natuurlijk. Dan laat je de Hitlers en Putins en Pings alles overnemen met oorlogen.

Tegen oorlog zijn en je onschuldige buurlanden laten binnenvallen door oorlogen _O_
pi_208008627
Hebben jullie in 1 middag een heel topic vol gekregen met sappige gezever ? :{ :N
pi_208008638
:')
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_208008640
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2023 17:44 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Volgens mij, maar denk dat ik redelijk zelfstandig na kan denken, is er nooit, maar dan ook echt nooit een argument valide genoeg om een land binnen te vallen en steden in puin te knallen.
Ik maak graag een vergelijking omdat het dan wat persoonlijker wordt.
Hypothetisch: ik (Rusland) en mijn ex (Oekrane) gaan uit elkaar.
Ze kan me na de scheiding het bloed onder de nagels vandaan halen maar als ik haar vermoord ga ik het gevang in.
Ze kan mijn kinderen zoveel pijn doen als ze wil, als ik haar vermoord ga ik het gevang in. In de beschaafde wereld gaat iedereen het gevang in wanneer hij/zij iemand vermoord.
Er zijn een paar derde wereld landen waar het normaal is je vrouw dood te beuken maar zelfs Rusland kent hogere normen en waarden. In geen enkele context valt het moedwillig vermoorden van een persoon te rechtvaardigen.

Ergo; onder alle omstandigheden is Rusland gewoon fout. Uitgelokte agressie bestaat niet. Wanneer je agressief wordt als je ex er met je grootste vijand vandoor gaat moet je eerst eens in de spiegel kijken, want blijkbaar was je zelf niet in staat een dusdanige relatie op te bouwen dat je ex de behoefte voelde je in de steek te laten.

Daarmee stel ik vast dat iedereen die de inval ook maar met een woord goed probeert te praten, niet binnen het kader van beschaafde normen en waarden past.
Ik praat niks goed maar ben wel van mening dat het niet onze oorlog is, gewoon een flinke betonnen muur om de EU en klaar.
pi_208008655
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 17:48 schreef Slayage het volgende:
:') [ twitter ]
Terecht, ik denk dat de VS erachter zit.
pi_208008663
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2023 17:46 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Deze oorlog stopt pas als Rusland verslagen is, dus ja.
Definieer “verslagen”
Vakman pur sang
pi_208008669
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 17:47 schreef Nebelwerfer het volgende:
Hebben jullie in 1 middag een heel topic vol gekregen met sappige gezever ? :{ :N
Geen idee, kom net uit de file na een dag ploeteren.
  woensdag 15 februari 2023 @ 17:52:52 #14
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_208008685
quote:
Er was een nieuwe troll, een volbloed, met teveel vrije tijd.

Dan git 't hert, zoals ze in Nijmegen zeggen :7
A murky, forgotten land.
pi_208008686
Je bent pas echt tegen oorlog als je de Hitlers, de Stalins, de Putins gewoon hun gang laat gaan zonder iets te doen _O_

De logica van de wappies _O_
pi_208008702
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 10:35 schreef Raw85 het volgende:
Huberts Smeets veegt de vloer heerlijk aan met de zogenaamde realisten:
En jaar oorlog: de realistische school moet eens in de spiegel kijken (Raam op Rusland)
twitter

Onbegrijpelijk dat een hoogleraar niet begrijpt dat dat niet is waar het stuk van Smeets om draait.
pi_208008733
quote:
Zo af en toe is dat best lachen.
Leuk is ook dat je al weet welke uitgekauwde argumenten er gaan komen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 15 februari 2023 @ 18:00:04 #18
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_208008748
quote:
6s.gif Op woensdag 15 februari 2023 17:58 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik had bijna de wasmachine gewonnen.
A murky, forgotten land.
pi_208008751
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2023 17:48 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Ik praat niks goed maar ben wel van mening dat het niet onze oorlog is, gewoon een flinke betonnen muur om de EU en klaar.
Daar kun je nog over discussiren maar je ziet in ieder geval zelf in dat niks doen geen optie is. Want een betonnen muur om Europa doe je niet voor niets. Je wil de vijand buiten de deur houden. Of het dan wijs is om niks te doen durf ik te betwisten. Daarnaast rijst de vraag wat Europa dan precies is.
pi_208008759
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2023 18:00 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ik had bijna de wasmachine gewonnen.
Die is al gejat door Russen, samen met de wc-pot. Heb jij ff pech :6
  woensdag 15 februari 2023 @ 18:02:03 #21
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_208008772
quote:
2s.gif Op woensdag 15 februari 2023 18:01 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Die is al gejat door Russen, samen met de wc-pot. Heb jij ff pech :6
:'(
A murky, forgotten land.
pi_208008798
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2023 17:48 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Tja, dat is eenmaal een beetje het nadeel van oorlog he; je wordt door de agressor gedwongen mee te doen. Want Poetin voert wel oorlog tegen onze manier van denken en leven.
pi_208008805
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2023 17:50 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Definieer “verslagen”
Dat ze opgerot zijn uit Oekrane.

Hoe vaak moet dit nog herhaald worden?!
  woensdag 15 februari 2023 @ 18:05:33 #24
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 15 februari 2023 @ 18:07:14 #25
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 15 februari 2023 @ 18:08:42 #26
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208008861
quote:
6s.gif Op woensdag 15 februari 2023 17:58 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Jawel, toch wordt ik best verdrietig van zulke mensen. Vooral omdat ze zelf niet doorhebben hoe lachwekkend ze overkomen.
  woensdag 15 februari 2023 @ 18:10:22 #28
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208008874
quote:
Hopelijk gaan ze de TV stations weer hacken :D
pi_208008971
twitter

Kajsa laat zich vernederen door de Duitsers. Dit doe je toch niet :')
zie email 27 oktober
pi_208008984
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 18:05 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Dat ze opgerot zijn uit Oekrane.

Hoe vaak moet dit nog herhaald worden?!
Het is belangrijk voor de strategie om te bepalen wat men wil bereiken en tegen welke prijs.
Vakman pur sang
pi_208008996
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 18:19 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Kajsa laat zich vernederen door de Duitsers. Dit doe je toch niet :')
Hoezo vernederen?
Vakman pur sang
  woensdag 15 februari 2023 @ 18:25:57 #32
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208009047
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2023 18:20 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het is belangrijk voor de strategie om te bepalen wat men wil bereiken en tegen welke prijs.
Wat men wil bereiken is vrijheid. En ja, dat kost levens.

Of hadden we Hitler ook zijn gang moeten laten gaan want landen op Normandi kost heel veel levens.
pi_208009064
quote:
Terwijl ik vanmiddag toch nog gehoord heb dat de Russische luchtmacht alles en iedereen kapoet gaat maken…
zie email 27 oktober
pi_208009104
quote:
84s.gif Op woensdag 15 februari 2023 18:25 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Wat men wil bereiken is vrijheid. En ja, dat kost levens.

Of hadden we Hitler ook zijn gang moeten laten gaan want landen op Normandi kost heel veel levens.
Jij weet niet wat een patstelling betekend volgens mij. Want netto gaan er onder de streep gewoon heel veel levens verloren maar bereikt men verder vrij weinig.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_208009126
quote:
There are predictions aplenty that Russia's war on Ukraine will persist. But it could also end soon. Kremlin regime change, a Russian army collapse, or a Ukrainian win are possible. None of these contingencies should be ruled out.

The West has crossed many self-imposed red lines. It was once reluctant but now provides Ukraine with Stinger and IRIS-T low-altitude anti-air missiles, HIMARS rocket artillery, and Patriot high-altitude air defenses. The United States and Germany have said they will supply infantry fighting vehicles.

Despite this generous Western support and Ukraine's plucky military gains, pessimists are legion. Some foresee a frozen conflict. Some worry that Russian President Vladimir Putin will dig in his heels, viewing the fight as existential and denying Ukraine's identity. Some say he plans a long war or predict no one will win.

The conflict has lasted longer than many regional wars, and no victory or retreat is in sight.
Share on Twitter
The doubters may be right. The conflict has lasted longer than many regional wars, and no victory or retreat is in sight. Predictions merit only guarded confidence when so many have proven wrong, e.g., that Kyiv could fall within days or Russia would quickly gain air superiority over Ukraine.

Policymakers might be prudent, however, to consider not only possibilities of a long war but also how it might end sooner.

Putin Could Fall

Putin's ex-KGB cohort in the Kremlin could be in trouble. A surprise, poorly executed draft of several hundred thousand men has been unpopular. Defeats in Ukraine have sparked a torrent of hardline pro-war criticism. Some Kremlin insiders may be experiencing growing discontent. Putin could be pressured or ousted by renegade security forces, such as those led by hardliners Yevgeny Prigozhin (Wagner Group) or Chechen leader Ramzan Kadyrov.

Abrupt regime change could be risky. Russia might become ungovernable. If Moscow persisted in its war, the West may continue to arm Ukraine, enforce biting sanctions, and control some $300 billion in Russian financial assets. Only liberalizers who withdrew forces from Ukraine might relieve the pressure.

Russia's Army Could Collapse

In World War I, a poorly motivated and provisioned Russian army collapsed, helping bring down an out-of-touch czar. Today, Russia might face a similar risk. While Ukrainian President Volodymyr Zelenskyy visits frontline troops, Putin is mostly hidden from view far from any fighting. No surprise that morale of Ukrainian soldiers is strong and that of Russians is weak. In some instances, enforcers shoot those who refuse to fight.

In October, a British intelligence chief said Russian forces in Ukraine were overstretched and exhausted. Troops train at dilapidated bases, fight with obsolete equipment, and lack medical supplies. Soldiers complain of being sent into a meat grinder. Some mutiny. During this winter some might freeze without warm clothing.

Ukraine's Army Could Win

It repelled early Russian lunges to seize Ukraine's three largest cities—Kyiv, Kharkiv, and Odessa. Recently, Ukrainian forces took back half the land in eastern and southern Ukraine, which Russians seized in the second invasion launched on February 24, including the only regional capital taken since then, Kherson.

If the ground freezes deep and long enough, Ukraine's army might conduct combined arms operations to push deeper into occupied areas. Even Crimea could be vulnerable if Ukrainians seized the rail hub of Melitopol. Such initiatives might take place before the Russian army could train and equip a large second echelon force, with the aim of conducting a renewed offensive against Kyiv or Kharkiv.

Policymakers ought not overlook contingencies that might seem unlikely but could end the war earlier.
Share on Twitter
Finally, there remains the specter that a desperate Kremlin might escalate the war, such as by direct attacks on supply and training bases in nearby NATO countries or even limited use of nuclear weapons. The former option might be unattractive because of NATO reinforcement of its eastern European flank and a lack of Russian long-range precision attack munitions. The latter might be deterred in part by NATO nuclear maneuvers or by Chinese, Indian, or other international opposition.

How this war ends remains uncertain. It does seem the West will continue to ensure that Ukrainian forces retain their qualitative lead in arms and access to Western intelligence information. A Russian mobilization of more conscripts, even if ill-trained and poorly equipped, could shore up Russian defenses.

The stage might be set for drawn-out, attritional warfare. But policymakers ought not overlook contingencies that might seem unlikely but could end the war earlier.

Peter A. Wilson is an adjunct senior international and defense researcher at the nonprofit, nonpartisan RAND Corporation and teaches a course on the history of military technological innovation at the Osher Lifelong Learning Institute. William Courtney is an adjunct senior fellow at RAND and was U.S. ambassador to Kazakhstan, Georgia, and the U.S.-USSR commission to implement the Threshold Test Ban Treaty.

This commentary originally appeared on The Hill on January 17, 2023. Commentary gives RAND researchers a platform to convey insights based on their professional expertise and often on their peer-reviewed research and analysis.
Deze is wat positiever gestemd.
Vakman pur sang
  woensdag 15 februari 2023 @ 18:33:44 #36
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208009144
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2023 18:32 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Deze is wat positiever gestemd.
Heb je een samenvatting?
pi_208009147
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 18:29 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Jij weet niet wat een patstelling betekend volgens mij. Want netto gaan er onder de streep gewoon heel veel levens verloren maar bereikt men verder vrij weinig.
Zonder die 'patstelling' worden Oekraine en de Oekraners uitgeroeid dus nee, met deze patstelling wordt heel veel bereikt. Het houdt die kinderverkrachters uit dat duivelse land nog even weg van burgers.
pi_208009174
twitter

Rot
Op

en

Ga
Dood
Zonder wrijving geen glans
pi_208009189
Mensen wier contract met Wagner beindigd is:

twitter
  woensdag 15 februari 2023 @ 18:40:39 #40
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208009222
quote:
14s.gif Op woensdag 15 februari 2023 18:38 schreef xpompompomx het volgende:

[ twitter ]
Zijn de kisten te klein ofzo?

Gelukkig hebben de Russen de logistiek van doodskisten wel op orde ^O^
  woensdag 15 februari 2023 @ 18:43:08 #41
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208009254
Draadje over tankmunitie en tankbepantsering.

https://nitter.nl/i/status/1625871983601754112

quote:
russian tanks are defenseless against Western APFSDS rounds. Not even active protection systems can stop them.
However Western tanks have extremely dense armor, which will stop russian APFSDS rounds.
Thomas C. Theiner heeft er aardig verstand van, lijkt mij. :)

[ Bericht 6% gewijzigd door Hyperdude op 15-02-2023 18:54:25 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_208009274
quote:

[..]
soms vecht je tegen vuur door meer vuur te gebruiken
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_208009278
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2023 17:55 schreef Raw85 het volgende:

[..]
[ twitter ]
Onbegrijpelijk dat een hoogleraar niet begrijpt dat dat niet is waar het stuk van Smeets om draait.

de wijk begrijpt het wel, maar zijn verklaring heeft wel telkens een voorspellend karakter, want waarom iets verklaren als je er niet van wil leren. Maar blijkbaar komt het idee nooit op bij de realisten dat rusland geen supermacht is, en het hele realisme verklaringsmodel niet toepasbaar is op Rusland.
  woensdag 15 februari 2023 @ 18:45:29 #44
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208009281
quote:

[ twitter ]
Deze staat tussen de reacties:

WTF? :')
  woensdag 15 februari 2023 @ 18:48:34 #45
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208009325
quote:
Oekrane: zes Russische ballonnen boven Kiev, deel neergehaald

Boven Kiev zijn zes Russische ballonnen gezien, meldt het Oekraense leger. De meeste ballonnen zouden zijn neergehaald met luchtafweergeschut.

Het gaat mogelijk om spionageballonnen, zegt Oekrane, bedoeld om inlichtingen mee te verzamelen. Rusland heeft nog niet gereageerd op deze beschuldiging. Het is niet de eerste keer volgens Oekrane dat Rusland ballonnen gebruikt in de oorlog. Ze zouden afgelopen week ook op andere plekken zijn ingezet als afleiding voor luchtafweer.

Het gebruik van ballonnen staat internationaal in de schijnwerpers sinds de VS deze maand een Chinese 'spionageballon' neerhaalde. China zegt dat het ging om een afgedwaalde weerballon.
Het is wel ineens wat he die sponage ballonnen
pi_208009348
quote:
84s.gif Op woensdag 15 februari 2023 18:45 schreef Starhopper het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Die had nog niet doorgekregen dat zijn contract was beindigd.
  woensdag 15 februari 2023 @ 18:50:09 #47
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_208009354
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2023 08:36 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Er vanuit gaande je met "ze" de westerse geallieerden bedoeld was dat achteraf gezien waarschijnlijk beter geweest inderdaad. Eventueel had men de Russen met (dreigen met de) inzet van kernwapens (de Amerikanen hadden toen immers nog het monopolie op die wapens) kunnen dwingen Oost-Europa te verlaten.
Churchill heeft studies laten uitvoeren naar de mogelijkheden hiervan en dit is operation unthinkable genoemd. In principe kwam men tot de conclusie dat de Russen vrij gemakkelijk west Europa (zonder Engeland) konden innemen.

Latere studies wezen uit dat de hoeveelheden troepen niet zo ver uit elkaar lagen als men toendertijd dacht.
+/- 6 miljoen troepen aan geallieerde zijde versus 7 miljoen Soviet troepen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 15 februari 2023 @ 18:50:19 #48
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208009358
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 18:49 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Die had nog niet doorgekregen dat zijn contract was beindigd.
_O-
  woensdag 15 februari 2023 @ 18:51:49 #49
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208009372
quote:

[ twitter ]
Er is een CNN filmpje (opgenomen telefoongesprek) van een Wagner die in het ziekenhuis ligt en z'n vrouw belt. Hij vertelt haar dat meer dan de helft van zijn group dood is en ze hem gaan ontvoeren en doodmaken.

Een paar dagen later krijgt ze een belletje van de Wagner group dat haar man helaas is overleden aan granaatscherven...

Dat is ook een manier om van lastige getuigen af te komen
pi_208009510
quote:
84s.gif Op woensdag 15 februari 2023 18:45 schreef Starhopper het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Dat was een ondode wagnerzombie die vantevoren eerst nog zo'n berucht biolab had bezocht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')